Etaamb.openjustice.be
Vacante Bettreking
gepubliceerd op 11 oktober 2004

Regie der Gebouwen Vacante betrekking van adviseur-generaal (rang 15) Oproep tot kandidaten Met ingang van 1 oktober 2004 is er een betrekking van adviseur-generaal (m/v) te begeven bij de Regie der Gebouwen. Op basis van het mini(...) Overeenkomstig het artikel 20sexies van het koninklijk besluit van 7 augustus 1939 betreffende de e(...)

bron
federale overheidsdienst financien
numac
2004003398
pub.
11/10/2004
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

FEDERALE OVERHEIDSDIENST FINANCIEN


Regie der Gebouwen Vacante betrekking van adviseur-generaal (m/v) (rang 15) Oproep tot kandidaten Met ingang van 1 oktober 2004 is er een betrekking van adviseur-generaal (m/v) te begeven bij de Regie der Gebouwen.

Op basis van het ministerieel besluit van 1 augustus 2002 houdende de verdeling van de betrekkingen van de vaste personeelsformatie van de Regie der Gebouwen, acht ik het aangewezen deze betrekking vacant te verklaren bij de Diensten van de Directeur-generaal.

Overeenkomstig het artikel 20sexies van het koninklijk besluit van 7 augustus 1939 betreffende de evaluatie en de loopbaan van het rijkspersoneel, zoals het van toepassing is verklaard op de instellingen van openbaar nut, en verduidelijkt in het artikel 28quater van het koninklijk besluit van 8 januari 1973 tot vaststelling van het statuut van het personeel van sommige instellingen van openbaar nut en overeenkomstig artikel 10 van het koninklijk besluit van 18 oktober 2001 betreffende de mobiliteit van het personeel van sommige overheidsdiensten, kunnen zich kandidaat stellen : 1. de vastbenoemde ambtenaren van de instellingen, titularis van een graad van rang 15;2. alle vastbenoemde ambtenaren van de Regie der Gebouwen, titularis van een graad van rang 13 die tenminste een jaar graadanciënniteit en twaalf jaar anciënniteit in het niveau 1 tellen, met uitzondering van de informaticus-directeur die ten minste vijftien jaar anciënniteit in het niveau 1 moet tellen. Er moet aan de bevorderingsvoorwaarden worden voldaan op het ogenblik van de benoeming Functiebeschrijving De Regie der Gebouwen heeft als hoofdopdracht de federale overheidsdiensten en de parastatalen van type A te huisvesten.

Hiertoe doet zij alle noodzakelijke verrichtingen (bouwen en verbouwen, huren en verhuren, in concessie geven en nemen, vestigen van zakelijke rechten, kopen en verkopen).

Als lid van de Raad van Ambtenaren-generaal, staat de adviseur-generaal (m/v) van de afdeling Diensten van de Directeur-generaal de Directeur-generaal der Gebouwen bij voor het dagelijks beheer van de instelling.

Naast de opvolging van I.C.T.-dossiers, zullen hem/haar een aantal taken worden toebetrouwd, zoals de opvolging van het fysisch programma, advies aan de Directeur-generaal der Gebouwen inzake de algemene bouwpolitiek van de Regie, de opvolging van de belangrijkste immo-dossiers en de coördinatie inzake het beheer van de grote administratieve complexen.

Profiel van de kandidaat Rekening houdend met de hierboven vermelde functieinhoud dient de adviseur-generaal (m/v) over de volgende eigenschappen te beschikken : 1. Zin voor organisatie en coördinatie De adviseur-generaal (m/v) bij de Diensten van de Directeur-generaal assisteert de Directeur-generaal der Gebouwen bij het dagelijks beheer van de Regie der Gebouwen wat betreft de (technische) dossiers inzake investerings- en onderhoudswerken alsook inzake verkopen en inhuurnemingen.Voor de belangrijkste projecten organiseert hij/zij de samenwerking tussen de betrokken ambtenaren-generaal.

Hij/zij dient een globaal zicht te hebben op de projecten van de verschillende diensten van de Regie der Gebouwen en in staat te zijn de meest dringende reële behoeften te onderkennen, teneinde de Directeur-generaal der Gebouwen en de Raad van ambtenaren-generaal nuttig bij te staan voor de opmaak van het jaarlijks fysisch programma. Daarnaast adviseert hij/zij de Directeur-generaal der Gebouwen inzake de algemene bouwpolitiek van de Regie der Gebouwen en de opvolging van de belangrijkste immo-dossiers.

