gepubliceerd op 22 april 2014
Samenwerkingsakkoord tot regeling van de organisatie en de werking van de dienst "e-Wallonie-Bruxelles Simplification", afgekort "eWBS", tot vaststelling van de nadere regels voor de overdracht van de personeelsleden van het Commissariaat EASI-WAL naar de dienst eWBS en tot vaststelling van de nadere regels voor de overdracht van de personeelsleden van het Ministerie van de Franse Gemeenschap naar de dienst eWBS
13 FEBRUARI 2014. - Samenwerkingsakkoord tot regeling van de organisatie en de werking van de dienst "e-Wallonie-Bruxelles Simplification", afgekort "eWBS", tot vaststelling van de nadere regels voor de overdracht van de personeelsleden van het Commissariaat EASI-WAL naar de dienst eWBS en tot vaststelling van de nadere regels voor de overdracht van de personeelsleden van het Ministerie van de Franse Gemeenschap naar de dienst eWBS
Gelet op de artikelen 1, 2, 33, 38 en 39 alsook op hoofdstuk IV, afdelingen I en II van Titel III van de Grondwet;
Gelet op de bijzondere wet van 8 augustus 1980Relevante gevonden documenten type wet prom. 08/08/1980 pub. 11/12/2007 numac 2007000980 bron federale overheidsdienst binnenlandse zaken Bijzondere wet tot hervorming der instellingen. - Officieuze coördinatie in het Duits sluiten tot hervorming der instellingen, gewijzigd bij de bijzondere wet van 8 augustus 1988, de bijzondere wet van 16 januari 1989 betreffende de financiering van de Gemeenschappen en de Gewesten en de bijzondere wet van 16 juli 1993 tot vervollediging van de federale staatsstructuur, inzonderheid op de artikelen 4, 5, 6, 6bis, 9, 77 en 87;
Gelet op het samenwerkingsakkoord van 21 februari 2013Relevante gevonden documenten type samenwerkingsakkoord prom. 21/02/2013 pub. 28/06/2013 numac 2013029381 bron ministerie van de franse gemeenschap Samenwerkingsovereenkomst tussen het Waalse Gewest en de Franse Gemeenschap tot organisatie van een gemeenschappelijke dienst inzake de administratieve vereenvoudiging en de elektronische administratie, « e-Wallonie-Bruxelles Simplification » genoemd, afgekort « eWBS » type samenwerkingsakkoord prom. 21/02/2013 pub. 28/06/2013 numac 2013203732 bron waalse overheidsdienst Samenwerkingsovereenkomst tussen het Waalse Gewest en de Franse Gemeenschap tot organisatie van een gemeenschappelijke dienst inzake de administratieve vereenvoudiging en de elektronische administratie, e-Wallonie-Bruxelles Simplification genoemd, afgekort « eWBS » sluiten tussen het Waalse Gewest en de Franse Gemeenschap tot organisatie van een gemeenschappelijke dienst inzake de administratieve vereenvoudiging en de elektronische administratie, " e-Wallonie-Bruxelles Simplification " (e-Wallonië-Brussel Vereenvoudiging) genoemd, afgekort " eWBS ";
Gelet op het besluit van de Waalse Regering van 14 maart 2013Relevante gevonden documenten type besluit van de waalse regering prom. 14/03/2013 pub. 29/03/2013 numac 2013201829 bron waalse overheidsdienst Besluit van de Waalse Regering tot bepaling van de organieke personeelsformatie van het personeel van « e-Wallonie-Bruxelles Simplification », afgekort « eWBS », en van het organiserende steunpunt van de Kruispuntbank voor de Uitwisseling van Gegevens sluiten tot bepaling van de organieke personeelsformatie van het personeel van " e-Wallonie-Bruxelles Simplification ", afgekort " eWBS ", en van het organiserende steunpunt van de Kruispuntbank voor de Uitwisseling van Gegevens (BCED);
Gelet op het besluit van de Waalse Regering van 15 april 2005Relevante gevonden documenten type besluit van de waalse regering prom. 15/04/2005 pub. 04/05/2005 numac 2005201205 bron ministerie van het waalse gewest Besluit van de Waalse Regering betreffende het "Commissariat wallon E-Administration-Simplification" , afgekort "EASI-WAL" sluiten betreffende het "Commissariat wallon E-Administration-Simplification" (Waals Commissariaat E-Bestuur-Vereenvoudiging), afgekort "EASI-WAL";
Gelet op de adviezen van de Inspectie van Financiën, gegeven op 8 mei 2013 en 10 juni 2013;
Gelet op de instemming van de Minister van Begroting, gegeven op 13 juni 2013;
Gelet op de instemming van de Minister van Ambtenarenzaken, gegeven op 13 februari 2014;
Gelet op de akkoordprotocollen nr. 612 en 613 van 12 juli 2013 gesloten binnen het Sectorcomité XVI;
Gelet op het akkoordprotocol nr. 424 van 12 juli 2013 gesloten binnen het Sectorcomité XVII;
Gelet op de adviezen nrs. 54.052/2, 54.053/2 en 54.071 van de Raad van State, gegeven op 25 en 30 september 2013 overeenkomstig artikel 84, § 1, 1°, van de gecoördineerde wetten op de Raad van State;
Gelet op de beslissing van de Waalse Regering van 13 februari 2014;
Gelet op de beslissing van de Regering van de Franse Gemeenschap van 13 februari 2014;
Het Waalse Gewest, vertegenwoordigd door zijn Regering, De Franse Gemeenschap, vertegenwoordigd door haar Regering, Zijn overeengekomen wat volgt : TITEL I. - Organisatie en werking van de dienst " e-Wallonie-Bruxelles Simplification ", afgekort "eWBS " HOOFDSTUK I. - Algemene bepalingen
Artikel 1.In de zin van dit akkoord wordt verstaan onder : 1° "Minister" : de Ministers bevoegd voor de administratieve vereenvoudiging en de e-Regering;2° "eWBS" : de dienst "e-Wallonie-Bruxelles Simplification" bedoeld in het Samenwerkingsakkoord van 21 februari 2013Relevante gevonden documenten type samenwerkingsakkoord prom. 21/02/2013 pub. 28/06/2013 numac 2013029381 bron ministerie van de franse gemeenschap Samenwerkingsovereenkomst tussen het Waalse Gewest en de Franse Gemeenschap tot organisatie van een gemeenschappelijke dienst inzake de administratieve vereenvoudiging en de elektronische administratie, « e-Wallonie-Bruxelles Simplification » genoemd, afgekort « eWBS » type samenwerkingsakkoord prom. 21/02/2013 pub. 28/06/2013 numac 2013203732 bron waalse overheidsdienst Samenwerkingsovereenkomst tussen het Waalse Gewest en de Franse Gemeenschap tot organisatie van een gemeenschappelijke dienst inzake de administratieve vereenvoudiging en de elektronische administratie, e-Wallonie-Bruxelles Simplification genoemd, afgekort « eWBS » sluiten tussen het Waalse Gewest en de Franse Gemeenschap tot organisatie van een gemeenschappelijke dienst inzake de administratieve vereenvoudiging en de elektronische administratie, "e-Wallonie-Bruxelles Simplification" (e-Wallonië-Brussel Vereenvoudiging) genoemd, afgekort " eWBS ";3° het Commissariaat : het "Commissariat wallon E-Administration-Simplification" (Waals Commissariaat E-Bestuur-Vereenvoudiging), afgekort "EASI-WAL", opgericht bij het besluit van de Waalse Regering van 15 april 2005Relevante gevonden documenten type besluit van de waalse regering prom. 15/04/2005 pub. 04/05/2005 numac 2005201205 bron ministerie van het waalse gewest Besluit van de Waalse Regering betreffende het "Commissariat wallon E-Administration-Simplification" , afgekort "EASI-WAL" sluiten;4° personeelslid van EASI-WAL : het personeelslid of de persoon die in het kader van een arbeidsovereenkomst in dienst is genomen, dat/die aangesteld wordt, ter beschikking of in verlof gesteld wordt om een opdracht te vervullen binnen het Commissariaat;5° de Regeringen : de Waalse Regering en de Regering van de Franse Gemeenschap.
