gepubliceerd op 07 april 2011
Decreet houdende wijziging van het decreet van 6 mei 1999 betreffende de "Office wallon de la Formation professionnelle et de l'Emploi" met het oog op de oprichting van een strategisch comité, een enig uitvoerend bureau en een auditcomité (1)
31 MAART 2011. - Decreet houdende wijziging van het decreet van 6 mei 1999Relevante gevonden documenten type decreet prom. 06/05/1999 pub. 08/07/1999 numac 1999027535 bron ministerie van het waalse gewest Decreet betreffende de "Office wallon de la formation professionnelle et de l'emploi" (1) sluiten betreffende de "Office wallon de la Formation professionnelle et de l'Emploi" (Waalse Dienst voor Beroepsopleiding en Arbeidsbemiddeling) met het oog op de oprichting van een strategisch comité, een enig uitvoerend bureau en een auditcomité (1)
Het Waals Parlement heeft aangenomen en Wij, Regering, bekrachtigen hetgeen volgt :
Artikel 1.Dit decreet regelt gedeeltelijk een aangelegenheid bedoeld in artikel 138 van de Grondwet, overeenkomstig artikel 127, § 1, van de Grondwet.
Art. 2.In artikel 8 van het decreet van 6 mei 1999Relevante gevonden documenten type decreet prom. 06/05/1999 pub. 08/07/1999 numac 1999027535 bron ministerie van het waalse gewest Decreet betreffende de "Office wallon de la formation professionnelle et de l'emploi" (1) sluiten betreffende de "Office wallon de la Formation professionnelle et de l'Emploi", gewijzigd bij de decreten van 13 maart 2003, 18 december 2003, 17 november 2005, 30 april 2009 en 22 juli 2010, worden de woorden "voor elke entiteit bijgestaan door een uitvoerend bureau, zoals bedoeld in de afdelingen 5 en 6 van dit hoofdstuk" vervangen door de woorden "bijgestaan door een uitvoerend bureau, zoals bedoeld in afdeling 5 van dit hoofdstuk en door een strategisch comité, zoals bedoeld in afdeling 7 van dit hoofdstuk."
Art. 3.In artikel 12 van hetzelfde decreet, vervangen door de artikelen 21 en 48 van het decreet van 13 maart 2003Relevante gevonden documenten type decreet prom. 13/03/2003 pub. 01/04/2003 numac 2003200614 bron ministerie van het waalse gewest Decreet tot wijziging van het decreet van 6 mei 1999 betreffende de « Office wallon de la Formation professionnelle et de l'Emploi » (1) sluiten, worden de volgende wijzigingen aangebracht : a) in § 1, eerste lid : I) in punt 4°, worden de woorden "aan de uitvoerende bureaus, op grond van hun bevoegdheid" vervangen door de woorden "aan het uitvoerend bureau"; II) in punt 5° worden de woorden "van een uitvoerend bureau" vervangen door de woorden "van het uitvoerend bureau";
III) punt 6° wordt vervangen als volgt : « het stelt het huishoudelijk reglement van het uitvoerend bureau vast en keurt het huishoudelijk reglement van het strategisch comité bedoeld in artikel 24 goed; »;
IV) in punt 11° vervallen de woorden "voor zover de overheidsopdrachten niet slaan op de lopende uitgaven die nodig zijn voor de werking van de "Office" en";
V) punt 11° wordt aangevuld als volgt : « Het neemt ook administratieve beslissingen met een individuele draagwijdte die betrekking hebben op meerjarige overheidsopdrachten van diensten, waarvan het geraamde bedrag hoger is dan 22.000 euro, exclusief btw, en op de meerjarige overheidsopdrachten van leveringen en werken, waarvan het bedrag hoger is dan 67.000 euro, exclusief btw, voor zover deze overheidsopdrachten niet slaan op de lopende uitgaven die nodig zijn voor de werking van de "Office". »;
VI) in punt 13° worden de woorden "van de drie uitvoerende bureaus" vervangen door de woorden "van het uitvoerend bureau"; b) in § 1, worden een tweede lid en derde lid toegevoegd, luidend als volgt : "Het beheerscomité wint het advies in van het strategisch comité bedoeld in artikel 24 over de beslissingen bedoeld in het eerste lid, 2°, 7°, 8° en 11°. Het strategisch comité brengt ook een voorafgaand advies uit over de in het eerste lid, § 1, 4°, bedoelde beslissingen inzake overdracht van bevoegdheden aan het uitvoerend bureau en aan de administrateur-generaal voor zover ze rechtstreeks betrekking hebben op één van de beslissingen bedoeld in het tweede lid."
