Etaamb.openjustice.be
Vacante Bettreking
gepubliceerd op 07 februari 2013

Oproep tot kandidaten adjunct-administrateur-generaal Context van de functie Wallonie-Bruxelles International is de publieke administratie belast met de internationale betrekkingen van Wallonië en Brussel. Het is het instrument voor he(...) Sinds 1996 hebben deze gefedereerde Franstalige entiteiten verschillende samenwerkingsakkoorden ond(...)

bron
selor - selectiebureau van de federale overheid
numac
2013200763
pub.
07/02/2013
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

SELOR - SELECTIEBUREAU VAN DE FEDERALE OVERHEID


Oproep tot kandidaten adjunct-administrateur-generaal Context van de functie Wallonie-Bruxelles International (WBI) is de publieke administratie belast met de internationale betrekkingen van Wallonië en Brussel. Het is het instrument voor het internationale beleid van Wallonië, de "Fédération Wallonie-Bruxelles" (Federatie Wallonië-Brussel) en de "Commission communautaire française" (COCOF - Franse Gemeenschapscommissie) van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.

Sinds 1996 hebben deze gefedereerde Franstalige entiteiten verschillende samenwerkingsakkoorden ondertekend om hun internationale betrekkingen te herorganiseren, met de bedoeling Wallonië-Brussel een optimale zichtbaarheid en aanwezigheid te verschaffen in het internationale domein.

De richtlijnen voor het werk zijn uitgewerkt in een NOTA INZAKE INTERNATIONAAL BELEID. WBI is belast met de uitvoering van deze internationale beleidslijnen.

Zijn acties passen in het kader van bilaterale relaties. Het gaat om relaties op basis van een akkoord tussen twee landen of regio's : enerzijds een land of een partnerregio en anderzijds de Franse Gemeenschap, het Waals Gewest en/of de Franse Gemeenschapscommissie.

Deze bilaterale relaties hebben onder meer tot doel : ? mensen die zaken creëren (uit de culturele sector, ondernemingen) in Wallonië-Brussel te ondersteunen en bij te dragen tot de ontwikkeling van onze gewesten; ? de samenstellende delen van Wallonië-Brussel te promoten als entiteiten met een internationale handelsbekwaamheid; ? de waarden en belangen te verdedigen van alle partijen en hun competenties te valoriseren in een geest van wederzijdse samenwerking en hulp.

De drie gefedereerde entiteiten (Franse Gemeenschap, Waals Gewest, COCOF) hebben ervoor gekozen deze bilaterale betrekkingen uit te werken met een beperkt aantal partners. Deze geopolitieke keuzes worden in hoofdzaak bepaald door de volgende parameters : ? nabijheid; ? Europese geopolitieke gegevens, zoals het huidige of toekomstige lidmaatschap van de Europese Unie, de constructie van een Euro-mediterrane ruimte of verenigingsakkoorden tussen de Europese Unie en haar lidstaten; ? lidmaatschap van de Francofonie of interesse voor de ontwikkeling van de Franse taal; ? historische banden, aanwezigheid van gemeenschappen in Wallonië-Brussel en traditie van samenwerking; ? belang van de operatoren in Wallonië-Brussel (voor landen uit het noorden) of geschiktheid van hun expertise voor de behoeften van de partner (voor de landen in het zuiden); ? grootte van de partner, compatibel met die van Wallonië-Brussel; ? attitude van de partner, dat wil zeggen zijn effectieve bereidheid om samen te werken en de erkenning van de internationale competenties van de gefedereerde entiteiten in België; ? mogelijke complementariteit met multilaterale programma's. Via deze criteria kan men kiezen voor drie soorten samenwerking : ? een samenwerking die wordt uitgebreid naar alle competentiedomeinen van de Gemeenschap, het Gewest en desgevallend, van de Franse Gemeenschapscommissie; ? een samenwerking beperkt tot bepaalde sectoren; ? een samenwerking beperkt tot éénmalige acties die georganiseerd kunnen worden in het kader van sectorale samenwerking.

Er worden ook sectorale acties gevoerd in het kader van ontwikkelingssamenwerking, mensenrechten, gezondheid en sociale zaken, milieu, uitwisselingen tussen jongeren, onderwijs en opleidingen, hoger onderwijs en wetenschappelijk onderzoek en cultuur.