Art. 2.De Waalse Overheidsdienst en het Ministerie van de Franse Gemeenschap zorgen voor de hosting van de dienst eWBS en stellen hem de voor zijn werking nodige infrastructuur ter beschikking volgens de door de beleidsraad bepaalde modaliteiten.
Art. 3.De secretaris-generaal van het Ministerie van de Franse Gemeenschap oefent in onderlinge samenspraak met de secretaris-generaal van de Waalse Overheidsdienst en onder het gezamenlijke gezag van de Regeringen de leiding van de dienst eWBS uit volgens de bij dit akkoord bepaalde modaliteiten.
Op voorstel van de voorzitter van de beleidsraad stelt de Minister de andere delegaties van bevoegdheden en ondertekening dan die bedoeld in dit akkoord vast, die toegekend worden aan de beheersorganen en aan de personeelsleden van de dienst eWBS. De delegaties blijven, wat betreft hun omvang in de aangelegenheden die ze betreffen, in de perken bepaald door de delegaties toegekend aan het Ministerie van de Franse Gemeenschap of aan de Waalse Overheidsdienst. HOOFDSTUK II. - Beheerorganen van de dienst eWBS Afdeling 1. - De beleidsraad
Onderafdeling 1. - Bevoegdheden
Art. 4.De beleidsraad wordt ermee belast : 1° het strategische plan van de activiteiten van de dienst eWBS zoals bedoeld in artikel 33 ter goedkeuring aan de Regeringen voor te leggen;2° de begroting van een boekjaar op te maken met inachtneming van het bij de budgettaire omzendbrief vastgestelde tijdschema en ze, in voorkomend geval, tijdens het boekjaar aan te passen;3° het in artikel 34 bedoelde scorebord op te maken en periodiek te onderzoeken;4° het jaarlijkse activiteitenverslag op te maken en goed te keuren;5° de rekeningen van het afgelopen jaar vast te leggen;6° de belastingen aan de Regeringen voor te stellen voor de dienstverleningen verleend door de eWBS buiten de diensten van de Regeringen;7° de overheidsopdrachten voor aanneming van leveringen en diensten binnen de perken van artikel 39 goed te keuren;8° het aanwervingsplan voor het statutair personeel binnen de perken van de banen van de personeelsformatie van de dienst eWBS aan de Regeringen voor te stellen;9° de aanwerving van het bezoldigde contractueel personeel ten laste van de op de begroting van de dienst eWBS uitgetrokken kredieten naar gelang van de personeelsformatie en met inachtneming van de regels bepaald bij het samenwerkingsakkoord van 21 februari 2013Relevante gevonden documenten type samenwerkingsakkoord prom. 21/02/2013 pub. 28/06/2013 numac 2013029381 bron ministerie van de franse gemeenschap Samenwerkingsovereenkomst tussen het Waalse Gewest en de Franse Gemeenschap tot organisatie van een gemeenschappelijke dienst inzake de administratieve vereenvoudiging en de elektronische administratie, « e-Wallonie-Bruxelles Simplification » genoemd, afgekort « eWBS » type samenwerkingsakkoord prom. 21/02/2013 pub. 28/06/2013 numac 2013203732 bron waalse overheidsdienst Samenwerkingsovereenkomst tussen het Waalse Gewest en de Franse Gemeenschap tot organisatie van een gemeenschappelijke dienst inzake de administratieve vereenvoudiging en de elektronische administratie, e-Wallonie-Bruxelles Simplification genoemd, afgekort « eWBS » sluiten tussen het Waalse Gewest en de Franse Gemeenschap tot organisatie van een gemeenschappelijke dienst inzake de administratieve vereenvoudiging en de elektronische administratie, "e-Wallonie-Bruxelles Simplification" (e-Wallonië-Brussel Vereenvoudiging) genoemd, afgekort " eWBS " en van de bepalingen van het besluit van de Waalse Regering van 18 december 2003Relevante gevonden documenten type besluit van de waalse regering prom. 18/12/2003 pub. 31/12/2003 numac 2003027782 bron ministerie van het waalse gewest Besluit van de Waalse Regering betreffende de voorwaarden voor de indienstneming en de administratieve en geldelijke toestand van de contractuele personeelsleden type besluit van de waalse regering prom. 18/12/2003 pub. 02/02/2004 numac 2004200195 bron ministerie van het waalse gewest Besluit van de Waalse Regering betreffende de voorwaarden van indienstneming van de contractuele personeelsleden van de « Office wallon de la Formation professionnelle et de l'Emploi » en hun administratieve en geldelijke toestand type besluit van de waalse regering prom. 18/12/2003 pub. 31/12/2003 numac 2003027783 bron ministerie van het waalse gewest Besluit van de Waalse Regering houdende de Waalse Ambtenarencode sluiten betreffende de voorwaarden voor de indienstneming en de administratieve en geldelijke toestand van de contractuele personeelsleden aan de Regeringen voor te stellen;10° de hulpbronnen en het vermogen van de dienst eWBS nauwgezet te beheren;11° elke willekeurige beheershandeling die niet onder het dagelijkse beheer valt, uit te voeren. Onderafdeling 2. - Samenstelling
Art. 5.De beleidsraad bestaat uit : 1° de secretaris-generaal van de Waalse Overheidsdienst;2° de secretaris-generaal van het Ministerie van de Franse Gemeenschap;3° de leidend ambtenaar van eWBS, aangewezen overeenkomstig artikel 6 van het samenwerkingsakkoord van 21 februari 2013Relevante gevonden documenten type samenwerkingsakkoord prom. 21/02/2013 pub. 28/06/2013 numac 2013029381 bron ministerie van de franse gemeenschap Samenwerkingsovereenkomst tussen het Waalse Gewest en de Franse Gemeenschap tot organisatie van een gemeenschappelijke dienst inzake de administratieve vereenvoudiging en de elektronische administratie, « e-Wallonie-Bruxelles Simplification » genoemd, afgekort « eWBS » type samenwerkingsakkoord prom. 21/02/2013 pub. 28/06/2013 numac 2013203732 bron waalse overheidsdienst Samenwerkingsovereenkomst tussen het Waalse Gewest en de Franse Gemeenschap tot organisatie van een gemeenschappelijke dienst inzake de administratieve vereenvoudiging en de elektronische administratie, e-Wallonie-Bruxelles Simplification genoemd, afgekort « eWBS » sluiten tussen het Waalse Gewest en de Franse Gemeenschap tot organisatie van een gemeenschappelijke dienst inzake de administratieve vereenvoudiging en de elektronische administratie, "e-Wallonie-Bruxelles Simplification" (e-Wallonië-Brussel Vereenvoudiging) genoemd, afgekort " eWBS ". Deze leden zijn stemgerechtigd.
