gepubliceerd op 03 februari 2022
Omzendbrief van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 27 januari 2022 houdende richtlijnen voor het personeelsbeheer van de gewestelijke overheidsdiensten en de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest in het kader van het CORONAVIRUS
BRUSSELS HOOFDSTEDELIJK GEWEST
27 JANUARI 2022. - Omzendbrief van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 27 januari 2022 houdende richtlijnen voor het personeelsbeheer van de gewestelijke overheidsdiensten en de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest in het kader van het CORONAVIRUS (COVID-19)
Beste collega's, mevrouw, meneer, De Regering wenst de verschillende gewestelijke diensten te herinneren aan de richtlijnen betreffende het coronavirus COVID-19, die u kunt vinden op www.coronavirus.brussels en www.sciensano.be De huidige omzendbrief is een geconsolideerde versie van de verschillende omzendbrieven betreffende het coronavirus COVID-19 die eerder zijn uitgegeven. Ze heeft als doel ze te vervangen.
Zou de Regering U willen vragen de volgende richtlijnen rond de arbeidsorganisatie mee te delen aan de personeelsleden van de diensten die onder uw verantwoordelijkheid vallen : 1. Telewerk tijdens COVID-19 De huidige regels gelden zowel voor statutair als voor contractueel personeel. Zolang het personeelslid niet ziek is, is hij verplicht zijn werkzaamheden voort te zetten.
Telethuiswerk is verplicht bij alle administraties, voor alle personen bij hen werkzaam, tenzij dit onmogelijk is omwille van de aard van de functie of de continuïteit van de bedrijfsvoering, de activiteiten of de dienstverlening.
De werkgevers bezorgen aan de personen die werkzaam zijn en die niet kunnen telethuiswerken een attest of elk ander bewijsstuk dat de noodzaak van hun aanwezigheid op de arbeidsplaats bevestigt.
In afwijking van verplichte telewerk mogen terugkeermomenten maximum één dag per week per persoon bedragen.
Per dag mag maximum 20% van de personen voor wie telethuiswerk verplicht is, tegelijk in de administratie aanwezig zijn.
De werkgevers registreren maandelijks, via het elektronische registratiesysteem dat door de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid ter beschikking wordt gesteld op de portaalsite van de sociale zekerheid, per vestigingseenheid het totale aantal personen dat er werkzaam is en het aantal personen dat een functie uitoefent die onmogelijk kan worden volbracht via telethuiswerk. 2. Loketten en publieke toegankelijke ruimtes a) De loketten De loketten zijn in principe open. In elk geval moeten voldoende maatregelen worden genomen om de veiligheid van de personeelsleden te waarborgen.
Dit betekent dat het loketpersoneel onder meer volgende hygiënevoorschriften in acht moet nemen: - een afstand houden van 1,50 m van bezoekers; - regelmatig de handen wassen (40-60 seconden met water + zeep of 20-30 seconden met hydroalcoholische gel); - vermijden om ogen, mond of neus aan te raken met de handen als deze niet schoon zijn; - wegwerpzakdoekjes gebruiken en deze bij voorkeur deponeren in vuilnisbakken met deksel; - neus en mond afdekken bij het hoesten of niezen; - vermijden van nabij contact met mensen die symptomen vertonen van aandoeningen aan de luchtwegen (bv. hoesten, niezen...). - De vertrekken ventileren: de vertrekken voldoende verluchten en afkoelen.
