gepubliceerd op 15 april 2021
Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 1 oktober 2020 tot aanwijzing van de leden van de evaluatiecommissie belast met de evaluatie van de mandaathouders van de gewestelijke overheidsdiensten van Brussel, van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk gewest en van het Brussels agentschap voor de ondersteuning van het bedrijfsleven
1 OKTOBER 2021. - Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 1 oktober 2020Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 01/10/2020 pub. 08/10/2020 numac 2020015725 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot uitvoering van de Proxi-lening sluiten tot aanwijzing van de leden van de evaluatiecommissie belast met de evaluatie van de mandaathouders van de gewestelijke overheidsdiensten van Brussel, van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk gewest en van het Brussels agentschap voor de ondersteuning van het bedrijfsleven
De Brusselse Hoofdstedelijke Regering, Gelet op het besluit van 28 januari 2021 van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering betreffende het mandaat van de leidend ambtenaar, de adjunct-leidend-ambtenaar en de inspecteurs-generaal van het Gewestelijk Agentschap voor Netheid;
Gelet op het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 21 maart 2018Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 21/03/2018 pub. 30/03/2018 numac 2018011463 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de gewestelijke overheidsdiensten van Brussel type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 21/03/2018 pub. 30/03/2018 numac 2018011465 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest sluiten houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de gewestelijke overheidsdiensten van Brussel, artikel 463;
Gelet op het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 21 maart 2018Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 21/03/2018 pub. 30/03/2018 numac 2018011463 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de gewestelijke overheidsdiensten van Brussel type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 21/03/2018 pub. 30/03/2018 numac 2018011465 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest sluiten houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, artikel 456;
Gelet op het Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 2 april 2015Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 02/04/2015 pub. 29/06/2015 numac 2015031364 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot aanwijzing van de leden van de evaluatiecommissie belast met de evaluatie van de mandaathouders van het ministerie en de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest sluiten tot aanwijzing van de leden van de evaluatiecommissie belast met de evaluatie van de mandaathouders van het ministerie en de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest;
Gelet op het reglement van 21 december 2017 houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van het Brussels Agentschap voor de Ondersteuning van het Bedrijfsleven (BAOB), meer bepaald artikel 441;
Overwegende dat de leden van de evaluatiecommissie belast met de evaluatie van de mandaathouders van de gewestelijke overheidsdiensten van Brussel en de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest moeten worden benoemd;
Gelet op het feit dat de heer Paul-Marie Empain beschikt over een expertise inzake management en human resources in de publieke sector als voormalig gemeentesecretaris van de gemeente Jette.
Gelet op het feit dat Mevr. Siska D'Hoore beschikt over een expertise inzake management en human resources in zowel de private als de publieke sector.
Gelet op het feit dat Mevr. Ann Lenaerts beschikt over een expertise inzake management van lokale besturen en gezien haar ervaring als secretaris-generaal van het EIPA en als professor aan de faculteit Filosofie en Sociale Westenschappen van de VUB. Gelet op het feit dat de heer Yvan Verbakel beschikt over expertise in management in de publieke sector als departementshoofd bij het Vlaams Ministerie van Mobiliteit en Openbare Werken.
Gelet op het feit dat Mevr. Caroline Thyssens Secretaris-Generaal is van de Federatie van gemeentelijke ontvangers en het OCMW. Gelet op het feit dat de heer Patrick Tack beschikt over expertise in management en human resources gezien zijn functie als departementshoofd van het human resources departement van de Nationale Bank van België.
Gelet op het feit dat de heer Charles Etienne Lagasse beschikt over een expertise inzake overheidsmanagement, gezien zijn opleiding en zijn beroepservaring, in het bijzonder als Bestuursdirecteur bij het Commissariat Général des Relations Internationales (CGRI) gedurende 27 jaar en als Algemeen Inspecteur van Wallonie-Bruxelles International (WBI) gedurende 5 jaar.
Gelet op het feit dat de heer Marcel Vermeulen beschikt over een degelijke ervaring in het beheer en management van human resources in de publieke en private sector.
