gepubliceerd op 08 februari 2010
Koninklijk besluit tot goedkeuring van de eerste aanpassing van de tweede bestuursovereenkomst tussen de Belgische Staat en de Rijksdienst voor Pensioenen
19 JANUARI 2010. - Koninklijk besluit tot goedkeuring van de eerste aanpassing van de tweede bestuursovereenkomst tussen de Belgische Staat en de Rijksdienst voor Pensioenen
ALBERT II, Koning der Belgen, Aan allen die nu zijn en hierna wezen zullen, Onze Groet.
Gelet op de wet van 26 juli 1996 tot modernisering van de sociale zekerheid en tot vrijwaring van de leefbaarheid van de wettelijke pensioenstelsels, artikel 47;
Gelet op de wet van 25 april 1963 betreffende het beheer van de instellingen van openbaar nut voor sociale zekerheid en sociale voorzorg, artikel 15;
Gelet op het koninklijk besluit van 3 april 1997 houdende maatregelen met het oog op de responsabilisering van de openbare instellingen van sociale zekerheid, met toepassing van artikel 47 van de wet van 26 juli 1996 tot modernisering van de sociale zekerheid en tot vrijwaring van de leefbaarheid van de wettelijke pensioenstelsels, artikel 8;
Gelet op het koninklijk besluit van 19 juli 2006 tot goedkeuring van de tweede bestuursovereenkomst van de Rijksdienst voor Pensioenen;
Gelet op de dringende noodzakelijkheid;
Gelet op het advies van de Inspecteur van Financiën, gegeven op 8 juni 2009;
Gelet op de akkoordbevinding van de Staatssecretaris voor Begroting, gegeven op 17 juli 2009;
Op de voordracht van de Minister van Pensioenen, de Minister van Ambtenarenzaken en de Staatsecretaris voor Begroting en op het advies van de in Raad vergaderde Ministers, Hebben Wij besloten en besluiten Wij :
Artikel 1.De eerste aanpassing van de tweede bestuursovereenkomst tussen de Belgische Staat en de Rijksdienst voor Pensioenen, wordt goedgekeurd.
Art. 2.Dit besluit en de bijgevoegde aanpassing van de bestuursovereenkomst hebben uitwerking met ingang van 1 januari 2009.
Art. 3.De Minister bevoegd voor Pensioenen, de Minister bevoegd voor Ambtenarenzaken en de minister bevoegd voor Begroting zijn, ieder wat hem betreft, belast met de uitvoering van dit besluit.
Gegeven te Brussel, 19 januari 2010.
ALBERT Van Koningswege : De Minister van Pensioenen, M. DAERDEN De Minister van Ambtenarenzaken, Mevr. I. VERVOTTE De Staatssecretaris voor Begroting, M. WATHELET
Bijakte 2009 bij de bestuursovereenkomst 2006-2008 tussen de Belgische Staat en de Rijksdienst voor Pensioenen In uitvoering van het KB van 3 april 1997 houdende maatregelen met het oog op de responsabilisering van de Openbare Instellingen van Sociale Zekerheid, met toepassing van artikel 47 van de wet van 26 juli 1996 tot modernisering van de sociale zekerheid en de vrijwaring van de leefbaarheid van de wettelijke pensioenstelsels;
In uitvoering van artikel 73 van de wet houdende diverse bepalingen van 6 mei 2009;
En Gelet op de bestuursovereenkomst betekend op 31 maart 2006 tussen de Belgische Staat en de Rijksdienst voor Pensioenen;
Gelet op het advies van het Basisoverlegcomité van 21 januari 2009, Gelet op het akkoord van het Beheerscomité gegeven op 20 oktober 2008, Gelet op de controle van de coördinatie en consistentie tussen de ontwerpen van bestuursovereenkomsten van de verschillende openbare instellingen van sociale zekerheid, uitgevoerd door het College van Openbare Instellingen van Sociale Zekerheid overeenkomstig artikel 6 van het KB van 3 april 1997, Gelet op de goedkeuring van deze bijakte door de Ministerraad op 17 juli 2009, Wordt overeengekomen, voor de periode die aanvangt op 1 januari 2009 en eindigt op 31 december 2009 Tussen, - de Belgische Staat, En, - de Rijksdienst voor Pensioenen Dat wat volgt :
Artikel 1.Behalve indien uitdrukkelijk anders bepaald door het huidige aanhangsel, blijven de artikels van de bestuursovereenkomst, getekend op 31 maart 2006 tussen de Belgische Staat en de Rijksdienst voor Pensioenen van toepassing gedurende de periode van het aanhangsel.
