Etaamb.openjustice.be
Besluit Van De Waalse Regering van 28 maart 2013
gepubliceerd op 19 april 2013

Besluit van de Waalse Regering tot vaststelling van het huishoudelijk reglement van de Instandhoudingscommissies voor Natura 2000-sites

bron
waalse overheidsdienst
numac
2013202338
pub.
19/04/2013
prom.
28/03/2013
ELI
eli/besluit/2013/03/28/2013202338/staatsblad
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
links
Raad van State (chrono)
Document Qrcode

28 MAART 2013. - Besluit van de Waalse Regering tot vaststelling van het huishoudelijk reglement van de Instandhoudingscommissies voor Natura 2000-sites


De Waalse Regering, Gelet op de wet van 12 juli 1973Relevante gevonden documenten type wet prom. 12/07/1973 pub. 24/08/2010 numac 2010000473 bron federale overheidsdienst binnenlandse zaken Wet op het natuurbehoud Duitse vertaling van de federale versie sluiten op het natuurbehoud, inzonderheid op artikel 30, § 4, ingevoegd bij het decreet van 6 december 2001;

Gelet op het besluit van de Waalse Regering van 20 november 2003Relevante gevonden documenten type besluit van de waalse regering prom. 20/11/2003 pub. 03/06/2004 numac 2004201578 bron ministerie van het waalse gewest Besluit van de Waalse Regering tot vaststelling van het huishoudelijk reglement van de Instandhoudingscommissies voor Natura 2000-sites sluiten tot vaststelling van het huishoudelijk reglement van de Instandhoudingscommissies voor Natura 2000-sites;

Gelet op het advies 51.959/4 van de Raad van State, gegeven op 19 september 2012, overeenkomstig artikel 84, § 1, eerste lid, 1°, van de gecoördineerde wetten op de Raad van State;

Gelet op het advies van de Inspectie van Financiën, gegeven op 28 februari 2013;

Gelet op de instemming van de Minister van Begroting, gegeven op 28 maart 2013;

Overwegende dat het huishoudelijk reglement dat momenteel de vergaderingen van de Inhoudingscommissies regelt hen niet toelaat om op een optimale manier te werken aangezien het onnauwkeurigheden bevat en bepaalde gevallen niet voorziet;

Overwegende dat dit reglement dan ook moet herzien worden met het oog o.a. op de talrijke vergaderingen die binnenkort zullen worden georganiseerd in het kader van de raadplegingsfase over de ontwerp-besluiten tot aanwijzing;

Op de voordracht van de Minister bevoegd voor het Natuurbeleid;

Na beraadslaging, Besluit :

Artikel 1.Het bijgevoegde huishoudelijk reglement van de Instandhoudingscommissies voor Natura 2000-sites wordt vastgesteld.

Art. 2.Het besluit van de Waalse Regering van 20 november 2003Relevante gevonden documenten type besluit van de waalse regering prom. 20/11/2003 pub. 03/06/2004 numac 2004201578 bron ministerie van het waalse gewest Besluit van de Waalse Regering tot vaststelling van het huishoudelijk reglement van de Instandhoudingscommissies voor Natura 2000-sites sluiten tot vaststelling van het huishoudelijk reglement van de Instandhoudingscommissies voor Natura 2000-sites wordt opgeheven.

Art. 3.De Minister bevoegd voor het Natuurbeleid is belast met de uitvoering van dit besluit.

Namen, 28 maart 2013.

De Minister-President, R. DEMOTTE De Minister van Openbare Werken, Landbouw, Landelijke Aangelegenheden, Natuur, Bossen en Erfgoed, C. DI ANTONIO

BIJLAGE Huishoudelijk reglement van de Instandhoudingscommissies voor Natura 2000-sites Afdeling 1. - Algemene bepalingen