Art. 4.In artikel 14 van hetzelfde decreet, vervangen door de artikelen 22, 23 en 48 van het decreet van 13 maart 2003Relevante gevonden documenten type decreet prom. 13/03/2003 pub. 01/04/2003 numac 2003200614 bron ministerie van het waalse gewest Decreet tot wijziging van het decreet van 6 mei 1999 betreffende de « Office wallon de la Formation professionnelle et de l'Emploi » (1) sluiten, worden de volgende wijzigingen aangebracht : a) in punt 8° worden de woorden "aan de uitvoerende bureaus" vervangen door de woorden "aan het uitvoerend bureau";b) in punt 10° worden de woorden "een uitvoerend bureau" vervangen door de woorden "het uitvoerend bureau";c) in punt 13° worden de woorden "van de uitvoerende bureaus" vervangen door de woorden "van het uitvoerend bureau";d) punt 14° vervalt.
Art. 5.Artikel 17, eerste lid, van hetzelfde decreet, vervangen door artikel 24 van het decreet van 13 maart 2003Relevante gevonden documenten type decreet prom. 13/03/2003 pub. 01/04/2003 numac 2003200614 bron ministerie van het waalse gewest Decreet tot wijziging van het decreet van 6 mei 1999 betreffende de « Office wallon de la Formation professionnelle et de l'Emploi » (1) sluiten, wordt vervangen als volgt : « De Regering bepaalt het bedrag van de vergoedingen en presentiegelden van de voorzitter, de leden van het beheerscomité, de leden van het uitvoerend bureau, de leden van het strategisch comité, de commissarissen en de leden van het auditcomité. »
Art. 6.In artikel 18 van hetzelfde decreet, gewijzigd bij de artikelen 25 en 48 van het decreet van 13 maart 2003Relevante gevonden documenten type decreet prom. 13/03/2003 pub. 01/04/2003 numac 2003200614 bron ministerie van het waalse gewest Decreet tot wijziging van het decreet van 6 mei 1999 betreffende de « Office wallon de la Formation professionnelle et de l'Emploi » (1) sluiten, worden de volgende wijzigingen aangebracht : a) in het eerste lid worden de woorden "en een uitvoerend bureau zoals bedoeld in de afdelingen 5 en 6 van dit hoofdstuk" vervangen door de woorden "en het uitvoerend bureau zoals bedoeld in afdeling 5 van dit hoofdstuk";b) in het tweede lid worden de woorden "of een uitvoerend bureau" vervangen door de woorden "of het uitvoerend bureau";c) in het tweede lid, in fine, en in het derde lid, worden de woorden "of van een uitvoerend bureau" vervangen door de woorden "of van het uitvoerend bureau".
Art. 7.De titel van afdeling 5 van hoofdstuk 3 van hetzelfde decreet, ingevoegd bij artikel 26 van het decreet van 13 maart 2003Relevante gevonden documenten type decreet prom. 13/03/2003 pub. 01/04/2003 numac 2003200614 bron ministerie van het waalse gewest Decreet tot wijziging van het decreet van 6 mei 1999 betreffende de « Office wallon de la Formation professionnelle et de l'Emploi » (1) sluiten met als opschrift "Afdeling 5. - Uitvoerende bureaus" wordt vervangen als volgt : "Afdeling 5. - Het uitvoerend bureau en zijn bevoegdheden".
