gepubliceerd op 15 juli 2000
Besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap tot vaststelling van de lijst van de gemeenschappelijke vormingsthema's bedoeld in artikel 10, lid 1, van het decreet van 30 juni 1998 betreffende de vorming tijdens de loopbaan van de leden van het bestuurs- en onderwijzend personeel en van het opvoedend hulppersoneel in het onderwijs voor sociale promotie
3 APRIL 2000. - Besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap tot vaststelling van de lijst van de gemeenschappelijke vormingsthema's bedoeld in artikel 10, lid 1, van het decreet van 30 juni 1998 betreffende de vorming tijdens de loopbaan van de leden van het bestuurs- en onderwijzend personeel en van het opvoedend hulppersoneel in het onderwijs voor sociale promotie
De Regering van de Franse Gemeenschap, Gelet op het decreet van 30 juni 1998 betreffende de vorming tijdens de loopbaan van de leden van het bestuurs- en onderwijzend personeel en van het opvoedend hulppersoneel in het onderwijs voor sociale promotie, inzonderheid op artikel 10, lid 1;
Gelet op het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 21 mei 1999 tot uitvoering van het decreet van 30 juni 1998 betreffende de vorming tijdens de loopbaan van de leden van het bestuurs- en onderwijzend personeel en van het opvoedend hulppersonel in het onderwijs voor sociale promotie;
Gelet op het advies van de Commissie voor de vorming tijdens de loopbaan van 21 februari 2000, waarbij de lijst van de gemeenschappelijke vormingsthema's werd voorgesteld;
Op de voordracht van de Minister van Jeugdzaken, Ambtenarenzaken en Onderwijs voor sociale promotie, Besluit :
Artikel 1.Voor het jaar 2001, zijn de gemeenschappelijke algemene vormingsthema's, zoals bedoeld in artikel 10, lid 1 van het decreet van 30 juni 1998 betreffende de vorming tijdens de loopbaan van de leden van het bestuurs- en onderwijzend personeel en van het opvoedend hulppersoneel in het onderwijs voor sociale promotie, de volgende : 1° methodologische richtingen die specifiek zijn voor het volwassenonderwijs, meer bepaald : interdisciplinariteit en gedifferentieerde pedagogie;2° aanwending van de nieuwe technologieën inzake informatie en communicatie als onderwijsmateriaal (methodologisch beheer van het aanleren, (simulatie,.. .) en als werkmateriaal voor de leerkrachten (tekstverwerking, beheer van de lessendocumenten; 3° uitwerking van de pedagogische sequenties op grond van een pedagogisch dossier.
Art. 2.Dit besluit treedt in werking op 1 januari 2001.
Art. 3.De Minister van Jeugdzaken, Ambtenarenzaken en Onderwijs voor sociale promotie is belast met de uitvoering van dit besluit.
Brussel, 3 april 2000.
Voor de Regering van de Franse Gemeenschap : De Minister van Jeugdzaken, Ambtenarenzaken en Onderwijs voor sociale promotie, Y. YLIEFF