Gelet op het feit dat Mevr. Griet Pitteljon beschikt over expertise in management gezien haar ervaring als coördinator en algemeen directeur in verschillende organisaties in de sociale sector, de zorgsector en de publieke sector.
Gelet op het feit dat Mevr. France Delobbe beschikt over een expertise inzake publiek recht, administratief recht en change management gezien zijn ervaring als hoofd van de juridische dienst bij de NMBS. Gelet op het feit dat de heer Jesse Stroobants beschikt over expertise op vlak van management in de publieke sector onder meer dankzij zijn academisch onderzoek naar de publieke sector.
Gelet op het feit dat Mevr. Isabelle De Beys beschikt over expertise in management en human resources in de publieke sector gezien haar functie in health and well-being management bij de Nationale Loterij.
Gelet op het feit dat de heer Guido Jacobs beschikt expertise in management in de publieke sector gezien zijn ervaring als eerste auditeur-afdelingshoofd bij de Raad van State.
Gelet op het feit dat de heer Yves Verschoren beschikt over ervaring op vlak van management in de publieke sector Op voordracht van de minister van Openbaar Ambt, de minister van Economie en de minister van Vuilnisophaling en -verwerking;
Na beraadslaging, Besluit :
Artikel 1.Worden aangewezen als effectieve leden van de evaluatiecommissie belast met de evaluatie van de mandaathouders van de gewestelijke overheidsdiensten van Brussel, van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en van het Brussels Agentschap voor de Ondersteuning van het Bedrijfsleven: 1° Paul-Marie EMPAIN (FR, wettelijke tweetalige) 2° Siska D'HOORE (NL, wettelijke tweetalige) 3° Ann LENAERTS (FR) 4° Yvan VERBAKEL (NL) 5° Caroline THYSSENS (FR) 6° Patrick TACK (NL, wettelijke tweetalige) 7° Charles Etienne LAGASSE (FR) Van alle leden wordt de heer Paul-Marie EMPAIN (FR, wettelijke tweetalige)benoemd tot voorzitter en Mevr.Siska D'HOORE (NL, wettelijke tweetalige) als ondervoorzitter.
Art. 2.Worden aangewezen als plaatsvervangende leden van de evaluatiecommissie belast met de evaluatie van de mandaathouders van de gewestelijke overheidsdiensten van Brussel, van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en van het Brussels Agentschap voor de Ondersteuning van het Bedrijfsleven: 1° Marcel VERMEULEN (FR) 2° Griet PITTELJON (NL) 3° France DELOBBE (FR) 4° Jesse STROOBANTS (NL) 5° Isabelle DE BEYS (FR) 6° Guido JACOBS (NL) 7° Yves VERSCHOREN (FR) Art.3. Het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 1 oktober 2020Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 01/10/2020 pub. 08/10/2020 numac 2020015725 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot uitvoering van de Proxi-lening sluiten tot aanwijzing van de leden van de evaluatiecommissie belast met de evaluatie van de mandaathouders van de gewestelijke overheidsdiensten van Brussel, van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en van het Brussels Agentschap voor de Ondersteuning van het Bedrijfsleven wordt opgeheven.
Art. 4.Dit besluit treedt in werking op de eerste dag volgend op de bekendmaking in het Belgisch Staatsblad.
Art. 5.De ministers bevoegd voor Openbaar Ambt, Vuilnisophaling en -verwerking en Economie worden belast met de uitvoering van dit besluit.
Brussel, 1 oktober 2020.
Voor de Brusselse Hoofdstedelijke Regering: De Minister-President van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering belast met Territoriale Ontwikkeling, Stadsvernieuwing, Toerisme, Imago van Brussel en Biculturele Zaken van Gewestelijk Belang, R. VERVOORT De Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering belast met Financiën, Begroting, Openbaar Ambt, de Promotie van Meertaligheid en van het Imago van Brussel, S. GATZ De Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering belast met Mobiliteit, Openbare Werken en Verkeersveiligheid, E. VAN DEN BRANDT De Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering belast met Klimaatomschakeling, Leefmilieu, Energie en Participatieve Democratie, A. MARON De Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering belast met Werk en Beroepsopleiding, Digitalisering, Plaatselijke Besturen en Dierenwelzijn, B. CLERFAYT