Etaamb.openjustice.be
Besluit Van De Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 28 maart 2024
gepubliceerd op 16 april 2024

Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 28 maart 2024 houdende wijziging van het Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 21 maart 2018 houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de gewestelijke overheidsdiensten van Brussel en het Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 21 maart 2018 houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest

bron
brussels hoofdstedelijk gewest
numac
2024003616
pub.
16/04/2024
prom.
28/03/2024
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

28 MAART 2024. - Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 28 maart 2024 houdende wijziging van het Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 21 maart 2018Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 21/03/2018 pub. 30/03/2018 numac 2018011465 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 21/03/2018 pub. 30/03/2018 numac 2018011463 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de gewestelijke overheidsdiensten van Brussel sluiten houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de gewestelijke overheidsdiensten van Brussel en het Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 21 maart 2018Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 21/03/2018 pub. 30/03/2018 numac 2018011465 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 21/03/2018 pub. 30/03/2018 numac 2018011463 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de gewestelijke overheidsdiensten van Brussel sluiten houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest


De Brusselse Hoofdstedelijke Regering, Gelet op de bijzondere wet van 12 januari 1989 met betrekking tot de Brusselse Instellingen, het artikel 40, § 1, gewijzigd bij de bijzondere wet van 16 juli 1993 tot vervollediging van de federale staatsstructuur;

Gelet op de wet van 16 maart 1954 betreffende de controle op sommige instellingen van openbaar nut, artikel 11, § 1, gewijzigd door de wet van 24 december 2002;

Gelet op de ordonnantie van 19 juli 1990 houdende oprichting van de Brusselse Hoofdstedelijke Dienst voor Brandweer en Dringende Medische Hulp, artikel 8, tweede lid, gewijzigd door de ordonnantie van 9 juli 2015;

Gelet op de ordonnantie van 3 december 1992 betreffende de exploitatie en de ontwikkeling van het kanaal, de haven, de voorhaven, en de aanhorigheden ervan in het Brusselse Hoofdstedelijk Gewest, artikel 17, gewijzigd door de ordonnanties van 29 maart 2001 en 6 november 2003;

Gelet op de ordonnantie van 18 januari 2001 houdende organisatie en werking van Actiris, artikel 34, § 1, gewijzigd bij de ordonnantie van 8 december 2016;

Gelet op de ordonnantie van 26 juni 2003 houdende oprichting van het Innoviris, gewijzigd bij de ordonnantie van 27 juli 2017 ter bevordering van onderzoek, ontwikkeling en innovatie door de toekenning van steun met economische finaliteit ten voordele van ondernemingen en onderzoeksorganisaties gelijkgesteld met ondernemingen, artikel 9;

Gelet op de ordonnantie van 17 juli 2003 houdende de Brusselse Huisvestingscode, artikel 40, vervangen bij de ordonnantie van 11 juli2013;

Gelet op de ordonnantie van 28 mei 2015 tot oprichting van een instelling van openbaar nut waarin het beheer van het preventie- en veiligheidsbeleid in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest is samengebracht en tot oprichting van de Gewestelijke School voor de Veiligheids-, Preventie- en Hulpdienstberoepen - Brusafe, artikel 9, 1e lid;

Gelet op de ordonnantie van 29 juli 2015 houdende oprichting van het Brussels Planningsbureau, artikel 10;

Gelet op het koninklijk besluit van 8 maart 1989Relevante gevonden documenten type koninklijk besluit prom. 08/03/1989 pub. 07/11/2014 numac 2014031896 bron ministerie van het brussels hoofdstedelijk gewest Koninklijk besluit tot oprichting van het Brussels Instituut voor Milieubeheer sluiten tot oprichting van Leefmilieu Brussel, artikel 1, § 2, gewijzigd bij de ordonnantie van 3 mei 2018 en bevestigd bij de wet van 16 juni 1989 houdende diverse institutionele hervormingen, artikel 41;