Artikel 2.De Rijksdienst verbindt zich ertoe het geheel van de doelstellingen vastgelegd door de bestuursovereenkomst, op datum van 31 december 2008, die nog zonder resultaat zouden zijn, te realiseren.
De Rijksdienst verbindt zich er ook toe om de verplichtingen voort te zetten waarvoor reeds een datum na 31 december 2008 zou zijn aangegeven in de bestuursovereenkomst, alsook in de bijlagen ervan.
Artikel 3.Artikel 47 (Beheersbegroting voor het jaar 2006) werd als volgt vervangen : Artikel 47 (Beheersbegroting voor het jaar 2009)
Personeelsuitgaven
104.095.000
Werkingsuitgaven
19.852.000
waarvan : gewone werking
8.084.000
Informatica
11.768.000
Investeringen
4.251.000
waarvan : gewone investeringen
499.000
Informatica-investeringen
3.252.000
Onroerende investeringen
500.000
Totaal
128.198.000
Overeenkomstig artikel 5 van het KB van 3 april 1997, wordt het maximaal bedrag aan personeelskredieten, dat betrekking heeft op statutaire ambtenaren, op 112.150.412,00 euro vastgelegd.
Voor de personeelskredieten, de werkingskredieten en de investeringen werd de genormeerde totale beheersbegroting, met inbegrip van de gebouwen, berekend op basis van de genormaliseerde begroting 2009 (omzendbrief van 28 november 2008).
De genormeerde personeelskredieten 2009 worden opgetrokken met 923.620 euro. Dit bedrag stemt overeen met het verschil tussen de verhoging toegekend voor de bijdrage aan de parastatalenpool en de aanpassing aan de nieuwe indexeringshypotheses 2009 (1.441.757 euro - 518.137 euro).
De kredieten aangaande werkingsuitgaven en investeringen, met uitzondering van onroerende investeringen, zijn op een recurrente wijze verhoogd met 1.305.000 euro (zie bijlage proces-verbaal vergadering dd 14 mei 2009 en akkoord van Begroting) - Volgende werkings- en investeringskredieten, exclusief de onroerende investeringskredieten, worden bijkomend toegekend :
22.298.000
1.041.000
Gewone werkingsuitgaven
264.000
Informatica-investeringen)
23.603.000
Een gedetailleerde nota van de nieuwe projecten waarvan de realisatie begonnen wordt in 2009 is samen met een gedetailleerde verantwoording van de beheerskredieten 2009 voor de uitgaven betreffende deze projecten, opgenomen in bijlage 1.
Een samenvatting van de samenstelling van de beheerskredieten, alsook de berekeningswijze voor de maximale kredieten qua statutair personeel zijn opgenomen in bijlage 2 en 3.
Getekend op 19 januari 2010 In naam van de Belgische Staat : De Minister van Pensioenen, M. DAERDEN De minister van Ambtenarenzaken, Mevr. I. VERVOTTE De Staatssecretaris voor Begroting, M. WATHELET In naam van de Rijksdienst voor Pensioenen : De administrateur-generaal, G. PERL B. ADNET M.-H. SKA De adjunct-administrateur-generaal, M. DE BLOCK A. VANDERSTAPPEN De voorzitter van het Beheerscomité, M. NOLLET D. VAN DAELE
Bijlage 1 Nieuwe projecten 2009 De hieronder opgesomde projecten wenst de RVP in de bijakte op te nemen. Per project wordt de algemene doelstelling weergegeven evenals de kostprijs voor het kalenderjaar 2009. In de berekening werden enkel directe kosten gelieerd aan een project en de ingebruikname van een daaruit voortvloeiende nieuwe dienst opgenomen. Indirecte kosten (zoals algemene overhead kost toegekend aan de projecten) werden niet opgenomen.
