gepubliceerd op 06 juli 2017
Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende oprichting van Brussel Stedenbouw & Erfgoed
29 JUNI 2017. - Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende oprichting van Brussel Stedenbouw & Erfgoed
De Brusselse Hoofdstedelijke Regering, Gelet op de bijzondere
wet van 8 augustus 1980Relevante gevonden documenten
type
wet
prom.
08/08/1980
pub.
11/12/2007
numac
2007000980
bron
federale overheidsdienst binnenlandse zaken
Bijzondere wet tot hervorming der instellingen. - Officieuze coördinatie in het Duits
sluiten tot hervorming der instellingen, inzonderheid op artikel 87, §§ 1 tot 3;
Gelet op de bijzondere wet van 12 januari 1989 met betrekking tot de Brusselse instellingen, inzonderheid op artikel 40, § 1;
Gelet op de wet van 19 december 1974Relevante gevonden documenten type wet prom. 19/12/1974 pub. 05/10/2012 numac 2012000586 bron federale overheidsdienst binnenlandse zaken Wet tot regeling van de betrekkingen tussen de overheid en de vakbonden van haar personeel. - Officieuze coördinatie in het Duits sluiten tot regeling van de betrekkingen tussen de overheid en de vakbonden van haar personeel, inzonderheid op artikel 10, § 1;
Gelet op het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Executieve van 13 december 1990 houdende oprichting van de basisoverlegcomités in het gebied van het sectorcomité Brussels Hoofdstedelijk Gewest, inzonderheid op artikel 1;
Gelet op het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 27 maart 2014Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 22/05/2014 numac 2014031407 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot bepaling van de rechtspositie en de bezoldigings-regeling van de contractuele personeelsleden van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 22/05/2014 numac 2014031408 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot bepaling van de rechtspositie en de bezoldigings-regeling van de contractuele personeelsleden van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 22/05/2014 numac 2014031409 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende regeling van de mobiliteit in sommige instellingen van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 05/06/2014 numac 2014031405 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van het ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 05/06/2014 numac 2014031406 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest sluiten tot bepaling van de rechtspositie en de bezoldigingsregeling van de contractuele personeelsleden;
Gelet op het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 27 maart 2014Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 22/05/2014 numac 2014031407 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot bepaling van de rechtspositie en de bezoldigings-regeling van de contractuele personeelsleden van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 22/05/2014 numac 2014031408 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot bepaling van de rechtspositie en de bezoldigings-regeling van de contractuele personeelsleden van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 22/05/2014 numac 2014031409 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende regeling van de mobiliteit in sommige instellingen van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 05/06/2014 numac 2014031405 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van het ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 05/06/2014 numac 2014031406 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest sluiten houdende regeling van de mobiliteit in sommige instellingen van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest;
Gelet op het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 19 maart 2015Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 19/03/2015 pub. 02/07/2015 numac 2015031417 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot regeling van de naamswijziging van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest sluiten tot regeling van de naamswijziging van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest;
Gelet op het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 25 maart 1999Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 25/03/1999 pub. 06/08/1999 numac 1999031248 bron ministerie van het brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering betreffende de delegatie van tekenbevoegdheid voor financiële aangelegenheden aan de ambtenaren-generaal van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest sluiten betreffende de delegatie van tekenbevoegdheid voor financiële aangelegenheden aan de ambtenaren-generaal van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest;
Gelet op de gendertest uitgevoerd in toepassing van artikel 13, § 2 van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 24 april 2014Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 24/04/2014 pub. 24/02/2015 numac 2015031089 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende de uitvoering van de ordonnantie van 29 maart 2012 houdende de integratie van de genderdimensie in de beleidslijnen van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest sluiten houdende uitvoering van de ordonnantie van 29 maart 2012 houdende de integratie van de genderdimensie in de beleidslijnen van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest;
Gelet op het advies van de Inspecteur van Financiën van 31 januari 2017;
Gelet op het akkoord van de Minister van Begroting;
Gelet op het protocol van het Sectorcomité XV nr. 2017/09 van 20 maart 2017;
Gelet op advies nr. 61.419/4 van de Raad van State, gegeven op 30 mei 2017, in toepassing van artikel 84, § 1, eerste lid, 2° van de wetten op de Raad van State, gecoördineerd op 12 januari 1973;
Op voordracht van de Minister bevoegd voor ruimtelijke ordening, stedenbouw, stadsvernieuwing en monumenten en landschappen;
Overwegende dat de materies stedenbouw, erfgoed en stadsvernieuwing momenteel beheerd worden door Brussel Stedelijke Ontwikkeling (BSO);
Dat BSO ook bevoegd is voor huisvesting en bestaat uit twee directies : Woonontwikkeling en Stedelijke Ontwikkeling. Elk van die directies is samengesteld uit subdirecties, waarvan sommige onder het toezicht staan van de minister bevoegd voor huisvesting en andere onder het toezicht van de minister bevoegd voor ruimtelijke ordening;
Overwegende dat de Regering beslist heeft BSO op te splitsen in twee algemene directies : een Directie Huisvesting ("Brussel Huisvesting") bestaande uit de Directie Gewestelijke Huisvestings-inspectie en de Directie Huisvesting en een Directie Stedenbouw en Erfgoed ("Brussel Stedenbouw & Erfgoed) bestaande uit de Directie Stedenbouw, de Directie Monumenten en Landschappen, de Directie Stadsvernieuwing, de secretariaten van de colleges en de Cel Inspectie en Administratieve Sancties;
Overwegende dat de Regering deze interne herstructurering van de GOB heeft opgestart met als doel om op termijn een specifieke structuur in het leven te roepen voor de taken die vervuld zullen worden door Brussel Stedenbouw & Erfgoed;
Dat de Regering met de centralisering van het beheer van die taken in een aparte structuur de uitvoering van die taken beoogt te verbeteren en te herwaarderen door te zorgen voor meer soepelheid en flexibiliteit;
Dat die beslissing aansluit bij de gewestelijke beleidsverklaring van de Brusselse Regering, die beslist heeft om tijdens de legislatuur 2014-2019 speciale aandacht te schenken aan de territoriale en stedelijke ontwikkeling;
Dat de gewestelijke beleidsverklaring bijgevolg tal van grote beleidswerven vooropstelt om te zorgen voor een coherente en evenwichtige ontwikkeling van het Brussels Gewest;
