Etaamb.openjustice.be
Vacante Bettreking
gepubliceerd op 23 augustus 2021

Oproep tot kandidaatstelling . - Vacante betrekking van directeur/directrice-diensthoofd (A4) Planning bij de Gewestelijke Overheidsdienst Brussel - Brussel Mobiliteit in de Nederlandtalige taalrol Brussel Mobiliteit is onderworpen aan de(...) - directeur/directrice-diensthoofd (A4) Planning bij de Gewestelijke Overheidsdienst Brussel - Brus(...)

bron
brussels hoofdstedelijk gewest
numac
2021032368
pub.
23/08/2021
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

BRUSSELS HOOFDSTEDELIJK GEWEST


Oproep tot kandidaatstelling (m/v/x). - Vacante betrekking van directeur/directrice-diensthoofd (A4) Planning bij de Gewestelijke Overheidsdienst Brussel - Brussel Mobiliteit in de Nederlandtalige taalrol Brussel Mobiliteit is onderworpen aan de bepalingen van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 21 maart 2018 houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de gewestelijke overheidsdiensten van Brussel. Met toepassing van boek IV van voornoemd besluit verklaart de Brusselse Hoofdstedelijke Regering de hierna beschreven betrekking vacant en gaat ze over tot de publieke oproep tot kandidaatstelling voor deze betrekking. De in te vullen betrekking is de volgende: - directeur/directrice-diensthoofd (A4) Planning bij de Gewestelijke Overheidsdienst Brussel - Brussel Mobiliteit Overeenkomstig artikel 454 van voornoemd besluit zal de mandaathouder worden aangeduid door de Brusselse Hoofdstedelijke Regering.

De duur van het mandaat is vastgesteld op 5 jaar. De mandaathouder zal worden geëvalueerd tijdens de uitoefening en na afloop van zijn/haar mandaat.

Hij/zij zal onder het gezag van de directeur-generaal de opdrachten die aan de dienst Planning zijn toevertrouwd, leiden en coördineren om: ? gezag uit te oefenen binnen die werkdomeinen; ? relaties te onderhouden en te zorgen voor een doeltreffende communicatie met de buitenwereld, om een goede informatiestroom te waarborgen, toe te zien op de transversale omzetting van de bevoegdheid mobiliteit en voeling te blijven houden met het terrein; ? op een proactieve, relevante, doeltreffende en coherente wijze bij te dragen aan de voorbereiding van het beleid zoals vastgelegd door de Brusselse Hoofdstedelijke Regering; ? het dagelijks beheer van de diensten in die activiteitendomeinen te waarborgen om een correcte en loyale uitvoering te verzekeren van het beleid zoals uitgestippeld door de Brusselse Hoofdstedelijke Regering; ? een kwaliteitsvolle dienstverlening aan te bieden aan de burgers, de gemeenten en de diensten van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering.

Hij/zij zal de doelstellingen en acties van het Strategisch Plan van Brussel Mobiliteit die behoren tot de opdrachten van de administratieve eenheden die hem/haar zijn toevertrouwd, uitvoeren of toezien op de uitvoering ervan.

Hij/zij zal de doelstellingen en acties van het Gewestelijk Mobiliteitsplan (Good Move) uitvoeren of toezien op de uitvoering ervan.

Hij/zij zal ook de opdrachten uitvoeren die hem door de directeur-generaal van Brussel Mobiliteit zijn toevertrouwd.

Hij/zij zal de samenwerking tussen de administratieve eenheden van Brussel Mobiliteit aanmoedigen (uitwisseling van goede praktijken, opmaken van gemeenschappelijke procedures en doelstellingen) om een maximale transversaliteit te garanderen binnen Brussel Mobiliteit.

Hij/zij zal de uitvoering van het project Stad 30 omkaderen De betrekking is geopend in Nederlandstalige taalrol.

De kandidaten moeten voldoen aan de algemene toelatingsvoorwaarden bepaald in artikel 36 van voornoemd besluit, namelijk: 1. gedrag vertonen in overeenstemming met de eisen van de beoogde betrekking;2. de burgerlijke en politieke rechten genieten;3. houder zijn van een diploma van niveau A of houder zijn van een getuigschrift afgeleverd door de Gemeenschappen of de instellingen erkend door deze laatste en die toegang verlenen tot de functie waarvoor de selectie georganiseerd wordt. Bovendien moeten de kandidaten, zoals vereist in artikel 442 van voornoemd besluit, zich minstens op één van de onderstaande titels en verdiensten kunnen beroepen: - minstens negen jaar anciënniteit in een functie van niveau A of in een functie die slechts toegankelijk is voor de houders van een diploma die toegang geeft tot het niveau A in een organieke openbare dienst; - minstens zes jaar leidinggevende ervaring hebben. Onder leidinggevende ervaring wordt verstaan ervaring inzake het beheer in een overheidsdienst of in een organisatie uit de privésector.

Iedere kandidatuur moet de volgende elementen bevatten : - Een uiteenzetting van de titels en verdiensten die de kandidaat/kandidate voorlegt om te solliciteren voor de betrekking, met gebruik van het gestandaardiseerd cv zoals bepaald in artikel 445 § 3 van voornoemd besluit en waarvan het model werd vastgelegd door de Minister De kandidaten van wie de kandidatuur door de selectiecommissie ontvankelijk verklaard werd, worden uitgenodigd voor een assessment en een interview met de commissie, zoals bepaald door artikel 452 van voornoemd besluit.

Het assessment bestaat uit een geheel van simulatie-oefeningen die bedoeld zijn om na te gaan of iemand beschikt over de vereiste vaardigheden en capaciteiten voor een specifieke betrekking.

Na afloop van het interview met de commissie brengt de selectiecommissie voor elke kandidaat/kandidate een gemotiveerd advies uit rekening houdend met: - de overeenstemming van het profiel van de kandidaat/kandidate met de functiebeschrijving, getoetst na voornoemd gesprek; - de titels en verdiensten die de kandidaat/kandidate laat gelden; - het resultaat van het assessment.

Na afloop van de selectie en na analyse van hun kandidatuur, worden de kandidaten bij gemotiveerde beslissing ingeschreven in hetzij groep A "geschikt", hetzij groep B "niet geschikt". In groep A worden de kandidaten gerangschikt.

Overeenkomstig artikel 454 van voornoemd besluit duidt de Brusselse Hoofdstedelijke Regering de mandaathouder aan onder de kandidaten van groep A. Op straffe van nietigheid moet de kandidatuur binnen een termijn van 35 dagen aangetekend verstuurd worden naar "talent.brussels, secretariaat van de mandaten", Emile Jacqmainlaan 20, 1000 Brussel.

Deze termijn gaat in op de dag na de publicatie van deze oproep tot kandidaatstelling in het Belgisch Staatsblad. De envelop met uw kandidatuur moet in een tweede envelop zitten (elke envelop moet het opschrift "kandidatuur directeur/directrice-diensthoofd (A4) Planning - Brussel Mobiliteit" - "vertrouwelijk: niet openen" vermelden). De kandidaten moeten hun kandidatuur ook via e-mail versturen naar het volgende adres: mandats@talent.brussels binnen de voornoemde termijn.

De functiebeschrijving, de te bereiken doelstellingen, het gestandaardiseerde curriculum vitae en inlichtingen betreffende de procedure kunnen worden verkregen bij het secretariaat van de mandaten van talent.brussels - mandats@talent.brussels of via onze website https://www.talent.brussels/nl/mandatarissen

^