De modaliteiten van de ventilatie zijn beschreven door de taskforce "ventilatie" van het coronacommissariaat(1) ; - Het dragen van een masker: een masker zonder ventilatie, gemaakt van stof of wegwerpmateriaal, dat nauw aansluit op het gezicht en neus, mond en kin bedekt, bedoeld om besmetting door contact tussen mensen te voorkomen ;
Als men een zieke burger toch documenten moet bezorgen, dan moeten ze op de tafel worden gelegd en niet van hand naar hand gaan. Want coronavirussen verspreiden zich via mensen en dieren. Documenten zijn geen belangrijke drager bij de verspreiding van het virus. Het wordt niettemin aanbevolen bij wijze van voorzorg hydroalcoholische gel te gebruiken na het aanraken van de documenten. b) Publieke toegankelijke ruimtes en ontvangstruimtes Het bedekken van de mond en neus met een mondmasker blijft verplicht in de voor het publiek toegankelijke ruimte. Om de veiligheid van de ontvangstruimtes te garanderen, wordt gevraagd uw ontmoetingen met externe klanten te plannen op afspraak, dit voor zover ze noodzakelijk zijn, en/of vaste tijdsblokken in te stellen voor bezoekers. 3. Wat is het effect op de bezoldiging van het statutaire of contractuele personeelslid dat telewerkt? Er zijn geen gevolgen voor de bezoldiging van personeelsleden die telewerken: telewerkdagen zijn effectieve werkdagen en worden dus volledig meegeteld bij het bepalen van het loon en de anciënniteit. Daarnaast hebben telewerkers recht op maaltijdcheques.
Voorts blijven de verlofregeling en de bepalingen betreffende arbeidsongevallen en beroepsziekten volledig van toepassing op de telewerkers.
De periode wordt in zijn geheel in aanmerking genomen voor het bepalen van de anciënniteit. 4. U bent op het werk en U toont symptomen van het coronavirus ? Licht zo snel mogelijk uw functionele overste en uw HR-dienst in, die de toelating zal geven om uw werk te verlaten en naar huis te gaan of medische verzorging te krijgen.Een dag waarop u het werk wegens ziekte verlaten hebt, wordt beschouwd als een gewerkte dag: een medisch attest is voor deze dag niet vereist en er wordt geen ziektedag aangerekend.
Als uw arts u meerdere dagen ziekteverlof voorschrijft, stuur dan een attest naar uw bevoegde medische controle-instantie en breng uw functionele overste en uw HR-dienst op de hoogte (vermoedelijke duur, verblijfplaats, al dan niet de woning mogen verlaten). In het geval van verlenging van uw ziekteverlof moet u een nieuw attest bezorgen en opnieuw uw functionele overste en hr-dienst op de hoogte brengen. 5. U bent thuis en U toont symptomen van het coronavirus ? Licht bijtijds uw functionele overste en HR-dienst in volgens de normale modaliteiten die altijd gelden voor een ziekmelding (uw functionele overste en HRM inlichten zoals voorzien in uw arbeidsreglement, indien nodig uw medisch attest bezorgen aan de controle-instantie,...). 6. Heeft iemand in uw gezin de coronavirus ? Respecteer alle praktische hygiënetips die op www.info-coronavirus.be en www.sciensano.be staan. Op die manier wordt de kans dat u ook besmet wordt alleszins kleiner.
Om in te staan voor de zorg van uw zieke gezinsleden kan u overeenkomstig de voor u geldende rechtspositieregeling een aantal verloven nemen.
Personeelsleden vallend onder het toepassingsgebied van de besluiten van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 21 maart 2018 kunnen onder andere één van de volgende verloven nemen: - jaarlijks verlof, mits akkoord van uw functionele chef.
In elk geval heeft het personeelslid recht om binnen zijn jaarlijks verlof vier werkdagen verlof te nemen om een ziek persoon bij te staan die met het personeelslid onder hetzelfde dak woont. Het personeelslid dient een medisch attest voor te leggen aan de functionele chef. Dit quota kan verlengd worden met twee bijkomende werkdagen; - verlof wegens dwingende familiale redenen (maximum 45 werkdagen per jaar, onbezoldigd); - profylactisch verlof, onder bepaalde voorwaarden: Uw echtgeno(o)t(e) of de persoon met wie u samenwoont of een familielid dat onder hetzelfde dak woont als u, heeft een ziekte waarvan zijn arts oordeelt dat ze ernstig en in hoge mate besmettelijk is. U dient uw arts te vragen contact op te nemen met de hoofdarts van het medisch centrum van de medische controledienst van de Administratieve Gezondheidsdienst waaronder u valt, om in onderling overleg de meest aangewezen preventiemaatregelen te bepalen, waaronder chemoprofylaxe en profylactisch verlof. Dit verlof is bezoldigd. - enige andere verloven, afhangende van de betreffende voorwaarden. 7. Bij sluiting kinderdagverblijf, klas of school omwille van coronavirus Onverminderd gunstiger maatregelen genomen op federaal niveau, wanneer het personeelslid zich in een van de volgende situaties bevindt: 1° wanneer een inwonend minderjarig kind van maximaal 15 jaar oud niet naar het kinderdagverblijf of de school mag omdat het kinderdagverblijf, de klas of de school van het kind is gesloten ten gevolge van een maatregel om de verspreiding van het SARS-Cov-2 coronavirus tegen te houden ;2° wanneer het personeelslid een gehandicapt kind ten laste heeft, ongeacht zijn of haar leeftijd, en dat dit kind niet in een centrum voor gehandicapte personen terecht kan, omdat dit centrum is gesloten ten gevolge van een maatregel om de verspreiding van het SARS-Cov-2 coronavirus tegen te houden. Het telewerk lwordt voorzien voor alle personeelsleden wier functie op afstand kan worden verricht en die zich in de hierboven beschreven situaties bevinden.