Dat de gewestelijke beleidsverklaring ook een paar belangrijke bestuurlijke veranderingen in het vooruitzicht stelt die betrekking hebben op het beheer van het planningsbeleid voor de ruimtelijke ordening;
Dat het gelet op de streefdoelen van de Regering en met het oog op de ontwikkeling van nieuwe wijken, de invoering van de stadsvernieuwingscontracten, de programma's voor het stadsbeleid en de gevolgen van de zesde staatshervorming voor het cultureel roerend erfgoed nodig is om het werk van de administratie, en in het bijzonder dat van Brussel Stedenbouw & Erfgoed, zowel kwantitatief als kwalitatief bij te sturen;
Dat het in dat verband essentieel is de te doorlopen stappen voor het verkrijgen van vergunningen en toelatingen af te stemmen op de voor het gewest nagestreefde doelstellingen en de proceduretermijnen te versnellen;
Dat de Regering met het oog daarop gelijktijdig met de herstructurering van de openbare diensten van start is gegaan met een hervorming van het Brussels Wetboek van Ruimtelijke Ordening. Die hervorming is erop gericht de procedures te vereenvoudigen en te rationaliseren en de proceduretermijnen te verkorten. Daarbij is rekening gehouden met de noodzaak om de verschillende Brusselse ruimtelijke ordeningsinstanties voldoende tijd te laten om hun opdracht naar behoren te vervullen, evenals met de verplichtingen waaraan het BWRO moet voldoen (Europese richtlijnen, grondwettelijk beginsel van gelijke behandeling, enz.);
Dat bij de hervorming van het BWRO en de raadpleging van alle betrokken partijen gebleken is dat er zich bij de toepassing van het BWRO, en dan vooral van de onderzoekstermijnen voor de vergunningen, structurele problemen voordoen. Zo worden de onderzoekstermijnen regelmatig overschreden en is er een ontoereikende coördinatie tussen de verschillende openbare instanties voor territoriale ontwikkeling;
Dat alle gebruikers ook pleiten voor een verregaandere vereenvoudiging, harmonisering en coördinatie van het stedenbouwkundig beleid in Brussel;
Dat die hervorming echter moeilijk te verzoenen valt met een centrale en zeer omvangrijke administratie, wegens een gebrek aan soepelheid en transversale diensten die zich toeleggen op de aangelegenheden die behandeld worden door Brussel Stedenbouw & Erfgoed;
Dat daarom overwogen is een instelling van openbaar nut van categorie A op te richten om de bevoegdheden van Brussel Stedenbouw & Erfgoed uit te oefenen;
Dat het project stuitte op voorbehoud vanwege de vakbonden, voornamelijk omwille van de onzekerheid omtrent het personeelsstatuut, de personeelsoverdracht van de GOB naar de op te richten instelling en de toepassing van de regeling inzake mobiliteit, evenals vanwege de geraadpleegde instanties;
Dat om tegemoet te komen aan die opmerkingen, de plannen voor de oprichting van een instelling van openbaar nut herzien zijn;
Dat het in dat verband betaamt om de bestaande goede praktijken bij de verschillende gewestelijke besturen te onderzoeken;
Dat daarbij verwezen kan worden naar de efficiënte organisatie bij Leefmilieu Brussel voor het uitvoeren van taken die vergelijkbaar zijn met de opdrachten in verband met de uitreiking van administratieve vergunningen;
Dat een van de grootste troeven van Leefmilieu Brussel erin bestaat dat een dienst opgericht is die losstaat van de Regering en onder het rechtstreekse toezicht staat van de functioneel bevoegde minister die haar autonoom en flexibel laat werken;
Dat, om gevolg te geven aan de bepalingen van de algemene beleidsverklaring over ruimtelijke en stedelijke ordening, het bijgevolg nodig is het Gewest uit te rusten met een nieuwe instantie die instaat voor het programmatorische, administratieve en financiële beheer van de stadsprojecten, onder het hiërarchische gezag van de functioneel bevoegde minister, zonder die evenwel de vorm te laten aannemen van een instelling van openbaar nut;
Dat dit de bestaansreden vormt van de artikelen 2 en 5 van dit besluit, waarin Brussel Stedenbouw & Erfgoed binnen het Brussels gewestelijk bestuur afgelijnd wordt als een administratieve dienst die losstaat van de GOB, zonder eigen rechtspersoonlijkheid en onder het rechtstreekse gezag van de minister bevoegd voor ruimtelijke ordening, stedenbouw, stadsvernieuwing en monumenten en landschappen;
Dat de nieuwe instelling daardoor een rechtstreekse en functionele band behoudt met de andere administratieve diensten van de GOB, waardoor zij kan fungeren als de verplichte en noodzakelijke schakel tussen het denkwerk (verricht door het Brussels Planningsbureau) en de uitvoering (verricht door de Maatschappij voor Stedelijke Inrichting);
Overwegende dat Brussel Stedenbouw & Erfgoed beschikt over organisatorische en operationele autonomie op het vlak van human resources en de aanwending van de ter beschikking gestelde middelen, zoals bepaald in artikel 4 van dit besluit;
Dat aangezien Brussel Stedenbouw & Erfgoed op zichzelf staat, de reglementaire bepalingen van de GOB er enkel van toepassing op zijn wanneer er uitdrukkelijk naar verwezen wordt;
Dat dit meer bepaald het geval is voor het statuut van de statutaire en contractuele personeelsleden, het dagelijks beheer, de delegatie van tekenbevoegdheid voor financiële aangelegenheden en mobiliteit, aangezien dit besluit die bepalingen op grond van de artikelen 6, 8, 10 en 11 uitdrukkelijk van toepassing verklaart voor de personeelsleden van Brussel Stedenbouw & Erfgoed;
Dat de Regering er op die manier voor wil zorgen dat de naar Brussel Stedenbouw & Erfgoed overgehevelde ambtenaren hun verworven rechten behouden;
Dat er dienaangaande op gewezen dient te worden, zonder een volledige lijst op te sommen, dat de betrokken personeelsleden dezelfde voordelen blijven genieten als de andere personeelsleden van de GOB, zoals een volledige mobiliteit binnen en tussen de diensten, de dienstverlening van de sociale dienst, het gebruik van de kinderopvang voor de medewerkers, enz.;
Dat het besluit aldus de waarborg biedt dat de personeelsleden van Brussel Stedenbouw & Erfgoed gelijk behandeld worden met die van de andere diensten van de GOB, tenzij omwille van specifieke behoeften uitdrukkelijk anders is bepaald;
Dat het, om de bepalingen van de gewestelijke beleidsverklaring zo spoedig mogelijk volledig in de praktijk te brengen, de uitvoering van de terugkerende en nieuwe opdrachten mogelijk te maken, de hierboven aangehaalde problemen in verband met de termijnen te verhelpen en de noodzakelijke continuïteit van de openbare dienstverlening aan de bevolking te garanderen, nodig is om voor Brussel Stedenbouw & Erfgoed uitzonderlijke overgangsmaatregelen vast te leggen waardoor de nieuwe structuur haar opdrachten concreet kan uitoefenen, zonder dat de overgang gepaard gaat met nadelige gevolgen;
Dat aldus op grond van artikel 13 bepaald is om in sommige gevallen af te wijken van het besluit tot bepaling van de rechtspositie en de bezoldigingsregeling van de contractuele personeelsleden van het ministerie door het voor een beperkte duur van twee jaar mogelijk te maken bepaalde betrekkingen in te vullen door middel van contractuele aanwervingen, wanneer uit de ervaring al is gebleken dat de aanwervingstermijnen voor een statutaire invulling van die betrekkingen een snelle oprichting en de goede werking van de nieuwe structuur in de weg staan;
Dat die personeelsleden evenwel de nodige examens moeten afleggen om statutair benoemd te worden indien zij hun loopbaan binnen de administratie wensen voort te zetten;
Overwegende tot slot dat bepaald is dat de overgangsbepalingen vroeger in werking zullen treden dan de overige bepalingen van dit besluit om de snelle aanwerving van de nieuwe personeelsleden vervroegd te laten plaatsvinden, zodat zij operationeel zijn zodra de overige bepalingen van het besluit van kracht worden.
