Etaamb.openjustice.be
Besluit Van De Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 11 februari 2021
gepubliceerd op 22 februari 2021

Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende overdracht van bevoegdheden aan de leidend ambtenaar en de adjunct-leidend ambtenaar van het Centrum voor Informatica voor het Brusselse Gewest

bron
brussels hoofdstedelijk gewest
numac
2021020405
pub.
22/02/2021
prom.
11/02/2021
ELI
eli/besluit/2021/02/11/2021020405/staatsblad
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
links
Raad van State (chrono)
Document Qrcode

11 FEBRUARI 2021. - Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende overdracht van bevoegdheden aan de leidend ambtenaar en de adjunct-leidend ambtenaar van het Centrum voor Informatica voor het Brusselse Gewest


De Brusselse Hoofdstedelijke Regering, Gelet op de bijzondere wet van 8 augustus 1980Relevante gevonden documenten type wet prom. 08/08/1980 pub. 11/12/2007 numac 2007000980 bron federale overheidsdienst binnenlandse zaken Bijzondere wet tot hervorming der instellingen. - Officieuze coördinatie in het Duits sluiten tot hervorming der instellingen, gewijzigd door de wetten van 8 augustus 1988, 12 en 16 januari 1989, 5 mei en 16 juli 1993, 28 december 1994, 5 april 1995, 25 maart 1996, 4 december 1996, 8 februari, 19 maart en 4 mei 1999, 21 maart 2000, 13 juli 2001 (3), 22 januari en 29 april 2002, 5 mei 2003, 10 juli 2003 en 12 augustus 2003, 2 maart, 16 maart, 25 april en 13 september 2004, 27 maart 2006, 21 februari 2010, 19 juli 2012 (5), 26 december 2013, 6 januari 2014 (3), 3 juli en 14 oktober 2018;

Gelet op de bijzondere wet van 12 januari 1989 met betrekking tot de Brusselse instellingen, gewijzigd door de wetten van 9 mei 1989, 5 mei en 16 juli 1993, 5 april 1995, 4 december 1996, 4 mei 1999, 13 juli 2001 (3), 22 januari 2002, 5 mei en 10 juli 2003, 2 en 16 maart 2004, 25 april 2004, 27 maart 2006, 19 juli 2012 (2) en 6 januari 2014 (6), door de bijzondere ordonnanties van 4 juni 2015,20 juli 2016 en van 19 april 2018, en door de wet van 14 oktober 2018, artikelen 36,38 en 48;

Gelet op de wet van 16 maart 1954 betreffende de controle op sommige instellingen van openbaar nut, artikel 1;

Gelet op de wet van 21 augustus 1987 tot wijziging van de wet houdende organisatie van de agglomeraties en federaties van gemeenten en houdende bepalingen betreffende het Brusselse Gewest gewijzigd door de wetten van 12 januari en 16 juni 1989 en door de ordonnanties van 20 mei 1999 en 29 maart 2001, artikel 27;

Gelet op de organieke ordonnantie van 23 februari 2006 houdende de bepalingen die van toepassing zijn op de begroting, de boekhouding en de controle, gewijzigd door de ordonnanties van 1 juni 2006, 31 januari 2008, 16 december 2011 en 4 april 2019;

Gelet op de gezamenlijke ordonnantie van 14 december 2017 van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie betreffende de transparantie van de bezoldigingen en voordelen van de Brusselse openbare mandatarissen, gewijzigd door de ordonnanties van 23 juli 2018 en 16 mei 2019;

Gelet op het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 18 juli 2000Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 18/07/2000 pub. 04/08/2000 numac 2000031263 bron ministerie van het brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot regeling van haar werkwijze en tot regeling van de ondertekening van de akten van de Regering sluiten tot regeling van haar werkwijze en tot regeling van de ondertekening van de akten van de regering gewijzigd bij de besluiten van 16 maart 2001, 29 november 2001, 30 maart 2006, 15 juni 2006, 13 juli 2006, 19 oktober 2006, 19 juli 2007, 22 mei 2008, 22 december 2010, 1 juni 2011, 30 juni 2011, 3 mei en 12 juli 2012, 7 maart, 18 juli en 5 september 2013, 7 mei 2015, 15 juni en 19 juli 2017, 1 maart 2018, 12 december 2019 en 28 mei 2020;

