gepubliceerd op 06 september 2024
Besluit van de **** **** tot wijziging van deel 2, boek **** van het Reglementair deel van het **** **** van Sociale Actie en Gezondheid betreffende de integratie van vreemdelingen
6 JUNI 2024. - **** van de **** **** tot wijziging van deel 2, boek **** van het **** deel van het **** **** van **** **** en **** betreffende de integratie van vreemdelingen
**** **** ****, **** op artikel 20 van de bijzondere
wet van 8 augustus 1980Relevante gevonden documenten
type
wet
prom.
08/08/1980
pub.
11/12/2007
numac
2007000980
bron
federale overheidsdienst binnenlandse zaken
Bijzondere wet tot hervorming der instellingen. - Officieuze coördinatie in het Duits
sluiten tot hervorming der instellingen, zoals gewijzigd;
Gelet op het **** **** van **** **** en ****, de artikelen 150, 151, 151/2, 152, 152/1, 152/3, 152/4, 152/5, 152/6, 152/7, 152/8, 152/9, 153, 153/2, 153/5, 153/7, 153/8, 153/9, 153/10, 153/11, 153/12, 153/13, 154, 154/1, 154/2, 154/4, 155, 155/2, 155/3, 155/4, 155/6 155/7, 155/8, 155/9, 155/10, 155/11, 156, 157 en 157/1, zoals gewijzigd, ingevoegd of hersteld bij het decreet van 14 maart 2024Relevante gevonden documenten type decreet prom. 14/03/2024 pub. 17/04/2024 numac 2024202134 bron waalse overheidsdienst Decreet tot wijziging van het Waalse Wetboek van Sociale Actie en Gezondheid inzake sociale inschakeling type decreet prom. 14/03/2024 pub. 27/05/2024 numac 2024202730 bron waalse overheidsdienst Decreet houdende wijziging van het Waalse Wetboek van Sociale Actie en Gezondheid wat betreft de centra voor gezinsplanning en federaties van centra voor gezinsplanning type decreet prom. 14/03/2024 pub. 24/04/2024 numac 2024202234 bron waalse overheidsdienst Decreet tot wijziging van het tweede deel van Boek II van het Waalse Wetboek van Sociale Actie en Gezondheid betreffende de integratie van vreemdelingen sluiten;
Gelet op het **** deel van het **** **** van **** **** en Gezondheid;
Gelet op het advies van de **** van ****, uitgebracht op 12 juni 2023;
Gelet op de instemming van de **** van ****, uitgebracht op 15 juni 2023;
Gelet op het rapport van 15 juni 2023 opgesteld overeenkomstig artikel 4, 2°, van het decreet van 3 maart 2016Relevante gevonden documenten type decreet prom. 03/03/2016 pub. 14/03/2016 numac 2016201315 bron waalse overheidsdienst Decreet houdende uitvoering van de resoluties van de Vrouwenconferentie van de Verenigde Naties die in september 1995 in Peking heeft plaatsgehad en tot integratie van de genderdimensie in het geheel van de gewestelijke beleidslijnen, voor de aangelegenheden geregeld krachtens artikel 138 van de Grondwet sluiten houdende uitvoering van de resoluties van de **** van de **** **** die in september 1995 in **** heeft plaatsgehad en tot integratie van de **** in het geheel van de gewestelijke beleidslijnen voor de aangelegenheden geregeld krachtens artikel 138 van de ****;
Gelet op advies 76.090/4 van de **** van ****, gegeven op 7 mei 2024, overeenkomstig artikel 84, § 1, eerste lid, 2°, van de wetten op de **** van ****, gecoördineerd op 12 januari 1973;
Gelet op het advies van het ****-**** overlegorgaan en van het ministerieel comité, uitgebracht op 27 mei 2024;
**** de voordracht van de **** van ****, **** **** en Gelijke ****;
**** beraadslaging, **** :
Artikel 1.**** besluit regelt, overeenkomstig artikel 138 van de ****, een aangelegenheid bedoeld in artikel 128, § 1, ervan.
Art. 2.**** boek **** van **** 2 van het **** **** van **** **** en Gezondheid worden de woorden "van het Wetboek" telkens vervangen door de woorden "van het **** deel van het Wetboek".
Art. 3.**** artikel 236 van hetzelfde ****, het laatst gewijzigd bij het besluit van de **** **** van 20 december 2018, worden de volgende wijzigingen aangebracht: 1° punt 2° wordt vervangen door wat volgt: "2° de administratie: de **** **** Binnenlandse **** en **** Actie;"; 2° punten 3°, 5° en 7° worden opgeheven.
Art. 4.Artikel 236/1 van hetzelfde ****, ingevoegd bij het besluit van de **** **** van 20 december 2018, wordt opgeheven.
Art. 5.**** artikel 236/2 van hetzelfde ****, ingevoegd bij het besluit van de **** **** van 20 december 2018, worden de volgende wijzigingen aangebracht: 1° in het eerste lid: ****) het woord "****" wordt vervangen door het woord "****";****) in 2° wordt het woord "vier" vervangen door het woord "vijf";****) in 3° worden de woorden "een vertegenwoordiger" vervangen door de woorden "twee vertegenwoordigers";****) in 4° wordt het woord "****" vervangen door het woord "tolkdiensten" en het woord "****" wordt, in de **** versie, opgeheven;****) in 5° wordt het woord "vier" vervangen door het woord "vijf" en de woorden "die elk één van de beleidslijnen vermeld in artikel 154 van het **** vertegenwoordigen, en die na een oproep tot de kandidaten door de **** worden aangewezen" worden geschrapt; ****) er wordt een 6° ingevoegd, **** als volgt: "6° een vertegenwoordiger van **** voor voor **** van ****'s."; "; ****) er wordt een punt 7° ingevoegd, **** als volgt: "7° een vertegenwoordiger van de "**** **** de **** des **** ****" (**** **** voor de integratie van vreemdelingen)";2° twee leden, **** als volgt, worden voor lid 2 ingevoegd: "**** vertegenwoordigers bedoeld in 2°, 4°, 5° en 6° worden door de **** aangewezen na een oproep tot de kandidaten.**** andere vertegenwoordigers worden door hun instelling aangewezen op uitnodiging van de administratie.
**** **** vergadert minstens twee keer per jaar. ".
Art. 6.In **** **** van **** 2, **** **** van hetzelfde ****, het laatst gewijzigd bij het besluit van de **** **** van 29 september 2022, wordt het woord "primo-****", in de **** versie, telkens vervangen door de woorden "**** primo-****", worden de woorden "**** primo-****", in de **** versie, telkens vervangen door de woorden "la **** primo-****", worden de woorden "au primo-****", in de **** versie, telkens vervangen door de woorden "**** la **** primo-****" en worden de woorden "**** primo-****", in de **** versie, telkens **** door de woorden "de la **** primo-****".
Art. 7.**** artikel 237, tweede lid, 4°, van hetzelfde ****, gewijzigd bij het besluit van de **** **** van 15 mei 2014, worden de woorden "wet van 8 december 1992 tot bescherming van de persoonlijke levenssfeer" vervangen door de woorden " wet van 30 juli 2018Relevante gevonden documenten type wet prom. 30/07/2018 pub. 05/09/2018 numac 2018040581 bron federale overheidsdienst justitie, federale overheidsdienst binnenlandse zaken en ministerie van landsverdediging 30 JULI 2018 - Wet betreffende de bescherming van natuurlijke personen met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens type wet prom. 30/07/2018 pub. 30/03/2021 numac 2021030655 bron federale overheidsdienst binnenlandse zaken Wet betreffende de bescherming van natuurlijke personen met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens. - Officieuze coördinatie in het Duits sluiten tot bescherming van de natuurlijke personen".
Art. 8.Artikel 1 van hetzelfde ****, gewijzigd bij het besluit van de **** **** van 15 mei 2014, wordt opgeheven.
Art. 9.**** artikel 237/2 van hetzelfde ****, het laatst gewijzigd bij het besluit van de **** **** van 20 december 2018, worden de volgende wijzigingen aangebracht: 1° in paragraaf 1: ****) in het eerste lid worden de woorden "om in de in artikel 152/1 van het **** bedoelde **** te voorzien" ingevoegd tussen het woord "op" en het woord ",";****) in het derde lid worden de woorden "**** **** ****", in de **** versie, vervangen door de woorden "**** **** ****";****) de leden 4, 5 en 6 worden opgeheven;2° paragraaf 2 wordt opgeheven;3° in paragraaf 3: ****) in het eerste lid wordt het woord "****" vervangen door het woord "centrum";****) de leden 2 en 3 worden vervangen door wat volgt: "**** informatie over de rechten en plichten betreft minstens de volgende ****: de procedure voor het aanvragen van de nationaliteit, de rechten en plichten bekrachtigd bij de **** en bij de **** conventie van de mensenrechten alsook de rechten en plichten van begunstigden inzake gezondheidszorg, gelijke kansen, **** en bestrijding van discriminatie op grond van geslacht. De rechten en plichten van de begunstigden inzake huisvesting, mobiliteit, werkgelegenheid, vorming en onderwijs worden behandeld volgens de behoeften vastgesteld door het centrum."; "; 4° in paragraaf 4: ****) in lid 2 worden de woorden "met name over zijn familiale, professionele, sociaal-economische, relationele toestand, zijn opleiding, gezondheid, handicap en ****" vervangen door de woorden "bedoeld in artikel 152/3, § 1, lid 4, van het **** deel van het Wetboek";****) lid 3 wordt opgeheven;****) leden 4 en 5 worden vervangen door wat volgt: "De nood aan opleiding voor de **** taal wordt op grond van het behaalde niveau tijdens de **** in het **** bepaald.**** centra verwijzen naar de niveaus vastgesteld in het gemeenschappelijk **** referentiekader voor talen om de behoefte aan opleiding te beoordelen. De nieuwkomer met gemiddeld niveau ****2 wordt vrijgesteld van de **** voor het leren van de **** taal bedoeld in artikel 152/4, § 2, van het Wetboek. **** "gemiddeld" wordt verstaan dat het behalen van een **** wordt beoordeeld in algemeen gemiddelde voor alle **** en niet gemiddeld voor elke taalvaardigheid.
De nood aan een oriëntatie naar het geschikte stelsel voor ****-professionele inschakeling wordt op grond van de verrichte vaststellingen tijdens de sociale balans bepaald. De nieuwkomer die op de datum van de sociale balans reeds ingeschreven is in een proces voor ****-professionele inschakeling wordt van de oriëntatie vrijgesteld."; "; ****) het wordt aangevuld met een lid, **** als volgt : "**** gegevens die ingezameld worden in het kader van de sociale balans worden bewaard gedurende drie jaar overeenkomstig artikel 152/9, § 4, van het Wetboek." "
Art. 10.**** artikel 237/3 van hetzelfde ****, het laatst gewijzigd bij het besluit van de **** **** van 20 december 2018, worden de volgende wijzigingen aangebracht: ****) in het eerste lid, 4°, wordt het woord "gemiddeld" ingevoegd tussen de woorden "de nieuwkomer" en de woorden "het niveau ****2" en de woorden "**** "gemiddeld" wordt verstaan dat het behalen van een **** wordt beoordeeld in algemeen gemiddelde voor alle **** en niet gemiddeld voor elke taalvaardigheid" worden toegevoegd na de woorden "heeft bereikt";"; ****) in het tweede lid wordt het woord "****", in de **** versie, vervangen door het woord "****";****) in het derde lid worden de woorden "het centrum" vervangen door de woorden "de centra".
