Etaamb.openjustice.be
Besluit Van De Waalse Regering van 28 maart 2024
gepubliceerd op 06 mei 2024

Besluit van de Waalse Regering tot goedkeuring van het huishoudelijk reglement van het comité "Gezondheid" van het Waals agentschap voor gezondheid, sociale bescherming, beperkingen en gezinnen

bron
waalse overheidsdienst
numac
2024004212
pub.
06/05/2024
prom.
28/03/2024
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

28 MAART 2024. - Besluit van de Waalse Regering tot goedkeuring van het huishoudelijk reglement van het comité "Gezondheid" van het Waals agentschap voor gezondheid, sociale bescherming, beperkingen en gezinnen


De Waalse Regering, Gelet op het Waals Wetboek van Sociale Actie en Gezondheid, gewijzigd bij het decreet van 3 december 2015Relevante gevonden documenten type decreet prom. 03/12/2015 pub. 14/12/2015 numac 2015205756 bron waalse overheidsdienst Decreet betreffende het "Agence wallonne de la santé, de la protection sociale, du handicap et des familles" (1) type decreet prom. 03/12/2015 pub. 19/01/2016 numac 2016031021 bron franse gemeenschapscommissie van het brussels hoofdstedelijk gewest Decreet houdende instemming met het samenwerkingsakkoord van 15 juli 2014 tussen de Federale Staat, het Vlaams Gewest, het Waals Gewest, het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, de Vlaamse Gemeenschap, de Franse Gemeenschap, de Duitstalige Gemeenschap, de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van Brussel-Hoofdstad en de Franse Gemeenschapscommissie betreffende de werkingsmodaliteiten van het Interfederaal Instituut voor de Statistiek, van de Raad van bestuur en van de wetenschappelijke Comités van het Instituut voor de Nationale Rekeningen sluiten, artikel 7/1, § 1, en bij het decreet van 12 oktober 2023 betreffende de organen van het Waals agentschap voor gezondheid, sociale bescherming, beperkingen en gezinnen en tot wijziging van het Waals Wetboek voor Sociale Actie en Gezondheid;

Gezien het huishoudelijk reglement van het comité "Gezondheid" dat op 18 december 2023 is gevalideerd en op 18 januari 2024 door de Algemene Raad is goedgekeurd;

Op voorstel van de minister van Gezondheid en Sociale Actie;

Na beraadslaging, Besluit :

Artikel 1.Het huishoudelijk reglement van het comité "Gezondheid" van het Waals agentschap voor gezondheid, sociale bescherming, beperkingen en gezinnen, dat als bijlage aan dit besluit is gehecht, wordt goedgekeurd.

Art. 2.Het besluit van de Waalse regering van 15 september 2016Relevante gevonden documenten type besluit van de waalse regering prom. 15/09/2016 pub. 27/09/2016 numac 2016204801 bron waalse overheidsdienst Besluit van de Waalse Regering tot goedkeuring van het huishoudelijk reglement van de branchecomités van het "Agence wallonne de la santé, de la protection sociale, du handicap et des familles" type besluit van de waalse regering prom. 15/09/2016 pub. 03/10/2016 numac 2016204866 bron waalse overheidsdienst Besluit van de Waalse Regering tot wijziging van het besluit van de Waalse Regering van 3 maart 2016 tot benoeming van de leden van het Comité "Welzijn en Gezondheid" van het "Agence wallonne de la santé, de la protection sociale, du handicap et des familles" sluiten tot goedkeuring van het huishoudelijk reglement van het "Welzijns- en gezondheidscomité" van het Waals agentschap voor gezondheid, sociale bescherming, beperkingen en gezinnen wordt opgeheven.

Art. 3.De minister van Gezondheid en Sociale Actie is belast met de uitvoering van dit besluit.

Namen, 28 maart 2024.

Voor de Regering: De Minister-President, E. DI RUPO De minister van Werk, Vorming, Gezondheid, Sociale Actie en Sociale Economie, Gelijke Kansen en Vrouwenrechten, Ch. MORREALE

Bijlage Huishoudelijk reglement van het comité "Gezondheid" van het Waalse agentschap voor gezondheid, sociale bescherming, beperkingen en gezinnen HOOFDSTUK 1. - Oproepingen

Artikel 1.§ 1. De Voorzitter roept de leden van het comité "Gezondheid" en andere personen die de vergaderingen met raadgevende stem bijwonen, bijeen.

