gepubliceerd op 22 juli 2022
Besluit van de Waalse Regering tot wijziging van de bijlage van het koninklijk besluit van 24 september 2006 houdende vaststelling van het algemeen politiereglement voor de scheepvaart op de binnenwateren van het Koninkrijk.
24 MEI 2022. - Besluit van de Waalse Regering tot wijziging van de bijlage van het koninklijk besluit van 24 september 2006Relevante gevonden documenten type koninklijk besluit prom. 24/09/2006 pub. 28/11/2006 numac 2006202847 bron federale overheidsdienst werkgelegenheid, arbeid en sociaal overleg Koninklijk besluit waarbij algemeen verbindend wordt verklaard de collectieve arbeidsovereenkomst van 16 februari 2006, gesloten in het Paritair Comité voor het drukkerij-, grafische kunst- en dagbladbedrijf, tot wijziging van de collectieve arbeidsovereenkomst van 25 oktober 1995 tot vaststelling van sommige arbeidsvoorwaarden in de dagbladen type koninklijk besluit prom. 24/09/2006 pub. 11/10/2006 numac 2006202963 bron federale overheidsdienst werkgelegenheid, arbeid en sociaal overleg Koninklijk besluit waarbij algemeen verbindend wordt verklaard de collectieve arbeidsovereenkomst van 10 juni 1999, gesloten in het Paritair Comité voor het glasbedrijf, betreffende de akkoorden voor de werkgelegenheid en de vorming, tot vaststelling van sommige arbeidsvoorwaarden in de aanvullende bedrijfssector glas en betreffende de risicogroepen en het conventioneel brugpensioen type koninklijk besluit prom. 24/09/2006 pub. 29/11/2006 numac 2006203019 bron federale overheidsdienst werkgelegenheid, arbeid en sociaal overleg Koninklijk besluit waarbij algemeen verbindend wordt verklaard de collectieve arbeidsovereenkomst van 4 juli 1996, gesloten in het Paritair Comité voor de diamantnijverheid en -handel, houdende vaststelling van sommige arbeidsvoorwaarden in de diamantnijverheid type koninklijk besluit prom. 24/09/2006 pub. 13/11/2006 numac 2006203043 bron federale overheidsdienst werkgelegenheid, arbeid en sociaal overleg Koninklijk besluit waarbij algemeen verbindend wordt verklaard de collectieve arbeidsovereenkomst van 25 april 2006, gesloten in het Paritair Comité voor de notarisbedienden, tot wijziging van de collectieve arbeidsovereenkomst van 15 januari 2002 houdende de invoering in het notariaat van het stelsel van tijdskrediet, loopbaanvermindering en vermindering van de arbeidsprestaties tot een halftijdse betrekking - Maatregelen ten voordele van oudere bedienden en tot bevordering van de tewerkstelling in het notariaat type koninklijk besluit prom. 24/09/2006 pub. 20/11/2006 numac 2006012422 bron federale overheidsdienst werkgelegenheid, arbeid en sociaal overleg Koninklijk besluit waarbij algemeen verbindend wordt verklaard de collectieve arbeidsovereenkomst van 10 december 2004, gesloten in het Paritair Subcomité voor het stads- en streekvervoer van het Vlaamse Gewest, betreffende de vaststelling van de minimumleeftijd waarop de oudere werknemers kunnen genieten van een bijkomende uitkering in geval van afdanking krachtens de collectieve arbeidsovereenkomst nr. 17 van 19 december 1974 gesloten in de Nationale Arbeidsraad sluiten houdende vaststelling van het algemeen politiereglement voor de scheepvaart op de binnenwateren van het Koninkrijk.
De Waalse Regering, Gelet op het
decreet van 19 maart 2009Relevante gevonden documenten
type
decreet
prom.
19/03/2009
pub.