De beleidsraad kan andere mandatarissen uitnodigen om deel te nemen aan zijn discussies naar gelang van de behoeften of van het belang van laatstgenoemden.
De beleidsraad heeft ook bevoorrechte contacten met de mandatarissen die verantwoordelijk zijn voor de diensten belast met de administratieve informatica in het Waalse Gewest en in de Franse Gemeenschap.
Art. 6.De andere leden van de leidingsstaf van de dienst eWBS bedoeld in artikel 17 nemen deel aan de vergaderingen van de beleidsraad met raadgevende stem.
Art. 7.De deelneming in de beleidsraad wordt niet bezoldigd.
Art. 8.De beleidsraad kan elke persoon uitnodigen om wegens zijn ervaring in de behandelde aangelegenheden deel te nemen aan zijn werken. In dit geval heeft die persoon raadgevende stem.
Onderafdeling 3. - Werking
Art. 9.Het voorzitterschap van de beleidsraad wordt om het andere kalenderjaar beurtelings waargenomen door de secretaris-generaal van de Waalse Overheidsdienst en door de secretaris-generaal van het Ministerie van de Franse Gemeenschap.
De secretaris-generaal die niet voorzitter is, is ondervoorzitter van de beleidsraad tijdens het jaar waarin de andere secretaris-generaal het voorzitterschap waarneemt.
Het secretariaat van de beleidsraad wordt waargenomen door een lid van het personeel van de dienst eWBS.
Art. 10.De voorzitter van de beleidsraad, of bij diens afwezigheid, de ondervoorzitter leidt de debatten.
Art. 11.De beleidsraad houdt minstens drie vergaderingen per jaar.
De voorzitter roept de leden van de beleidsraad schriftelijk of per e-mail minstens vijf werkdagen op voorhand op.
De oproeping bepaalt de agenda. Ze omvat de documenten betreffende de agendapunten. In spoedgevallen kan de overmaking uiterlijk de dag vóór de dag van de vergadering uitgevoerd worden.
Art. 12.De beleidsraad beraadslaagt slechts geldig indien de meerderheid van zijn stemgerechtigde leden aanwezig is of vertegenwoordigd wordt.
Indien het quorum bedoeld in het eerste lid niet bereikt wordt, beraadslaagt de beleidsraad onder voorbehoud van een formele bekrachtiging van zijn beslissingen bij de daaropvolgende vergadering.
Art. 13.De beleidsraad beraadslaagt collegiaal volgens de consensusprocedure.
Art. 14.Onverminderd artikel 11 kunnen de raadplegingen van de beleidsraad uitgevoerd worden mits het beroep op de numerieke technologieën en de communicatie per e-mail.
De beraadslaging van de beleidsraad is alleen geldig indien de meerderheid van zijn leden hun stemmen hebben overgemaakt in de vormen en binnen de voorgeschreven termijnen bedoeld in artikel 16.
De beslissingen worden bij meerderheid van de uitgedrukte stemmen genomen.
Elke beslissing die overeenkomstig de in het eerste lid bedoelde procedure genomen wordt, maakt het voorwerp uit van een formele bekrachtiging bij de volgende vergadering van de beleidsraad.
Art. 15.De beraadslagingen en de beslissingen van de beleidsraad worden in een ontwerp-proces-verbaal vermeld.
Het proces-verbaal wordt aan de leden van de beleidsraad per e-mail gestuurd binnen vijf werkdagen na de vergadering. De leden van de beleidsraad beschikken over tien werkdagen om hun opmerkingen schriftelijk aan de voorzitter mede te delen.
Bij gebrek aan opmerking na afloop van die termijn wordt het proces-verbaal geacht door de voorzitter eventueel elektronisch goedgekeurd en ondertekend te zijn.
Indien een lid van de beleidsraad binnen de voorgeschreven termijn een opmerking heeft geopperd, wordt het ontwerp-proces-verbaal samen met de opmerking ter goedkeuring aan de beleidsraad voorgelegd bij de volgende vergadering van laatstgenoemde.
Een afschrift van het goedgekeurde proces-verbaal wordt elektronisch gezonden aan de leden van de beleidsraad en van de leidingsstaf alsmede aan de Minister.
De goedgekeurde processen-verbaal worden opgenomen in een bijzonder register beheerd door het secretariaat van eWBS. Het register kan op elektronische drager gehouden worden.
Art. 16.De beleidsraad maakt zijn huishoudelijk reglement op.
De modaliteiten van de in artikel 14 bedoelde raadpleging worden in dit reglement bepaald. De modaliteiten bepalen minstens de communicatiemiddelen die gebruikt worden om de leden te raadplegen, de inhoud van de raadpleging, de middelen waarmee de leden hun stemmen over het voorstel mededelen en de termijn waarin ze verplicht uitgebracht worden. Afdeling 2. - Leidingsstaf
Art. 17.§ 1. De leidingsstaf bestaat uit : 1° de leidend ambtenaar van eWBS, aangewezen overeenkomstig artikel 6 van het samenwerkingsakkoord van 21 februari 2013Relevante gevonden documenten type samenwerkingsakkoord prom. 21/02/2013 pub. 28/06/2013 numac 2013029381 bron ministerie van de franse gemeenschap Samenwerkingsovereenkomst tussen het Waalse Gewest en de Franse Gemeenschap tot organisatie van een gemeenschappelijke dienst inzake de administratieve vereenvoudiging en de elektronische administratie, « e-Wallonie-Bruxelles Simplification » genoemd, afgekort « eWBS » type samenwerkingsakkoord prom. 21/02/2013 pub. 28/06/2013 numac 2013203732 bron waalse overheidsdienst Samenwerkingsovereenkomst tussen het Waalse Gewest en de Franse Gemeenschap tot organisatie van een gemeenschappelijke dienst inzake de administratieve vereenvoudiging en de elektronische administratie, e-Wallonie-Bruxelles Simplification genoemd, afgekort « eWBS » sluiten tussen het Waalse Gewest en de Franse Gemeenschap tot organisatie van een gemeenschappelijke dienst inzake de administratieve vereenvoudiging en de elektronische administratie, "e-Wallonie-Bruxelles Simplification" (e-Wallonië-Brussel Vereenvoudiging) genoemd, afgekort " eWBS ";2° de verantwoordelijke "productie en beheer" aangewezen door de Regeringen;3° de verantwoordelijke "adviesopdracht" aangewezen door de Regeringen;4° de verantwoordelijke "gegevensuitwisseling en Kruispuntbank voor de Uitwisseling van Gegevens" aangewezen door de Regeringen. Indien andere verantwoordelijken van diensten door de Regeringen aangewezen worden, maken ze ook deel uit van de leidingsstaf. § 2. Onder het voorzitterschap van de leidend ambtenaar van de dienst eWBS wordt de leidingsstaf ermee belast : 1° te zorgen voor de coördinatie van het geheel van de activiteit van de dienst eWBS en zijn hulpbronnen nauwgezet te beheren;2° de beslissingen van de beleidsraad uit te voeren;3° het strategische plan en het activiteitenprogramma vastgesteld door de beleidsraad uit te voeren en halfjaarlijks verslag over hun stand van vordering uit te brengen aan de beleidsraad;4° een jaarlijks activiteitenverslag van de dienst eWBS alsmede het stuurboord bedoeld in artikel 34 op te maken;5° de rechten ten gunste van de administratieve dienst met een autonome boekhouding vast te stellen; 6° elke uitgave ten laste van de dienst eWBS vast te leggen voor zover het bedrag van de uitgave, exclusief BTW, kleiner dan of gelijk is aan 50.000 euro; 7° de vastlegging van elke andere uitgave ten laste van de dienst eWBS toe te laten voor zover ze eerst volgens de gevallen door de Minister of de beleidsraad toegelaten wordt overeenkomstig artikel 40 van dit samenwerkingsakkoord;8° de overheidsopdrachten voor aanneming van leveringen of diensten uit te voeren; 9° elk contract of elke overeenkomst te tekenen om de uitvoering mogelijk te maken van de handelingen van het dagelijks beheer, waarvan de vastleggingswaarde, exclusief BTW, kleiner is of gelijk is aan 50.000 euro; 10° elk contract betreffende de diensten verleend door de dienst eWBS aan derden in het kader van zijn opdrachten, na beslissing van de beleidsraad, te tekenen. De handelingen die de leidingsstaf in het kader van het dagelijks beheer worden verricht, worden meegedeeld aan de beleidsraad bij zijn volgende vergadering. § 3. De leidingsstaf maakt een huishoudelijk reglement op. Met inachtneming van § 2 kan hij de uitvoering van sommige handelingen betreffende het dagelijks beheer rechtstreeks delegeren aan de ambtenaar-generaal van de dienst eWBS. Hij kan slechts zitting hebben indien minstens de meerderheid van de leden aanwezig zijn.
