gepubliceerd op 28 juli 2006
Besluit van het Beheerscomité tot vaststelling van het personeelsplan van het Fonds voor Arbeidsongevallen voor 2006
10 JULI 2006. - Besluit van het Beheerscomité tot vaststelling van het personeelsplan van het Fonds voor Arbeidsongevallen voor 2006
Het Beheerscomité van het Fonds voor Arbeidsongevallen;
Gelet op het koninklijk besluit van 3 april 1997 houdende maatregelen met het oog op de responsabilisering van de openbare instellingen van sociale zekerheid, met toepassing van artikel 47 van de wet van 26 juli 1996 tot modernisering van de sociale zekerheid en tot vrijwaring van de leefbaarheid van de wettelijke pensioenstelsels, in het bijzonder artikel 19, gewijzigd bij de wetten van 12 augustus 2000, 24 december 2002 en 8 april 2003;
Gelet op het koninklijk besluit van 8 april 2002 tot goedkeuring van de eerste bestuursovereenkomst van het Fonds voor Arbeidsongevallen en betreffende de vaststelling van de maatregelen tot rangschikking van bedoeld Fonds bij de openbare instellingen van sociale zekerheid;
Gelet op het besluit van het Beheerscomité van 20 mei 2005 tot vaststelling van het personeelsplan van het Fonds voor Arbeidsongevallen;
Gelet op het advies van de Directieraad van het Fonds voor Arbeidsongevallen van 27 april 2006;
Gelet op het met redenen omkleed advies van het Basisoverlegcomité van het Fonds voor Arbeidsongevallen van 11 mei 2006;
Gelet op het advies van de Regeringscommissaris van Begroting van het Fonds voor Arbeidsongevallen van 4 juli 2006;
Beraadslagend ter vergadering van 15 mei 2006, Besluit : HOOFDSTUK I. - Personeelsplan
Artikel 1.§ 1. Het personeelsplan van het Fonds voor Arbeidsongevallen voor 2006 wordt vastgesteld overeenkomstig de tabel als bijlage 1. § 2. In het personeelsplan zitten zowel de betrekkingen van het hoofdbestuur als deze van de uitvoeringsdiensten. § 3. De uitvoeringsdiensten bestaan uit de volgende statutaire betrekkingen : Attaché : . . . . . 1 Administratief assistent : . . . . . 3 Administratief medewerker : . . . . . 2,5 HOOFDSTUK II. - Statutairen
Art. 2.§ 1. De aanvullende personeelsformatie bij de statutaire personeelsformatie van het Fonds voor Arbeidsongevallen wordt, wat het hoofdbestuur betreft, vastgesteld overeenkomstig onderstaande tabel : Administratief medewerker . . . . . 2 § 2. De betrekkingen die opgenomen zijn in § 1 kunnen slechts worden bekleed door de personeelsleden bedoeld in artikel 19 van de wet van 20 februari 1990 betreffende het personeel van de overheidsbesturen en van sommige instellingen van openbaar nut. § 3. Zij worden afgeschaft bij het vertrek van hun titularis.
Art. 3.§ 1. Alle betrekkingen in overtal van administratief medewerker, die nog voorzien zijn van een titularis, worden in uitdoving geplaatst. § 2. In de hierna vermelde betrekkingen mag slechts worden voorzien naarmate de in uitdoving geplaatste betrekkingen van § 1 door natuurlijke afvloeiing zijn afgeschaft : Administratief assistent . . . . . 5 § 3. De Regeringscommissaris van Begroting zal vóór de bezetting van de betrekkingen vaststellen dat de voorwaarden vermeld in § 2 vervuld zijn.
Art. 4.§ 1. Bij de toewijzing van bevorderingsbetrekkingen zullen de normen van sociale programmatie worden nageleefd. § 2. De betrekkingen van de niveaus C en D worden onderverdeeld als volgt : 11 betrekkingen van administratief assistent worden bezoldigd in de weddenschaal 22 B; 5 betrekkingen van administratief medewerker worden bezoldigd in de weddenschaal DA 4; 14 betrekkingen van administratief medewerker worden bezoldigd in de weddenschaal DA 3; 12 betrekkingen van administratief medewerker worden bezoldigd in de weddenschaal DA 2; § 3. In voorkomend geval beletten de ambtenaren die, met toepassing van de verordeningsbepalingen houdende het statuut van het personeel, in overtal zijn opgenomen in de betrekkingen van een weddenschaal, elke bevordering door verhoging in weddenschaal die afhankelijk is van het vacant zijn van een betrekking, zolang de overtallige personeelsbezetting blijft bestaan in vergelijking met het aantal in artikel 2 vastgestelde betrekkingen. HOOFDSTUK III. - Contractuelen
Art. 5.De in dit hoofdstuk vermelde aantallen worden uitgedrukt in voltijdse equivalenten.
