Etaamb.openjustice.be
Vacante Bettreking
gepubliceerd op 18 februari 2019

Overdracht van personeelsleden van de FOD Financiën naar de diensten van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. - Oproep tot kandidaten Dit dienstorder is bestemd voor de personeelsleden van : - de Algemene Administratie van de Douane en Accijnz - de Algemene Administratie van de Fiscaliteit, - de Algemene Administratie van de Inning en de (...)

bron
federale overheidsdienst financien
numac
2019040290
pub.
18/02/2019
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

FEDERALE OVERHEIDSDIENST FINANCIEN


Overdracht van personeelsleden van de FOD Financiën naar de diensten van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. - Oproep tot kandidaten Dit dienstorder is bestemd voor de personeelsleden van : - de Algemene Administratie van de Douane en Accijnzen, - de Algemene Administratie van de Fiscaliteit, - de Algemene Administratie van de Inning en de Invordering, - de Algemene Administratie voor Beleidsexpertise en -ondersteuning.

A. Voorwerp van het dienstorder In uitvoering van artikel 5, § 3, van de bijzondere wet van 16 januari 1989Relevante gevonden documenten type wet prom. 16/01/1989 pub. 06/11/2008 numac 2008000907 bron federale overheidsdienst binnenlandse zaken Bijzondere wet betreffende de financiering van de Gemeenschappen en de Gewesten. - Officieuze coördinatie in het Duits sluiten betreffende de financiering van de gemeenschappen en de gewesten, zal het Brussels Hoofdstedelijk Gewest met ingang van 1 januari 2020 zelf de dienst verzekeren van de verkeersbelasting.

Het Brussels Hoofdstedelijk Gewest heeft eveneens meegedeeld dat zij het personeel wenst over te nemen dat belast is met de dienst van de bovenvermelde belasting.

Overeenkomstig het koninklijk besluit van 25 juli 1989Relevante gevonden documenten type koninklijk besluit prom. 25/07/1989 pub. 14/06/2016 numac 2016000348 bron federale overheidsdienst kanselarij van de eerste minister Koninklijk besluit tot vaststelling van de wijze waarop personeelsleden van de federale ministeries overgaan naar de Gemeenschaps- en Gewestregeringen en naar het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie. - Officieuze coördinatie in het Duits sluiten tot vaststelling van de wijze waarop personeelsleden van de federale ministeries overgaan naar de gemeenschaps- en gewestregeringen en naar het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie worden de personeelsleden van de Federale Overheidsdienst Financiën uitgenodigd om te laten weten of zij vrijwillig wensen te worden overgedragen naar de diensten van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.

Zij doen dit via het online webformulier ofwel met een aangetekend schrijven, binnen de dertig dagen te tellen vanaf de publicatie van dit dienstorder in het Belgisch Staatsblad (zie punt E).

B. Wie mag postuleren en hoe worden de kandidaten voor een vrijwillige overdracht gerangschikt? B.1. De personeelsleden van de algemene administraties waarvoor de dienstorder is bestemd, mogen een betrekking postuleren die overeenstemt met hun niveau, dit door gebruik te maken van bijlage 2.

Opgelet, indien u zich officieel wil kandidaat stellen voor een overdracht naar het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, moet u het bijgaande aanvraagformulier (bijlage 2) gebruiken.

B.2. De personeelsleden die tot hetzelfde niveau behoren worden op de volgende wijze gerangschikt: 1° de personeelsleden die effectief instaan voor de dienst (1) van de verkeersbelasting;2° de personeelsleden die niet effectief instaan voor de dienst (1) van de verkeersbelasting maar die zijn toegewezen aan een dienst vermeld in bijlage 1;3° de overige personeelsleden. B.3. Binnen de drie groepen bedoeld in de vorige alinea, worden de personeelsleden als volgt gerangschikt : 1° de Rijksambtenaren;2° de stagiairs;3° de bij arbeidsovereenkomst in dienst genomen personeelsleden;4° de personeelsleden tewerkgesteld in het kader van een startbaanovereenkomst. Binnen elke subcategorie zal er voorrang worden gegeven aan de kandidaten die voldoen aan de wetten op het gebruik van de talen in bestuurszaken gecoördineerd bij koninklijk besluit van 18 juli 1966.

B.4. In elk van de groepen gevormd overeenkomstig de punten B.2. en B.3. worden de personeelsleden als volgt gerangschikt : a) voor de betrekkingen behorende tot het niveau A : 1° het personeelslid behorend tot de hoogste klasse;2° onder de personeelsleden die behoren tot eenzelfde klasse wordt voorrang gegeven aan het personeelslid met de grootste klassenanciënniteit;3° bij gelijke klassenanciënniteit wordt voorrang gegeven aan het personeelslid met de grootste dienstanciënniteit;4° bij gelijke dienstanciënniteit, de oudste in leeftijd.b) voor de betrekkingen behorende tot de niveaus B, C of D : 1° het personeelslid met de grootste niveauanciënniteit;2° bij gelijke niveauanciënniteit, het personeelslid met de grootste dienstanciënniteit;3° bij gelijke dienstanciënniteit, de oudste in leeftijd. Het criterium van de klassenanciënniteit of de niveauanciënniteit wordt niet toegepast voor het personeelslid dat niet de hoedanigheid van Rijksambtenaar heeft.

