Etaamb.openjustice.be
Wet
gepubliceerd op 19 januari 2024

Samenwerkingsprotocol tussen Iriscare, de Brusselse verzekeringsinstellingen, het NIC en de FOD Financiën met het oog op de invoering van een spontane uitwisseling en uitwisseling op verzoek van inlichtingen aangaande de zorginstellingen die via ee 1. Wettelijke basis OVERWEGENDE, - De artikelen 320 en 321 van het Wetboek van de inkomstenbe(...)

bron
federale overheidsdienst financien
numac
2024000487
pub.
19/01/2024
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

Samenwerkingsprotocol tussen Iriscare, de Brusselse verzekeringsinstellingen, het NIC en de FOD Financiën met het oog op de invoering van een spontane uitwisseling en uitwisseling op verzoek van inlichtingen aangaande de zorginstellingen die via een elektronisch netwerk factureren 1. Wettelijke basis OVERWEGENDE, - De artikelen 320 en 321 van het Wetboek van de inkomstenbelastingen 1992, die de verplichtingen bepalen welke door de personen die een vrij beroep, een ambt of een post uitoefenen dienen te worden nageleefd, in het bijzonder de verplichting een gedagtekend en ondertekend ontvangstbewijs af te leveren dat gelijktijdig in origineel en duplo wordt opgesteld voor elke in geld, per check of op andere wijze gedane inning van honoraria, commissielonen, bezoldigingen, terugbetalingen van kosten of andere beroepsontvangsten; - artikel 322 van het Wetboek van de inkomstenbelastingen 1992, dat de administratie machtigt, wat een bepaalde belastingplichtige betreft, om van natuurlijke of rechtspersonen alsook van verenigingen zonder rechtspersoonlijkheid de inlichtingen te vorderen die zij nodig acht om de juiste heffing van de belasting te verzekeren. - artikel 323 van het Wetboek van de inkomstenbelastingen 1992, dat de administratie machtigt om van natuurlijke personen en rechtspersonen alsook van verenigingen zonder rechtspersoonlijkheid de overlegging te vorderen van inlichtingen slaande op elke persoon of groep van personen, zelfs niet met name aangeduid, met wie zij rechtstreeks of onrechtstreeks in betrekking zijn geweest uit hoofde van hun verrichtingen of activiteiten; - artikel 327 van het Wetboek van de inkomstenbelastingen 1992, dat onder andere de administratieve diensten van de Staat alsook de openbare instellingen en inrichtingen ertoe verplicht op het verzoek van de administratie alle inlichtingen in hun bezit voor te leggen; - artikel 21 van het Wetboek van de minnelijke en gedwongen invordering van fiscale en niet-fiscale schuldvorderingen dat de ontvanger machtigt over te gaan tot inbeslagneming van de sommen en goederen die verschuldigd zijn aan of toebehoren aan de schuldenaar of medeschuldenaar en die zich in handen van een derde bevinden; - artikel 337 van het Wetboek van de inkomstenbelastingen 1992 en artikel 83 van het Wetboek van de minnelijke en gedwongen invordering van fiscale en liet fiscale schuldvorderingen aangaande het beroepsgeheim; - artikel 17, § 3, van het ministerieel besluit (MB) van 22 december 2015 tot vastlegging van het model en het gebruik van de ontvangstbewijzen-getuigschriften voor verstrekte hulp en van de overeenstemmingstrook te gebruiken door de inrichtingen voor de geneeskundige verzorging, zoals gewijzigd door het MB van 2 mei 2019, dat bepaalt dat de geneeskundige inrichtingen bedoeld in artikel 1 en 2 van dit MB, andere dan de hospitalen, die op elektronische wijze factureren volgens de in de regelgeving van de bevoegde deelstaat inzake ouderenzorg en gezondheidszorg geldende bepalingen vrijgesteld zijn van de 14 van desbetreffend MB bedoelde verplichting, zijnde het gebruik van overeenstemmingsstroken, vanaf de datum van inwerkingtreding van een in het Belgisch Staatsblad gepubliceerd protocol tussen de Federale Overheidsdienst Financiën enerzijds en de bevoegde diensten van de desbetreffende deelstaat anderzijds, dat de modaliteiten regelt inzake de uitwisseling van inlichtingen aangaande de bovenvermelde geneeskundige inrichtingen. - de Zesde Staatshervorming waardoor de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van Brussel-Hoofdstad sinds 1 juli 2014 bevoegd is voor de aangelegenheden gezondheidsbeleid en bejaardenbeleid, binnen de perken vastgesteld door artikel 5, § 1, I, 1° tot 6° en 8° en II, 5° van de bijzondere wet van 8 augustus 1980Relevante gevonden documenten type wet prom. 08/08/1980 pub. 11/12/2007 numac 2007000980 bron federale overheidsdienst binnenlandse zaken Bijzondere wet tot hervorming der instellingen. - Officieuze coördinatie in het Duits sluiten tot hervorming der instellingen; - de ordonnantie van 23 maart 2017 houdende de oprichting van de bicommunautaire Dienst voor Gezondheid, Bijstand aan Personen en Gezinsbijslag, in het bijzonder artikel 4, § 1, 1° en 4°, dat stelt dat Iriscare in de hierboven vermelde aangelegenheden de door deze ordonnantie toevertrouwde opdrachten uitoefent; - de ordonnantie van 21 december 2018 betreffende de Brusselse verzekeringsinstellingen in het domein van de gezondheidszorg en de hulp aan personen, in het bijzonder artikel 3, § 1, eerste lid, dat stelt dat de Brusselse verzekeringsinstellingen tegemoet komen in de kosten van de individuele zorgverstrekkingen in de hierboven vermelde aangelegenheden en artikel 3, § 1, tweede lid, dat stelt dat het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van Brussel-Hoofdstad, op voorstel van de Beheerraad voor Gezondheid en Bijstand aan Personen van Iriscare, de nadere regels van deze tegemoetkomingen kan vastleggen; - het besluit van 30 september 2021 tot uitvoering van artikel 3, § 1, tweede lid van de ordonnantie van 21 december 2018 betreffende de Brusselse verzekeringsinstellingen in het domein van de gezondheidszorg en de hulp aan personen; - artikel 458 van het Strafwetboek aangaande het beroepsgeheim. 2. Motivering De Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van Brussel-Hoofdstad verplicht bepaalde zorginstellingen gebruik te maken van de elektronische facturatie en wenst daarom dat de FOD Financiën akkoord gaat met de afschaffing van de overeenstemmingstroken die op de papieren facturen dienen te worden aangebracht. Dit heeft tot gevolg dat de inlichtingen waarover de FOD Financiën beschikte aan de hand van het systeem van de overeenstemmingsstroken dienen vervangen te worden door een gegevensoverdracht aangaande de elektronische facturatie.