Hij/zij is tevens belast met de organisatie van het beheer van de grote gebouwencomplexen waarvoor de Regie der Gebouwen instaat.

Voor deze organisatie- en coördinatietaken dient hij/zij te beschikken over een grondige kennis van de organisatiestructuur van de Regie der Gebouwen, een actuele kennis van de Belgische immobiliënmarkt en een goede kennis van de reglementering inzake overheidsopdrachten alsook over een basiskennis inzake facility management.

Daarnaast is de adviseur-generaal(m/v) van de Diensten van de Directeur-generaal ook belast met de organisatie en de coördinatie van de activiteiten van de afdeling ICT. Daartoe dient hij/zij te beschikken over een algemene kennis over de informatica-toepassingen die betrekking hebben op de werking van de diensten van de Regie der Gebouwen. 2. Ondernemings- en vernieuwingsgeest Bij zijn/haar diverse taken dient de adviseur-generaal(m/v) van de Diensten van de Directeur-generaal blijk te geven van initiatief en zin voor vernieuwing.Hij/zij dient in staat te zijn actief in te spelen op de nieuwste tendensen inzake immobiliënbeheer en aldus de Directeur-generaal der Gebouwen efficiënt bij te staan bij het uitstippelen van een dynamisch immobiliënbeleid.

Deze ingesteldheid moet hem/haar ook in staat stellen tijdig in te spelen op de meest actuele behoeften van de diensten van de Regie der Gebouwen inzake de terbeschikkingstelling van informatica-apparatuur alsmede inzake de ontwikkeling van aangepaste informatica-programma's en dit inzonderheid inzake gebouwenbeheer. 3. Bekwaamheid tot het geven van leiding en sociale vaardigheden De adviseur-generaal (m/v) van de Diensten van Directeur-generaal dient de Directeur-generaal actief bij te staan in zijn taak als voorzitter van de raad van ambtenaren-generaal en als leidend ambtenaar van de instelling. In naam van de Directeur-generaal is hij/zij verantwoordelijk voor de opvolging van de uitvoering van diens opdrachten.

Hij/zij moet goede contacten kunnen onderhouden met de leiding van de verschillende afdelingen van de Regie der Gebouwen teneinde toe te zien op een efficiënte coördinatie tussen deze afdelingen.

Daarnaast dient hij/zij ook rechtstreeks leiding te geven aan de verschillende diensten binnen de afdeling van de Diensten van de Directeur-generaal - waaronder o.a. de Persdienst, de Dienst Wettelijk Toezicht en de Sociale Dienst - alsook over de afdeling ICT. Hiervoor dient betrokkene te beschikken over voldoende ervaring inzake het leiden van een team alsook over een algemene kennis van moderne beheerstechnieken.

Indienen van de kandidaturen De belangstellende kandidaten (m/v) worden verzocht hun kandidatuur bij ter post aangetekende brief te richten aan de heer ir. H. Evenepoel, Directeur-generaal der Gebouwen, Dienst Personeel, Guldenvlieslaan 87, bus 2, 1060 Brussel, binnen een termijn van tien werkdagen die ingaat op de eerste werkdag, volgend op de publicatie van dit bericht in het Belgisch Staatsblad (de poststempel geldt als bewijs). Wanneer de eerste of de laatste dag van de termijn een zaterdag, een zondag, of een wettelijke feestdag is, wordt de termijn verlengd tot de eerstvolgende werkdag.

In de kandidatuurstelling moet de datum, de naam, de voornamen, de graad en de dienst waarvan hij/zij afhangt worden vermeld en een uiteenzetting betreffende zijn/haar aanspraken.

Ten dien einde dient er een gedetailleerde beschrijving van de verworven kennis en ervaring gegeven te worden waarbij de afstemming van het profiel op de beschreven functie wordt onderstreept, alsook een curriculum vitae.

De kandidaten(m/v) die niet tot de Regie der Gebouwen behoren, moeten een voor eensluidend verklaard document verstrekken, afgeleverd door de personeelsdienst van de instelling die hen tewerkstelt waarin bevestigd wordt dat zij een graad van rang 15 definitief bekleden en met vermelding van de datum van benoeming in die graad.

Brussel, 21 september 2004.

De Vice-Eerste Minister en Minister van Financiën, D. REYNDERS

^