Bij het inschatten van de kosten voor informatica en gewone werkingsuitgaven werd gebruik gemaakt van de methode van de analoge inschatting. Deze methode is gebaseerd op de werkelijke (en niet op de geschatte kosten) van voormalige, vergelijkbare projecten.
Alle bedragen worden weergegeven in actuele waarde. 1 Doelstellingen 1.1 e-Diensten E-government is één van de strategische pijlers van de RVP. Waar de voorbije jaren hard gewerkt werd aan verschillende back-office toepassingen, beginnen die vandaag te renderen in de front-office.
Vanuit die optiek is de RVP vandaag klaar om van start te gaan met de ontwikkeling van heel wat vernieuwende e-governmenttoepassingen voor zijn doelgroep. Deze algemeen genomen ietwat oudere doelgroep maakt dan misschien wel minder gebruik van PC en internet dan jongere mensen die nog een poos van hun pensioen verwijderd zijn, als het op internetgebruik aankomt is het wel de sterkst stijgende groep.
De RVP kan hierop inspelen door e-governmenttoepassingen van de tweede generatie aan te bieden. Integratie, interactie en personalisatie staan hierbij centraal. Sleutel voor dit alles is de elektronische identiteitskaart (eID) die een meerderheid van de Belgen ondertussen in zijn bezit heeft.
In het kader van dit project wenst de RVP diverse concrete toepassingen te ontwikkelen : -De pensioenaanvraag van thuis uit via de PC - Verzenden van meldingen per SMS. - Een online dossier waarin de burger de stand van zaken van zijn dossier kan opvolgen, verschillende gegevens kan raadplegen (waaronder gegevens inzake betaling) en onder bepaalde voorwaarden ook bepaalde gegevens online kan wijzigen. - Een interactief platform. In de toekenningsprocedure worden vaak bijkomende vragen aan de toekomstig gepensioneerde gesteld. Vandaag gebeurt dit per post. Via de ontwikkeling van een interactief platform, eventueel te integreren in een online dossier, zou de RVP dit in de toekomst ook online mogelijk kunnen maken; - Interactieve formulieren via de website. - De automatische integratie van de loopbaangegevens werknemer in de toepassing www.kenuwpensioen.be Aangezien het hier gaat om het online aanbieden van gepersonaliseerde informatie en transacties spreekt het voor zich dat dit dient te gebeuren in een te ontwikkelen beveiligde omgeving na authenticatie van de identiteit (via eID of token) en dat dit moet geschieden met een zo groot mogelijke transparantie. 1.2 « Pensioenwinkels » De 3 voornaamste pensioeninstellingen zijn op het terrein aanwezig om de (toekomstige) gepensioneerden te informeren en om te antwoorden op hun vragen. Niettemin zien we een toename van de vraag om informatie en dit zowel in kwantitatief als in kwalitatief opzicht. Zo stellen we ondermeer vast dat : - Bijna 30 percent van de huidige pensioengerechtigden een loopbaan hebben gehad in tenminste twee van de drie pensioenregelingen en dat dit cijfer een stijgende tendens vertoont. Hun vragen overstijgen dan ook het domein van één specifiek stelsel en hebben ook betrekking op de cumulregelingen tussen diverse stelsels; - Bijna 90 percent van de telefoonoproepen bij de Ombudsdienst Pensioenen en bijna 25 percent van de dossiers bij deze dienst hebben betrekking op vragen om informatie. Hierbij regelmatig terugkomende vragen betreffen de samenhang van de inlichtingen die verschillende bronnen verstrekken (jaarverslag 2006 van de Ombudsdienst Pensioenen).