De FOD Financiën moet immers zijn wettelijke opdracht kunnen uitvoeren die er, onder andere, in bestaat binnen de wettelijke termijnen waarover hij beschikt, een correcte, juiste en rechtvaardige heffing van de belasting te verzekeren, de belastingen in te vorderen en fiscale fraude te voorkomen en te bestrijden. Met dit doel moet de FOD Financiën op objectieve en doeltreffende wijze de betrokken belastingplichtigen controleren en derhalve kunnen beschikken over betrouwbare inlichtingen en gegevens die door derden (hier de Brusselse verzekeringsinstellingen) worden doorgegeven. 3. Akkoord TUSSEN De bicommunautaire Dienst voor Gezondheid, Bijstand aan Personen en Gezinsbijslag, vertegenwoordigd door mevrouw Tania Dekens, leidend ambtenaar, en de heer Philip Van Muylder, voorzitter van het Algemeen Beheerscomité; De Regionale Maatschappij van Onderlinge Bijstand van de onafhankelijke ziekenfondsen voor het gebied Brussel-Hoofdstad, vertegenwoordigd door de heer Xavier Brenez, directeur-generaal;

De Regionale Maatschappij van Onderlinge Bijstand van de Christelijke Mutualiteiten voor het tweetalig gebied Brussel-Hoofstad, vertegenwoordigd door mevrouw Ann Baeyens, bestuurder, en de heer Arnaud Gorgemans, bestuurder;

De Regionale Maatschappij van Onderlinge Bijstand van de Socialistische Mutualiteiten voor het tweetalige gebied Brussel-Hoofstad, vertegenwoordigd door de heer Pierre Cools, voorzitter, en de heer Hans Heyndels, secretaris;

De Regionale Maatschappij van Onderlinge Bijstand van de Landsbond van de Neutrale Ziekenfondsen voor het Brussels Gewest, vertegenwoordigd door de heer Philippe Mayné, secretaris-generaal;

