gepubliceerd op 23 mei 2025
Koninklijk besluit betreffende de toekenning van een subsidie aan 24 sociale actoren die werden geselecteerd uit de kandidaturen van de projectoproep "e-inclusion for Belgium - Sociale Actoren 2023" voor het tweede werkingsjaar van de uitvoering van een project gericht op de digitale inclusie van kwetsbare groepen in het kader van het project "e-inclusion for Belgium" van het Europees herstel- en veerkrachtplan
10 APRIL 2025. - Koninklijk besluit betreffende de toekenning van een subsidie aan 24 sociale actoren die werden geselecteerd uit de kandidaturen van de projectoproep "e-inclusion for Belgium - Sociale Actoren 2023" voor het tweede werkingsjaar van de uitvoering van een project gericht op de digitale inclusie van kwetsbare groepen in het kader van het project "e-inclusion for Belgium" van het Europees herstel- en veerkrachtplan
FILIP, Koning der Belgen, Aan allen die nu zijn en hierna wezen zullen, Onze Groet.
Gelet op de wet van 22 mei 2003Relevante gevonden documenten type wet prom. 22/05/2003 pub. 03/07/2003 numac 2003003367 bron federale overheidsdienst budget en beheerscontrole en federale overheidsdienst financien Wet houdende organisatie van de begroting en van de comptabiliteit van de federale Staat sluiten betreffende de organisatie van de begroting en van de comptabiliteit van de federale Staat, artikelen 121 tot 124 ;
Gelet op de programmawet van 20 december 2020Relevante gevonden documenten type programmawet prom. 20/12/2020 pub. 30/12/2020 numac 2020044541 bron federale overheidsdienst kanselarij van de eerste minister Programmawet sluiten, artikel 91;
Gelet op de wet van 23 december 2021Relevante gevonden documenten type wet prom. 23/12/2021 pub. 29/12/2021 numac 2021034312 bron federale overheidsdienst beleid en ondersteuning Wet houdende de algemene uitgavenbegroting voor het begrotingsjaar 2022 sluiten betreffende de Algemene uitgavenbegroting voor het begrotingsjaar 2022, artikel 2.06.4 ;
Gelet op de wet van 26 december 2022Relevante gevonden documenten type wet prom. 26/12/2022 pub. 30/12/2022 numac 2022043150 bron federale overheidsdienst beleid en ondersteuning Wet houdende de algemene uitgavenbegroting voor het begrotingsjaar 2023 sluiten betreffende de Algemene uitgavenbegroting voor het begrotingsjaar 2023, artikel 2.06.4 ;
Gelet op de wet van 22 december 2023Relevante gevonden documenten type wet prom. 22/12/2023 pub. 29/12/2023 numac 2023048518 bron federale overheidsdienst beleid en ondersteuning Wet houdende de algemene uitgavenbegroting voor het begrotingsjaar 2024 sluiten betreffende de Algemene uitgavenbegroting voor het begrotingsjaar 2024, artikel 2.06.4 ;
Gelet op de financiën wet van 20 december 2024Relevante gevonden documenten type wet prom. 20/12/2024 pub. 30/12/2024 numac 2024011768 bron federale overheidsdienst beleid en ondersteuning Financiewet voor het begrotingsjaar 2025 sluiten voor het begrotingsjaar 2025 ;
Gelet op de financiën wet van 25 maart 2025Relevante gevonden documenten type wet prom. 25/03/2025 pub. 31/03/2025 numac 2025002546 bron federale overheidsdienst beleid en ondersteuning Wet tot opening van voorlopige kredieten voor de maanden april, mei en juni 2025 sluiten voor het begrotingsjaar 2025 ;
Gelet op het koninklijk besluit van 20 mei 2022Relevante gevonden documenten type koninklijk besluit prom. 20/05/2022 pub. 10/06/2022 numac 2022041447 bron interfederaal korps van de inspectie van financien Koninklijk besluit betreffende de administratieve, begrotings- en beheerscontrole sluiten betreffende de administratieve, begrotings- en beheerscontrole, artikel 20 ;
Gelet op de verordening (EU) 2021/241 van het Europees parlement en van de Raad van de Europese unie van 12 februari 2021 tot instelling van de herstel- en veerkrachtfaciliteit.
