Etaamb.openjustice.be
Vacante Bettreking
gepubliceerd op 19 februari 2021

Rechterlijke Orde. - Vacature Het College van de hoven en rechtbanken organiseert een selectie voor de functie van directeur voor de steundienst van het College van de hoven en rechtbanken overeenkomstig de artikelen 6 en 11 van het koni(...) Het functieprofiel is als bijlage bij het vermelde koninklijk besluit van 30 maart 2017 gevoegd, en(...)

bron
federale overheidsdienst justitie
numac
2021030284
pub.
19/02/2021
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

FEDERALE OVERHEIDSDIENST JUSTITIE


Rechterlijke Orde. - Vacature Het College van de hoven en rechtbanken organiseert een selectie voor de functie van directeur (m/v/x) voor de steundienst van het College van de hoven en rechtbanken overeenkomstig de artikelen 6 en 11 van het koninklijk besluit van 30 maart 2017Relevante gevonden documenten type koninklijk besluit prom. 30/03/2017 pub. 24/04/2017 numac 2017020335 bron federale overheidsdienst justitie Koninklijk besluit tot vaststelling van de nadere regels betreffende de werking en de organisatie van de gemeenschappelijke steundienst bij het College van de hoven en rechtbanken, bedoeld in artikel 183 van het Gerechtelijk Wetboek sluiten tot vaststelling van de nadere regels betreffende de werking van de organisatie van de gemeenschappelijke steundienst bij het College van de hoven en rechtbanken, bedoeld in artikel 183 van het Gerechtelijk Wetboek.

Het functieprofiel is als bijlage bij het vermelde koninklijk besluit van 30 maart 2017Relevante gevonden documenten type koninklijk besluit prom. 30/03/2017 pub. 24/04/2017 numac 2017020335 bron federale overheidsdienst justitie Koninklijk besluit tot vaststelling van de nadere regels betreffende de werking en de organisatie van de gemeenschappelijke steundienst bij het College van de hoven en rechtbanken, bedoeld in artikel 183 van het Gerechtelijk Wetboek sluiten gevoegd, en kan worden geraadpleegd in het Belgisch Staatsblad van 24 april 2017.

De kandidaten dienen een nuttige anciënniteit van minimum 10 jaar aan te tonen in minstens 1 van de volgende gebieden: human resources, ICT, financiën en boekhouden, juridisch, techniek en infrastructuur, management. Daarnaast is een ervaring in teammanagement ten zeerste aanbevolen.

De kandidaturen moeten vergezeld zijn van: a) een curriculum vitae;b) een omstandige motivatiebrief van 4 pagina's met de volgende structuur: 1.Begrip van de functie en het doel ervan 2. Link met professionele ervaring 3.Motivatie voor de functie c) Een basisdiploma van de tweede cyclus (bv.licentiaat/master) van universitair onderwijs of van hoger onderwijs van het academisch niveau of een bewijs titularis te zijn van een functie van niveau A3.

Elke kandidaat zal na zijn of haar kandidatuurstelling telefonisch geïnformeerd worden over de specifieke context van de functie en de verdere stappen van de procedure. Indien de kandidaat nadien geen interesse meer zou hebben in de vacature, dient deze schriftelijk zijn kandidatuur in te trekken.

Er wordt een schriftelijke selectieproef georganiseerd. Deze zal gaan over een aan de context eigen praktijkgeval met specifieke probleemsituaties, en dient om de volgende 3 competenties te beoordelen : beheren van de dienst, innoveren en schriftelijk communiceren. Alleen de kandidaten die op deze proef minstens 60 % behalen, zullen kunnen deelnemen aan het mondeling interview met de selectiecommissie. Rekening houdend met het feit dat er maar één functie in te vullen is, worden enkel de eerste 6 geslaagden toegelaten tot het mondeling interview. Bij gelijkheid van punten kan dit aantal verhoogd worden in het voordeel van de kandidaat.

De in aanmerking genomen kandidaten worden vervolgens uitgenodigd voor een mondeling interview met de selectiecommissie. Tijdens dat interview zal het CV van de kandidaat besproken worden en zullen de volgende competenties worden getoetst: bouwen van teams, projectmanagement en objectieven behalen en betrouwbaarheid tonen.

Tevens zullen de motivatie en de visie over de uitoefening van de functie worden bevraagd. De kandidaten dienen minstens 60% te behalen om een positief advies te verkrijgen.

De selectiecommissie brengt voor elke geëvalueerde kandidaat advies uit aan het College. Alleen de door het College weerhouden kandidaten worden opgeroepen voor de laatste fase van de selectieprocedure, die uit twee fases zal bestaan, een assessment en een onderhoud met het College. Tijdens het assessment worden de volgende elementen in kaart gebracht : de persoonlijkheid, de professionele motivatie en de cognitieve vaardigheden. De analyse van deze elementen zal in rekening genomen worden door het College tijdens de volgende stap, het finaal onderhoud met het College.

Na het onderhoud met het College, zal het College aan de minister van Justitie een met redenen omkleed voorstel bezorgen waarin het de kandidaat voordraagt die geselecteerd werd als "directeur van de Steundienst" op basis van het hierboven vermelde profiel.

De kandidaturen moeten uiterlijk op 10 maart 2021 per e-mail ingediend worden t.a.v. de voorzitter van het College van de hoven en rechtbanken, mevrouw Fabienne Bayard, (cct-chr.sel.directeur@just.fgov.be) met vermelding van het onderwerp "vacature directeur steundienst".

^