Etaamb.openjustice.be
Meertalige weergave van Besluit Van De Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 02/04/2015
← Terug naar "Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot aanwijzing van de leden van de evaluatiecommissie belast met de evaluatie van de mandaathouders van het ministerie en de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest "
Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot aanwijzing van de leden van de evaluatiecommissie belast met de evaluatie van de mandaathouders van het ministerie en de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest Arrêté du Gouvernement de la Région de Bruxelles-Capitale portant désignation des membres de la commission d'évaluation chargée de l'évaluation des titulaires de mandat du ministère et des organismes d'intérêt public de Bruxelles-Capitale
BRUSSELS HOOFDSTEDELIJK GEWEST REGION DE BRUXELLES-CAPITALE
2 APRIL 2015. - Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot 2 AVRIL 2015. - Arrêté du Gouvernement de la Région de
aanwijzing van de leden van de evaluatiecommissie belast met de Bruxelles-Capitale portant désignation des membres de la commission
evaluatie van de mandaathouders van het ministerie en de instellingen d'évaluation chargée de l'évaluation des titulaires de mandat du
van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest ministère et des organismes d'intérêt public de Bruxelles-Capitale
De Brusselse Hoofdstedelijke Regering, Le Gouvernement de la Région de Bruxelles-Capitale,
Gelet op de bijzondere wet van 12 januari 1989 met betrekking tot de Vu la loi spéciale du 12 janvier 1989 relative aux institutions
Brusselse instellingen ; bruxelloises ;
Gelet op de wet van 16 maart 1954 betreffende de controle op de Vu la loi du 16 mars 1954 relative au contrôle de certains organismes
instellingen van openbaar nut, artikel 11 ; d'intérêt public l'article 11 ;
Gelet op het Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 27 Vu l'arrêté du Gouvernement de la Région de Bruxelles-Capitale du 27
maart 2014 houdende het administratief statuut en de mars 2014 portant le statut administratif et pécuniaire des agents du
bezoldigingsregeling van de ambtenaren van het ministerie van het ministère de la Région de Bruxelles-Capitale, l'article 494;
Brussels Hoofdstedelijk Gewest, artikel 494 ;
Gelet op het Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 27 Vu l'arrêté du Gouvernement de la Région de Bruxelles-Capitale du 27
maart 2014 houdende het administratief statuut en de mars 2014 portant le statut administratif et pécuniaire des agents des
bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van organismes d'intérêt public de la Région de Bruxelles-Capitale,
openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, artikel 493; l'article 493;
Overwegende dat de leden van de evaluatiecommissie belast met de Considérant qu'il convient de désigner les membres de la commission
evaluatie van de mandaathouders van het ministerie en de instellingen d'évaluation chargée de l'évaluation des titulaires de mandat du
van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest moeten worden ministère et des organismes d'intérêt public de la Région de
benoemd; Bruxelles-Capitale ;
Gelet op het advies van de inspecteur van Financiën, gegeven op Vu l'avis de l'inspecteur des Finances, donné le 26.03.15;
26.03.15; Gelet op de akkoordbevinding van de minister van Begroting, gegeven op Vu l'accord du ministre du Budget, donné le 2.04.2015 ;
2.04.2015; Gelet op het feit dat de heer Xavier VAN OUTRYVE beschikt over meer Vu le fait que Monsieur Xavier VAN OUTRYVE dispose d'une expertise de
dan 25 jaar expertise in de managementsector, zowel privé als plus de 25 années dans le secteur du management, tant privé que
openbaar, en dat hij met name actief heeft deelgenomen aan het public, et qu'il a notamment participé activement aux processus de
classificatieproces van de niveau A's in de verschillende federale classification des niveaux A dans les différents Services publics
overheidsdiensten in het kader van de « Copemic »-hervorming; fédéraux dans le cadre de la réforme « Copernic » ;
Gelet op het feit dat mevrouw Myriam PARYS beschikt over een expertise Vu le fait que Madame Myriam PARYS dispose, compte tenu de sa
inzake overheidsmanagement, gezien haar opleiding in het openbaar ambt formation en administration publique et de son expérience
en haar beroepservaring als wetenschappelijk medewerkster bij het « professionnelle comme collaboratrice scientifique au sein de l' «
Instituur van de Overheid » en als secretaresse van de Raad van Instituut van de Overheid » et comme secrétaire du Conseil
bestuur van Jobpunt Vlaanderen ; d'administration de Jobpunt Vlaanderen d'une expertise en matière de
management public ;
Gelet op het feit dat de heer John LEWIS beschikt over een Vu le fait que Monsieur John LEWIS dispose d'une expertise pointue en
doortastende expertise inzake management en over veel ervaring inzake matière de management et d'une grande expérience en matière de
human ressources, zowel in de privé als in openbare instellingen, in ressources humaines tant dans le domaine privé que dans les
het bijzonder via zijn huidige baan als vice-voorzitter van de ETNIC; institutions publiques, notamment via son poste actuel de vice-président de l'ETNIC ;
Gelet op het feit dat de heer Pierre Paul MAETER beschikt over een Vu que Monsieur Pierre Paul MAETER dispose, compte tenu de sa
expertise inzake overheidsmanagement, gezien zijn opleiding en zijn formation et de son expérience professionnelle, notamment comme
beroepservaring, in het bijzonder als Voorzitter van het Président du comité de direction du Service Public Fédéral Emploi,