Gelet op het Nationaal herstel- en veerkrachtplan zoals goedgekeurd door de Ministerraad op 30 april 2021.
Gelet op de verordening (EU) 2023/435 van het Europees parlement en de Raad van 27 februari 2023 tot wijziging van Verordening (EU) 2021/241 wat betreft REPowerEU-hoofdstukken in herstel- en veerkrachtplannen en tot wijziging van Verordeningen (EU) nr. 1303/2013, (EU) 2021/1060 en (EU) 2021/1755 en Richtlijn 2003/87/EG Gelet op de uitvoeringsbeslissing van de Raad van de Europese unie van 6 juli 2021 betreffende de goedkeuring van de evaluatie van het Belgische herstel- en veerkrachtplan;
Gelet op de uitvoeringsbeslissing van de Europese Raad van 13 juli 2021 (en zijn bijlage) met betrekking tot de goedkeuring van de evaluatie van het Belgische plan voor Herstel en Veerkracht;
Gelet op de uitvoeringsbeslissing van de Europese Raad van 13 juli 2021 (en zijn bijlage) met betrekking tot de goedkeuring van de evaluatie van het Belgische plan voor Herstel en Veerkracht;
Gelet op het uitvoeringsbesluit van de Raad van de Unie van 8 december 2023 (en bijlage) dat het uitvoeringsbesluit van 13 juli 2021 wijzigt betreffende de goedkeuring van de beoordeling van het plan voor herstel en veerkracht voor België.
Gelet op de verordening (EU) 2021/241 van het Europees parlement en van de Raad van de Europese unie van 12 februari 2021 tot instelling van de herstel- en veerkrachtfaciliteit.
Gelet op de uitvoeringsbeslissing van de Europese Raad van 13 juli 2021 (en zijn bijlage) met betrekking tot de goedkeuring van de evaluatie van het Belgische plan voor Herstel en Veerkracht;
Gelet op het uitvoeringsbesluit van de Raad van de Unie van 8 december 2023 (en bijlage) dat het uitvoeringsbesluit van 13 juli 2021 wijzigt betreffende de goedkeuring van de beoordeling van het plan voor herstel en veerkracht voor België.
Gelet op het advies van de Inspectie van Financiën, gegeven op 2 juni 2023 ;
Gelet op het advies van de Inspectie van Financiën, gegeven op 21 december 2023;
Gelet op het advies van de Inspectie van Financiën, gegeven op 3 januari 2024;
Gelet op het advies van de Inspectie van Financiën, gegeven op 31 januari 2024;
Gelet op het advies van de Inspectie van Financiën, gegeven op 27 januari 2025;
Gelet op het advies van de Inspectie van Financiën, gegeven op 28 maart 2025;
Overwegende het belang van een snelle uitvoering van het project dat is opgenomen in het door de Ministerraad van 30 april 2021 goedgekeurde Nationaal Plan voor Herstel en Veerkracht betreffende de investeringen in digitalisering
Op de voordracht van de Minister van Asiel en Migratie, en Maatschappelijke Integratie, belast met Grootstedenbeleid;
Hebben Wij besloten en besluiten Wij :
Artikel 1.§ 1. Er wordt in het kader van het "e-inclusion for Belgium" project (referentie I408034vBE-C[42]-I[I-4.08]) van het Europees herstel- en veerkrachtplan aan 24 sociale actoren een subsidie van samen maximaal drie miljoen negenhonderdnegen duizend vierhonderdnegenenzestig euro en vierendertig cent (3.909.469,34 EUR) toegekend ter dekking van de kosten die gepaard gaan met de verwezenlijking van het tweede jaar van projecten inzake digitale inclusie van kwetsbare groepen in onze maatschappij. § 2. De subsidie van drie miljoen negenhonderdnegen duizend vierhonderdnegenenzestig euro en vierendertig cent (3.909.469,34 EUR) wordt aan de 24 sociale actoren verdeeld zoals vermeld in de bijlage van dit Koninklijk Besluit. § 3. Het bedrag van de subsidie komt overeen met het goedgekeurde bedrag voor het laatste werkingsjaar van het uit te voeren project. § 4. Het subsidiebedrag werd uitgesplitst in een bedrag exclusief en een bedrag inclusief btw. In geval van onduidelijkheid werd een correctie doorgevoerd om de btw te berekenen zonder het maximumbedrag van de toegekende subsidiebedrag te overschrijden. § 5. Alleen bedragen exclusief btw kunnen ten laste van het herstel- en veerkrachtplan worden gebracht. De btw wordt gedragen door de Belgische staat. § 6. Het subsidiebedrag zal worden aangerekend op de basisallocatie 06.41.14.33.00.44 van de Algemene uitgavenbegroting van het begrotingsjaar 2025.