Artikel 1 - Begripsomschrijvingen In de zin van dit huishoudelijk reglement wordt verstaan onder : 1° Wet : de wet van 12 juli 1973Relevante gevonden documenten type wet prom. 12/07/1973 pub. 24/08/2010 numac 2010000473 bron federale overheidsdienst binnenlandse zaken Wet op het natuurbehoud Duitse vertaling van de federale versie sluiten op het natuurbehoud;2° Commissie : de Instandhoudingscommissie voor Natura 2000-sites, opgericht overeenkomstig artikel 30 van de wet van 12 juli 1973Relevante gevonden documenten type wet prom. 12/07/1973 pub. 24/08/2010 numac 2010000473 bron federale overheidsdienst binnenlandse zaken Wet op het natuurbehoud Duitse vertaling van de federale versie sluiten op het natuurbehoud;3° Minister : de Minister van de Waalse Regering bevoegd voor het Natuurbehoud;4° Voorzitter : de persoon benoemd door de Waalse Regering om een Commissie voor te zitten;5° Leden : de Voorzitter van een Commissie alsook haar gewone leden en hun plaatsvervangers die als dusdanig door de Waalse Regering worden benoemd;6° Plenaire Vergadering : de Vergadering waarin de Voorzitter en de Leden van een Commissie, benoemd door de Waalse Regering, zitting hebben;7° Secretariaat : de personen die krachtens dit reglement belast zijn met de secretariaatstaken van de Commissies, personeelsleden van de « Conseil économique et social de Wallonie" (Sociaal-Economische Raad van Wallonië), opgericht bij het decreet van 25 mei 1983 tot wijziging, wat de Economische Raad van het Waalse Gewest betreft, van de kaderwet van 15 juli 1970, houdende organisatie van de planning en economische decentralisatie en tot oprichting van een Economische en Sociale Raad van het Waalse Gewest;8° Het DGARNE : het Operationeel Directoraat-generaal Landbouw, Natuurlijke Hulpbronnen en Leefmilieu van de Waalse Overheidsdienst. Artikel 2 - Basisbeginselen Elke Commissie drukt zich uit via zijn plenaire Vergadering.

De Leden alsook de deskundigen en de genodigden hebben zwijgplicht en plicht tot terughoudendheid wat betreft de werkzaamheden, alsook de werkdocumenten van de plenaire Vergadering en de werkgroepen.

Artikel 3 - Voorzitterschap Voor het geheel van de activiteiten van een Commissie zorgt de Voorzitter voor de goede toepassing van de bepalingen van de wet, van dit huishoudelijk reglement, en is hij de bewaker van de toevertrouwde opdrachten.

De Voorzitter ondertekent de uitgaande post, met uitzondering van de post die door een andere persoon kan worden ondertekend ten gevolge van een delegatie van handtekening zoals bedoeld in dit huishoudelijk reglement.

Artikel 4 - Verantwoordelijkheid De adviezen worden door de Commissie in Plenaire Vergadering goedgekeurd.

Artikel 5 - Briefwisseling Elke briefwisseling betreffende een Commissie moet aan het adres van haar zetel gericht worden.

Artikel 6 - Zetel De zetel van elke Commissie is op zijn secretariaat, rue du Vertbois 13c, te 4000 Luik, gevestigd. Afdeling II. - Plenaire Vergadering

Artikel 7 - Voorzitterschap Aan het begin van haar werkzaamheden wijst elke Commissie uit haar midden een ondervoorzitter aan onder de gewone stemgerechtigde leden.

De Plenaire Vergadering wordt voorgezeten door de Voorzitter. Bij afwezigheid van de Voorzitter vervangt de Ondervoorzitter hem. Indien zowel de Voorzitter als de Ondervoorzitter afwezig zijn, wordt het voorzitterschap waargenomen door het oudste aanwezig gewoon lid dat stemgerechtigd is.

Artikel 8 - Periodiciteit en plaats van de vergaderingen De Commissies komen in Plenaire Vergadering bijeen ten minste twee keer per jaar en telkens als noodzakelijk, met name wanneer de termijnen voor het uitbrengen van een advies het vereisen.

De Commissies houden hun vergaderingen in de administratieve zetel van de Buitendirectie van het Departement Natuur en Bossen van het "DGARNE" (Directoraat-generaal Natuurlijke Hulpbronnen en Leefmilieu) waaronder ze ressorteren.

De Commissies kunnen vergaderen in andere plaatsen van het Waalse Gewest wanneer ze het nodig achten.

Artikel 9 - Secretariaat De secretariaatstaken van de Commissie in plenaire Vergadering worden waargenomen door het Secretariaat overeenkomstig artikel 24.

Artikel 10 - Oproepingsmodaliteiten De Plenaire Vergadering komt bijeen na oproeping door de Voorzitter.

