Etaamb.openjustice.be
Vacante Bettreking
gepubliceerd op 26 augustus 2020

Rechterlijke Orde. - Vacature voor de functie van directeur voor de steundienst van het College van de hoven en rechtbanken Het College van de hoven en rechtbanken organiseert een selectie voor de functie van directeur voor de steundiens(...) Het functieprofiel is als bijlage bij het vermelde koninklijk besluit van 30 maart 2017 gevoegd, en(...)

bron
federale overheidsdienst justitie
numac
2020031175
pub.
26/08/2020
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

FEDERALE OVERHEIDSDIENST JUSTITIE


Rechterlijke Orde. - Vacature voor de functie van directeur voor de steundienst van het College van de hoven en rechtbanken Het College van de hoven en rechtbanken organiseert een selectie voor de functie van directeur (m/v/x) voor de steundienst van het College van de hoven en rechtbanken overeenkomstig de artikelen 6 en 11 van het koninklijk besluit van 30 maart 2017Relevante gevonden documenten type koninklijk besluit prom. 30/03/2017 pub. 24/04/2017 numac 2017020335 bron federale overheidsdienst justitie Koninklijk besluit tot vaststelling van de nadere regels betreffende de werking en de organisatie van de gemeenschappelijke steundienst bij het College van de hoven en rechtbanken, bedoeld in artikel 183 van het Gerechtelijk Wetboek sluiten tot vaststelling van de nadere regels betreffende de werking van de organisatie van de gemeenschappelijke steundienst bij het College van de hoven en rechtbanken, bedoeld in artikel 183 van het Gerechtelijk Wetboek.

Het functieprofiel is als bijlage bij het vermelde koninklijk besluit van 30 maart 2017Relevante gevonden documenten type koninklijk besluit prom. 30/03/2017 pub. 24/04/2017 numac 2017020335 bron federale overheidsdienst justitie Koninklijk besluit tot vaststelling van de nadere regels betreffende de werking en de organisatie van de gemeenschappelijke steundienst bij het College van de hoven en rechtbanken, bedoeld in artikel 183 van het Gerechtelijk Wetboek sluiten gevoegd, en kan worden geraadpleegd in het Belgisch Staatsblad van 24 april 2017.

Op de uiterste inschrijvingsdatum dienen de kandidaten houder te zijn van een basisdiploma van de tweede cyclus (bv. licentiaat/master) van universitair onderwijs of van hoger onderwijs van het academisch niveau of titularis te zijn van een functie van niveau A3.

Zij dienen verder een nuttige anciënniteit van minimum 10 jaar aan te tonen in minstens 1 van de volgende gebieden: human resources, ICT, financiën en boekhouden, juridisch, techniek en infrastructuur, management.

Een ervaring in teammanagementis een troef.

De kandidaturen moeten vergezeld zijn van: a) een curriculum vitae;b) een motivatiebrief;c) een visienota van de kandidaat over de uitoefening van zijn functie ten aanzien van (1) de ondersteuning van het College van de hoven en rechtbanken bij het verwezenlijken van de opdrachten ervan met het oog op de goede algemene werking van de zetel in de domeinen vermeld in artikel 181, 1° en 2°, van het Gerechtelijk Wetboek en (2) de ondersteuning van de directiecomités van de hoven en rechtbanken (maximum 5 pagina's). Indien er meer dan 6 kandidaten zijn die voldoen aan de deelnemingsvoorwaarden, zal er een schriftelijke selectieproef georganiseerd worden. Die zal gaan over een aan de context eigen praktijkgeval met specifieke probleemsituaties, en dient om de volgende 3 competenties te beoordelen : innoveren, beheren van de dienst en schriftelijk communiceren. Alleen de kandidaten die op deze proef minstens 60 % behalen, zullen kunnen deelnemen aan de mondelinge proef. Rekening houdend met het feit dat er maar één functie in te vullen is, worden enkel de eerste 6 geslaagden toegelaten tot de volgende proef. Bij gelijkheid van punten kan dit aantal verhoogd worden in het voordeel van de kandidaat.

De in aanmerking genomen kandidaten worden vervolgens uitgenodigd voor een mondeling interview met de selectiecommissie. Tijdens dat interview zullen de volgende competenties worden getoetst: bouwen van teams, relaties leggen en betrouwbaarheid tonen. Tevens zullen de motivatie en de visie over de uitoefening van de functie worden bevraagd.

De selectiecommissie brengt voor elke geëvalueerde kandidaat advies uit aan het College. Enkel de kandidaat waarvoor de commissie een positief advies heeft uitgebracht, zullen worden uitgenodigd voor een aanvullend onderhoud met het College. Ten slotte zal het College aan de minister van Justitie een met redenen omkleed voorstel bezorgen waarin het de kandidaat voordraagt die geselecteerd werd op basis van het hierboven vermelde profiel.

De kandidaturen moeten uiterlijk op 15 september 2020 per e-mail ingediend worden t.a.v. de voorzitter van het College van de hoven en rechtbanken, mevrouw Fabienne Bayard, (cct-chr.sel.directeur@just.fgov.be) met vermelding van het onderwerp "vacature directeur steundienst".

^