Art. 2.Het Digilab team van de POD Maatschappelijke Integratie, Administratief Centrum Kruidtuin - Finance Tower, Kruidtuinlaan 50 bus 165, 1000 Brussel, is belast met het administratieve beheer van het project "e-inclusion for Belgium".
Art. 3.§ 1. Binnen drie maanden na de ondertekening van dit koninklijk besluit wordt een protocol, opgesteld op basis van de gegevens in het aanvraagdossier, gesloten tussen de begunstigde van de subsidie en de minister bevoegd voor maatschappelijke integratie en armoedebestrijding. Daarin worden de doelstellingen van het project,de wijze van uitvoering, de samenwerking tussen de partijen, de sancties, de verslaglegging en de verplichtingen van de begunstigde gespecificeerd. § 2. De uitvoering van het project moet geschieden op de in het protocol beschreven wijze.
Art. 4.De subsidie dekt de uitgaven in de periode van 1 januari 2025 tot en met 31 december 2025.
Art. 5.§ 1. De subsidie kan alleen de kosten in verband met het project dekken die zijn aangegeven in het aanvraagdossier ingediende financiële plan of waarvoor een wijzigingsverzoek is goedgekeurd door Digilab en die kunnen worden gefinancierd in het kader van het Europees herstel- en veerkrachtplan. § 2. Dubbele financiering van projectkosten is strikt verboden. § 3. Het betreft kosten die verband houden met de uitvoering van volgende goedgekeurde projecten: 1. Het project "DigiFutures" van de vzw Alpha 5000 2.Het project "Le réseau des IP Wallons" van de vzw ARC 3. Het project "Brigade Numérique Mobile" van de vzw Bibliothèques sans frontières (BSF) 4.Het project "Soutien Informatique Mutualisé" van de vzw CALIF 5. Het project "EPN Mobile et Connecté" van de vzw CEDEG 6.Het project "LabNPlay" van de vzw CodeNPlay 7. Het project "Tous connectés" van het Franstalige Rode Kruis van België 8.Het project "EPN Upgrade" van de vzw Fobagra 9. Het project "SocioConnect" van de vzw Interface3.Namur 10. Het project "Diversi'Clic" van de vzw La Scientothèque 11.Het project "PAW e-inclusion" van de vzw P.A.W. 12. Het project "Tous.tes e-concerné.e.s" van vzw Pôle Beaurinois 13. Het project "Migralink" van de vzw Le Monde des Possibles 14.Het project "Digi You" van de vzw Pour la Solidarite 15. Het project "Clic pour elles" van Réso vzw 16.Het project "123 Digit" van de vzw WeTechCare 17. Het project "Digiboost" van de vzw Yambi 18.Het project van Amal vzw, "Digi-beetjes" 19. Het project van IMEC vzw, "Digivaardig in zorg en welzijn (DiZW) 20.Het project van Maks vzw, "Na de muis en het klavier komt ChatGPT" 21. Het project van vzw Pegode, "Digihelden" 22.Het project van SAAMO West-Vlaanderen, "E-inclusie als sociale hefboom" 23. Het project van vzw Het Portaal, "Naar een e-inclusive zorg" 24.Het project "Inclume" van de vzw Choq § 4. De organisaties zijn verplicht naast de subsidie een cofinanciering te voorzien. Deze cofinanciering moet bijdragen aan de verduurzaming van het project na afloop van de subsidie, zoals beoogd in de doelstellingen van de projectoproep "e-inclusion for Belgium" uit 2023 gericht op sociale actoren. Het bedrag van de cofinanciering dient 20% te bedragen van de totaal gemaakte uitgaven die in het lopende jaar voor dit project. § 5. Het niet voorzien in de vereiste cofinanciering zal resulteren in een vermindering van de toegekende subsidie. De vermindering zal proportioneel worden berekend op basis van het tekort aan de vereiste cofinanciering. § 6. Het inzetten van cofinanciering afkomstig uit andere Europese bronnen is strikt verboden.
