gepubliceerd op 17 augustus 2020
Oproep tot kandidaatstelling . - Vacante betrekking van directeur/directrice-generaal (A5) bij citydev.brussels in de Nederlandse taalrol Citydev.brussels is onderworpen aan de bepalingen van de beslissing van de raad van bestuur van de G(...) - Directeur/directrice-generaal (A5) bij citydev.brussels De betrekking is geopend in de Nederla(...)
BRUSSELS HOOFDSTEDELIJK GEWEST
Oproep tot kandidaatstelling (m/v/x). - Vacante betrekking van directeur/directrice-generaal (A5) bij citydev.brussels in de Nederlandse taalrol Citydev.brussels is onderworpen aan de bepalingen van de beslissing van de raad van bestuur van de Gewestelijke Ontwikkelingsmaatschappij voor het Brussels Hoofdstedelijk Gewest van 30 januari 2004 tot vaststelling van het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de GOMB. In toepassing van artikel 70 en volgende van voornoemd besluit verklaart de raad van bestuur de hierna beschreven betrekking vacant op 21 februari 2020 en gaat ze over tot de publieke oproep tot kandidaatstelling voor deze betrekking. De in te vullen betrekking is de volgende: - Directeur/directrice-generaal (A5) bij citydev.brussels De betrekking is geopend in de Nederlandse taalrol.
De kandidaten moeten voldoen aan de algemene toelatingsvoorwaarden bepaald in artikel 15 van voornoemd besluit, namelijk: 1. zich gedragen op een wijze die strookt met de vereisten van het ambt;2. burgerlijke en politieke rechten genieten;3. voldoen aan de wetten van de dienstplicht;4. houder zijn van een diploma of studiegetuigschrift dat overeenkomt met het niveau van de te verlenen graad opgenomen in bijlage 3 gevoegd bij het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 26 september 2002Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 26/09/2002 pub. 26/11/2002 numac 2002031554 bron ministerie van het brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 26/09/2002 pub. 26/11/2002 numac 2002031559 bron ministerie van het brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot vijfde wijziging van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 26 september 2002 houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest sluiten houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Zijn vrijgesteld van deze voorwaarde: de statutaire ambtenaren van de volgende instellingen, voor zover ze het bewijs leveren dat ze in hun instelling van oorsprong geslaagd zijn voor een toegangsexamen in de toe te kennen graad, georganiseerd door SELOR voor algemene materies: a) de ministeries en de instellingen van openbaar nut die afhangen van de federale Staat, de gemeenschappen en de gewesten;b) de Vlaamse Gemeenschapscommissie, de Franse Gemeenschapscommissie en de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie;5. Slagen voor de wervingsproef georganiseerd door de raad van bestuur;6. De medische geschiktheid bezitten die vereist is voor het uit te oefenen ambt. Bovendien moeten de kandidaten, zoals vereist in artikel 70 van voornoemd besluit, zich op beide van de onderstaande titels en verdiensten kunnen beroepen: - minstens 12 jaar anciënniteit in een functie van niveau A (of gelijkwaardig) hebben in de openbare sector of de privésector; - minstens 3 jaar ervaring hebben in een leidinggevende functie. Onder ervaring in een leidinggevende functie verstaat men ervaring in het leiden van een groep in de openbare sector of de privésector.
Elke kandidatuur moet: 1. minstens de volgende elementen bevatten: - ze moet gedateerd en ondertekend zijn door de kandidaat; - ze moet de naam, de voornaam en de graad van de kandidaat vermelden; - ze moet uitdrukkelijk vermelden hoe de kandidaat denkt te beantwoorden aan de bovenstaande toelatingscriteria. 2. Vergezeld zijn van de volgende documenten: - een curriculum vitae dat is opgesteld op basis van het gestandaardiseerd model; - een motivatiebrief waarin de kandidaat uiteenzet hoe hij meent te beantwoorden aan het profiel van de functiebeschrijving; - een uittreksel uit de geboorteakte; - een attest van goed gedrag en zeden uitgereikt in de laatste drie maanden; - een kopie van het diploma of de diploma's; - elk documenten of getuigschrift dat de beroepservaring bewijst; - het voor de schriftelijke eliminatieproef vereiste beheersplan.
Het examen bestaat uit 3 proeven: 1. Een schriftelijke eliminatieproef De schriftelijke proef wordt beoordeeld door de selectiecommissie en bestaat uit het beheersplan van minimaal 15 en maximaal 30 pagina's (exclusief bijlagen, met: - een beknopte voorstelling van de stadsvernieuwing; - een SWOT-analyse; - een strategische visie op de toekomst van de stadsvernieuwing als instrument van het gewestbeleid en de doelstellingen van de kandidaat als hij/zij wordt aangesteld als directeur/directrice-generaal. De strategische visie voor de operationele directie moet rekening houden met de twee andere opdrachten van citydev.brussels en oog hebben voor de mogelijke wisselwerkingen en de adequate financiële en menselijke middelen om die visie waar te maken. 2. Een assessment Het online assessment bestaat uit een geheel van simulatie-oefeningen die bedoeld zijn om na te gaan of iemand beschikt over de vereiste vaardigheden en capaciteiten voor een specifieke betrekking.3. Een mondelinge eliminatieproef die plaatsvindt in aanwezigheid van de selectiecommissie De voorzitter en de afgevaardigd bestuurder stellen hun met redenen omkleed advies over elke kandidaat die voldoet aan de voorwaarden, voor aan de raad van bestuur.Volgens artikel 75 van het statuut moeten zij daarvoor het volgende in overweging nemen: - de functiebeschrijving en de eventueel in toepassing van artikel 71, § 2 bepaalde bijkomende en bijzondere voorwaarden; - de titels en ervaring die de kandidaat voorlegt om zijn/haar kandidatuur voor de betrekking te staven; - het verslag met punten van de jury.
De voorzitter en de afgevaardigd bestuurder formuleren een voorstel van toewijzing dat maximum 6 kandidaten bevat. De kandidaten worden gerangschikt in de volgorde waarin ze in aanmerking komen. De raad van bestuur duidt de nieuwe directeur/directrice-generaal aan.
Op straffe van nietigheid moet de kandidatuur en het beheersplan van de schriftelijke eliminatieproef binnen een termijn van 90 dagen vanaf de publicatie in het Belgisch Staatsblad worden ingediend: - hetzij per aangetekend schrijven via de post gericht aan de voorzitter en de afgevaardigd bestuurder van de GOMB op het volgende adres "Gabrielle Petitstraat 6 in 1080 Brussel"; - hetzij door persoonlijke overhandiging aan de voorzitter of de afgevaardigd bestuurder tegen ondertekening van een ontvangstbewijs.
De kandidatuur en het beheersplan moeten uiterlijk toekomen op de laatste dag van de termijn. Alle nodige documentatie voor het indienen van het kandidatuur en beheersplan vindt u terug via deze link: "http://web.citydev.brussels/20200629.html".
Contactpersoon voor de procedure: Jeroen Wouters - 02.435.15.35 - jwouters@talent.brussels.