Etaamb.openjustice.be
Besluit Van De Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 29 juni 2017
gepubliceerd op 06 juli 2017

Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende oprichting van Brussel Stedenbouw & Erfgoed

bron
brussels hoofdstedelijk gewest
numac
2017030462
pub.
06/07/2017
prom.
29/06/2017
ELI
eli/besluit/2017/06/29/2017030462/staatsblad
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
links
Raad van State (chrono)
Document Qrcode

29 JUNI 2017. - Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende oprichting van Brussel Stedenbouw & Erfgoed


De Brusselse Hoofdstedelijke Regering, Gelet op de bijzondere wet van 8 augustus 1980Relevante gevonden documenten type wet prom. 08/08/1980 pub. 11/12/2007 numac 2007000980 bron federale overheidsdienst binnenlandse zaken Bijzondere wet tot hervorming der instellingen. - Officieuze coördinatie in het Duits sluiten tot hervorming der instellingen, inzonderheid op artikel 87, §§ 1 tot 3;

Gelet op de bijzondere wet van 12 januari 1989 met betrekking tot de Brusselse instellingen, inzonderheid op artikel 40, § 1;

Gelet op de wet van 19 december 1974Relevante gevonden documenten type wet prom. 19/12/1974 pub. 05/10/2012 numac 2012000586 bron federale overheidsdienst binnenlandse zaken Wet tot regeling van de betrekkingen tussen de overheid en de vakbonden van haar personeel. - Officieuze coördinatie in het Duits sluiten tot regeling van de betrekkingen tussen de overheid en de vakbonden van haar personeel, inzonderheid op artikel 10, § 1;

Gelet op het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Executieve van 13 december 1990 houdende oprichting van de basisoverlegcomités in het gebied van het sectorcomité Brussels Hoofdstedelijk Gewest, inzonderheid op artikel 1;

Gelet op het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 27 maart 2014Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 22/05/2014 numac 2014031407 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot bepaling van de rechtspositie en de bezoldigings-regeling van de contractuele personeelsleden van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 22/05/2014 numac 2014031408 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot bepaling van de rechtspositie en de bezoldigings-regeling van de contractuele personeelsleden van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 22/05/2014 numac 2014031409 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende regeling van de mobiliteit in sommige instellingen van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 05/06/2014 numac 2014031405 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van het ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 05/06/2014 numac 2014031406 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest sluiten tot bepaling van de rechtspositie en de bezoldigingsregeling van de contractuele personeelsleden;

Gelet op het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 27 maart 2014Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 22/05/2014 numac 2014031407 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot bepaling van de rechtspositie en de bezoldigings-regeling van de contractuele personeelsleden van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 22/05/2014 numac 2014031408 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot bepaling van de rechtspositie en de bezoldigings-regeling van de contractuele personeelsleden van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 22/05/2014 numac 2014031409 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende regeling van de mobiliteit in sommige instellingen van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 05/06/2014 numac 2014031405 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van het ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 05/06/2014 numac 2014031406 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest sluiten houdende regeling van de mobiliteit in sommige instellingen van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest;

Gelet op het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 19 maart 2015Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 19/03/2015 pub. 02/07/2015 numac 2015031417 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot regeling van de naamswijziging van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest sluiten tot regeling van de naamswijziging van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest;

Gelet op het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 25 maart 1999Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 25/03/1999 pub. 06/08/1999 numac 1999031248 bron ministerie van het brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering betreffende de delegatie van tekenbevoegdheid voor financiële aangelegenheden aan de ambtenaren-generaal van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest sluiten betreffende de delegatie van tekenbevoegdheid voor financiële aangelegenheden aan de ambtenaren-generaal van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest;

Gelet op de gendertest uitgevoerd in toepassing van artikel 13, § 2 van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 24 april 2014Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 24/04/2014 pub. 24/02/2015 numac 2015031089 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende de uitvoering van de ordonnantie van 29 maart 2012 houdende de integratie van de genderdimensie in de beleidslijnen van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest sluiten houdende uitvoering van de ordonnantie van 29 maart 2012 houdende de integratie van de genderdimensie in de beleidslijnen van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest;

Gelet op het advies van de Inspecteur van Financiën van 31 januari 2017;

Gelet op het akkoord van de Minister van Begroting;

Gelet op het protocol van het Sectorcomité XV nr. 2017/09 van 20 maart 2017;

Gelet op advies nr. 61.419/4 van de Raad van State, gegeven op 30 mei 2017, in toepassing van artikel 84, § 1, eerste lid, 2° van de wetten op de Raad van State, gecoördineerd op 12 januari 1973;

Op voordracht van de Minister bevoegd voor ruimtelijke ordening, stedenbouw, stadsvernieuwing en monumenten en landschappen;

Overwegende dat de materies stedenbouw, erfgoed en stadsvernieuwing momenteel beheerd worden door Brussel Stedelijke Ontwikkeling (BSO);

Dat BSO ook bevoegd is voor huisvesting en bestaat uit twee directies : Woonontwikkeling en Stedelijke Ontwikkeling. Elk van die directies is samengesteld uit subdirecties, waarvan sommige onder het toezicht staan van de minister bevoegd voor huisvesting en andere onder het toezicht van de minister bevoegd voor ruimtelijke ordening;

Overwegende dat de Regering beslist heeft BSO op te splitsen in twee algemene directies : een Directie Huisvesting ("Brussel Huisvesting") bestaande uit de Directie Gewestelijke Huisvestings-inspectie en de Directie Huisvesting en een Directie Stedenbouw en Erfgoed ("Brussel Stedenbouw & Erfgoed) bestaande uit de Directie Stedenbouw, de Directie Monumenten en Landschappen, de Directie Stadsvernieuwing, de secretariaten van de colleges en de Cel Inspectie en Administratieve Sancties;

Overwegende dat de Regering deze interne herstructurering van de GOB heeft opgestart met als doel om op termijn een specifieke structuur in het leven te roepen voor de taken die vervuld zullen worden door Brussel Stedenbouw & Erfgoed;

Dat de Regering met de centralisering van het beheer van die taken in een aparte structuur de uitvoering van die taken beoogt te verbeteren en te herwaarderen door te zorgen voor meer soepelheid en flexibiliteit;

Dat die beslissing aansluit bij de gewestelijke beleidsverklaring van de Brusselse Regering, die beslist heeft om tijdens de legislatuur 2014-2019 speciale aandacht te schenken aan de territoriale en stedelijke ontwikkeling;

Dat de gewestelijke beleidsverklaring bijgevolg tal van grote beleidswerven vooropstelt om te zorgen voor een coherente en evenwichtige ontwikkeling van het Brussels Gewest;