De beslissingen van de leidingsstaf worden indien mogelijk bij consensus genomen en in geval van verschil van meningen bij gewone meerderheid van de aanwezige leden. Bij staking van stemmen is de stem van de voorzitter doorslaggevend.
Art. 18.De leidend ambtenaar van de dienst eWBS voert alleen de beslissingen van de leidingsstaf uit. In geval van afwezigheid wijst hij het lid van de leidingsstaf aan dat gemachtigd zal worden om in zijn naam te ondertekenen.
De leidend ambtenaar van de dienst eWBS is ordonnateur in de zin van artikel 2, 6°, van het decreet van 15 december 2011Relevante gevonden documenten type decreet prom. 15/12/2011 pub. 29/12/2011 numac 2011027237 bron waalse overheidsdienst Decreet houdende organisatie van de begroting en van de boekhouding van de diensten van de Waalse Regering sluiten houdende organisatie van de begroting en van de boekhouding van de diensten van de Waalse Regering. Afdeling 3. - De penningmeester
Art. 19.De penningmeester van de dienst eWBS wordt door de Minister aangewezen en is ontvanger van de dienst eWBS.
Art. 20.De penningmeester is belast met : 1° de registratie van de vastgestelde rechten en van de uitvoering van de betalingen;2° de bewaring en de behandeling van de gelden en waarden;3° de opmaking en de bewaring van de documenten betreffende de begrotingen en rekeningen alsmede van elk bewijsstuk;4° het houden van de boekhouding en de erfgoedinventaris;5° de registratie van de ontvangsten en gelden van derden bedoeld in artikel 24. HOOFDSTUK III. - De begroting
Art. 21.De dienst eWBS maakt jaarlijks volgens de bij de begrotingsomzendbrief bepaalde modaliteiten een begroting op die, zonder uitzondering, de ramingen omvat van al de inkomsten en uitgaven van de dienst eWEBS. Onder ontvangst wordt met name verstaan de in het begin van het begrotingsjaar beschikbare begrotingsmiddelen, de dotatie aan de dienst eWBS afkomstig van de begroting van het Gewest of van de Franse Gemeenschap en de ontvangsten die aan de dienst eigen zijn.
Onder uitgave wordt verstaan elke som die door de dienst eWBS aan een derde betaald moet worden.
Art. 22.Het voorleggen van de begroting, haar classificaties en de aanrekeningswijze van de ontvangsten en uitgaven worden door de Regering op voorstel van de beleidsraad vastgelegd.
Art. 23.De ontvangsten bestaan uit het saldo van het vorige jaar, de dotatie van het Waalse Gewest en van de Franse Gemeenschap en de eigen ontvangsten.
Art. 24.De begroting wordt per activiteitenprogramma en per basisallocatie opgemaakt.
De begroting van de dienst eWBS onderscheidt met name de volgende ontvangsten : 1° de dotatie van het Waalse Gewest bepaald op grond van het werkprogramma van de dienst;2° de dotatie van de Franse Gemeenschap bepaald op grond van het werkprogramma van de dienst;3° de gelden van derden toegekend aan de dienst voor de uitvoering van bijzondere actie- of programmaplannen.
Art. 25.Een nieuwe verdeling van kredieten tussen basisallocaties tijdens een begrotingsjaar wordt toegelaten na instemming van de Minister en van de Minister van Begroting.
Art. 26.Het begrotingsvoorstel voor het begrotingsjaar volgend op het lopende jaar (N+1) wordt opgemaakt op grond van een dotatie berekend overeenkomstig de begrotingsvoorschriften van het betrokken begrotingsjaar (N).
Het voorstel is vergezeld van een lijst met nieuwe initiatieven en behoeften voor het volgende begrotingsjaar waarvan de dekking, volgens de beleidsraad, een aanpassing vereist van de dotatie van de dienst eWBS. Die lijst wordt gemotiveerd en opgesteld volgens een prioriteitenvolgorde.
Art. 27.§ 1. Uiterlijk op het einde van de begrotingswerkzaamheden deelt de Minister aan de dienst eWBS het bedrag mee van de dotatie die zal worden ingeschreven in het ontwerp van algemene uitgavenbegroting van de uitgaven van het Gewest. § 2. De beleidsraad maakt uiterlijk vijftien dagen na deze mededeling de initiële begroting voor het betrokken begrotingsjaar op. § 3. De begroting van de dienst eWBS wordt goedgekeurd zodra het decreet houdende de algemene uitgavenbegroting wordt bekrachtigd. Als die goedkeuring niet is gebeurd voor de aanvang van het begrotingsjaar, mogen de uitgaven van dezelfde aard als die welke in de vorige begroting zijn toegestaan, uitgevoerd worden vanaf 1 januari. HOOFDSTUK IV. - Rekeningen
Art. 28.Aan het einde van ieder begrotingsjaar, stelt de dienst eWBS zijn beheersrekening.
Art. 29.Aan het einde van ieder begrotingsjaar, stelt de dienst eWBS een uitvoeringsrekening van de begroting op, een sluitposttabel, een staat van de inventaris van het patrimonium voor de vaste activa en een staat van het actief en van het passief.