Art. 6.§ 1. Aan de begunstigde kan een voorschot van maximaal 30% van het via het RRF toegekende subsidiebedrag worden verstrekt. Bij de berekening van het voorschot wordt geen rekening gehouden met de btw.
Het exacte voorschotbedrag per project wordt vermeld in de bijlage van dit koninklijk besluit.
Dit voorschot wordt enkel toegekend op verzoek van de gesubsidieerde organisatie, dat moet worden ingediend vóór de eerste terugbetalingsaanvraag en uiterlijk op 1 juli 2025. § 2. Het resterende bedrag van de subsidie wordt aan de begunstigde betaald, evenredig met de gedane uitgaven en met inachtneming van de bepalingen in artikel 7 en artikel 8, onder voorbehoud van : a) de verwezenlijking van de in het protocol opgenomen doelstellingen van het project en de conformiteit ervan met betrekking tot de in het herstel- en veerkrachtplan bepaalde mijlpalen/doelstellingen van het project "e-inclusion for Belgium";b) De verwezenlijking van gepaste maatregelen om de financiële belangen van de Unie te beschermen en erover waken dat het gebruik van de fondsen in het kader van de door de faciliteit ondersteunde maatregelen het Belgisch en Europees juridisch kader respecteren, in het bijzonder wat de preventie, de opsporing en de bestrijding van de fraude, de corruptie en de belangenconflicten in artikel 22 van het Europees reglement (EU) 2021/241 betreft, vormt een verplichting en een voorwaarde voor de toekenning van de toelage.c) In geval van fraude, corruptie, belangenconflicten en dubbele financiering ten nadele van de financiële belangen van de Unie wordt de subsidie in haar geheel of gedeeltelijk verminderd.Bij de vaststelling van het bedrag van de terugvordering en de verlaging, of van het bedrag dat vroegtijdig moet worden terugbetaald, neemt de staat het evenredigheidsbeginsel in acht en houdt hij rekening met de ernst van de fraude, de corruptie en de belangenconflicten die de financiële belangen van de Unie schaden, of met de niet-nakoming van een verplichting. Bij het vaststellen van de toe te passen financiële correcties zal rekening worden gehouden met de richtsnoeren van de Europese Commissie voor het bepalen van de financiële correcties die moeten worden toegepast in geval van niet-naleving van de regels inzake overheidsopdrachten. d) het opmaken van terugbetalingsaanvragen vergezeld van de in artikel 7 paragraaf 4 genoemde documenten, waaruit onder meer de materialiteit en het bedrag van de aangegeven kosten blijkt.
Art. 7.§ 1. Om het resterende bedrag van de subsidie (d.w.z. het bedrag boven het voorschot van 30%) te verkrijgen, moet de organisatie twee terugbetalingsaanvragen indienen. § 2. De eerste terugbetalingsaanvraag heeft betrekking op uitgaven tussen 1 januari 2025 en 30 juni 2025. Deze moet uiterlijk op 12 juli 2025 aan Digilab worden verzonden.
Deze eerste terugbetalingsaanvraag moet vergezeld gaan van de in artikel 7 paragraaf 4 beschreven documenten om verificatie van die uitgaven mogelijk te maken.
Het bedrag van de eerste terugbetalingsaanvraag wordt betaald, na goedkeuring van de door de begunstigde ingediende documenten en mits aan de in artikel 7 paragraaf 8 genoemde eisen wordt voldaan.
De hoogte van het bedrag van de eerste terugbetalingsaanvraag mag niet meer bedragen dan 60% van het totale subsidiebedrag.