Dat de gewestelijke beleidsverklaring ook een paar belangrijke bestuurlijke veranderingen in het vooruitzicht stelt die betrekking hebben op het beheer van het planningsbeleid voor de ruimtelijke ordening;

Dat het gelet op de streefdoelen van de Regering en met het oog op de ontwikkeling van nieuwe wijken, de invoering van de stadsvernieuwingscontracten, de programma's voor het stadsbeleid en de gevolgen van de zesde staatshervorming voor het cultureel roerend erfgoed nodig is om het werk van de administratie, en in het bijzonder dat van Brussel Stedenbouw & Erfgoed, zowel kwantitatief als kwalitatief bij te sturen;

Dat het in dat verband essentieel is de te doorlopen stappen voor het verkrijgen van vergunningen en toelatingen af te stemmen op de voor het gewest nagestreefde doelstellingen en de proceduretermijnen te versnellen;

Dat de Regering met het oog daarop gelijktijdig met de herstructurering van de openbare diensten van start is gegaan met een hervorming van het Brussels Wetboek van Ruimtelijke Ordening. Die hervorming is erop gericht de procedures te vereenvoudigen en te rationaliseren en de proceduretermijnen te verkorten. Daarbij is rekening gehouden met de noodzaak om de verschillende Brusselse ruimtelijke ordeningsinstanties voldoende tijd te laten om hun opdracht naar behoren te vervullen, evenals met de verplichtingen waaraan het BWRO moet voldoen (Europese richtlijnen, grondwettelijk beginsel van gelijke behandeling, enz.);

Dat bij de hervorming van het BWRO en de raadpleging van alle betrokken partijen gebleken is dat er zich bij de toepassing van het BWRO, en dan vooral van de onderzoekstermijnen voor de vergunningen, structurele problemen voordoen. Zo worden de onderzoekstermijnen regelmatig overschreden en is er een ontoereikende coördinatie tussen de verschillende openbare instanties voor territoriale ontwikkeling;

Dat alle gebruikers ook pleiten voor een verregaandere vereenvoudiging, harmonisering en coördinatie van het stedenbouwkundig beleid in Brussel;

Dat die hervorming echter moeilijk te verzoenen valt met een centrale en zeer omvangrijke administratie, wegens een gebrek aan soepelheid en transversale diensten die zich toeleggen op de aangelegenheden die behandeld worden door Brussel Stedenbouw & Erfgoed;

Dat daarom overwogen is een instelling van openbaar nut van categorie A op te richten om de bevoegdheden van Brussel Stedenbouw & Erfgoed uit te oefenen;

Dat het project stuitte op voorbehoud vanwege de vakbonden, voornamelijk omwille van de onzekerheid omtrent het personeelsstatuut, de personeelsoverdracht van de GOB naar de op te richten instelling en de toepassing van de regeling inzake mobiliteit, evenals vanwege de geraadpleegde instanties;

Dat om tegemoet te komen aan die opmerkingen, de plannen voor de oprichting van een instelling van openbaar nut herzien zijn;

Dat het in dat verband betaamt om de bestaande goede praktijken bij de verschillende gewestelijke besturen te onderzoeken;

Dat daarbij verwezen kan worden naar de efficiënte organisatie bij Leefmilieu Brussel voor het uitvoeren van taken die vergelijkbaar zijn met de opdrachten in verband met de uitreiking van administratieve vergunningen;

Dat een van de grootste troeven van Leefmilieu Brussel erin bestaat dat een dienst opgericht is die losstaat van de Regering en onder het rechtstreekse toezicht staat van de functioneel bevoegde minister die haar autonoom en flexibel laat werken;

Dat, om gevolg te geven aan de bepalingen van de algemene beleidsverklaring over ruimtelijke en stedelijke ordening, het bijgevolg nodig is het Gewest uit te rusten met een nieuwe instantie die instaat voor het programmatorische, administratieve en financiële beheer van de stadsprojecten, onder het hiërarchische gezag van de functioneel bevoegde minister, zonder die evenwel de vorm te laten aannemen van een instelling van openbaar nut;

Dat dit de bestaansreden vormt van de artikelen 2 en 5 van dit besluit, waarin Brussel Stedenbouw & Erfgoed binnen het Brussels gewestelijk bestuur afgelijnd wordt als een administratieve dienst die losstaat van de GOB, zonder eigen rechtspersoonlijkheid en onder het rechtstreekse gezag van de minister bevoegd voor ruimtelijke ordening, stedenbouw, stadsvernieuwing en monumenten en landschappen;

Dat de nieuwe instelling daardoor een rechtstreekse en functionele band behoudt met de andere administratieve diensten van de GOB, waardoor zij kan fungeren als de verplichte en noodzakelijke schakel tussen het denkwerk (verricht door het Brussels Planningsbureau) en de uitvoering (verricht door de Maatschappij voor Stedelijke Inrichting);

Overwegende dat Brussel Stedenbouw & Erfgoed beschikt over organisatorische en operationele autonomie op het vlak van human resources en de aanwending van de ter beschikking gestelde middelen, zoals bepaald in artikel 4 van dit besluit;

Dat aangezien Brussel Stedenbouw & Erfgoed op zichzelf staat, de reglementaire bepalingen van de GOB er enkel van toepassing op zijn wanneer er uitdrukkelijk naar verwezen wordt;

Dat dit meer bepaald het geval is voor het statuut van de statutaire en contractuele personeelsleden, het dagelijks beheer, de delegatie van tekenbevoegdheid voor financiële aangelegenheden en mobiliteit, aangezien dit besluit die bepalingen op grond van de artikelen 6, 8, 10 en 11 uitdrukkelijk van toepassing verklaart voor de personeelsleden van Brussel Stedenbouw & Erfgoed;

Dat de Regering er op die manier voor wil zorgen dat de naar Brussel Stedenbouw & Erfgoed overgehevelde ambtenaren hun verworven rechten behouden;

Dat er dienaangaande op gewezen dient te worden, zonder een volledige lijst op te sommen, dat de betrokken personeelsleden dezelfde voordelen blijven genieten als de andere personeelsleden van de GOB, zoals een volledige mobiliteit binnen en tussen de diensten, de dienstverlening van de sociale dienst, het gebruik van de kinderopvang voor de medewerkers, enz.;

Dat het besluit aldus de waarborg biedt dat de personeelsleden van Brussel Stedenbouw & Erfgoed gelijk behandeld worden met die van de andere diensten van de GOB, tenzij omwille van specifieke behoeften uitdrukkelijk anders is bepaald;