Dankzij de acties van WBI in het kader van de multilaterale relaties kunnen de betrokken gefedereerde entiteiten in de verschillende instanties vertegenwoordigd worden en deelnemen aan concrete Europese, francofone of internationale projecten en programma's.

In België verenigt de Espace international Wallonie-Bruxelles (EIWB) de volgende entiteiten in Brussel : ? Wallonie-Bruxelles International (WBI); ? de "Association pour la Promotion de la Formation et l'Education à l'Etranger APEFE" (Vereniging ter Promotie van Opleiding en Onderwijs in het Buitenland) http://www.apefe.be ? het "Agence wallonne à l'Exportation et aux Investissements étrangers AWEX" (Waals Agentschap voor Export en Buitenlandse Investeringen) http://www.awex.be Historisch gezien is WBI de erfgenaam van het CGRI (Commissariaat-generaal voor Internationale Betrekkingen) en de DRI (Directie voor Internationale Betrekkingen). Het CGRI werd per decreet opgericht op 1 juli 1982 en begon zijn activiteiten begin 1983. De DRI (voorheen DARE of Direction d'administration des Relations extérieures (Directie voor het Beheer van Buitenlandse Betrekkingen)) werd in 1981 opgericht en in 1983 opgenomen in de centrale diensten van het Ministerie van het Waals Gewest. Vanaf 1996 hebben het Waals Gewest, de Franse Gemeenschap en de COCOF (vanaf 1998) via samenwerkingsakkoorden de instrumenten van hun internationale acties samengevoegd, eerst in de CGRI-DRI en later in WBI. WBI heeft ook een buitenlands netwerk opgericht bestaande uit afgevaardigden, economische en commerciële attachés en coördinatoren.

Dit netwerk berust op de 17 delegaties van Wallonië-Brussel.

Deze gespecialiseerde filialen zijn actief in domeinen zoals de audiovisuele kunsten, muziek, theater, uitwisselingen tussen jongeren en het hoger onderwijs.

Deze filialen : ? Wallonie-Bruxelles Images WBImages; ? Wallonie-Bruxelles Musiques WBM; ? Wallonie-Bruxelles Théâtre Danse WBTD; ? Wallonie-Bruxelles Design Mode WBDM; ? Bureau international de la Jeunesse BIJ; ? Théâtre des Doms; ? Wallonie-Bruxelles Architectures WBA; ? Wallonie-Bruxelles Campus WBCampus, worden gezamenlijk beheerd door WBI en het Ministerie van de Fédération Wallonie-Bruxelles.

Opdracht en verantwoordelijkheden De mandataris is belast met de bijstand van de administrateur-generaal van Wallonie-Bruxelles International bij het dagelijkse beheer van de instelling. Dit omvat, met respect voor de hiërarchische autoriteit, de voorbereiding en uitvoering van het internationale beleid van de Franse Gemeenschap en het Waals Gewest, zoals bepaald in de regeringsverklaringen, in de Nota inzake Internationaal Beleid en via de ministeriële besluiten. Samengevat omvat de opdracht de versterking van de openstelling van de Franse Gemeenschap en het Waals Gewest naar de wereld toe, om bij te dragen tot hun eigen ontwikkeling en te handelen volgens een principe van solidariteit met minderbedeelden.

Bovendien is de mandataris belast met de hiërarchische autoriteit over de volgende directies : Directie van de steun voor culturele operatoren; Directie van de steun voor wetenschappelijke, economische en verenigingsoperatoren; Directie van human resources, verdragen, overheidsopdrachten en juridische zaken.

Deze betrekking van adjunct-administrateur-generaal zal aflopen op 31 december 2014.