08/05/2009
numac
2009202017
bron
waalse overheidsdienst
Decreet betreffende de instandhouding van het gewestelijke openbaar wegen- en waterwegendomein
sluiten betreffende de instandhouding van het gewestelijke openbaar wegen- en waterwegendomein, artikel 2, lid 2, 5°, gewijzigd bij het decreet van 24 november 2016;
Gelet op het verslag van 13 mei 2019 opgesteld overeenkomstig artikel 3, 2°, van het decreet van 11 april 2014 houdende uitvoering van de resoluties van de Vrouwenconferentie van de Verenigde Naties die in september 1995 in Peking heeft plaatsgehad en tot integratie van de genderdimensie in het geheel van de gewestelijke beleidslijnen;
Gelet op advies nr. 66.301/4 van de Raad van State, gegeven op 1 juli 2019, overeenkomstig artikel 84, § 1, eerste lid, 2°, van de wetten op de Raad van State, gecoördineerd op 12 januari 1973;
Gelet op het overleg met de federale overheid in toepassing van artikel 6, § 3bis, 6°, van de bijzondere wet van 8 augustus 1980Relevante gevonden documenten type wet prom. 08/08/1980 pub. 11/12/2007 numac 2007000980 bron federale overheidsdienst binnenlandse zaken Bijzondere wet tot hervorming der instellingen. - Officieuze coördinatie in het Duits sluiten tot hervorming der instellingen, dat op 23 maart 2022 plaatsgevonden heeft;
Gelet op de mededeling omtrent dit besluit aan de Europese Commissie op 21 februari 2022, overeenkomstig artikel 5, § 1, van Richtlijn 2015/1535/EU van het Europees Parlement en de Raad van 9 september 2015 betreffende een informatieprocedure op het gebied van technische voorschriften en regels betreffende de diensten van de informatiemaatschappij en de bevestiging van de Europese Commissie van 24 mei 2022 dat dit besluit goedgekeurd en bekendgemaakt kan worden;
Op de voordracht van de Minister van Mobiliteit en Infrastructuren;
Na beraadslaging, Besluit :
Artikel 1.In de bijlage van het koninklijk besluit van 24 september 2006Relevante gevonden documenten type koninklijk besluit prom. 24/09/2006 pub. 28/11/2006 numac 2006202847 bron federale overheidsdienst werkgelegenheid, arbeid en sociaal overleg Koninklijk besluit waarbij algemeen verbindend wordt verklaard de collectieve arbeidsovereenkomst van 16 februari 2006, gesloten in het Paritair Comité voor het drukkerij-, grafische kunst- en dagbladbedrijf, tot wijziging van de collectieve arbeidsovereenkomst van 25 oktober 1995 tot vaststelling van sommige arbeidsvoorwaarden in de dagbladen type koninklijk besluit prom. 24/09/2006 pub. 11/10/2006 numac 2006202963 bron federale overheidsdienst werkgelegenheid, arbeid en sociaal overleg Koninklijk besluit waarbij algemeen verbindend wordt verklaard de collectieve arbeidsovereenkomst van 10 juni 1999, gesloten in het Paritair Comité voor het glasbedrijf, betreffende de akkoorden voor de werkgelegenheid en de vorming, tot vaststelling van sommige arbeidsvoorwaarden in de aanvullende bedrijfssector glas en betreffende de risicogroepen en het conventioneel brugpensioen type koninklijk besluit prom. 24/09/2006 pub. 29/11/2006 numac 2006203019 bron federale overheidsdienst werkgelegenheid, arbeid en sociaal overleg Koninklijk besluit waarbij algemeen verbindend wordt verklaard de collectieve arbeidsovereenkomst van 4 juli 1996, gesloten in het Paritair Comité voor de diamantnijverheid en -handel, houdende vaststelling van sommige arbeidsvoorwaarden in de diamantnijverheid type koninklijk besluit prom. 24/09/2006 pub. 13/11/2006 numac 2006203043 bron federale overheidsdienst werkgelegenheid, arbeid en sociaal overleg