Dat het, om de bepalingen van de gewestelijke beleidsverklaring zo spoedig mogelijk volledig in de praktijk te brengen, de uitvoering van de terugkerende en nieuwe opdrachten mogelijk te maken, de hierboven aangehaalde problemen in verband met de termijnen te verhelpen en de noodzakelijke continuïteit van de openbare dienstverlening aan de bevolking te garanderen, nodig is om voor Brussel Stedenbouw & Erfgoed uitzonderlijke overgangsmaatregelen vast te leggen waardoor de nieuwe structuur haar opdrachten concreet kan uitoefenen, zonder dat de overgang gepaard gaat met nadelige gevolgen;

Dat aldus op grond van artikel 13 bepaald is om in sommige gevallen af te wijken van het besluit tot bepaling van de rechtspositie en de bezoldigingsregeling van de contractuele personeelsleden van het ministerie door het voor een beperkte duur van twee jaar mogelijk te maken bepaalde betrekkingen in te vullen door middel van contractuele aanwervingen, wanneer uit de ervaring al is gebleken dat de aanwervingstermijnen voor een statutaire invulling van die betrekkingen een snelle oprichting en de goede werking van de nieuwe structuur in de weg staan;

Dat die personeelsleden evenwel de nodige examens moeten afleggen om statutair benoemd te worden indien zij hun loopbaan binnen de administratie wensen voort te zetten;

Overwegende tot slot dat bepaald is dat de overgangsbepalingen vroeger in werking zullen treden dan de overige bepalingen van dit besluit om de snelle aanwerving van de nieuwe personeelsleden vervroegd te laten plaatsvinden, zodat zij operationeel zijn zodra de overige bepalingen van het besluit van kracht worden.

Na beraadslaging, Besluit :

Artikel 1.Voor de toepassing van dit besluit wordt verstaan onder : 1. de Regering : de Brusselse Hoofdstedelijke Regering;2. het Gewest : het Brussels Hoofdstedelijk Gewest;3. de GOB : de Gewestelijke Overheidsdienst Brussel;4. het BWRO : Brussels Wetboek van Ruimtelijke Ordening.

Art. 2.Brussel Stedenbouw & Erfgoed wordt opgericht als administratieve dienst die losstaat van de Gewestelijke Overheidsdienst Brussel. Het vervangt het bestuur van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering dat bevoegd is voor stedenbouw (met inbegrip van voorkoop), stadsvernieuwing (met inbegrip van de renovatiepremies en de premies voor gevelverfraaiing), monumenten en landschappen en de inspectie en administratieve sancties (algemene directie van Brussel Stedenbouw & Erfgoed binnen de GOB), welke het opvolgt.

Telkens wanneer een wettelijke, reglementaire of contractuele bepaling of eender welk ander document melding maakt van of verwijst naar het gewestelijk bestuur bevoegd voor stedenbouw (met inbegrip van voorkoop), stadsvernieuwing (met inbegrip van de renovatiepremies en de premies voor gevelverfraaiing), monumenten en landschappen en/of de inspectie en administratieve sancties van het ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, moet die gelezen worden als melding makend van of verwijzend naar Brussel Stedenbouw & Erfgoed.

Art. 3.§ 1. Brussel Stedenbouw & Erfgoed wordt belast met vier hoofdopdrachten : 2. instaan voor de uitvoering van het gewestelijk beleid inzake het behoud van het (roerend en onroerend) cultureel erfgoed, conform het BWRO en de uitvoeringsbesluiten daarvan;3. instaan voor de uitvoering van het gewestelijk beleid inzake stedenbouw (met inbegrip van alles wat te maken heeft met voorkoop), conform het BWRO en de uitvoeringsbesluiten daarvan;4. instaan voor de administratieve opdrachten verbonden aan de bevoegdheden die de gewestregering uitoefent in het kader van : - de ordonnantie van 6 oktober 2016 houdende organisatie van de stedelijke herwaardering en de uitvoeringsbesluiten daarvan; - de ordonnantie van 17 juli 2003 houdende de Brusselse Huisvestingscode en de volgende uitvoeringsbesluiten : o het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 23 oktober 2007 betreffende de toekenning van premies voor de renovatie van het woonmilieu; o het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 2 mei 2002Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 02/05/2002 pub. 25/06/2002 numac 2002031310 bron ministerie van het brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering betreffende de toekenning van premies voor de verfraaiing van gevels sluiten betreffende de toekenning van premies voor de verfraaiing van de gevels. 4. optreden als verstrekker van juridisch advies over de toevertrouwde materies bedoeld in 1°, 2° en 3° van dit artikel. § 2. De Regering kan Brussel Stedenbouw & Erfgoed elke taak toevertrouwen die valt onder het in artikel 2 omschreven bevoegdheidsdomein en die verband houdt met de onder de punten 1° tot 4° van dit artikel omschreven opdrachten. § 3. Met het oog op het vervullen van de opdrachten vermeld in de eerste en tweede paragraaf kan Brussel Stedenbouw & Erfgoed : 2. op vraag van de minister of ministers van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering bevoegd voor territoriale ontwikkeling, stedelijk beleid en monumenten en landschappen, ontwerpen en voorontwerpen van wetgevende en reglementaire teksten bestuderen of opstellen over zaken in verband met stedenbouw (met inbegrip van voorkoop), stadsvernieuwing (met inbegrip van de renovatiepremies en de premies voor gevelverfraaiing), monumenten en landschappen of de inspectie en administratieve sancties die tot de gewestelijke bevoegdheid behoren of een invloed hebben op deze bevoegdheid;3. op vraag van de Regering met redenen omklede adviezen verlenen over alle wetsontwerpen en -voorstellen die een invloed kunnen hebben op de stedenbouw (met inbegrip van voorkoop), de stadsvernieuwing (met inbegrip van de renovatiepremies en de premies voor gevelverfraaiing), de monumenten en landschappen of de inspectie en administratieve sancties van het Gewest, om de samenhang en de overeenstemming van de teksten over die zaken te waarborgen;4. instaan voor het beheer van de geschillen die verband houden met de in artikel 3 van dit besluit opgesomde bevoegdheden, in het bijzonder voor het Grondwettelijk Hof of voor de Europese rechtscolleges;5. zorgen voor de communicatie omtrent de Brusselse wetgeving rond stedenbouw, erfgoed, de administratieve sancties en stadsvernieuwing, in het bijzonder naar de burgers en de ondernemingen;in dat verband zal het instructies, commentaren en omzendbrieven opstellen om de samenhang, de transparantie en de gelijkheid in de toepassing van de wetteksten over die zaken te waarborgen; 5. op vraag of middels het akkoord van de Regering adviezen verlenen over alle wetsontwerpen of bestaande wetgeving, in België of in het buitenland, die van invloed kunnen zijn op de uitoefening van de gewestelijke bevoegdheden inzake stedenbouw, erfgoed, administratieve sancties en stadsvernieuwing.