De door de administratie goedgekeurde kosten worden in voorkomend geval verminderd met het reeds toegekende voorschot, conform artikel 6, § 1.
Het voorschot van 30% van het bedrag van de RRF-subsidie + het resterend bedrag dat door de administratie wordt goedgekeurd op basis van de onkosten die worden ingediend in kader van de eerste terugbetalingsaanvraag, mag samen niet hoger zijn dan 60%.
Als de begunstigde op het moment van de eerste terugbetalingsaanvraag nog niet het volledige voorschotbedrag heeft gebruikt, of als hij geen terugbetaling wenst te vragen, is hij niettemin verplicht om Digilab uiterlijk 12 juli 2025 de documenten toe te sturen die zijn opgesomd in artikel 7 lid 4. Deze documenten moeten betrekking hebben op alle uitgaven die zijn betaald tussen 1 januari 2025 en 30 juni 2025 en waarvoor de diensten volledig zijn geleverd. § 3. De tweede terugbetalingsaanvraag heeft betrekking op uitgaven die zijn gedaan tussen 1 januari 2025 en 31 december 2025, die niet zijn betaald met het bedrag van het voorschot, noch zijn opgenomen in de eerste terugbetalingsaanvraag.
Deze tweede terugbetalingsaanvraag moet uiterlijk op 15 januari 2026 aan Digilab worden verzonden. Deze moet ook vergezeld gaan van de in artikel 7 paragraaf 4 beschreven documenten met betrekking tot de in deze terugbetalingsaanvraag opgegeven uitgaven (om verificatie van die uitgaven mogelijk te maken).
Het bedrag van de tweede terugbetalingsaanvraag, dat ten hoogste overeenkomt met het saldo van de subsidie, wordt na goedkeuring van de door de begunstigde ingediende documenten en mits aan de in artikel 7 paragraaf 8 genoemde eisen wordt voldaan. § 4. Om ontvankelijk te zijn moet elke aanvraag vergezeld gaan van de volgende documenten : - een financieel verslag over de uitgaven die in het kader van het project zijn gedaan. De inhoud van het financieel verslag wordt in artikel 7 paragraaf 5 nader toegelicht; - alle boekhoudkundige documenten, originelen of leesbare kopieën, die de in het financieel verslag vermelde uitgaven rechtvaardigen. Al deze documenten moeten worden genummerd volgens een voorgeschreven methode (toegelicht in het protocol) zodat deze gemakkelijk gelinkt kunnen worden met de gegevens in het financieel verslag. De aanvrager verbindt zich ertoe de originelen gedurende de wettelijk voorgeschreven termijnen te bewaren en op verzoek van de administratie ter beschikking te stellen. - alle aanvullende bewijsstukken die nodig zijn om aan te tonen dat de gedane uitgaven rechtstreeks verband houden met de mijlpalen/doelstellingen van het "e-inclusion for Belgium" project zoals goedgekeurd in het herstel- en veerkrachtplan ; - een verklaring op eer dat : a) de projectuitgaven niet dubbel worden gefinancierd ;b) alle ingediende facturen zijn betaald. Indien dit niet het geval is, moet Digilab hiervan onverwijld in kennis worden gesteld. Dit deel van de subsidie wordt dan niet betaald of moet worden terugbetaald. - een document met de naam, voornaam en geboortedatum van de wettelijke vertegenwoordigers van de dienstverleners aan wie in het kader van het project een betaling is gedaan en wie vrijgesteld zijn van registratie in het UBO register. een activiteitenverslag in waarin onder meer de in het kader van het project ondernomen acties en de mate waarin de doelstellingen en resultaten zijn bereikt, worden aangetoond. § 5. De financiële verslagen dienen een gedetailleerde overzichtstabel te bevatten van de totaal gemaakte uitgaven, inclusief de bijbehorende betalingsbewijzen, waarmee de organisaties waaraan de betalingen zijn verricht kunnen worden geïdentificeerd (naam, KBO-nummer, adres), met vermelding van het bedrag exclusief btw en het btw-bedrag. Daarnaast dient een grondige toelichting te worden verstrekt over de relevantie van de totaal gemaakte uitgaven en het verband met het project. § 6. De financiële verslagen en activiteitenverslagen worden uitsluitend opgesteld op basis van het door Digilab verstrekte modellen en voldoen aan de in het protocol gespecifieerde vereisten. § 7. Terugbetalingsaanvragen en andere in artikel 7 paragraaf 4 genoemde documenten moeten bij Digilab worden ingediend via het elektronische systeem voor projecttoezicht. § 8. De uitbetaling van de terugbetalingsaanvraag zal worden geweigerd of het gevorderde bedrag zal niet volledig worden betaald: - in geval van niet-naleving van de bepalingen van dit koninklijk besluit ; - in geval van één of meerdere ontbrekende, onvolledige of buiten de termijn verzonden document (in het kader van de in artikel 7 paragraaf 4 gevraagde documenten) ; in geval van één of meerdere bewijsstukken, financiële verslagen of activiteitenverslagen die geen onweerlegbaar bewijs leveren dat de subsidie overeenkomstig de voorschriften is gebruikt.