Daarom wil de RVP in samenwerking met de 2 andere pensioeninstellingen (RSVZ en PDOS) op weloverwogen plaatsen contactpunten uitbouwen waar de burger informatie kan krijgen over de drie voornaamste pensioenregelingen. De meerwaarde van een dergelijke dienstverlening bestaat erin dat de (toekomstig) gepensioneerden met een gemengde loopbaan in één moeite alle gewenste inlichtingen met betrekking tot hun pensioen kunnen krijgen. 1.1 Geïntegreerd callcenter RVP B SIGeDIS Om te komen tot een contactpunt voor alles wat te maken heeft met de wettelijke pensioenen, wensen de RVP en de andere huidige leden van de v.z.w. SIGeDIS het callcenter dat zal antwoorden op vragen van (toekomstig) gepensioneerden betreffende hun pensioenraming, zonder afbreuk te doen aan de bevoegdheden van de overige leden-instellingen, toe te vertrouwen aan de RVP. 1.2 Cadnet B Taxi-As Zowel in het toekenningsproces van de Inkomensgarantie voor Ouderen (IGO) als bij verschillende invorderingsprocedures vraagt de RVP zowel kadastrale gegevens als gegevens met betrekking tot de belastbare inkomsten op bij de FOD Financiën. Dit gebeurt door middel van papieren formulieren. De RVP wil deze papieren gegevensstroom vervangen door een elektronische variant ervan. Dit moet een veel snellere behandeling van deze dossiers toelaten. 1.3 Elektronische uitwisseling EU formulieren Via dit internationaal project wil de RVP een elektronische gegevensstroom creëren met buitenlandse pensioeninstellingen via gestandaardiseerde formulieren met betrekking tot pensioendossiergegevens (signalitiek, loopbaan, pensioenbedrag). Doel hiervan is het toekenningsproces voor de betrokkenen met een (gedeeltelijke) loopbaan in een ander EU land te optimaliseren. 1.4 KM Pensioeninstructies Vandaag zijn de dienstnota's betreffende het onderwerp Pensioenen terug te vinden op het intranet onder het tabblad « Nota's pensioenen ». Deze nota's worden per jaar en per onderwerp gerangschikt. Een opzoeking per sleutelwoord is ook mogelijk, maar te weinig gebruiksvriendelijk. De bezoekersstatistieken net als de tevredenheidsenquête hebben een onvoldoende gebruik laten blijken van het tabblad.
Daarom is het de bedoeling om via dit project een betrouwbare en efficiënte tool aan te bieden aan de personeelsleden die in de gemeenschappelijke, de toekennings- en de betaaldiensten werken. Dit zal hen toelaten de informatie die nodig is om snel en correct een pensioen toe te kennen, te betalen en er omtrent te informeren, terug te vinden.
Het werk in het kader van dit project zal de basis zijn om het terrein van kennisbeheer (Knowledge Management, afgekort KM) bij de RVP verder uit te breiden. 1.1 Meewerken aan het Belgische e-government De RVP verleent zijn actieve medewerking aan de projecten van de KSZ. Door het elektronisch ter beschikking stellen van pensioeninformatie via het openstellen van zijn gegevensbanken aan andere instellingen en bestuursniveaus helpt de RVP de werking van andere overheidsorganisaties te optimaliseren met als uiteindelijke doel de dienstverlening aan de burger in alle mogelijke domeinen te verbeteren. 1.2 Klachtenmanagement De laatste jaren heeft de RVP veel inspanningen geleverd om de dienstverlening beter op de klant af te stemmen. Klachtenmanagement is het laatste stukje van de puzzel dat ontbreekt.
Het is de bedoeling om alle die klachten te centraliseren, zorgvuldig te inventariseren en de nodige aanpassingen te door te voeren om de euvels te verhelpen. De coördinator/het klachtenloket speelt hier een centrale rol. Er bestaan programma's waarmee alle vragen, antwoorden en andere gegevens kunnen worden opgeslagen en waarmee men op regelmatige tijdstippen kan nagaan welke klachten het meest voorkomen.
Afhankelijk daarvan kan men dan de werkmethodes aanpassen. 1.3 Verbetering van de kwijtscheldingsprocedure De RVP heeft een handleiding uitgewerkt waarin de grondbeginselen voor de optimalisering van de efficiënte werking van de Raad en een verbeterde dienstverlening aan de burger worden vastgelegd. Hierbij staan twee punten centraal : - een snellere afhandeling van aan de Raad voorgelegde gevallen; - een standaardisatie en formalisering van de beoordelingscriteria.