Daarvoor kan de Voorzitter, onder zijn verantwoordelijkheid, zijn ondertekening opdragen aan de Secretaris.

Oproepingen tot de Plenaire Vergaderingen worden per gewoon schrijven gestuurd. Mits toestemming van de Leden kunnen deze oproepingen en de bijhorende documenten elektronisch worden verstuurd.

De oproepingen tot de Plenaire Vergadering worden minstens acht werkdagen dagen vóór de vergadering aan elk lid gestuurd. Er wordt een afschrift gericht aan de Minister en aan het "DGARNE".

De oproepingen tot de plenaire Vergadering vermelden de datum, de plaats, de begintijd en de indicatieve duur van de vergadering. Ze vermelden ook de punten op de agenda en bevatten in bijlage de bijhorende documenten. Wanneer de documenten te omvangrijk of moeilijk te hanteren zijn, vermeldt de oproeping dat ze elektronisch worden verstuurd en/of op aanvraag ter inzage liggen bij het Secretariaat of in de administratieve zetel van de Buitendirectie van het Departement Natuur en Bossen van het DGARNE waaronder de Commissie ressorteert.

Het gewoon Lid dat verhinderd is om aan de vergadering deel te nemen, moet zijn plaatsvervanger alsook het Secretariaat onmiddellijk per email, post of fax verwittigen.

Artikel 11 - Agenda De agenda wordt vastgelegd door de Voorzitter die desgevallend door het Secretariaat wordt bijgestaan.

Elk Lid kan de Voorzitter voorstellen om een punt op de agenda te plaatsen. Elk geschreven voorstel van minimum twee leden die twee verschillende instanties vertegenwoordigen en toegekomen bij de Voorzitter minstens vijftien dagen vóór de vergadering, moet op de agenda van die vergadering worden opgenomen.

Op de agenda van de vergaderingen staan op zijn minst : de goedkeuring van de agenda, de goedkeuring van het proces-verbaal van de vorige vergadering, de eventuele verslagen van de Voorzitters van de werkgroepen, alsook een punt "varia" voor korte mededelingen die geen aanleiding kunnen geven tot een debat.

Aan het begin van elke vergadering kan de plenaire Vergadering, met eenparigheid van stemmen, beslissen om punten op de agenda te wijzigen of toe te voegen. Deze punten zullen worden besproken maar zullen niet het voorwerp uitmaken van een beraadslaging.

Artikel 12 - Beraadslaging en stemming § 1. De Plenaire Vergadering beraadslaagt slechts op geldige wijze als minstens de helft van de stemgerechtigde leden aanwezig is. Het gebrek aan quorum stopt de werkzaamheden van de plenaire Vergadering niet maar belet wel elke beraadslaging.

Als het quorum niet bereikt wordt, stuurt de Voorzitter naar alle Leden binnen de drie werkdagen na de vergadering waarop het quorum niet werd bereikt, een oproeping voor een tweede vergadering, die uiterlijk binnen de vijftien werkdagen na de eerste vergadering plaatsvindt.

Tijdens deze tweede vergadering zetelt de Commissie in plenaire Vergadering, op geldige wijze, ongeacht het aantal aanwezige Leden. § 2. De Voorzitter en de gewone Leden wonen de vergaderingen van de Commissies met beslissende stem bij, met uitzondering van de personeelsleden van de Gewestelijke Administratie die de vergadering bijwonen met raadgevende stem. Elk gewoon lid beschikt over één stem.

De plaatsvervangende Leden kunnen die vergaderingen bijwonen met raadgevende stem. Het plaatsvervangend Lid van een verhinderd gewoon Lid woont echter de vergadering bij met beslissende stem.

Bij gebrek aan consensus worden de beslissingen genomen bij gewone meerderheid van de aanwezige stemgerechtigde leden, zonder rekening te houden met de onthoudingen. Bij staking van stemmen is de stem van de Voorzitter van de zitting beslissend.