Gelet op het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 21 maart 2018Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 21/03/2018 pub. 30/03/2018 numac 2018011465 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 21/03/2018 pub. 30/03/2018 numac 2018011463 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de gewestelijke overheidsdiensten van Brussel sluiten houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest;

Gelet op het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 21 maart 2018Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 21/03/2018 pub. 30/03/2018 numac 2018011465 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 21/03/2018 pub. 30/03/2018 numac 2018011463 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de gewestelijke overheidsdiensten van Brussel sluiten houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de gewestelijke overheidsdiensten van Brussel;

Gelet op de gelijkekansentest verricht op 03 juni 2022 ;

Gelet de adviezen van de Inspectie van Financiën, gegeven op 10 augustus 2022 en 11 oktober 2022;

Gelet op het akkoord van de minister van Begroting, gegeven op 30 mei 2023;

Gelet op het protocol nr. 2023/10 van Sectorcomité XV van 12 september 2023;

Overwegende het ontbreken van een advies van de raad van bestuur van de Brusselse Gewestelijke Huisvestingsmaatschappij;

Overwegende het advies van de raad van bestuur van de Gewestelijke Vennootschap van de Haven van Brussel, gegeven op 1 september 2023 ;

Gelet op het advies van het beheerscomité van Actiris, gegeven op 28 september 2023 ;

Gelet op advies 74.875/4 van de Raad van State, gegeven op 11 december 2023, met toepassing van artikel 84, § 1, eerste lid, 2°, van de wetten op de Raad van State, gecoördineerd op 12 januari 1973 Gelet op het advies nr. CO-A-2023-605 cm van de Gegevensbeschermingsautoriteit uitgebracht op 19 januari 2024;

Op voorstel van de minister van Openbaar Ambt, Na beraadslaging, Besluit : HOOFDSTUK 1. - Wijzigingen aan het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 21 maart 2018Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 21/03/2018 pub. 30/03/2018 numac 2018011465 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 21/03/2018 pub. 30/03/2018 numac 2018011463 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de gewestelijke overheidsdiensten van Brussel sluiten houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de gewestelijke overheidsdiensten van Brussel.

Artikel 1.Artikel 34 van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 21 maart 2018Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 21/03/2018 pub. 30/03/2018 numac 2018011465 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 21/03/2018 pub. 30/03/2018 numac 2018011463 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de gewestelijke overheidsdiensten van Brussel sluiten houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de gewestelijke overheidsdiensten van Brussel wordt vervangen door hetgeen volgt: "De werving van het personeel verloopt via SELOR. De minister en de afgevaardigd bestuurder van SELOR sluiten een samenwerkingsprotocol voor de gewestelijke overheidsdiensten van Brussel.".

Art. 2.In artikel 36 van hetzelfde besluit, worden volgende wijzigingen aangebracht: a) Lid 2 wordt vervangen als volgt: "Met uitzondering van de beroepen waarvoor specifieke diploma's vereist zijn en onder voorbehoud van de wettelijke bepalingen inzake de statutaire graden waarvan niet mag worden afgeweken, kan de Minister een afwijking van de in lid 1, 4° bedoelde voorwaarde toestaan voor de beroepen die zijn opgenomen in de jaarlijks door de Brusselse Hoofdstedelijke Regering opgestelde lijst, op basis van de jaarlijks door Actiris opgestelde lijst van knelpuntberoepen en de analyse door Brussel Openbaar Ambt van de resultaten van de selecties die zijn afgerond zonder dat dit een voldoende aantal kandidaten of geslaagde kandidaten heeft opgeleverd in verhouding tot de in te vullen betrekkingen.Het voordeel van de afwijking wordt afhankelijk gesteld van een of meerdere van de volgende voorwaarden: - het bezit van een diploma of getuigschrift van een voor de te vervullen functie relevante opleiding; - een relevante beroepservaring in verband met de te vervullen functie; - het met goed gevolg afleggen van een door Brussel Openbaar Ambt georganiseerd kwalificatie-examen; - het bezit van een titel van kennis, verkregen in het kader van een validering van vaardigheden; - de in het buitenland opgedane relevante beroepservaring, binnen de grenzen van de artikelen 432 en 433 van dit besluit.