Gelet op het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 19 oktober 2006Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 19/10/2006 pub. 16/11/2006 numac 2006031569 bron ministerie van het brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering betreffende de financiële actoren sluiten betreffende de financiële actoren, gewijzigd bij de regeringsbesluiten van 13 september 2007 en 21 februari 2019;

Gelet op het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 21 maart 2018Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 21/03/2018 pub. 30/03/2018 numac 2018011465 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest sluiten houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, gewijzigd bij besluit van 16 mei 2019;

Gelet op het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 22 juli 2019Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 22/07/2019 pub. 01/08/2019 numac 2019013668 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot vaststelling van de verdeling van de bevoegdheden tussen de ministers van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering sluiten tot vaststelling van de verdeling van de bevoegdheden tussen de ministers van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, artikel 6 punt 7° ); Gelet op het koninklijk besluit van 28 april 1989 voor de toekenning van delegaties van bevoegdheden aan de leidende ambtenaar en de adjunkt-leidende ambtenaar van het Centrum voor informatica voor het Brusselse Gewest;

Gelet op de gelijkekansentest van 22 oktober 2020 uitgevoerd zoals bedoeld in artikel 2° van de ordonnantie van 4 oktober 2018 tot invoering van de gelijkekansentest;

Gelet op het advies van de Inspectie van Financiën gegeven op 9 november 2020;

Gelet op het akkoord van de minister van Begroting gegeven op 1 december 2020;

Gelet op de vraag tot advies binnen 30 dagen, gericht aan de Raad van State op 17 november 2020, met toepassing van artikel 84, § 1, eerste alinea, 3° van de wetten op de Raad van State, gecoördineerd op 12 januari 1973; Overwegende dat geen advies werd verstrekt binnen die termijn;

Gelet op artikel 84, § 4, tweede alinea van de wetten op de Raad van State, gecoördineerd op 12 januari 1973;

Overwegende dat de functioneel bevoegde minister sommige van zijn bevoegdheden mag overdragen aan de leidende ambtenaren en aan deze ambtenaren de toelating mag verlenen om die bevoegdheden op hun beurt over te dragen;

Overwegende dat het met het oog op de goede werking van het Centrum voor Informatica voor het Brusselse Gewest noodzakelijk is, gelet op de evolutie van bepaalde wet- en regelgevende bepalingen, inzonderheid op het vlak van overheidsopdrachten, om de bevoegdheden die de leidende ambtenaren mogen uitoefenen op correcte wijze opnieuw te definiëren;

Op voorstel van de Minister belast met Digitalisering;

Na beraadslaging, Besluit : I. Algemene bepalingen

Artikel 1.Voor de toepassing van het huidige besluit bezitten de onderstaande termen de volgende betekenis : 1° de Regering : de Brusselse Hoofdstedelijke Regering;2° het Centrum : het Centrum voor Informatica voor het Brusselse Gewest, instelling van openbaar nut zoals bedoeld in artikel 27 van de wet van 21 augustus 1987 tot wijziging van de wet houdende organisatie van de agglomeraties en federaties van gemeenten en houdende bepalingen betreffende het Brusselse Gewest, zoals gewijzigd door de ordonnantie van 20 mei 1999 betreffende de reorganisatie van het Centrum voor Informatica voor het Brusselse Gewest;3° de Minister : de minister of Staatssecretaris, belast met Digitalisering;4° de leidende ambtenaren : de directeur-generaal en de adjunct-directeur-generaal van het Centrum; De leidend ambtenaar : de directeur-generaal van het Centrum;

