gepubliceerd op 29 juni 2015
Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot aanwijzing van de leden van de evaluatiecommissie belast met de evaluatie van de mandaathouders van het ministerie en de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest
2 APRIL 2015. - Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot aanwijzing van de leden van de evaluatiecommissie belast met de evaluatie van de mandaathouders van het ministerie en de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest
De Brusselse Hoofdstedelijke Regering, Gelet op de bijzondere wet van 12 januari 1989 met betrekking tot de Brusselse instellingen ;
Gelet op de wet van 16 maart 1954 betreffende de controle op de instellingen van openbaar nut, artikel 11 ;
Gelet op het Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 27 maart 2014Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 05/06/2014 numac 2014031405 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van het ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 05/06/2014 numac 2014031406 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest sluiten houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van het ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, artikel 494 ;
Gelet op het Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 27 maart 2014Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 05/06/2014 numac 2014031405 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van het ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 05/06/2014 numac 2014031406 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest sluiten houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, artikel 493;
Overwegende dat de leden van de evaluatiecommissie belast met de evaluatie van de mandaathouders van het ministerie en de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest moeten worden benoemd;
Gelet op het advies van de inspecteur van Financiën, gegeven op 26.03.15;
Gelet op de akkoordbevinding van de minister van Begroting, gegeven op 2.04.2015;
Gelet op het feit dat de heer Xavier VAN OUTRYVE beschikt over meer dan 25 jaar expertise in de managementsector, zowel privé als openbaar, en dat hij met name actief heeft deelgenomen aan het classificatieproces van de niveau A's in de verschillende federale overheidsdiensten in het kader van de « Copemic »-hervorming;
Gelet op het feit dat mevrouw Myriam PARYS beschikt over een expertise inzake overheidsmanagement, gezien haar opleiding in het openbaar ambt en haar beroepservaring als wetenschappelijk medewerkster bij het « Instituur van de Overheid » en als secretaresse van de Raad van bestuur van Jobpunt Vlaanderen ;
Gelet op het feit dat de heer John LEWIS beschikt over een doortastende expertise inzake management en over veel ervaring inzake human ressources, zowel in de privé als in openbare instellingen, in het bijzonder via zijn huidige baan als vice-voorzitter van de ETNIC;
Gelet op het feit dat de heer Pierre Paul MAETER beschikt over een expertise inzake overheidsmanagement, gezien zijn opleiding en zijn beroepservaring, in het bijzonder als Voorzitter van het directiecomité van de FOD Werkgelegenheid, Arbeid en Sociaal Overleg ;
Gelet op het feit dat mevrouw Anne KIRSCH beschikt over een expertise inzake overheidsmanagement, gezien haar opleiding en haar beroepservaring, in het bijzonder als Adjunct-Bestuurder-Generaal bij de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid;
Gelet op het feit dat de heer Dirk LEONARD beschikt over een expertise inzake overheidsmanagement, gezien zijn opleiding en zijn beroepservaring, in het bijzonder als Human Ressources- Directeur van het Gemeentebestuur van de stad Brussel;
Gelet op het feit dat de heer Charles-Etienne LAGASSE beschikt over een expertise inzake overheidsmanagement, gezien zijn opleiding en zijn beroepservaring, in het bijzonder als Bestuursdirecteur bij het Commissariat Général des Relations Internationales (CGRI) gedurende 27 jaar en als Algemeen Inspecteur van Wallonie-Bruxelles International (WBI) gedurende 5 jaar;
Gelet op het feit dat de heer Alain ERALY beschikt over een expertise inzake overheidsmanagement, gezien zijn opleiding en zijn beroepservaring, in het bijzonder als Directeur van het Institut de Sociologie van de Université libre de Bruxelles, als Professor sociologie en beheer, en als specialist in overheidsmanagement, waarbij hij werkstukken heeft gepubliceerd over de sociologie van de organisaties en de communicatie.