Art. 11.**** artikel 237/4 van hetzelfde ****, het laatst gewijzigd bij het besluit van de **** **** van 20 december 2018, worden de volgende wijzigingen aangebracht: 1° in het eerste lid wordt het woord "****" vervangen door de woorden "attest van beëindiging van het traject";2° voor het tweede lid wordt een lid ingevoegd, **** als volgt: "**** behoorlijk gerechtvaardigde afwezigheid wordt verstaan de redenen vermeld in artikel 251, § 4, lid 3";3° lid 2 wordt vervangen door wat volgt : "De operatoren verstrekken de centra de nodige gegevens voor het opmaken van het attest van beëindiging van het traject.**** gegevens omvatten ten minste het gevolgde **** van de vorming en het behaalde niveau aan het einde van de vorming. **** attest wordt tijdens tien jaar door het centrum bewaard vanaf de datum van afgifte overeenkomstig artikel 152/9, § 4, van het Wetboek.". ".
Art. 12.Artikelen 237/6, 237/7 en 237/8 van hetzelfde **** worden vervangen door wat volgt: "
Art. 237/6.**** hun indienstneming voldaan de in artikel 152/4, § 1, derde lid, van het **** deel van het **** bedoelde opleiders in de **** taal minstens aan één van de volgende voorwaarden: 1° over minstens een bachelor of een gelijkwaardig diploma in verband met het aanleren van het **** of van het **** als vreemde taal te beschikken;2° over minstens een bachelor of een gelijkwaardig diploma te beschikken 3° over een getuigschrift in verband met het **** als vreemde taal te beschikken;4° over een bekrachtiging van de vaardigheden afgeleverd door een instelling die door het Gewest of de **** **** erkend is te beschikken, in verband met het aanleren van het **** of van het **** als vreemde taal;5° over minstens een getuigschrift van het hoger secundair onderwijs en minimum drie jaar nuttige ervaring als opleider in het **** als vreemde taal te beschikken;6° over minstens een getuigschrift van het lager secundair onderwijs en minimum zes jaar nuttige ervaring als opleider in het **** als vreemde taal te beschikken. **** **** **** bedoeld in 2°, 5° en 6° moeten binnen twee jaar na hun aanstelling een getuigschrift van specifieke vorming in het aanleren van de **** taal, waarvan de inhoud beantwoordt aan het door de regering goedgekeurde referentiekader, hebben behaald of zich ertoe verbinden dit te behalen.
De opleiders in de **** taal hebben ook minstens het niveau ****1 in het **** het gemeenschappelijk **** referentiekader voor talen.
**** in artikel 152/4, § 1 van het **** deel van het **** bedoelde operatoren verwijzen naar de niveaus vastgesteld in het gemeenschappelijk **** referentiekader voor talen om de **** te vormen.
De opleiding voor het leren van de **** taal wordt collectief verstrekt door groepen van minimum acht tot maximum vijftien deelnemers in jaarlijks gemiddelde met een **** van minstens acht uur per week per groep. Het niveau van de groepen is homogeen behalve uitzondering gemotiveerd door de in artikel 152/4 van het **** bedoelde operator en bekrachtigd door de administratie.
De opleiding voor het leren van de **** taal kan **** omvatten tot maximaal een kwart van de totale **** van de vorming gevolgd door de nieuwkomer.
**** in artikel 152/4, § 1, van het **** bedoelde operatoren mogen de **** bedoeld in artikel 152/1, tweede lid, 4°, van het **** en de **** bedoeld in artikel 152/4, § 2, derde lid, van het **** verrichten in overleg met het bevoegde centrum.
Art. 237/7.§ 1. **** hun indienstneming voldaan de in artikel 152/5, § 1, tweede lid, van het **** bedoelde opleiders inzake burgerschap minstens aan één van de volgende voorwaarden: 1° over een pedagogisch getuigschrift te beschikken;2° over minstens een bachelor of een gelijkwaardig diploma te beschikken;3° over een attest van gevolgde specifieke pedagogische opleiding waarvan de inhoud aan het referentiekader aangenomen door de **** **** voldoet;4° over minstens een getuigschrift van het hoger secundair onderwijs en minimum drie jaar nuttige ervaring als opleider voor volwassenen te beschikken;5° over minstens een getuigschrift van het lager secundair onderwijs met minimum zes jaar nuttige ervaring als opleider voor volwassenen te beschikken. De personen bedoeld in 2°, 4° en 5° moeten het attest bedoeld in 3° hebben verkregen of zich ertoe verbinden dit binnen twee jaar na hun indienstneming te verkrijgen.
De opleiders inzake burgerschap hebben ook minstens het niveau ****1 van het gemeenschappelijk **** referentiekader voor talen in de ****.
**** hebben ook een opleiding betreffende de integratie van de vreemdelingen, de **** en minstens de **** vermeld in artikel 152/5, § 2, van het **** gevolgd of verbinden er zich toe deze opleiding binnen 2 jaar na hun indienstneming te volgen. § 2. **** de voorwaarden bedoeld in § 1 hebben de opleiders inzake burgerschap die de opleidingen in een andere taal dan het **** geven ten minste het niveau ****1 in het **** van het gemeenschappelijk **** referentiekader voor talen. § 3. De opleiding tot burgerschap wordt verstrekt door groepen van minimum acht tot maximum vijftien deelnemers in jaarlijks gemiddelde. § 4. De specifieke erkenning bedoeld in artikel 152/5, § 1, tweede lid, 4° van het Wetboek wordt toegekend op aanvraag van de instelling aan de ****. **** aanvraag dient behoorlijk gemotiveerd te zijn.
De **** beslist over de **** binnen een termijn van drie maanden na ontvangst van de aanvraag.
**** beslissing van de **** wordt bij aangetekend schrijven aan de instelling meegedeeld.
Art. 237/8.**** in artikel 152/6 van het **** bedoelde operatoren worden ermee belast om de nieuwkomers naar het aangepaste stelsel voor ****-professionele inschakeling te oriënteren. Dit werk steunt op de behoefte van de nieuwkomer en de noodzaak om de toegang tot het arbeidsproces of tot een opleiding te bevorderen, rekening houdende met de koppeling met de behoefte van de **** van de ****.
**** ****-professionele oriëntatie duurt minimum vier uur en wordt opgemaakt minstens op basis van de kwalificatie, van de identificatie van de vaardigheden, van het professioneel parcours en van de behoefte van de nieuwkomer.
**** de hand van de oriëntering kan worden ingespeeld op de moeilijkheden die de begunstigde ondervindt, via met name een geïndividualiseerd onderhoud, een opleiding, een coaching, een administratieve hulp, een collectieve **** of een individueel actieplan. ". ".
Art. 13.**** artikel 238, § 1, van hetzelfde ****, het laatst gewijzigd bij het besluit van de **** **** van 20 december 2018, wordt het woord "****", in de **** versie, vervangen door het woord "****" en punt 4° wordt opgeheven.
Art. 14.Artikel 238/1 van hetzelfde ****, het laatst gewijzigd bij het besluit van de **** **** van 20 december 2018, wordt vervangen door wat volgt: "
Art. 238/1.§ 1. Een maand voor de vervaldatum van de termijn van drie maanden bedoeld in artikel 152/7, § 1, eerste lid, van het Wetboek richt het centrum aan de nieuwkomer die zich niet heeft gemeld, een herinnering aan de verplichtingen bedoeld in artikel 152/7, §§ 1 en 2 van het **** en aan de toepasselijke sancties in geval van niet-nakoming van de verplichting bedoeld in artikel 152/7, § 2, van het Wetboek.
**** **** wordt bij aangetekend schrijven of elektronisch gestuurd. **** vermeldt de bepalingen van artikel 152/8, §§ 5, en 6 van het Wetboek. § 2. **** attest bedoeld in artikel 152/3, § 4, van het **** bevestigt dat de persoon die het **** heeft gevolgd: 1° deelgenomen heeft aan de **** bedoeld in artikel 152/1, tweede lid, van het Wetboek;2° deelgenomen heeft aan de opleiding inzake burgerschap bedoeld in artikel 152/5 van het Wetboek;3° ofwel deelgenomen heeft aan de bij de overeenkomst voorgeschreven opleiding voor het leren van de **** taal bedoeld in artikel 152/4 van het **** alsook het aantal gevolgde opleidingen en het behaalde niveau van de ****, ofwel gehad heeft gemiddeld minstens het niveau ****2 tijdens de **** in het ****;4° deelgenomen heeft aan de bij de overeenkomst voorgeschreven oriëntatie naar een geschikte stelsel inzake ****-professionele inschakeling bedoeld in artikel 152/6 van het Wetboek **** de punten 2° tot en met 4° worden de adresgegevens van de operatoren vermeld. **** de nieuwkomer niet voldoet aan de verplichtingen bedoeld in § 1, eerste lid, mag het centrum hem niet het in artikel 152/7, § 2, van het **** bedoeld attest afgeven.". ".
Art. 15.Artikel 238/2 van hetzelfde ****, ingevoegd bij het besluit van de **** **** van 8 december 2016 en gewijzigd bij het besluit van de **** **** van 20 december 2018, wordt opgeheven.
Art. 16.Artikel 240 van hetzelfde ****,ingevoegd bij het besluit van de **** **** van 15 mei 2014 en gewijzigd bij het besluit van de **** **** van 8 december 2016, wordt opgeheven.
Art. 17.**** artikel 240/1 van hetzelfde ****, het laatst gewijzigd bij het besluit van de **** **** van 8 december 2016, wordt een lid **** als volgt ingevoegd na lid 2: **** **** ambtenaar wordt door de **** aangewezen. ".
Art. 18.**** artikel 240/2 van hetzelfde ****, het laatst gewijzigd bij het besluit van de **** **** van 8 december 2016, worden de volgende wijzigingen aangebracht: 1° in lid 1 worden de woorden "van het dossier bedoeld in artikel 240, eerste lid" vervangen door de woorden "van het computergestuurd **** bedoeld in artikel 152/9 van het **** deel van het ****" en wordt het woord " ****", in de **** versie, vervangen door het woord "****"; 2° in lid 3 wordt het woord "dertig" vervangen door het woord "zestig" en worden de woorden "ontvangst van het dossier bedoeld in artikel 240, eerste lid" vervangen door de woorden "vaststelling van de overtreding bedoeld in het eerste lid." ; ; 3° in lid 4 wordt het woord "elektronisch" ingevoegd tussen de woorden "centrum" en "gericht";4° leden 5 en 6 worden opgeheven.
