gepubliceerd op 27 april 2010
Besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap betreffende de bevoegdheidsdelegaties voor het « Secrétariat pour l'Aide à la gestion et au Contrôle internes des Cabinets (Secretariaat voor Steun voor het interne beheer en het Interne Toezicht op de Kabinetten) van de Regering van de Franse Gemeenschap
11 FEBRUARI 2010. - Besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap betreffende de bevoegdheidsdelegaties voor het « Secrétariat pour l'Aide à la gestion et au Contrôle internes des Cabinets (SePAC) (Secretariaat voor Steun voor het interne beheer en het Interne Toezicht op de Kabinetten) van de Regering van de Franse Gemeenschap
De Regering van de Franse Gemeenschap, Gelet op de bijzondere wet van 8 augustus 1980 tot hervorming der instellingen, zoals gewijzigd;
Gelet op de bijzondere wet van 16 januari 1989 betreffende de financiering van de Gemeenschappen en de Gewesten, inzonderheid op artikel 71;
Gelet op het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 24 juni 2005 betreffende de bevoegdheidsdelegaties voor de Vaste Bijstandsdienst inzake administratieve en geldelijke aangelegenheden van de Kabinetten, zoals gewijzigd bij de besluiten van de Regering van de Franse Gemeenschap van 15 juli 2005 en 27 augustus 2007;
Gelet op het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 3 april 2009 betreffende de bevoegdheidsdelegaties voor het Bijzonder Secretariaat audit en controle voor de Kabinetten van de Regering van de Franse Gemeenschap;
Gelet op het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 17 juli 2009 tot vaststelling van de verdeling van de bevoegdheden onder de Ministers van de Regering van de Franse Gemeenschap;
Gelet op het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 17 juli 2009 houdende regeling van haar werking;
Gelet op het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 17 juli 2009 betreffende de Kabinetten van de Ministers van de Franse Gemeenschap, zoals gewijzigd;
Gelet op het advies van de Inspectie van Financiën, gegeven op 2 februari 2010;
Gelet op de akkoordbevinding van de Minister van Begroting van 11 februari 2010;
Op de voordracht van de Minister-President, Besluit :
Artikel 1.Voor de toepassing van dit besluit, dient onder « Dienst » te worden verstaan, het Secretariaat voor Steun voor het interne beheer en het Interne Toezicht op de Kabinetten, zoals bepaald door het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 17 juli 2009 betreffende de Kabinetten van de Ministers van de Franse Gemeenschap.
Art. 2.De bedragen bedoeld bij dit besluit dekken het geheel van de uitgave en worden verstaan buiten de belasting op de toegevoegde waarde.
Art. 3.De bepalingen die hierna volgen hebben niet tot gevolg dat de primaire ordonnateur ontheven wordt van de bevoegdheid tot vastleggen, goedkeuren en ordonnanceren van alle uitgaven bedoeld bij dit besluit.
Onverminderd het eerste lid, worden de bevoegdheidsdelegaties inzake vastlegging opgeschort zodra het bedrag van de met toepassing van dit besluit vastgelegde uitgaven 75 % van de kredieten bepaald voor de betrokken basisallocatie bereikt. De opschorting kan worden opgeheven mits de voorafgaande toestemming van de primaire ordonnateur.
Het tweede lid is echter niet van toepassing op de vaste uitgaven.
Art. 4.Delegatie wordt verleend aan de titularissen van de volgende ambten, tot beloop van de bedragen die naast deze worden vermeld, om elke uitgave vast te leggen, goed te keuren en te ordonnanceren, die aan te rekenen is op de basisallocaties van de klassen 12 en 74 van activiteitenprogramma 52 van organisatie-afdeling 10 van de algemene uitgavenbegroting van de Franse Gemeenschap : - secretaris van de Regering 31.000 euro - directeur van de Dienst 5.500 euro.
Art. 5.Delegatie wordt verleend aan de directeur van de Dienst, om elke uitgave vast te leggen, goed te keuren en te ordonnanceren die aan te rekenen is op de basisallocaties van de klasse 11 van de activiteitenprogramma's 51 en 50 van organisatie-afdeling 10 van de algemene uitgavenbegroting van de Franse Gemeenschap.
Art. 6.Delegatie wordt verleend aan de directeur van de Dienst, om elke uitgave goed te keuren en te ordonnanceren betreffende de bezoldigingen en toelagen van het personeel van de ministeriële kabinetten en de cellen van de Regering, door de primaire ordonnateur of diens afgevaardigde vastgelegd ten laste van de kredieten uitgetrokken op : - de basisallocaties 11.01, 11.02, 11.04 en 12.06 van de programma's 06.21, 06.22, 06.23, 06.24, 06.25, 06.26, 06.27; - basisallocatie 11.01 van programma 90 van organisatie-afdeling 11; - basisallocatie 11.01 van programma 80 van organisatie-afdeling 11; - basisallocatie 11.01 van programma 81 van organisatie-afdeling 11; - basisallocatie 11.06 van programma 50 van organisatie-afdeling 11 van titel I van de algemene uitgavenbegroting van de Franse Gemeenschap.
Art. 7.Als de directeur van de Dienst afwezig of verhinderd is, worden de delegaties waarmee hij bekleed is, tenzij anders wordt bepaald, gedurende de afwezigheid of de verhindering toegekend aan de ambtenaar van de Dienst die titularis is van de betrekking die op het vlak van de aansprakelijkheid binnen de Dienst de hoogste waarde heeft.
Art. 8.Het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 24 juni 2005 betreffende de bevoegdheidsdelegaties voor de Vaste Bijstandsdienst inzake administratieve en geldelijke aangelegenheden van de Kabinetten, het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 15 juli 2005 betreffende de bevoegdheidsdelegaties voor de Vaste uitgaven van de Kabinetten van de Franse Gemeenschap voor de Vaste Bijstandsdienst inzake administratieve en geldelijke aangelegenheden van de Kabinetten, het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 27 augustus 2007 tot wijziging van het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 15 juli 2005 betreffende de bevoegdheidsdelegaties voor de Vaste uitgaven van de Kabinetten van de Franse Gemeenschap voor de Vaste Bijstandsdienst inzake administratieve en geldelijke aangelegenheden van de Kabinetten (SePAC - FG) en het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 3 april 2009 betreffende de bevoegdheidsdelegaties voor het Bijzonder Secretariaat audit en controle voor de Kabinetten van de Regering van de Franse Gemeenschap, worden opgeheven.
Art. 9.Dit besluit heeft uitwerking met ingang van 1 februari 2010.
Art. 10.De Minister-President wordt belast met de uitvoering van dit besluit.
Brussel, 11 februari 2010.
De Minister-President, R. DEMOTTE De Minister van Kind, Onderzoek en Ambtenarenzaken, J.-M. NOLLET De Minister van Begroting, Financiën en Sport, A. ANTOINE De Minister van Hoger Onderwijs, J.-C. MARCOURT De Minister van Jeugd, Mevr. E. HUYTEBROECK De Minister van Cultuur, Audiovisuele Sector, Gezondheid en Gelijke Kansen, Mevr. F. LAANAN De Minister van Leerplichtonderwijs en van Onderwijs voor Sociale Promotie, Mevr. M.-D. SIMONET