Art. 6.§ 1. Bij toepassing van artikel 451 van de programmawet (I) van 24 december 2002 worden de personeelsleden die op 1 januari 2003 twee jaar tewerkgesteld waren in een contract « uitzonderlijke en tijdelijke behoeften », in dienst genomen met een contract van onbepaalde duur.
Het maximum aantal van deze personeelsleden wordt als volgt vastgesteld : Administratief medewerker . . . . . 9 § 2. Binnen de grenzen van de beheerskredieten vastgesteld in de bestuursovereenkomst wordt bij elk vertrek van een contractueel personeelslid bedoeld bij § 1 een statutaire betrekking opgericht. Het maximale aantal van deze betrekkingen wordt als volgt vastgesteld : Administratief medewerker . . . . . 9
Art. 7.Het maximum aantal personen dat in dienst kan worden genomen met een arbeids-overeenkomst van onbepaalde duur bij toepassing van artikel 1, 1°, van het koninklijk besluit van 1 februari 1993 tot bepaling van de bijkomende of specifieke opdrachten in de federale overheidsdiensten, de programmatorische overheidsdiensten en de diensten die ervan afhangen, alsook in sommige instellingen van openbaar nut, is als volgt vastgesteld : Technisch medewerker . . . . . 6
Art. 8.Het maximum aantal personen dat in dienst kan worden gehouden met een arbeidsovereenkomst van onbepaalde duur bij toepassing van artikel 1, 7°, van het koninklijk besluit van 5 november 1991 betreffende het bij overeenkomst in dienst houden van sommige personeelsleden van de overheidsbesturen en instellingen van openbaar nut, in uitvoering van de wet van 20 februari 1990 betreffende het personeel van de overheidsbesturen en van sommige instellingen van openbaar nut, meer in het bijzonder artikel 18, § 6, eerste lid, is als volgt vastgesteld : Administratief medewerker . . . . . 3
Art. 9.Het maximum aantal personen dat in dienst kan worden genomen met een startbaanovereenkomst in uitvoering van de wet van 24 december 1999 ter bevordering van de werkgelegenheid wordt vastgesteld op 1,50 % van de personeelsbezetting op 1 juni van het voorafgaande jaar en is als volgt samengesteld : Administratief assistent . . . . . 3,5
Art. 10.Bij in de tijd beperkte acties of een buitengewone toename van het werk kunnen, mits voorafgaand akkoord van de Regeringscommissaris van Begroting, personen met een arbeidsovereenkomst « uitzonderlijke en tijdelijke behoeften » voor bepaalde duur worden in dienst genomen.
Voor het jaar 2006 wordt dit contingent als volgt samengesteld : Administratief assistent . . . . . 6 Administratief medewerker . . . . . 1
Art. 11.§ 1. Binnen de grenzen van de beheerskredieten vastgesteld in de bestuursovereenkomst mogen tijdelijk afwezige statutaire personeelsleden worden vervangen door contractuele personeelsleden. § 2. Binnen de grenzen van de beheerskredieten vastgesteld in de bestuursovereenkomst mag, mits voorafgaand akkoord van de Regeringscommissaris van Begroting, seizoenpersoneel in dienst genomen worden. HOOFDSTUK IV. - Opheffings- en slotbepalingen
Art. 12.Het besluit van het Beheerscomité van 20 mei 2005 tot vaststelling van de personeelsplan van het Fonds voor Arbeidsongevallen wordt opgeheven.
Art. 13.Dit besluit heeft uitwerking met ingang van 1 december 2005.
Brussel, 10 juli 2006.
De voorzitter, P. DESMAREZ Voor de raadpleging van de tabel, zie beeld