Art. 19.**** artikel 240/3 van hetzelfde ****, het laatst gewijzigd bij het besluit van de **** **** van 20 december 2018, worden de volgende wijzigingen aangebracht: ****) in paragraaf 1: (3) in lid 1: (****) het woord "****" wordt, in de **** versie, vervangen door het woord "****" en de woorden "en van de lijst bedoeld in artikel 240/2, vijfde lid, of van het dossier bedoeld in artikel 240/4, eerste lid" worden vervangen door "na de in artikel 240/2, eerste lid, bedoelde periode van zestig dagen";(****) in 4° wordt het woord "vijftien" vervangen door het woord "dertig"; (****) in 6° wordt het woord "kosteloos" ingevoegd tussen de woorden "tolk" en "te laten bijstaan" en worden de woorden "in verschillende talen" vervangen door de woorden "van een **** in een sociale context"; (****) punt 7° wordt vervangen door wat volgt: "7° de vermelding dat de betrokkene of zijn raadsman het recht heeft zijn dossier in te kijken, alsook het tijdstip waarop en de plaats waar het kan worden ingezien. "; (4) lid 2 wordt vervangen door wat volgt: "**** geeft de **** ambtenaar de nieuwkomer bij aangetekend schrijven of langs de elektronische weg kennis van de datum van zijn verhoor.**** datum van het verhoor wordt vastgelegd binnen dertig dagen na ontvangst van de schriftelijke aanvraag waarin de nieuwkomer vraagt om gehoord te worden. **** **** ambtenaar stelt een **** op. "; ****) 2° in paragraaf 2 : (4) worden de woorden "tot oplegging van een administratieve sanctie" worden opgeheven;(5) in 1° wordt het woord "vijftien" vervangen door het woord "dertig";(6) in 2° wordt het woord "dertig" vervangen door het woord "zestig";****) 4° in paragraaf 3: (4) Het woord "****" wordt, in de **** versie, vervangen door "****" en de woorden "in § 1 bedoelde" worden opgeheven;(5) in 1° worden de woorden "verzuimt na te komen" vervangen door de woorden "niet in acht neemt";(6) in 3° wordt, in de **** versie, het woord "****" vervangen door het woord "****";****) er wordt een paragraaf 3/1 ingevoegd, **** als volgt : "3/1.**** besluit om geen **** op te leggen bevat ten minste : 1° de wettelijke verplichting die de betrokkene niet in acht neemt;2° de vaststelling van de feiten waarvoor de administratieve boete opgelegd wordt;3° de motivering van het niet-opleggen ervan ;4° de vermelding van de verplichting bedoeld in artikel 152/8, § 5, tweede lid, van het Wetboek ".
Art. 20.Artikel 240/4 van hetzelfde wetboek, voor het laatst gewijzigd bij het besluit van de **** **** van 8 december 2016, wordt aangevuld met volgend lid : "**** de betrokkene in gebreke blijft en de administratieve geldboete niet betaalt, zal deze worden ingevorderd door middel van **** volgens de procedure die van kracht is binnen het **** ****. ".
Art. 21.**** het opschrift van **** **** van deel 2, boek ****, van hetzelfde wetboek, gewijzigd bij het besluit van de **** **** van 20 december 2018, worden, in de **** versie, de woorden "**** ****'" vervangen door het woord "****'".
Art. 22.**** artikel 241 van hetzelfde ****, het laatst gewijzigd bij het besluit van de **** **** van 20 december 2018, wordt het woord "****" ingevoegd tussen het woord "****" en het woord "****".
Art. 23.**** artikel 241/1 van hetzelfde ****, ingevoegd bij het besluit van de **** **** van 20 december 2018, wordt paragraaf 2 opgeheven.
Art. 24.Artikel 242 van hetzelfde ****, het laatst gewijzigd bij het besluit van de **** **** van 20 december 2018, wordt vervangen door wat volgt: "
Art. 242.**** het bepalen van de positieve beoordeling op het gebied van administratief en boekhoudkundig beheer als bedoeld in artikel 153/2, derde lid, van het wetboek baseert de **** zich op het door de administratie opgestelde **** en, in voorkomend geval, op de boekhoudkundige **** van de voorgaande twee jaren. ".
Art. 25.**** artikel 242/1 van hetzelfde ****, het laatst gewijzigd bij het besluit van de **** **** van 20 december 2018, worden de volgende wijzigingen aangebracht: ****) het eerste lid wordt vervangen door wat volgt: "**** het **** maken deel uit : 1° het aanvraagformulier tot erkenning en de voorlopige begroting, waarvan de modellen worden opgemaakt door de **** ;2° het arbeidsreglement;3° de rekeningen en balans van het jaar dat voorafgaat aan de ****;4° de beraadslaging van de **** macht waarbij besloten wordt tot de indiening van de **** ;5° organigram van het personeel, afschriften van ****-documenten die de werkuren van de personeelsleden bevestigen, afschriften van diploma's, taken en kwalificaties van de personeelsleden;6° het verslag van de **** en het **** van de burgemeester opgemaakt overeenkomstig het in bijlage 18 bij het **** gedetailleerd model als het verslag van de **** voorbehoud maakt;7° de lijst en het plan van de lokalen;8° de schriftelijke verklaring van de naleving van de reglementering betreffende de bescherming van de gegevens van de natuurlijke personen."; ****) lid 2 wordt met de woorden "tegen ontvangstbevestiging" aangevuld;****) het wordt aangevuld met een lid, **** als volgt: "**** gegevens, vermeld in het eerste lid, 5°, worden bewaard tot de mededeling van de beslissing van de **** over de ****.**** de beslissing het onderwerp is van een geschil, worden de gegevens bewaard totdat het geschil is opgelost. ".
Art. 26.**** artikel 242/2 van hetzelfde ****, **** het besluit van de **** **** van 15 mei 2014, worden de volgende wijzigingen aangebracht: ****) lid 2 wordt vervangen als volgt: "**** het dossier niet volledig is, stelt de **** de aanvrager in kennis daarvan binnen 30 dagen per aangetekend schrijven of per elektronisch bericht en wijst ze hem op de ontbrekende stukken of gegevens.**** aanvrager beschikt over dertig dagen om zijn dossier te ****. **** het dossier na afloop van die termijn niet volledig is, wordt de aanvraag zonder gevolg gerangschikt door de administratie, die de aanvrager daarover inlicht per aangetekend schrijven of per elektronisch bericht. "; 2° er wordt tussen de leden 2 en 3 een lid ingevoegd, **** als volgt: "**** het dossier volledig is, onderzoekt de administratie de aanvraag, **** ze na of de **** nageleefd worden en programmeert ze een ****."; ****) het wordt aangevuld met een lid, **** als volgt: "**** geval van wijziging van één van de elementen vermeld in de **** overeenkomstig artikel 242/1 geeft de houder van de erkenning kennis daarvan aan de **** per aangetekend schrijven of per elektronisch bericht binnen een termijn van dertig dagen.".
Art. 27.Artikel 242/3 van hetzelfde besluit, zoals laatst gewijzigd bij het besluit van de **** **** van 20 december 2018, wordt opgeheven.
Art. 28.**** artikel 243 van hetzelfde ****, het laatst gewijzigd bij het besluit van de **** **** van 8 december 2016, worden de volgende wijzigingen aangebracht: 1° in lid 2 worden de woorden "aangetekend schrijven" vervangen door de woorden "aangetekende zending" en wordt het woord "vijftien" vervangen door het woord "dertig";2° het wordt aangevuld met drie leden, **** als volgt: "De **** beslist op basis van het dossier dat aan de oorsprong ligt van de waarschuwing en op basis van het memorie van antwoord meegedeeld door het centrum. **** beslissing tot intrekking wordt per aangetekende **** elektronisch aan het centrum meegedeeld. **** beslissing vermeldt de beroepsmogelijkheden.
**** centrum dat het voorwerp heeft uitgemaakt van een intrekking van erkenning mag binnen twee jaar na de beslissing tot intrekking van de erkenning geen erkenning ontvangen. ".
Art. 29.**** artikel 243/1 van hetzelfde ****, ingevoegd bij het besluit van de **** **** van 8 december 2016 en gewijzigd bij het besluit van de **** **** van 20 december 2018, worden de volgende wijzigingen aangebracht: ****) het eerste lid wordt vervangen door wat volgt: "**** de grenzen van de beschikbare **** en overeenkomstig artikel 153/7, lid 1, van het **** deel van het Wetboek kan de **** de centra jaarlijks een geïndexeerde forfaitaire subsidie verlenen als bijdrage in de ****- en **** voor de taken bedoeld in artikel 153 van het **** deel van het Wetboek."; ****) er wordt een lid na lid 1 ingevoegd, **** als volgt: "Een minimale globale begroting van 7.929.180 **** wordt als volgt toegewezen: 1° centrum van **** : 1.036.144 **** ; 2° centrum van **** **** : 896.295 **** ; 3° centrum van **** : 896.438 **** ; 4° centrum van **** : 1.455.824 **** ; 5° centrum van ****: 758.215 **** ; 6° centrum van **** : 1.176.336 **** ; 7° centrum van ****-**** : 927.011 **** ; 8° centrum van **** : 782.917 ****.
**** bedragen per centrum mogen niet lager zijn dan de in lid 2 genoemde bedragen en garanderen de middelen die nodig zijn voor de uitvoering van hun **** vastgestelde taken.
**** bestaan uit een geïndexeerd forfaitair bedrag dat de uitvoering van de opdracht in verband met het ****, de **** en de bijkomende middelen dekt, en een variabel bedrag dat overeenstemt met 100% financiering voor 7,5 ****'s, na aftrek van eventuele gerelateerde ****. "; ****) het derde lid wordt vervangen door wat volgt: "**** bedragen bedoeld in lid 2 worden gekoppeld aan de **** 128,11 (basis 2013) die toepasselijk is op 1 december 2023 en aan de schommelingen van het indexcijfer van de **** overeenkomstig de bepalingen van de wet van 2 augustus 1971Relevante gevonden documenten type wet prom. 02/08/1971 pub. 20/02/2009 numac 2009000070 bron federale overheidsdienst binnenlandse zaken Wet houdende inrichting van een stelsel waarbij de wedden, lonen, pensioenen, toelagen en tegemoetkomingen ten laste van de openbare schatkist, sommige sociale uitkeringen, de bezoldigingsgrenzen waarmee rekening dient gehouden bij de berekening van sommige bijdragen van de sociale zekerheid der arbeiders, alsmede de verplichtingen op sociaal gebied opgelegd aan de zelfstandigen, aan het indexcijfer van de consumptieprijzen worden gekoppeld. - Officieuze coördinatie in het Duits sluiten houdende inrichting van een stelsel waarbij de wedden, lonen, pensioenen, toelagen en tegemoetkomingen ten laste van de openbare schatkist, sommige sociale uitkeringen, de **** waarmee rekening dient gehouden bij de berekening van sommige bijdragen van de sociale zekerheid der arbeiders, alsmede de verplichtingen op sociaal gebied opgelegd aan de zelfstandigen, aan het indexcijfer van de **** worden gekoppeld.".
Art. 30.**** artikel 244 van hetzelfde ****, het laatst gewijzigd bij het besluit van de **** **** van 8 december 2016, worden de volgende wijzigingen aangebracht: ****) in paragraaf 1 : (3) worden in het eerste lid, de woorden "artikel 153/7, eerste lid, 1° en 2°, " vervangen door de woorden "artikel 153/7, tweede lid,";(4) wordt lid 3 wordt opgeheven;****) wordt paragraaf 2 aangevuld met de woorden "en van de sectorale **** van de erkende dienst";****) de paragrafen 3 en 4 worden opgeheven.