De adjunct-leidend ambtenaar : de adjunct-directeur-generaal van het Centrum; 5° de leidend ambtenaar van de opdracht : de ambtenaar of eender welke andere persoon die belast is met de leiding over en het toezicht op de uitvoering van de opdracht.6° Regelgeving inzake concessies : betreft de wet van 17 juni 2016Relevante gevonden documenten type wet prom. 17/06/2016 pub. 14/07/2016 numac 2016021053 bron federale overheidsdienst kanselarij van de eerste minister Wet inzake overheidsopdrachten type wet prom. 17/06/2016 pub. 14/07/2016 numac 2016021052 bron federale overheidsdienst kanselarij van de eerste minister Wet betreffende de concessieovereenkomsten sluiten betreffende de concessieovereenkomsten, de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies en het koninklijk besluit van 25 juni 2017 betreffende de plaatsing en de algemene uitvoeringsregels van de concessieovereenkomsten, alsook elke latere wijziging van deze teksten en de wetten of besluiten die ze vervangen;7° Regelgeving inzake overheidsopdrachten : betreft de wet van 17 juni 2016Relevante gevonden documenten type wet prom. 17/06/2016 pub. 14/07/2016 numac 2016021053 bron federale overheidsdienst kanselarij van de eerste minister Wet inzake overheidsopdrachten type wet prom. 17/06/2016 pub. 14/07/2016 numac 2016021052 bron federale overheidsdienst kanselarij van de eerste minister Wet betreffende de concessieovereenkomsten sluiten inzake overheidsopdrachten, de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, het koninklijk besluit van 18 april 2017Relevante gevonden documenten type koninklijk besluit prom. 18/04/2017 pub. 09/05/2017 numac 2017020322 bron federale overheidsdienst kanselarij van de eerste minister Koninklijk besluit plaatsing overheidsopdrachten in de klassieke sectoren sluiten plaatsing overheidsopdrachten in de klassieke sectoren, en het koninklijk besluit van 18 juni 2017 plaatsing overheidsopdrachten in de speciale sectoren, alsook elke latere wijziging van deze teksten en de wetten of besluiten die ze vervangen. II. - Werking

Art. 2.De leidend ambtenaar en de adjunct-leidend ambtenaar zijn gezamenlijk bevoegd om de taken te verdelen binnen het Centrum voor Informatica voor het Brusselse Gewest.

Art. 3.De leidend ambtenaar en de adjunct-leidend ambtenaar verzekeren het dagelijks beheer van het Centrum, zoals bepaald in artikel 27, § 4 van de wet van 21 augustus 1987 tot wijziging van de wet houdende organisatie van de agglomeraties en federaties van gemeenten en houdende bepalingen betreffende het Brusselse Gewest, in overeenstemming met de bepalingen van het huidige besluit.

Art. 4.De leidend ambtenaren zijn gezamenlijk bevoegd om de volgende taken uit te voeren : 1° de begroting van het Centrum uitvoeren overeenkomstig de geldende bepalingen van de wet- en regelgeving;2° de voor de goede werking van het Centrum nuttige maatregelen nemen;3° de beslissingen uitvoeren die de Minister neemt in het kader van zijn bevoegdheden;4° samenwerkingsovereenkomsten afsluiten met andere instellingen;

Art. 5.Onverminderd de bepalingen van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 18 juli 2000Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 18/07/2000 pub. 04/08/2000 numac 2000031263 bron ministerie van het brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot regeling van haar werkwijze en tot regeling van de ondertekening van de akten van de Regering sluiten tot regeling van haar werkwijze en tot regeling van de ondertekening van de akten van de Regering wordt aan de leidende ambtenaren een algemene bevoegdheid tot ondertekenen toegekend voor alle akten die tot het dagelijks beheer van het Centrum behoren.

Ze ondertekenen gezamenlijk alle briefwisseling waarvoor ze bevoegd zijn en die niet bindend is voor het beleid van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering.

Ze bevestigen de eensluidendheid van elk document of afschrift dat onder hun bevoegdheden valt.

