Etaamb.openjustice.be
Arrest van 15 februari 2005
gepubliceerd op 03 maart 2005

Besluit van de administrateur-generaal tot wijziging van het besluit van de administrateur-generaal van 10 april 2003 houdende delegatie van taken en bevoegdheden van de administrateur-generaal naar de adjunct-administrateur-generaal, de afdelingshoofden en ambtenaren van de rangen A2 en A1

bron
ministerie van de vlaamse gemeenschap
numac
2005035244
pub.
03/03/2005
prom.
15/02/2005
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

15 FEBRUARI 2005. - Besluit van de administrateur-generaal tot wijziging van het besluit van de administrateur-generaal van 10 april 2003 houdende delegatie van taken en bevoegdheden van de administrateur-generaal naar de adjunct-administrateur-generaal, de afdelingshoofden en ambtenaren van de rangen A2 en A1


De administrateur-generaal, Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering van 30 juni 2000 houdende de regeling van de rechtspositie van het personeel van sommige Vlaamse openbare instellingen, inzonderheid op artikel 13, § 2, gewijzigd bij besluit van de Vlaamse Regering van 29 maart 2002;

Overwegende dat de dagdagelijkse werking van de OVAM, zowel intern als extern, te allen tijde moet worden gevrijwaard en elke discontinuïteit in de werking van deze openbare dienst, gelet op het belang en de veelzijdigheid van de opdrachten absoluut moet worden vermeden;

Overwegende de aanduiding van de heer Eddy Wille per 1 december 2003; dat voor de goede organisatie van de afdeling een duidelijke delegatie van taken en bevoegdheden van de administrateur-generaal noodzakelijk is;

Overwegende de continuïteit van de openbare dienstverlening, Besluit :

Artikel 1.Artikel 3 van het besluit van de administrateur-generaal van 10 april 2003 houdende delegatie van taken en bevoegdheden van de administrateur-generaal naar de adjunct-administrateur-generaal, de afdelingshoofden en ambtenaren van de rangen A2 en A1 wordt vervangen door wat volgt : «

Art. 3.Aan de heer Eddy Wille worden volgende taken gedelegeerd : 1. het formuleren, de voorbereiding, de behandeling en opvolging van de dossiers inzake ambtshalve verwijdering van achtergelaten afvalstoffen;2. de voorbereiding, de behandeling en opvolging van de dossiers inzake ambtshalve saneringen alsmede het medeformuleren van voorstellen voor ambtshalve saneringen.Dit betreft meer bepaald de bodemsaneringsprojecten en de saneringen zelf en de nazorg; 3. het nemen van voorzorgsmaatregelen en veiligheidsmaatregelen op plaatsen waar een ambtshalve verwijdering/ambtshalve sanering dient te worden uitgevoerd;4. het opleggen van gebruiksbeperkingen op bodems waar ambtshalve saneringen worden uitgevoerd;5. het uitvoeren of doen uitvoeren van analyses die verband houden met de werkzaamheden inzake ambtshalve verwijdering of sanering;6. de goedkeuring van de rapporten die in het kader van deze werkzaamheden worden opgesteld; 7. de advisering van beleidsvoorstellen inzake bodemsaneringen en beleidsinitiatieven m.b.t. bodemoriënterende onderzoeken; 8. de advisering bij de toewijzing van de verantwoordelijkheden m.b.t. de verplichtingen voortvloeiend uit het afvalstoffendecreet resp. het bodemsaneringsdecreet; 9. de technische ondersteuning van de juridische dossiers m.b.t. de behandeling van procedures voortvloeiend uit het afvalstoffendecreet en zijn uitvoeringsbesluiten en uit het bodemsaneringsdecreet en zijn uitvoeringsbesluiten; 10. de advisering van beleidsvoorstellen inzake veiligheids- en voorzorgsmaatregelen;11. het medewerken aan sectorele uitvoeringsplannen, beleidsprogrammering en databeheer;12. het voorstellen van de lijst van de bodemsaneringen waarvan de uitvoering ambtshalve door OVAM zal worden begonnen/voortgezet;13. het ondertekenen van alle administratieve bescheiden die voortvloeien uit de in de punten 1 tot en met 12 gedelegeerde opdrachten;»

Art. 2.Dit besluit heeft uitwerking met ingang van 1 december 2003.

Mechelen, 15 februari 2005. ir. Frank Parent, administrateur-generaal

^