Het comité "Gezondheid" legt elk jaar de datum en het uur van de gewone zittingen vast. § 2. Er kunnen buitengewone zittingen bijeen worden geroepen wanneer de Voorzitter dit nodig acht of op vraag van: 1. ten minste twee leden van het comité "Gezondheid";2. de Algemeen Inspecteur verantwoordelijk voor de afdeling "Gezondheid";3. de algemeen bestuurder;4. de ministers die verantwoordelijk zijn voor de bevoegdheidsgebieden van het Agentschap;5. een Commissaris van de Waalse Regering. Verzoeken om zittingen te beleggen moeten schriftelijk worden ingediend bij de Voorzitter of tijdens een vergadering van het comité "Gezondheid". Zij bepalen welke punten op de agenda komen.

De Voorzitter legt het uur en de datum van de buitengewone zitting vast, na overleg met de Algemeen bestuurder en de Algemeen inspecteur verantwoordelijk voor de afdeling "Gezondheid", binnen de 15 dagen na de aanvraag, tenzij de aanvragers hun akkoord geven voor een latere datum.

Art. 2.De oproeping voor de vergadering wordt ten minste acht dagen voor de vergadering naar de effectieve en plaatsvervangende leden gestuurd. De agenda van de zitting wordt erbij vermeld. De oproepingen worden naar het adres dat de leden bij het secretariaat van het comité "Gezondheid" hebben aangegeven, gestuurd. De plaats en het uur voor de vergadering worden vermeld. De termijn van acht dagen kan worden verkort in dringende gevallen waarin de administratie kan rechtvaardigen dat het uitblijven van een besluit het beheer van het Agentschap of de situatie van een van zijn begunstigden in gevaar brengt. Oproepingen voor de vergadering kunnen binnen twee dagen na de vergaderdatum per e-mail worden verzonden.

Art. 3.§ 1. De agenda wordt bepaald door de Voorzitter in overleg met de Algemeen bestuurder en Algemeen inspecteur verantwoordelijk voor de afdeling "Gezondheid".

Bij de opening van de vergadering, wordt de agenda goedgekeurd. De agenda kan worden gewijzigd of aangevuld.

Elk lid dat een onderwerp op de agenda van een gewone vergadering wil laten plaatsen, moet daartoe een schriftelijk verzoek indienen bij de voorzitter, tenzij het verzoek tijdens de vergadering wordt gedaan. De Voorzitter stelt de datum van de vergadering vast waarop dit punt op de agenda wordt geplaatst.

Als het comité "Gezondheid" besluit om de behandeling van een agendapunt uit te stellen, moet het punt op de agenda van de eerstvolgende vergadering worden geplaatst.

Het comité "Gezondheid" kan in noodgevallen en bij wijze van uitzondering besluiten om een schriftelijke ratificatieprocedure te gebruiken. De leden van het comité "Gezondheid" dienen hun opmerkingen schriftelijk in binnen de door de Voorzitter vastgestelde termijn. In geval van onenigheid of tegenstrijdigheden in de antwoorden van de leden, verwijst de Voorzitter het punt naar de agenda voor de volgende vergadering. § 2. De agenda gaat vergezeld van een voorbereidende nota en een ontwerpbesluit voor elk punt.

Het vertrouwelijke karakter van werkdocumenten wordt op alle notities en bijlagen aangegeven met een watermerk. § 3. Alle zendingen en schriftelijke mededelingen, in het bijzonder verzoeken om vergaderingen bij te wonen, oproepingen voor vergaderingen, verzoeken om punten aan de agenda toe te voegen, mededelingen van documenten, enz. kunnen per post en/of elektronisch worden verzonden. HOOFDSTUK II. - Vergaderlocatie

Art. 4.Het comité "Gezondheid" vergadert in de lokalen van het Agentschap. In uitzonderlijke gevallen kan het comité op een andere plaats vergaderen.

Het comité "Gezondheid" kan ook elektronische of hybride vergaderingen houden. HOOFDSTUK III. - Aanwezigheid bij vergaderingen

Art. 5.Het is de verantwoordelijkheid van het effectieve lid dat verhinderd is om een plaatsvervangend lid te vragen om hem/haar te vervangen.

Oproepingen voor vergaderingen en werkdocumenten worden verstuurd naar zowel plaatsvervangende als effectieve leden.

Art. 6.Als de voorzitter en de vicevoorzitter afwezig of verhinderd zijn, worden hun taken uitgevoerd door het lid dat door het comité "Gezondheid" is benoemd.