Koninklijk besluit waarbij algemeen verbindend wordt verklaard de collectieve arbeidsovereenkomst van 25 april 2006, gesloten in het Paritair Comité voor de notarisbedienden, tot wijziging van de collectieve arbeidsovereenkomst van 15 januari 2002 houdende de invoering in het notariaat van het stelsel van tijdskrediet, loopbaanvermindering en vermindering van de arbeidsprestaties tot een halftijdse betrekking - Maatregelen ten voordele van oudere bedienden en tot bevordering van de tewerkstelling in het notariaat type koninklijk besluit prom. 24/09/2006 pub. 20/11/2006 numac 2006012422 bron federale overheidsdienst werkgelegenheid, arbeid en sociaal overleg Koninklijk besluit waarbij algemeen verbindend wordt verklaard de collectieve arbeidsovereenkomst van 10 december 2004, gesloten in het Paritair Subcomité voor het stads- en streekvervoer van het Vlaamse Gewest, betreffende de vaststelling van de minimumleeftijd waarop de oudere werknemers kunnen genieten van een bijkomende uitkering in geval van afdanking krachtens de collectieve arbeidsovereenkomst nr. 17 van 19 december 1974 gesloten in de Nationale Arbeidsraad sluiten houdende vaststelling van het algemeen politiereglement voor de scheepvaart op de binnenwateren van het Koninkrijk, vervangen bij het koninklijk besluit van 4 april 2014, wordt een artikel 4.07 ingevoegd dat luidt als volgt : " Artikel 4.07. Inland-AIS en Inland-ECDIS : 1° de vaartuigen zijn uitgerust met een Inland-AIS-apparaat in overeenstemming met artikel 7.06, 3., van ES-TRIN. De Inland-AIS-apparatuur is in goede staat. 1° is niet van toepassing op de volgende vaartuigen : a) de vaartuigen van geduwde vaartuigen en van gekoppelde samenstellen, met uitzondering van het vaartuig dat de hoofdaandrijving levert;b) kleine vaartuigen, met uitzondering van : - politievaartuigen uitgerust met een radarinstallatie; - vaartuigen met een certificaat van onderzoek overeenkomstig het Reglement betreffende het onderzoek van Rijnschepen of een certificaat dat gelijkwaardig wordt geacht overeenkomstig deze verordening; c) duwbakken zonder eigen aandrijfsysteem;d) Drijvende werktuigen zonder eigen aandrijfsysteem;2° de Inland-AIS-apparatuur voldoet aan de volgende voorwaarden : a) de Inland-AIS-apparatuur werkt constant;b) de Inland-AIS-apparatuur zendt op maximaal vermogen uit;dit geldt niet voor tankschepen waarvan de navigatiestatus op "gemeerd" ingesteld is; c) voor een vaartuig of een konvooi, enkel één Inland-AIS-apparaat zendt op elk moment gegevens uit;d) de in het uitzendende Inland-AIS-apparaat ingevoerde gegevens stemmen voortdurend overeen met de werkelijke gegevens van het vaartuig of konvooi. 2°, a), is niet van toepassing : (a) indien de vaartuigen zich in een nachtparkeerhaven bevinden als bedoeld in artikel 14.11, 1., van het Politiereglement voor de Rijnvaart; b) indien de bevoegde autoriteit een afwijking heeft toegekend voor de watervlakken die door infrastructuur van de vaargeul zijn gescheiden;c) voor politievaartuigen, indien de overdracht van AIS-gegevens de uitvoering van politietaken in het gedrang kan brengen;3° de vaartuigen die met Inland-AIS-apparatuur uitgerust moeten zijn, met uitzondering van veerboten, worden bovendien uitgerust met Inland-ECDIS-apparatuur in informatiemodus of vergelijkbare apparatuur voor kaartweergave, die moet worden verbonden met de Inland-AIS-apparatuur en ze gebruiken die in combinatie met een up-to-date elektronische navigatiekaart voor de binnenvaart.De ECDIS-apparatuur in informatiemodus, de