De toepassing en de uitvoeringsvoorwaarden van deze afwijking staan vermeld in het advies bedoeld in artikel 40, § 1."; b) het tweede lid wordt aangevuld met een derde lid dat als volgt luidt: "Wanneer de leidende ambtenaar van Brussel Openbaar Ambt de afwijking bedoelde in lid 2 toepast, brengt hij onmiddellijk de leidende ambtenaar van Actiris op de hoogte, die verantwoordelijk is voor het informeren van werkzoekenden die aan de deelnamevoorwaarden kunnen voldoen en hen aanmoedigt zich in te schrijven voor de selectie.".

Art. 3.De volgende wijzigingen worden aangebracht aan artikel 38 van hetzelfde besluit, zoals gewijzigd door het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 20 april 2023: 1° In lid 1 worden de woorden "ambtenaar-generaal" en "één of meerdere van de volgende mogelijkheden" respectievelijk vervangen door de woorden "leidende ambtenaar of zijn adjunct" en "één van de volgende mogelijkheden";2° Het artikel wordt aangevuld met een lid luidende: "De leidende ambtenaar, of zijn adjunct, van het bestuur waar de post vacant is geworden, kan ook beslissen om meerdere selectiewijzen te combineren op hetzelfde ogenblik.In dit kader worden de kandidaten van tevoren geïnformeerd over de nadere regels voor indiening van hun kandidatuur en wordt er slechts selectiecommissie samengesteld. In geval van combinatie van mobiliteitsprocedures en een andere selectiewijze, zijn de regels betreffende de vergelijkende selectieprocedure van toepassing, bedoeld in Boek I, Titel III, hoofdstuk 2 van onderhavig besluit.".

Art. 4.In artikel 40 van hetzelfde besluit worden de volgende wijzigingen aangebracht: 1° in paragraaf 1 worden aan het eerste lid de volgende woorden toegevoegd: "en gepubliceerd op de gewestelijke site van Brussel Openbaar Ambt."; 2° in paragraaf 2 worden tussen de woorden "specifieke professionele vaardigheden" en "moeten beschikken" de woorden "of relevante beroepservaring " ingevoegd;3° paragraaf 3 wordt vervangen als volgt: " § 3.De kandidaten die in aanmerking komen, worden opgeroepen door Brussel Openbaar Ambt voor de modules van proeven zoals vastgelegd in het selectieprogramma."; 4° het eerste lid van paragraaf 4 wordt vervangen door wat volgt: "De algemene en de specifieke toelatingsvoorwaarden voor de selectieprocedure, zijn het voorwerp van een controle door Brussel Openbaar Ambt.".

Art. 5.In artikel 41 van hetzelfde besluit worden de volgende wijzigingen aangebracht: 1° lid 2 van paragraaf 1 wordt vervangen door wat volgt: "De functiebeschrijving wordt opgesteld door HRM onder verantwoordelijkheid van de leidende ambtenaar, of zijn adjunct."; 2° lid 2 van paragraaf 2 wordt vervangen door wat volgt: "Indien een testmodule gemeenschappelijk is voor verscheidene vergelijkende selecties binnen hetzelfde niveau, kunnen de geslaagden van deze testmodule hiervan worden vrijgesteld wanneer zij aan een andere vergelijkende selectie deelnemen, mits deze vrijstelling uitdrukkelijk in het selectiereglement is opgenomen.De geldigheidsduur van de vrijstelling wordt vermeld op de betekening van het resultaat. Deze bedraagt minimaal een jaar. "; 3° lid 3 van paragraaf 2 wordt vervangen door wat volgt: "Een kandidaat die niet geslaagd is voor een module van een vergelijkende selectie wordt gedurende een periode van zes maanden, te rekenen vanaf de datum van het afleggen van deze proef, uitgesloten van het opnieuw afleggen van dezelfde module, mits deze uitsluiting uitdrukkelijk in het selectiereglement is opgenomen."; 4° in lid 1 van paragraaf 3, wordt het woord "mondelinge" ingevoegd tussen het woord "bijkomende" en het woord "vergelijkende".