Art. 7.Assistent met raadgevende stem: 1. de Algemeen bestuurder, de adjunct Algemeen bestuurder en de Algemeen inspecteur verantwoordelijk voor de afdeling "Gezondheid" of hun afgevaardigden;2. personen die bij besluit van het comité "Gezondheid" als deskundigen zijn uitgenodigd;3. de personeelsleden van het Agentschap die zijn aangewezen door de Algemeen bestuurder en Algemeen inspecteur verantwoordelijk voor de afdeling "Gezondheid";4. de Commissarissen van de regering.

Art. 8.Het comité "Gezondheid" vergadert achter gesloten deuren.

Iedereen die vergaderingen bijwoont, in welke hoedanigheid dan ook, moet: zich onthouden van het leveren van persoonlijke bijdragen aan de beraadslagingen; 2. de vergaderdiscipline strikt in acht nemen;3. de geheimhouding van de beraadslagingen bewaren. HOOFDSTUK IV. - Aanwezigheden, beraadslagingen en stembiljetten

Art. 9.De leden van het comité "Gezondheid" en mensen met een adviserende stem ondertekenen een aanwezigheidslijst.

De vergadering wordt door de Voorzitter geopend op voorwaarde dat er voldoende leden van het comité "Gezondheid" zijn om geldig te beraadslagen. Het comité "Gezondheid" is geldig samengesteld als de volstrekte meerderheid van zijn leden aanwezig is en als elk van de categorieën waaruit het is samengesteld overeenkomstig artikel 11, § 1 van het Waalse Wetboek voor Sociale Actie en Gezondheid, door ten minste één van zijn leden wordt vertegenwoordigd.

Indien de voorzitter vaststelt dat het comité "Gezondheid" niet geldig is samengesteld overeenkomstig paragraaf 2, besluiten de aanwezige leden om binnen zes werkdagen een nieuwe vergadering bijeen te roepen of om de dag na de vergadering elektronisch te stemmen.

Wanneer een nieuwe vergadering wordt bijeengeroepen overeenkomstig paragraaf 3, wordt het comité "Gezondheid" geacht geldig te zijn samengesteld als ten minste de helft van de leden aanwezig is.

Wanneer een elektronische stemming wordt gehouden overeenkomstig paragraaf 3, is de uitslag van de elektronische stemming geldig indien een volstrekte meerderheid van de leden eraan heeft deelgenomen. Het secretariaat informeert de effectieve en plaatsvervangende leden over de praktische regelingen voor elektronisch stemmen.

Art. 10.De Voorzitter van het comité "Gezondheid" opent, leidt en sluit de debatten en verleent, weigert of ontneemt het woord.

Hij zorgt ervoor dat de vergadering soepel verloopt, handhaaft de orde en handhaaft de regels.

Art. 11.Agendapunten worden behandeld in de volgorde waarin ze op de agenda staan. Deze volgorde kan echter worden gewijzigd bij besluit van de voorzitter of het comité "Gezondheid".

Art. 12.De Algemeen bestuurder, bijgestaan door de Algemeen inspecteur verantwoordelijk voor de afdeling "Gezondheid", brengt verslag uit over elk van de agendapunten. Ze kunnen zich laten bijstaan door de personeelsleden van het Agentschap.

Art. 13.Alle leden hebben het recht om wijzigingen voor te stellen op ontwerpbesluiten die aan het comité "Gezondheid" worden voorgelegd.

Indien mogelijk moeten deze wijzigingen vóór de vergadering schriftelijk bij de voorzitter worden ingediend.

Art. 14.Elk punt op de agenda kan op voorstel van de voorzitter bij besluit van het comité "Gezondheid" worden verdaagd.

Art. 15.§ 1. Voor alle taken van het comité "Gezondheid" worden beslissingen genomen met een twee derde meerderheid van de stemmen van de aanwezige stemgerechtigde leden. Met onthoudingen wordt geen rekening gehouden. § 2. De stemmingen gebeuren met opgestoken hand. Het lid dat zich onthoudt, mag zijn onthouding motiveren. Dit wordt opgenomen in de notulen. § 3. Tenzij anders bepaald door wet- of regelgeving, kan het comité "Gezondheid" besluiten om over persoonlijke zaken geheim te stemmen. HOOFDSTUK V. - Secretariaat van het comité "Gezondheid"

Art. 16.De Algemeen bestuurder wijst de verantwoordelijke voor het secretariaat van het comité "Gezondheid" aan. HOOFDSTUK VI. - De notulen

Art. 17.De secretaris stelt conceptnotulen op. In de notulen staan de namen van de aanwezige leden, degenen die zich hebben verontschuldigd of de vergadering hebben verlaten, degenen die met raadgevende stem aanwezig waren en degenen die zijn gehoord tijdens de bespreking van bepaalde agendapunten.