Er wordt bij handopsteken gestemd tenzij een Lid de geheime stemming aanvraagt. § 3. De stemming bij volmacht is niet toegelaten. De standpunten van de afwezige Leden die voorafgaandelijk aan de Voorzitter schriftelijk overgemaakt worden, worden evenwel ter kennis gebracht van de andere Leden vóór de stemming. § 4. Het is ieder lid verboden te beraadslagen en te stemmen over vraagstukken waarbij hij een rechtstreeks of onrechtstreeks, patrimoniaal of persoonlijk belang heeft. Een lid dat belangen vertegenwoordigt van de entiteit waardoor het binnen de Commissie is voorgedragen of aangewezen, wordt niet als persoonlijk of onrechtstreeks belang beschouwd. Het Lid kan echter deelnemen aan het debat en de andere Leden informatie geven vóór de beraadslaging of de stemming. Indien de Voorzitter betrokken is bij de onverenigbaarheid, wordt zijn bevoegdheid uitgeoefend door de Ondervoorzitter.

Indien de werkelijkheid van een belangenconflict wordt betwist, beraadslaagt de Commissie in aanwezigheid van het betrokken Lid.

Indien de betrokken beraadslaging leidt tot een verdeling van de stemmen, ressorteert de beslissing onder de bevoegdheid van de zittingsvoorzitter die een beslissing neemt zonder beroep.

Artikel 13 - Proces-verbaal en advies Een ontwerp van proces-verbaal en van advies wordt opgemaakt door de secretaris. Deze ontwerpen worden processen-verbaal en adviezen wanneer ze door de Plenaire Vergadering worden aangenomen.

Het proces-verbaal vermeldt de naam van de aanwezige Leden, van de Leden die verontschuldigd zijn of die de werkzaamheden hebben verlaten tijdens de zitting. Het vermeldt ook de naam en hoedanigheden van de personen die uitgenodigd of gehoord zijn bij het onderzoek van sommige punten op de agenda.

Het proces-verbaal geeft een beknopt overzicht van de debatten, van de eventuele hoorzittingen, alsook van het resultaat van de beraadslagingen en de eventuele stemmingen. Een Lid mag vragen om één of meerdere tussenkomsten in het proces-verbaal op te nemen.

Een afschrift van het proces-verbaal van de vergaderingen van de Plenaire Vergadering wordt gericht aan de Leden, uiterlijk met de oproeping voor de volgende vergadering waarop het ter goedkeuring wordt voorgelegd.

De plenaire Vergadering kan, in gemotiveerde spoedgevallen, het geheel of een gedeelte van het proces-verbaal of van de tekst van een advies goedkeuren tijdens de zitting.

Een afschrift van de processen-verbaal en van de adviezen die door de Plenaire Vergadering worden aangenomen, worden door het Secretariaat aan de Leden, de Minister en het "DGARNE" overgemaakt. De uitgenodigde of gehoorde personen kunnen de processen-verbaal en de adviezen aangenomen tijdens de zittingen die ze hebben bijgewoond, raadplegen in het Secretariaat.

Artikel 14 - Ontslag, afzetting en vervanging van een Lid § 1. Als ontslagnemend wordt beschouwd, het Lid : 1° dat per e-mail, post of fax aan het Secretariaat zijn wens heeft kenbaar gemaakt om niet meer te zetelen in een Commissie;2° waarvoor de instelling, per post gericht aan de Zetel van de Commissie, per fax of per e-mail, heeft meegedeeld dat het lid dat ze heeft voorgedragen om haar in een Commissie te vertegenwoordigen, zijn representativiteit heeft verloren. Het ontslag is onmiddellijk van kracht. Het wordt in het proces-verbaal van de volgende vergadering van de Plenaire Vergadering opgenomen. Dit deel van het proces-verbaal wordt tijdens de zitting goedgekeurd overeenkomstig artikel 13, zesde lid. § 2. Bij beslissing van de Commissie kan worden afgezet het Lid : 1° dat zonder zich te hebben verontschuldigd en zonder vervanging door zijn plaatsvervanger afwezig is geweest van meer dan 3 opeenvolgende vergaderingen waarvoor hij regelmatig is opgeroepen;2° dat zonder medische reden of ander geval van overmacht en zonder zich te laten vervangen door zijn plaatsvervanger afwezig is geweest op meer dan de helft van vier opeenvolgende vergaderingen waarvoor hij regelmatig is opgeroepen. § 3. Indien een mandaat vacant wordt voordat het verstrijkt om één van de redenen bedoeld in de paragrafen 1 en 2 of in geval van overlijden, geeft de Plenaire Vergadering daar bericht van aan de Minister.

