Etaamb.openjustice.be
Vacante Bettreking
gepubliceerd op 29 maart 2001

Vacante betrekking van directeur-generaal bij het Bestuur van administratieve zaken van het Burgerlijk Algemeen Bestuur van het Ministerie van Landsverdediging . - Oproep tot de kandidaten Eén betrekking van directeur-generaal is te beg(...) Deze betrekking is zowel voor vrouwen als voor mannen toegankelijk. Overeenkomstig de bepalingen(...)

bron
ministerie van landsverdediging
numac
2001007085
pub.
29/03/2001
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

MINISTERIE VAN LANDSVERDEDIGING


Vacante betrekking van directeur-generaal bij het Bestuur van administratieve zaken van het Burgerlijk Algemeen Bestuur van het Ministerie van Landsverdediging (rang 16). - Oproep tot de kandidaten Eén betrekking van directeur-generaal is te begeven bij het bestuur van administratieve zaken van het Burgerlijk Algemeen Bestuur van het Ministerie van Landsverdediging.

Deze betrekking is zowel voor vrouwen als voor mannen toegankelijk.

Overeenkomstig de bepalingen van artikel 20quinquies van het koninklijk besluit van 7 augustus 1939 betreffende de evaluatie en de loopbaan van het Rijkspersoneel, kunnen tot een graad van rang 16 worden benoemd : - de rijksambtenaren die titularis zijn van een graad van rang 16; - de rijksambtenaren die titularis zijn van een graad van rang 15 en die ten minste één jaar graadanciënniteit tellen.

Overeenkomstig artikel 13 van het koninklijk besluit van 16 juli 1998 betreffende de mobiliteit van het personeel van sommige overheidsdiensten, komen ambtenaren die titularis zijn van een graad van rang 16 of van rang 15 van de instellingen van openbaar nut waarop het voornoemd koninklijk besluit van toepassing werd verklaard, ook in aanmerking voor de bevordering tot de vacante betrekking.

De vereiste voorwaarden om zich kandidaat te stellen moeten vervuld zijn op de datum van de benoeming.

Aard van de functie : De directeur-generaal van het bestuur van administratieve zaken van het Burgerlijk Algemeen Bestuur oefent al de ambtsbevoegdheden uit welke voor de leiding, de coördinatie en de controle van de aan zijn zorg toevertrouwde diensten nodig zijn, doch behoudens de hiërarchische macht en het controlerecht van de secretaris-generaal.

Het bestuur van administratieve zaken omvat : - de directie burgerpersoneel; - de directie niet-statutair personeel; - de directie administratieve zaken.

Gewenste kwaliteiten van de kandidaten : - een grondige kennis van de organisatie en de werking van het Burgerlijk Algemeen Bestuur, van de Krijgsmacht en van de andere diensten en organismen van het departement hebben; - een grondige kennis hebben van de in het departement doorgevoerde herstructurering; - een grondige kennis hebben van het beheer van het statutair personeel en van de verschillende statuten waaraan het personeel van het departement onderworpen is (statuut van het rijkspersoneel, statuten van het onderwijzend personeel, statuut van de militaire aalmoezeniers, statuut van de leken adviseurs, statuten van het personeel van de wetenschappelijke inrichtingen, statuut van het personeel van de militaire veiligheid); - een grondige kennis hebben van het beheer van het contractueel personeel (openbare en privé-sector); - een grondige kennis hebben van het beheer van het personeel dat overeenkomstig de bepalingen van internationale conventies wordt tewerkgesteld; - een grondige kennis hebben van de budgettaire vragen met betrekking tot de voorafgaande activiteiten; - een grondige kennis hebben van de syndicale betrekkingen met betrekking tot de voorafgaande categorieën van personeel; - over een goed organisatievermogen beschikken om deze directies te leiden en te coördineren.

Indienen van de kandidaturen : De belangstellende kandidaten worden verzocht hun kandidaatstelling per ter post aangetekende brief te richten aan de chef van het Burgerlijk Algemeen Bestuur, Koningin Elisabethkwartier, Eversestraat 1, 1140 Brussel, binnen een termijn van tien werkdagen die ingaat op de eerste werkdag volgend op de bekendmaking van dit besluit in het Belgisch Staatsblad (de poststempel geldt als bewijs).

De sollicatiebrief vermeldt de datum, de naam, de voornamen, de graad van de gegadigde, het bestuur waaronder hij ressorteert en bevat een uiteenzetting van de aanspraken die de kandidaat meent te kunnen doen gelden om naar deze betrekking te dingen, inzonderheid de bekwaamheid inzake beheer van de overheidsdiensten die hij meent te moeten laten gelden.

Alleen de aanspraken van de ambtenaren die deze instructies in acht nemen zullen in aanmerking genomen worden.

De kandidaten die niet tot het Ministerie van Landsverdediging behoren, moeten een voor eensluidend verklaard document verstrekken, afgegeven door de personeelsdienst van de Administratie die hen tewerkstelt waarin bevestigd wordt dat zij een vaste graad van rang 15 bekleden en met vermelding van de datum van benoeming in die graad.

Van de kandidaatstellingen zal ontvangst worden gemeld.

^