De notulen geven een beknopt verslag van de debatten, de uitslagen van de stemmingen en de formele redenen voor de genomen beslissingen.

Art. 18.Het comité "Gezondheid" kan in noodgevallen in een zitting de notulen volledig of gedeeltelijk goedkeuren.

Het comité "Gezondheid" beslist over de definitieve tekst van de notulen.

Art. 19.De goedgekeurde notulen worden ondertekend door de Voorzitter, de Algemeen bestuurder en de Algemeen inspecteur verantwoordelijk voor de afdeling "Gezondheid" of door hun vervanger.

Ze worden bewaard op de zetel van het Agentschap.

Art. 20.De leden van het comité "Gezondheid" en mensen die eraan deelnemen met raadgevende stem hebben te allen tijde het recht om de notulen te raadplegen op een beveiligd elektronisch platform.

Art. 21.Uittreksels uit de notulen worden voor eensluidend verklaard door de Algemeen bestuurder en de Algemeen inspecteur die verantwoordelijk is voor de afdeling "Gezondheid". HOOFDSTUK VII. - Uitvoering en publicatie van de beslissingen

Art. 22.De besluiten van het comité "Gezondheid" en alle publicaties daarvan worden uitgevoerd door de Algemeen bestuurder of de Algemeen inspecteur die verantwoordelijk is voor de afdeling "Gezondheid", naar gelang van de delegatie.

De uitvoering vindt plaats zonder de goedkeuring van de notulen af te wachten, behalve voor punten waarvoor het comité "Gezondheid" heeft besloten de uitvoering uit te stellen tot na de goedkeuring van de notulen. HOOFDSTUK VIII. - Rechten en plichten van de leden van het comité "Gezondheid"

Art. 23.Leden die aanvullende informatie over de agendapunten wensen, kunnen contact opnemen met de Algemeen bestuurder of de Algemeen inspecteur verantwoordelijk voor de afdeling "Gezondheid".

Art. 24.Het Agentschap voorziet elk lid van een elektronische versie van een compendium van wet- en regelgeving. De Algemeen inspecteur verantwoordelijk voor de afdeling "Gezondheid" houdt dit compendium actueel.

Art. 25.De aanwezigheid van de leden van het Comité bij de vergaderingen is verplicht, onverminderd artikel 5.

Art. 26.De leden verbinden zich ertoe zich niet te laten leiden door persoonlijke belangen, maar altijd te beslissen, te handelen in het belang van het Agentschap en onafhankelijk van alle persoonlijke overwegingen beslissingen te nemen.

Art. 27.Het lid verdedigt niet publiekelijk namens het Agentschap standpunten die niet in overeenstemming zijn met de strategische opties waartoe de organen van het Agentschap hebben besloten.

Art. 28.Leden doen onvoorwaardelijk afstand van alle voordelen van welke aard dan ook die hen door derden worden aangeboden in ruil voor invloed op de besluitvorming binnen het comité "Gezondheid".

Art. 29.Leden zijn gebonden door een geheimhoudingsplicht ten aanzien van alle informatie, beraadslagingen, stemmingen, notulen en besluiten die zij verkrijgen of waarvan zij kennis nemen tijdens of in verband met de uitvoering van hun taken. De leden verschaffen de organisatie die zij vertegenwoordigen de informatie die strikt noodzakelijk is om verslag uit te brengen over hun taken, waarbij zij erop toezien dat deze informatie met de nodige waarborgen voor discretie wordt verstrekt. HOOFDSTUK IX. - Uitoefening van de adviserende functie Deel 1. - Algemeen.

Art. 30.Voor de uitoefening van de adviserende functie bedoeld in artikel 11/1, § 1, paragraaf 1, 11., van het Waals Wetboek van Sociale Actie en Gezondheid zijn de bepalingen van de hoofdstukken I tot VIII van dit huishoudelijk reglement van toepassing onder voorbehoud van de specifieke bepalingen in dit hoofdstuk.

Deel 2. - Vertegenwoordigers van de autoriteit

Art. 31.De vertegenwoordigers van de Autoriteit bedoeld in artikel 11, § 1, paragraaf 1, 5., van het Waals Wetboek van Sociale Actie en Gezondheid nemen niet deel aan de beraadslaging met betrekking tot de uitoefening van de adviesfunctie.