Na beraadslaging, Besluit :
Artikel 1.Voor de toepassing van dit besluit wordt verstaan onder : 1. de Regering : de Brusselse Hoofdstedelijke Regering;2. het Gewest : het Brussels Hoofdstedelijk Gewest;3. de GOB : de Gewestelijke Overheidsdienst Brussel;4. het BWRO : Brussels Wetboek van Ruimtelijke Ordening.
Art. 2.Brussel Stedenbouw & Erfgoed wordt opgericht als administratieve dienst die losstaat van de Gewestelijke Overheidsdienst Brussel. Het vervangt het bestuur van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering dat bevoegd is voor stedenbouw (met inbegrip van voorkoop), stadsvernieuwing (met inbegrip van de renovatiepremies en de premies voor gevelverfraaiing), monumenten en landschappen en de inspectie en administratieve sancties (algemene directie van Brussel Stedenbouw & Erfgoed binnen de GOB), welke het opvolgt.
Telkens wanneer een wettelijke, reglementaire of contractuele bepaling of eender welk ander document melding maakt van of verwijst naar het gewestelijk bestuur bevoegd voor stedenbouw (met inbegrip van voorkoop), stadsvernieuwing (met inbegrip van de renovatiepremies en de premies voor gevelverfraaiing), monumenten en landschappen en/of de inspectie en administratieve sancties van het ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, moet die gelezen worden als melding makend van of verwijzend naar Brussel Stedenbouw & Erfgoed.
Art. 3.§ 1. Brussel Stedenbouw & Erfgoed wordt belast met vier hoofdopdrachten : 2. instaan voor de uitvoering van het gewestelijk beleid inzake het behoud van het (roerend en onroerend) cultureel erfgoed, conform het BWRO en de uitvoeringsbesluiten daarvan;3. instaan voor de uitvoering van het gewestelijk beleid inzake stedenbouw (met inbegrip van alles wat te maken heeft met voorkoop), conform het BWRO en de uitvoeringsbesluiten daarvan;4. instaan voor de administratieve opdrachten verbonden aan de bevoegdheden die de gewestregering uitoefent in het kader van : - de ordonnantie van 6 oktober 2016 houdende organisatie van de stedelijke herwaardering en de uitvoeringsbesluiten daarvan; - de ordonnantie van 17 juli 2003 houdende de Brusselse Huisvestingscode en de volgende uitvoeringsbesluiten : o het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 23 oktober 2007 betreffende de toekenning van premies voor de renovatie van het woonmilieu; o het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 2 mei 2002Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 02/05/2002 pub. 25/06/2002 numac 2002031310 bron ministerie van het brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering betreffende de toekenning van premies voor de verfraaiing van gevels sluiten betreffende de toekenning van premies voor de verfraaiing van de gevels. 4. optreden als verstrekker van juridisch advies over de toevertrouwde materies bedoeld in 1°, 2° en 3° van dit artikel. § 2. De Regering kan Brussel Stedenbouw & Erfgoed elke taak toevertrouwen die valt onder het in artikel 2 omschreven bevoegdheidsdomein en die verband houdt met de onder de punten 1° tot 4° van dit artikel omschreven opdrachten. § 3. Met het oog op het vervullen van de opdrachten vermeld in de eerste en tweede paragraaf kan Brussel Stedenbouw & Erfgoed : 2. op vraag van de minister of ministers van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering bevoegd voor territoriale ontwikkeling, stedelijk beleid en monumenten en landschappen, ontwerpen en voorontwerpen van wetgevende en reglementaire teksten bestuderen of opstellen over zaken in verband met stedenbouw (met inbegrip van voorkoop), stadsvernieuwing (met inbegrip van de renovatiepremies en de premies voor gevelverfraaiing), monumenten en landschappen of de inspectie en administratieve sancties die tot de gewestelijke bevoegdheid behoren of een invloed hebben op deze bevoegdheid;3. op vraag van de Regering met redenen omklede adviezen verlenen over alle wetsontwerpen en -voorstellen die een invloed kunnen hebben op de stedenbouw (met inbegrip van voorkoop), de stadsvernieuwing (met inbegrip van de renovatiepremies en de premies voor gevelverfraaiing), de monumenten en landschappen of de inspectie en administratieve sancties van het Gewest, om de samenhang en de overeenstemming van de teksten over die zaken te waarborgen;4. instaan voor het beheer van de geschillen die verband houden met de in artikel 3 van dit besluit opgesomde bevoegdheden, in het bijzonder voor het Grondwettelijk Hof of voor de Europese rechtscolleges;5. zorgen voor de communicatie omtrent de Brusselse wetgeving rond stedenbouw, erfgoed, de administratieve sancties en stadsvernieuwing, in het bijzonder naar de burgers en de ondernemingen;in dat verband zal het instructies, commentaren en omzendbrieven opstellen om de samenhang, de transparantie en de gelijkheid in de toepassing van de wetteksten over die zaken te waarborgen; 5. op vraag of middels het akkoord van de Regering adviezen verlenen over alle wetsontwerpen of bestaande wetgeving, in België of in het buitenland, die van invloed kunnen zijn op de uitoefening van de gewestelijke bevoegdheden inzake stedenbouw, erfgoed, administratieve sancties en stadsvernieuwing.