Art. 31.**** artikelen 245, 245/1, 245/2 en 245/3 van hetzelfde **** worden opgeheven.
Art. 32.**** boek **** van hetzelfde **** wordt een **** ****/1 als opschrift "**** **** voor de integratie van vreemdelingen" ingevoegd.
Art. 33.In **** ****/1, ingevoegd bij artikel 31, wordt een hoofdstuk **** met als opschrift "****" ingevoegd.
Art. 34.**** hoofdstuk ****, ingevoegd bij artikel 32, wordt een afdeling 1, die de artikelen 247, 247/1, 247/2 en 247/3 omvat, ingevoegd, **** als volgt: "Afdeling 1. Voorwaarden
Art. 247.De raad van bestuur van het **** telt maximaal twintig leden.
**** de raad van bestuur zetelen minstens één vertegenwoordiger van elk centrum, één vertegenwoordiger van de lokale integratie-initiatieven, één vertegenwoordiger van de ondersteunende diensten van ****, één vertegenwoordiger van de **** des **** et des communes de ****, één vertegenwoordiger van de sociale ****, één vertegenwoordiger van de ****, één vertegenwoordiger van de gezondheidssector, één vertegenwoordiger van de ****, één vertegenwoordiger van de **** en één vertegenwoordiger van het **** **** de ****'**** et de la ****.
Art. 247/1.De opdracht bedoeld in artikel 153/8, 7°, van het Wetboek omvat: 1° het verzamelen van informatie bij organisaties die actief zijn in de sector van het leren van de **** taal in **** om een nauwkeurig register op te stellen van het aanbod in termen van kwantiteit, de aangeboden niveaus en de methodologische aanpak, in overeenstemming met de wet van 30 juli 2018Relevante gevonden documenten type wet prom. 30/07/2018 pub. 05/09/2018 numac 2018040581 bron federale overheidsdienst justitie, federale overheidsdienst binnenlandse zaken en ministerie van landsverdediging 30 JULI 2018 - Wet betreffende de bescherming van natuurlijke personen met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens type wet prom. 30/07/2018 pub. 30/03/2021 numac 2021030655 bron federale overheidsdienst binnenlandse zaken Wet betreffende de bescherming van natuurlijke personen met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens. - Officieuze coördinatie in het Duits sluiten betreffende de bescherming van natuurlijke personen met betrekking tot de verwerking van ****;2° de analyse van gegevens over de dienstverlening, de vergelijking met de reële vraag en het opstellen van statistieken;3° samenwerking met de **** **** van ****, opgericht bij het **** van 2 februari 2005 betreffende de ontwikkeling van een gecoördineerd beleid inzake alfabetisering van volwassenen;4° de bestaande instrumenten voor het leren van de **** taal identificeren, vergelijken en harmoniseren zodat ze identiek zijn in elke ****.
Art. 247/2.**** dossier voor de **** omvat : 1° het aanvraagformulier tot erkenning en de voorlopige begroting, waarvan de modellen worden opgemaakt door de **** ;2° het arbeidsreglement;3° de rekeningen en balans van het jaar dat voorafgaat aan de ****;4° de beraadslaging van de **** macht waarbij besloten wordt tot de indiening van de **** ;5° de afschriften van ****-documenten die de werkuren van de personeelsleden bevestigen, de afschriften van diploma's, taken en kwalificaties van de personeelsleden;6° het verslag van de **** en het **** van de burgemeester opgemaakt overeenkomstig het in bijlage 18 gedetailleerd model voor de lokalen bedoeld in artikel 153/9, eerste lid, 3° van het **** deel van het **** als het verslag van de **** voorbehoud maakt;7° het plan en de lijst van de lokalen;8° de inlichtingen betreffende de geholpen bevolking en de nagestreefde doelstellingen;9° het organigram van het personeel;10° de **** gebonden aan de ontwikkelde activiteiten;11° de schriftelijke verklaring van de naleving van de reglementering betreffende de bescherming van de gegevens van de natuurlijke personen. **** **** wordt bij aangetekend schrijven of langs de elektronische weg aan de administratie gericht.
**** gegevens, vermeld in 5°, worden bewaard tot de mededeling van de beslissing van de **** over de ****. **** de beslissing het onderwerp is van een geschil, worden de gegevens bewaard totdat het geschil is opgelost.
Art. 247/3.**** het bepalen van de positieve beoordeling op het gebied van administratief en boekhoudkundig beheer als bedoeld in artikel 153/9, eerste lid, 7°, van het **** deel van het **** baseert de **** zich op het door de administratie opgestelde **** en, in voorkomend geval, op de boekhoudkundige **** van de voorgaande twee jaren. ".
Art. 35.**** hoofdstuk ****, ingevoegd bij artikel 32, wordt een afdeling 2, die de artikelen 247/4 tot 247/5 omvat, ingevoegd, **** als volgt: "Afdeling 2. ****- en ****
Art. 247/4.De **** beslist over de **** binnen drie maanden na ontvangst van het volledige dossier, zoals bedoeld in artikel 242/2.
**** het dossier niet volledig is, stelt de **** de aanvrager in kennis daarvan per aangetekende **** per elektronisch bericht en wijst ze hem op de ontbrekende stukken of gegevens. **** aanvrager beschikt over dertig dagen om zijn dossier te ****. **** het dossier na afloop van die termijn niet volledig is, wordt de aanvraag zonder gevolg gerangschikt door de administratie, die de aanvrager daarover inlicht per aangetekend schrijven of per elektronisch bericht.
**** het dossier volledig is, onderzoekt de administratie de aanvraag, **** ze na of de **** nageleefd worden en programmeert ze een ****.
De **** geeft de aanvrager kennis van zijn beslissing bij aangetekend schrijven of langs de elektronische weg.
**** geval van wijziging van één van de elementen vermeld in het **** overeenkomstig artikel 247/2 geeft de houder van de erkenning binnen een termijn van dertig dagen per aangetekende zending of langs elektronische weg kennis daarvan aan de ****.
Art. 247/5.**** het geval van een **** aanvraag beslist de **** over de aanvragen aan de hand van de volgende criteria: 1° de ervaring van de **** diensten met de opleiding van opleiders ;2° de ervaring van de **** diensten met de ontwikkeling van methodologische en educatieve inhoud met betrekking tot de integratie van vreemdelingen.
Art. 247/6.De **** beslist de erkenning in te trekken als vastgesteld wordt dat het **** niet voldoet aan de bepalingen van het wetboek of aan de krachtens het **** genomen bepalingen of als ze de haar toegewezen opdrachten niet voldoende vervult.
**** intrekking van de **** wordt voorafgegaan door een waarschuwing die bij aangetekend schrijven of langs de elektronische weg gestuurd wordt door de administratie. De waarschuwing vermeldt de geformuleerde klachten en staat het centrum een termijn van dertig dagen toe om een memorie van antwoord over te maken.
De **** beslist op basis van het dossier dat aan de oorsprong ligt van de waarschuwing en op basis van het memorie van antwoord meegedeeld door het ****.
**** besluit tot intrekking wordt bij aangetekende zending of langs elektronische weg aan de dienst meegedeeld. **** beslissing vermeldt de beroepsmogelijkheden.
**** vereniging die het voorwerp heeft uitgemaakt van een intrekking van erkenning mag binnen twee jaar na de beslissing tot intrekking van de erkenning geen erkenning ontvangen. ".
Art. 36.In **** ****/1, ingevoegd bij artikel 31, wordt een hoofdstuk **** ingevoegd, dat artikel 247/7 omvat, **** als volgt: "**** ****. Subsidiëring
Art. 247/7.**** de grenzen van de beschikbare **** kan de **** overeenkomstig artikel 153/12 van het **** deel van het **** een jaarlijkse geïndexeerde forfaitaire subsidie van 355 000 **** aan het **** toekennen als bijdrage in de ****- en ****.
**** bedrag bedoeld in lid 1 wordt gekoppeld aan de **** 128,11 (basis 2013) die toepasselijk is op 1 januari 2023 en aan de schommelingen van het indexcijfer van de **** overeenkomstig de bepalingen van de wet van 2 augustus 1971Relevante gevonden documenten type wet prom. 02/08/1971 pub. 20/02/2009 numac 2009000070 bron federale overheidsdienst binnenlandse zaken Wet houdende inrichting van een stelsel waarbij de wedden, lonen, pensioenen, toelagen en tegemoetkomingen ten laste van de openbare schatkist, sommige sociale uitkeringen, de bezoldigingsgrenzen waarmee rekening dient gehouden bij de berekening van sommige bijdragen van de sociale zekerheid der arbeiders, alsmede de verplichtingen op sociaal gebied opgelegd aan de zelfstandigen, aan het indexcijfer van de consumptieprijzen worden gekoppeld. - Officieuze coördinatie in het Duits sluiten houdende inrichting van een stelsel waarbij de wedden, lonen, pensioenen, toelagen en tegemoetkomingen ten laste van de openbare schatkist, sommige sociale uitkeringen, de **** waarmee rekening dient gehouden bij de berekening van sommige bijdragen van de sociale zekerheid der arbeiders, alsmede de verplichtingen op sociaal gebied opgelegd aan de zelfstandigen, aan het indexcijfer van de **** worden gekoppeld. .
**** verenigingen die het voorwerp hebben uitgemaakt van een intrekking van erkenning mogen binnen twee jaar na de beslissing tot intrekking van de erkenning geen subsidie ontvangen. ".
Art. 37.In **** ****/1, ingevoegd bij artikel 31, wordt een hoofdstuk **** ingevoegd, dat artikel 247/8 omvat, **** als volgt: "**** **** ****
Art. 247/8.**** **** bedoeld in artikel 153/13 van het **** deel van het **** bestaat uit: 1° één vertegenwoordiger van de ****;2° één vertegenwoordiger van de ****-President;3° één vertegenwoordiger van de **** van **** ;4° één vertegenwoordiger van de **** van **** ;5° één vertegenwoordiger van de **** van **** Cohesie ;6° één vertegenwoordiger van de administratie ;7° één vertegenwoordiger van het ****;8° één vertegenwoordiger van het "**** **** de ****, de la **** et de la ****" (**** **** voor evaluatie, prospectief beleid en statistiek);9° één vertegenwoordiger van de centra ;10° één vertegenwoordiger van lokale integratie-initiatieven;11° één vertegenwoordiger van **** voor **** van ****. **** vertegenwoordigers bedoeld in 9, 10° en 11° worden door de **** aangewezen na een oproep tot de kandidaten. **** andere vertegenwoordigers worden door hun instelling aangewezen op uitnodiging van de administratie.
**** Comité kan elke persoon uitnodigen die het nuttig acht om aan het onderzoek van een specifiek vraagstuk deel te nemen.
**** **** vergadert minstens twee keer per jaar.
Het secretariaat wordt door het **** waargenomen. ".