Art. 8.In artikel 19 van hetzelfde decreet, gewijzigd bij artikel 27 van het decreet van 13 maart 2003Relevante gevonden documenten type decreet prom. 13/03/2003 pub. 01/04/2003 numac 2003200614 bron ministerie van het waalse gewest Decreet tot wijziging van het decreet van 6 mei 1999 betreffende de « Office wallon de la Formation professionnelle et de l'Emploi » (1) sluiten, worden de volgende wijzigingen aangebracht : a) in de inleidende zin van § 1 worden de woorden "De uitvoerende bureaus bestaan uit" vervangen door de woorden "Het uitvoerend bureau bestaat uit";b) in dezelfde paragraaf, 4°, vervallen de woorden "ieder wat hem betreft";c) in § 2 worden de woorden "van de uitvoerende bureaus" vervangen door de woorden "van het uitvoerend bureau";d) in dezelfde paragraaf, in fine, vervalt het woord "betrokken";e) § 3 wordt vervangen als volgt : « § 3.Op de voordracht van de administrateur-generaal wijst het uitvoerend bureau onder de personeelsleden de persoon aan die zijn secretariaat zal waarnemen, alsmede zijn plaatsvervanger."; f) in § 4 worden de woorden "van de uitvoerende bureaus" vervangen door de woorden "van het uitvoerend bureau";g) in de §§ 5, 6 en 7 worden de woorden "van een uitvoerend bureau" vervangen door de woorden "van het uitvoerend bureau";h) in § 7 vervallen de woorden ", dat er een bevoegdheids- of belangenconflict bestaat tussen verschillende uitvoerende bureaus";i) in dezelfde paragraaf worden de woorden "de werkzaamheden van de uitvoerende bureaus" vervangen door de woorden "de werkzaamheden van het uitvoerend bureau";j) in dezelfde paragraaf, laatste zin, vervalt het woord "betrokken".
Art. 9.De titel van afdeling 6 van hoofdstuk 3 van hetzelfde decreet, ingevoegd bij artikel 28 van het decreet van 13 maart 2003Relevante gevonden documenten type decreet prom. 13/03/2003 pub. 01/04/2003 numac 2003200614 bron ministerie van het waalse gewest Decreet tot wijziging van het decreet van 6 mei 1999 betreffende de « Office wallon de la Formation professionnelle et de l'Emploi » (1) sluiten met als opschrift : "Afdeling 6. - Bevoegdheden van de uitvoerende bureaus" vervalt.
Art. 10.Artikel 20 van hetzelfde decreet, gewijzigd bij artikel 29 van het decreet van 13 maart 2003Relevante gevonden documenten type decreet prom. 13/03/2003 pub. 01/04/2003 numac 2003200614 bron ministerie van het waalse gewest Decreet tot wijziging van het decreet van 6 mei 1999 betreffende de « Office wallon de la Formation professionnelle et de l'Emploi » (1) sluiten en onlangs ingevoegd in afdeling 5 van hoofdstuk 3, wordt gewijzigd als volgt : «
Art. 20.Op grond van de richtlijnen en beslissingen van het beheerscomité beschikt het uitvoerend bureau over de volgende bevoegdheden : 1° het bereidt de door het beheerscomité te nemen beslissingen voor;2° het neemt alle beslissingen die geen verband houden met het dagelijks beheer en die voortvloeien uit de strategie- en principebeslissingen; 3° het neemt administratieve beslissingen met een individuele draagwijdte die betrekking hebben op overheidsopdrachten, die niet slaan op de gewone uitgaven die nodig zijn voor de werking van de "Office", die niet meerjarig zijn en waarvan het geraamde bedrag niet hoger is dan 740.000 euro, exclusief btw; het bezorgt het beheerscomité een driemaandelijks verslag over de gunningen van overheidsopdrachten van diensten waarvan het bedrag hoger is dan 22.000 euro, exclusief btw, en de gunningen van overheidsopdrachten van leveringen en werken waarvan het bedrag hoger is dan 67.000 euro, exclusief btw; 4° het vervult de andere taken die het beheerscomité hem speciaal opdraagt, overeenkomstig artikel 12, § 1, 4°;».
Art. 11.In artikel 21 van hetzelfde decreet, gewijzigd bij artikel 30 van het decreet van 13 maart 2003Relevante gevonden documenten type decreet prom. 13/03/2003 pub. 01/04/2003 numac 2003200614 bron ministerie van het waalse gewest Decreet tot wijziging van het decreet van 6 mei 1999 betreffende de « Office wallon de la Formation professionnelle et de l'Emploi » (1) sluiten en onlangs ingevoegd in afdeling 5 van hoofdstuk 3, worden de volgende wijzigingen aangebracht : a) in de inleidende zin van het artikel worden de woorden "De uitvoerende bureaus leggen hun huishoudelijk reglement voor aan het beheerscomité" vervangen door de woorden "Het uitvoerend bureau legt zijn huishoudelijk reglement voor aan het beheerscomité";g) in de punten 1°, 2° en 4° worden de woorden "van de uitvoerende bureaus" vervangen door de woorden "van het uitvoerend bureau";c) in punt 3° worden de woorden "de uitvoerende comités punctueel een beroep mogen doen" vervangen door de woorden "het uitvoerend bureau punctueel een beroep mag doen";d) in de punten 5° en 6° wordt het woord "hun" vervangen door het woord "zijn";e) punt 7° vervalt.