Art. 4.Brussel Stedenbouw & Erfgoed beschikt over operationele autonomie, die in ieder geval betrekking heeft op : 1. de vaststelling en wijziging van de organisatiestructuur van Brussel Stedenbouw & Erfgoed;2. de organisatie van operationele processen met het oog op de verwezenlijking van de vooropgestelde doelstellingen;3. de uitvoering van het personeelsbeleid voor wat meer bepaald betreft alle aspecten gelinkt aan human resources, aanwervingen, opleiding, welzijn op het werk, wedden en pensioenen;4. het aanwenden van de ter beschikking gestelde middelen voor : a) de werking van Brussel Stedenbouw & Erfgoed;b) de verwezenlijking van de doelstellingen en de taken van Brussel Stedenbouw & Erfgoed;c) het sluiten van contracten ter verwezenlijking van de opdrachten van Brussel Stedenbouw & Erfgoed;d) de interne controle binnen Brussel Stedenbouw & Erfgoed.
Art. 5.Voor de uitvoering van zijn opdrachten, beschikt Brussels Stedenbouw & Erfgoed over een budget dat is ingeschreven op de begroting van het Gewest.
Art. 6.Brussel Stedenbouw & Erfgoed staat onder het hiërarchisch gezag van de Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering die bevoegd is voor ruimtelijke ordening, stedenbouw, stadsvernieuwing en monumenten en landschappen.
De Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering die bevoegd is voor ruimtelijke ordening, stedenbouw, stadsvernieuwing en monumenten en landschappen, kan bij de uitoefening van zijn controleopdracht steeds informatie opvragen, zowel over algemene aangelegenheden als over individuele onderwerpen of dossiers, bij de directeur-generaal van Brussel Stedenbouw & Erfgoed.
Art. 7.§ 1. Brussel Stedenbouw & Erfgoed staat onder leiding van de directeur-generaal en de adjunct- directeur-generaal. Zij behoren tot verschillende taalgroepen. § 2. In artikel 16 van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 27 maart 2014Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 22/05/2014 numac 2014031407 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot bepaling van de rechtspositie en de bezoldigings-regeling van de contractuele personeelsleden van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 22/05/2014 numac 2014031408 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot bepaling van de rechtspositie en de bezoldigings-regeling van de contractuele personeelsleden van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 22/05/2014 numac 2014031409 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende regeling van de mobiliteit in sommige instellingen van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 05/06/2014 numac 2014031405 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van het ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 05/06/2014 numac 2014031406 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest sluiten houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van het ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest wordt de graad van adjunct- directeur-generaal in rang A4+ gecreëerd. Hij wordt ingevoegd tussen de graad van directeur-generaal (A5) en de graad van directeur-diensthoofd (A4). § 3. In artikel 360 van datzelfde besluit worden de woorden "adjunct- directeur-generaal A 410" ingevoegd tussen de woorden "directeur-generaal A 500" en de woorden "directeur-hoofd van de dienst A400".
Voor de vaststelling van de weddeschaal A410 wordt verwezen naar de bedragen van weddeschaal A410 die vastgelegd zijn in de eerste bijlage bij het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 27 maart 2014Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 22/05/2014 numac 2014031407 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot bepaling van de rechtspositie en de bezoldigings-regeling van de contractuele personeelsleden van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 22/05/2014 numac 2014031408 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot bepaling van de rechtspositie en de bezoldigings-regeling van de contractuele personeelsleden van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 22/05/2014 numac 2014031409 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende regeling van de mobiliteit in sommige instellingen van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 05/06/2014 numac 2014031405 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van het ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 05/06/2014 numac 2014031406 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest sluiten houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. § 4. Artikel 489, § 1, 2° van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 27 maart 2014Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 22/05/2014 numac 2014031407 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot bepaling van de rechtspositie en de bezoldigings-regeling van de contractuele personeelsleden van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 22/05/2014 numac 2014031408 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot bepaling van de rechtspositie en de bezoldigings-regeling van de contractuele personeelsleden van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 22/05/2014 numac 2014031409 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende regeling van de mobiliteit in sommige instellingen van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 05/06/2014 numac 2014031405 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van het ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 05/06/2014 numac 2014031406 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest sluiten houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van het ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest wordt vervangen door de volgende bepaling : "2° voor de ambtenaren van de rangen A5 en A4+ : 3000 euro". § 5. Overeenkomstig het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 27 maart 2014Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 22/05/2014 numac 2014031407 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot bepaling van de rechtspositie en de bezoldigings-regeling van de contractuele personeelsleden van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 22/05/2014 numac 2014031408 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot bepaling van de rechtspositie en de bezoldigings-regeling van de contractuele personeelsleden van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 22/05/2014 numac 2014031409 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende regeling van de mobiliteit in sommige instellingen van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 05/06/2014 numac 2014031405 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van het ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 05/06/2014 numac 2014031406 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest sluiten houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van het ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest oefenen de directeur-generaal en de adjunct- directeur-generaal hun bevoegdheden uit op grond van een mandaat. § 6. De directieraad bestaat uit de directeur-generaal, de adjunct directeur-generaal en de directeurs.
De directieraad wordt voorgezeten door de directeur-generaal of, indien deze afwezig of verhinderd is, door de adjunct directeur-generaal.
Indien beiden afwezig of verhinderd zijn, wordt de directieraad voorgezeten door de directeur aangeduid door de directeur-generaal of, in het geval deze afwezig of verhinderd is, door de directeur aangeduid door de adjunct directeur-generaal. § 7. Het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 25 maart 1999Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 25/03/1999 pub. 06/08/1999 numac 1999031248 bron ministerie van het brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering betreffende de delegatie van tekenbevoegdheid voor financiële aangelegenheden aan de ambtenaren-generaal van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest sluiten betreffende de delegatie van tekenbevoegdheid voor financiële aangelegenheden aan de ambtenaren-generaal van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.
Voor de toepassing hiervan moet telkens wanneer het besluit van 25 maart 1999 verwijst naar het "Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest" in de plaats "Brussel Stedenbouw & Erfgoed" gelezen worden.
Voor de toepassing hiervan worden de bevoegdheden die bij het besluit van 25 maart 1999 zijn toegewezen aan de secretaris-generaal en aan de adjunct-secretaris-generaal respectievelijk uitgeoefend door de directeur-generaal van Brussel Stedenbouw & Erfgoed en door de adjunct directeur-generaal van Brussel Stedenbouw & Erfgoed. De bevoegdheden die bij besluit van 25 maart 1999 zijn toegewezen aan de directeurs-generaal worden uitgeoefend door de directeur-generaal van Brussel Stedenbouw & Erfgoed.