De handleiding moet uitmonden in richtlijnen voor de diensten. Zij bevat de objectieve criteria die bij de beoordeling van de terugvorderingdossiers moeten worden gehanteerd. Hierbij zal, deels zoals vandaag al het geval is, worden uitgegaan van het onderscheid tussen : - de verzaking van ambtswege; - en de behandeling op verzoek.
De richtlijnen zullen in de werking van de diensten worden geïmplementeerd en in 2009 in voege treden. 2 Budgettering Inzake de werkingsuitgaven informatica werd het aantal mandagen analisten en ontwikkelaars IT bepaald op basis van analoge projecten met een vergelijkbare inspanning die de RVP in het verleden heeft uitgevoerd en waarvoor specifieke kennis vereist was. Meer concreet gaat het om de ontwikkeling van de interactieve front office toepassing kenuwpensioen.be, het call center Groene Lijn, de begeleiding bij de implementatie van een dashboarding tool en de captatie van externe elektronische informatiestromen.
Inzake het project « Pensioenwinkels » beperkt de voorgestelde planning zich in 2009 tot een integratie van de zitdagen RVP met deze van de 2 andere pensioeninstellingen. De gewone werkingsuitgaven werden becijferd op basis van deze gedaan in het kader van het project Proximity. Eenzelfde inschatting van de gewone werkingsuitgaven werd gedaan voor het call center naar analogie met het call center Groene Lijn.
Beheersbegroting - Projecten
2009
1.1 e-Diensten
605.440
Personeelsuitgaven
0
Gewone werkingsuitgaven
24.940
812.8 Bureel-, publicatie- en publiciteitskosten betreffende het beheer van de instelling
24.940
Informatica werkingsuitgaven
580.500
813.1 Sommen verschuldigd bij het gebruik van informaticamaterieel
580.500
Sommen verschuldigd bij IT ontwikkeling
552.750
2 analisten (385 mandagen)
288.750
2 ontwikkelaars (440 mandagen)
264.000
Sommen verschuldigd bij het gebruik van informaticamaterieel
27.750
1.2 Pensioenwinkels
12.650
Personeelsuitgaven
0
Gewone werkingsuitgaven
12.650
812.2 Beroepsopleiding van het personeel
1.000
812.8 Bureel-, publicatie- en publiciteitskosten betreffende het beheer van de instelling
10.988
1.3 Geïntegreerd Call-center RVP-SIGeDIS
770.457
Personeelsuitgaven
316.817
4 niveau C Franstalig (groepsverantwoordelijke inbegrepen)
126.727
6 niveau C Nederlandstalig (groepsverantwoordelijke inbegrepen)
190.090
Gewone werkingsuitgaven
33.740
812.2 Beroepsopleiding van het personeel
8.800
812.8 Bureel-, publicatie- en publiciteitskosten betreffende het beheer van de instelling
24.940
Informatica werkingsuitgaven
174.600
813.1 Sommen verschuldigd bij het gebruik van informaticamaterieel
174.600
Sommen verschuldigd bij IT ontwikkeling
163.000
1 analist (100 mandagen)
75.000
1 ontwikkelaar (130 mandagen)
78.000
1 specialist (10 mandagen)
10.000
Sommen verschuldigd bij het gebruik van informaticamaterieel
11.600
Investeringsuitgaven
245.300
873.1 Aankoop van informaticamaterieel
245.300
Tool call center
245.300
1.4 Cadnet B Taxi-As
188.470
