Etaamb.openjustice.be
Koninklijk Besluit
gepubliceerd op 15 maart 2013

Stafdienst Personeel en Organisatie Incompetitiestelling in de klasse A2 Attaché bij de diensten van de FOD Financiën I. ONDERWERP Bij toepassing van artikel 72, § 2 van het koninklijk besluit van 2 oktober 1937 houdende het statuu - 8 betrekkingen waaraan de functie verbonden is van attaché « Personeel en Organisatie » (A21 - fu(...)

bron
federale overheidsdienst financien
numac
2013003077
pub.
15/03/2013
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

FEDERALE OVERHEIDSDIENST FINANCIEN


Stafdienst Personeel en Organisatie Incompetitiestelling in de klasse A2 Attaché bij de diensten van de FOD Financiën I. ONDERWERP Bij toepassing van artikel 72, § 2 van het koninklijk besluit van 2 oktober 1937 houdende het statuut van het Rijkspersoneel worden de volgende betrekkingen waaraan de titel van attaché (A21) is verbonden, in competitie gesteld : - 8 betrekkingen waaraan de functie verbonden is van attaché « Personeel en Organisatie » (A21 - functieclassificatie IPO085) bij het Algemeen Secretariaat. Deze betrekkingen zullen worden geïntegreerd binnen de Stafdienst Personeel en Organisatie; - 2 betrekkingen waaraan de functie verbonden is van attaché « Begrotingsadvies » (A21 - functieclassificatie DBB914) bij het Algemeen Secretariaat. Deze betrekkingen zullen worden geïntegreerd binnen de Stafdienst Budget en Beheerscontrole; - 2 betrekkingen waaraan de functie verbonden is van attaché « Logistieke ondersteuning » (A21 - functieclassificatie DLO285) bij het Algemeen Secretariaat. Deze betrekkingen zullen worden geïntegreerd binnen de Stafdienst Logistiek; - 1 betrekking waaraan de functie verbonden is van attaché « Inkomstenbelastingen - Nationaal - Rechtspersonen » (A 21 - functieclassificatie ISA003) bij de Administratie van fiscale zaken.