Art. 8.De personeelsleden van het bestuur van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering dat zich toelegt op stadsvernieuwing (met inbegrip van de premies voor woningrenovatie en gevelverfraaiing), op stedenbouw (met inbegrip van de voorkoop), op monumenten en landschappen en op de inspectie en administratieve sancties worden aangesteld bij Brussel Stedenbouw & Erfgoed.
Art. 9.De statutaire personeelsleden van Brussel Stedenbouw & Erfgoed vallen onder het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 27 maart 2014Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 22/05/2014 numac 2014031407 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot bepaling van de rechtspositie en de bezoldigings-regeling van de contractuele personeelsleden van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 22/05/2014 numac 2014031408 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot bepaling van de rechtspositie en de bezoldigings-regeling van de contractuele personeelsleden van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 22/05/2014 numac 2014031409 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende regeling van de mobiliteit in sommige instellingen van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 05/06/2014 numac 2014031405 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van het ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 05/06/2014 numac 2014031406 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest sluiten houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van het ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk.
Voor de toepassing hiervan moet telkens wanneer het besluit van 27 maart 2014 verwijst naar het "ministerie" in de plaats "Brussel Stedenbouw & Erfgoed" gelezen worden.
Voor de toepassing hiervan moet telkens wanneer het besluit van 27 maart 2014 verwijst naar de "directieraad" in de plaats "directieraad van Brussel Stedenbouw & Erfgoed" gelezen worden.
De bevoegdheden die bij het besluit van 27 maart 2014 zijn toegewezen aan de secretaris-generaal en aan de adjunct- secretaris-generaal worden voor wat Brussel Stedenbouw & Erfgoed betreft uitgeoefend door de directeur-generaal en de adjunct- directeur-generaal.
De bevoegdheden die bij besluit van 27 maart 2014 zijn toegewezen aan de directeurs-generaal worden uitgeoefend door de directeur-generaal, zo nodig bijgestaan door de adjunct directeur-generaal.
Art. 10.§ 1. Worden overgedragen naar Brussel Stedenbouw & Erfgoed, de personeelsleden van de GOB die behoren tot de onderstaande directies en diensten : - In hun geheel : 1. de DML (de Directie Monumenten en Landschappen van Brussel Stedenbouw & Erfgoed binnen de GOB);2. de DS (de Directie Stedenbouw van Brussel Stedenbouw & Erfgoed binnen de GOB);3. de DSV (de Directie Stadsvernieuwing van Brussel Stedenbouw & Erfgoed binnen de GOB);4. de IAS-cel (de cel belast met de Inspectie en Administratieve Sancties bij Brussel Stedenbouw & Erfgoed binnen de GOB);5. het secretariaat van het stedenbouwkundig college en het milieucollege. - Met het oog op de uitvoering van de opdrachten die toevertrouwd zijn aan Brussel Stedenbouw & Erfgoed en vermeld zijn in artikel 3, een deel van : 1. de DAB (de Directie Advies en Beroep van Brussel Stedenbouw & Erfgoed en van Brussel Huisvesting binnen de GOB);2. de DAF (de Directie Administratieve en Financiële zaken van Brussel Stedenbouw & Erfgoed en van Brussel Huisvesting binnen de GOB), en automatisch de personeelsleden die zich bezighouden met het GIS en het Art Nouveau Netwerk;3. de Directie Facilities (Cel voorkoop van de Directie Brussel Gewestelijke Coördinatie binnen de GOB); § 2. Een namenlijst met de personeelsleden bedoeld in § 1 is als bijlage bijgevoegd. § 3. De personeelsleden waarvan de lijst als bijlage is toegevoegd, worden ambtshalve overgeheveld met behoud van hun hoedanigheid en graad of in een gelijkwaardige graad bij de diensten van Brussel Stedenbouw & Erfgoed.
Zij behouden tenminste de bezoldiging of de wedde en de anciënniteit die zij hadden of verkregen zouden hebben indien zij op het ogenblik van hun overheveling hun functie verder hadden uitgeoefend in hun dienst van herkomst.
Ze behouden eveneens toelagen, vergoedingen, premies en andere voordelen die zij genoten vóór hun overheveling, overeenkomstig de regelgeving die op hen van toepassing was, voor zover bij Brussel Stedenbouw & Erfgoed nog steeds is voldaan aan de daaraan verbonden toekenningsvoorwaarden.
Art. 11.De contractuele personeelsleden van Brussel Stedenbouw & Erfgoed vallen onder het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 27 maart 2014Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 22/05/2014 numac 2014031407 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot bepaling van de rechtspositie en de bezoldigings-regeling van de contractuele personeelsleden van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 22/05/2014 numac 2014031408 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot bepaling van de rechtspositie en de bezoldigings-regeling van de contractuele personeelsleden van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 22/05/2014 numac 2014031409 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende regeling van de mobiliteit in sommige instellingen van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 05/06/2014 numac 2014031405 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van het ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 05/06/2014 numac 2014031406 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest sluiten tot bepaling van de rechtspositie en de bezoldigingsregeling van de contractuele personeelsleden van het ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest onverminderd de overgangsbepalingen vastgesteld in dit besluit.
Voor de toepassing hiervan moet telkens wanneer het besluit van 27 maart 2014 verwijst naar het "ministerie" in de plaats "Brussel Stedenbouw & Erfgoed" gelezen worden.
De bevoegdheden die bij het besluit van 27 maart 2014 zijn toegewezen aan de secretaris-generaal en aan de adjunct- secretaris-generaal worden voor wat Brussel Stedenbouw & Erfgoed betreft uitgeoefend door de directeur-generaal en de adjunct- directeur-generaal.
De bevoegdheden die bij besluit van 27 maart 2014 zijn toegewezen aan de directeurs-generaal worden uitgeoefend door de directeur-generaal, zo nodig bijgestaan door de adjunct- directeur-generaal.
Art. 12.In artikel 1 van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 27 maart 2014Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 22/05/2014 numac 2014031407 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot bepaling van de rechtspositie en de bezoldigings-regeling van de contractuele personeelsleden van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 22/05/2014 numac 2014031408 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot bepaling van de rechtspositie en de bezoldigings-regeling van de contractuele personeelsleden van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 22/05/2014 numac 2014031409 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende regeling van de mobiliteit in sommige instellingen van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 05/06/2014 numac 2014031405 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van het ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 05/06/2014 numac 2014031406 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest sluiten houdende regeling van de mobiliteit in sommige instellingen van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest worden na het woord "ministerie" de woorden "Brussel Stedenbouw en Erfgoed" ingevoegd.
In artikel 2, 1° van het voormelde besluit van 27 maart 2014 worden na het woord "ministerie" de woorden "Brussel Stedenbouw en Erfgoed" ingevoegd.
