gepubliceerd op 02 augustus 2012
Ministerieel besluit houdende de vaststelling van het kiesmaterieel voor de telbureaus
VLAAMSE OVERHEID
Bestuurszaken
6 JULI 2012. - Ministerieel besluit houdende de vaststelling van het kiesmaterieel voor de telbureaus
De Vlaamse minister van Bestuurszaken, Binnenlands Bestuur, Inburgering, Toerisme en Vlaamse Rand, Gelet op het Lokaal en Provinciaal Kies
decreet van 8 juli 2011Relevante gevonden documenten
type
decreet
prom.
08/07/2011
pub.
25/08/2011
numac
2011035664
bron
vlaamse overheid
Decreet houdende de organisatie van de lokale en provinciale verkiezingen en houdende wijziging van het Gemeentedecreet van 15 juli 2005, het Provinciedecreet van 9 december 2005 en het decreet van 19 december 2008 betreffende de organisatie van de openbare centra voor maatschappelijk welzijn
sluiten, artikel 158;
Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering van 16 maart 2012Relevante gevonden documenten type besluit van de vlaamse regering prom. 16/03/2012 pub. 15/05/2012 numac 2012035528 bron vlaamse overheid Besluit van de Vlaamse Regering houdende de delegatie van sommige bevoegdheden inzake de organisatie van de gemeenteraadsverkiezingen, de stadsdistrictsraadsverkiezingen, de verkiezingen van de raad voor maatschappelijk welzijn en de provincieraadsverkiezingen aan de Vlaamse minister, bevoegd voor de binnenlandse aangelegenheden sluiten houdende de delegatie van sommige bevoegdheden inzake de organisatie van de gemeenteraadsverkiezingen, de stadsdistrictsraadsverkiezingen, de verkiezingen van de raad voor maatschappelijk welzijn en de provincieraadsverkiezingen aan de Vlaamse minister, bevoegd voor de binnenlandse aangelegenheden, artikelen 18, 21 en 22, Besluit :
Artikel 1.Het college van burgemeester en schepenen bezorgt elk telbureau in zijn gemeente een exemplaar van de volgende enveloppen : 1° een enveloppe met de vermeldingen : « tabel » en « te verzegelen »;2° een enveloppe met de vermeldingen : « proces-verbaal van het telbureau en tweede exemplaar van de tabel »;3° een enveloppe met de vermelding : « aanstellingsbrieven van de getuigen »;4° een enveloppe met de vermelding : « enveloppe voor de voorzitter van het kantonhoofdbureau : formulier voor de betaling van het presentiegeld »;5° een enveloppe met de vermeldingen : « te verzegelen » en « enveloppe voor de vrederechter.Deze enveloppe bevat : a) de lijst van de kandidaat-bijzitters die afwezig waren, met de bijbehorende bewijsstukken;b) de lijst van de kandidaat-bijzitters die te laat kwamen zonder wettige reden van verhindering »;6° een enveloppe met de vermeldingen : « betwiste stembiljetten - geldig verklaard » en « te verzegelen »;7° een enveloppe met de vermeldingen : « betwiste stembiljetten - ongeldig verklaard » en « te verzegelen »;8° een enveloppe met de vermeldingen : « blanco of ongeldige stembiljetten » en « te verzegelen »;9° een enveloppe per lijst met de vermeldingen : « lijststemmen (categorie 1) » en « te verzegelen »;10° een enveloppe per lijst met de vermeldingen : « naamstemmen of naam- en lijststemmen (categorie 2) » en « te verzegelen ».
Art. 2.Het college van burgemeester en schepenen bezorgt elk telbureau in zijn gemeente : 1° de toepasselijke ontvangstbewijzen die door de voorzitter van het telbureau aan de voorzitters van de stembureaus worden afgegeven, overeenkomstig formulieren G57, P57 en A57, opgenomen in bijlagen 1, 2 en 3 die bij dit besluit zijn gevoegd;2° een exemplaar van het toepasselijke proces-verbaal van het telbureau met de instructies voor de voorzitter, zoals vastgesteld in formulieren G61, P61 en A61, opgenomen in bijlagen 4, 5 en 6 die bij dit besluit zijn gevoegd;3° minstens twee exemplaren van de resultatentabel die door de voorzitter van het gemeentelijke hoofdbureau of, in voorkomend geval, het stadsdistrictshoofdbureau wordt opgesteld, vermeld in artikel 122, tweede lid, van het Lokaal en Provinciaal Kies decreet van 8 juli 2011Relevante gevonden documenten type decreet prom. 08/07/2011 pub. 25/08/2011 numac 2011035664 bron vlaamse overheid Decreet houdende de organisatie van de lokale en provinciale verkiezingen en houdende wijziging van het Gemeentedecreet van 15 juli 2005, het Provinciedecreet van 9 december 2005 en het decreet van 19 december 2008 betreffende de organisatie van de openbare centra voor maatschappelijk welzijn sluiten, zoals vastgelegd in formulieren G62 en P62 en, in voorkomend geval, in formulier A62, opgenomen in bijlagen 7, 8 en 9 die bij dit besluit zijn gevoegd;4° formulier A49b, dat is de lijst van de kandidaat-bijzitters die afwezig waren of te laat kwamen zonder wettige reden van verhindering, opgenomen in bijlage 10, die bij dit besluit is gevoegd;5° formulier A44, zijnde het formulier om de uitbetaling van de presentiegelden aan te vragen.
Art. 3.Het college van burgemeester en schepenen stelt aan de bureaus het nodige kantoormateriaal ter beschikking. Dat is minstens schrijfmateriaal, papier, koorden, schaar, plakband, verzegelmateriaal, inktkussens, identieke inkt en geschikt verpakkingsmateriaal.
Brussel, 6 juli 2012.
De Vlaamse minister van Bestuurszaken, Binnenlands Bestuur, Inburgering, Toerisme en Vlaamse Rand, G. BOURGEOIS
Voor de raadpleging van de tabel, zie beeld