Art. 38.Artikel 248 van hetzelfde ****, het laatst gewijzigd bij het besluit van de **** **** van 20 december 2018, wordt vervangen door wat volgt: "
Art. 248.Het minimale jaarlijkse **** dat moet worden erkend in overeenstemming met artikel 154/1 van het **** is : 1° vierhonderd uur persoonlijk onderwijs voor een **** **** ;2° drie modules van zestig uur voor ****;3° vierentwintig dossiers en een minimum van acht **** per week voor maatschappelijke en juridische ondersteuning gespecialiseerd in ****;4° **** uur voor de opdracht van **** en de strijd tegen racisme. Eén uur persoonlijk onderwijs is de tijd die een opleider besteedt aan het geven van de **** face-****-face met de deelnemers. **** is exclusief ****, interne en externe bijeenkomsten en voortgezette opleiding voor de opleider.
**** **** bedoeld in lid 1, 3°, zijn vaste of variabele **** gewijd aan gesprekken met begunstigden met of zonder afspraak.
**** de uren voor de opdracht **** en **** wordt verstaan alle werktijd die nodig is voor de organisatie, voorbereiding en uitvoering van de opdracht. ".
Art. 39.**** artikelen 248/1, 248/2, 248/3, 248/4, 248/5 en 248/6, die als volgt luiden, worden ingevoegd in titel **** van hetzelfde wetboek: "
Art. 248/1.Het personeel; 1° belast met de opdracht bedoeld in artikel 154, tweede lid, 3°, van het **** voldoet aan ten minste één van de volgende voorwaarden ****) beschikken over een diploma maatschappelijk assistent;****) ten minste een **** of gelijkwaardig hebben in politieke en sociale wetenschappen, psychologie of rechten en ten minste drie jaar relevante ervaring hebben in algemene sociale ondersteuning;****) beschikken over ten minste een **** of een daarmee gelijkgesteld diploma politieke en sociale wetenschappen, psychologie of rechten, mits zij onder toezicht staan van ten minste één minstens **** **** werknemer die voldoet aan de onder ****) vermelde voorwaarde en die kan aantonen dat hij of zij ten minste twee jaar nuttige ervaring heeft op het gebied van maatschappelijke ondersteuning in de ****;****) beschikken over ten minste een **** of een daarmee gelijkgesteld diploma politieke en sociale wetenschappen, psychologie of rechten, mits zij onder toezicht staan van ten minste één minstens **** **** werknemer die voldoet aan de onder ****) vermelde voorwaarde en die kan aantonen dat hij of zij ten minste twee jaar nuttige ervaring heeft op het gebied van maatschappelijke ondersteuning in de ****;2° belast met de opdracht bedoeld in artikel 154, tweede lid, 4°, van het **** voldoet aan minstens één van de volgende voorwaarden ;****) over minstens een bachelor of een gelijkwaardig diploma beschikken;****) ten minste een **** of gelijkwaardig hebben in politieke en sociale wetenschappen, psychologie of rechten en ten minste drie jaar relevante ervaring hebben in ****;****) beschikken over ten minste een **** of een daarmee gelijkgesteld diploma politieke en sociale wetenschappen, psychologie of rechten, mits zij onder toezicht staan van ten minste één minstens **** **** werknemer die voldoet aan de onder ****) vermelde voorwaarde en die kan aantonen dat hij of zij ten minste twee jaar nuttige ervaring heeft op het gebied van ****;****) beschikken over ten minste een **** of een daarmee gelijkgesteld diploma politieke en sociale wetenschappen, psychologie of rechten, mits zij onder toezicht staan van ten minste één minstens **** **** werknemer die voldoet aan de onder ****) vermelde voorwaarde ;3° belast met de opdracht bedoeld in artikel 154, tweede lid, 5° en 6°, voldoet aan minstens één van de volgende voorwaarden ;****) over minstens een bachelor of een gelijkwaardig diploma te beschikken;****) over een attest van gevolgde specifieke pedagogische opleiding waarvan de inhoud aan het referentiekader aangenomen door de **** **** voldoet;****) over minstens een getuigschrift van het hoger secundair onderwijs en minimum drie jaar nuttige ervaring als animator bij volwassenen beschikken;****) over minstens een getuigschrift van het lager secundair onderwijs met minimum zes jaar nuttige ervaring als animator bij volwassenen te beschikken. **** in paragraaf 1, 2°, bedoelde personeelsleden moeten binnen de twaalf maanden na hun aanstelling ook een specifieke opleiding over **** van minstens veertig uur gevolgd hebben of zich ertoe verbinden deze te volgen.
**** hebben ook een opleiding betreffende de integratie van de vreemdelingen, de **** en minstens de **** vermeld in artikel 152/5, § 2, van het **** gevolgd of verbinden er zich toe deze opleiding binnen 12 maanden na hun indienstneming te volgen. **** hebben ook minstens het niveau ****1 in het **** van het gemeenschappelijk **** referentiekader voor talen.
Art. 248/2.**** het bepalen van de positieve beoordeling op het gebied van administratief en boekhoudkundig beheer als bedoeld in artikel 154/1, eerste lid, 6°, van het **** deel van het **** baseert de **** zich op het door de administratie opgestelde **** en, in voorkomend geval, op de boekhoudkundige **** van de voorgaande twee jaren.
Art. 248/3.**** lokalen bedoeld in artikel 154/1, eerste lid, 4°, van het **** deel van het **** dienen te beantwoorden aan de volgende voorwaarden: 1° voor de taken bedoeld in artikel 154, tweede lid, 1° en 2°, van het Wetboek: geschikt zijn voor de omvang van de goedgekeurde activiteiten en het aantal leerlingen, uitgerust zijn met geschikte leermiddelen, verlichting en verluchting, en beschermd zijn tegen storende invloeden van buitenaf;2° voor de opdrachten, **** artikel 154, tweede lid, 2°, 3° en 4°, geschikt zijn voor het houden van vertrouwelijke gesprekken. **** lokalen moeten ter beschikking worden gesteld in overeenstemming met de voorschriften inzake veiligheid, bescherming en welzijn op het werk.
Art. 248/4.**** integratie-initiatieven die erkend zijn voor de opdrachten bedoeld in artikel 154, tweede lid, 1° en 2°, van het Wetboek moeten dagelijkse, maandelijkse en jaarlijkse **** invullen voor deelnemers en ****, waarvan de modellen worden opgesteld door de administratie in overleg met het **** bedoeld in artikel 153/8 van het **** deel van het Wetboek. Deze tellingen maken onderscheid tussen de werkelijk gewerkte uren en de daarmee gelijkgestelde uren bedoeld in artikel 251, § 4, lid 3.
**** gegevens **** gedurende drie jaar.
Art. 248/5.De maatschappelijke begeleiding bedoeld in artikel 154, tweede lid, 3°, van het ****, is een sociale regeling die bedoeld is om vreemdelingen op te vangen, te ondersteunen en te begeleiden.
De rol van de maatschappelijk werker is ervoor te zorgen dat vreemdelingen toegang hebben tot hun rechten, in het bijzonder door het bieden van uitgebreide ondersteuning, waaronder opvang, luisteren, informatie, hulp bij procedures, begeleiding, communicatie met begunstigden zowel face-****-face als op afstand, onderzoek en analyse, en overleg met andere operatoren.
Art. 248/6.§ 1. De promotie van **** en de strijd tegen racisme bedoeld in artikel 154, tweede lid, 5° en 6° van het Wetboek worden ontwikkeld voor het grote publiek, voor werknemers of vrijwilligers die actief zijn in een multiculturele context, voor vreemdelingen of personen van vreemde origine of voor gemengde groepen.
**** doel van deze opdrachten is het waarborgen van de ontwikkeling van een **** samenleving door het aanmoedigen van de deelname van alle burgers, buitenlanders of niet, aan de opbouw van een samenhangende manier van samenleven, met respect voor de grondbeginselen die onze samenleving beheersen en verrijkt door de positieve bijdrage van individuele en collectieve diversiteit. Het succes van dit proces hangt af van ieders individuele en collectieve verantwoordelijkheid, want integratie is een dynamisch **** van wederzijdse acceptatie, gebaseerd op wederzijdse rechten en plichten van zowel migranten en hun nakomelingen als de **** als geheel. **** georganiseerde activiteiten moeten de vreemdelingen niet alleen in staat stellen om in hun **** en -rechten te voorzien, maar ook om duurzame banden aan te knopen met andere inwoners en instellingen. § 2. De opdrachten bedoeld in artikel 154, tweede lid, 5°, van het **** voldoen aan minstens één van de volgende categorieën van acties ; 1° bewustmaking van de realiteit van migratie en de uitdagingen van ****, met als doel het bevorderen van een beter begrip van de realiteit van migratie en culturele diversiteit binnen de ****, het vermogen om vooroordelen en simplistische discours over deze kwesties te deconstrueren, en intercultureel gedrag;2° de bewustmaking van de culturele codes van de ****, met als doel de vreemdelingen te helpen de sleutels te verwerven om de **** **** samenleving te begrijpen en kritisch te analyseren teneinde hun autonomie, hun gevoel erbij te horen en hun vermogen om keuzes te maken en actie te ondernemen om deel te nemen aan de samenleving, te vergroten;3° **** collectieve projecten, gericht op het bevorderen van de sociale, culturele, politieke en economische participatie van vreemdelingen door hen lokaal te betrekken bij de ****-constructie van federatieve projecten samen met andere burgers van de **** en op hetzelfde niveau, met het oog op solidair samenzijn;4° duo's naar inclusie, die een vorm van peterschap zijn, binnen een **** die toebehoort aan een **** of een ****, waarbij een vrijwilliger zijn krachten bundelt met een buitenlandse persoon in een één-op-één relatie, met als doel een betere toegang tot hun fundamentele rechten te bevorderen, een **** met de **** te creëren en een **** ruimte van **** uitwisseling voor beide personen te creëren. § 3. De opdrachten bedoeld in artikel 154, tweede lid, 6°, van het **** voldoen aan minstens één van de volgende categorieën van acties ; 1° informatie en steun aan slachtoffers van racisme en rassendiscriminatie ;2° informatie en **** om de kennis van de **** wetgeving, het inzicht in de mechanismen van racisme en/of de praktijken om racisme te bestrijden te bevorderen;3° opleiding gericht op het begrijpen of bestrijden van racisme ;4° productie van educatieve instrumenten over racisme;5° collectieve, participatieve en **** om racisme en discriminatie te bestrijden.".