Deze betrekking zal worden geïntegreerd binnen de Stafdienst Beleidsexpertise en -ondersteuning; - 2 betrekkingen waaraan de functie verbonden is van attaché « Informatie - Projectleider » (A21 - functieclassificatie DCO302) bij de centrale diensten van de Administratie der directe belastingen - sector invordering en de Administratie van de BTW, registratie en domeinen - BTW. Deze betrekkingen zullen worden geïntegreerd binnen de Algemene administratie van de inning en de invordering; - 1 betrekking waaraan de functie verbonden is van attaché « Business Process Management » (A21 - functieclassificatie DSA612) bij de centrale diensten van de Administratie der directe belastingen - sector invordering en de Administratie van de BTW, registratie en domeinen - BTW. Deze betrekking zal worden geïntegreerd binnen de Algemene administratie van de inning en de invordering; - 1 betrekking waaraan de functie verbonden is van attaché « Program Management Office » (A21 - functieclassificatie DPO089) bij de centrale diensten van de Administratie der directe belastingen - sector invordering en de Administratie van de BTW, registratie en domeinen - BTW. Deze betrekking zal worden geïntegreerd binnen de Algemene administratie van de inning en de invordering; - 2 betrekkingen waaraan de functie verbonden is van attaché « Invorderingsmodellen (belastingen en invordering) » (A21 - functieclassificatie DFI198) bij de centrale diensten van de Administratie der directe belastingen - sector invordering en de Administratie van de BTW, registratie en domeinen - BTW. Deze betrekkingen zullen worden geïntegreerd binnen de Algemene administratie van de inning en de invordering; - 2 betrekkingen waaraan de functie verbonden is van attaché « Projectleider » (A21 - functieclassificatie ISA011) bij de centrale diensten van de Administratie der directe belastingen - sector invordering en de Administratie van de BTW, registratie en domeinen - BTW. Deze betrekkingen zullen worden geïntegreerd binnen de Algemene administratie van de inning en de invordering/ II. TOEPASSELIJKE REGLEMENTERING De toekenning van deze betrekkingen wordt geregeld door : - het koninklijk besluit van 2 oktober 1937 houdende het statuut van het Rijkspersoneel; - het koninklijk besluit van 7 augustus 1939 betreffende de evaluatie en de loopbaan van het Rijkspersoneel; - het koninklijk besluit van 4 augustus 2004Relevante gevonden documenten type koninklijk besluit prom. 04/08/2004 pub. 16/08/2004 numac 2004002088 bron federale overheidsdienst personeel en organisatie Koninklijk besluit betreffende de loopbaan van niveau A van het Rijkspersoneel sluiten betreffende de loopbaan van niveau A van het Rijkspersoneel; - het koninklijk besluit van 5 december 2011Relevante gevonden documenten type koninklijk besluit prom. 05/12/2011 pub. 19/12/2011 numac 2011003426 bron federale overheidsdienst financien Koninklijk besluit tot vaststelling van de taalkaders van de Federale Overheidsdienst Financiën type koninklijk besluit prom. 05/12/2011 pub. 16/12/2011 numac 2011000709 bron federale overheidsdienst justitie en federale overheidsdienst binnenlandse zaken Koninklijk besluit tot vaststelling van de taalkaders van de centrale diensten van de federale politie en van de centrale diensten van de algemene inspectie van de federale politie en van de lokale politie sluiten tot vaststelling van de taalkaders van de FOD Financiën; - de wetten inzake het gebruik van de talen in bestuurszaken, gecoördineerd op 18 juli 1966.

De benoemingen worden toegekend binnen de limieten van het personeelsplan 2012.

III. BENOEMINGSVOORWAARDEN Kunnen zich kandidaat stellen voor de betrekkingen waaraan de titel is verbonden van attaché : de personeelsleden van de FOD Financiën die van oordeel zijn dat zij beantwoorden aan de voorwaarden vermeld in het functieprofiel en die op de datum van de benoeming bekleed zijn met de klasse A1 en ten minste twee jaar anciënniteit tellen in de klasse A1 (toepassing van artikel 41, § 1, van het koninklijk besluit van 7 augustus 1939 betreffende de evaluatie en de loopbaan van het Rijkspersoneel).

IV. SELECTIEPROCEDURE 1. Hoe naar een betrekking solliciteren? De ambtenaren die wensen te solliciteren maken gebruik van het bijgevoegde formulier (bijlage 1). Teneinde de kandidaten toe te laten hun aanspraken op een benoeming zo goed mogelijk te laten gelden, worden de functieprofielen bijgevoegd (bijlage 2).

Een afzonderlijke kandidatuur en een verschillende motivatie moeten verplicht worden opgesteld per functieprofiel.

Tussen de onderscheiden functieprofielen mag door de kandidaat geen orde van voorkeur worden uitgebracht.

De volledig ingevulde kandidatu(u)ren, gedateerd en ondertekend, moet(en), op straffe van nietigheid, worden ingediend bij een ter post aangetekend schrijven op volgend adres en binnen een termijn van 10 werkdagen die ingaat de eerste werkdag volgend op de publicatie van de incompetitiestelling in het Belgisch Staatsblad (poststempel geldt als bewijs) : Federale Overheidsdienst Financiën Ter attentie van de Directeur van de Stafdienst Personeel en Organisatie North Galaxy, B 16 Koning Albert II-laan 33, bus 80 1030 Brussel Contact : 0257 257 60 (Informatiecentrum P&O) De kandidaten dienen hun kandidatu(u)r(en) te motiveren en hun persoonlijke verwachtingen met betrekking tot de gesolliciteerde betrekking(en) aan te geven door de vragenlijst in te vullen die deel uitmaakt van de bijlage 1.