Art. 6.Artikel 42 van hetzelfde besluit wordt vervangen als volgt: "

Art. 42.Wanneer er een wervingsreserve wordt aangelegd op basis van artikel 41 zijn de volgende voorwaarden van toepassing: 1° Het aantal geslaagden dat in deze reserve wordt opgenomen, wordt vooraf bepaald op basis van het aantal voorspelbare vacatures;2° De geldigheidsduur van een reserve bedraagt minimaal zes maanden en maximaal twee jaar.De leidende ambtenaar van Brussel Openbaar Ambt kan de geldigheidsduur van de aangelegde wervingsreserves tweemaal verlengen, telkens met een periode van maximum een jaar, indien de behoeften van de dienst dat rechtvaardigen.".

Art. 7.Artikel 44 van hetzelfde besluit wordt vervangen als volgt: "De leidende ambtenaar van het Brussel Openbaar Ambt, of zijn adjunct, in het kader van een aanwervingsprocedure voor de Brusselse Gewestelijke Overheidsdienst, raadpleegt de reserve van geslaagde kandidaten die is aangelegd door de federale overheid, met zijn akkoord, indien er geen gewestelijke reserve is met kandidaten die voldoen aan de specifieke behoeften geformuleerd door de betrokken gewestelijke overheid.".

Art. 8.In artikel 45 van hetzelfde besluit wordt het woord "minister" vervangen door de woorden "leidende ambtenaar van Brussel Openbaar Ambt, of zijn adjunct.". HOOFDSTUK 2. - Wijzigingen aan het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest

Art. 9.Artikel 27 van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 21 maart 2018Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 21/03/2018 pub. 30/03/2018 numac 2018011465 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 21/03/2018 pub. 30/03/2018 numac 2018011463 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de gewestelijke overheidsdiensten van Brussel sluiten houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, wordt vervangen door hetgeen volgt: "Voor de aanwerving organiseert Brussel Openbaar Ambt de selecties en speelt het een beslissende rol in de uitvoering ervan, onder dezelfde voorwaarden als deze bepaald door het Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 21 maart 2018Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 21/03/2018 pub. 30/03/2018 numac 2018011465 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 21/03/2018 pub. 30/03/2018 numac 2018011463 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de gewestelijke overheidsdiensten van Brussel sluiten houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de Gewestelijke overheidsdiensten van Brussel"

Art. 10.In artikel 29 van hetzelfde besluit worden de volgende wijzigingen aangebracht: a) Lid 2 wordt vervangen als volgt: "Met uitzondering van de beroepen waarvoor specifieke diploma's vereist zijn en onder voorbehoud van de wettelijke bepalingen inzake de statutaire graden waarvan niet mag worden afgeweken, kan de Minister een afwijking van de in lid 1, 4° bedoelde voorwaarde toestaan voor de beroepen die zijn opgenomen in de jaarlijks door de Brusselse Hoofdstedelijke Regering opgestelde lijst, op basis van de jaarlijks door Actiris opgestelde lijst van knelpuntberoepen en de analyse door Brussel Openbaar Ambt van de resultaten van de selecties die zijn afgerond zonder dat dit een voldoende aantal kandidaten of geslaagde kandidaten heeft opgeleverd in verhouding tot de in te vullen betrekkingen.Het voordeel van de afwijking wordt afhankelijk gesteld van een of meerdere van de volgende voorwaarden: - het bezit van een diploma of getuigschrift van een voor de te vervullen functie relevante opleiding; - een relevante beroepservaring in verband met de te vervullen functie; - het met goed gevolg afleggen van een door Brussel Openbaar Ambt georganiseerd kwalificatie-examen; - het bezit van een titel van kennis, verkregen in het kader van een validering van vaardigheden; - de in het buitenland opgedane relevante beroepservaring, binnen de grenzen van de artikelen 425 en 426 van dit besluit.