Gelet op het feit dat mevrouw Charline DESMECHT, gezien haar opleiding en haar beroepservaring bij de kabinetten van de minister van Buitenlandse zaken en van de Eerste minister, over een ruime expertise beschikt inzake overheidsmanagement;
Gelet op het feit dat de heer Ferenc BALLEGEER, gezien zijn opleiding en zijn beroepservaring, een expertise heeft opgebouwd inzake overheidsmanagement;
Gelet op het feit dat de mevrouw Nadine SOUGNE, momenteel gepensioneerd, beschikt over een expertise inzake management, in het bijzonder als Human Ressources-Directrice gedurende meer dan 15 jaar bij het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest;
Gelet op het feit dat de heer Francis RESIMONT, momenteel gepensioneerd, gezien zijn opleiding en beroepservaring beschikt over een expertise inzake overheidsmanagement, in het bijzonder als Secretaris-generaal van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest;
Gelet op het feit dat de heer Alfons BOON, als voorzitter van de directiecomité van de FOD Budget en Beheerscontrole over een ruime ervaring beschikt inzake overheidsmanagement en evaluatieprocessen ;
Gelet op het feit dat de Mevrouw Tania DEKENS, gezien haar opleiding in overheidsmanagement en haar beroepservaring in een managementfunctie, momenteel als Algemeen Bestuurster van Famifed, het Federaal Agentschap voor de Kinderbijslag, federale openbare instelling voor sociale zekerheid, beschikt over een expertise inzake overheidsmanagement;
Op voorstel van de minister van Openbaar Ambt, Na beraadslaging, Besluit :
Artikel 1.Worden aangewezen als effectieve leden van de evaluatiecommissie belast met de evaluatie van de mandaathouders van het ministerie en de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest : 1° De heer Xavier VAN OUTRYVE (FR) 2° Mevrouw Myriam PARYS (NL) 3° De heer Pierre Paul MAETER (FR) 4° Mevrouw Anne KIRSCH (FR) 5° De heer Dirk LEONARD (NL) 6° De heer Charles Etienne LAGASSE (FR) 7° Mevrouw Charline DESMECHT(NL) Van deze leden is de heer Pierre Paul MAETER benoemd tot voorzitter en mevrouw Myriam PARYS tot ondervoorzitter.
Art. 2.Worden aangewezen als plaatsvervangende leden van de evaluatiecommissie belast met de evaluatie van de mandaathouders van het ministerie en de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest : 1° De heer John LEWIS (FR) als plaatsvervanger van de Heer Xavier VAN OUTRYVE;2° De heer Alfons BOON (NL) als plaatsvervanger van Mevrouw Myriam PARYS ;3° De heer Francis RESIMONT (FR) als plaatsvervanger van de Heer Pierre Paul MAETER;4° Mevrouw Nadine SOUGNE (FR) als plaatsvervangster van Mevrouw Anne KIRSCH;5° Mevrouw Tania DEKENS (NL) als plaatsvervangster van de Heer Dirk LEONARD;6° /De heer Alain ERALY (FR) als plaatsvervanger van de Heer Charles-Etienne LAGASSE;7° De heer Ferenc BALLEGEER (NL) als plaatsvervanger van Mevrouw Charline DESMECHT.
Art. 3.De minister bevoegd voor Openbaar Ambt wordt belast met de uitvoering van dit besluit.
Brussel, 2 april 2015.
Voor de Brusselse Hoofdstedelijke Regering : De minister-president van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Plaatselijke Besturen, Territoriale Ontwikkeling, Stedelijk Beleid, Monumenten en Landschappen, Studentenaangelegenheden, Toerisme, Openbaar Ambt, Wetenschappelijk Onderzoek en Openbare Netheid, R. VERVOORT De minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, Belast met Financiën, Begroting, Externe Betrekkingen en Ontwikkelingssamenwerking G. VANHENGEL De minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Tewerkstelling en Economie en Brandbestrijding en Dringende Medische hulp, D. GOSUIN De minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Mobiliteit en Openbare Werken, P. SMET De minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Huisvesting, Levenskwaliteit, Leefmilieu en Energie, C. FREMAULT