Art. 4.Brussel Stedenbouw & Erfgoed beschikt over operationele autonomie, die in ieder geval betrekking heeft op : 1. de vaststelling en wijziging van de organisatiestructuur van Brussel Stedenbouw & Erfgoed;2. de organisatie van operationele processen met het oog op de verwezenlijking van de vooropgestelde doelstellingen;3. de uitvoering van het personeelsbeleid voor wat meer bepaald betreft alle aspecten gelinkt aan human resources, aanwervingen, opleiding, welzijn op het werk, wedden en pensioenen;4. het aanwenden van de ter beschikking gestelde middelen voor : a) de werking van Brussel Stedenbouw & Erfgoed;b) de verwezenlijking van de doelstellingen en de taken van Brussel Stedenbouw & Erfgoed;c) het sluiten van contracten ter verwezenlijking van de opdrachten van Brussel Stedenbouw & Erfgoed;d) de interne controle binnen Brussel Stedenbouw & Erfgoed.

Art. 5.Voor de uitvoering van zijn opdrachten, beschikt Brussels Stedenbouw & Erfgoed over een budget dat is ingeschreven op de begroting van het Gewest.

Art. 6.Brussel Stedenbouw & Erfgoed staat onder het hiërarchisch gezag van de Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering die bevoegd is voor ruimtelijke ordening, stedenbouw, stadsvernieuwing en monumenten en landschappen.

De Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering die bevoegd is voor ruimtelijke ordening, stedenbouw, stadsvernieuwing en monumenten en landschappen, kan bij de uitoefening van zijn controleopdracht steeds informatie opvragen, zowel over algemene aangelegenheden als over individuele onderwerpen of dossiers, bij de directeur-generaal van Brussel Stedenbouw & Erfgoed.

Art. 7.§ 1. Brussel Stedenbouw & Erfgoed staat onder leiding van de directeur-generaal en de adjunct- directeur-generaal. Zij behoren tot verschillende taalgroepen. § 2. In artikel 16 van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 27 maart 2014Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 22/05/2014 numac 2014031407 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot bepaling van de rechtspositie en de bezoldigings-regeling van de contractuele personeelsleden van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 22/05/2014 numac 2014031408 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot bepaling van de rechtspositie en de bezoldigings-regeling van de contractuele personeelsleden van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 22/05/2014 numac 2014031409 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende regeling van de mobiliteit in sommige instellingen van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 05/06/2014 numac 2014031405 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van het ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 05/06/2014 numac 2014031406 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest sluiten houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van het ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest wordt de graad van adjunct- directeur-generaal in rang A4+ gecreëerd. Hij wordt ingevoegd tussen de graad van directeur-generaal (A5) en de graad van directeur-diensthoofd (A4). § 3. In artikel 360 van datzelfde besluit worden de woorden "adjunct- directeur-generaal A 410" ingevoegd tussen de woorden "directeur-generaal A 500" en de woorden "directeur-hoofd van de dienst A400".

Voor de vaststelling van de weddeschaal A410 wordt verwezen naar de bedragen van weddeschaal A410 die vastgelegd zijn in de eerste bijlage bij het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 27 maart 2014Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 22/05/2014 numac 2014031407 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot bepaling van de rechtspositie en de bezoldigings-regeling van de contractuele personeelsleden van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 22/05/2014 numac 2014031408 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot bepaling van de rechtspositie en de bezoldigings-regeling van de contractuele personeelsleden van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 22/05/2014 numac 2014031409 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende regeling van de mobiliteit in sommige instellingen van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 05/06/2014 numac 2014031405 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van het ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 05/06/2014 numac 2014031406 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest sluiten houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. § 4. Artikel 489, § 1, 2° van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 27 maart 2014Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 22/05/2014 numac 2014031407 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot bepaling van de rechtspositie en de bezoldigings-regeling van de contractuele personeelsleden van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 22/05/2014 numac 2014031408 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot bepaling van de rechtspositie en de bezoldigings-regeling van de contractuele personeelsleden van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 22/05/2014 numac 2014031409 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende regeling van de mobiliteit in sommige instellingen van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 05/06/2014 numac 2014031405 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van het ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 05/06/2014 numac 2014031406 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest sluiten houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van het ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest wordt vervangen door de volgende bepaling : "2° voor de ambtenaren van de rangen A5 en A4+ : 3000 euro". § 5. Overeenkomstig het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 27 maart 2014Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 22/05/2014 numac 2014031407 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot bepaling van de rechtspositie en de bezoldigings-regeling van de contractuele personeelsleden van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 22/05/2014 numac 2014031408 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot bepaling van de rechtspositie en de bezoldigings-regeling van de contractuele personeelsleden van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 22/05/2014 numac 2014031409 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende regeling van de mobiliteit in sommige instellingen van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 05/06/2014 numac 2014031405 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van het ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 05/06/2014 numac 2014031406 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest sluiten houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van het ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest oefenen de directeur-generaal en de adjunct- directeur-generaal hun bevoegdheden uit op grond van een mandaat. § 6. De directieraad bestaat uit de directeur-generaal, de adjunct directeur-generaal en de directeurs.

De directieraad wordt voorgezeten door de directeur-generaal of, indien deze afwezig of verhinderd is, door de adjunct directeur-generaal.

Indien beiden afwezig of verhinderd zijn, wordt de directieraad voorgezeten door de directeur aangeduid door de directeur-generaal of, in het geval deze afwezig of verhinderd is, door de directeur aangeduid door de adjunct directeur-generaal. § 7. Het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 25 maart 1999Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 25/03/1999 pub. 06/08/1999 numac 1999031248 bron ministerie van het brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering betreffende de delegatie van tekenbevoegdheid voor financiële aangelegenheden aan de ambtenaren-generaal van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest sluiten betreffende de delegatie van tekenbevoegdheid voor financiële aangelegenheden aan de ambtenaren-generaal van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.

Voor de toepassing hiervan moet telkens wanneer het besluit van 25 maart 1999 verwijst naar het "Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest" in de plaats "Brussel Stedenbouw & Erfgoed" gelezen worden.

Voor de toepassing hiervan worden de bevoegdheden die bij het besluit van 25 maart 1999 zijn toegewezen aan de secretaris-generaal en aan de adjunct-secretaris-generaal respectievelijk uitgeoefend door de directeur-generaal van Brussel Stedenbouw & Erfgoed en door de adjunct directeur-generaal van Brussel Stedenbouw & Erfgoed. De bevoegdheden die bij besluit van 25 maart 1999 zijn toegewezen aan de directeurs-generaal worden uitgeoefend door de directeur-generaal van Brussel Stedenbouw & Erfgoed.