De toepassing en de uitvoeringsvoorwaarden van deze afwijking staan vermeld in het advies bedoeld in artikel 33, § 1." b) het tweede lid wordt aangevuld met een derde lid dat als volgt luidt: "Wanneer de leidende ambtenaar van Brussel Openbaar Ambt de afwijking bedoelde in lid 2 toepast, brengt hij onmiddellijk de leidende ambtenaar van Actiris op de hoogte, die verantwoordelijk is voor het informeren van werkzoekenden die aan de deelnamevoorwaarden kunnen voldoen en hen aanmoedigt zich in te schrijven voor de selectie."

Art. 11.De volgende wijzigingen worden aangebracht aan artikel 31 van hetzelfde besluit, zoals gewijzigd door het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 20 april 2023: 1° in lid 1, worden de woorden "één of meerdere van de volgende mogelijkheden" vervangen door de woorden "één van de volgende mogelijkheden;2° het artikel wordt aangevuld met een lid luidende: "De directeur-generaal of de adjunct-directeur-generaal waar de post vacant is geworden, kan ook besluiten om meerdere selectiewijzen te combineren op hetzelfde ogenblik.In dit kader worden de kandidaten van tevoren geïnformeerd over de nadere regels voor indiening van hun kandidatuur en wordt er slechts selectiecommissie samengesteld. In geval van combinatie van mobiliteitsprocedures en een andere selectiewijze, zijn de regels betreffende de vergelijkende selectieprocedure van toepassing, bedoeld in Book I, Titel III, Hoofdstuk 2 van onderhavig besluit."

Art. 12.In artikel 33 van hetzelfde besluit worden de volgende wijzigingen aangebracht: 1° in paragraaf 1 worden aan het eerste lid de volgende woorden toegevoegd: "en gepubliceerd op de gewestelijke site van Brussel Openbaar Ambt."; 2° in paragraaf 2 worden tussen de woorden "specifieke professionele vaardigheden" en "moeten beschikken" de woorden "of relevante beroepservaring " ingevoegd;3° paragraaf 3 wordt vervangen als volgt: " § 3.De kandidaten die in aanmerking komen, worden opgeroepen door Brussel Openbaar Ambt voor de modules van proeven zoals vastgelegd in het selectieprogramma."; 4° het eerste lid van paragraaf 4 wordt vervangen door wat volgt: " § 4.De algemene en de specifieke toelatingsvoorwaarden voor de selectieprocedure, zijn het voorwerp van een controle door Brussel Openbaar Ambt.".

Art. 13.In artikel 34 van hetzelfde besluit worden de volgende wijzigingen aangebracht: 1° lid 2 van paragraaf 1 wordt vervangen door wat volgt: "De functiebeschrijving wordt opgesteld door HRM onder verantwoordelijkheid van de leidende ambtenaar, of zijn adjunct."; 1° lid 2 van paragraaf 2 wordt vervangen door wat volgt: "Indien een testmodule gemeenschappelijk is voor verscheidene vergelijkende selecties binnen hetzelfde niveau, zijn de geslaagden van deze testmodule hiervan vrijgesteld wanneer zij aan een andere vergelijkende selectie deelnemen.De geldigheidsduur van de vrijstelling wordt vermeld op de betekening van het resultaat. Deze bedraagt minimaal een jaar. "; 3° lid 3 van paragraaf 2 wordt vervangen door wat volgt: « Een kandidaat die niet geslaagd is voor een module van een vergelijkende selectie wordt gedurende een periode van zes maanden, te rekenen vanaf de datum van het afleggen van deze proef, uitgesloten van het opnieuw afleggen van dezelfde module, mits deze uitsluiting uitdrukkelijk in het selectiereglement is opgenomen.»; 4° in lid 1 van paragraaf 3, wordt het woord "mondelinge" ingevoegd tussen het woord "bijkomende" en het woord "vergelijkende".