Art. 30.§ 1. Uiterlijk einde februari van het volgende jaar worden de budgettaire uitvoeringsrekeningen van het voorgaande jaar voorgelegd aan de beleidsraad, die ze vastlegt en meedeelt aan de Minister met zijn eventuele opmerkingen. § 2. Uiterlijk 15 maart keurt de Minister de rekeningen van het vorige jaar goed en stuurt ze door aan de Minister van Begroting om ze naar het Rekenhof te verzenden.
Art. 31.De bewijsstukken met betrekking tot de rekeningen worden in de dienst eWBS bewaard.
Art. 32.Bij verandering van penningmeester, om welke reden ook, stelt de uittredende penningmeester zijn beheerrekening op als bedoeld in artikel 28. HOOFDSTUK V. - Beheer
Art. 33.De dienst eWBS maakt een vijfjaarlijks beleidsplan van zijn activiteiten op en legt het aan de beleidsraad ter goedkeuring voor.
Het beleidsplan beschrijft de wijze waarop de dienst eWBS zich ertoe verbindt zijn opdrachten bepaald in het samenwerkingsakkoord van 21 februari 2013Relevante gevonden documenten type samenwerkingsakkoord prom. 21/02/2013 pub. 28/06/2013 numac 2013029381 bron ministerie van de franse gemeenschap Samenwerkingsovereenkomst tussen het Waalse Gewest en de Franse Gemeenschap tot organisatie van een gemeenschappelijke dienst inzake de administratieve vereenvoudiging en de elektronische administratie, « e-Wallonie-Bruxelles Simplification » genoemd, afgekort « eWBS » type samenwerkingsakkoord prom. 21/02/2013 pub. 28/06/2013 numac 2013203732 bron waalse overheidsdienst Samenwerkingsovereenkomst tussen het Waalse Gewest en de Franse Gemeenschap tot organisatie van een gemeenschappelijke dienst inzake de administratieve vereenvoudiging en de elektronische administratie, e-Wallonie-Bruxelles Simplification genoemd, afgekort « eWBS » sluiten in de vorm van doelstellingen, uit te voeren.
Het beleidsplan wordt aangepast aan de doelstellingen van de beleidsplannen van de Waalse Overheidsdienst en van het Ministerie van de Franse Gemeenschap voor zover ze bestaan of minstens aan de operationele plannen van de mandatarissen van die instellingen.
De Regering en de beleidsraad van de dienst eWBS kunnen het beleidsplan in onderlinge overeenstemming op elk ogenblik herzien.
Art. 34.De leidingsstaf van de dienst eWBS maakt een stuurboord op dat het mogelijk maakt de evolutie van zijn beheer te volgen.
Het stuurboord bevat een reeks indicatoren over de realisaties van de dienst eWBS over het administratieve en financiële beheer (budgettaire, boekhoudkundige gegevens en personeelsgegevens) en over de resultaten van zijn activiteiten (realisatiegraad van de bepaalde doelstellingen in het beleidsplan).
De samenstelling van het stuurboord wordt door de beleidsraad bepaald.
Het stuurboord wordt op 30 juni en 31 december van elk begrotingsjaar bijgewerkt. Het bijgewerkte stuurboord wordt binnen de tien werkdagen naar de beleidsraad gestuurd, die het bij zijn eerstvolgende vergadering bestudeert.
Art. 35.De beleidsraad kan aan de ambtenaar-generaal van de dienst eWBS vragen hem alle beheersinstrumenten te verschaffen die hem nuttig lijken voor zijn opdracht.
Art. 36.Tijdens iedere vergadering van de beleidsraad verstrekt de ambtenaar-generaal van de dienst eWBS naast het verslag als bedoeld in artikel 17, § 2, 3° de volgende documenten : 1° de lijst van de gesloten of in uitvoering zijnde projecten met derden;2° de inventaris van de contracten en overeenkomsten van allerlei aard aangegaan of gesloten door de dienst eWBS.
Art. 37.De jaarlijkse dotatie wordt vereffend in drie delen : 1° 50 % vóór het einde van de tweede maand van het begrotingsjaar;2° 25 % vóór het einde van de zesde maand van het begrotingsjaar;3° 25 % vóór het einde van het betrokken begrotingsjaar. De storting van de derde schijf van de dotatie kan door de Regeringen naar beneden herzien worden op basis van een stand van de begrotingsverrichtingen die reeds in de boeken zijn opgenomen, en van een voorspelling van de verrichtingen die tijdens het betrokken jaar nog verricht moeten worden.
Art. 38.§ 1. De dienst eWBS kan een reservefonds aanleggen, waarvan de hoogte minstens gelijk is aan een percentage van het gemiddelde van de bestaansuitgaven van de drie voorafgaande jaren. De Minister legt, met instemming van de Minister van Begroting, dit percentage vast. § 2. De middelen van het reservefonds, die de krachtens § 1 vastgelegde minimale hoogte overschrijden, kunnen, op ieder ogenblik, bestemd worden voor het dekken van een specifieke uitgave door een met redenen omklede beslissing van de beleidsraad. § 3. Om een onvoorzien negatief saldo aan te zuiveren dat bestaat aan het einde van een begrotingsjaar of een saldo, dat het gevolg van het beheer van een bijzondere activiteit is of om aan een dwingende uitgave het hoofd te bieden, stelt de beleidsraad aan de Minister voor de middelen van dit deel van het reservefonds geheel of gedeeltelijk aan te wenden, mits tegelijkertijd een tijdschema wordt voorgelegd om het fonds opnieuw op zijn minimumhoogte te brengen. HOOFDSTUK VI. - Overheidsopdrachten
Art. 39.Voor zover de overheidsopdracht voor aanneming van leveringen of diensten binnen de grenzen blijft van de kredieten die daartoe in de begroting voor het begrotingsjaar ingeschreven zijn, is de beleidsraad of de leidingsstaf gemachtigd de wijze te bepalen waarop de opdracht gegund wordt, het bijzonder bestek of de als zodanig geldende bescheiden vast te stellen, de procedure in te zetten en de opdracht te gunnen voor de behoeften van de dienst eWbs, op voorwaarde dat het geschatte bedrag van de opdracht, zonder de belasting op de toegevoegde waarde, kleiner dan of gelijk is aan :
Open aanbesteding, open offerteaanvraag, beperkte aanbesteding en beperkte offerteaanvraag
Onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking Rechtstreekse onderhandelingsprocedure met bekendmaking
Onderhandelingsproce-dure zonder bekendmaking
LEVERINGEN
Beleidsraad
250.000
150.000
85.000
Leidingsstaf
100.000
80.000
50.000
DIENSTEN
Beleidsraad
250.000
150.000
85.000
Leidingsstaf
100.000
80.000
50.000
Art. 40.Na gunning van de opdracht, is de ambtenaar-generaal ermee belast voor de uitvoering ervan te zorgen.