De Regionale Maatschappij van Onderlinge Bijstand van de Landsbond van Liberale Mutualiteiten voor het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, vertegenwoordigd door mevrouw Christine Hector, voorzitter;

De Hulpkas voor Ziekte- en Invaliditeitsverzekering, in haar hoedanigheid van Brusselse Hulpkas, vertegenwoordigd door mevrouw Christine Miclotte, administrateur-generaal;

EN Het Nationaal Intermutualistisch College, vertegenwoordigd door de heer Olivier Bauduin, General Manager;

EN De Federale Overheidsdienst Financiën (FOD Financiën), vertegenwoordigd door de heer Hans D'Hondt, voorzitter van het Directiecomité.

WERD ALS VOLGT OVEREENGEKOMEN:

Artikel 1.Voor de toepassing van dit protocol, wordt verstaan onder: 1° "Iriscare": de bicommunautaire Dienst voor Gezondheid, Bijstand aan Personen en Gezinsbijslag, zoals bedoeld in artikel 2 van de ordonnantie van 23 maart 2017 houdende de oprichting van de bicommunautaire Dienst voor Gezondheid, Bijstand aan Personen en Gezinsbijslag;2° "NIC": het Nationaal Intermutualistisch College, zoals bedoeld in de wet van 15 januari 1990Relevante gevonden documenten type wet prom. 15/01/1990 pub. 08/07/2010 numac 2010000396 bron federale overheidsdienst binnenlandse zaken Wet houdende oprichting en organisatie van een Kruispuntbank van de Sociale Zekerheid. - Officieuze coördinatie in het Duits sluiten houdende de oprichting en organisatie van een Kruispuntbank van de sociale zekerheid;3° "Brusselse verzekeringsinstellingen": de Brusselse verzekeringsinstellingen, zoals bedoeld in artikel 2, 7° van de ordonnantie van 21 december 2018 betreffende de Brusselse verzekeringsinstellingen in het domein van de gezondheidszorg en de hulp aan personen;4° "Zorginstellingen": de psychiatrische verzorgingstehuizen, de rustoorden voor bejaarden, de rust- en verzorgingstehuizen en de centra voor dagverzorging, zoals bedoeld in artikel 34, 11° en 12° van de wet betreffende de verplichte verzekering voor geneeskundige verzorging en uitkeringen, gecoördineerd op 14 juli 1994;5° "PVT": de psychiatrische verzorgingstehuizen, zoals bedoeld in artikel 34, 11° van de wet betreffende de verplichte verzekering voor geneeskundige verzorging en uitkeringen, gecoördineerd op 14 juli 1994;6° "ROB, RVT en CDV": de rustoorden voor bejaarden, de rust- en verzorgingstehuizen en de centra voor dagverzorging, zoals bedoeld in artikel 34, 11° en 12° van de wet betreffende de verplichte verzekering voor geneeskundige verzorging en uitkeringen, gecoördineerd op 14 juli 1994;7° "KSZ": de Kruispuntbank van de sociale zekerheid, zoals bedoeld in artikel 1 van de wet van 15 januari 1990Relevante gevonden documenten type wet prom. 15/01/1990 pub. 08/07/2010 numac 2010000396 bron federale overheidsdienst binnenlandse zaken Wet houdende oprichting en organisatie van een Kruispuntbank van de Sociale Zekerheid. - Officieuze coördinatie in het Duits sluiten houdende oprichting en organisatie van een Kruispuntbank van de sociale zekerheid.

Art. 2.Dit protocol definieert de te volgen procedure in het kader van de uitwisseling van elektronische gegevens (hierna 'elektronische facturatiegegevens' genoemd) betreffende de zorginstellingen die op elektronische wijze hebben gefactureerd.

De modaliteiten betreffende de overdracht van gegevens tussen de zorginstellingen en de Brusselse verzekeringsinstellingen, alsook tussen de Brusselse verzekeringsinstellingen, het NIC en Iriscare vallen niet onder de toepassing van dit protocol.

Dit protocol doet geen afbreuk aan de punctuele mededelingen van gegevens die gebeuren krachtens artikel 54 van het Sociaal Strafwetboek of artikel 327 van het Wetboek van de inkomstenbelastingen 1992.