Art. 12.Afdeling 7 van hoofdstuk 3 van hetzelfde decreet, ingevoegd bij artikel 31 van het decreet van 13 maart 2003Relevante gevonden documenten type decreet prom. 13/03/2003 pub. 01/04/2003 numac 2003200614 bron ministerie van het waalse gewest Decreet tot wijziging van het decreet van 6 mei 1999 betreffende de « Office wallon de la Formation professionnelle et de l'Emploi » (1) sluiten, met als opschrift "Afdeling 7. - Dagelijks beheer van de "Office"" wordt afdeling 6 van hoofdstuk 3 van hetzelfde decreet.
Art. 13.In artikel 23 van hetzelfde decreet, gewijzigd bij de artikelen 32 en 48 van het decreet van 13 maart 2003Relevante gevonden documenten type decreet prom. 13/03/2003 pub. 01/04/2003 numac 2003200614 bron ministerie van het waalse gewest Decreet tot wijziging van het decreet van 6 mei 1999 betreffende de « Office wallon de la Formation professionnelle et de l'Emploi » (1) sluiten, worden de volgende wijzigingen aangebracht : a) in § 1, eerste lid, eerste zin, worden de woorden "een uitvoerend bureau" vervangen door de woorden "het uitvoerend bureau";b) in dezelfde § en in hetzelfde lid, tweede zin, vervallen de woorden "of een uitvoerend bureau" c) in § 2, 7°, worden de woorden "van een uitvoerend bureau" vervangen door de woorden "van het uitvoerend bureau"; d) dezelfde paragraaf wordt aangevuld als volgt : « 9° neemt de administratieve beslissingen met een individuele draagwijdte die betrekking hebben op overheidsopdrachten, die slaan op de lopende, al dan niet meerjarige, uitgaven die nodig zijn voor de werking van de "Office" waarvan het geraamde bedrag niet hoger is dan 740.000 euro, exclusief btw.
Hij neemt ook de administratieve beslissingen met een individuele draagwijdte die betrekking hebben op meerjarige overheidsopdrachten van diensten, waarvan het geraamde bedrag niet hoger is dan 22.000 euro, exclusief btw, en op de meerjarige overheidsopdrachten van leveringen en werken, waarvan het bedrag niet hoger is dan 67.000 euro, exclusief btw, voor zover deze overheidsopdrachten niet slaan op de lopende uitgaven die nodig zijn voor de werking van de "Office". »; e) in § 3, eerste lid, wordt een derde zin ingevoegd, luidend als volgt : « Die overeenstemming kan mits de goedkeuring van de Regering herzien worden ofwel binnen het jaar van herziening van het beheerscontract of van de wijziging ervan bij aanhangsel, ofwel binnen het jaar waarin het beheerscomité op eigen initiatief of op verzoek van de administrateur-generaal een officieel verzoekschrift richt aan de Regering.»; f) in § 4 worden de woorden "van de uitvoerende bureaus" vervangen door de woorden "van het uitvoerend bureau"; g) in dezelfde paragraaf wordt een tweede zin toegevoegd, luidend als volgt : « De administrateur-generaal bezorgt het beheerscomité een driemaandelijks verslag over de gunningen van overheidsopdrachten van diensten, waarvan het bedrag hoger is dan 22.000 euro, exclusief btw, en de gunningen van overheidsopdrachten van leveringen en werken, waarvan het bedrag hoger is dan 67.000 euro, exclusief btw ».
Art. 14.Artikel 24 van hetzelfde decreet wordt § 7 van artikel 23 van hetzelfde decreet.