Het dagelijkse beheer onder toezicht van de administrateur-generaal omvat onder meer de volgende taken voor de mandataris : 1. garant staan voor de verspreiding van de waarden van de Franse Gemeenschap en het Waals Gewest binnen de diensten en met name de waarden met betrekking tot de openbare dienstverlening;2. zich verzekeren van de naleving van de wettelijkheid en de continuïteit van de opdrachten van de openbare dienstverlening en de gelijkheid van de gebruikers van de openbare dienstverlening garanderen;3. zich verzekeren van de naleving van de deontologische code;4. initiatieven nemen of voorstellen doen die hij nuttig acht;5. de diensten waarmee hij belast is vertegenwoordigen in hun relaties en hun samenwerking met de andere diensten van de Franse Gemeenschap en het Waals Gewest en met de personen en organismen die buiten de instelling van openbaar nut staan;6. de samenwerking en uitwisseling van goede praktijken met de administraties van de andere machtsniveaus die bij dezelfde competenties betrokken zijn verzekeren. Organisatie en beheer van het werk De mandataris staat in voor de organisatie en het beheer van de diensten waarvoor hij verantwoordelijk is, zodat elk van de personeelsleden werkt met constante aandacht voor de kwaliteit en de efficiëntie van de dienst voor de gebruikers. Met het oog daarop zal hij, voor de diensten waarvoor hij verantwoordelijk is en in overleg met de administrateur-generaal, in zijn operationeel plan een voorstel voor een functioneel kader opnemen, zoals voorzien in artikel 11 van het administratief en geldelijk statuut, gericht op een optimale leesbaarheid. Dit voorstel voor een functioneel kader moet passen bij het kader van de instelling zoals vastgelegd door de overheden.

Hij moet er ook op toezien dat het werk nauwgezet wordt uitgevoerd.

Beheer van de human resources De mandataris waakt over een optimaal beheer van de human resources die ter beschikking worden gesteld van WBI. Er moet een systeemvisie zijn van het beheer van de human resources, met een onderling verband tussen de verschillende domeinen (functiebeschrijving, evaluatie, opleiding, promotie...).

Daarvoor moet de mandataris, onder het toezicht van de administrateur-generaal, onder meer : - waken over een verdeling van de taken in overeenstemming met de capaciteiten en het potentieel van iedereen; - een toekomstgericht personeelsbeheer ontwikkelen (overdracht van kennis, anticiperen op personeelsveranderingen, enz.); - waken over het procedurebeheer en de aanwervingsreserves; - een optimaal administratief en geldelijk beheer van het personeel verzekeren; - een beleid voor competentiebeheer ontwikkelen; - waken over een verdeling van het personeel tussen de verschillende directies van WBI, in overeenstemming met hun respectieve opdrachten en behoeften; - instaan voor het onthaal van de nieuwe personeelsleden; - ervoor zorgen dat de personeelsleden die de diensten van WBI uitmaken regelmatig op professionele wijze geëvalueerd worden; - alle mogelijkheden tot vervolmaking bieden aan de personeelsleden in het kader van de opdrachten die hen worden toevertrouwd (eerste opleiding van recent aangeworven personeel zodat het snel een goede kennis verwerft van zijn specifieke omgeving, de geschiedenis en het gevoerde beleid, plus permanente vorming van het personeel); - een beleid invoeren voor het prestatiebeheer en de strijd tegen absenteïsme.

Het operationele plan van de mandataris zal een beschrijving bevatten van de richtlijnen die WBI zal uitvoeren voor de uitwerking van het jaarlijkse begrotingsplan voor aanwerving, omkadering en promotie, zoals voorzien in artikel 36 van het administratief en geldelijk statuut van het personeel van WBI en alle andere maatregelen die kunnen bijdragen tot de hierboven vermelde doelstellingen.

In het kader van zijn bevoegdheden inzake verdragen, overheidsopdrachten en juridische zaken en onder toezicht van de administrateur-generaal, zal de mandataris : o waken over de invoering van efficiënte en vlotte procedures tussen de functies met een transversaal karakter en de andere directies van WBI; o zal hij alle nodige maatregelen treffen om de stipte naleving van de regelgeving inzake overheidsopdrachten te garanderen; o zal hij waken over het gebruik van moderne tools voor de follow-up van de juridische middelen die WBI beheert.

Doelstellingen Strategische doelstellingen Deze opdrachten worden uitgevoerd onder toezicht van de administrateur-generaal van WBI. De mandataris heeft als opdracht bij te dragen tot de realisatie van : ? De doelstellingen gedefinieerd door de gewestelijke en gemeenschappelijke Beleidsverklaringen. ? De doelstellingen gedefinieerd door de nota inzake internationaal beleid van 15 december 2010. ? De decretale en reglementaire bepalingen. ? De beslissingen van regeringen en ministers.

De mandataris zal, in het kader van zijn opdrachten en bevoegdheden en onder toezicht van de administrateur-generaal, de volgende doelstellingen nastreven : Europese en internationale politieke positionering : De mandataris zal de meest geschikte maatregelen voorstellen, uitvoeren en evalueren voor de Europese en internationale positionering van de Franse Gemeenschap en het Waals Gewest en de verdediging van hun belangen.