De ambtenaar-generaal brengt in het verslag als bedoeld in artikel 17, § 2,, 3°, de beleidsraad op de hoogte van de goede uitvoering en de beëindiging van iedere opdracht. HOOFDSTUK VII. - Controle
Art. 41.Overeenkomstig artikel 51 van het decreet van 15 december 2011Relevante gevonden documenten type decreet prom. 15/12/2011 pub. 29/12/2011 numac 2011027237 bron waalse overheidsdienst Decreet houdende organisatie van de begroting en van de boekhouding van de diensten van de Waalse Regering sluiten houdende organisatie van de begroting en van de boekhouding van de diensten van de Waalse Regering wordt de administratieve en budgettaire controle toegepast op de dienst eWBS. Die controle wordt door de Inspecteur van Financiën die gezamenlijk door de Regering wordt aangewezen, uitgeoefend.
Art. 42.Het Rekenhof controleert de rekeningen van dienst eWBS. Het Rekenhof kan zijn controle ter plaatse uitvoeren en mag zich, te allen tijde, de bewijsstukken, overzichten, staten, inlichtingen of toelichtingen doen verstrekken betreffende de inkomsten, de uitgaven en het patrimonium.
TITEL II. - Nadere regels voor de overdracht van de personeelsleden van het Commissariaat EASI-WAL naar de dienst eWBS
Art. 43.§ 1. De personeelsleden van EASI-WAL worden bij aan de Minister gericht schrijven, bij aangetekend schrijven of via elke modaliteit die vaste datum aan de verzending verleent, erom verzocht om binnen dertig kalenderdagen te bepalen of ze opteren : 1° voor een overdracht binnen eWBS;2° voor een overdracht binnen de Waalse Overheidsdienst of binnen een instelling van openbaar nut van het Waalse Gewest;3° voor, in voorkomend geval, de terugkeer in hun dienst van oorsprong voor de personeelsleden die ter beschikking worden gesteld van het Commissariaat of in verlof gesteld worden om een opdracht te vervullen binnen het Commissariaat. Bij gebrek aan antwoord binnen de voorgeschreven termijn worden de personeelsleden geacht te opteren voor een overdracht binnen eWBS. § 2. Op de door de Waalse Regering bepaalde datum : a) worden de personeelsleden die voor een overdracht binnen eWBS hebben geopteerd, er van ambtswege overgedragen;2) worden de personeelsleden die voor een overdracht binnen de Waalse Overheidsdienst of binnen een instelling van openbaar nut van het Waalse Gewest hebben geopteerd, er van ambtswege overgedragen om beschikbare betrekkingen te bekleden;c) wordt een einde gemaakt aan de ter beschikkingsstelling of het stellen in verlof om een opdracht te vervullen voor de personeelsleden die voor een terugkeer in hun dienst van oorsprong hebben geopteerd. § 3. Voor de in § 2, a), bedoelde personeelsleden die een arbeidsovereenkomst voor een duidelijk bepaalde opdracht of een arbeidsovereenkomst van bepaalde duur genieten, worden hun overeenkomsten van onbepaalde duur overeenkomstig de bepalingen bedoeld in het besluit van de Waalse Regering van 18 december 2003Relevante gevonden documenten type besluit van de waalse regering prom. 18/12/2003 pub. 31/12/2003 numac 2003027782 bron ministerie van het waalse gewest Besluit van de Waalse Regering betreffende de voorwaarden voor de indienstneming en de administratieve en geldelijke toestand van de contractuele personeelsleden type besluit van de waalse regering prom. 18/12/2003 pub. 02/02/2004 numac 2004200195 bron ministerie van het waalse gewest Besluit van de Waalse Regering betreffende de voorwaarden van indienstneming van de contractuele personeelsleden van de « Office wallon de la Formation professionnelle et de l'Emploi » en hun administratieve en geldelijke toestand type besluit van de waalse regering prom. 18/12/2003 pub. 31/12/2003 numac 2003027783 bron ministerie van het waalse gewest Besluit van de Waalse Regering houdende de Waalse Ambtenarencode sluiten betreffende de voorwaarden voor de indienstneming en de administratieve en geldelijke toestand van de contractuele personeelsleden. De in het kader van de oorspronkelijke arbeidsovereenkomst verworven rechten blijven gehandhaafd.
Voor de in § 2, b), bedoelde personeelsleden zorgt de secretaris-generaal van de Waalse Overheidsdienst er voor zover mogelijk voor dat er overeenstemming wordt bereikt tussen de bevoegdheden van de over te dragen persoon en de nieuwe opdrachten die aan de persoon worden toevertrouwd binnen de Waalse Overheidsdienst of een instelling van openbaar nut van het Waalse Gewest. In voorkomend geval kunnen verschillende beschikbare betrekkingen, waaronder minstens één met een administratieve verblijfplaats in Namen, aan de over te dragen persoon voorgesteld worden.
Art. 44.De overdrachten of terugkeer vormen geen nieuwe benoeming.
TITEL III. - Nadere regels voor de overdracht van de personeelsleden van het Ministerie van de Franse Gemeenschap naar de dienst eWBS HOOFDSTUK I. - Algemene bepalingen
Art. 45.Deze titel is van toepassing op de eerste betrekkingen die binnen eWBS bekleed moeten worden bij overdracht van het personeel van de diensten van de Regering van de Franse Gemeenschap naar eWBS. HOOFDSTUK II. - Nadere regels voor de overdracht van het personeel van de diensten van de Franse Gemeenschap naar de dienst eWBS Afdeling 1. - Overdracht van het personeel van de diensten van de
Franse Gemeenschap dat specifiek voor de administratieve vereenvoudiging of het elektronische bestuur reeds in dienst genomen of aangeworden is
Art. 46.§ 1. De personeelsleden die specifiek voor de administratieve vereenvoudiging of het elektronische bestuur reeds in dienst genomen of aangeworven zijn, worden bij aan de Minister gericht schrijven, bij aangetekend schrijven of via elke modaliteit die vaste datum aan de verzending verleent, erom verzocht om binnen dertig kalenderdagen te bepalen of ze opteren : - voor een overdracht binnen eWBS; - voor een aanstelling voor een andere betrekking binnen de diensten van de Regering van de Franse Gemeenschap, van de Hoge Raad voor de Audiovisuele Sector en van de instellingen van openbaar nut die onder Sectorcomité XVII ressorteren.
Bij gebrek aan antwoord binnen de voorgeschreven termijn worden de personeelsleden geacht te opteren voor een overdracht binnen eWBS. § 2. Op de door de Regering van de Franse Gemeenschap bepaalde datum : a) worden de personeelsleden die voor een overdracht binnen eWBS zullen hebben geopteerd, er van ambtswege overgeplaatst;2) worden de personeelsleden die voor een aanstelling voor een andere betrekking binnen het Ministerie van de Franse Gemeenschap zullen hebben geopteerd, er van ambtswege overgedragen om beschikbare betrekkingen te bekleden. § 3. Voor de in § 2, a), bedoelde personeelsleden die een arbeidsovereenkomst genieten, zal een nieuwe arbeidsovereenkomst met laatstgenoemden ondertekend worden. De in het kader van de oorspronkelijke arbeidsovereenkomst verworven rechten blijven gehandhaafd.
Voor de in § 2, b), bedoelde personeelsleden zorgt de secretaris-generaal van het Ministerie van de Franse Gemeenschap er voor zover mogelijk voor dat overeenstemming wordt bereikt tussen de bevoegdheden van de aan te stellen persoon en de nieuwe opdrachten die aan de persoon worden toevertrouwd binnen het Ministerie. In voorkomend geval kunnen verschillende beschikbare betrekkingen, waaronder minstens één met een administratieve verblijfplaats in Brussel, aan de over te dragen persoon voorgesteld worden.