Art. 6.De leidend ambtenaar en de adjunct-leidend ambtenaar vertegenwoordigen het Centrum in de gerechtelijke en buitengerechtelijke akten en handelen op geldige wijze in zijn naam en voor zijn rekening als eiser en als verweerder.

III. - Begroting

Art. 7.Er wordt aan de leidende ambtenaren van het Centrum gezamenlijke ondertekeningsbevoegdheid verleend om: a) kredieten vast te leggen op bevel van de Minister belast met Digitalisering;b) de facturen en vorderingen te betalen waarvan het bedrag van de uitgaven is vastgelegd;c) betaalopdrachten te verstrekken;d) de briefwisseling en de bestelbonnen van overheidsopdrachten te ondertekenen, onverminderd de toepassing van artikel 18 van onderhavig besluit;e) de subsidiebesluiten te ondertekenen, voor dewelke de Minister opdracht heeft gegeven om de uitgave vast te leggen; IV. - Personeel

Art. 8.De leidende ambtenaren zijn gezamenlijk bevoegd om beslissingen te nemen met betrekking tot de toelating tot de stage en de aanstelling van de ambtenaren van de niveaus B, C en D van het centrum.

Art. 9.De leidende ambtenaren zijn gezamenlijk bevoegd om de contracten tot aanwerving van het contractuele personeel te ondertekenen.

Art. 10.De leidende ambtenaren zijn gezamenlijk bevoegd om bevorderingen toe te staan aan de ambtenaren van de niveaus B, C en D.

Art. 11.De leidende ambtenaren zijn gezamenlijk bevoegd om de beslissingen te nemen houdende aanvaarding van vrijwillig ontslag of van aanvragen tot pensionering van de vast benoemde of contractuele ambtenaren.

Art. 12.De leidende ambtenaren zijn gezamenlijk bevoegd om de leden van het contractueel personeel te ontslaan.

Art. 13.Overeenkomstig het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de personeelsleden van het Centrum zijn de leidende ambtenaren gezamenlijk bevoegd om de ambtenaren van de niveaus B, C en D ter beschikking te stellen door ambtsontheffing in het belang van de dienst.

Art. 14.De leidende ambtenaren zijn gezamenlijk bevoegd om de terbeschikkingstelling van rechtswege wegens ziekte van de ambtenaren van de niveaus B, C en D vast te stellen en om de hun toe te kennen wachtwedde te bepalen.

Art. 15.De leidende ambtenaren organiseren gezamenlijk de zendingen naar het buitenland van de personeelsleden. Voor de openbare mandatarissen in de zin van artikel 2 § 1 van de gezamenlijke ordonnantie van 14 december 2017 van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie betreffende de transparantie van de bezoldigingen en voordelen van de Brusselse openbare mandatarissen, wordt de gemotiveerde beslissing ter goedkeuring overgemaakt aan de Regering.

Art. 16.De leidende ambtenaren zijn gezamenlijk bevoegd om de voorwaarden van uitoefening van het telewerk door de contractuele en statutaire personeelsleden vast te stellen overeenkomstig het besluit van de Regering van 26 januari 2017 betreffende telewerk.

Art. 17.De leidend ambtenaren nemen gezamenlijk de reglementaire maatregelen die voorzien zijn in uitvoering van de wet van 3 juli 1967Relevante gevonden documenten type wet prom. 03/07/1967 pub. 24/10/2001 numac 2001000905 bron ministerie van binnenlandse zaken Wet betreffende de preventie van of de schadevergoeding voor arbeidsongevallen, voor ongevallen op de weg naar en van het werk en voor beroepsziekten in de overheidssector. - Duitse vertaling type wet prom. 03/07/1967 pub. 23/03/2018 numac 2018030614 bron federale overheidsdienst binnenlandse zaken Wet betreffende de preventie van of de schadevergoeding voor arbeidsongevallen, voor ongevallen op de weg naar en van het werk en voor beroepsziekten in de overheidssector. - Duitse vertaling van wijzigingsbepalingen sluiten betreffende de preventie van of de schadevergoeding voor arbeidsongevallen, voor ongevallen op de weg naar en van het werk en voor beroepsziekten in de overheidssector.