Art. 40.**** artikel 249 van hetzelfde ****, het laatst gewijzigd bij het besluit van de **** **** van 20 december 2018, worden de volgende wijzigingen aangebracht: 1° lid 1 wordt vervangen door wat volgt : "**** ****, bedoeld in artikel 154/2 van het **** deel van het Wetboek, omvat : 1° het aanvraagformulier tot erkenning en de voorlopige begroting, waarvan de modellen worden opgemaakt door de **** ;2° het arbeidsreglement;3° de rekeningen en balans van het jaar dat voorafgaat aan de ****;4° de beraadslaging van de **** macht waarbij besloten wordt tot de indiening van de **** ;5° de afschriften van ****-documenten die de werkuren van de personeelsleden bevestigen, de afschriften van diploma's, taken en kwalificaties van de personeelsleden;6° het verslag van de **** en het **** van de burgemeester opgemaakt overeenkomstig het in bijlage 18 gedetailleerd model voor de lokalen als het **** voorbehoud maakt;7° het plan en de lijst van de lokalen;8° de inlichtingen betreffende de geholpen bevolking en de nagestreefde doelstellingen;9° het organigram van het personeel;10° de **** gebonden aan de ontwikkelde activiteiten;11° de schriftelijke verklaring van de naleving van de reglementering betreffende de bescherming van de gegevens van de natuurlijke personen."; 2° lid 2 wordt vervangen door wat volgt: "**** **** wordt bij aangetekend schrijven of langs de elektronische weg met bericht van ontvangst aan de administratie gericht."; 3° het artikel wordt aangevuld met volgend lid : "**** gegevens, **** het eerste lid, 5°, worden bewaard tot de mededeling van de beslissing van de **** over de ****.**** de beslissing het onderwerp is van een geschil, worden de gegevens bewaard totdat het geschil is opgelost. ".
Art. 41.**** deel 2, titel ****, boek ****, hoofdstuk 1, van hetzelfde **** wordt het opschrift van afdeling 2 vervangen door: "**** voor toekenning en intrekking".
Art. 42.Artikel 250 van hetzelfde ****, gewijzigd bij het decreet van 15 mei 2014, wordt vervangen als volgt: "
Art. 250.§ 1. De **** beslist over de **** binnen drie maanden na ontvangst van het volledige dossier, zoals bedoeld in artikel 249.
**** het dossier niet volledig is, stelt de **** de aanvrager in kennis daarvan binnen 30 dagen per aangetekende zending of langs de elektronische weg en wijst ze hem op de aanvullende stukken of gegevens. **** aanvrager beschikt over dertig dagen om zijn dossier te ****. **** het dossier na afloop van die termijn niet volledig is, wordt de aanvraag zonder gevolg gerangschikt door de administratie, die de aanvrager daarover inlicht per aangetekend schrijven of per elektronisch bericht.
**** het dossier volledig is, onderzoekt de administratie de aanvraag, **** ze na of de **** nageleefd worden en programmeert ze een ****.
De **** geeft de aanvrager kennis van zijn beslissing bij aangetekend schrijven of langs de elektronische weg. § 2. **** geval van wijziging van één van de elementen vermeld in het **** overeenkomstig artikel 249 geeft de houder van de erkenning onmiddellijk via een aangetekende zending of langs de elektronische weg kennis daarvan aan de **** binnen de dertig dagen ".
Art. 43.**** artikel 250/1 van hetzelfde ****, ingevoegd bij het besluit van de **** **** van 20 december 2018, worden de volgende wijzigingen aangebracht: 1° in het eerste lid worden de woorden "de erkende vereniging zonder winstoogmerk" vervangen door de woorden "het erkende lokaal integratie-initiatief";2° in het tweede lid worden de woorden "aangetekend schrijven" vervangen door de woorden "aangetekende zending", worden de woorden "de erkende vereniging zonder winstoogmerk" vervangen door de woorden "het erkende lokaal integratie-initiatief" en wordt het woord "vijftien" vervangen door het woord "dertig";3° er worden drie leden ingevoegd na het tweede lid, **** als volgt: "De **** beslist op basis van het dossier dat aan de oorsprong ligt van de waarschuwing en op basis van het memorie van antwoord meegedeeld door het erkende lokaal integratie-initiatief. **** besluit tot intrekking wordt bij aangetekende zending of langs elektronische weg aan de dienst meegedeeld. **** beslissing vermeldt de beroepsmogelijkheden.
**** verenigingen of plaatselijke besturen die het voorwerp hebben uitgemaakt van een intrekking van erkenning mogen binnen twee jaar na de beslissing tot intrekking van de erkenning geen erkenning ontvangen.".
Art. 44.In titel **** van deel 2, boek **** van hetzelfde wetboek wordt hoofdstuk ****/1, ingevoegd bij het besluit van de **** **** van 20 december 2018 en dat artikel 250/2 bevat, opgeheven.
Art. 45.Artikel 250/2 wordt hersteld als volgt: "
Art. 250/2.**** **** moet uiterlijk 30 juni van het jaar waarin de aanvraag wordt ingediend, worden ingediend. ".
Art. 46.Artikel 251 van hetzelfde ****, het laatst gewijzigd bij het besluit van de **** **** van 20 december 2018, wordt vervangen door wat volgt: " A****. 251. § 1. **** de grenzen van de beschikbare **** kan de **** overeenkomstig artikel 154/1 van het **** een jaarlijkse geïndexeerde forfaitaire subsidie aan de operatoren toekennen als bijdrage in de ****- en ****.
De subsidie wordt vastgesteld in verhouding tot de omvang van de activiteiten die gepland zijn op basis van het voorlopig budget, bedoeld in artikel 249, eerste lid, 1°.
**** de opdrachten bedoeld in artikel 154, lid 2, 1° en 2° van het Wetboek komt het bedrag van de subsidie overeen met een forfaitair bedrag van 90 **** geïndexeerd per uur face-****-face onderwijs.
**** de opdrachten bedoeld in artikel 154, lid 2, 3° en 4° van het Wetboek komt het bedrag van de subsidie overeen met een forfaitair bedrag van 90 **** geïndexeerd per ****.
**** de opdrachten bedoeld in artikel 154, lid 2, 5° en 6° van het Wetboek wordt het bedrag van de subsidie beperkt tot 40 000 **** geïndexeerd per operator. **** een operator de opdracht in meerdere arrondissementen uitvoert, wordt het plafond vastgesteld op 80.000 **** geïndexeerd.
**** de opdrachten bedoeld in artikel 154, lid 2, 5° en 6° van het Wetboek, worden de **** pro rata berekend van de toegekende subsidiebedragen indien deze verschillen van de begrote en aangevraagde bedragen voor de voorgestelde acties. § 2. De subsidie is bedoeld als bijdrage in de personeelskosten van de werknemer(s) die belast is (zijn) met een of meer van de erkende opdrachten, volgens de schalen die zijn vastgelegd in de geldende paritaire overeenkomst binnen de erkende dienst en de **** van de onderneming.
**** en personeelskosten voor administratief, boekhoudkundig en coördinerend personeel bedragen maximaal veertig procent van de totale subsidie. § 3. **** bedragen bedoeld in § 1 worden gekoppeld aan de **** 128,11 (basis 2013) die toepasselijk is op 1 december 2023 en aan de schommelingen van het indexcijfer van de **** overeenkomstig de bepalingen van de wet van 2 augustus 1971Relevante gevonden documenten type wet prom. 02/08/1971 pub. 20/02/2009 numac 2009000070 bron federale overheidsdienst binnenlandse zaken Wet houdende inrichting van een stelsel waarbij de wedden, lonen, pensioenen, toelagen en tegemoetkomingen ten laste van de openbare schatkist, sommige sociale uitkeringen, de bezoldigingsgrenzen waarmee rekening dient gehouden bij de berekening van sommige bijdragen van de sociale zekerheid der arbeiders, alsmede de verplichtingen op sociaal gebied opgelegd aan de zelfstandigen, aan het indexcijfer van de consumptieprijzen worden gekoppeld. - Officieuze coördinatie in het Duits sluiten houdende inrichting van een stelsel waarbij de wedden, lonen, pensioenen, toelagen en tegemoetkomingen ten laste van de openbare schatkist, sommige sociale uitkeringen, de **** waarmee rekening dient gehouden bij de berekening van sommige bijdragen van de sociale zekerheid der arbeiders, alsmede de verplichtingen op sociaal gebied opgelegd aan de zelfstandigen, aan het indexcijfer van de **** worden gekoppeld. § 4. De subsidie is volledig verschuldigd zodra de exploitant 90% van de doelstellingen of voorwaarden waaraan tijdens de **** moet worden voldaan, heeft bereikt.
**** de bereikte opdrachten worden de gelijkgestelde uren in aanmerking genomen voor de opdrachten bedoeld in artikel 154, tweede lid, 1° en 2°, van het **** bij afwezigheid van bereikte opdrachten uitgevoerd wanneer de operator er niet verantwoordelijk voor is.
De term "gelijkgestelde uren" verwijst naar diensten die niet worden verstrekt of diensten die niet voldoen aan het **** deelnemers bedoeld in artikel 237/6, vijfde lid, of artikel 237/7, § 3, in geval van afwezigheid van een begunstigde om de volgende redenen en binnen de volgende grenzen: 1° ziekte, het ****, het vaderschapsverlof of het ****, gewettigd door een medisch attest, met maximum dertig dagen per ****, gewettigd om die reden;2° ziekte van een kind, op vertoon van een bewijsstuk afgeleverd door de arts, de kinderopvang of de crèche waar het kind ingeschreven is, met maximum één week per **** gewettigd om die reden ;3° staking of slechte weersomstandigheden waardoor het openbaar vervoer verlamd is, bevestigd door de **** of in een krantenknipsel ;4° een baan zoeken of zich inschrijven voor een opleiding op basis van bewijsstukken ;5° op grond van een bewijsstuk waarmee de aanwezigheid van de stagiair aangetoond wordt of, bij ontstentenis, van de oproeping, het nakomen van verplichtingen bij de **** voor ****, de ****, het "**** **** **** **** de ****", een openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn, een gemeentelijke dienst, de dienst voor hulpverlening aan de jeugd of de ****, de **** voor werkloosheidsuitkeringen of een vakbond, het ziekenfonds, het **** voor ziekte en **** of de **** voor voorwaardelijke ****, de hoven en rechtbanken of elke verplichting die de aanwezigheid van de begunstigde bij het bevoegde orgaan vordert, op grond van een bewijsstuk bij ontstentenis van een officiële oproeping;6° de **** bedoeld in het koninklijk besluit van 28 augustus 1963 betreffende het behoud van het normaal loon van de werklieden,de dienstboden, de bedienden en de werknemers aangeworven voor de dienst op ****, voor **** ter gelegenheid van **** of voor de vervulling van staatsburgerlijke verplichtingen of van burgerlijke opdrachten ;7° de feestdagen van de erkende erediensten en de feesten van de bij wet erkende organisaties die een morele bijstand verlenen volgens een niet confessionele filosofische overtuiging, met een maximum van twee dagen per jaar ;8° **** door overmacht, met bewijsstukken. § 5. **** verenigingen die het voorwerp hebben uitgemaakt van een intrekking van erkenning mogen binnen twee jaar na de beslissing tot intrekking van de erkenning geen subsidie ontvangen.". ".
Art. 47.Artikel 251/1 van hetzelfde ****, ingevoegd bij het besluit van de **** **** van 8 december 2016, wordt opgeheven.
Art. 48.**** artikel 252 van hetzelfde ****, het laatst gewijzigd bij het besluit van de **** **** van 20 december 2018, worden de volgende wijzigingen aangebracht: ****) de woorden "van de instelling" worden vervangen door de woorden "van de verenigingen erkend als instelling";****) het woord "diploma" wordt telkens opgeheven en telkens vervangen door het woord "****" ;****) in punt 3° wordt het woord "zestien" vervangen door het woord "achttien"; ****) het wordt aangevuld met een lid, **** als volgt : "**** personeelsleden bedoeld onder 3° hebben minstens het niveau ****2 in het **** **** het gemeenschappelijk **** referentiekader voor talen.".