Art. 47.De overdracht is de overgang van een betrekking van de personeelsformatie van het Ministerie van de Franse Gemeenschap naar een betrekking van de personeelsformatie van de dienst eWBS. De overdracht betekent niet dat de overgedragen ambtenaren benoemd worden of overgedragen worden volgens het statuut van het personeel.
De administratieve en geldelijke toestand van de ambtenaren of de contractuele personeelsleden op het ogenblik van hun overdracht wordt geacht verworven te zijn binnen de dienst eWBS. Afdeling 2. - Nadere regels voor de overdracht van andere
personeelsleden van de diensten de Franse Gemeenschap naar de dienst eWBS
Art. 48.Voor iedere betrekking die toe te kennen is bij toepassing van deze afdeling, moet een ambtsprofiel bekrachtigd worden door de Regering van de Franse Gemeenschap op voorstel van de Beleidsraad van eWBS. De ambtsprofielen zullen de ambtsprofielen van de overeenkomstig artikel 46 naar eWBS overgedragen personen aanvullen.
De Minister is belast met de toepassing ven elke selectieprocedure die voortvloeit uit de toepassing van dit akkoord.
Art. 49.§ 1. De ambtenaren die op de datum van inwerkingtreding van dit akkoord werkzaam zijn in een andere betrekking van het Ministerie van de Franse Gemeenschap dan die bedoeld in artikel 46 kunnen op vrijwillige basis overgedragen worden naar eWBS volgens de bepalingen bedoeld bij dit hoofdstuk. § 2. De leden van het contractueel personeel die werkzaam zijn binnen dezelfde diensten kunnen vragen om naar eWBS te worden overgedragen.
Hun aanvraag wordt onderworpen aan de bepalingen van dit hoofdstuk.
In geval van overdracht binnen eWBS ondertekenen de in het eerste lid bedoelde personen een nieuwe arbeidsovereenkomst.
Art. 50.Binnen de perken van de voor eWBS bepaalde personeelsformatie en rekening houdende met het aantal ambtenaren die in het kader van de in afdeling 1 bedoelde procedure overgedragen zijn, bepalen de Regeringen het aantal betrekkingen, onderverdeeld per ambtsprofiel, die toegekend kunnen worden door overdracht binnen eWBS. Hij doet, bij publicatie in het Belgisch Staatsblad, een oproep tot de personeelsleden bedoeld in artikel 48. Een interne verspreiding van de oproep binnen de diensten van de Regeringen van de Franse Gemeenschap wordt ook georganiseerd. De oproep wordt niet tijdens de maanden juli en augustus georganiseerd.
Als de ambtsprofielen gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad een synthese zijn van meer gedetailleerde ambtsprofielen, geeft de oproep in het Belgisch Staatsblad het adres aan van de website waarop deze ambtsprofielen kunnen worden geraadpleegd alsmede de administratieve dienst waar het afschrift, op papier, van deze profielen kan worden ontvangen.
Art. 51.Iedere kandidatuur voor een betrekking moet gemotiveerd worden rekening houdende met het ambtsprofiel dat ermee overeenstemt en per aangetekend schrijven worden meegedeeld aan de Algemene Directie Personeel en Ambtenarenzaken van het Ministerie van de Franse Gemeenschap binnen vijftien dagen volgend op de oproep tot de kandidaten.
Bij gemotiveerde beslissing stellen de Regeringen de kandidaten aan die vrijwillig naar eWBS worden overgedragen. In fine kunnen ze ook beslissen om geen personeelsleden over te dragen.
Voor deze aanstelling vaardigen ze een Commissie af, bestaande uit minstens vier leden waaronder een vertegenwoordiger van de secretaris-generaal van de Waalse Overheidsdienst en een vertegenwoordiger van de Secretaris-generaal van het Ministerie van de Franse Gemeenschap, van de ambtenaar-generaal van eWBS en van een deskundigen in de ambtenarenzaken, gekozen onder de personeelsleden van de diensten van de Franse Gemeenschap, met de opdracht een advies te geven over de kandidaten voor elke betrekking open voor een overdracht.
De in het vorig lid bedoelde commissie moet de kandidaten vooraf horen die krachtens hun curriculum vitae voldoen aan de van tevoren bepaalde selectiecriteria.
Art. 52.De overdracht is de overgang van een betrekking van de personeelsformatie van het Ministerie van de Franse Gemeenschap naar een betrekking van de personeelsformatie van de dienst eWBS. De overdracht betekent niet dat de overgedragen ambtenaren benoemd worden of overgedragen worden volgens het statuut van het personeel.
De administratieve en geldelijke toestand van de ambtenaren of de contractuele personeelsleden op het ogenblik van hun overdracht wordt geacht verworven te zijn binnen de dienst eWBS.
Art. 53.De Regeringen beslissen over de datum waarop de overdrachtsprocedure bedoeld bij dit hoofdstuk eindigt. HOOFDSTUK III. - Andere modaliteit
Art. 54.Ter aanvulling van de bepalingen die hierboven in deze titel worden vermeld, kunnen de in artikel 45 bedoelde ambtenaren, met het oog op de noodzakelijke continuïteit van diensten waarin eWBS moet voorzien, gelet op zijn opdrachten, van rechtswege in verlof worden gesteld om een opdracht binnen de dienst eWBS te vervullen overeenkomstig de bepalingen van het besluit van 2 juni 2004 van de Regering van de Franse Gemeenschap betreffende de verloven en afwezigheden van de personeelsleden van de Diensten van de Regering van de Franse Gemeenschap, de Hoge Raad voor de Audiovisuele Sector en de instellingen van openbaar nut die onder het Comité van Sector XVII ressorteren.
TITEL IV. - Algemene, wijzigings- en slotbepalingen
Art. 55.Het in artikel 33 bedoelde eerste vijfjaarlijkse beleidsplan over vijf jaar wordt voor 1 januari 2016 opgemaakt.
Een beleidsplan met een kortere duur zal in die tussentijd door de Regering opgemaakt worden.