In artikel 3 van het voormelde besluit van 27 maart 2014 wordt een punt 1° ter toegevoegd dat luidt als volgt : "1° ter "van Brussel Stedenbouw & Erfgoed".
Art. 13.In artikel 1 van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Executieve houdende oprichting van de basisoverlegcomités in het gebied van het Sectorcomité van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest van 13 december 1990 wordt een 19° toegevoegd : "19° Brussel Stedenbouw & Erfgoed"
Art. 14.Artikel 2 van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 19 maart 2015Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 19/03/2015 pub. 02/07/2015 numac 2015031417 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot regeling van de naamswijziging van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest sluiten tot regeling van de naamswijziging van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest wordt vervangen door : "De diensten van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering worden conform hun respectieve oprichtingsbesluiten gegroepeerd in : 1. Brussel Stedenbouw & Erfgoed voor wat betreft de diensten stedenbouw (met inbegrip van voorkoop), stadsvernieuwing (met inbegrip van de renovatiepremies en de premies voor gevelverfraaiing), monumenten en landschappen en de inspectie en administratieve sancties;2. de Gewestelijke Overheidsdienst Brussel;3. de Gewestelijke Overheidsdienst Brussel Fiscaliteit;
Art. 15.Onverminderd het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 27 maart 2014Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 22/05/2014 numac 2014031407 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot bepaling van de rechtspositie en de bezoldigings-regeling van de contractuele personeelsleden van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 22/05/2014 numac 2014031408 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot bepaling van de rechtspositie en de bezoldigings-regeling van de contractuele personeelsleden van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 22/05/2014 numac 2014031409 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende regeling van de mobiliteit in sommige instellingen van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 05/06/2014 numac 2014031405 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van het ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 05/06/2014 numac 2014031406 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest sluiten tot bepaling van de rechtspositie en de bezoldigingsregeling van de contractuele personeelsleden van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, is het Brussel Stedenbouw en Erfgoed toegelaten via een arbeidsovereenkomst van bepaalde duur deskundigen van niveau A aan te werven en dat voor een beperkte periode en voor een welbepaalde activiteit (rang A2 of A3), voornamelijk voor transversale functies, begroting, human resources en communicatie.
Die toelating geldt voor maximaal twee jaar vanaf de inwerkingtreding van dit besluit.
Art. 16.Dit besluit treedt in werking de dag na de bekendmaking ervan in het Belgisch Staatsblad.
Art. 17.De Minister-President, bevoegd voor territoriale ontwikkeling, stedelijk beleid en monumenten en landschappen, wordt belast met de uitvoering van dit besluit.
Brussel, 29 juni 2017.
Voor de Brusselse Hoofdstedelijke Regering : De Minister-President van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, belast met Plaatselijke Besturen, Territoriale Ontwikkeling, Stedelijk Beleid, Monumenten en Landschappen, Studentenaangelegenheden, Toerisme, Openbaar Ambt, Wetenschappelijk Onderzoek en Openbare Netheid, R. VERVOORT De Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Financiën, Begroting, Externe Betrekkingen en Ontwikkelingssamenwerking, G. VANHENGEL De Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Tewerkstelling, Economie en Brandbestrijding en dringende medische Hulp, D. GOSUIN De Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Mobiliteit en Openbare Werken, P. SMET De Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Huisvesting, Levenskwaliteit, Leefmilieu en Energie, C. FREMAULT
Annexe LISTE DU MANDATAIRE CONTRACTUEL TRANSFERE
NOM
PRENOM
Grade
Niveau- Rang
Rôle linguistique
WAKNINE
Bety
Directeur général
A5
Fr