Indien de oorspronkelijke functie onverenigbaar is met telewerk, moet in overleg met het personeelslid zoveel mogelijk worden nagegaan of de regels voor de uitvoering van het werk kunnen worden aangepast. Ook moet worden gekeken naar alternatieve opvangmogelijkheden voor het betrokken personeelslid (bv. een partner die ook telewerkt).
Alleen als deze piste geen mogelijkheid biedt, kan het personeelslid dienstvrijstelling worden verleend.
Het personeelslid dat van zijn dienst is vrijgesteld, blijft ter beschikking van zijn werkgever.
Het telewerk, dat toegestaan is aan het personeelslid, blijft gehandhaafd zolang het betrokken kind niet kan terugkeren naar het kinderdagverblijf, de school of een centrum voor gehandicapte personen.
Het personeelslid moet voorafgaand zijn werkgever onmiddellijk op de hoogte brengen.
Bovendien moet het personeelslid zijn of haar leidinggevenden onmiddellijk een attest bezorgen van het kinderdagverblijf, de school of het centrum voor gehandicapte personen waarin wordt bevestigd dat de faciliteit of de klas gesloten is wegens een maatregel om de verspreiding van het SARS-CoV-2-virus tegen te gaan. Dat attest vermeldt de sluitingsperiode 8. Een collega heeft coronavirus? Respecteer alle praktische hygiënetips die op www.info-coronavirus.be en www.sciensano.be staan. 9. Vertrek naar het buitenland en terugkeer na een verblijf buiten België De FOD Buitenlandse Zaken heeft sinds de zomer van 2020 een reeks aanbevelingen en richtlijnen gepubliceerd betreffende vertrek en terugkeer bij buitenlandse reizen. Het is belangrijk de website https://diplomatie.belgium.be/nl te raadplegen om de geldende richtlijnen te kennen en ervoor te zorgen dat deze worden nageleefd binnen de Brusselse overheidsdiensten.
Indien een personeelslid moet reizen, zal hem worden gevraagd contact op te nemen met zijn functionele overste en met de HR-dienst, om de continuïteit van de dienst en de organisatie van het werk te waarborgen, met name in het geval dat het personeelslid na zijn terugkeer van de reis in quarantaine wordt geplaatst. Als werkgever is het Gewest verplicht om enerzijds de continuïteit van de openbare dienstverlening te verzekeren en anderzijds de gezondheid en de veiligheid van zijn personeelsleden te waarborgen overeenkomstig de bepalingen van de Codex over het welzijn op het werk Deze veiligheid en gezondheid op het werk is niet alleen de verantwoordelijkheid van de gehele hiërarchie, maar ook van alle werkne(e)m(st)ers.
Daarom is het belangrijk dat hierover een goede communicatie is tussen werknemers en hun leidinggevenden. Afspraken over de organisatie van het werk kunnen in overleg worden gemaakt.