Meer bepaald zal de mandataris, in het kader van de bevoegdheden die hem werden toegewezen, de volgende acties uitvoeren : - concrete acties ontwerpen, voorstellen, promoten en realiseren die bijdragen tot de verdediging van de waarden die aan de basis liggen van de internationale acties van de Franse Gemeenschap en het Waals Gewest; - waken over een geschikte aanwezigheid van de Franse Gemeenschap en het Waals Gewest in de belangrijkste internationale organisaties en forums met betrekking tot hun bevoegdheden; - een netwerk van voordelige relaties ontwikkelen en onderhouden voor de Franse Gemeenschap en het Waals Gewest; - acties ontwikkelen om de positie van Brussel als Europese, Franstalige en internationale hoofdstad te versterken, als zodanig en ten voordele van beide gewesten;

Openheid naar de wereld toe en aantrekkelijkheid : de mandataris zal acties uitvoeren bedoeld om : - ons erfgoed en onze knowhow in de brede zin van het woord (natuur, maatschappij, wetenschap, talen, cultuur...) te valoriseren en een transversaal, globaal en coherent internationaal imago uit te bouwen; - een geoptimaliseerde universitaire samenwerking te ondersteunen (teneinde de aantrekkelijkheid en innovaties te stimuleren); - samenwerking op het vlak van onderzoek te ondersteunen; - internationale mobiliteit te ondersteunen.

De mandataris zal steunprogramma's voorstellen, aanpassen, uitvoeren en evalueren om : ? via het buitenland de verwerving van nieuwe kennis en competenties te steunen; ? via het buitenland bij te dragen tot de creatie van activiteiten via het beleid gevoerd in het kader van de competenties van de internationale betrekkingen (producenten en operatoren ondersteunen in Wallonië en Brussel); ? de ontwikkelingen in het zuiden ondersteunen via samenwerking gericht op de menselijke factor en kennisoverdracht, met een geografische en sectorale concentratie van de inspanningen.

Deze steunprogramma's zullen worden uitgewerkt in 2 domeinen : steun voor culturele operatoren en steun voor wetenschappelijke, economische en verenigingsoperatoren.

In naam van WBI zal de mandataris toezicht houden op de agentschappen van Wallonië-Brussel die in hun domein hun bijdrage leveren tot de uitvoering van deze steunprogramma's.

Operationele doelstellingen Deze opdrachten worden uitgevoerd onder toezicht van de administrateur-generaal.

In het kader van zijn bevoegdheden zal de mandataris een coherent geheel van steun-, coördinatie- en organisatiemaatregelen uitvoeren, teneinde : o De synergie tussen Gemeenschap en Gewest te versterken, met respect voor het evenwicht tussen de competenties en de identiteit van beide entiteiten, zonder de COCOF te vergeten. o De best mogelijke samenwerking te garanderen tussen het externe beleid en de verschillende sectorale beleidslijnen. o De interne en externe communicatie organiseren om een band te scheppen tussen het internationale beleid en de sectorale departementen van Wallonië-Brussel, de wetenschappelijke, culturele, maatschappelijke en economische operatoren, de lokale overheden, de onderwijssector, het verenigingsleven, niet-gouvernementele organisaties, en hen sensibiliseren voor de belangen en het potentieel van internationale betrekkingen. o De werking optimaliseren van een netwerk van vertegenwoordigers in het buitenland, in overeenstemming met de strategische doelstellingen, de prioritaire doelen en de beschikbare middelen. o De coherentie verzekeren tussen de acties en de complementariteit met de andere instellingen die over netwerken in het buitenland beschikken, niet enkel de netwerken die door de publieke overheid georganiseerd worden maar ook de netwerken van tussenpersonen in het buitenland. o Een actieve deelname van de Gemeenschap en het Gewest verzekeren in de instanties voor federaal overleg. o De zichtbaarheid, bekendheid en aantrekkelijkheid van Wallonië-Brussel versterken, ook door acties die samen worden ontwikkeld in het buitenland door de publieke en privéspelers van het Waals Gewest en de Franse Gemeenschap. o Een cultuur ontwikkelen voor de evaluatie van de instrumenten en acties, prospectie en participatie, met name door permanent te luisteren naar de gebruikers en hun behoeften. o Samenwerkingsverbanden binnen België bevorderen, met name met de Duitstalige Gemeenschap. o De benadering met "doelstellingen" versterken door ze met de "bi-/multilaterale en Europese" benadering te combineren.