Art. 49.Artikel 252/1 van hetzelfde ****, ingevoegd bij het besluit van de **** **** van 20 december 2018, wordt vervangen als volgt: "
Art. 252/1.De raad van bestuur van de verenigingen telt maximaal twintig leden.
**** de raad van bestuur zetelen minstens één vertegenwoordiger van elk centrum, één vertegenwoordiger van de integratie-sector, één vertegenwoordiger van de **** des **** et des communes de ****, één vertegenwoordiger van het **** **** voor vreemdelingen, één vertegenwoordiger van de ****, één vertegenwoordiger van de gezondheidssector, één vertegenwoordiger van de ****, één vertegenwoordiger van de **** en één vertegenwoordiger van het **** **** voor de evaluatie en prospectief beleid. ".
Art. 50.**** artikel 253 van hetzelfde ****, het laatst gewijzigd bij het besluit van de **** **** van 20 december 2018, worden de volgende wijzigingen aangebracht: ****) het eerste lid wordt vervangen door wat volgt: "**** het **** maken deel uit : 1° het aanvraagformulier tot erkenning en de voorlopige begroting, waarvan de modellen worden opgemaakt door de **** ;2° het arbeidsreglement;3° de rekeningen en balans van het jaar dat voorafgaat aan de ****;4° de beraadslaging van de **** macht waarbij besloten wordt tot de indiening van de **** ;5° de afschriften van ****-documenten die de werkuren van de personeelsleden bevestigen, de afschriften van diploma's, taken en kwalificaties van de personeelsleden;6° het verslag van de **** en, in voorkomend geval, het **** van de burgemeester opgemaakt overeenkomstig het in bijlage 18 gedetailleerd model voor de lokalen als het **** voorbehoud maakt;7° het plan en de lijst van de lokalen;8° de inlichtingen betreffende de geholpen bevolking en de nagestreefde doelstellingen;9° het organigram van het personeel;10° de **** gebonden aan de ontwikkelde activiteiten;11° de schriftelijke verklaring van de naleving van de reglementering betreffende de bescherming van de gegevens van de natuurlijke personen."; ****) het tweede lid wordt aangevuld met de woorden: "tegen ontvangstbewijs";****) het wordt aangevuld met een lid, **** als volgt: "**** gegevens, **** het eerste lid, 5°, worden bewaard tot de mededeling van de beslissing van de **** over de ****.**** de beslissing het onderwerp is van een geschil, worden de gegevens bewaard totdat het geschil is opgelost. ".
Art. 51.In titel ****, hoofdstuk 1, afdeling 1, van deel 2, boek ****, van hetzelfde wetboek wordt een artikel 253/1 ingevoegd, **** als volgt: "
Art. 253/1.**** het bepalen van de positieve beoordeling op het gebied van administratief en boekhoudkundig beheer als bedoeld in artikel 155/2, eerste lid, 6°, van het **** deel van het **** baseert de **** zich op het door de administratie opgestelde **** en, in voorkomend geval, op de boekhoudkundige **** van de voorgaande twee jaren. ".
Art. 52.**** deel 2, boek ****, titel ****, hoofdstuk 1, van hetzelfde **** wordt het opschrift van afdeling 2 vervangen door: "**** voor toekenning en intrekking".
Art. 53.**** artikel 254 van hetzelfde ****, gewijzigd bij het besluit van de **** **** van 15 mei 2014, worden de volgende wijzigingen aangebracht: 1° lid 2 wordt vervangen door wat volgt : "**** het dossier niet volledig is, stelt de **** de aanvrager in kennis daarvan binnen 30 dagen na ontvangst van de aanvraag en wijst ze hem op de aanvullende stukken of gegevens.**** aanvrager beschikt over dertig dagen om zijn dossier te ****.
**** het dossier na afloop van die termijn niet volledig is, wordt de aanvraag zonder gevolg gerangschikt door de administratie, die de aanvrager daarover inlicht per aangetekend schrijven of per elektronisch bericht. "; 2° tussen de leden 2 en 3 wordt een lid ingevoegd, **** als volgt: "**** het dossier volledig is, onderzoekt de administratie de aanvraag, **** ze na of de **** nageleefd worden en programmeert ze een ****."; 3° het artikel wordt aangevuld met volgend lid : "**** geval van wijziging van één van de elementen vermeld in de **** overeenkomstig artikel 235 geeft de houder van de erkenning onmiddellijk via een aangetekende zending of langs de elektronische weg kennis daarvan aan de ****.".
Art. 54.**** artikel 254/1 van hetzelfde ****, het laatst gewijzigd bij het besluit van de **** **** van 20 december 2018, worden de volgende wijzigingen aangebracht: 1° in lid 1 van de **** versie, wordt het woord "erkend" ingevoegd tussen het woord "in" en het woord "sociaal";2° in het tweede lid worden de woorden "aangetekend schrijven" vervangen door de woorden "aangetekende zending" en wordt het woorden "vijftien" vervangen door het woord "dertig";3° het wordt aangevuld met drie leden, **** als volgt: "De **** beslist op basis van het dossier dat aan de oorsprong ligt van de **** en op basis van het memorie van antwoord meegedeeld door de instelling. **** beslissing tot intrekking wordt bij aangetekende zending of langs de elektronische weg aan de instelling meegedeeld. **** beslissing vermeldt de beroepsmogelijkheden.
**** vereniging die het voorwerp heeft uitgemaakt van een intrekking van erkenning mag binnen twee jaar na de beslissing tot intrekking van de erkenning geen erkenning ontvangen. ".
Art. 55.**** artikel 255 van hetzelfde ****, het laatst gewijzigd bij het besluit van de **** **** van 20 december 2018, worden de volgende wijzigingen aangebracht: 1° in paragraaf 1 wordt: ****) lid 1 wordt vervangen door wat volgt: **** de grenzen van de beschikbare **** kan de **** overeenkomstig artikel 155/6 van het **** een jaarlijkse geïndexeerde forfaitaire subsidie van 860 000 **** aan het **** toekennen als bijdrage in de ****- en ****."; ****) lid 2 wordt opgeheven.2° paragraaf 2 wordt vervangen als volgt: " § 2.**** bedrag bedoeld in § 1 wordt gekoppeld aan de **** 128,11 (basis 2013) die toepasselijk is op 1 december 2023 en aan de schommelingen van het indexcijfer van de **** overeenkomstig de bepalingen van de wet van 2 augustus 1971Relevante gevonden documenten type wet prom. 02/08/1971 pub. 20/02/2009 numac 2009000070 bron federale overheidsdienst binnenlandse zaken Wet houdende inrichting van een stelsel waarbij de wedden, lonen, pensioenen, toelagen en tegemoetkomingen ten laste van de openbare schatkist, sommige sociale uitkeringen, de bezoldigingsgrenzen waarmee rekening dient gehouden bij de berekening van sommige bijdragen van de sociale zekerheid der arbeiders, alsmede de verplichtingen op sociaal gebied opgelegd aan de zelfstandigen, aan het indexcijfer van de consumptieprijzen worden gekoppeld. - Officieuze coördinatie in het Duits sluiten houdende inrichting van een stelsel waarbij de wedden, lonen, pensioenen, toelagen en tegemoetkomingen ten laste van de openbare schatkist, sommige sociale uitkeringen, de **** waarmee rekening dient gehouden bij de berekening van sommige bijdragen van de sociale zekerheid der arbeiders, alsmede de verplichtingen op sociaal gebied opgelegd aan de zelfstandigen, aan het indexcijfer van de **** worden gekoppeld. "; 3° in paragraaf 3 worden de woorden "**** instelling" vervangen door de woorden "**** instellingen" en wordt het woord "mag" vervangen door het woord "mogen".
Art. 56.**** boek **** van het tweede deel van hetzelfde **** wordt het opschrift van titel ****, ingevoegd bij het besluit van de **** **** van 20 december 2018, vervangen als volgt: "**** voor **** van niet-begeleide minderjarige vreemdelingen en voormalige niet-begeleide minderjarige vreemdelingen"
Art. 57.In **** **** van **** 2, **** **** van hetzelfde ****, ingevoegd bij het besluit van de **** **** van 20 december 2018, wordt vóór artikel 255/1 een hoofdstuk **** met als opschrift "****" ingevoegd.
Art. 58.**** hoofdstuk 1, ingevoegd bij artikel 56, wordt een afdeling 1 met het opschrift «*****» ingevoegd.
Art. 59.Artikel 255/1 van hetzelfde ****, ingevoegd bij het besluit van de **** **** van 20 december 2018, wordt vervangen als volgt: "
Art. 255/1.§ 1. Bij zijn indienstneming beschikt het in artikel 155/8, eerste lid, 4°, van het **** deel van het **** bedoelde personeel minstens over: 1° een **** maatschappelijk assistent, maatschappelijk ****, assistent psychologie of opvoeder, sociaal verpleger, juridisch assistent of een gelijkwaardig diploma;2° een master in de menswetenschappen of sociale wetenschappen, in de rechten of een gelijkwaardig diploma. § 2. **** de opdrachten bedoeld in artikel 155/7, tweede lid, van het ****, verlenen de personeelsleden bedoeld in artikel 155/8, eerste lid, 4°, van het ****, individuele steun aan ten minste vijftien ****'s of voormalige ****'s gedurende één jaar.
De ondersteuning is kosteloos voor het publiek bedoeld in artikel 150, lid 1, 5° en 6° van het **** deel van het Wetboek. ".
Art. 60.**** afdeling 1 van hetzelfde wetboek, ingevoegd bij artikel 57, worden de artikelen 255/2 en 255/3 ingevoegd, die als volgt luiden: "
Art. 255/2.**** het bepalen van de positieve beoordeling op het gebied van administratief en boekhoudkundig beheer als bedoeld in artikel 155/8, eerste lid, 6°, van het **** deel van het **** baseert de **** zich op het door de administratie opgestelde **** en, in voorkomend geval, op de boekhoudkundige **** van de voorgaande twee jaren.
Art. 255/3.**** dossier voor de **** omvat : 1° het aanvraagformulier tot erkenning en de voorlopige begroting, waarvan de modellen worden opgemaakt door de **** ;2° het arbeidsreglement;3° de rekeningen en balans van het jaar dat voorafgaat aan de ****;4° de beraadslaging van de **** macht waarbij besloten wordt tot de indiening van de **** ;5° de afschriften van ****-documenten die de werkuren van de personeelsleden bevestigen, de afschriften van diploma's, taken en kwalificaties van de personeelsleden;6° een uittreksel uit het strafregister voor eenieder die in contact komt met een niet-begeleide minderjarige vreemdeling;7° het verslag van de **** en, in voorkomend geval, het **** van de burgemeester opgemaakt overeenkomstig het in bijlage 18 gedetailleerd model als het verslag van de **** voorbehoud maakt;8° het plan en de lijst van de lokalen;9° het organigram van het personeel;10° een samenvattende nota met een beschrijving van het educatieve project, het gesteunde publiek, het aantal **** voor het publiek bedoeld in artikel 150, eerste lid, 5° en 6°, van het **** deel van het wetboek, uitgevoerd per jaar gedurende de twee jaren voorafgaand aan de ****, de toegepaste methodologie, het type activiteiten, de bestreken oppervlakte en de bestaande **** om de **** in artikel 155/7 van het wetboek uit te voeren;11° de **** gebonden aan de ontwikkelde activiteiten;12° een schriftelijke verbintenis dat de dienst het gemeenschappelijk ethisch handvest onderschrijft voor ondersteunende diensten voor **** bedoeld in artikel 155/8, § 1, 7° ;13° de schriftelijke verklaring van de naleving van de reglementering betreffende de bescherming van de gegevens van de natuurlijke personen. **** **** wordt bij aangetekend schrijven of langs de elektronische weg aan de administratie gericht.