Art. 14.Artikel 35 van hetzelfde besluit wordt vervangen als volgt: "

Art. 35.Wanneer een wervingsreserve wordt gevormd op grond van artikel 34, zijn de volgende voorwaarden van toepassing: 1° Het aantal geslaagden dat in deze reserve wordt opgenomen, wordt bepaald op basis van het aantal verwachte vacatures;2° De geldigheidsduur van een reserve bedraagt minimaal zes maanden en maximaal twee jaar.De leidende ambtenaar van Brussel Openbaar Ambt kan de geldigheidsduur van de aangelegde wervingsreserves tweemaal verlengen, telkens met een periode van maximum een jaar, indien de behoeften van de dienst dat rechtvaardigen." ".

Art. 15.Artikel 37 van hetzelfde besluit, zoals gewijzigd door het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 29 oktober 2020Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 29/10/2020 pub. 20/11/2020 numac 2020016079 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende wijziging van het Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 21 maart 2018 houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 29/10/2020 pub. 20/11/2020 numac 2020016077 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende wijziging van het Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 21 maart 2018 houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de gewestelijke overheidsdiensten van Brussel type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 29/10/2020 pub. 20/11/2020 numac 2020016080 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende wijziging van het Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 21 maart 2018 betreffende de rechtspositie en de bezoldigingsregeling van de contractuele personeelsleden van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest sluiten, wordt vervangen als volgt: "De leidende ambtenaar van het Brussel Openbaar Ambt, of zijn adjunct, in het kader van een aanwervingsprocedure voor een instelling, raadpleegt de reserve van geslaagde kandidaten die is aangelegd door de federale overheid, met zijn akkoord, indien er geen gewestelijke reserve is met kandidaten die voldoen aan de specifieke behoeften geformuleerd door de betrokken gewestelijke overheid.".

Art. 16.In artikel 38 van hetzelfde besluit wordt het woord "minister" vervangen door de woorden "leidende ambtenaar van Brussel Openbaar Ambt, of zijn adjunct ". HOOFDSTUK 3. - Overgangsbepalingen en inwerkingtreding

Art. 17.Alle door dit besluit gewijzigde procedures die reeds lopende zijn op het moment van inwerkingtreding van dit besluit, worden verdergezet overeenkomstig de modaliteiten die voorzien waren vóór de inwerkingtreding van dit besluit. HOOFDSTUK 4. - Slotbepalingen

Art. 18.De ministers bevoegd voor Ambtenarenzaken wordt belast met de uitvoering van dit besluit.

Brussel, 28 maart 2024.

Voor de Brusselse Hoofdstedelijke Regering : De Minister-President van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Territoriale Ontwikkeling en Stadsvernieuwing, Toerisme, de Promotie van het Imago van Brussel en Biculturele Zaken van Gewestelijk Belang, R. VERVOORT De Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Financiën, Begroting, Openbaar Ambt, de Promotie van Meertaligheid en van het Imago van Brussel, S. GATZ De Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Mobiliteit, Openbare Werken en Verkeersveiligheid, E. VAN DEN BRANDT De Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Klimaattransitie, Leefmilieu, Energie en Participatieve Democratie, A. MARON De Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Werk en Beroepsopleiding, Digitalisering en de Plaatselijke Besturen, B. CLERFAYT

^