Etaamb.openjustice.be
Ministerieel Besluit van 25 oktober 2021
gepubliceerd op 24 november 2021

Ministerieel besluit tot aanwijzing van gesubdelegeerde ordonnateurs in uitgaven bij de directie Facilities van de Gewestelijke Overheidsdienst Brussel

bron
brussels hoofdstedelijk gewest
numac
2021043140
pub.
24/11/2021
prom.
25/10/2021
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

25 OKTOBER 2021. - Ministerieel besluit tot aanwijzing van gesubdelegeerde ordonnateurs in uitgaven bij de directie Facilities van de Gewestelijke Overheidsdienst Brussel


De Minister-President van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, bevoegd voor met Territoriale Ontwikkeling en Stadsvernieuwing, Toerisme, de Promotie van het Imago van Brussel en Biculturele Zaken van Gewestelijk Belang, Gelet op de organieke ordonnantie van 23 februari 2006 houdende de bepalingen die van toepassing zijn op de begroting, de boekhouding en de controle, gewijzigd bij de ordonnanties van 1 juni 2006, 31 januari 2008, 16 december 2011 en 4 april 2019, artikelen 24, 25, 52 tot 57 en 69;

Gelet op ordonnantie van 8 september 1994 houdende de oprichting van de Grondregie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, gewijzigd door artikel 109 de ordonnantie van 23 februari 2006 houdende de bepalingen die van toepassing zijn op de begroting, de boekhouding en de controle;

Gelet op het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 18 juli 2000Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 18/07/2000 pub. 04/08/2000 numac 2000031263 bron ministerie van het brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot regeling van haar werkwijze en tot regeling van de ondertekening van de akten van de Regering sluiten tot regeling van haar werkwijze en tot regeling van de ondertekening van de akten van de Regering, gewijzigd bij de besluiten van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 16 maart 2001, 29 november 2001, 30 maart, 15 juni, 13 juli en 19 oktober 2006, 19 juli 2007, 22 mei 2008, 22 december 2010, 1 en 30 juni 2011, 3 mei en 12 juli 2012, 7 maart, 18 juli en 5 september 2013, 7 mei 2015, 15 juni en 19 juli 2017, 1 maart 2018 en 28 mei 2020, artikel 5;

Gelet op het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 19 oktober 2006Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 19/10/2006 pub. 16/11/2006 numac 2006031569 bron ministerie van het brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering betreffende de financiële actoren sluiten betreffende de financiële actoren, gewijzigd bij de regeringsbesluiten van 13 september 2007 en 21 februari 2019, artikelen 4, 5, 7, 8 en 10 tot 12;

Gelet op het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 19 maart 2015Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 19/03/2015 pub. 02/07/2015 numac 2015031417 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot regeling van de naamswijziging van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest sluiten tot regeling van de naamswijziging van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, gewijzigd bij de regeringsbesluiten van 15 december 2016, 29 juni en 6 juli 2017;

Gelet op het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 22 juli 2019Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 22/07/2019 pub. 01/08/2019 numac 2019013668 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot vaststelling van de verdeling van de bevoegdheden tussen de ministers van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering sluiten tot vaststelling van de verdeling van de bevoegdheden tussen de ministers van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering;

Gelet op het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 16 juli 2020Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 16/07/2020 pub. 19/08/2020 numac 2020042634 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot aanwijzing van de administratieve verantwoordelijke, de adjunct van de administratieve verantwoordelijke en de financieel verantwoordelijke van de Grondregie van de Gewestelijke Overheidsdienst Brussel sluiten tot aanwijzing van de administratieve verantwoordelijke, de adjunct van de administratieve verantwoordelijke en de financieel verantwoordelijke van de Grondregie van de Gewestelijke Overheidsdienst Brussel;

Gelet op het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 12 november 2020Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 12/11/2020 pub. 14/12/2020 numac 2020044032 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 12 november 2020 houdende delegatie van bevoegdheden, van tekenbevoegdheden en de aanwijzing van ordonnateurs bij de diensten van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering sluiten houdende delegatie van bevoegdheden, van tekenbevoegdheden en de aanwijzing van ordonnateurs bij de diensten van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering;

Overwegende dat het absoluut nodig is voor de goede werking van de Gewestelijke Overheidsdienst Brussel dat personeelsleden van rang A2 en A3 van de directie Facilities sommige bevoegdheden mogen uitoefenen voor financiële aangelegenheden om een efficiënte controle op de uitgaven en ontvangsten inzake opleidingen, door bepaalde validatietrajecten te verkorten;

Op de voordracht van de secretaris-generaal van de Gewestelijke Overheidsdienst Brussel, de bevoegde gedelegeerd ordonnateur, Besluit :

Artikel 1.De medewerkers van rang A2 en A3 bij de directie Facilities van de Gewestelijke Overheidsdienst Brussel worden aangewezen als gesubdelegeerde ordonnateurs in uitgaven voor de directie Facilities.

Art. 2.De gesubdelegeerde ordonnateurs in uitgaven aangewezen in artikel 1 worden gemachtigd om de kredieten vast te leggen, de bestelbonnen te ondertekenen en de facturen van de uitgaven goed te keuren die werden aangerekend op de basisallocaties van de opdrachten 4 en 8 die vallen onder de missies van de directie Facilities tot een bedrag van 30.000 euro excl. btw per vastlegging, bestelbon of factuur.

Art. 3.Binnen de beperkingen van de beschikbare kredieten wordt er aan in de artikel 1 vernoemde personeelsleden delegatie van bevoegdheid en van ondertekeningbevoegdheid verleend om de toekenning van voorschotten en de bijhorende uitgaven goed te keuren, ten gunste van de beheerder van de voorschotten, ten laste van de basisallocaties 04 002 0801 1211 en 08 001 0801 1211.

Art. 4.De personeelsleden die in artikel 1 werden vernoemd stellen maandelijks een overzicht op van de goedgekeurde vastleggingen, bestelbonnen en facturen en bezorgen dit in de daaropvolgende maand aan de secretaris-generaal.

Art. 5.Dit besluit treedt in werking op 01.11.2021

Art. 6.Van dit besluit wordt een afschrift overgemaakt aan het Rekenhof, aan de bevoegde ordonnateur en aan de gewestelijke boekhouder.

Brussel, 25 oktober 2021.

De Minister-President van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, bevoegd voor Territoriale Ontwikkeling en Stadsvernieuwing, Toerisme, de Promotie van het Imago van Brussel en Biculturele Zaken van Gewestelijk Belang, R. VERVOORT De Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, bevoegd voor Financiën, Begroting, Openbaar Ambt, de Promotie van Meertaligheid en van het Imago van Brussel, S. GATZ

^