Art. 3.De zorginstellingen dragen de elektronische facturatiegegevens aan de Brusselse verzekeringsinstelling over via een elektronisch netwerk.

In een eerste fase betreft het de PVT, voor wie dit protocol uitwerking heeft met ingang van 1 april 2021.

In een tweede fase betreft het de ROB, RVT en CDV, voor wie dit protocol uitwerking heeft met ingang van 1 januari 2023.

Art. 4.Er worden twee soorten uitwisselingen van elektronische facturatiegegevens voorzien: a) Een spontane uitwisseling via een globaal bestand dat gegevens bevat over het geheel van de zorginstellingen;b) Een uitwisseling op verzoek via een gedetailleerd bestand dat in detail de door de zorginstelling aan de Brusselse verzekeringsinstelling gefactureerde/overgedragen bedragen bevat.

Art. 5.De spontane uitwisseling (globaal bestand) van de elektronische facturatiegegevens betreft de volgende inlichtingen: ? Identificatie van de Brusselse verzekeringsinstelling: nummer Brusselse verzekeringsinstelling ? Identificatie derde-betaler: specifiek nummer instelling ? Identificatie van de derde-betaler: RIZIV- nr. instelling ? Maand en jaar facturatie ? Totaal bedrag maandelijks gefactureerd voor de gesubsidieerde prestaties ? Totaal bedrag maandelijks gefactureerd aan de bewoners m.b.t. het verblijf ? Totaal bedrag maandelijks gefactureerd aan de bewoners m.b.t. andere kosten ? Door de Brusselse verzekeringsinstellingen totaal betaalde bedragen (gesubsidieerde prestaties) ? Datum van betaling ? Fiscaal identificatienummer van de innende entiteit van de betaalde bedragen (KBO-nummer).

Art. 6.Deze spontane uitwisseling gebeurt eenmaal per jaar, ten laatste tegen 15 mei van ieder jaar en betreft de elektronische facturatiegegevens van het vorige kalenderjaar (periode van 1/1 tot en met 31/12).

Deze spontane uitwisseling gebeurt als volgt: a) De Brusselse verzekeringsinstellingen delen de gegevens betreffende de zorginstellingen met het NIC;b) Het NIC verzamelt de gegevens afkomstig van de Brusselse verzekeringsinstellingen in één bestand en zendt dit door aan Iriscare;c) Iriscare zendt het bestand door naar de KSZ;d) De KSZ zorgt voor de doorzending van de gegevens naar de FOD Financiën. De Brusselse verzekeringsinstellingen, het NIC en Iriscare verbinden zich ertoe de FOD Financiën tegen ten laatste de dag voorzien voor de levering van de elektronische facturatiegegevens te informeren indien deze levering niet mogelijk zou zijn. Deze kennisgeving zal de reden van de onmogelijkheid om de gegevens te leveren vermelden, alsook de vermoedelijke datum waarop deze levering wel zal kunnen gebeuren.

In afwijking van het eerste lid, zal, voor wat betreft de PVT, de spontane uitwisseling betreffende de elektronische facturatiegegevens voor de periode 1 april 2021 tot en met 31 december 2021 plaatsvinden op ten laatste 1 januari 2023.

Art. 7.De uitwisseling op verzoek (gedetailleerd bestand) betreft de volgende inlichtingen: ? Identificatie van de Brusselse verzekeringsinstelling: nummer Brusselse verzekeringsinstelling ? Identificatie derde-betaler: specifiek nummer instelling ? Identificatie van de derde-betaler: RIZIV- nr. instelling ? De datum en de code van de gefactureerde verstrekkingen ? Maand en jaar facturatie ? Nummer van de individuele factuur in het facturatiebestand ? Datum factuur ? De aan de Brusselse verzekeringsinstelling overgemaakte bedragen (gesubsidieerde bedragen en bedragen ten laste van de inwoners) ? Door Brusselse verzekeringsinstelling betaalde bedragen (desgevallend voorschot en saldo) ? Datum van betaling (desgevallend voorschot en saldo) ? Fiscaal identificatienummer van innende entiteit van betaalde bedragen (KBO-nummer).

Art. 8.Deze uitwisseling op verzoek gebeurt op punctuele wijze, wanneer voor het onderzoek van een fiscaal dossier preciezere inlichtingen nodig zijn aangaande de bedragen en andere gegevens die in de spontane uitwisseling werden medegedeeld.

