Etaamb.openjustice.be
Document
gepubliceerd op 13 mei 2014

Incompetitiestelling in de klasse A2 attaché bij de diensten van de FOD Financiën I. ONDERWERP De volgende betrekkingen, waaraan de titel van attaché is verbonden, worden in competitie gesteld: 1° - 5 betrekkingen waaraan de functie (...) 2° - 1 betrekking waaraan de functie van « Attaché A2 - Dossierbeheer Vereffeningen » (functieclas(...)

bron
federale overheidsdienst financien
numac
2014003157
pub.
13/05/2014
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

FEDERALE OVERHEIDSDIENST FINANCIEN


Incompetitiestelling in de klasse A2 attaché bij de diensten van de FOD Financiën I. ONDERWERP De volgende betrekkingen, waaraan de titel van attaché (A2) is verbonden, worden in competitie gesteld: 1° - 5 betrekkingen waaraan de functie van « Attaché A2 - Beheerscontrole » (functieclassificatie IBB013) is verbonden bij de Stafdienst Begroting en Beheerscontrole (Afdeling Beheerscontrole);2° - 1 betrekking waaraan de functie van « Attaché A2 - Dossierbeheer Vereffeningen » (functieclassificatie DSA806) is verbonden bij de Stafdienst Begroting en Beheerscontrole (Afdeling Vereffeningen);3° - 1 betrekking waaraan de functie van « Attaché A2 - Operationele planning - Teamverantwoordelijke Vereffeningen » (functieclassificatie DSA610) is verbonden bij de Stafdienst Begroting en Beheerscontrole (Afdeling vereffeningen); II. TOEPASSELIJKE REGLEMENTERING De toekenning van deze betrekkingen wordt geregeld door: - het koninklijk besluit van 2 oktober 1937 houdende het statuut van het rijkspersoneel; - het koninklijk besluit van 7 augustus 1939 betreffende de evaluatie en de loopbaan van het rijkspersoneel; - het koninklijk besluit van 4 augustus 2004Relevante gevonden documenten type koninklijk besluit prom. 04/08/2004 pub. 16/08/2004 numac 2004002088 bron federale overheidsdienst personeel en organisatie Koninklijk besluit betreffende de loopbaan van niveau A van het Rijkspersoneel sluiten betreffende de loopbaan van niveau A van het rijkspersoneel; - het koninklijk besluit van 19 juli 2013Relevante gevonden documenten type koninklijk besluit prom. 19/07/2013 pub. 02/08/2013 numac 2013003216 bron federale overheidsdienst financien Koninklijk besluit tot vaststelling van het organiek reglement van de Federale Overheidsdienst Financiën en van de bijzondere bepalingen die van toepassing zijn op het statutair personeel sluiten tot vaststelling van het organiek reglement van de Federale Overheidsdienst Financiën en van de bijzondere bepalingen die van toepassing zijn op het statutair personeel; - het koninklijk besluit van 25 oktober 2013Relevante gevonden documenten type koninklijk besluit prom. 25/10/2013 pub. 14/11/2013 numac 2013002052 bron federale overheidsdienst personeel en organisatie Koninklijk besluit betreffende de geldelijke loopbaan van de personeelsleden van het federaal openbaar ambt sluiten betreffende de geldelijke loopbaan van de personeelsleden van het federaal openbaar ambt; - het koninklijk besluit van 5 december 2011Relevante gevonden documenten type koninklijk besluit prom. 05/12/2011 pub. 19/12/2011 numac 2011003426 bron federale overheidsdienst financien Koninklijk besluit tot vaststelling van de taalkaders van de Federale Overheidsdienst Financiën type koninklijk besluit prom. 05/12/2011 pub. 19/12/2011 numac 2011007246 bron ministerie van landsverdediging Koninklijk besluit tot vaststelling, met het oog op de toepassing van artikel 43 van de wetten op het gebruik van de talen in bestuurszaken, gecoördineerd op 18 juli 1966, van de graden van de personeelsleden die eenzelfde trap van de hiërarchie vormen en van de taalkaders van de wetenschappelijke inrichting van de Staat : "Koninklijk Museum van het Leger en de Krijgsgeschiedenis" sluiten tot vaststelling van de taalkaders van de FOD Financiën; - de wetten op het gebruik van de talen in bestuurszaken, gecoördineerd op 18 juli 1966.

De benoemingen worden toegekend binnen de grenzen van het personeelsplan 2013.

III. TOEKENNINGSVOORWAARDEN VAN DE BETREKKINGEN Kunnen zich kandidaat stellen voor betrekkingen waaraan de titel van attaché (A2) is verbonden: de ambtenaren van de FOD Financiën die van oordeel zijn dat zij beantwoorden aan de voorwaarden die gespecificeerd zijn in het functieprofiel en die op datum van benoeming: - bekleed zijn met de klasse A2; - bekleed zijn met de klasse A1 en minstens twee jaar anciënniteit tellen in de klasse A1 (toepassing van het artikel 41, § 1 van het koninklijk besluit van 7 augustus 1939 betreffende de evaluatie en de loopbaan van het rijkspersoneel).