Indien het personeelslid in het bezit is van een quarantaine-attest, kan dienstvrijstelling worden verleend, indien zijn of haar functie niet verenigbaar is met telewerken. Dit sluit echter niet uit dat elke concrete situatie van geval tot geval kan worden beoordeeld. Voordat aan een personeelslid dienstvrijstelling wordt verleend, moet worden nagegaan of een alternatieve taakverdeling mogelijk is, zodat het personeelslid toch kan telewerken.
Om elke vorm van misbruik te vermijden, moeten de afspraken tussen de werkgever en de personeelsleden worden geformaliseerd.
Wij herinneren eraan dat, aangezien het virus nog niet verdwenen is, de in België geldende maatregelen (barrièremaatregelen, dragen van een masker, hygiënische maatregelen en veiligheidsafstand) ook in het buitenland moeten worden nageleefd. 10. Quarantaine- of isolatiemaatregel van het personeelslid De volgende regels zijn op het personeelslid van toepassing, volgens zijn toestand : 10.1. COVID 19 symptomen en/of positieve zelftest: *zich onmiddellijk in quarantaine te zetten ; *de Self Assessment Test invullen op mijngezondheid.belgie.be ; *test afnemen met testcode.
Resulaat PCR of sneltest is positief: isolatie tot tenminste 7 dagen na begin van de symptomen EN indien je de laatste 3 dagen koortsvrij bent; EN indien verbetering van de andere symptomen.
Voor personen zonder symptomen, isolatie tot 7 dagen na de dag van de testafname. 10.2. Hoogrisicocontact van een bevestigd geval: (a) Volledig gevaccineerd (3e dosis van het vaccin gekregen of basisvaccinatie minder dan 5 maanden geleden en meer dan 2 weken geleden gekregen) of recent besmet (minder dan 5 maand geleden besmet, aangetoond met PCR of sneltest): *geen quarantaine ; *geen test. (b) Deels gevaccineerd (de basisvaccinatie langer dan 5 maanden geleden): *7 dagen verplichte quarantaine; *de quarantaine mag worden opgeheven vanaf dag 4 als er elke dag een negatieve zelftest wordt uitgevoerd vanaf dag 4 tot en met dag 7. (c) Niet gevaccineerd (geen basisvaccinatie, of minder dan 2 weken geleden): *10 dagen verplichte quarantaine; *de quarantaine mag worden opgeheven vanaf dag 7 als er elke dag een negatieve zelftest wordt uitgevoerd vanaf dag 7 tot en met dag 10. 10.3. Nauw contact met een hoogrisicocontact collega: Het is een "contact van een contact". Geen maatregelen nodig, behalve als Test van hoogrisico contact positief is : aan medewerker de regels van punt 10.2. toepassen.
Een personeelslid dat een quarantaine- of een isolatiemaatregel werd opgelegd (omdat hij een hoog-risicocontact heeft gehad of omdat hij terugkeert uit het buitenland), hoeft geen consultatie aan te vragen bij de arbeidsarts.
Niettemin blijven de richtlijnen van de omzendbrief van toepassing. 11. Het personeelslid moet om beroepsredenen naar het buitenland reizen Voor reizen en professionele verplaatsingen naar het buitenland zal het hoofd van het overheidsdepartement of de instelling elk geval afzonderlijk beoordelen, afhankelijk van de ontwikkelingen op de plaats van bestemming.Daartoe raadpleegt hij de website https://diplomatie.belgium.be/nl 12. Toestemming om tijdens diensturen afwezig te zijn van het werk om zich te laten vaccineren De vaccinatie tegen het coronavirus gebeurt op vrijwillige basis en is gratis voor allen. Tenzij in het werkrooster van het personeelslid anders is bepaald, wordt aan het personeelslid dat wordt gevaccineerd toestemming verleend om ten hoogste 3u48 (een halve dag) van de dienst afwezig te zijn. Dit betekent dat het personeelslid zijn loon behoudt, net als de diverse premies en toelagen die op hem van toepassing zijn.
Er wordt eveneens een vrijstelling van dienst toegekend aan de personeelsleden die hun minderjarig(e) kind(eren) willen begeleiden naar de vaccinatieplaats.