Art. 15.Na artikel 23 van hetzelfde decreet, onlangs gewijzigd, wordt een afdeling 7 ingevoegd, die een artikel 24 bevat en die als volgt luidt : « Afdeling 7. - Strategisch comité
Art. 24.§ 1. Naast de opdrachten bepaald in artikel 12, tweede en derde lid, is het strategisch comité een raadgevend orgaan dat ermee belast is voorafgaande adviezen uit te brengen over : 1° de documenten of de hoofdzakelijke te nemen beslissingen die strategische, principiële en methodologische oriëntaties bepaalt inzake de uitvoering van het beheerscontract alsmede over de resultaten van de uitvoering en de opvolging van het beheerscontract;2° de meerjarige strategische plannen waarvan de lijst in het beheerscontract bepaald wordt;3° de beslissingen die door het beheerscomité inzake de overdracht van bevoegdheden aan het uitvoerend bureau genomen moeten worden met het oog op de toepassing van artikel 20, 2°;4° de documenten of de beslissingen van het beheerscomité betreffende het opmaken van de oorspronkelijke begroting van de "Office", de opvolging van de begrotingsuitvoering en de voorstellen van budgettaire aanpassingen, waaronder die bedoeld in artikel 27, § 1;5° de projecten om leningen aan te gaan, zoals bedoeld in artikel 27, § 3;6° de beslissingen die door het beheerscomité genomen moeten worden en die het wenst hem voor te leggen. § 2. Het strategisch comité bestaat uit : 1° de voorzitter en de ondervoorzitter van het beheerscomité die de functies van voorzitter en ondervoorzitter waarnemen;2° twee vertegenwoordigers van de representatieve werkgeversorganisaties alsmede uit hun plaatsvervangers die door de Regering benoemd worden op grond van een dubbellijst van kandidaten voorgedragen door de representatieve werkgeversorganisaties;3° twee vertegenwoordigers van de representatieve werknemersorganisaties alsmede uit hun plaatsvervangers die door de Regering benoemd worden op grond van een dubbellijst van kandidaten voorgedragen door de representatieve werknemersorganisaties;4° twee leden aangewezen door de Regering;5° de administrateur-generaal. Het strategisch comité wordt volledig hernieuwd vóór 31 december van het installatiejaar van de Regering, behalve wat betreft de eerste aanwijzing van het strategisch comité.
Alleen de leden van het strategisch comité bedoeld in het eerste lid, 1° tot 4°, nemen deel aan de uitwerking en goedkeuring van het advies. Ze moeten Belg of onderdaan zijn van een lidstaat van de Europese Unie en minstens eenentwintig jaar oud zijn.
Maximum twee derde van die leden zijn van hetzelfde geslacht. § 3. Het beheerscomité richt de aanvraag om advies aan het strategisch comité.
Het strategisch comité brengt zijn advies pas rechtsgeldig uit als minstens de helft van de leden aanwezig zijn.
Als het advies door de leden bedoeld in § 2, eerste lid, 1° tot 4°, niet eenstemmig wordt uitgebracht, worden de verschillende stellingen erin uitgedrukt. Het uitgebrachte advies is met redenen omkleed.
Het strategisch comité maakt zijn eigen huishoudelijk reglement op dat minstens hetgeen volgt bevat : 1° de regels betreffende de bijeenroeping van het strategisch comité;2° de regels betreffende het voorzitterschap van het strategisch comité;3° de voorwaarden waaronder het strategisch comité een oproep kan doen op deskundigen of op personen die speciaal bevoegd zijn voor het onderzoek van bijzondere vragen;4° de regels betreffende de modaliteiten inzake de beraadslaging en de inwinning van adviezen;5° de regels betreffende de modaliteiten inzake de opstelling en de goedkeuring van adviezen, notulen, door het comité;6° de regels betreffende de overmaking en de communicatie van de adviezen;7° de periodiciteit van de vergaderingen;8° de beroepsregels die als doel hebben het belangenconflict te voorkomen en de naleving van de vertrouwelijkheid te waarborgen. § 4. Het strategisch comité zal driemaandelijks erom verzoeken dat het geheel van zijn advies op de agenda van het beheerscomité wordt geplaatst. »
Art. 16.In artikel 46 van hetzelfde decreet, gewijzigd bij artikel 43 van het decreet van 13 maart 2003Relevante gevonden documenten type decreet prom. 13/03/2003 pub. 01/04/2003 numac 2003200614 bron ministerie van het waalse gewest Decreet tot wijziging van het decreet van 6 mei 1999 betreffende de « Office wallon de la Formation professionnelle et de l'Emploi » (1) sluiten, worden de woorden "van de uitvoerende bureaus" vervangen door de woorden "van het uitvoerend bureau en van het strategisch comité".