Art. 8.De begunstigde van de subsidie is verplicht de betaalde bedragen onverwijld terug te betalen : - in geval van onaanvaardbare, onvolledige of niet-conforme uitvoering van het project met betrekking tot de mijlpalen/doelstellingen van het project "e-inclusion for Belgium" zoals goedgekeurd in het herstel- en veerkrachtplan; - in geval van niet-naleving van de voorwaarden van dit koninklijk besluit of het protocol.
Art. 9.§ 1. Digilab zal één of meer controles ter plaatse uitvoeren om na te gaan of de uitvoering van het project beantwoordt aan de in het protocol omschreven doelstellingen en dat de subsidie wordt gebruikt overeenkomstig de geldende regelgeving. § 2. Een externe audit kan worden verricht door de bevoegde federale of Europese autoriteiten. § 3. Indien de begunstigde van de subsidie de controle(s) belemmert, is hij verplicht de betaalde bedragen onverwijld terug te betalen.
Art. 10.Op het einde van het laatste jaar van het project vindt een evaluatie plaats. Digilab is belast met deze evaluatie.
Art. 11.§ 1. Het Belgische en Europese juridische kader betreffende het gebruik van middelen in het kader van het herstel- en herstelplan moeten door de organisatie en diens partners worden nageleefd.
Het is de verantwoordelijkheid van organisatie ervoor te zorgen dat de wettelijke kaders door diens partners worden nageleefd. § 2. Bij de uitvoering van het project moet met name het DNSH-beginsel ("Do No Significant Harm") in acht worden genomen.
Het niet naleven van het DNSH-beginsel kan ertoe leiden dat de subsidie moet worden terugbetaald.
Art. 12.De Minister an Asiel en Migratie, en Maatschappelijke Integratie, belast met Grootstedenbeleid is belast met de uitvoering van dit besluit.
Gegeven te Brussel, op 10 april 2025.
FILIP Van Koningswege : De Minister van Asiel en Migratie, en Maatschappelijke Integratie, belast met Grootstedenbeleid, A VAN BOSSUYT
IDENTIFICATIE PROJECT IDENTIFICATION DU PROJET
TOTAALKOST COUT TOTAL
BEDRAG SUBSIDIE 2024 MONTANT SUBVENTION 2024
BEDRAG SUBSIDIE 2025 MONTANT SUBVENTION 2025
VOOR-SCHOT 2025 AVANCE 2025
Nummer
Organisatie Organisation
Totaal projectkost Coût total du projet
Totaal bedrag eigen cofinanciering Montant total du cofinancement
Totaal subsidie (bedrag RRF) Subvention totale (montant RRF)
Totaal subsidie (bedrag btw) Subvention totale (montant T.V.A.)