Voor de toekenning van de vrijstelling van dienst voor de begeleiding bij de vaccinatie wordt onder minderjarig kind beschouwd elk kind dat jonger dan 18 jaar is op het ogenblik van de vaccinatie.
Het gaat om: - het natuurlijk kind van het personeelslid of van de persoon met wie het personeelslid samenleeft en dat al dan niet onder hetzelfde dak woont op het ogenblik van de vaccinatie; - het adoptiekind van het personeelslid of van de persoon met wie het personeelslid samenleeft en dat al dan niet onder hetzelfde dak woont op het ogenblik van de vaccinatie; - het geplaatste kind van het personeelslid of van de persoon met wie het personeelslid samenleeft.
Bovendien wordt voor de toekenning van deze vrijstelling van dienst het meerderjarig natuurlijk en adoptiekind van het personeelslid voor wie het personeelslid is aangesteld als bewindvoerder, gelijkgesteld met een "minderjarig kind".
De vrijstelling van dienst wordt toegestaan voor de tijd nodig voor de verplaatsing naar en vanaf de plaats van vaccinatie, de vaccinatie zelf en de rusttijd onmiddellijk na de vaccinatie.
In beide gevallen (vaccinatie van het personeelslid of van zijn kind), moet het personeelslid vooraf enerzijds het bewijs van de oproep naar de DHR versturen en anderzijds zijn/haar hiërarchische overste op de hoogte brengen.
Na kennisneming zal de DHR het bewijs van de oproeping van het kind onmiddellijk schrappen en zal geen kopie ervan bewaren.
Ook dient hij/zij zijn/haar leidinggevende op de hoogte te brengen indien deze periode om enige reden buiten zijn/haar wil om verlengd dient te worden. 13. Ventilatie Om de luchtkwaliteit bij openbare besturen goed op te volgen, wordt het aanbevolen om, in overleg met de arbeidsgeneesheer, ervoor te zorgen dat er CO2-meters komen in alle lokalen van openbare besturen waar veel mensen samenkomen.14. Het dragen van een mondmasker en veilige afstand Het dragen van een mondmasker is verplicht in publiek toegankelijke ruimtes van de besturen en in de publieke gebouwen. Het mondmasker mag enkel occasioneel worden afgezet om zittend te eten en te drinken, en wanneer het dragen ervan onmogelijk is omwille van de aard van de activiteit, bijvoorbeeld tijdens het sporten.
De veilige afstand van 1,5 meter moet gerespecteerd worden . Het is aan te raden om de sociale contacten te beperken en deze bij voorkeur buiten te laten doorgaan. 15. Een SPOC: talent.brussels Binnen talent.brussels is een SPOC opgericht dat ter beschikking staat van uw HR-diensten om alle vragen met betrekking tot de interpretatie of de toepassing van deze omzendbrief te beantwoorden. Wij vragen u intern de nodige communicatie naar uw ambtenaren toe te organiseren en interne spocs voor uw ambtenaren in het leven te roepen als u dat noodzakelijk acht.
Talent.brussels zal in overleg met de minister-president, de minister van ambtenarenzaken, de hoge veiligheidsambtenaar en het gewestelijk veiligheidscomité werken om u zo snel mogelijk op de hoogte te brengen van de jongste informatie.