De mandataris kan competenties delegeren volgens de bepalingen in het besluit betreffende de delegatie van competenties en handtekeningen aan ambtenaren-generaal van Wallonie-Bruxelles International.

De mandataris werkt zijn operationele plan uit volgens de modaliteiten gedefinieerd in artikel 276 van het administratief en geldelijk statuut van het personeel van WBI. Het operationele plan moet een beschrijving bevatten van de concrete prestaties die de mandataris van plan is uit te voeren om te voldoen aan deze taakomschrijving. Het moet vergezeld zijn van indicatoren die een efficiënte evaluatie van de resultaten mogelijk maken.

Evaluatiecriteria voor de kandidaturen De kandidaturen zullen worden geëvalueerd op basis van de geschiktheid van het profiel van de kandidaat ten opzichte van de vereiste competenties voor de functie (zie hieronder), zijn ervaring, zijn titels en verdiensten en zijn relationele vaardigheden.

Transversale competenties De mandataris beschikt over de volgende transversale competenties : - omzetting van politieke doelstellingen in strategische en operationele doelstellingen; - invoering van indicatoren voor de realisatie van de doelstellingen en vermogen om op basis daarvan de effecten van zijn acties en die van personen onder zijn toezicht te evalueren; - vermogen om beslissingen te nemen en verantwoordelijkheden op te nemen; - methodologie voor de follow-up van de genomen beslissingen; - beheersing en beheer van stress; - vermogen om conflicten te beheersen; - valorisatie en motivering van zijn personeel, creatie en behoud van een sereen klimaat van vertrouwen en beschikbaarheid, vermogen om het personeel aan de projecten te binden; - ontwikkeling van een dynamiek voor teamwerk, per project; - vermogen om te overtuigen en te onderhandelen; - vermogen om te delegeren; - duidelijke en nauwkeurige schriftelijke en mondelinge communicatie; - creativiteit, flexibiliteit, proactiviteit, zin voor aanpassing en innovatie; - goede kennis van het Belgische institutionele systeem en van de werking van de instituten, meer bepaald op het niveau van de Franse Gemeenschap en het Waals Gewest; - basiskennis grondwettelijk en administratief recht; - goede kennis van budgettaire zaken en specifieke modaliteiten van de publieke functies in het Waals Gewest en de Franse Gemeenschap, met name inzake de relatie met de vakbondsorganisaties; - basiskennis van de reglementering inzake overheidsopdrachten.

Specifieke competenties - goede kennis van internationale betrekkingen, inclusief de Europese context; - goede kennis van de werkingsregels van instellingen van openbaar nut; - vaardigheden voor internationale onderhandelingen; - een goede taalkennis, met name van het Engels en het Nederlands, vormt een troef.

Werkomstandigheden Jaarlijkse geïndexeerde verloning (trap nul) volgens rang A2 : 73.973,31 EUR. Jaarlijkse geïndexeerde mandatarispremie : 13.419,42 EUR. Taakomschrijving en informatie De taakomschrijving van de functie kan worden geraadpleegd op de website van Wallonie-Bruxelles International : http://www.wbi.be Bijkomende informatie over de functie kan worden verkregen bij de Directie Human Resources van WBI (Nicolas Dervaux, directeur, tel. : 02-421 87 88 - n.dervaux@wbi.be).

Deelnemingsvoorwaarden De deelnemingsvoorwaarden zijn een absolute vereiste om deel te nemen aan een selectieprocedure van SELOR. De kandidaat moet, op de datum van de bekendmaking van de openstaande vacature, dus op 20 september 2012, houder zijn van een diploma dat toegang geeft tot niveau 1 of laureaat zijn van een toegangswedstrijd voor niveau 1 of een equivalent niveau, of agent zijn op niveau 1 in de diensten van de Overheden of een instelling die onder de Franse Gemeenschap of het Waals Gewest valt.

Hij moet op die datum ook acht jaar professionele ervaring op niveau 1 of op een equivalent niveau kunnen voorleggen, waarvan twee jaar in rang A4 of een equivalente rang.

