gepubliceerd op 14 mei 2021
Besluit MIVB Vacature voor de functie van ombudspersoon bij de MIVB. - Oproep tot kandidaten
BRUSSELS HOOFDSTEDELIJK GEWEST
6 MEI 2021. - Besluit MIVB Vacature voor de functie van ombudspersoon bij de MIVB. - Oproep tot kandidaten
De minister van Mobiliteit, Openbare Werken en Verkeersveiligheid van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering deelt mee dat de functie van ombudspersoon bij de MIVB vacant is vanaf 1 juli 2021.
De ombudspersoon bij de MIVB wordt aangesteld door de overheid en is onafhankelijk, onpartijdig en neutraal. De bemiddelingsdienst onderzoekt klachten van gebruikers en maakt ieder jaar een rapport op.
De ombudspersoon formuleert voorstellen en suggesties voor de verbetering van het openbaar vervoer, gebaseerd op klachten en opmerkingen van gebruikers. Hij/zij is ook lid van het Raadgevend Comité der Gebruikers.
Om aangesteld te worden als ombudspersoon moeten de kandidaten voldoen aan de volgende voorwaarden van artikel 5 van het besluit van 30 mei 1991 betreffende de bemiddelingsdienst opgericht bij de Maatschappij voor Intercommunaal Vervoer te Brussel, met name: 1° in het bezit zijn van een bewijs van goed gedrag en zeden;2° houder zijn van een diploma dat toegang verleent tot functies van niveau 1 in de overheidsdiensten;3° niet deel uitmaken van het personeel, noch van de beheersorganen van de Maatschappij, een van haar filialen of een exploitatiemaatschappij van openbaar vervoer;4° blijk geven van belangstelling en bekwaamheid op het vlak van het openbaar vervoer;5° kennis van Nederlands en Frans;6° beroepservaring op juridisch of administratief vlak van ten minste vijf jaar. De kandidaturen moeten bij de minister van Mobiliteit, Openbare Werken en Verkeersveiligheid worden ingediend binnen een termijn van 30 dagen na bekendmaking in het Belgisch Staatsblad: Minister Elke Van den Brandt Minister van Mobiliteit, Openbare Werken en Verkeersveiligheid Botanic Building Sint-Lazaruslaan 10, 13de verdieping 1210 Brussel.
De volgende documenten moeten bij de brief worden gevoegd: Een kandidaatstelling met: 1. Naam en voornaam;2. Geboorteplaats en -datum;3. Adres, 4.Nationaliteit; 5. Diploma's;6. Beschrijving van de beroepservaring van de kandidaat;7. Beschrijving van de specifieke competenties op het vlak van het thema openbaar openbaar vervoer;8. Talenkennis. Dienen eveneens bij de brief te worden gevoegd: 1. Kopie van het diploma dat vereist is voor de functie;2. Document of getuigschrift dat nuttige ervaring aantoont;3. Getuigschrift van goed gedrag en zeden dat minder dan drie maanden oud is;4. Verklaring op eer: "Ik verklaar op mijn erewoord dat ik op de dag van de aanstelling als ombudspersoon geen personeelslid ben van de Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel en evenmin in enig bestuursorgaan zetel van deze maatschappij, een van haar dochtermaatschappijen of een andere openbare vervoersmaatschappij". Datum en handtekening.
Brussel, 6 mei 2021.
Voor de Brusselse Hoofdstedelijke Regering : De Minister-president van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, R. VERVOORT De minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Mobiliteit, Openbare Werken en Verkeersveiligheid, E. VAN DEN BRANDT