De kosten van de aangetekende zending zijn ten laste van de personeelsleden en het gebruik van een administratieve briefomslag is bij deze gelegenheid verboden.

Om alle betwistingen aangaande het exacte aantal stukken in de omslag te vermijden, worden de kandidaten nadrukkelijk verzocht om deze stukken doorlopend te nummeren en wel zo dat het mogelijk is het totale aantal stukken vast te stellen (stuk 1 van..., stuk 2 van..., enzovoort).

Voorwaardelijke kandidaatstellingen zullen niet in aanmerking worden genomen.

Er zal ontvangst worden gemeld van de kandidaturen. 2. Welke zijn de verschillende stappen waaraan de kandidatuur onderworpen wordt? De ontvangen kandidaturen zullen door de dienst Bevorderingen aan de volgende stappen onderworpen worden : Stap 1 - Onderzoek van de geldigheid van de postulatie De dienst Bevorderingen zal in stap 1 de geldigheid van de kandidatuur onderzoeken.Indien uit het onderzoek blijkt dat de kandidatuur niet ontvankelijk is, zal zij verworpen worden. Een brief houdende verwerping van de kandidatuur met vermelding van de motieven van de verwerping zal per post aan de kandidaat worden toegezonden (naar zijn woonplaats).

Stap 1 is dus eliminerend.

Stap 2 - Onderzoek van de elementen die deel uitmaken van de kandidatuur van de kandidaten die niet uitgesloten werden ingevolge stap 1 De elementen die deel uitmaken van de kandidatuur hebben tot doel de inlichtingen te verzamelen die het mogelijk moeten maken om de overeenstemming na te gaan tussen de geschiktheden en de kennis van het personeelslid en de vereisten van de gesolliciteerde functie.

Stap 3 - Evaluatierapport van de kandidaatstelling Een individueel rapport houdende analyse van de kandidatuur wordt opgesteld. Deze analyse richt zich op 4 assen : - 1e analyse-as : evaluatie van de visie van de functie; - 2e analyse-as : evaluatie van de motivatie voor de gesolliciteerde functie; - 3e analyse-as : evaluatie van de voornaamste generieke competenties en perspectieven tot ontwikkeling van de competenties; - 4e analyse-as : evaluatie van de technische competenties van de kandidaat op grond van de beschreven ervaringen in de kandidaatstelling.

Met het oog op een algemeen zicht worden hieraan elementen uit het persoonlijk dossier van de kandidaat toegevoegd.

Stap 4 - Eventueel interview (facultatief) De in aanmerking komende kandidaten kunnen worden uitgenodigd voor een aanvullende evaluatie om, onder meer, na te gaan hoe zij hun technische en generieke competenties en hun persoonlijke en interpersoonlijke werkwijze in praktijk brengen. Tijdens deze evaluatie kunnen eveneens de motivatie van de kandidaat en zijn visie op de functie worden geëvalueerd.

Deze evaluatie zal, bijvoorbeeld, de vorm kunnen aannemen van een interview door de leidinggevend ambtenaar of zijn afgevaardigde. Deze laatste mag zich laten bijstaan door een secretaris en door één of meerdere medewerkers benoemd in dezelfde of hogere klasse dan die van de te begeven betrekking.

Zodra beslist wordt om een dergelijke aanvullende evaluatie te organiseren, zijn de overblijvende kandidaten verplicht hieraan deel te nemen. In geval van afwezigheid wordt de kandidaat uitgesloten van het vervolg van de procedure.

Voorrang zal verleend worden aan de kandidaat die het best beantwoordt aan het profiel van de gesolliciteerde functie.

Brussel, 15 maart 2013.

Hans D'HONDT, Voorzitter van het Directiecomité

Voor de raadpleging van de tabel, zie beeld

^