De ambtenaar van de FOD Financiën stuurt zijn verzoek door naar de Brusselse verzekeringsinstelling, al dan niet met tussenkomst van het NIC. Elke bevraagde Brusselse verzekeringsinstelling geeft de gegevens door aan de FOD Financiën, al dan niet met tussenkomst van het NIC, en langs beveiligde elektronische weg.

De Brusselse verzekeringsinstellingen en, in voorkomend geval, het NIC verbinden zich ertoe de informatie te verstrekken binnen een termijn van één maand vanaf de datum van het verzoek. Indien zij niet in staat zijn de informatie binnen die termijn te leveren, stellen zij de verzoekende ambtenaar in kennis van de redenen daarvoor en van de vermoedelijke datum waarop de levering kan plaatsvinden.

Art. 9.De aan de FOD Financiën toegezonden inlichtingen worden in leesbare en begrijpelijke vorm medegedeeld. Zij moeten, desgevallend, op betrouwbare wijze op een leesbare papieren drager kunnen worden weergegeven, met de identificatiegegevens van de dienst die de originele inlichtingen heeft toegezonden.

Art. 10.In toepassing van artikel 337 van het Wetboek van inkomstenbelastingen 1992, artikel 83 van het Wetboek van minnelijke en gedwongen invordering van belastingschulden en niet-belastingschulden en artikel 458 van het Strafwetboek, zijn de ambtenaren van de FOD Financiën gehouden tot de meest volstrekte geheimhoudingsplicht aangaande de informatie waarvan zij kennis hebben gekregen tijdens de uitvoering van hun opdracht.

Art. 11.De Brusselse verzekeringsinstellingen en het NIC verbinden zich ertoe de elektronische facturatiegegevens uitgewisseld via hun informaticasystemen, zowel met de zorginstellingen als met de FOD Financiën, integraal gedurende 8 jaar vanaf de datum van afsluiting van het kalenderjaar waarop de gegevens betrekking hebben, te bewaren voor de FOD Financiën, de integriteit en authenticiteit van de gegevens te garanderen en hun vertrouwelijk karakter te beschermen.

De Brusselse verzekeringsinstellingen, het NIC en Iriscare verbinden zich er eveneens toe de gegevens te bewaren betreffende de identiteit van de verantwoordelijke voor de toezending alsook betreffende de persoon die deze toezending heeft uitgevoerd.

Art. 12.Gedurende de eerste vijf jaar volgend op de inwerkingtreding van dit protocol, zal met de verschillende partijen van dit protocol alsook met de KSZ jaarlijks een vergadering worden gehouden in de loop van het laatste trimester van het kalenderjaar teneinde de werking van de uitwisseling van de elektronische facturatiegegevens te evalueren en een oplossing te zoeken voor de technische of wettelijke problemen die één van de partijen van dit protocol mogelijkerwijze zou ondervinden.

Na verloop van die eerste vijf jaren, zullen vergaderingen enkel georganiseerd worden op vraag van één van de partijen van dit protocol of van de KSZ, indien problemen dienen te worden opgelost.

Art. 13.De partijen verbinden zich ertoe een contactpunt binnen hun organisatie aan te duiden en iedere wijziging wat betreft de identiteit of contactgegevens van dit punt aan de andere contactpunten mede te delen. De gegevens van de contactpunten op datum van de ondertekening van huidig protocol worden in bijlage opgenomen.

Art. 14.Voor wat betreft de PVT heeft dit protocol uitwerking met ingang van 1 april 2021.

Voor wat betreft de ROB, RVT en CDV heeft dit protocol uitwerking met ingang van 1 januari 2023.

