Etaamb.openjustice.be
Besluit Van De Vlaamse Regering van 30 september 2005
gepubliceerd op 07 februari 2006

Besluit van de Vlaamse Regering tot wijziging van het besluit van de Vlaamse Regering van 17 juni 1997 betreffende de personeelsformatie in het gewoon basisonderwijs en tot wijziging van het besluit van de Vlaamse Regering van 5 december 2003 betreffende ICT-coördinatie in het onderwijs

bron
ministerie van de vlaamse gemeenschap
numac
2006035133
pub.
07/02/2006
prom.
30/09/2005
ELI
eli/besluit/2005/09/30/2006035133/staatsblad
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

30 SEPTEMBER 2005. - Besluit van de Vlaamse Regering tot wijziging van het besluit van de Vlaamse Regering van 17 juni 1997 betreffende de personeelsformatie in het gewoon basisonderwijs en tot wijziging van het besluit van de Vlaamse Regering van 5 december 2003 betreffende ICT-coördinatie in het onderwijs


De Vlaamse Regering, Gelet op het decreet Basisonderwijs van 25 februari 1997, inzonderheid op artikel 153sexies, ingevoegd bij het decreet van 10 juli 2003;

Gelet op het decreet van 14 februari 2003 betreffende het onderwijs XIV, inzonderheid op artikel X.55, eerste lid, 4°, gewijzigd bij het decreet van 10 juli 2003;

Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering van 17 juni 1997 betreffende de personeelsformatie in het gewoon basisonderwijs, gewijzigd bij de besluiten van de Vlaamse Regering van 22 september 1998, 23 februari 1999, 11 januari 2002 en 5 december 2003;

Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering van 5 december 2003 betreffende ICT-coördinatie in het onderwijs, gewijzigd bij het besluit van de Vlaamse Regering van 4 februari 2005;

Gelet op het advies van de Inspectie van Financiën, gegeven op 18 mei 2005;

Gelet op het protocol nr. 567 van 15 juli 2005 houdende de conclusies van de onderhandelingen die gevoerd werden in de gemeenschappelijke vergadering van het sectorcomité X en van onderafdeling « Vlaamse Gemeenschap » van afdeling 2 van het comité voor de provinciale en plaatselijke overheidsdiensten;

Gelet op het protocol nr. 332 van 15 juli 2005 houdende de conclusies van de onderhandelingen die gevoerd werden in het overkoepelend onderhandelingscomité, vermeld in het decreet van 5 april 1995 tot oprichting van onderhandelingscomités in het vrij gesubsidieerd onderwijs;

Gelet op het advies van de Raad van State nr.38.830/1/V, gegeven op 16 augustus 2005 met toepassing van artikel 84, § 1, eerste lid, 1°, van de gecoördineerde wetten op de Raad van State;

Op voorstel van de Vlaamse minister van Werk, Onderwijs en Vorming;

Na beraadslaging, Besluit :

Artikel 1.In artikel 27novies van het besluit van de Vlaamse Regering van 17 juni 1997 betreffende de personeelsformatie in het gewoon basisonderwijs, ingevoegd bij het besluit van de Vlaamse Regering van 5 december 2003, wordt het woord « beleidsmedewerker » vervangen door het woord « zorg-coördinator ».

Art. 2.In artikel 6 van het besluit van de Vlaamse Regering van 5 december 2003 betreffende ICT-coördinatie in het onderwijs, gewijzigd bij het besluit van de Vlaamse Regering van 4 februari 2005, wordt punt 1° vervangen door wat volgt : « 1° in de scholen voor gewoon en buitengewoon basisonderwijs worden de volgende punten in rekening gebracht : Als een voltijdse betrekking wordt opgericht in het ambt van ICT-coördinator in de categorie van het beleids- en ondersteunend personeel en als het personeelslid dat erin wordt aangesteld, wordt betaald op basis van weddenschaal 202, 158, 148, 542 of 501, dan worden respectievelijk 63, 82, 85, 120 of 126 punten in rekening gebracht.

Als een deeltijdse betrekking in het ambt van ICT-coördinator wordt opgericht, dan worden volgende punten in rekening gebracht : Voor de raadpleging van de tabel, zie beeld

Art. 3.Dit besluit heeft uitwerking met ingang van 1 september 2005.

Art. 4.De Vlaamse minister, bevoegd voor het Onderwijs, is belast met de uitvoering van dit besluit.

Brussel, 30 september 2005.

De minister-president van de Vlaamse Regering, Y. LETERME De Vlaamse minister van Werk, Onderwijs en Vorming, F. VANDENBROUCKE

^