Etaamb.openjustice.be
Vacante Bettreking
gepubliceerd op 23 augustus 2021

Oproep tot kandidaatstelling . - Vacante betrekking Administratief Coördinator/Coördinatrice (A5) bij de Dienst voor Brandbestrijding en Dringende Medische Hulp (DBDMH) in de Nederlandstalige taalrol en de Franstalige taalrol De Dienst vo(...) - Administratief Coördinator/Coördinatrice (A5) bij de Dienst voor Brandbestrijding en Dringende Me(...)

bron
brussels hoofdstedelijk gewest
numac
2021032371
pub.
23/08/2021
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

BRUSSELS HOOFDSTEDELIJK GEWEST


Oproep tot kandidaatstelling (m/v/x). - Vacante betrekking Administratief Coördinator/Coördinatrice (A5) bij de Dienst voor Brandbestrijding en Dringende Medische Hulp (DBDMH) in de Nederlandstalige taalrol en de Franstalige taalrol De Dienst voor Brandbestrijding en Dringende Medische Hulp (DBDMH) is onderworpen aan de bepalingen van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 21 maart 2018 houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.

Met toepassing van boek IV van voornoemd besluit verklaart de Brusselse Hoofdstedelijke Regering de hierna beschreven betrekking vacant en gaat ze over tot de publieke oproep tot kandidaatstelling voor deze betrekking. De in te vullen betrekking is de volgende: - Administratief Coördinator/Coördinatrice (A5) bij de Dienst voor Brandbestrijding en Dringende Medische Hulp (DBDMH) Overeenkomstig artikel 447 van voornoemd besluit zal de mandaathouder worden aangeduid door de Brusselse Hoofdstedelijke Regering.

De duur van het mandaat is vastgesteld op 5 jaar. De mandaathouder zal worden geëvalueerd tijdens de uitoefening en na afloop van zijn/haar mandaat.

De administratief coördinator/coördinatrice staat onder de rechtstreekse verantwoordelijkheid van de officier-dienstchef en is belast met het juridische en financiële beheer, het HR-management en met het beheer van de diensten voor technische ondersteuning en de transversale diensten van de DBDMH. Hij of zij zorgt voor de voorbereiding en uitvoering van de beslissingen inzake budgetbeheer, juridisch beheer en het beheer inzake human resources, technische ondersteuningsdiensten en transversale diensten. Zijn/haar verantwoordelijkheden zijn: - samenwerken met de officier-dienstchef en de officier tweede in bevel en met de leden van de directieraad voor de leiding en ontwikkeling van de DBDMH, specifiek voor wat de administratieve werking betreft; - bijdragen aan de bepaling, de mededeling en de instelling van de waarden, van de strategie en de organisatorische structuur van de DBDMH; - een pertinente, efficiënte en coherente bijdrage leveren voor de uitwerking, aanwending en verwezenlijking van het door de Brusselse Hoofdstedelijke Regering bepaalde beleid; - instaan voor het dagelijks beheer en voor een loyale en correcte administratieve en financiële uitvoering van het beleid waartoe de Brusselse Hoofdstedelijke Regering beslist.

Hij of zij leidt en coördineert de activiteiten van de diensten onder zijn/haar verantwoordelijkheid overeenkomstig de vastgelegde doelstellingen, in het bijzonder: - een correcte en loyale uitvoering waarborgen van het beleid beslist door de DBDMH en de Brusselse Hoofdstedelijke Regering; - een kwalitatief hoogstaande dienstverlening bieden aan zijn/haar cliënteel: de bevolking, de regering, en in voorkomend geval de hiërarchische lijn, alsook de personeelsleden; - de nodige expertisecentra ontwikkelen.

De betrekking is geopend in de Nederlandstalige en de Franstalige taalrol.

De kandidaten moeten voldoen aan de algemene toelatingsvoorwaarden bepaald in artikel 29 van voornoemd besluit, namelijk: 1. gedrag vertonen in overeenstemming met de eisen van de beoogde betrekking;2. de burgerlijke en politieke rechten genieten;3. houder zijn van een diploma van niveau A of houder zijn van een getuigschrift afgeleverd door de Gemeenschappen of de instellingen erkend door deze laatste en die toegang verlenen tot de functie waarvoor de selectie georganiseerd wordt. Bovendien moeten de kandidaten, zoals vereist in artikel 435 van voornoemd besluit, zich minstens op één van de onderstaande titels en verdiensten kunnen beroepen: - minstens negen jaar anciënniteit in een functie van niveau A of in een functie die slechts toegankelijk is voor de houders van een diploma die toegang geeft tot het niveau A in een organieke openbare dienst; - minstens zes jaar leidinggevende ervaring hebben. Onder leidinggevende ervaring wordt verstaan ervaring inzake het beheer in een overheidsdienst of in een organisatie uit de privésector.

Iedere kandidatuur moet de volgende elementen bevatten : - Een uiteenzetting van de titels en verdiensten die de kandidaat/kandidate voorlegt om te solliciteren voor de betrekking, met gebruik van het gestandaardiseerd cv zoals bepaald in artikel 438 § 3 van voornoemd besluit en waarvan het model werd vastgelegd door de Minister.

De kandidaten van wie de kandidatuur door de selectiecommissie ontvankelijk verklaard werd, worden uitgenodigd voor een assessment en een interview met de commissie, zoals bepaald door artikel 445 van voornoemd besluit.

Het assessment bestaat uit een geheel van simulatie-oefeningen die bedoeld zijn om na te gaan of iemand beschikt over de vereiste vaardigheden en capaciteiten voor een specifieke betrekking.

Na afloop van het interview met de commissie brengt de selectiecommissie voor elke kandidaat/kandidate een gemotiveerd advies uit rekening houdend met: - de overeenstemming van het profiel van de kandidaat/kandidate met de functiebeschrijving, getoetst na voornoemd gesprek; - de titels en verdiensten die de kandidaat/kandidate laat gelden; - het resultaat van het assessment.

Na afloop van de selectie en na analyse van hun kandidatuur, worden de kandidaten bij gemotiveerde beslissing ingeschreven in hetzij groep A "geschikt", hetzij groep B "niet geschikt". In groep A worden de kandidaten gerangschikt.

Overeenkomstig artikel 447 van voornoemd besluit duidt de Brusselse Hoofdstedelijke Regering de mandaathouder aan onder de kandidaten van groep A. Op straffe van nietigheid moet de kandidatuur binnen een termijn van 35 dagen aangetekend verstuurd worden naar "talent.brussels, secretariaat van de mandaten", Emile Jacqmainlaan 20, 1000 Brussel.

Deze termijn gaat in op de dag na de publicatie van deze oproep tot kandidaatstelling in het Belgisch Staatsblad. De envelop met uw kandidatuur moet in een tweede envelop zitten (elke envelop moet het opschrift "kandidatuur -Administratief Coördinator/Coördinatrice (A5) - DBDMH" - "vertrouwelijk: niet openen" vermelden). De kandidaten moeten hun kandidatuur ook via e-mail versturen naar het volgende adres: mandats@talent.brussels binnen de voornoemde termijn.

De functiebeschrijving, de te bereiken doelstellingen, het gestandaardiseerde curriculum vitae en inlichtingen betreffende de procedure kunnen worden verkregen bij het secretariaat van de mandaten van talent.brussels - mandats@talent.brussels of via onze website https://www.talent.brussels/nl/mandatarissen .

^