V. - Overheidsopdrachten

Art. 18.§ 1. Binnen de grenzen van de beschikbare kredieten, worden aan de leidend ambtenaar en de adjunct leidend ambtenaar, individueel handelend, alle beslissingen overgedragen, zoals gedefinieerd of bedoeld in de Regelgeving inzake overheidsopdrachten of in de Regelgeving inzake concessies, met betrekking tot het sluiten en uitvoeren van overheidsopdrachten of concessies, voor de concessies en de overheidsopdrachten waarvan het bedrag exclusief belasting op toegevoegde waarde lager ligt dan het bedrag bepaald in artikelen 90 junto 11, 2° van het koninklijk besluit van 18 april 2017Relevante gevonden documenten type koninklijk besluit prom. 18/04/2017 pub. 09/05/2017 numac 2017020322 bron federale overheidsdienst kanselarij van de eerste minister Koninklijk besluit plaatsing overheidsopdrachten in de klassieke sectoren sluiten, inbegrepen elke latere wijziging aan deze bepalingen en de wetten of besluiten die ze vervangen. Geen enkele overdracht wordt verleend voor de gunningsbeslissing wanneer het bedrag van de goed te keuren offerte het hierboven bepaalde drempelbedrag met 20% overschrijdt. § 2. De bevoegdheidsoverdrachten voorzien in § 1 gelden voor zover het voorwerp van de uitgave voorafgaandelijk werd toegelaten door de Regering of de Minister, hetzij door de goedkeuring van een programma waarin dit voorwerp vervat zit; hetzij door een bijzondere beslissing met betrekking tot dit voorwerp, of voor zover de uitgave het voorwerp uitmaakt van bijzondere missies waarmee het Centrum belast is. Deze toelating is niet vereist voor de uitgaven waarvan het geraamde bedrag niet hoger ligt dan 6.000 euro exclusief belasting op toegevoegde waarde. § 3. De leidend ambtenaar en de adjunct-leidend ambtenaar, die individueel handelen, zijn eveneens bevoegd om in het kader van de normale uitvoering van de gesloten opdracht en binnen de grenzen van de verwezenlijking van het aanvankelijk beoogde doel de facturen en verklaringen van schuldvordering goed te keuren met betrekking tot alle opdrachten voor werken, leveringen en diensten waarvan het bedrag de bevoegdheidsoverdrachten die voorzien zijn in § 1 overschrijdt, voor zover dat de betrokken waarde de initiële waarde van de opdracht met niet meer dan 10% overschrijdt.

Art. 19.Aan de leidend ambtenaar zoals bedoeld in artikel 1, 4° wordt bevoegdheid verleend om ten laatste bij het afsluiten van de opdracht de leidend ambtenaar van een overheidsopdracht zoals bedoeld in artikel 1, 5° schriftelijk aan te wijzen. Bij gebrek aan dergelijke aanwijzing blijft de leidend ambtenaar zelf de leidend ambtenaar van de opdracht.

Art. 20.Aan de leidend ambtenaar van een opdracht wordt bevoegdheid verleend om de opvolging van de opdracht tot en met de definitieve oplevering te beheren. Daarmee wordt bedoeld : 1° de technische en administratieve opvolging van de opdracht;2° de technische oplevering, zowel voorafgaand aan als na ontvangst van de producten, materialen, leveringen, constructies of diensten;3° de controle van de gedetailleerde staten van de werken, leveringen of diensten;4° de opmaak van de processen-verbaal;5° de voorlopige en de definitieve oplevering;6° het toezicht op de werken, leveringen of diensten.

Art. 21.Onverminderd de toepassing van de wettelijke en reglementaire bepalingen tot regeling van de overheidsopdrachten voor werken, leveringen en diensten, inzonderheid de herzieningsclausules waarvan sprake in de artikelen 37, 38, 38/1 tot 38/9 van het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, mag de gedelegeerde autoriteit die de opdracht heeft gegund, eens de opdracht is gesloten en bij een met redenen omklede beslissing, de opdracht wijzigen zonder nieuwe plaatsingsprocedure.