Art. 8.De personeelsleden van het bestuur van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering dat zich toelegt op stadsvernieuwing (met inbegrip van de premies voor woningrenovatie en gevelverfraaiing), op stedenbouw (met inbegrip van de voorkoop), op monumenten en landschappen en op de inspectie en administratieve sancties worden aangesteld bij Brussel Stedenbouw & Erfgoed.

Art. 9.De statutaire personeelsleden van Brussel Stedenbouw & Erfgoed vallen onder het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 27 maart 2014Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 22/05/2014 numac 2014031407 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot bepaling van de rechtspositie en de bezoldigings-regeling van de contractuele personeelsleden van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 22/05/2014 numac 2014031408 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot bepaling van de rechtspositie en de bezoldigings-regeling van de contractuele personeelsleden van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 22/05/2014 numac 2014031409 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende regeling van de mobiliteit in sommige instellingen van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 05/06/2014 numac 2014031405 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van het ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 05/06/2014 numac 2014031406 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest sluiten houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van het ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk.

Voor de toepassing hiervan moet telkens wanneer het besluit van 27 maart 2014 verwijst naar het "ministerie" in de plaats "Brussel Stedenbouw & Erfgoed" gelezen worden.

Voor de toepassing hiervan moet telkens wanneer het besluit van 27 maart 2014 verwijst naar de "directieraad" in de plaats "directieraad van Brussel Stedenbouw & Erfgoed" gelezen worden.

De bevoegdheden die bij het besluit van 27 maart 2014 zijn toegewezen aan de secretaris-generaal en aan de adjunct- secretaris-generaal worden voor wat Brussel Stedenbouw & Erfgoed betreft uitgeoefend door de directeur-generaal en de adjunct- directeur-generaal.

De bevoegdheden die bij besluit van 27 maart 2014 zijn toegewezen aan de directeurs-generaal worden uitgeoefend door de directeur-generaal, zo nodig bijgestaan door de adjunct directeur-generaal.

Art. 10.§ 1. Worden overgedragen naar Brussel Stedenbouw & Erfgoed, de personeelsleden van de GOB die behoren tot de onderstaande directies en diensten : - In hun geheel : 1. de DML (de Directie Monumenten en Landschappen van Brussel Stedenbouw & Erfgoed binnen de GOB);2. de DS (de Directie Stedenbouw van Brussel Stedenbouw & Erfgoed binnen de GOB);3. de DSV (de Directie Stadsvernieuwing van Brussel Stedenbouw & Erfgoed binnen de GOB);4. de IAS-cel (de cel belast met de Inspectie en Administratieve Sancties bij Brussel Stedenbouw & Erfgoed binnen de GOB);5. het secretariaat van het stedenbouwkundig college en het milieucollege. - Met het oog op de uitvoering van de opdrachten die toevertrouwd zijn aan Brussel Stedenbouw & Erfgoed en vermeld zijn in artikel 3, een deel van : 1. de DAB (de Directie Advies en Beroep van Brussel Stedenbouw & Erfgoed en van Brussel Huisvesting binnen de GOB);2. de DAF (de Directie Administratieve en Financiële zaken van Brussel Stedenbouw & Erfgoed en van Brussel Huisvesting binnen de GOB), en automatisch de personeelsleden die zich bezighouden met het GIS en het Art Nouveau Netwerk;3. de Directie Facilities (Cel voorkoop van de Directie Brussel Gewestelijke Coördinatie binnen de GOB); § 2. Een namenlijst met de personeelsleden bedoeld in § 1 is als bijlage bijgevoegd. § 3. De personeelsleden waarvan de lijst als bijlage is toegevoegd, worden ambtshalve overgeheveld met behoud van hun hoedanigheid en graad of in een gelijkwaardige graad bij de diensten van Brussel Stedenbouw & Erfgoed.

Zij behouden tenminste de bezoldiging of de wedde en de anciënniteit die zij hadden of verkregen zouden hebben indien zij op het ogenblik van hun overheveling hun functie verder hadden uitgeoefend in hun dienst van herkomst.

Ze behouden eveneens toelagen, vergoedingen, premies en andere voordelen die zij genoten vóór hun overheveling, overeenkomstig de regelgeving die op hen van toepassing was, voor zover bij Brussel Stedenbouw & Erfgoed nog steeds is voldaan aan de daaraan verbonden toekenningsvoorwaarden.

Art. 11.De contractuele personeelsleden van Brussel Stedenbouw & Erfgoed vallen onder het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 27 maart 2014Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 22/05/2014 numac 2014031407 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot bepaling van de rechtspositie en de bezoldigings-regeling van de contractuele personeelsleden van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 22/05/2014 numac 2014031408 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot bepaling van de rechtspositie en de bezoldigings-regeling van de contractuele personeelsleden van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 22/05/2014 numac 2014031409 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende regeling van de mobiliteit in sommige instellingen van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 05/06/2014 numac 2014031405 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van het ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 05/06/2014 numac 2014031406 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest sluiten tot bepaling van de rechtspositie en de bezoldigingsregeling van de contractuele personeelsleden van het ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest onverminderd de overgangsbepalingen vastgesteld in dit besluit.

Voor de toepassing hiervan moet telkens wanneer het besluit van 27 maart 2014 verwijst naar het "ministerie" in de plaats "Brussel Stedenbouw & Erfgoed" gelezen worden.

De bevoegdheden die bij het besluit van 27 maart 2014 zijn toegewezen aan de secretaris-generaal en aan de adjunct- secretaris-generaal worden voor wat Brussel Stedenbouw & Erfgoed betreft uitgeoefend door de directeur-generaal en de adjunct- directeur-generaal.

De bevoegdheden die bij besluit van 27 maart 2014 zijn toegewezen aan de directeurs-generaal worden uitgeoefend door de directeur-generaal, zo nodig bijgestaan door de adjunct- directeur-generaal.

Art. 12.In artikel 1 van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 27 maart 2014Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 22/05/2014 numac 2014031407 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot bepaling van de rechtspositie en de bezoldigings-regeling van de contractuele personeelsleden van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 22/05/2014 numac 2014031408 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot bepaling van de rechtspositie en de bezoldigings-regeling van de contractuele personeelsleden van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 22/05/2014 numac 2014031409 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende regeling van de mobiliteit in sommige instellingen van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 05/06/2014 numac 2014031405 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van het ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 05/06/2014 numac 2014031406 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest sluiten houdende regeling van de mobiliteit in sommige instellingen van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest worden na het woord "ministerie" de woorden "Brussel Stedenbouw en Erfgoed" ingevoegd.

In artikel 2, 1° van het voormelde besluit van 27 maart 2014 worden na het woord "ministerie" de woorden "Brussel Stedenbouw en Erfgoed" ingevoegd.