LISTE DU MANDATAIRE STATUTAIRE TRANSFERE
NOM
PRENOM
Grade
Niveau- Rang
Rôle linguistique
PERILLEUX
Benoît
Directeur Chef de service
A4
Fr
LISTE DES MEMBRES DU PERSONNEL STATUTAIRE OU EN STAGE TRANSFERES
NOM
PRENOM
Grade
Niveau- Rang
Rôle linguistique
ANNEGARN
Bénédicte
Attaché
A1
Fr
AUSSEMS
Catherine
Assistant
B1
Fr
AUTENNE
Aurélie
Premier attaché
A2
Fr
BASTIEN
Christophe
Attaché
A1
Fr
BERNARD
Marc
Adjoint
C1
Fr
BERNARD
Pierre
Attaché
A1
Fr
BOELENS
Françoise
Attaché
A1
Fr
BOUCHOMS
Anne
Attaché
A1
Fr
BRIARD
Michaël
Attaché
A1
Fr
CALLEBAUT
Muriel
Premier attaché
A2
Fr
CHARLIER
Philippe
Attaché
A1
Fr
COLLET
Alexia
Assistant
B1
Fr
CONDE-REIS
Guy
Attaché
A1
Fr
COPPIETERS
Antoinette
Attaché
A1
Fr
CRIQUILION
Caroline
Attaché
A1
Fr
CUGNON
Elodie
Attaché
A1
Fr
DE BEER DE LAER
Nicolas
Assistant
B1
Fr
DE BEULE
Michel
Attaché
A1
Fr
DE BRUYCKER
Anne
Adjoint
C1
Fr
DE FRENNE
Gabrielle
Assistant
B1
Fr
DE VILLE DE GOYET
Alfred
Assistant
B1
Fr
DE VINCENZO
Sergio
Assistant
B1
Fr
DEBROUX
Jean-Claude
Assistant principal
B2
Fr
DECLERFAYT
Nicolas
Assistant
B1
Fr
DEFOSSE
Carine
Assistant principal
B2
Fr
DELREE
Aurélie
Attaché
A1
Fr
DEMELENNE
Eric
Assistant
B1
Fr
DEMETER
Stéphane
Premier attaché
A2
Fr
DEPICKER
Karin
Attaché
A1
Fr
DESTRUMENT
Lionel
Attaché
A1
Fr
DIOUF
Thierno
Attaché
A1
Fr
DOS SANTOS
Raquel
Attaché
A1
Fr
DUBOIS
Bernard
Premier attaché
A2
Fr
DURIEUX
Thérèse
Adjoint
C1
Fr
EVEN
Amandine
Attaché
A1
Fr
FASTRE
Benjamin
Attaché
A1
Fr
FOLLY
Gnamlin
Assistant
B1
Fr
FOSTIEZ
Pascal
Attaché
A1
Fr
GAUSE
Sophie
Adjoint principal
C2
Fr
GERARD
Alice
Assistant
B1
Fr
GHUYS
Alex
Premier attaché
A2
Fr
GIORDANO
Michele
Assistant principal
B2
Fr
GODART
Aline
Attaché
A1
Fr
GODDEN
Dominique
Commis
D1
Fr
GOFFART
Albert
Directeur
A3
Fr
GUILLAN Y SUAREZ
Francisco
Attaché
A1
Fr
GUSTIN
Diane
Attaché
A1
Fr
HANSSENS
Stéphanie
Attaché
A1
Fr
HARMEGNIES
Raymond
Premier ingénieur
A2
Fr
HAUTEFENNE
Philippe
Attaché
A1
Fr
HELLEBOIS
Armande
Attaché
A1
Fr
HENRY
Veronique
Attaché
A1
Fr
HERLA
Michèle
Attaché
A1
Fr
HILGERS
Myriam
Attaché
A1
Fr
HORTA
Geneviève
Ingénieur
A1
Fr
IEZ
Flavia
Assistant
B1
Fr
INGELAERE
Pascale
Attaché
A1
Fr
JACQUES
Coralie
Attaché
A1
Fr
LAMBEAU
Catherine
Adjoint
C1
Fr
LAMENDIN
Estelle
Attaché
A1
Fr
LAMY
Pierre-Yves
Attaché
A1
Fr
LECLERCQ
Catherine
Attaché
A1
Fr
LEFRANCQ
Bruno
Attaché
A1
Fr
LEKEU
Guillaume
Assistant
B1
Fr
LESECQUE
Murielle
Attaché
A1
Fr
LHOTE
Tae Yung
Assistant
B1
Fr
LOXHAY
Jean-François
Attaché
A1
Fr
MARLIER
Véronique
Adjoint
C1
Fr
MENDES MURTEIRA
Antonio
Assistant
B1
Fr
MINETTE
Véronique
Adjoint
C1
Fr
MODRIE
Sylvianne
Attaché
A1
Fr
MULKERS
Caroline
Attaché
A1
Fr
MURET
Muriel
Attaché
A1
Fr
NELIS
Françoise
Attaché
A1
Fr
OLBRECHTS
Pascale
Adjoint
C1
Fr
ORTIGOSA Y CRESPO
Concepcion
Adjoint
C1
Fr
PAREDES CABEZON
Cecilia
Attaché
A1
Fr
PETIT
Martial
Attaché
A1
Fr
PHILIPPE
Jean-Pierre
Attaché
A1
Fr
PIEREUSE
Philippe
Directeur
A3
Fr
RASQUIN
Murielle
Assistant principal
B2
Fr
REINDERS
Christophe
Assistant
B
Fr
SEGURA
Isabelle
Attaché
A1
Fr
SERVAIS
Pierre
Ingénieur
A1
Fr
SINTZOFF
Marie
Attaché
A1
Fr
SLOMPO
Carmen
Attaché
A1
Fr
SMEETS
Hadrien
Attaché
A1
Fr
STERCKX
Arnaud
Attaché
A1
Fr
THIEBAULT
Anne
Attaché
A1
Fr
TIMMERMANS
Francois
Premier attaché - encadrement
A2
Fr
TOTELIN
Anne
Attaché
A1
Fr
VAN BELLEGHEM
Isabelle
Adjoint
C1
Fr
VAN BINST
Norbert
Commis
D1
Fr
VAN BUNNEN
Véronique
Attaché
A1
Fr
VAN LAETHEM
Julie
Assistant
B1
Fr
VANDE VELDE
Thomas
Attaché
A1
Fr
VANDER BRUGGHEN
Brigitte
Assistant principal
B2
Fr
VANHOVE
Marina
Adjoint
C1
Fr
VAUSE
Véronique
Attaché
A1
Fr
VEYCKEMANS
Bruno
Attaché
A1
Fr
VIGUIER
Thomas
Attaché
A1
Fr
VIOLA
Giovanna
Adjoint principal
C2
Fr
WAUTERS
Thierry
Directeur
A3
Fr
WILLAUMEZ
Denis
Assistant
B1
Fr
WISLEZ
Frédéric
Adjoint
C1
Fr
ZANGERLE
Kim
Assistant
B1
Fr
ZIAN
Rachida
Adjoint
C1
Fr
BEELEN
Guido
Attaché
A1
Nl
COUVREUR
Kris
Attaché
A1
Nl
01/07/2017
DE KOKER
Kathleen
Adjoint
C1
Nl
DE MEETER
Anne-Marie
Adjoint
C1
Nl
DE ROUCK
Sigrid
Adjoint
C1
Nl
DE RUDDERE
Henk
Assistant principal
B2
Nl
DE SAEGER
Nancy
Assistant principal
B2
Nl
DE SART
Emanuelle
Attaché
A1
Nl
DE WIT
Muriel
Attaché
A1
Nl
DEGRAEVE
Ann
Attaché
A1
Nl
DENIER
Petra
Adjoint
C1
Nl
DEWITTE
Ben
Attaché
A1
Nl
DUQUESNE
Stéphane
Attaché
A1
Nl
EVENS
Linda
Assistant
B1
Nl
FRUYT
Emmanuel
Adjoint principal
C2
Nl
GOBIN
Ludo
Attaché
A1
Nl
HEYLEN
Ann