Onder professionele ervaring wordt verstaan, alle diensten die met statutaire of contractuele status werden uitgevoerd bij de volgende instellingen : 1° elke instelling, al dan niet als afzonderlijke rechtspersoon opgericht, die onder de uitvoerende macht van de Federale staat, een Gewest, een Gemeenschap of een Gemeenschapscommissie valt;2° elke dienst die afhangt van een provincie, een gemeente, een openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn, een vereniging van gemeenten en/of openbare centra voor maatschappelijk welzijn, een agglomeratie of een federatie van gemeenten, alsook elke dienst die afhangt van een aan een provincie of gemeente ondergeschikte instelling;3° elke andere instelling onder Belgisch recht, die voldoet aan collectieve noodwendigheden van lokaal of algemeen belang en in wier directie men een overwicht aantreft van één of meer van de instellingen beoogd in 1° en 2° 4° elke instelling analoog aan de instellingen beoogd in 1° tot 3° : a) van een lidstaat van de Europese Economische Ruimte, buiten België;b) in Zwitserland. U kunt eveneens deelnemen als uw diploma vroeger afgeleverd werd maar overeenstemt met een van de hierboven vermelde diploma's.

U neemt deel onder voorbehoud indien : o u uw diploma hebt verkregen in een land buiten België en u de equivalentie van uw diploma nog niet hebt verkregen ? Richt u nu onmiddellijk (de procedure is vrij lang) tot het Ministerie van de Franse Gemeenschap (02-690 80 00) en stuur het uiterlijk voor de einddatum van de selectieprocedure naar SELOR; o u uw diploma hebt verkregen in een andere taal dan het Frans : al naargelang het geval, kan u gevraagd worden een taalexamen af te leggen bij SELOR om uw kennis van het Frans te bewijzen, voorafgaand aan de selectie. U moet zich dan online inschrijven.

U bent niet zeker of u met uw diploma kunt toetreden tot de selectie of u weet niet of u een taaltest moet afleggen ? Informeer voor de uiterste inschrijvingsdatum bij de contactpersoon van SELOR (zie 'Contactgegevens SELOR').

Bovendien kan niemand worden aangesteld voor een mandaat als hij niet aan de volgende voorwaarden voldoet : 1° gedrag vertonen dat voldoet aan de vereisten van de functie;2° zijn burgerrechtelijke en politieke rechten genieten;3° voldoen aan de wetgeving over de dienstplicht;4° een bewijs kunnen voorleggen van de vereiste medische geschiktheid voor de uit te oefenen functie;5° geen houder zijn van een politiek mandaat dat voor een medewerker ambtshalve meer dan vier dagen politiek verlof inhoudt;6° zich ertoe verbinden geen dienstvrijstellingen of facultatief politiek verlof te vragen die ertoe zouden kunnen leiden dat u in combinatie met het politiek verlof waar u ambtshalve recht op hebt in totaal meer dan vier werkdagen afwezig bent per maand. Selectieprocedure Preselectie SELOR beslist uitsluitend op basis van de informatie in het standaard-CV en de bijlagen of de kandidaten voldoen aan de algemene en bijzondere toelatingsvoorwaarden.

Computergestuurde tests : ongeveer 3 uur.

Deze proef bestaat uit een reeks computergestuurde tests bedoeld om de beheers- en organisatievaardigheden van de kandidaten alsook hun persoonlijkheid na te gaan. De resultaten van de tests worden doorgegeven aan het selectiecomité dat alleen de resultaten zal evalueren.

Gesprek + voorbereidingstijd : ongeveer 3 uur.

Deze proef heeft tot doel, vertrekkende van een praktische situatie in verband met de beoogde managementfunctie, zowel de specifieke competenties voor de uit te oefenen functie als de nodige vaardigheden voor een managementfunctie te evalueren. U krijgt de nodige voorbereidingstijd.

Oproepingen De uitnodigingen voor de proeven gebeuren uitsluitend per e-mail.

Gelieve uw e-mailadres in te vullen in het standaard-CV wanneer u zich inschrijft.

Feedback Uw vraag om feedback moet schriftelijk gebeuren, binnen de drie maanden na de verzending van de eindresultaten (wet van 11 april 1994 over de openbaarheid van bestuur).

U kunt met name : ? kennis nemen van uw resultaten van de computergestuurde proeven ? persoonlijke feedback ontvangen volgens de modaliteiten in het document 'Feedback aanvragen'.