Art. 56.§ 1. In artikel 334 van het besluit van de Waalse Regering van 18 december 2003Relevante gevonden documenten type besluit van de waalse regering prom. 18/12/2003 pub. 31/12/2003 numac 2003027782 bron ministerie van het waalse gewest Besluit van de Waalse Regering betreffende de voorwaarden voor de indienstneming en de administratieve en geldelijke toestand van de contractuele personeelsleden type besluit van de waalse regering prom. 18/12/2003 pub. 02/02/2004 numac 2004200195 bron ministerie van het waalse gewest Besluit van de Waalse Regering betreffende de voorwaarden van indienstneming van de contractuele personeelsleden van de « Office wallon de la Formation professionnelle et de l'Emploi » en hun administratieve en geldelijke toestand type besluit van de waalse regering prom. 18/12/2003 pub. 31/12/2003 numac 2003027783 bron ministerie van het waalse gewest Besluit van de Waalse Regering houdende de Waalse Ambtenarencode sluiten houdende de Waalse Ambtenarencode, gewijzigd bij de besluiten van de Waalse Regering van 27 maart 2009 en van 20 september 2012, wordt een § 1/1 ingevoegd, luidend als volgt : " § 1./1. De leidend ambtenaar van de dienst "e-Wallonie-Bruxelles Simplification" bedoeld in het samenwerkingsakkoor van 21 februari 2013 tussen het Waalse Gewest en de Franse Gemeenschap tot organisatie van een gemeenschappelijke dienst inzake de administratieve vereenvoudiging en de elektronische administratie, "e-Wallonie-Bruxelles Simplification" (e-Wallonië-Brussel Vereenvoudiging) genoemd, afgekort " eWBS ", wordt geëvalueerd door een college samengesteld uit : 1° de Minister van Ambtenarenzaken of zijn afgevaardigde, die voorzitter is;2° de betrokken functionele Ministers of hun afgevaardigde;3° de secretaris-generaal van de Waalse Overheidsdienst; 4° de secretaris-generaal van het Ministerie van de Franse Gemeenschap.". § 2. In artikel 334, § 4, van hetzelfde besluit, gewijzigd bij het besluit van de Waalse Regering van 27 maart 2009Relevante gevonden documenten type besluit van de waalse regering prom. 27/03/2009 pub. 22/04/2009 numac 2009027083 bron waalse overheidsdienst Besluit van de Waalse Regering tot wijziging van het besluit van de Waalse Regering van 18 december 2003 betreffende de voorwaarden voor de indienstneming en de administratieve en geldelijke toestand van de contractuele personeelsleden type besluit van de waalse regering prom. 27/03/2009 pub. 22/04/2009 numac 2009027082 bron waalse overheidsdienst Besluit van de Waalse Regering tot wijziging van diverse bepalingen betreffende het Waalse ambtenarenapparaat sluiten, wordt 2° vervangen als volgt : "2° de secretaris-generaal van de Waalse Overheidsdienst en de secretaris-generaal van het Ministerie van de Franse Gemeenschap.".
Art. 57.Het besluit van de Waalse Regering van 15 april 2005Relevante gevonden documenten type besluit van de waalse regering prom. 15/04/2005 pub. 04/05/2005 numac 2005201205 bron ministerie van het waalse gewest Besluit van de Waalse Regering betreffende het "Commissariat wallon E-Administration-Simplification" , afgekort "EASI-WAL" sluiten betreffende het "Commissariat wallon E-Administration-Simplification", afgekort "EASI-WAL", wordt opgeheven.
Art. 58.Dit samenwerkingsakkoord treedt in werking op 1 maart 2014.
In afwijking van het eerste lid : 1° hebben de artikelen 19 tot 32, 37, 38 en 42 uitwerking met ingang van de datum van aanwijzing van de dienst "e-Wallonie-Bruxelles Simplification" als administratieve dienst met een autonome boekhouding;2° treedt artikel 57 in werking op 31 december 2014. Overigens zijn de artikelen 43 tot 47 van dit samenwerkingsakkoord ook van toepassing op de verbintenissenin die binnen het Commissariaat EASI-WAL of van het Ministerie van de Franse Gemeenschap lopend zijn of georganiseerd worden tussen de datum van inwerkingtreding van dit samenwerkingsakkoord en 31 mei 2014.
Art. 59.De volgende decreten treden in werking op 1 maart 2014 : - het decreet van het Waalse Gewest van 13 juni 2013 houdende instemming met de Samenwerkingsovereenkomst van 21 februari 2013 tussen het Waalse Gewest en de Franse Gemeenschap tot organisatie van een gemeenschappelijke dienst inzake de administratieve vereenvoudiging en de elektronische administratie, "e-Wallonie-Bruxelles Simplification" (e-Wallonië-Brussel Vereenvoudiging) genoemd, afgekort " eWBS ". - het decreet van het Waalse Gewest van 13 juni 2013 houdende instemming, voor de aangelegenheden bedoeld in artikel 138 van de Grondwet, met het samenwerkingsakkoord van 21 februari 2013Relevante gevonden documenten type samenwerkingsakkoord prom. 21/02/2013 pub. 28/06/2013 numac 2013029381 bron ministerie van de franse gemeenschap Samenwerkingsovereenkomst tussen het Waalse Gewest en de Franse Gemeenschap tot organisatie van een gemeenschappelijke dienst inzake de administratieve vereenvoudiging en de elektronische administratie, « e-Wallonie-Bruxelles Simplification » genoemd, afgekort « eWBS » type samenwerkingsakkoord prom. 21/02/2013 pub. 28/06/2013 numac 2013203732 bron waalse overheidsdienst Samenwerkingsovereenkomst tussen het Waalse Gewest en de Franse Gemeenschap tot organisatie van een gemeenschappelijke dienst inzake de administratieve vereenvoudiging en de elektronische administratie, e-Wallonie-Bruxelles Simplification genoemd, afgekort « eWBS » sluiten tussen het Waalse Gewest en de Franse Gemeenschap tot organisatie van een gemeenschappelijke dienst inzake de administratieve vereenvoudiging en de elektronische administratie, "e-Wallonie-Bruxelles Simplification" (e-Wallonië-Brussel Vereenvoudiging) genoemd, afgekort " eWBS ". - het decreet van de Franse Gemeenschap van 6 juni 2013 houdende instemming met het samenwerkingsakkoord van 21 februari 2013Relevante gevonden documenten type samenwerkingsakkoord prom. 21/02/2013 pub. 28/06/2013 numac 2013029381 bron ministerie van de franse gemeenschap Samenwerkingsovereenkomst tussen het Waalse Gewest en de Franse Gemeenschap tot organisatie van een gemeenschappelijke dienst inzake de administratieve vereenvoudiging en de elektronische administratie, « e-Wallonie-Bruxelles Simplification » genoemd, afgekort « eWBS » type samenwerkingsakkoord prom. 21/02/2013 pub. 28/06/2013 numac 2013203732 bron waalse overheidsdienst Samenwerkingsovereenkomst tussen het Waalse Gewest en de Franse Gemeenschap tot organisatie van een gemeenschappelijke dienst inzake de administratieve vereenvoudiging en de elektronische administratie, e-Wallonie-Bruxelles Simplification genoemd, afgekort « eWBS » sluiten tussen het Waalse Gewest en de Franse Gemeenschap tot organisatie van een gemeenschappelijke dienst inzake de administratieve vereenvoudiging en de elektronische administratie, "e-Wallonie-Bruxelles Simplification" (e-Wallonië-Brussel Vereenvoudiging) genoemd, afgekort " eWBS ".
Art. 60.De Ministers zijn belast met de uitvoering van dit samenwerkingsakkoord.
Namen, 13 februari 2014.
Voor het Waalse Gewest : De Minister-President, R. DEMOTTE De Minister van Duurzame Ontwikkeling en Ambtenarenzaken, J.-M. NOLLET De Minister van Begroting, Financiën, Tewerkstelling, Vorming en Sport, A. ANTOINE Voor de Franse Gemeenschap : De Minister-President, R. DEMOTTE De Minister van Kind, Onderzoek en Ambtenarenzaken, J.-M. NOLLET De Minister van Begroting, Financiën en Sport, A. ANTOINE