Attaché
A1
Nl
KENIS
Wim
Assistant
B1
Nl
LEIRENS
Linda
Adjoint
C1
Nl
LELIEVRE
Harry
Attaché
A1
Nl
MESSIAEN
Inge
Adjoint
C1
Nl
MEYFROOTS
Griet
Attaché
A1
Nl
RENIER
Nathalie
Attaché
A1
Nl
SLOCK
Tamara
Assistant
B1
Nl
VAN DEN CRUYCE
Inge
Attaché
A1
Nl
VAN NUFFELEN
Tony
Attaché
A1
Nl
VAN STEENBRUGGE
Pascal
Adjoint
C1
Nl
VAN WAYENBERGE
Sofie
Adjoint
C1
Nl
VANHAELEN
Manja
Premier ingénieur
A2
Nl
VERHOEVEN
Wiebe
Attaché
A1
Nl
WEEMAELS
Ilse
Attaché
A1
Nl
WIELEMANS
Piet
Attaché
A1
Nl
LISTE DES MEMBRES DU PERSONNEL CONTRACTUEL CTAS TRANSFERES
NOM
PRENOM
Grade
Niveau- Rang
Rôle linguistique
CAMPANELLA
Bruno
Attaché
A1
Fr
DE GHELLINCK D'ELSEGHEM-VAERNEWYCK
Bénédicte
Attaché
A1
Fr
WANTIER
Aurélie
Attaché
A1
Fr
SMETS
Coralie
Attaché
A1
Nl
LISTE DU MEMBRE DU PERSONNEL CONTRACTUEL ATAP TRANSFERE
NOM
PRENOM
Grade
Niveau- Rang
Rôle linguistique
VERHOFSTADT
Tom
Attaché
A1
Nl
LISTE DES MEMBRES DU PERSONNEL CONTRACTUEL CEBET TRANSFERES
NOM
PRENOM
Grade
Niveau- Rang
Rôle linguistique
ALLAER
Patrick
Adjoint
C1
Fr
ALLEAUME
Anne-Lise
Attaché
A1
Fr
ANTOINE
Benjamin
Attaché
A1
Fr
BAKRIM
Hayat
Assistant
B1
Fr
BASYN
Jean-Marc
Attaché
A1
Fr
BOUBLAL
Jean-Pierre
Attaché
A1
Fr
BOUZADA
Assia
Attaché
A1
Fr
BREUER
Susanne
Attaché
A1
Fr
BUELINCKX
Sandrine
Attaché
A1
Fr
CAMACHO ANDRES
Sylvie
Adjoint
C1
Fr
CASTELAIN
Sandrine
Adjoint
C1
Fr
COLLONVAL
Aline
Assistant
B1
Fr
COPPENS
Julie
Adjoint
C1
Fr
CORDIER
Françoise
Attaché
A1
Fr
DAVID
Sophie
Assistant
B1
Fr
DE DUVE
Isabella
Attaché
A1
Fr
DEL TURCO
Véronique
Attaché
A1
Fr
DEPUYDT
Véronique
Adjoint
C1
Fr
DEVILLE
Jean-François
Commis
D1
Fr
EECKHAUTE
Olivier
Attaché
A1
Fr
EL AYADI
Saïd
Assistant
B1
Fr
ESPOSITO
Giulia
Attaché
A1
Fr
FARROUKH
Nadia Myré
Assistant
B1
Fr
FERON
Sandrine
Assistant
B1
Fr
FOSSET
Marie
Assistant
B1
Fr
GILLIJNS
Suzanne
Attaché
A1
Fr
GOBLET
Myriam
Attaché
A1
Fr
GUEDES
Julie
Assistant
B1
Fr
HAMDOUN
Yasmina
Commis
D1
Fr
HARISOLOFO TAFIKA
Belinda
Assistant
B1
Fr
JOSSART
Thibaut
Attaché
A1
Fr
KINDA
Safae
Attaché
A1
Fr
KREUTZ
Michèle
Attaché
A1
Fr
LAHERY
Lauriane
Attaché
A1
Fr
LEBRUN
Lucien
Attaché
A1
Fr
LEMMENS
Benjamin-Nathanian
Attaché
A1
Fr
LEROY
Isabelle
Attaché
A1
Fr
MAHY
Annick
Assistant
B1
Fr
MICHA
Laurence
Attaché
A1
Fr
MOSCHOS
Fanny
Assistant
B1
Fr
NANNETTI
Julie
Assistant
B1
Fr
PAPALE
Stefano
Adjoint
C1
Fr
PAUWELS
Nicolas
Attaché
A1
Fr
02/10/2017
REMU
Geneviève
Adjoint
C1
Fr
STEVENNE
Fabian
Attaché
A1
Fr
THIEFFRY
Vanessa
Attaché
A1
Fr
TIETERICKX
Joelle
Attaché
A1
Fr
VALEMBOIS
Lorraine
Attaché
A1
Fr
VAN HAEPEREN
Marie-Zoé
Attaché
A1
Fr
VANDERSMISSEN
Julie
Adjoint
C1
Fr
VANDERSMISSEN
Carine
Adjoint
C1
Fr
VERBIST
Yannik
Assistant
B1
Fr
VIDEGAIN SANTIAGO
Victoria
Attaché
A1
Fr
YASAR
Onur
Adjoint
C1
Fr
BUVE
Evi
Adjoint
C1
Nl
COLLART
Wout
Attaché
A1
Nl
01/08/2017
DE BRANDT
Cindy
Adjoint
C1
Nl
DUMONT
Paula
Attaché
A1
Nl
KURYS
Anna
Adjoint
C1
Nl
01/07/2017
LAGRILLIERE
Sarah Ann
Attaché
A1
Nl
RINSBERGH
Justine
Adjoint
C1
Nl
VALCKE
Sybille
Attaché
A1
Nl
LISTE DES MEMBRES DU PERSONNEL CONTRACTUEL ABEP TRANSFERES
NOM
PRENOM
Grade
Niveau- Rang
Rôle linguistique
GABRYS
Estelle
Attaché
A1
Fr
HANCISSE
Arnaud
Assistant
B1
Fr
MAYNE
Nadine
Adjoint
C1
Fr
M'RABET
Zineb
Préposé
E1
Fr
OULAD EL HAJ
Saïd
Adjoint
C1
Fr
OVENS
Françoise
Adjoint
C1
Fr
STOLLER
Eric
Préposé
E1
Fr
PRAET
Cindy
Commis
D1
Nl
LISTE DES MEMBRES DU PERSONNEL CROS TRANSFERES
NOM
PRENOM
Grade
Niveau- Rang
Rôle linguistique
DIOP
Elhadji Farba
Commis
D1
Fr
LEGRAND
Manuel
Commis
D1
Fr
SANGLIER
Brian
Commis
D1
Fr
LISTE DES MEMBRES DU PERSONNEL SOUS CONTRAT DE REMPLACEMENT TRANSFERES
NOM
PRENOM
Grade
Niveau- Rang
Rôle linguistique
BARBOZA
Coffi
Assistant
B1
Fr
EL BOUZIANI
Zaineb
Assistant
B1
Fr
17/07/2017
VANHOESTENBERGHE
Emilie
Attaché
A1
Fr
LISTE DU MEMBRE DU PERSONNEL ABEA TRANSFERE
NOM
PRENOM
Grade
Niveau- Rang
Rôle linguistique
GILLARD
Laora
Commis
D1
Fr
LISTE DES MEMBRES DU PERSONNEL STIB TRANSFERES
NOM
PRENOM
Grade
Niveau- Rang
Rôle linguistique
VAN KERK
Alain
Inspecteur de direction STIB
A1
Fr
WILLAERT
Martine
Commis de direction STIB
C1
Fr
BRONDEEL
Marleen
Commis de direction STIB
C1
Nl
LISTE DES PERSONNES SOUS CONTRAT MRAH TRANSFEREES
NOM
PRENOM
Niveau
Rôle linguistique
COGNARD
Lou
B
Fr
DE BUEGER
Marie
D
Fr
MAYNE
Julien
D
Fr
MEGANCK
Marc
A
Fr
NACHID
Nadia
D
Fr
PINCEEL
Jef
A
Nl
SPILEERS
Noël
D
Fr
VAN BELLINGEN
Stephan
A
Nl