directiecomité van de FOD Werkgelegenheid, Arbeid en Sociaal Overleg ; Travail et concertation sociale, d'une expertise en matière de management public ;
Gelet op het feit dat mevrouw Anne KIRSCH beschikt over een expertise Vu que Madame Anne KIRSCH dispose, compte tenu de sa formation et de
inzake overheidsmanagement, gezien haar opleiding en haar son expérience professionnelle, notamment comme Administratrice
beroepservaring, in het bijzonder als Adjunct-Bestuurder-Generaal bij générale adjointe au sein de l'Office national de la Sécurité Sociale,
de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid; d'une expertise en matière de management public ;
Gelet op het feit dat de heer Dirk LEONARD beschikt over een expertise Vu le fait que Monsieur Dirk LEONARD dispose, compte tenu de sa
inzake overheidsmanagement, gezien zijn opleiding en zijn formation et de son expérience professionnelle, notamment comme
beroepservaring, in het bijzonder als Human Ressources- Directeur van Directeur des Ressources humaines de l'Administration communale de la
het Gemeentebestuur van de stad Brussel; Ville de Bruxelles, d'une expertise en matière de management public ;
Gelet op het feit dat de heer Charles-Etienne LAGASSE beschikt over Vu que le Professeur Charles-Etienne LAGASSE dispose, compte tenu de
een expertise inzake overheidsmanagement, gezien zijn opleiding en sa formation et de son expérience professionnelle comme Directeur
zijn beroepservaring, in het bijzonder als Bestuursdirecteur bij het d'administration au sein du Commissariat Général des Relations
Commissariat Général des Relations Internationales (CGRI) gedurende 27 Internationales (CGRI) pendant 27 ans et comme Inspecteur Général de
jaar en als Algemeen Inspecteur van Wallonie-Bruxelles International (WBI) gedurende 5 jaar; Wallonie-Bruxelles International (WBI) pendant 5 ans, d'une expertise en management public ;
Gelet op het feit dat de heer Alain ERALY beschikt over een expertise Vu que le Professeur Alain ERALY dispose, compte tenu de sa formation
inzake overheidsmanagement, gezien zijn opleiding en zijn
beroepservaring, in het bijzonder als Directeur van het Institut de et de son expérience professionnelle, notamment comme directeur de
Sociologie van de Université libre de Bruxelles, als Professor l'Institut de Sociologie de l'Université libre de Bruxelles et comme
sociologie en beheer, en als specialist in overheidsmanagement, Professeur de sociologie et de gestion, spécialiste de management
waarbij hij werkstukken heeft gepubliceerd over de sociologie van de public ayant publié des ouvrages portant sur la sociologie des
organisaties en de communicatie. organisations et la communication, d'une expertise en management
Gelet op het feit dat mevrouw Charline DESMECHT, gezien haar opleiding public ; Vu le fait que Madame Charline DESMECHT dispose, compte tenu de sa
en haar beroepservaring bij de kabinetten van de minister van formation et de son expérience professionnelle au sein des cabinets du
Buitenlandse zaken en van de Eerste minister, over een ruime expertise beschikt inzake overheidsmanagement; Ministre des Affaires étrangères et du Premier Ministre, d'une grande expertise en matière de management public ;
Gelet op het feit dat de heer Ferenc BALLEGEER, gezien zijn opleiding Vu le fait que Monsieur Ferenc BALLEGEER dispose, compte tenu de sa
en zijn beroepservaring, een expertise heeft opgebouwd inzake formation et de son expérience professionnelle, d'une expertise en
overheidsmanagement; matière de management public ;
Gelet op het feit dat de mevrouw Nadine SOUGNE, momenteel Vu le fait que Madame Nadine SOUGNE, actuellement retraitée, dispose,
gepensioneerd, beschikt over een expertise inzake management, in het
bijzonder als Human Ressources-Directrice gedurende meer dan 15 jaar notamment comme directrice des Ressources humaines pendant plus de 15
bij het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest; ans au Ministère de la Région de Bruxelles-Capitale, d'une expertise
en matière de management ;
Gelet op het feit dat de heer Francis RESIMONT, momenteel Vu le fait que Monsieur Francis RESIMONT, actuellement retraité,
gepensioneerd, gezien zijn opleiding en beroepservaring beschikt over dispose, vu sa formation et sa carrière professionnelle, notamment en
een expertise inzake overheidsmanagement, in het bijzonder als tant que Secrétaire général du Ministère de la Région de
Secretaris-generaal van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest; Bruxelles-Capitale, d'une expertise en matière de management public; ;
Gelet op het feit dat de heer Alfons BOON, als voorzitter van de Vu le fait que Alfons BOON, en tant que Président du Comité de
directiecomité van de FOD Budget en Beheerscontrole over een ruime direction du SPF Budget et Contrôle de la Gestion, dispose d'une
ervaring beschikt inzake overheidsmanagement en evaluatieprocessen ; grande expérience en management public et des processus d'évaluation ;
Gelet op het feit dat de Mevrouw Tania DEKENS, gezien haar opleiding Vu que Madame Tania DEKENS dispose, compte tenu de sa formation en
in overheidsmanagement en haar beroepservaring in een management public et de son expérience professionnelle dans une
managementfunctie, momenteel als Algemeen Bestuurster van Famifed, het fonction de management, actuellement comme administratrice générale de
Federaal Agentschap voor de Kinderbijslag, federale openbare Famifed, l'Agence fédérale des allocations familiales, institution
instelling voor sociale zekerheid, beschikt over een expertise inzake public de sécurité social fédérale, d'une expertise en management
overheidsmanagement; public;
Op voorstel van de minister van Openbaar Ambt, Sur la proposition du ministre de la Fonction Publique,
Na beraadslaging, Après délibération,
Besluit : Arrête :