Het SPOC is, tijdens de werkuren, te bereiken op jur@talent.brussels 16. Activiteiten continuïteitsplan Om de goede werking van uw diensten in het geval van een pandemie te waarborgen vraag ik u het nodige te ondernemen om zo snel mogelijk te beschikken over een activiteit continuïteitsplan.Via deze link vindt u het model dat het Crisiscentrum ter beschikking stelt: https://centredecrise.be/sites/default/files/2009_bcm_method_nl.pdf 17. Wettelijke grondslagen - Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 26 januari 2017Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 26/01/2017 pub. 15/02/2017 numac 2017020195 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering betreffende telewerk type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 26/01/2017 pub. 08/03/2017 numac 2017010521 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot goedkeuring van het Waterbeheerplan voor de periode 2016-2021 type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 26/01/2017 pub. 21/02/2017 numac 2017010520 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot vaststelling van de voorwaarden voor het verspreiden van versterkt geluid in voor publiek toegankelijke inrichtingen sluiten betreffende telewerk, in het bijzonder artikel 9, laatste lid dat stelt dat de Secretaris generaal en de adjunct Secretaris generaal of de leidende ambtenaren of het beheersorgaan van de instellingen van openbaar nut een bijzondere arbeidstijdregeling kunnen vaststellen; - Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 21 maart 2018Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 21/03/2018 pub. 30/03/2018 numac 2018011463 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de gewestelijke overheidsdiensten van Brussel type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 21/03/2018 pub. 30/03/2018 numac 2018011465 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest sluiten houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de gewestelijke overheidsdiensten van Brussel, in het bijzonder artikel 165 dat de rechtsgrond vormt voor het verlenen van dienstvrijstelling, dit artikel is eveneens van toepassing op de contractuele personeelsleden; - Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 21 maart 2018Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 21/03/2018 pub. 30/03/2018 numac 2018011463 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de gewestelijke overheidsdiensten van Brussel type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 21/03/2018 pub. 30/03/2018 numac 2018011465 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest sluiten houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, in het bijzonder artikel 158 dat de rechtsgrond vormt voor het verlenen van dienstvrijstelling, dit artikel is eveneens van toepassing op de contractuele personeelsleden; -Het koninklijk besluit van 28 oktober 2021Relevante gevonden documenten type koninklijk besluit prom. 28/10/2021 pub. 29/10/2021 numac 2021042995 bron federale overheidsdienst binnenlandse zaken Koninklijk besluit houdende de nodige maatregelen van bestuurlijke politie teneinde de gevolgen voor de volksgezondheid van de afgekondigde epidemische noodsituatie betreffende de coronavirus COVID-19 pandemie te voorkomen of te beperken sluiten houdende de nodige maatregelen van bestuurlijke politie teneinde de gevolgen voor de volksgezondheid van de afgekondigde epidemische noodsituatie betreffende de coronavirus COVID-19-pandemie te voorkomen of te beperken en de wijzigingen eraan. - Het ministerieel besluit van 28 oktober 2020Relevante gevonden documenten type ministerieel besluit prom. 28/10/2020 pub. 28/10/2020 numac 2020010455 bron federale overheidsdienst binnenlandse zaken Ministerieel besluit houdende dringende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID-19 te beperken sluiten houdende dringende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID-19 te beperken; de wijzigingen eraan en de FAQ van de Federale Overheidsdienst Economie; - Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 9 mei 1995 tot regeling van de administratieve en geldelijke situatie van de contractuelen van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, zoals gewijzigd door het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 29 oktober 2011Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 29/10/2011 pub. 19/12/2011 numac 2011031602 bron ministerie van het brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot vaststelling van het administratief en geldelijk statuut van het personeel van Net Brussel, Gewestelijk Agentschap voor Netheid sluiten, van toepassing op het contractueel personeel van Net Brussel; - Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 29 oktober 2011Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 29/10/2011 pub. 19/12/2011 numac 2011031602 bron ministerie van het brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot vaststelling van het administratief en geldelijk statuut van het personeel van Net Brussel, Gewestelijk Agentschap voor Netheid sluiten tot vaststelling van het administratief en geldelijk statuut van het personeel van Net Brussel, Gewestelijk Agentschap voor Netheid. 18. Opheffingsbepalingen De Omzendbrief van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 22 juli 2021 houdende richtlijnen voor het personeelsbeheer van de gewestelijke overheidsdiensten en de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest in het kader van het CORONAVIRUS (COVID-19), en alle haar volgende wijzigingsomzendbrieven, worden opgeheven. Deze omzendbrief treedt in werking op de datum van haar goedkeuring.
Voor de Brusselse Hoofdstedelijke Regering: De Minister-President van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, R. VERVOORT De Minister bevoegd voor het Openbaar Ambt, S. GATZ _______ Nota (1) Aanbevelingen voor de praktische implementatie en bewaking van ventilatie en binnenluchtkwaliteit in het kader van COVID-19 - Federale Overheidsdienst Werkgelegenheid, Arbeid en Sociaal Overleg (belgie.be)