Vertegenwoordigers van de Autoriteit die een vergadering van het comité "Gezondheid" met raadgevende stem bijwonen, worden op dezelfde wijze behandeld als de in artikel 7 bedoelde personen. Zij mogen zich in geen geval bemoeien met de inhoud van de beraadslagingen en het advies.

Art. 32.Voor de toepassing van artikel 9 wordt bij de uitoefening van de adviesfunctie geen rekening gehouden met de vertegenwoordigers van de Autoriteit bedoeld in artikel 11, § 1, paragraaf 1, 5., van het Waals Wetboek van Sociale Actie en Gezondheid.

Deel 3. - Advies op vraag van de regering

Art. 33.Het comité "Gezondheid" brengt op vraag van de Waalse Regering een advies uit.

De administratie stelt de adviesaanvraag onmiddellijk ter beschikking aan de effectieve en plaatsvervangende leden van het comité "Gezondheid" en, ter informatie en eventuele reacties, aan de effectieve en plaatsvervangende leden van de Algemene Raad, het comité "Beperkingen" en comité "Gezinnen".

De administratie voorziet de effectieve en plaatsvervangende leden van het comité "Gezondheid" zo snel mogelijk van de documentatie die ze nodig hebben om een gefundeerd advies te geven.

Zodra zij de in paragraaf 2 bedoelde documenten hebben ontvangen, hebben de effectieve en plaatsvervangende leden van het comité "Gezondheid" de mogelijkheid om hun vragen, opmerkingen, meningen of standpunten aan het management mee te delen.

In de mate van het mogelijke stelt de administratie een ontwerpadvies voor aan het comité "Gezondheid" op basis van de reacties van de effectieve en plaatsvervangende leden vóór de vergadering.

Art. 34.Het comité "Gezondheid" is soeverein in het uitbrengen van zijn adviezen. Het beslist alleen over de inhoud van de adviezen en moet eventuele tegenstrijdigheden met adviezen uitgegeven door andere adviesorganen buiten het Agentschap niet rechtvaardigen.

Het comité "Gezondheid" brengt één advies uit per aanvraag. In dit advies kunnen, indien nodig, afwijkende standpunten worden verwoord indien overeenstemming over een gemeenschappelijk standpunt van alle leden niet mogelijk is.

Het advies van het comité "Gezondheid" wordt door de administratie aan de regering meegedeeld.

Art. 35.De termijn voor het indienen van een advies is 35 kalenderdagen na ontvangst van de volledige adviesaanvraag.

Het comité "Gezondheid" kan de regering om extra tijd vragen als het niet in staat is om binnen de vereiste termijn advies uit te brengen.

De regering is niet verplicht om deze extra tijd toe te kennen.

Art. 36.In dringende gevallen kan de regering verzoeken om binnen 35 kalenderdagen advies uit te brengen.

In dat geval komt het comité "Gezondheid" uiterlijk twee dagen voor het verstrijken van de door de regering gestelde termijn bijeen.

Indien de voorzitter vaststelt dat het comité "Gezondheid" niet geldig is samengesteld, overeenkomstig artikel 32, wordt de dag na de vergadering een elektronische stemming gehouden. Het resultaat van de elektronische stemming wordt goedgekeurd zodra de absolute meerderheid van de leden eraan hebben deelgenomen. Het secretariaat informeert de effectieve en plaatsvervangende leden over de praktische regelingen voor elektronisch stemmen.

Art. 37.De adviezen van het comité "Gezondheid" worden door de administratie ter informatie doorgestuurd naar de effectieve en plaatsvervangende leden van de Algemene Raad, het comité "Beperkingen" en comité "Gezinnen", naar de Economische, sociale en milieuraad van Wallonië (CESE Wallonie) en gepubliceerd op de website van het Agentschap.

Door het comité "Gezondheid" uitgebrachte adviezen kunnen door de administratie ter informatie worden toegezonden aan elk ander adviesorgaan dat deze informatie wenst te ontvangen.

Deel 4. - Initiatiefadvies.

Art. 38.Het comité "Gezondheid" kan op eigen initiatief adviezen uitbrengen over elk onderwerp dat onder zijn bevoegdheid valt.

Elk gewoon lid en plaatsvervangend lid van het comité "Gezondheid" kan onderwerpen voor initiatiefadviezen voorstellen.

