Etaamb.openjustice.be
Omzendbrief van 17 februari 2022
gepubliceerd op 25 februari 2022

Omzendbrief van 17 februari 2022 tot wijziging van de omzendbrief van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 27 januari 2022 houdende richtlijnen voor het personeelsbeheer van de gewestelijke overheidsdiensten en de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest in het kader van het Coronavirus

bron
brussels hoofdstedelijk gewest
numac
2022031017
pub.
25/02/2022
prom.
17/02/2022
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

BRUSSELS HOOFDSTEDELIJK GEWEST


17 FEBRUARI 2022. - Omzendbrief van 17 februari 2022 tot wijziging van de omzendbrief van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 27 januari 2022 houdende richtlijnen voor het personeelsbeheer van de gewestelijke overheidsdiensten en de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest in het kader van het Coronavirus (COVID-19)


Beste collega's, mevrouw, meneer, De Regering wenst de verschillende gewestelijke diensten te herinneren aan de richtlijnen betreffende het coronavirus COVID-19, die u kunt vinden op www.coronavirus.brussels, www.sciensano.be en www.crisiscentrum.be.

Gelet op de geconsolideerde omzendbrief van 27 januari 2022Relevante gevonden documenten type omzendbrief prom. 27/01/2022 pub. 03/02/2022 numac 2022030610 bron brussels hoofdstedelijk gewest Omzendbrief van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 27 januari 2022 houdende richtlijnen voor het personeelsbeheer van de gewestelijke overheidsdiensten en de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest in het kader van het CORONAVIRUS sluiten houdende richtlijnen voor het personeelsbeheer van de gewestelijke overheidsdiensten en de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest in het kader van het CORONAVIRUS (COVID-19) ;

Overwegende de beslissingen van de Codeco van 11 februari 2022 ;

Overwegende dat er een nieuwe fase is aangebroken in het beheer van de coronapandemie en de maatregelen rond de organisatie van de arbeid binnen het gewestelijk openbaar ambt dienen te worden aangepast aan deze nieuwe omstandigheden ;

Overwegende de noodzaak om de gevolgen voor de personeelsleden van het gewestelijke openbaar ambt te verduidelijken en te preciseren ;

Zou de Regering U willen vragen de volgende richtlijnen rond de arbeidsorganisatie mee te delen aan de personeelsleden van de diensten die onder uw verantwoordelijkheid vallen : 1. Punt 1 "telewerk tijdens COVID-19" wordt als volgt gewijzigd: "De huidige regels gelden zowel voor statutair als voor contractueel personeel. Zolang het personeelslid niet ziek is, is hij verplicht zijn werkzaamheden voort te zetten.

Telethuiswerk is niet meer verplicht maar blijft aanbevolen wanneer dat mogelijk is bij alle administraties, voor alle personen bij hen werkzaam, tenzij dit onmogelijk is omwille van de aard van de functie of de continuïteit van de bedrijfsvoering, de activiteiten of de dienstverlening.

Terugkeermomenten op het werk mogen 2 dagen per week per persoon bedragen." 2. Punt 13 « Ventilatie » wordt aangevuld met de volgende zin : "Bij het bereiken van de limietwaarde van 1500 ppm CO2 of een debiet van 18m3 ventilatie per persoon of 18m3 luchtzuivering per uur per persoon moet de capaciteit worden beperkt of moeten andere maatregelen worden genomen." Deze omzendbrief treedt in werking op de datum van haar goedkeuring.

Brussel, 17 februari 2022.

Voor de Brusselse Hoofdstedelijke Regering : De Minister-President van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, R. VERVOORT De Minister bevoegd voor het Openbaar Ambt, S. GATZ

^