Etaamb.openjustice.be
Besluit Van De Regering Van De Franse Gemeenschap van 03 april 2009
gepubliceerd op 14 januari 2010

Besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap betreffende de bevoegdheidsdelegaties voor het Bijzonder Secretariaat audit en controle voor Kabinetten van de Regering van de Franse Gemeenschap

bron
ministerie van de franse gemeenschap
numac
2009029912
pub.
14/01/2010
prom.
03/04/2009
ELI
eli/besluit/2009/04/03/2009029912/staatsblad
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
links
Raad van State (chrono)
Document Qrcode

3 APRIL 2009. - Besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap betreffende de bevoegdheidsdelegaties voor het Bijzonder Secretariaat audit en controle voor Kabinetten van de Regering van de Franse Gemeenschap


De Regering van de Franse Gemeenschap, Gelet op de bijzondere wet van 8 augustus 1980 tot hervorming der instellingen, zoals gewijzigd;

Gelet op de bijzondere wet van 16 januari 1989 betreffende de financiering van de Gemeenschappen en de Gewesten, inzonderheid op artikel 71;

Gelet op het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 27 augustus 2004 houdende regeling van haar werking, zoals gewijzigd;

Gelet op het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 13 oktober 2006 betreffende de kabinetten van de Ministers van de Regering van de Franse Gemeenschap, zoals gewijzigd;

Gelet op het besluit van de Regering van 20 maart 2008 tot vaststelling van de verdeling van de bevoegdheden onder de Ministers van de Regering van de Franse Gemeenschap;

Gelet op het advies van de Inspectie van Financiën, gegeven op 31 maart 2009;

Gelet op de akkoordbevinding van de Minister van Begroting van 3 april 2009;

Op de voordracht van de Minister-President, Besluit :

Artikel 1.Voor de toepassing van dit besluit, dient onder « dienst » te worden verstaan, het Bijzonder Secretariaat audit en controle voor Kabinetten, zoals bepaald door het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 13 oktober 2006 betreffende de kabinetten van de Ministers van de Regering van de Franse Gemeenschap, zoals gewijzigd.

Art. 2.De bedragen bepaald bij dit besluit dekken de gehele uitgave en worden begrepen buiten de belasting op de toegevoegde waarde.

Art. 3.Delegatie wordt gegeven aan de titularissen van de volgende ambten, tot beloop van de bedragen vermeld naast deze, om elke uitgave vast te leggen, goed te keuren en te ordonnanceren die aan te rekenen is op de basisallocaties van de klassen 12 en 74 van activiteitenprogramma 52 van organisatie-afdeling 10 van de algemene uitgavenbegroting van de Franse Gemeenschap : - Secretaris van de Regering . . . . . 31.000 EUR - Adviseur, verantwoordelijke voor de Dienst . . . . . 5.500 EUR

Art. 4.Delegatie wordt gegeven aan de adviseur, verantwoordelijke voor de dienst, om elke uitgave vast te leggen, goed te keuren en te ordonnanceren die aan te rekenen is op de basisallocaties van klasse 11 van activiteitenprogramma 51 van organisatie-afdeling 10 en op de basisallocaties van klasse 11 van activiteitenprogramma 50 van organisatie-afdeling 11 van de algemene uitgavenbegroting van de Franse Gemeenschap.

Art. 5.De adviseur, verantwoordelijke voor de dienst, wordt ertoe gemachtigd de uitgaven goed te keuren en te ordonnanceren die door de primaire ordonnateur werden vastgelegd ten laste van de kredieten uitgetrokken op de basisallocaties vermeld in de artikelen 3 en 4.

Art. 6.Als de adviseur, bevoegd voor de dienst, afwezig of verhinderd is, worden de delegaties die hem worden toevertrouwd, bij gebrek aan andersluidende bepalingen, tijdens de duur van de afwezigheid of de verhindering, toegekend aan de ambtenaar van de dienst die met de hoogste graad bekleed is.

Art. 7.De bepalingen die voorafgaan, hebben niet als gevolg dat de primaire ordonnateur de bevoegdheid alle uitgaven bedoeld bij dit besluit vast te leggen, goed te keuren en te ordonnanceren, wordt ontnomen.

Onverminderd het eerste lid, worden de bevoegdheidsdelegaties voor de vastlegging geschorst zodra het bedrag van de uitgaven die bij toepassing van dit besluit werden vastgelegd, 75 % van de kredieten uitgetrokken voor de betrokken basisallocatie bereikt. De schorsing kan worden opgeheven mits de voorafgaande toestemming van de primaire ordonnateur.

Het tweede lid is echter niet van toepassing inzake vaste uitgaven.

Art. 8.Delegatie wordt toegekend aan de titularis van het ambt van adviseur, verantwoordelijke voor de dienst, om elke door de primaire ordonnateur vastgelegde uitgave goed te keuren en te ordonnanceren betreffende de bezoldigingen en toelagen van het personeel van de ministeriële kabinetten en van de cellen die op initiatief van de Regering werden opgericht, ten laste van de kredieten uitgetrokken op de basisallocaties van klasse 11 van het geheel van de activiteitenprogramma's van organisatie-afdeling 06, op de basisallocaties van klasse 11 van activiteitenprogramma 60 van organisatie-afdeling 10, op de basisallocaties van klasse 11 van activiteitenprogramma 50 van organisatie-afdeling 11, op basisallocatie 11.01 van de programma's 80, 81 en 90 van organisatie-afdeling 11 van titel I van de algemene uitgavenbegroting van de Franse Gemeenschap.

Art. 9.Dit besluit treedt in werking op 1 januari 2009.

Art. 10.De Minister-President wordt belast met de uitvoering van dit besluit.

Brussel, 3 april 2009.

De Minister-President van de Regering van de Franse Gemeenschap, R. DEMOTTE De Vice-Presidente en Minister van Hoger Onderwijs, Wetenschappelijk Onderzoek en Internationale Betrekkingen, Mevr. M.-D. SIMONET De Vice-President en Minister van Begroting, Financiën, Ambtenarenzaken en Sport, M. DAERDEN De Minister van Leerplichtonderwijs, C. DUPONT De Minister van Cultuur en Audiovisuele Sector, Mevr. F. LAANAN De Minister van Kinderwelzijn, Hulpverlening aan de Jeugd en Gezondheid, Mevr. C. FONCK De Minister van Jeugd en Onderwijs voor Sociale Promotie, M. TARABELLA

^