**** gegevens, bedoeld in het eerste lid, 5° en 6°, worden bewaard tot de mededeling van de beslissing van de **** over de ****. **** de beslissing het onderwerp is van een geschil, worden de gegevens bewaard totdat het geschil is opgelost.
**** handvest bedoeld in artikel 155/8, § 1, 7°, van het Wetboek wordt opgesteld door de **** op voorstel van het **** in artikel 153/8 van het Wetboek. ".
Art. 61.**** hoofdstuk ****, ingevoegd bij artikel 56, wordt een afdeling 2, die artikel 255/4 omvat, ingevoegd, **** als volgt: "Afdeling 2. Programmering
Art. 255/4.De **** kan erkennen als **** voor voor **** van ****'s: 1° voor de provincie ****, één of meer diensten met een maximum van **** **** equivalenten;2° voor de provincie ****, één of meer diensten met een maximum van **** **** equivalenten;4° voor de provincie ****, één of meer diensten met een maximum van twee **** equivalenten;5° voor de provincie **** ****, één of meer diensten met een maximum van twee **** equivalenten;6° voor de provincie ****, één of meer diensten met een maximum van twee **** equivalenten ".
Art. 62.**** hoofdstuk ****, ingevoegd bij artikel 56, wordt een afdeling 3, die de artikelen 255/5, 255/6 en 255/7 omvat, ingevoegd, **** als volgt: "Afdeling 3. ****- en ****
Art. 255/5.De **** beslist over de **** binnen drie maanden na ontvangst van het volledige dossier, zoals bedoeld in artikel 255/3.
**** het dossier niet volledig is, stelt de **** de aanvrager in kennis daarvan binnen 30 dagen per aangetekende zending of langs de elektronische weg en wijst ze hem op de aanvullende stukken of gegevens. **** aanvrager beschikt over dertig dagen om zijn dossier te ****. **** het dossier na afloop van die termijn niet volledig is, wordt de aanvraag zonder gevolg gerangschikt door de administratie, die de aanvrager daarover inlicht per aangetekend schrijven of per elektronisch bericht.
**** het dossier volledig is, onderzoekt de administratie de aanvraag, **** ze na of de **** nageleefd worden en programmeert ze een ****.
De **** geeft de aanvrager kennis van zijn beslissing bij aangetekend schrijven of langs de elektronische weg.
**** geval van wijziging van één van de elementen vermeld in de **** overeenkomstig artikel 255/3 geeft de houder van de erkenning onmiddellijk via een aangetekende zending of via de elektronische weg kennis daarvan aan de **** binnen een termijn van dertig dagen.
Art. 255/6.**** geval van aanvragen die het **** **** bedoeld in artikel 255/4 overschrijden, beslist de **** over de aanvragen met inachtneming van de volgende criteria : 1° het geografische evenwicht;2° de ervaring van de **** diensten;3° complementariteit met bestaande diensten in het gegeven gebied;4° het volume begeleidingen van het publiek als bedoeld in artikel 155/8, § 1, eerste lid, 3°, van het **** deel van het Wetboek;5° de kwalificaties en de ervaring van het personeel.
Art. 255/7.De **** beslist de erkenning in te trekken als vastgesteld wordt dat de erkende dienst niet voldoet aan de bepalingen van het wetboek of aan de krachtens het **** genomen bepalingen of als ze de haar toegewezen opdrachten niet voldoende vervult.
**** intrekking van de **** wordt voorafgegaan door een waarschuwing die bij aangetekend schrijven of langs de elektronische weg gestuurd wordt door de administratie. Deze waarschuwing vermeldt de klachten en verleent de erkende dienst een termijn van dertig dagen om een memorie van antwoord in te dienen.
De **** beslist op basis van het dossier dat verantwoordelijk is voor het voorstel tot intrekking en op basis van de schriftelijke opmerkingen meegedeeld door de dienst.
**** besluit tot intrekking wordt bij aangetekende zending of langs elektronische weg aan de dienst meegedeeld. **** beslissing vermeldt de beroepsmogelijkheden. "**** diensten die het voorwerp hebben uitgemaakt van een intrekking van erkenning mogen binnen twee jaar na de beslissing tot intrekking van de erkenning geen erkenning ontvangen. ".
Art. 63.In titel **** van van deel 2, boek ****, van hetzelfde besluit wordt een hoofdstuk **** ingevoegd, bestaande uit een artikelen 255/8, dat als volgt luidt : "**** ****. Subsidiëring
Art. 255/8.§ 1. **** de grenzen van de beschikbare **** kan de **** overeenkomstig artikel 155/11 van het **** een jaarlijkse geïndexeerde forfaitaire subsidie aan de diensten voor de begeleiding van de **** toekennen als bijdrage in de ****- en **** op basis van de **** begroting als bedoeld in artikel 255/3, 1°.
De subsidie is beperkt tot 86.000 **** geïndexeerd per **** equivalent belast met de ondersteuning van het publiek bedoeld in artikel 150, eerste lid, 5° en 6°, van het **** deel van het Wetboek.
De subsidie is bedoeld als bijdrage in de personeelskosten van de werknemer(s) die belast is (zijn) met de begeleiding van het publiek bedoeld in artikel 150, lid 1, 5° en 6°, van het **** deel van het ****, volgens de schalen die zijn vastgelegd in de geldende paritaire overeenkomst binnen de erkende dienst en de **** van de onderneming.
**** en personeelskosten voor administratief, boekhoudkundig en coördinerend personeel bedragen maximaal veertig procent van de totale subsidie. § 2. **** bedragen bedoeld in § 1 worden gekoppeld aan de **** 128,11 (basis 2013) die toepasselijk is op 1 januari 2015 en aan de schommelingen van het indexcijfer van de **** overeenkomstig de bepalingen van de wet van 2 augustus 1971Relevante gevonden documenten type wet prom. 02/08/1971 pub. 20/02/2009 numac 2009000070 bron federale overheidsdienst binnenlandse zaken Wet houdende inrichting van een stelsel waarbij de wedden, lonen, pensioenen, toelagen en tegemoetkomingen ten laste van de openbare schatkist, sommige sociale uitkeringen, de bezoldigingsgrenzen waarmee rekening dient gehouden bij de berekening van sommige bijdragen van de sociale zekerheid der arbeiders, alsmede de verplichtingen op sociaal gebied opgelegd aan de zelfstandigen, aan het indexcijfer van de consumptieprijzen worden gekoppeld. - Officieuze coördinatie in het Duits sluiten houdende inrichting van een stelsel waarbij de wedden, lonen, pensioenen, toelagen en tegemoetkomingen ten laste van de openbare schatkist, sommige sociale uitkeringen, de **** waarmee rekening dient gehouden bij de berekening van sommige bijdragen van de sociale zekerheid der arbeiders, alsmede de verplichtingen op sociaal gebied opgelegd aan de zelfstandigen, aan het indexcijfer van de **** worden gekoppeld. § 3. **** **** het voorwerp hebben uitgemaakt van een intrekking van erkenning mogen binnen twee jaar na de beslissing tot intrekking van de erkenning geen subsidie ontvangen.". ".
Art. 64.In titel **** van deel 2 van hetzelfde wetboek wordt een hoofdstuk **** ingevoegd, dat artikelen 255/9 omvat, **** als volgt: "**** ****. Controle
Art. 255/9.**** in de artikelen 242, 247/3, 248/2, 253/1 en 255/2 bedoelde boekhoudkundig **** bestaat uit twee delen: 1° een kwantitatief financieel gedeelte met een analyse van de gepresenteerde uitgaven en de balans;2° een kwalitatief administratief gedeelte over de naleving van de procedures voor de verantwoording van subsidies. **** boekhoudkundig **** wordt door de administratie naar de operator gestuurd. ".
Art. 65.**** hetzelfde **** wordt een bijlage 18 ingevoegd die als bijlage bij dit besluit wordt gevoegd.
Art. 66.**** besluit treedt in werking op 1 januari 2025.
Art. 67.De **** tot wiens bevoegdheden **** Actie behoort, is belast met de uitvoering van dit besluit.
Namen, 6 juni 2024.
**** de ****: De ****-****, ****. **** **** **** **** van ****, Vorming, ****, **** **** en Sociale ****, Gelijke **** en ****, ****. ****
**** van de **** **** tot wijziging van deel 2, boek **** van het **** deel van het **** **** van **** **** en **** betreffende de integratie van vreemdelingen "Bijlage 18 bij het reglementair deel van het **** van **** **** en Gezondheid **** **** voor ****'s, het **** **** voor de **** van ****, ****'s, ondersteunende diensten voor de autonomie van ****'s en sociale **** **** op het rapport opgesteld door ................................................................, **** van de ****, op .............................................., betreffende de dienst voor sociale insluiting* genaamd . . . . . . . . . . gelegen . . . . . en beheerd door . . . . .
ONDERGETEKENDE, **** van . . . . .
Eerste mogelijkheid (**) stem in met de conclusies van het verslag van de ****.
Tweede mogelijkheid* stem niet in met de conclusies van het verslag van de **** om de volgende redenen: . . . . . . . . . . . . . . .
****, Eerste mogelijkheid (**) de inbedrijfstelling - de voortzetting van de activiteiten van de hierboven vermelde dienst voor sociale insluiting voor een periode van vier jaar ** - van.............. (te bepalen voor een periode van minder dan vier jaar).
Tweede mogelijkheid (**) de inbedrijfstelling - de voortzetting van de activiteiten van de hierboven vermelde dienst voor sociale insluiting voor een periode van ...........................en tot ..............
**** die periode zal inzake veiligheid en brandbeveiliging aan de volgende punten moeten voldaan worden: **** hoofd van de **** zal een controle moeten uitvoeren.
Derde mogelijkheid (*) de inbedrijfstelling - de voortzetting van de activiteiten - is niet toegelaten*.
**** ****, (datum en handtekening) * Schrappen wat niet past * Schrappen wat niet past en aanvullen. " - **** van de **** **** tot wijziging van deel 2, boek **** van het **** deel van het **** **** van **** **** en **** betreffende de integratie van vreemdelingen Namen, 6 juni 2024.
**** de ****: De ****-****, ****. **** **** **** **** van ****, Vorming, ****, **** **** en Sociale ****, Gelijke **** en ****, ****. ****