Artikel 1.Worden aangewezen als effectieve leden van de

Article 1er.Sont désignés comme membres effectifs de la commission

evaluatiecommissie belast met de evaluatie van de mandaathouders van d'évaluation chargée de l'évaluation des titulaires de mandat du
het ministerie en de instellingen van openbaar nut van het Brussels ministère et des organismes d'intérêt public de la Région de
Hoofdstedelijk Gewest : Bruxelles-Capitale:
1° De heer Xavier VAN OUTRYVE (FR) 1° Monsieur Xavier VAN OUTRYVE (FR) ;
2° Mevrouw Myriam PARYS (NL) 2° Madame Myriam PARYS (NL) ;
3° De heer Pierre Paul MAETER (FR) 3° Monsieur Pierre Paul MAETER (FR)
4° Mevrouw Anne KIRSCH (FR) 4° Madame Anne KIRSCH (FR);
5° De heer Dirk LEONARD (NL) 5° Monsieur Dirk LEONARD (NL);
6° De heer Charles Etienne LAGASSE (FR) 6° Monsieur Charles Etienne LAGASSE (FR);
7° Mevrouw Charline DESMECHT(NL) 7° Madame Charline DESMECHT (NL)
Van deze leden is de heer Pierre Paul MAETER benoemd tot voorzitter en Parmi ces membres, Monsieur Pierre Paul MAETER est nommé Président et
mevrouw Myriam PARYS tot ondervoorzitter. Madame Myriam PARYS est nommée Vice-Présidente.

