Etaamb.openjustice.be
Document van 22 oktober 2021
gepubliceerd op 07 december 2021

Beslissing van de raad van bestuur van de Gewestelijke Ontwikkelingsmaatschappij voor het Brussels Hoofdstedelijk Gewest tot wijziging van het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de GOMB van 30 januari 2004

bron
gewestelijke ontwikkelingsmaatschappij voor het brusselse hoofdstedelijk gewest
numac
2021022486
pub.
07/12/2021
prom.
22/10/2021
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

22 OKTOBER 2021. - Beslissing van de raad van bestuur van de Gewestelijke Ontwikkelingsmaatschappij voor het Brussels Hoofdstedelijk Gewest tot wijziging van het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de GOMB van 30 januari 2004


De raad van bestuur van de GOMB, Gelet op de bijzondere wet van 12 januari 1989 met betrekking tot de Brusselse Instellingen;

Gelet op de ordonnantie van 20 mei 1999 betreffende de Gewestelijke Ontwikkelingsmaatschappij voor het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, in het bijzonder artikel 14;

Gelet op het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 16 december 1999Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 16/12/1999 pub. 05/02/2000 numac 1999031550 bron ministerie van het brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende goedkeuring van de wijziging van de statuten van de Gewestelijke Ontwikkelingsmaatschappij voor het Brussels Hoofdstedelijk Gewest sluiten houdende goedkeuring van de wijziging van de statuten van de Gewestelijke Ontwikkelingsmaatschappij voor het Brussels Hoofdstedelijk Gewest;

Gelet op de statuten van de Gewestelijke Ontwikkelingsmaatschappij voor het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, in het bijzonder artikel 10;

Gelet op het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de Gewestelijke Ontwikkelingsmaatschappij voor het Brussels Hoofdstedelijk Gewest zoals goedgekeurd op 30 januari 2004, in het bijzonder artikel 289;

Gelet op de wijzigingen die de raad van bestuur in dat statuut aanbracht op de zittingen van: - 14.07.2006 (BS van 22.09.2006); - 26.06.2009 (BS van 29.09.2009); - 28.01.2011 (BS van 18.05.2011); - 24.02.2012 (BS van 18.05.2012); - 28.03.2014 (BS van 04.11.2014); - 21.06.2019 (BS van 09.09.2019); - 24.04.2020 (BS van 29.10.2020);

Gelet op protocol nr. 2021/16 waarin de resultaten van de onderhandelingen gevoerd in sector XV zijn vastgelegd;

Gelet op de beslissing van de raad van bestuur van de Gewestelijke Ontwikkelingsmaatschappij voor het Brussels Hoofdstedelijk Gewest van 22 oktober 2021; wijzigt als volgt het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de Gewestelijke Ontwikkelingsmaatschappij voor het Brussels Hoofdstedelijk Gewest:

Artikel 1.Artikel 7 van het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de Gewestelijke Ontwikkelingsmaatschappij voor het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, hierna het "statuut", dat door de raad van bestuur werd goedgekeurd op 30 januari 2004 en gewijzigd op 14 juli 2006, 26 juni 2009, 28 januari 2011, 24 februari 2012, 28 maart 2014, 21 juni 2019 en 24 april 2020, wordt als volgt vervangen: "Met het oog op de werkorganisatie bepaalt de raad van bestuur om de drie jaar het personeelsplan en het organigram.

Het personeelsplan is een plan waarin wordt bepaald hoeveel personeelsleden er - uitgedrukt in voltijdse equivalenten - per directie, per niveau, per rang en per graad nodig worden geacht voor de uitvoering van de aan de instelling toegekende opdrachten.

Het organigram toont de functionele, organisatorische en hiërarchische banden in de GOMB."

Art. 2.Artikel 8 van het statuut wordt als volgt vervangen: " § 1. De directieraad werkt, bijgestaan door het departement Hrm, minstens elke drie jaar een voorstel van personeelsplan en organigram uit. Die legt hij uiterlijk op 28 februari van het jaar waarin het plan in werking treedt, voor aan de raad van bestuur. Het personeelsplan moet verenigbaar zijn met de beschikbare budgettaire middelen voor de betrokken begrotingsjaren. § 2. De raad van bestuur keurt het personeelsplan goed, op voorwaarde dat het voldoet aan de budgettaire, wettelijke en reglementaire voorschriften en aan de bepalingen van de beheersovereenkomst. § 3. Indien er geen personeelsplan wordt vastgelegd, blijft het laatst vastgelegde plan gelden. § 4. Het personeelsplan vastleggen houdt in dat er toestemming wordt gegeven om de daarin bepaalde betrekkingen in te vullen via aanwerving van contractuele of statutaire personeelsleden, bevordering of mobiliteit. § 5. Als de omstandigheden dat vereisen, is de raad van bestuur bevoegd om het personeelsplan dat hij heeft goedgekeurd, aan te passen. § 6. Het personeelsplan en alle wijzigingen daarvan worden meegedeeld aan het basisoverlegcomité en de personeelsleden, en gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad. § 7. Het organigram en alle wijzigingen daarvan worden meegedeeld aan het basisoverlegcomité en de personeelsleden."

^