Vakbondsvertegenwoordigers Elke vakbondsafvaardiging heeft het recht zich voor elke zitting in de door SELOR georganiseerde selectie door een afgevaardigde te laten vertegenwoordigen bij de jury. De vakbondsafgevaardigden mogen de vertrouwelijkheid van feiten en documenten niet schenden.

Als persoon met een handicap, stoornis of ziekte, kunt u de volgende maatregelen genieten : ? redelijke aanpassingen van de selectieprocedure aanvragen. U moet dit melden voor de uiterste inschrijvingsdatum in de rubriek "Persoonsgegevens" van het standaard-CV dat u ons moet opsturen. Neem vervolgens contact op met diversity@selor.be om ons zo veel mogelijk details te geven over de moeilijkheden die u ondervindt en de nodige aanpassingen. ? aan SELOR vragen om uw toekomstige werkgever te informeren over de nodige aanpassingen aan de werkplaats. Als u dat wenst, neem dan zodra u weet waar en wanneer u begint te werken contact op met diversity@selor.be om het juiste aanvraagformulier te verkrijgen.

Meer informatie over ons diversiteitsbeheer ? U vindt meer informatie over ons beleid voor gelijke kansen op : www.selor.be > Over SELOR > Gelijke kansen.

U kunt ook contact opnemen met diversity@selor.be En na de selectieprocedure ? Na de computergestuurde proeven, de mondelinge proef en de vergelijking van titels en verdiensten, houdt het selectiecomité maximaal vijf kandidaten over.

SELOR brengt elke kandidaat per aangetekende zending op de hoogte van het gemotiveerde advies over zijn kandidatuur en de lijst met de geselecteerde kandidaten.

SELOR overhandigt de lijst met weerhouden kandidaten en het gemotiveerde advies over elke kandidaat aan de Ministers van Ambtenarenzaken.

De mandatarissen worden onder de weerhouden kandidaten aangeduid door de Overheden na een bijkomend gesprek over hun specifieke competenties, hun relationele vaardigheden en hun leiderscapaciteiten.

Van elk gesprek wordt een rapport opgesteld en overhandigd aan de kandidaat voor eventuele opmerkingen binnen vijftien dagen na de kennisgeving.

De aanstelling wordt van kracht op de eerste dag van de maand die volgt op de maand waarin de aanstelling plaatsvond.

Het mandaat loopt af op 31 december 2014.

Indiening van de kandidaturen U kunt solliciteren tot 8 maart 2013.

Om in aanmerking te komen moet de inschrijving per aangetekende zending aan SELOR worden overgemaakt, ten laatste op de uiterste inschrijvingsdatum. Ze moet voldoen aan alle volgende voorwaarden : 1. Alle onderstaande gegevens vermelden : - naam, - voornaam, - volledig adres, - geboortedatum, - rijksregisternummer, - de precieze benaming van het hoogste diploma, - het referentienummer van de selectieprocedure AFW13701.2. Vergezeld zijn van het volledig en naar waarheid ingevulde standaard-CV AFW13701 voor de beoogde functie (andere of aangepaste versies van het curriculum vitae worden niet aanvaard). Het kan worden verkregen : - door het te downloaden; - via de informatielijn van SELOR (0800-505 55); - of op aanvraag via topteamfr@selor.be 3. Vergezeld zijn van de volgende documenten : - een uiteenzetting van de titels en verdiensten (in te vullen in het standaard-CV); - de attesten van de vereiste professionele ervaring; - desgevallend een kopie van uw diploma('s); - een motivatiebrief voor de functie waarvoor u solliciteert, met name een uiteenzetting van de manier waarop de kandidaat denkt zijn mandaat uit te voeren.

De kandidaturen moeten alle vereiste stukken bevatten en in één enkele zending verzonden worden. 4. Ten laatste op de uiterste inschrijvingsdatum per aangetekende zending aankomen bij SELOR, Ter attentie van Top Team FR - Bischoffsheimlaan 15, 1000 Brussel. Anders zal er geen rekening worden gehouden met uw kandidatuur.

Opmerking : de termen minister(s), ambtena(a)r(en)-generaal, (adjunct)-administrateur-generaal, kandida(a)t(en), mandataris(sen), vakbondsafgevaardigde(n), burger worden gebruikt in hun gemeenslachtige betekenis.

^