De dienstanciënniteit van het personeelslid dat niet de hoedanigheid van Rijksambtenaar heeft, omvat de tijd gedurende welke het in enige hoedanigheid en zonder vrijwillige onderbreking deel heeft uitgemaakt van een federale overheidsdienst.

De administratieve anciënniteit die in aanmerking wordt genomen, is deze die vastgesteld is op de eerste dag van de maand volgend op de publicatie van dit dienstorder in het Belgisch Staatsblad.

C. Datum die in aanmerking wordt genomen om te bepalen of de kandidaten al dan niet voldoen aan de criteria bepaald in punt B Het is de 29ste dag volgend op de publicatie van dit dienstorder in het Belgisch Staatsblad, die in aanmerking wordt genomen om te bepalen of de kandidaten al dan niet voldoen aan de criteria vermeld in punt B. D. Aantal betrekkingen In uitvoering van artikel 68ter van de bijzondere wet van 16 januari 1989Relevante gevonden documenten type wet prom. 16/01/1989 pub. 06/11/2008 numac 2008000907 bron federale overheidsdienst binnenlandse zaken Bijzondere wet betreffende de financiering van de Gemeenschappen en de Gewesten. - Officieuze coördinatie in het Duits sluiten betreffende de financiering van de gemeenschappen en gewesten werd het aantal over te dragen personeelsleden als volgt vastgesteld : Niveau A: 1 Niveau B : 9 Niveau C : 13 Niveau D : 24 E. Personeelsleden die tijdelijk afwezig zijn van de dienst Voor de personeelsleden die tijdelijk afwezig zijn van de dienst op datum van publicatie wordt dit dienstorder per aangetekend schrijven verstuurd.

F. Verzending van de aanvragen tot overdracht (bijlage 2) De personeelsleden sturen hun aanvraag tot overdracht (bijlage 2) - hetzij via het webformulier (Loopbaan --> Regionalisering) met als unieke titel `Kandidatuur Regionalisering BHG' (er wordt aan de ambtenaren gevraagd om de voorkeur te geven aan het webformulier); - hetzij per aangetekende zending naar het volgend adres : FOD Financiën Stafdienst P&O Werving en loopbaan Ter attentie van Gauthier Gevenois (NOGA B19) Koning Albert II-laan 33 bus 80 1030 BRUSSEL Er zal ontvangst worden gemeld van de aanvragen tot overdracht per mail op het professioneel e-mailadres of op het e-mailadres waarnaar wordt verwezen in de kandidatuur. Dit e-mailadres zal gebruikt worden voor alle informatie-uitwisseling met betrekking tot de procedure in het kader van dit dienstorder.

Voor bijkomende informatie aangaande dit dienstorder kan u terecht bij het P&O-informatiecentrum - telefoon : 0257 257 60 of via het online webformulier (Loopbaan --> Regionalisering) met als unieke titel `Vraag Regionalisering BHG'.

De aandacht van de kandidaten wordt erop gevestigd dat zij ten laatste kunnen afzien van hun aanvraag tot overdracht tot en met de 29ste dag volgend op de publicatie van dit dienstorder in het Belgisch Staatsblad. Na deze termijn wordt deze aanvraag beschouwd als definitief.

G. Bijkomende inlichtingen Inlichtingen met betrekking tot het functieprofiel, de arbeidsvoorwaarden en het statuut van het personeel van de diensten van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest kunnen verkregen worden bij - Dirk Waeytens : telefoon : 0497/205822, e-mail : dwaeytens@gob.brussels - Jacqueline Fede: telefoon : 0486/445228, e-mail : jfede@gob.brussels - Fatima Jtaoue : telefoon : 0486/979008, e-mail : fjtaoue@sprb.brussels Het is ook mogelijk om via de website http://fiscaliteit.brussels/ nl/roadshow bijkomende informatie te verkrijgen omtrent de reglementaire bepalingen van toepassing op de ambtenaren van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, de sociale voordelen, de werkomgeving, ....

Hans D'HONDT, Voorzitter van het Directiecomité _______ Nota (1) Onder dienst moet worden begrepen : de vaststelling van de belastinggrondslag, de berekening van de belasting, de controle van de belastinggrondslag en van de belasting, de daarop betrekking hebbende betwistingen (zowel administratief als gerechtelijk), de inning en de invordering van de belastingen (met inbegrip van de kosten en de interesten). Voor de raadpleging van de tabel, zie beeld

^