Personeelsuitgaven
0
Gewone werkingsuitgaven
0
Informatica werkingsuitgaven
188.470
813.1 Sommen verschuldigd bij het gebruik van informaticamaterieel
188.470
Sommen verschuldigd bij IT ontwikkeling
181.500
1 analist (110 mandagen)
82.500
1 ontwikkelaar (165 mandagen)
99.000
Sommen verschuldigd bij het gebruik van informaticamaterieel
6.970
Investeringsuitgaven
0
1.5 Elektronische uitwisseling EU-formulieren
342.695
Personeelsuitgaven
0
Gewone werkingsuitgaven
0
Informatica werkingsuitgaven
342.695
813.1 Sommen verschuldigd bij het gebruik van informaticamaterieel
342.695
Sommen verschuldigd bij IT ontwikkeling
336.750
1 analist (185 mandagen)
138.750
1,5 ontwikkelaars (330 mandagen)
198.000
Sommen verschuldigd bij het gebruik van informaticamaterieel
5.945
Investeringsuitgaven
0
1.6 KM Pensioeninstructies
896.900
Personeelsuitgaven
0
Gewone werkingsuitgaven
0
Informatica werkingsuitgaven
564.400
813.1 Sommen verschuldigd bij het gebruik van informaticamaterieel
564.400
Sommen verschuldigd bij IT ontwikkeling
550.000
2 analisten (440 mandagen)
330.000
1 specialist KM (220 mandagen)
220.000
Sommen verschuldigd bij het gebruik van informaticamaterieel
14.400
Investeringsuitgaven
332.500
873.1 Aankoop van informaticamaterieel
332.500
Tool content management
332.500
1.7 Meewerken aan het Belgische e-government
422.500
Personeelsuitgaven
0
Gewone werkingsuitgaven
0
Informatica werkingsuitgaven
422.500
813.1 Sommen verschuldigd bij het gebruik van informaticamaterieel
406.500
1 analist (190 mandagen)
142.500
2 ontwikkelaars (440 mandagen)
264.000
813.1 Andere sommen verschuldigd bij het gebruik van informaticamaterieel
16.000
Investeringsuitgaven
0
TOTAAL
3.239.112
Personeelsuitgaven
316.817
Gewone werkingsuitgaven
71.330
Informatica werkingsuitgaven
2.273.165
Investeringsuitgaven
577.800
Bijlage 2 Samenstelling van de beheerskredieten Artikel 11, § 2, 2°, van het KB van 3 april 1997 bepaalt dat de beheersbegroting de ontvangsten en uitgaven omvat die betrekking hebben op het beheer van de instelling. De beheerskredieten voor de uitgaven omvatten drie categorieën : de personeelskredieten, de werkingskosten en de investeringskredieten.
Begroting 2008 - MB van 29.02.2008 Brief van 29.05.2008 FOD Budget en Beheerscontrole
2008
Personeelsuitgaven
98.246.000,00
Werkingsuitgaven
18.697.000,00
Gewone
8.191.000,00
Eigen informatica
4.085.000,00
Informatica Smals
6.421.000,00
Investeringsuitgaven
3.416.000,00
Informatica
2.927.000,00
Gewone (Meubilair)
489.000,00
Werkingsuitgaven en investeringen
22.113.000,00
Totaal beheersuitgaven (behalve gebouwen)
120.359.000,00
Gebouwen
500.000,00
Totaal genormeerde beheersuitgaven (gebouwen inbegrepen)
120.859.000,00
De kredieten 2009 = kredieten 2008 plus de erkende beheersnormen De personeelskredieten zijn verminderd met 964.000 euro, bedrag dat in 2008 werd toegekend om de achterstallige competentiepremies te betalen (brief van 29.05.2008 FOD Budget en Beheerscontrole).