RRF PRR
btw T.V.A. RRF PRR
btw T.V.A. I408034-64
ALPHA 5000
308.132,34
39.683,00
253.445,26
15.004,08
156.345,94
11.041,14
97.099,32
3.962,94
29.129,80
I408034-65
ARC ASBL
302.050,00
86.800,00
213.028,51
2.221,49
103.700,00
0,00
109.328,51
2.221,49
32.798,55
I408034-66
BIBLIOTHEQUES SANS FRONTIERES
824.540,82
92.509,00
708.391,22
23.640,60
361.035,36
12.106,22
347.355,86
11.534,38
104.206,76
I408034-67
CHOQ
662.667,00
65.375,00
536.640,70
60.651,30
306.157,85
33.297,15
230.482,85
27.354,15
69.144,86
I408034-68
CALIF
254.789,20
25.000,00
212.678,79
17.110,41
121.280,07
9.067,93
91.398,72
8.042,48
27.419,62
I408034-69
CEDEG
258.443,48
21.000,00
217.161,83
20.281,65
141.791,62
15.576,61
75.370,21
4.705,04
22.611,06
I408034-70
CODENPLAY
1.660.293,19
987.142,00
592.363,15
80.788,04
228.574,76
45.426,47
363.788,39
35.361,57
109.136,52
I408034-72
CROIX ROUGE DE BELGIQUE
310.503,14
51.300,00
245.188,13
14.015,01
115.432,76
4.574,38
129.755,37
9.440,63
38.926,61
I408034-73
FOBAGRA
808.933,33
148.674,00
651.460,33
8.799,00
328.058,83
5.544,00
323.401,50
3.255,00
97.020,45
I408034-74
INTERFACE3- NAMUR
384.272,41
96.000,00
268.891,49
19.380,92
130.535,87
9.555,95
138.355,63
9.824,96
41.506,69
I408034-75
LA SCIENTOTHEQUE
560.673,73
127.693,14
364.691,76
68.288,83
187.056,64
18.057,88
177.635,12
50.230,95
53.290,54
I408034-76
LE MONDE DES POSSIBLES
251.260,99
51.260,98
194.544,13
5.455,88
95.518,87
4.481,14
99.025,25
974,75
29.707,58
I408034-77
PAW
237.807,30
36.400,00
183.238,43
18.168,87
97.499,74
9.164,35
85.738,69
9.004,52
25.721,61
I408034-78
POLE BEAURINOIS
354.360,76
56.698,05
282.316,65
15.346,06
155.885,50
10.408,98
126.431,15
4.937,08
37.929,34
I408034-79
POUR LA SOLIDARITE
272.773,08
54.554,62
193.980,46
24.238,00
90.729,45
10.673,73
103.251,01
13.564,27
30.975,30
I408034-80
RESO
272.773,08
54.554,62
193.980,46
24.238,00
90.729,45
10.673,73
103.251,01
13.564,27
30.975,30
I408034-81
WETECHCARE
663.198,73
60.000,00
553.469,86
49.728,87
336.867,19
28.053,20
216.602,67
21.675,67
64.980,80
I408034-82
YAMBI
275.612,90
62.480,00
201.217,42
11.915,48
100.270,51
6.332,32
100.946,91
5.583,16
30.284,07
I408034-83
AMAL
275.612,91
62.480,00
203.255,56
9.877,35
101.408,48
5.194,35
101.847,08
4.683,00
30.554,12
I408034-84
IMEC
341.472,76
28.291,93
296.952,07
16.228,76
191.073,87
10.501,49
105.878,20
5.727,27
31.763,46
I408034-85
MEDIA ACTIE KUREGEM STAD
437.700,00
50.000,00
382.059,50
5.640,50
195.368,60
3.731,40
186.690,91
1.909,09
56.007,27
I408034-86
PEGODE
247.232,58
26.854,36
199.867,29
20.510,93
116.793,92
11.110,58
83.073,36
9.400,36
24.922,01
I408034-87
SAAMO WEST-VLAANDEREN
370.503,38
40.000,00
324.945,60
5.557,78
184.192,80
3.505,49
140.752,80
2.052,29
42.225,84
I408034-88
HET PORTAAL (AHRUS)
286.384,00
60.460,00
204.616,12
21.307,88
102.316,12
10.608,38
102.300,00
10.699,50
30.690,00
Totaal
10.621.991,11
2.385.210,70
7.678.384,72
558.395,69
4.038.624,19
288.686,88
3.639.760,52
269.708,82
1.091.928,16