Art. 17.Hoofdstuk IX, opgeheven door artikel 44 van het decreet van 13 maart 2003Relevante gevonden documenten type decreet prom. 13/03/2003 pub. 01/04/2003 numac 2003200614 bron ministerie van het waalse gewest Decreet tot wijziging van het decreet van 6 mei 1999 betreffende de « Office wallon de la Formation professionnelle et de l'Emploi » (1) sluiten, luidt als volgt : « HOOFDSTUK IX. - Interne audit »
Art. 18.In hoofdstuk IX, opgeheven bij artikel 44 van het decreet van 13 maart 2003Relevante gevonden documenten type decreet prom. 13/03/2003 pub. 01/04/2003 numac 2003200614 bron ministerie van het waalse gewest Decreet tot wijziging van het decreet van 6 mei 1999 betreffende de « Office wallon de la Formation professionnelle et de l'Emploi » (1) sluiten, dat "HOOFDSTUK IX. - Interne audit " luidt, worden de volgende artikelen ingevoegd : «
Art. 47.Er wordt een auditcomité opgericht, dat ermee belast is het beheerscomité bij te staan in het vervullen van zijn toezichtbevoegdheden inzake de integriteit van de financiële rapporten, de overeenstemming van de "Office" met de wettelijke en reglementaire eisen, de onafhankelijkheid en de prestatie van het departement van de interne audit alsmede inzake de uitvoering van de externe controles.
Deze opdrachten kunnen nader bepaald worden door de Regering.
Art. 48.Het auditcomité bestaat uit : - de voorzitter en de ondervoorzitter van het beheerscomité; - twee deskundige externe leden die niet van de "Office" afhangen, gekozen op grond van hun bevoegdheid inzake interne audit en aangewezen door de Regering op de voordracht van het beheerscomité.
Ze worden door de Regering aangewezen voor een verlengbare duur van vijf jaar in verband met de duur van het beheerscontract.
De voorzitter en de ondervoorzitter van het auditcomité moeten deel uitmaken van verschillende componenten, waarbij de ene één van de twee vertegenwoordigers is van het beheerscomité en de andere één van de twee externe deskundigen die niet van de "Office" afhangen.
Elk lid dat het auditcomité verlaat, wordt vervangen binnen drie maanden volgend op het beëindigen van zijn mandaat. De voor de vervanging aangewezen persoon voleindigt het mandaat van zijn voorganger.
Art. 49.Het auditcomité vergadert minstens vier keer per jaar. Het auditcomité bepaalt het werkingshandvest waarin minstens de werkingsmodaliteiten voor de vergaderingen van het auditcomité, de uitoefening van zijn opdrachten, zijn rechten en plichten ten opzichte van de "Office", zijn betrekkingen met de organen van de "Office" en de andere organen belast met de externe controle bepaald worden, en legt het handvest ter goedkeuring voor aan de Regering.
Art. 50.Het auditcomité beschikt over een departement voor interne audit, genoemd "cel voor interne audit", dat rechtstreeks onder zijn gezag staat en dat belast is met het administratief beheer van de opdrachten van het auditcomité.
Via de auditcel maakt het comité een jaarlijks programma en een meerjarig plan van opdrachten van interne audits op.
Voor elke auditopdracht worden een schriftelijk verslag dat de beschrijving van de feiten en vaststellingen bevat, en een evaluatie van het systeem voor interne controle en van de eventuele aanbevelingen opgemaakt.
Art. 51.De bestaans- en geldmiddelen van het auditcomité, met inbegrip van die betreffende de cel voor interne audit, komen ten laste van de begroting van de "Office" in een aparte budgetlijn. » Kondigen dit decreet af, bevelen dat het in het Belgisch Staatsblad zal worden bekendgemaakt.
Namen, 31 maart 2011.
De Minister-President, R. DEMOTTE De Minister van Duurzame Ontwikkeling en Ambtenarenzaken, J.-M. NOLLET De Minister van Begroting, Financiën, Tewerkstelling, Vorming en Sport, A. ANTOINE De Minister van Economie, K.M.O.'s, Buitenlandse Handel en Nieuwe Technologieën, J.-C. MARCOURT De Minister van de Plaatselijke Besturen en de Stad, P. FURLAN De Minister van Gezondheid, Sociale Actie en Gelijke Kansen, Mevr. E. TILLIEUX De Minister van Leefmilieu, Ruimtelijke Ordening en Mobiliteit, Ph. HENRY De Minister van Openbare Werken, Landbouw, Landelijke Aangelegenheden, Natuur, Bossen en Erfgoed, B. LUTGEN _______ Nota (1) Zitting 2010-2011. Stukken van het Waals Parlement, 343 (2010-2011), nrs. 1 tot 8.
Volledig verslag, openbare vergadering van 23 maart 2011.
Bespreking - Stemmingen.