Art. 2.Worden aangewezen als plaatsvervangende leden van de

Art. 2.Sont désignés comme membres suppléants de la commission

evaluatiecommissie belast met de evaluatie van de mandaathouders van d'évaluation chargée de l'évaluation des titulaires de mandat du
het ministerie en de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest : ministère et des organismes d'intérêt public :
1° De heer John LEWIS (FR) als plaatsvervanger van de Heer Xavier VAN 1° Monsieur John LEWIS (FR) comme suppléant de Monsieur Xavier VAN
OUTRYVE; OUTRYVE;
2° De heer Alfons BOON (NL) als plaatsvervanger van Mevrouw Myriam 2° Monsieur Alfons BOON (NL) comme suppléant de Madame Myriam PARYS ;
PARYS ; 3° De heer Francis RESIMONT (FR) als plaatsvervanger van de Heer 3° Monsieur Francis RESIMONT (FR) comme suppléant de Monsieur Pierre
Pierre Paul MAETER; Paul MAETER ;
4° Mevrouw Nadine SOUGNE (FR) als plaatsvervangster van Mevrouw Anne 4° Madame Nadine SOUGNE (FR) comme suppléante de Madame Anne KIRSCH ;
KIRSCH; 5° Mevrouw Tania DEKENS (NL) als plaatsvervangster van de Heer Dirk 5° Madame Tania DEKENS (NL) comme suppléante de Monsieur Dirk LEONARD
LEONARD; ;
6° /De heer Alain ERALY (FR) als plaatsvervanger van de Heer 6° Monsieur Alain ERALY (FR) comme suppléant de Monsieur
Charles-Etienne LAGASSE; Charles-Etienne LAGASSE;
7° De heer Ferenc BALLEGEER (NL) als plaatsvervanger van Mevrouw 7° Monsieur Ferenc BALLEGEER (NL), comme suppléant de Madame Charline
Charline DESMECHT. DESMECHT.

Art. 3.De minister bevoegd voor Openbaar Ambt wordt belast met de

Art. 3.Le ministre qui a la Fonction publique dans ses attributions

uitvoering van dit besluit. est chargé de l'exécution du présent arrêté.
Brussel, 2 april 2015. Bruxelles, le 2 avril 2015.
Voor de Brusselse Hoofdstedelijke Regering : Pour le Gouvernement de la Région de Bruxelles-Capitale :
De minister-president van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, Le ministre-président du Gouvernement de la Région de
belast met Plaatselijke Besturen, Territoriale Ontwikkeling, Stedelijk Bruxelles-Capitale, chargé des Pouvoirs locaux, du Développement
Beleid, Monumenten en Landschappen, Studentenaangelegenheden, territorial, de la Politique de la Ville, des Monuments et Sites, des
Toerisme, Openbaar Ambt, Wetenschappelijk Onderzoek en Openbare Affaires étudiantes, du Tourisme, de la Fonction publique, de la
Netheid, Recherche scientifique et de la Propreté publique,
R. VERVOORT R. VERVOORT
De minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, Belast met Le ministre du Gouvernement de la Région de Bruxelles-Capitale, chargé
Financiën, Begroting, Externe Betrekkingen en des Finances, du Budget, des Relations extérieures et de la
Ontwikkelingssamenwerking Coopération au Développement,
G. VANHENGEL G. VANHENGEL
De minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Le ministre du Gouvernement de la Région de Bruxelles-Capitale, chargé
Tewerkstelling en Economie en Brandbestrijding en Dringende Medische de l'Emploi et de l'Economie et de la Lutte contre l'Incendie et
hulp, l'Aide médicale urgente,
D. GOSUIN D. GOSUIN
De minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, Le ministre du Gouvernement de la Région de Bruxelles-Capitale, chargé
belast met Mobiliteit en Openbare Werken, de la Mobilité et des Travaux publics,
P. SMET P. SMET
De minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, Le ministre du Gouvernement de la Région de Bruxelles-Capitale, chargé
belast met Huisvesting, Levenskwaliteit, Leefmilieu en Energie, du Logement, de la Qualité de Vie, de l'Environnement et de l'Energie
C. FREMAULT C. FREMAULT
^