Het besluit om een initiatiefadvies op te stellen wordt genomen door het comité "Gezondheid". Deze zal een werkgroep oprichten om een initiatiefadvies op te stellen.

Het besluit om een initiatiefadvies op te stellen schept geen verplichting om een initiatiefadvies aan te nemen. Het staat het comité "Gezondheid" vrij om het ontwerp van initiatiefadvies goed te keuren, te wijzigen of te verwerpen.

Art. 39.De initiatiefadviezen van het comité "Gezondheid" worden door de administratie ter informatie doorgestuurd naar de effectieve en plaatsvervangende leden van de Algemene Raad, het comité "Beperkingen" en comité "Gezinnen", naar de Economische, sociale en milieuraad van Wallonië (CESE Wallonie) en gepubliceerd op de website van het Agentschap.

Door het comité "Gezondheid" uitgebrachte initiatiefadviezen kunnen door de administratie ter informatie worden toegezonden aan elk ander adviesorgaan dat deze informatie wenst te ontvangen.

Deel 5. - Hulp van de administratie

Art. 40.Het comité "Gezondheid" krijgt bij de uitoefening van de adviserende functie hulp van de administratie.

De administratie geeft de leden van het comité "Gezondheid" de documentatie die nodig is voor de uitvoering van de adviserende functie en bereidt ontwerpadviezen voor het comité "Gezondheid" voor Deel 6. - Voorzitterschap

Art. 41.Wanneer de voorzitter een van de vertegenwoordigers van de autoriteit is als bedoeld in artikel 11, § 1, paragraaf 1, 5., van het Waals Wetboek van Sociale Actie en Gezondheid, zit hij de vergaderingen voor die betrekking hebben op de uitoefening van de adviserende functie, zonder zich uit te spreken over de ter advies voorgelegde teksten en zonder deel te nemen aan de stemmingen.

De mededelingen worden ondertekend door de Algemeen inspecteur van de afdeling "Gezondheid".

Deel 7. - Werkgroepen

Art. 42.Het comité "Gezondheid" kan een werkgroep instellen om op verzoek een ontwerpadvies, een ontwerpinitiatiefadvies of een ontwerpstudie op te stellen.

Het comité "Gezondheid" kan het vergaderschema vaststellen voor de werkgroepen die het opricht.

Bij wijze van pragmatische aanpak kan het comité "Gezondheid" een voorlopig jaarlijks tijdschema vaststellen voor de vergaderingen van de werkgroepen die het besluit op te richten om op verzoek adviezen op te stellen.

Art. 43.Het comité "Gezondheid" bepaalt de samenstelling van de werkgroep die het opricht, en zorgt voor een evenwichtige vertegenwoordiging van elke categorie van vertegenwoordigers bedoeld in artikel 11, § 1, van het Waals Wetboek van Sociale Actie en Gezondheid.

De vertegenwoordigers van de Autoriteit bedoeld in artikel 11, § 1, paragraaf 1, 5., van het Waals Wetboek voor Sociale Actie en Gezondheid maken geen deel uit van de werkgroepen.

Leden van de werkgroep (niet op naam) kunnen zich laten vergezellen of vervangen door een of meer leden van de organisatie waar ze vandaan komen.

De werkgroep kan deskundigen uitnodigen om bij te dragen aan haar werkzaamheden.

De werkgroep wordt voorgezeten door een vertegenwoordiger van de administratie.

Art. 44.De werkgroepen zijn geen besluitorganen. Er wordt niet gestemd in de werkgroepen. Het resultaat van de werkzaamheden wordt meegedeeld met het comité "Gezondheid".

Deel 8. - Organisatie van de vergaderingen.

Art. 45.De adviserende functie is het onderwerp van specifieke vergaderingen van het comité "Gezondheid", los van de vergaderingen die aan andere taken zijn gewijd.

Voor deze specifieke vergaderingen worden specifieke oproepingen, specifieke agenda's en specifieke notulen opgesteld.

Deel 9. - Evaluatie van de uitoefening van de adviserende functie

Art. 46.De uitoefening van de adviserende functie door het comité "Gezondheid" wordt minstens elke 5 jaar door dit Comité geëvalueerd.

In afwijking van paragraaf 1 vindt uiterlijk zes maanden nadat het comité "Gezondheid" zijn adviserende taak is begonnen een eerste evaluatie plaats en vindt uiterlijk een jaar na de eerste evaluatie een tweede evaluatie plaats.

^