vergelijkbare kaartweergaveapparatuur en de elektronische binnenvaartkaart voldoen aan de minimumeisen voor ECDIS-apparatuur in informatiemodus en vergelijkbare kaartweergaveapparatuur voor het gebruik van Inland-AIS-gegevens aan boord van vaartuigen (Resolutie 2014-I-12 van de Centrale Commissie voor de Rijnvaart); 4° ten minste de volgende gegevens worden doorgestuurd overeenkomstig hoofdstuk 2 tracking en tracing van vaartuigen in de binnenvaart : a) gebruikersidentificatie (Maritime Mobile Service Identity, MMSI);b) naam van het vaartuig;c) het type vaartuig of konvooi overeenkomstig de Standaard voor tracking en tracing van vaartuigen in de binnenvaart;d) het uniek Europees scheepsidentificatienummer (ENI) of, voor zeeschepen waaraan geen ENI is toegekend, het IMO-nummer;e) de lengte over alles van het vaartuig of het konvooi met een nauwkeurigheid van 0,1 m;f) de breedte over alles van het vaartuig of het konvooi met een nauwkeurigheid van 0,1 m;g) de positie (WGS 84);h) de snelheid op de vaarweg;i) de vaarweg;j) de tijd van het elektronisch traceerapparaat;k) de navigatiestatus overeenkomstig bijlage 11 van het Politiereglement voor de Rijnvaart;l) het punt waarop de gegevens over de positie aan boord van het vaartuig met een nauwkeurigheid van 1 m worden ingewonnen, overeenkomstig bijlage 11 van het Politiereglement voor de Rijnvaart;n) het oproepteken;5° de bestuurder werkt de volgende gegevens onmiddellijk na elke wijziging bij : a) de lengte over alles met een nauwkeurigheid van 0,1 m, overeenkomstig bijlage 11 van het Politiereglement voor de Rijnvaart;b) de breedte over alles met een nauwkeurigheid van 0,1 m, overeenkomstig bijlage 11 van het Politiereglement voor de Rijnvaart;c) het type vaartuig of konvooi overeenkomstig de Standaard voor tracking en tracing van vaartuigen in de binnenvaart;d) de navigatiestatus overeenkomstig bijlage 11 van het Politiereglement voor de Rijnvaart;e) het punt waarop de gegevens over de positie aan boord van het vaartuig met een nauwkeurigheid van 1 m worden ingewonnen, overeenkomstig bijlage 11 van het Politiereglement voor de Rijnvaart; 6° de kleine vaartuigen die gebruik maken van AIS mogen uitsluitend gebruik maken van een Inland-AIS-apparaat in overeenstemming met artikel 7.06, 3., van ES-TRIN, een klasse A-AIS-apparaat met typegoedkeuring overeenkomstig de IMO-voorschriften, of van een klasse B-AIS-apparaat. De AIS-apparatuur van klasse B voldoet aan de relevante vereisten van Aanbeveling ITU-R.M 1371, Richtlijn 2014/53/EU van het Europees Parlement en de Raad van 16 april 2014 betreffende de harmonisatie van de wetgevingen van de lidstaten inzake het op de markt aanbieden van radioapparatuur en tot intrekking van Richtlijn 1999/5/EG, en de internationale norm IEC 62287-1 of 2 (met inbegrip van DSC-kanaalbeheer). De AIS-apparatuur is in goede staat en de in de AIS-apparatuur ingevoerde gegevens stemmen voortdurend overeen met de werkelijke gegevens van het vaartuig of konvooi. 7° de kleine vaartuigen waaraan geen uniek Europees scheepsidentificatienummer (ENI) is toegekend, hoeven de in 4°, d) bedoelde gegevens niet door te geven.8° de kleine vaartuigen die AIS gebruiken, beschikken ook over een operationeel radiotelefoonsysteem dat op het schip-schip-netwerk is aangesloten.».
Art. 2.De Minister van Mobiliteit en Infrastructuren is belast met de uitvoering van dit besluit.
Namen, 24 mei 2022.
Voor de Regering : De Minister-President, E. DI RUPO De Minister van Klimaat, Energie, Mobiliteit en Infrastructuren, Ph. HENRY