In artikel 3 van het voormelde besluit van 27 maart 2014 wordt een punt 1° ter toegevoegd dat luidt als volgt : "1° ter "van Brussel Stedenbouw & Erfgoed".

Art. 13.In artikel 1 van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Executieve houdende oprichting van de basisoverlegcomités in het gebied van het Sectorcomité van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest van 13 december 1990 wordt een 19° toegevoegd : "19° Brussel Stedenbouw & Erfgoed"

Art. 14.Artikel 2 van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 19 maart 2015Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 19/03/2015 pub. 02/07/2015 numac 2015031417 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot regeling van de naamswijziging van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest sluiten tot regeling van de naamswijziging van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest wordt vervangen door : "De diensten van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering worden conform hun respectieve oprichtingsbesluiten gegroepeerd in : 1. Brussel Stedenbouw & Erfgoed voor wat betreft de diensten stedenbouw (met inbegrip van voorkoop), stadsvernieuwing (met inbegrip van de renovatiepremies en de premies voor gevelverfraaiing), monumenten en landschappen en de inspectie en administratieve sancties;2. de Gewestelijke Overheidsdienst Brussel;3. de Gewestelijke Overheidsdienst Brussel Fiscaliteit;

Art. 15.Onverminderd het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 27 maart 2014Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 22/05/2014 numac 2014031407 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot bepaling van de rechtspositie en de bezoldigings-regeling van de contractuele personeelsleden van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 22/05/2014 numac 2014031408 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot bepaling van de rechtspositie en de bezoldigings-regeling van de contractuele personeelsleden van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 22/05/2014 numac 2014031409 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende regeling van de mobiliteit in sommige instellingen van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 05/06/2014 numac 2014031405 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van het ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 05/06/2014 numac 2014031406 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest sluiten tot bepaling van de rechtspositie en de bezoldigingsregeling van de contractuele personeelsleden van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, is het Brussel Stedenbouw en Erfgoed toegelaten via een arbeidsovereenkomst van bepaalde duur deskundigen van niveau A aan te werven en dat voor een beperkte periode en voor een welbepaalde activiteit (rang A2 of A3), voornamelijk voor transversale functies, begroting, human resources en communicatie.

Die toelating geldt voor maximaal twee jaar vanaf de inwerkingtreding van dit besluit.

Art. 16.Dit besluit treedt in werking de dag na de bekendmaking ervan in het Belgisch Staatsblad.

Art. 17.De Minister-President, bevoegd voor territoriale ontwikkeling, stedelijk beleid en monumenten en landschappen, wordt belast met de uitvoering van dit besluit.

Brussel, 29 juni 2017.

Voor de Brusselse Hoofdstedelijke Regering : De Minister-President van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, belast met Plaatselijke Besturen, Territoriale Ontwikkeling, Stedelijk Beleid, Monumenten en Landschappen, Studentenaangelegenheden, Toerisme, Openbaar Ambt, Wetenschappelijk Onderzoek en Openbare Netheid, R. VERVOORT De Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Financiën, Begroting, Externe Betrekkingen en Ontwikkelingssamenwerking, G. VANHENGEL De Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Tewerkstelling, Economie en Brandbestrijding en dringende medische Hulp, D. GOSUIN De Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Mobiliteit en Openbare Werken, P. SMET De Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Huisvesting, Levenskwaliteit, Leefmilieu en Energie, C. FREMAULT