IV. SELECTIEPROCEDURE 1. Hoe voor een betrekking solliciteren? De ambtenaren die wensen te postuleren, maken gebruik van het hierbijgevoegde formulier (bijlage 1). Teneinde de kandidaten toe te laten hun titels optimaal tot hun recht te laten komen, zijn de functieprofielen bijgevoegd (bijlage 2).

Per functieprofiel moeten verplicht een aparte kandidatuur en een specifieke motivering worden opgesteld.

Tussen de verschillende functieprofielen kan door de kandidaat geen orde van voorkeur worden uitgedrukt.

De ingevulde, gedateerde en ondertekende kandidatu(u)r(en) moet(en) op straffe van nietigheid per aangetekend schrijven bij de post worden ingediend, binnen een termijn van 10 werkdagen, die begint te lopen op de eerste werkdag die volgt op de publicatie van de incompetitiestelling in het Belgisch Staatsblad (de poststempel geldt als bewijs) op het volgende adres: Federale Overheidsdienst Financiën Ter attentie van de Directeur van de Stafdienst Personeel en Organisatie North Galaxy, B 16 Koning Albert II-laan 33, bus 80 1030 Brussel Contact: 0257 257 60 (Informatiecentrum P&O) De kandidaten moeten hun kandidatu(u)r(en) motiveren en hun persoonlijke verwachtingen voor de gepostuleerde betrekking (of de gepostuleerde betrekkingen) vermelden, door de vragenlijst die deel uitmaakt van bijlage 1, te vervolledigen.

De kosten van het aangetekend schrijven zijn ten laste van de personeelsleden en het gebruik van een administratieve omslag is bij deze verboden.

Om elke betwisting betreffende het juiste aantal stukken in eenzelfde zending te vermijden, wordt met aandrang gevraagd dat de kandidaten deze stukken een opeenvolgende nummering geven en dat deze nummering toelaat het totaal aantal stukken vast te stellen (stuk 1 van...., stuk 2 van...).

Voorwaardelijke postuleringen zullen niet in aanmerking worden genomen.

Er zal een ontvangstmelding worden gedaan van de kandidaturen. 2. Welke zijn de verschillende stappen die op een sollicitatie volgen? Eenmaal de kandidaturen ontvangen zijn, zullen deze de volgende stappen volgen: Stap 1.- Onderzoek van de ontvankelijkheid van de postulatie Tijdens deze stap, wordt de ontvankelijkheid van de kandidatuur onderzocht. Na dit onderzoek wordt de kandidatuur, indien zij niet ontvankelijk is, verworpen. Een brief ter kennisgeving van deze verwerping en met als motivatie de redenen van de verwerping zal aan de kandidaat (op zijn woonplaats) worden toegezonden.

Stap 1 is dus eliminerend.

Stap 2. - Onderzoek van de elementen waaruit de kandidatuur van de na stap 1 weerhouden kandidaten is opgebouwd De elementen waaruit de kandidatuur is opgebouwd hebben tot doel om informatie te verschaffen die moet toelaten te onderzoeken in welke mate de capaciteiten en kennis van het personeelslid overeenkomen met de vereisten van de gesolliciteerde functie.

Stap 3. - Verslag over de kandidatuur Een individueel verslag met de analyse van de kandidatuur wordt opgesteld. Deze analyse wordt uitgevoerd op basis van drie krachtlijnen: - eerste krachtlijn van de analyse: onderzoek van de visie van de functie; - tweede krachtlijn van de analyse: onderzoek van de motivatie voor de gesolliciteerde functie; - derde krachtlijn van de analyse: onderzoek van het in de praktijk brengen van kennis.

Om een algemeen beeld te krijgen, kunnen elementen van het persoonlijk dossier van de kandidaat hieraan worden toegevoegd.

Stap 4 - Mondeling onderhoud De weerhouden kandidaten worden uitgenodigd voor een mondeling onderhoud, dat onder andere bedoeld is om te onderzoeken hoe zij hun kennis in praktijk brengen en hoe zij persoonlijk en interpersoonlijk functioneren. Tijdens dit onderhoud zullen ook de motivatie van de kandidaat en zijn beeld over de functie onderzocht kunnen worden.

Dit onderhoud zal plaatshebben voor de leidend ambtenaar of zijn afgevaardigde. Deze laatste kan zich laten bijstaan door een secretaris en door één of meerdere medewerkers die in een zelfde of een hogere klasse benoemd zijn dan deze van de toe te kennen betrekking.

De deelname aan dit mondeling onderhoud is verplicht voor de weerhouden kandidaten. In geval van afwezigheid wordt de kandidaat uitgesloten van het vervolg van de procedure.

Voorrang zal gegeven worden aan de kandidaat die het best beantwoordt aan het profiel van de gesolliciteerde functie.

H. D'HONDT, Voorzitter van het Directiecomité

Voor de raadpleging van de tabel, zie beeld

^