In geval van wijziging bij toepassing van het vorige lid blijft het voorwerp van de opdracht ongewijzigd.

VI. - Subdelegaties

Art. 22.Na voorafgaande goedkeuring van de Minister, en onverminderd het artikel 5 van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 19 oktober 2006Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 19/10/2006 pub. 16/11/2006 numac 2006031569 bron ministerie van het brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering betreffende de financiële actoren sluiten betreffende de financiële actoren, mogen de leidende ambtenaren bepaalde bevoegdheden die krachtens het huidige besluit aan hen worden overgedragen op individuele wijze subdelegeren aan de personeelsleden van het Centrum, met beperking van de overeenstemmende bevoegdheden.

Art. 23.Onverminderd het artikel 5 van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 19 oktober 2006Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 19/10/2006 pub. 16/11/2006 numac 2006031569 bron ministerie van het brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering betreffende de financiële actoren sluiten betreffende de financiële actoren, mogen de leidende ambtenaren aan de ambtenaren van de niveaus A en B van het Centrum die ze aanwijzen alle bevoegdheden inzake overheidsopdrachten subdelegeren die aan hen worden overgedragen door het huidige besluit. Deze subdelegatie is beperkt tot de overheidsopdrachten van beperkte waarde zoals bepaald in de wet van 17 juni 2016Relevante gevonden documenten type wet prom. 17/06/2016 pub. 14/07/2016 numac 2016021053 bron federale overheidsdienst kanselarij van de eerste minister Wet inzake overheidsopdrachten type wet prom. 17/06/2016 pub. 14/07/2016 numac 2016021052 bron federale overheidsdienst kanselarij van de eerste minister Wet betreffende de concessieovereenkomsten sluiten inzake overheidsopdrachten wanneer ze plaatsvindt ten aanzien van de ambtenaren van niveau B.

Art. 24.De Minister kan een dossier dat, in toepassing van het huidige besluit, binnen de gedelegeerde en subgedelegeerde bevoegdheden treedt, naar zich toe trekken Hij kan richtlijnen vastleggen voor het gebruik van de overgedragen bevoegdheden of een deel dan wel de gehele delegatie intrekken.

VII. - Slotbepalingen

Art. 25.Zo één van de leidende ambtenaren afwezig of verhinderd is, worden de delegaties waarvoor hij alleen handelt en de delegaties waarvoor de leidende ambtenaren gezamenlijk handelen, voor de duur van de afwezigheid of het belet, toegekend aan de andere leidend ambtenaar.

Art. 26.Bij gebrek aan aanduiding van één van de leidende ambtenaren door de Regering, kan de wel aangeduide leidend ambtenaar individueel handelen voor wat betreft de beslissingen en handtekeningen die gezamenlijk moeten genomen worden in toepassing van het huidige besluit.

Art. 27.Het koninklijk besluit van 28 april 1989 voor de toekenning van delegaties van bevoegdheden aan de leidende ambtenaar en de adjunct-leidende ambtenaar van het Centrum voor informatica voor het Brusselse Gewest, wordt opgeheven.

Art. 28.Dit besluit treedt in werking op de dag van zijn publicatie in het Belgisch Staatsblad.

Brussel, 11 februari 2021.

Voor de Brusselse Hoofdstedelijke Regering: De Minister-president van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Territoriale Ontwikkeling en Stadsvernieuwing, Toerisme, de Promotie van het Imago van Brussel en Biculturele Zaken van gewestelijk Belang, R. VERVOORT De Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Werk en Beroepsopleiding, Digitalisering, de Administratieve Vereenvoudiging, de Plaatselijke Besturen en Dierenwelzijn, B. CLERFAYT De Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Financiën, Begroting, Openbaar Ambt, de Promotie van Meertaligheid en van het Imago van Brussel, S. GATZ

^