Annexe LISTE DU MANDATAIRE CONTRACTUEL TRANSFERE

NOM

PRENOM

Grade

Niveau- Rang

Rôle linguistique


WAKNINE

Bety

Directeur général

A5

Fr


LISTE DU MANDATAIRE STATUTAIRE TRANSFERE

NOM

PRENOM

Grade

Niveau- Rang

Rôle linguistique


PERILLEUX

Benoît

Directeur Chef de service

A4

Fr


LISTE DES MEMBRES DU PERSONNEL STATUTAIRE OU EN STAGE TRANSFERES

NOM

PRENOM

Grade

Niveau- Rang

Rôle linguistique


ANNEGARN

Bénédicte

Attaché

A1

Fr


AUSSEMS

Catherine

Assistant

B1

Fr


AUTENNE

Aurélie

Premier attaché

A2

Fr


BASTIEN

Christophe

Attaché

A1

Fr


BERNARD

Marc

Adjoint

C1

Fr


BERNARD

Pierre

Attaché

A1

Fr


BOELENS

Françoise

Attaché

A1

Fr


BOUCHOMS

Anne

Attaché

A1

Fr


BRIARD

Michaël

Attaché

A1

Fr


CALLEBAUT

Muriel

Premier attaché

A2

Fr


CHARLIER

Philippe

Attaché

A1

Fr


COLLET

Alexia

Assistant

B1

Fr


CONDE-REIS

Guy

Attaché

A1

Fr


COPPIETERS

Antoinette

Attaché

A1

Fr


CRIQUILION

Caroline

Attaché

A1

Fr


CUGNON

Elodie

Attaché

A1

Fr


DE BEER DE LAER

Nicolas

Assistant

B1

Fr


DE BEULE

Michel

Attaché

A1

Fr


DE BRUYCKER

Anne

Adjoint

C1

Fr


DE FRENNE

Gabrielle

Assistant

B1

Fr


DE VILLE DE GOYET

Alfred

Assistant

B1

Fr


DE VINCENZO

Sergio

Assistant

B1

Fr


DEBROUX

Jean-Claude

Assistant principal

B2

Fr


DECLERFAYT

Nicolas

Assistant

B1

Fr


DEFOSSE

Carine

Assistant principal

B2

Fr


DELREE

Aurélie

Attaché

A1

Fr


DEMELENNE

Eric

Assistant

B1

Fr


DEMETER

Stéphane

Premier attaché

A2

Fr


DEPICKER

Karin

Attaché

A1

Fr


DESTRUMENT

Lionel

Attaché

A1

Fr


DIOUF

Thierno

Attaché

A1

Fr


DOS SANTOS

Raquel

Attaché

A1

Fr


DUBOIS

Bernard

Premier attaché

A2

Fr


DURIEUX

Thérèse

Adjoint

C1

Fr


EVEN

Amandine

Attaché

A1

Fr


FASTRE

Benjamin

Attaché

A1

Fr


FOLLY

Gnamlin

Assistant

B1

Fr


FOSTIEZ

Pascal

Attaché

A1

Fr


GAUSE

Sophie

Adjoint principal

C2

Fr


GERARD

Alice

Assistant

B1

Fr


GHUYS

Alex

Premier attaché

A2

Fr


GIORDANO

Michele

Assistant principal

B2

Fr


GODART

Aline

Attaché

A1

Fr


GODDEN

Dominique

Commis

D1

Fr


GOFFART

Albert

Directeur

A3

Fr


GUILLAN Y SUAREZ

Francisco

Attaché

A1

Fr


GUSTIN

Diane

Attaché

A1

Fr


HANSSENS

Stéphanie

Attaché

A1

Fr


HARMEGNIES

Raymond

Premier ingénieur

A2

Fr


HAUTEFENNE

Philippe

Attaché

A1

Fr


HELLEBOIS

Armande

Attaché

A1

Fr


HENRY

Veronique

Attaché

A1

Fr


HERLA

Michèle

Attaché

A1

Fr


HILGERS

Myriam

Attaché

A1

Fr


HORTA

Geneviève

Ingénieur

A1

Fr


IEZ

Flavia

Assistant

B1

Fr


INGELAERE

Pascale

Attaché

A1

Fr


JACQUES

Coralie

Attaché

A1

Fr


LAMBEAU

Catherine

Adjoint

C1

Fr


LAMENDIN

Estelle

Attaché

A1

Fr


LAMY

Pierre-Yves

Attaché

A1

Fr


LECLERCQ

Catherine

Attaché

A1

Fr


LEFRANCQ

Bruno

Attaché

A1

Fr


LEKEU

Guillaume

Assistant

B1

Fr


LESECQUE

Murielle

Attaché

A1

Fr


LHOTE

Tae Yung

Assistant

B1

Fr


LOXHAY

Jean-François

Attaché

A1

Fr


MARLIER

Véronique

Adjoint

C1

Fr


MENDES MURTEIRA

Antonio

Assistant

B1

Fr


MINETTE

Véronique

Adjoint

C1

Fr


MODRIE

Sylvianne

Attaché

A1

Fr


MULKERS

Caroline

Attaché

A1

Fr


MURET

Muriel

Attaché

A1

Fr


NELIS

Françoise

Attaché

A1

Fr


OLBRECHTS

Pascale

Adjoint

C1

Fr


ORTIGOSA Y CRESPO

Concepcion

Adjoint

C1

Fr


PAREDES CABEZON

Cecilia

Attaché

A1

Fr


PETIT

Martial

Attaché

A1

Fr


PHILIPPE

Jean-Pierre

Attaché

A1

Fr


PIEREUSE

Philippe

Directeur

A3

Fr


RASQUIN

Murielle

Assistant principal

B2

Fr


REINDERS

Christophe

Assistant

B

Fr


SEGURA

Isabelle

Attaché

A1

Fr


SERVAIS

Pierre

Ingénieur

A1

Fr


SINTZOFF

Marie

Attaché

A1

Fr


SLOMPO

Carmen

Attaché

A1

Fr


SMEETS

Hadrien

Attaché

A1

Fr


STERCKX

Arnaud

Attaché

A1

Fr


THIEBAULT

Anne

Attaché

A1

Fr


TIMMERMANS

Francois

Premier attaché - encadrement

A2

Fr


TOTELIN

Anne

Attaché

A1

Fr


VAN BELLEGHEM

Isabelle

Adjoint

C1

Fr


VAN BINST

Norbert

Commis

D1

Fr


VAN BUNNEN

Véronique

Attaché

A1

Fr


VAN LAETHEM

Julie

Assistant

B1

Fr


VANDE VELDE

Thomas

Attaché

A1

Fr


VANDER BRUGGHEN

Brigitte

Assistant principal

B2

Fr


VANHOVE

Marina

Adjoint

C1

Fr


VAUSE

Véronique

Attaché

A1

Fr


VEYCKEMANS

Bruno

Attaché

A1

Fr


VIGUIER

Thomas

Attaché

A1

Fr


VIOLA

Giovanna

Adjoint principal

C2

Fr


WAUTERS

Thierry

Directeur

A3

Fr


WILLAUMEZ

Denis

Assistant

B1

Fr


WISLEZ

Frédéric

Adjoint

C1

Fr


ZANGERLE

Kim

Assistant

B1

Fr


ZIAN

Rachida

Adjoint

C1

Fr


BEELEN

Guido

Attaché

A1

Nl


COUVREUR

Kris

Attaché

A1

Nl

01/07/2017

DE KOKER

Kathleen

Adjoint

C1

Nl


DE MEETER

Anne-Marie

Adjoint

C1

Nl


DE ROUCK

Sigrid

Adjoint

C1

Nl


DE RUDDERE

Henk

Assistant principal

B2

Nl


DE SAEGER

Nancy

Assistant principal

B2

Nl


DE SART

Emanuelle

Attaché

A1

Nl


DE WIT

Muriel

Attaché

A1

Nl


DEGRAEVE

Ann

Attaché

A1

Nl


DENIER

Petra

Adjoint

C1

Nl


DEWITTE

Ben

Attaché

A1

Nl


DUQUESNE

Stéphane

Attaché

A1

Nl


EVENS

Linda

Assistant