Oorspronkelijke begroting 2009, aangepast aan de beslissingen van de Ministerraad van 06/03/2009
2009
Personeelsuitgaven
104.095.000,00
Werkingsuitgaven
18.811.000,00
Gewone
8.084.000,00
Eigen informatica
5.833.000,00
Informatica Smals
4.894.000,00
Investeringsuitgaven
3.487.000,00
Informatica
2.988.000,00
Gewone (Meubilair)
499.000,00
Werkingsuitgaven en investeringen
22.298.000,00
Totaal beheersuitgaven (behalve gebouwen)
126.393.000,00
Gebouwen
500.000,00
Totaal genormeerde beheersuitgaven (gebouwen inbegrepen)
126.893.000,00
Beheersbegroting - Projecten
Personeelsuitgaven
0,00
Werkingsuitgaven
1.041.000,00
Gewone
0,00
Eigen informatica
1.041.000,00
Informatica Smals
0,00
Investeringsuitgaven
264.000,00
Informatica
264.000,00
Gewone (Meubilair)
0,00
Werkingsuitgaven en investeringen
1.305.000,00
Totaal beheersuitgaven (behalve gebouwen)
1.305.000,00
Gebouwen
0,00
Totaal genormeerde beheersuitgaven (gebouwen inbegrepen)
1.305.000,00
2009
Personeelsuitgaven
104.095.000,00
Werkingsuitgaven
19.852.000,00
Waarvan : Gewone werking
8.084.000,00
Informatica
11.768.000,00
Investissements
4.251.000,00
Waarvan : Gewone investeringen
499.000,00
Informatica-investeringen
3.252.000,00
Onroerende investeringen
500.000,00
Totaal
128.198.000,00
Bijlage 3 Personeelsplan
GRAAD
AAN 100 %
NIVEAU A
AANTAL
AANTAL
SCHAAL
GEMIDDELDE
MIN
MAX
BASIS
BEDRAG
ADMINISTRATEUR -GENERAAL
1
1
KL 7
117600,70
117600,70
117600,70
klasse 7
117.600,70
ADJUNCT-ADMINISTRATEUR-GENERAAL
1
1
KL 6
102162,41
102162,41
102162,41
klasse 6
102.162,41
MANAGER KLASSE 5
4
4
KL5
73185,81
73185,81
73185,81
klasse 5
292.743,24
DIRECTEUR-GENERAAL
2
2
A51
60881,62
60881,62
60881,62
maximum
121.763,24
ADVISEUR-GENERAAL
8
8
A42
55990,00
55990,00
55990,00
maximum
447.919,99
ADVISEUR-GENERAAL (ex inform-directeur)
2
2
A41
52990,00
52990,00
52990,00
maximum
105.980,00
ADVISEUR-ACTUARIS
0
0
A33
49800,00
48240,00
51359,99
18j-max
0
ADVISEUR
46
6
A32
48359,99
48359,99
48359,99
maximum
290.159,97
2
A33
49800,00
48240,00
51360,00
18j-max
99.600,00
38
A31
44859,99
44859,99
44859,99
maximum
1.704.679,78
ATTACHE (ex informaticus)
14
7
A21
32120,00
25880,00
38359,99
min-max
224.839,97
5
A31
40180,00
35500,00
44859,99
6j-max
200.899,99
2
A33
51359,99
51359,99
51359,99
maximum
102.719,99
ATTACHE-ACTUARIS
0
0
A22
35120,00
28880,00
41359,99
min-max
0
0
A23
39559,99
34759,99
44359,99
6j-max
0
ATTACHE
146
30
A11
27887,50
21880,00
33895,00
min-max
836.624,89
71
A12
31222,49
26549,99
35895,00
6j-max
2.216.797,09
3
A22
27887,50
21880,00
33895,00
18j-max
83.662,49
2
A23
31222,49
26549,99
35895,00
24j-max
62.444,99
40
A21
35000,00
31640,00
38359,99
12j-max
1.399.999,85
GEWESTELIJK DIRECTEUR
15
4
A21
35000,00
31640,00
38359,99
12j-max
139.999,98
6
A22
39439,99
37520,00
41359,99
18j-max
236.639,96
5
A23
43880,00
43400,00
44359,99
24j-max
219.399,98
TOTAAL NIVEAU A
239
239
9.006.638,51
NIVEAU B
TECHNISCH DESKUNDIGE
20
10
BT1
21011,00
16804,00
25218,00
min-max
210.109,99
9
BT2