Conform artikel 17, § 3 van het ministerieel besluit van 2 december 2015Relevante gevonden documenten type ministerieel besluit prom. 02/12/2015 pub. 09/02/2016 numac 2016200558 bron waalse overheidsdienst Ministerieel besluit houdende overdracht van kredieten tussen de programma's 01 en 04 van organisatieafdeling 15 van de algemene uitgavenbegroting van het Waalse Gewest voor het begrotingsjaar 2015 type ministerieel besluit prom. 02/12/2015 pub. 11/12/2015 numac 2015011496 bron federale overheidsdienst economie, k.m.o., middenstand en energie Ministerieel besluit tot wijziging van het ministerieel besluit E6/02/CP10/ van 21 mei 2002 houdende concessie voor de exploratie en de exploitatie van de minerale en andere niet-levende rijkdommen van het continentaal plat van België type ministerieel besluit prom. 02/12/2015 pub. 11/12/2015 numac 2015011499 bron federale overheidsdienst economie, k.m.o., middenstand en energie Ministerieel besluit tot wijziging van het ministerieel besluit 8.M/93/A2175/45 van 6 augustus 1993 houdende concessie voor de exploratie en de exploitatie van minerale en andere niet-levende rijkdommen van het continentaal plat van België type ministerieel besluit prom. 02/12/2015 pub. 30/12/2015 numac 2015011507 bron programmatorische federale overheidsdienst maatschappelijke integratie, armoedebestrijding en sociale economie Ministerieel besluit houdende toekenning van een toelage tot dekking van een deel van de kosten betreffende de verwezenlijking van projecten in het kader van het Europees Integratiefonds, programmatie 2013, federaal luik, basisallocatie 44.56.51.43.52.02 type ministerieel besluit prom. 02/12/2015 pub. 21/12/2015 numac 2015024292 bron federale overheidsdienst volksgezondheid, veiligheid van de voedselketen en leefmilieu Ministerieel besluit tot instelling van het Beoordelingscomité voorzien in artikel 6 van het koninklijk besluit van 18 november 2015 tot vaststelling van de voorwaarden van toekenning van toelagen voor wetenschappelijk onderzoek inzake voedselveiligheid en sanitair beleid van dieren en planten type ministerieel besluit prom. 02/12/2015 pub. 11/12/2015 numac 2015011498 bron federale overheidsdienst economie, k.m.o., middenstand en energie Ministerieel besluit tot wijziging van het ministerieel besluit E6/2006/158/CP06 van 14 juli 2006 houdende verlening aan de firma DRANACO N.V., Denderstraat z/n te 2060 ANTWERPEN, van een concessie voor de exploratie en de exploitatie van de minerale en andere niet-levende rijkdommen in de territoriale zee en op het continentaal plat van België type ministerieel besluit prom. 02/12/2015 pub. 11/12/2015 numac 2015011497 bron federale overheidsdienst economie, k.m.o., middenstand en energie Ministerieel besluit tot wijziging van het ministerieel besluit E6/2006/159/CP07 van 14 juli 2006 houdende verlening aan de N.V. SATIC, Rietschoorvelden 20, te 2170 ANTWERPEN, van een concessie voor de exploratie en de exploitatie van de minerale en andere niet-levende rijkdommen in de territoriale zee en op het continentaal plat van België sluiten tot vastlegging van het model en het gebruik van de ontvangstbewijzen-getuigschriften voor verstrekte hulp en van de overeenstemmingsstrook te gebruiken door de inrichtingen voor geneeskundige verzorging, zal dit protocol in het Belgisch Staatsblad gepubliceerd worden.

Gedaan te Brussel in 9 exemplaren, op 1 december 2023.

Regionale Maatschappij van Onderlinge Bijstand van de onafhankelijke ziekenfondsen voor het gebied Brussel-Hoofdstad, XAVIER BRENEZ Regionale Maatschappij van Onderlinge Bijstand van de Christelijke Mutualiteiten voor het tweetalig gebied Brussel-Hoofstad, ANN BAEYENS EN ARNAUD GORGEMANS Regionale Maatschappij van Onderlinge Bijstand van de Socialistische Mutualiteiten voor het tweetalige gebied Brussel-Hoofstad, PIERRE COOLS EN HANS HEYNDELS Regionale Maatschappij van Onderlinge Bijstand van de Landsbond van de Neutrale Ziekenfondsen voor het Brussels Gewest, PHILIPPE MAYNE Regionale Maatschappij van Onderlinge Bijstand van de Landsbond van Liberale Mutualiteiten voor het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, CHRISTINE HECTOR Hulpkas voor Ziekte-en Invaliditeitsverzekering, in haar hoedanigheid van Brusselse Hulpkas, CHRISTINE MICLOTTE Nationaal Intermutualistisch College, OLIVIER BAUDUIN Bicommunautaire Dienst voor Gezondheid, Bijstand aan Personen en Gezinsbijslag, TANIA DEKENS EN PHILIP VAN MUYLDER Federale Overheidsdienst Financiën, HANS D'HONDT

^