B1

Nl


FRUYT

Emmanuel

Adjoint principal

C2

Nl


GOBIN

Ludo

Attaché

A1

Nl


HEYLEN

Ann

Attaché

A1

Nl


KENIS

Wim

Assistant

B1

Nl


LEIRENS

Linda

Adjoint

C1

Nl


LELIEVRE

Harry

Attaché

A1

Nl


MESSIAEN

Inge

Adjoint

C1

Nl


MEYFROOTS

Griet

Attaché

A1

Nl


RENIER

Nathalie

Attaché

A1

Nl


SLOCK

Tamara

Assistant

B1

Nl


VAN DEN CRUYCE

Inge

Attaché

A1

Nl


VAN NUFFELEN

Tony

Attaché

A1

Nl


VAN STEENBRUGGE

Pascal

Adjoint

C1

Nl


VAN WAYENBERGE

Sofie

Adjoint

C1

Nl


VANHAELEN

Manja

Premier ingénieur

A2

Nl


VERHOEVEN

Wiebe

Attaché

A1

Nl


WEEMAELS

Ilse

Attaché

A1

Nl


WIELEMANS

Piet

Attaché

A1

Nl


LISTE DES MEMBRES DU PERSONNEL CONTRACTUEL CTAS TRANSFERES

NOM

PRENOM

Grade

Niveau- Rang

Rôle linguistique


CAMPANELLA

Bruno

Attaché

A1

Fr


DE GHELLINCK D'ELSEGHEM-VAERNEWYCK

Bénédicte

Attaché

A1

Fr


WANTIER

Aurélie

Attaché

A1

Fr


SMETS

Coralie

Attaché

A1

Nl


LISTE DU MEMBRE DU PERSONNEL CONTRACTUEL ATAP TRANSFERE

NOM

PRENOM

Grade

Niveau- Rang

Rôle linguistique


VERHOFSTADT

Tom

Attaché

A1

Nl


LISTE DES MEMBRES DU PERSONNEL CONTRACTUEL CEBET TRANSFERES

NOM

PRENOM

Grade

Niveau- Rang

Rôle linguistique


ALLAER

Patrick

Adjoint

C1

Fr


ALLEAUME

Anne-Lise

Attaché

A1

Fr


ANTOINE

Benjamin

Attaché

A1

Fr


BAKRIM

Hayat

Assistant

B1

Fr


BASYN

Jean-Marc

Attaché

A1

Fr


BOUBLAL

Jean-Pierre

Attaché

A1

Fr


BOUZADA

Assia

Attaché

A1

Fr


BREUER

Susanne

Attaché

A1

Fr


BUELINCKX

Sandrine

Attaché

A1

Fr


CAMACHO ANDRES

Sylvie

Adjoint

C1

Fr


CASTELAIN

Sandrine

Adjoint

C1

Fr


COLLONVAL

Aline

Assistant

B1

Fr


COPPENS

Julie

Adjoint

C1

Fr


CORDIER

Françoise

Attaché

A1

Fr


DAVID

Sophie

Assistant

B1

Fr


DE DUVE

Isabella

Attaché

A1

Fr


DEL TURCO

Véronique

Attaché

A1

Fr


DEPUYDT

Véronique

Adjoint

C1

Fr


DEVILLE

Jean-François

Commis

D1

Fr


EECKHAUTE

Olivier

Attaché

A1

Fr


EL AYADI

Saïd

Assistant

B1

Fr


ESPOSITO

Giulia

Attaché

A1

Fr


FARROUKH

Nadia Myré

Assistant

B1

Fr


FERON

Sandrine

Assistant

B1

Fr


FOSSET

Marie

Assistant

B1

Fr


GILLIJNS

Suzanne

Attaché

A1

Fr


GOBLET

Myriam

Attaché

A1

Fr


GUEDES

Julie

Assistant

B1

Fr


HAMDOUN

Yasmina

Commis

D1

Fr


HARISOLOFO TAFIKA

Belinda

Assistant

B1

Fr


JOSSART

Thibaut

Attaché

A1

Fr


KINDA

Safae

Attaché

A1

Fr


KREUTZ

Michèle

Attaché

A1

Fr


LAHERY

Lauriane

Attaché

A1

Fr


LEBRUN

Lucien

Attaché

A1

Fr


LEMMENS

Benjamin-Nathanian

Attaché

A1

Fr


LEROY

Isabelle

Attaché

A1

Fr


MAHY

Annick

Assistant

B1

Fr


MICHA

Laurence

Attaché

A1

Fr


MOSCHOS

Fanny

Assistant

B1

Fr


NANNETTI

Julie

Assistant

B1

Fr


PAPALE

Stefano

Adjoint

C1

Fr


PAUWELS

Nicolas

Attaché

A1

Fr

02/10/2017

REMU

Geneviève

Adjoint

C1

Fr


STEVENNE

Fabian

Attaché

A1

Fr


THIEFFRY

Vanessa

Attaché

A1

Fr


TIETERICKX

Joelle

Attaché

A1

Fr


VALEMBOIS

Lorraine

Attaché

A1

Fr


VAN HAEPEREN

Marie-Zoé

Attaché

A1

Fr


VANDERSMISSEN

Julie

Adjoint

C1

Fr


VANDERSMISSEN

Carine

Adjoint

C1

Fr


VERBIST

Yannik

Assistant

B1

Fr


VIDEGAIN SANTIAGO

Victoria

Attaché

A1

Fr


YASAR

Onur

Adjoint

C1

Fr


BUVE

Evi

Adjoint

C1

Nl


COLLART

Wout

Attaché

A1

Nl

01/08/2017

DE BRANDT

Cindy

Adjoint

C1

Nl


DUMONT

Paula

Attaché

A1

Nl


KURYS

Anna

Adjoint

C1

Nl

01/07/2017

LAGRILLIERE

Sarah Ann

Attaché

A1

Nl


RINSBERGH

Justine

Adjoint

C1

Nl


VALCKE

Sybille

Attaché

A1

Nl


LISTE DES MEMBRES DU PERSONNEL CONTRACTUEL ABEP TRANSFERES

NOM

PRENOM

Grade

Niveau- Rang

Rôle linguistique


GABRYS

Estelle

Attaché

A1

Fr


HANCISSE

Arnaud

Assistant

B1

Fr


MAYNE

Nadine

Adjoint

C1

Fr


M'RABET

Zineb

Préposé

E1

Fr


OULAD EL HAJ

Saïd

Adjoint

C1

Fr


OVENS

Françoise

Adjoint

C1

Fr


STOLLER

Eric

Préposé

E1

Fr


PRAET

Cindy

Commis

D1

Nl


LISTE DES MEMBRES DU PERSONNEL CROS TRANSFERES

NOM

PRENOM

Grade

Niveau- Rang

Rôle linguistique


DIOP

Elhadji Farba

Commis

D1

Fr


LEGRAND

Manuel

Commis

D1

Fr


SANGLIER

Brian

Commis

D1

Fr


LISTE DES MEMBRES DU PERSONNEL SOUS CONTRAT DE REMPLACEMENT TRANSFERES

NOM

PRENOM

Grade

Niveau- Rang

Rôle linguistique


BARBOZA

Coffi

Assistant

B1

Fr


EL BOUZIANI

Zaineb

Assistant

B1

Fr

17/07/2017

VANHOESTENBERGHE

Emilie

Attaché

A1

Fr


LISTE DU MEMBRE DU PERSONNEL ABEA TRANSFERE

NOM

PRENOM

Grade

Niveau- Rang

Rôle linguistique


GILLARD

Laora

Commis

D1

Fr


LISTE DES MEMBRES DU PERSONNEL STIB TRANSFERES

NOM

PRENOM

Grade

Niveau- Rang

Rôle linguistique


VAN KERK

Alain

Inspecteur de direction STIB

A1

Fr


WILLAERT

Martine

Commis de direction STIB

C1

Fr


BRONDEEL

Marleen

Commis de direction STIB

C1

Nl


LISTE DES PERSONNES SOUS CONTRAT MRAH TRANSFEREES

NOM

PRENOM

Niveau

Rôle linguistique


COGNARD

Lou

B

Fr


DE BUEGER

Marie

D

Fr


MAYNE

Julien

D

Fr


MEGANCK

Marc

A

Fr


NACHID

Nadia

D

Fr


PINCEEL

Jef

A

Nl


SPILEERS

Noël

D

Fr


VAN BELLINGEN

Stephan

A

Nl

^