26893,00
22902,00
30884,00
10j-max
242.036,96
1
BT3
32315,29
31545,19
33085,39
25j-max
32.315,29
ADMINISTRATIEF DESKUNDIGE
94
79
BA1
18815,50
15122,00
22509,00
min-max
1.486.424,31
10
BA2
24510,00
20972,00
28048,00
10j-max
245.099,98
5
BA3
29811,00
28956,00
30666,00
25j-max
149.055,00
FINANCIEEL DESKUNDIGE
6
5
BF1
21011,00
16804,00
25218,00
min-max
105.055,00
1
BF2
26893,00
22902,00
30884,00
10j-max
26.893,00
0
BF3
32315,29
31545,19
33085,39
25j-max
0
ICT DESKUNDIGE
61,5
40,5
BL1
21481,00
17273,99
25688,00
min-max
869.980,30
21
BL2
28587,50
24779,00
32395,99
12j-max
600.337,42
0
BL3
31615,11
30871,98
32358,25
27j-max
0
TOTAAL NIVEAU B
181,5
181,5
3.967.307,25
NIVEAU C
ADMINISTRATIEF ASSISTENT
1489,5
720
CA1
18460,86
14273,70
22648,02
min-max
13.291.817,31
112
CA2
20938,49
17419,61
24457,38
8j-max
2.345.111,36
407,5
CA3
25919,22
24672,00
27166,43
24j-max
10.562.080,61
250
22B
28044,10
28044,10
28044,10
maximum
7.011.024,91
TOTAAL NIVEAU C
1489,5
1489,5
33.210.034,19
NIVEAU D
ADMINISTRATIEF MEDEWERKER
112
0
DA1
20410,12
17673,78
23146,45
min-max
0
0
DA2
22086,61
19595,49
24577,73
8j-max
0
70
DA3
24852,46
22935,75
26769,16
16j-max
1.739.671,85
42
DA4
26223,26
25264,91
27181,61
24j-max
1.101.376,92
TECHNISCH MEDEWERKER
16
0
DT1
17586,36
16792,68
18380,03
min-max
0
0
DT2
21072,95
18108,37
24037,53
min-max
0
1
DT3
22716,85
20225,73
25207,97
8j-max
22.716,85
5
DT4
26183,23
24266,53
28099,93
16j-max
130.916,15
10
DT5
31599,19
30629,91
32568,47
24j-max
315.991,90
TOTAAL NIVEAU D
128
128
3.310.673,67
TOTAAL PLAN STATUTAIREN
2.038,00
2.038,00
AAN 100 %
49.494.653,62
Gemiddelde index 2008
1,4427
71.405.936,77
71.406.000,00
Aantal tewerkstelling statutair 12/2007
1.729
Aantal tewerkstelling CO 12/2007
75,50
TOTAAL ST CO 12/2007
1.804,50
AANVULLING
COMPETENTIEPREMIE NIV A
404.173,00
COMPETENTIEPREMIE NIV B + C
691.000,00
COMPETENTIEPREMIE NIV D
88.000,00
LEIDINGGEVENDE PREMIES
130.000,00
1.313.173,00
WEDDEN
71.406.000,00
TOTAAL WEDDEN
72.719.173,00
VAKANTIEGELD
5.574.652,00
EINDEJAARSPREMIE
333*2038
678.654,00
2.485.541,00
PATRONALE BIJDRAGEN
lonen
72.719.173,00
tweetaligheidspremie
50.000,00
eindejaarspremie
2095*25,31 =
53.024,45
72822197*3,85 %
2.803.654,00
LOONMATIGING
72719173*5,89 %
4.283.159,00
ART 12 PATRONALE FOP
72719173*27 %
19.634.177,00
KASVERGOEDING
380,00
ZEEGELDPREMIE
5.115,00
TWEETALIGHEIDSPREMIE
verhoging tot 20 N BCD en 30 eur NA aan 100 %
65.000,00
ARBEIDSONGEVALLEN
302.411,00
BEGRAFENISVERGOEDING
12.276,00
KINDERBIJSLAG
1.325.532,61
administratieve kosten
16.771,00
KRAAMGELD
basis 12279
5*991 = 4955
17.234,00
FIETSVERGOEDING
uitgaven 2007 voor 1804 personeelsleden
60.000,00
gedeeld door 1804*2038
67.780,00
ABONNEMENTEN
vooruitzichten 2009 van 1.766.056 voor 1804 personeelsleden
gedeeld door 1804*2038 zijnde
1.995.134,00
ADM KOSTEN ABONNEMENTEN
70.000,00
SYNDICALE PREMIE
2038*46,01 =
93.768,00
TOTAAL WEDDEN + TOELAGEN
112.150.411,61
aan de gemiddelde verrekeningscoëfficiënt 2008, zijnde 1,4427