Binnen twee maanden te rekenen van het overmaken van deze informatie, wijst de Regering een nieuw lid aan om te voorzien in deze vacature.

Dit nieuw lid wordt titularis van deze betrekking tot het verstrijken van het mandaat.

Article 15 - Uitnodigingen De vergaderingen van de Plenaire Vergadering worden met gesloten deuren gehouden.

Op voorstel van een Lid en op uitnodiging van de Voorzitter, kunnen de Commissies alle personen betrokken bij een agendapunt en die ze wensen te horen, uitnodigen, in het kader van hun werkzaamheden. Deze persoon of zijn wettelijke vertegenwoordiger kan worden bijgestaan door een raadgever.

Het verslag van de hoorzittingen wordt opgenomen in het proces-verbaal van de Plenaire Vergadering.

Bovendien, teneinde meer informatie te geven aan de leden kan de Plenaire Vergadering personen met bijzondere bevoegdheden raadplegen of uitnodigen om aan hun werkzaamheden deel te nemen. Deze personen worden in consensus door de Plenaire Vergadering aangeduid.

De personen wonen de beraadslagingen niet bij en mogen niet deelnemen aan de stemming. Afdeling III.- Werkgroepen

Artikel 16 - Doel De Plenaire Vergadering kan een specifiek vraagstuk laten onderzoeken door een werkgroep dat zij opricht.

De aldus opgerichte werkgroepen bereiden de adviezen van de Commissie voor in het kader van de opdrachten die hen worden toevertrouwd.

Een gerichte opdracht op het terrein wordt niet beschouwd als een werkgroep. De modaliteiten voor de organisatie van deze gerichte opdracht worden bepaald door de Plenaire Vergadering bij het begin van haar werkzaamheden.

Artikel 17 - Deelname en oproepingsmodaliteiten Alle Leden worden via een oproeping van de Voorzitter uitgenodigd om aan de eerste vergadering van elke werkgroep deel te nemen overeenkomstig artikel 10.

De Leden die uiterlijk aan het einde van de eerste vergadering van de werkgroep bij het Secretariaat ingeschreven zijn, maken deel uit van de werkgroep.

Voor de volgende vergaderingen komen de werkgroepen bijeen na oproeping door hun voorzitter dat overeenkomstig artikel 18 wordt aangewezen. De voorzitter kan, onder zijn verantwoordelijkheid, zijn ondertekening opdragen aan het Secretariaat.

Elke werkgroep bepaalt zijn arbeidstijdsindeling en beslist op welke wijze de oproepingen en de documenten worden overgemaakt.

Artikel 18 - Voorzitterschap van de werkgroep Aan het begin van de eerste vergadering van elke werkgroep zorgt het oudste lid voor de aanwijzing van de voorzitter van de werkgroep.

Bij gebrek aan consensus wordt de voorzitter van de werkgroep bij eenvoudige meerderheid van de aanwezige leden verkozen. Bij staking van stemmen is de stem van het oudste Lid beslissend.

Er wordt bij handopsteken gestemd tenzij een Lid de geheime stemming aanvraagt.

De voorzitter van de werkgroep zit de vergaderingen voor en organiseert de werkzaamheden van de werkgroep.

Indien de voorzitter van de werkgroep afwezig is, wordt het voorzitterschap van de groep door het oudste aanwezig lid waargenomen.

Artikel 19 - Secretariaat De secretariaatstaken van de werkgroep worden waargenomen door het Secretariaat overeenkomstig artikel 24.

Artikel 20 - Verslagen en werkdocumenten De verslagen en werkdocumenten worden door het Secretariaat opgesteld.

De verslagen vermelden de naam van de aanwezige Leden, van de Leden die verontschuldigd zijn of die de werkzaamheden hebben verlaten tijdens de zitting. Ze vermelden ook de naam en hoedanigheden van de personen die uitgenodigd of gehoord zijn bij het onderzoek van sommige punten op de agenda.

De verslagen zijn beknopt, d.w.z. dat vooral de conclusies van de besproken punten en hun voornaamste argumenten worden vermeld. De twistpunten worden ook opgesomd.

De verslagen worden goedgekeurd tijdens de volgende vergadering met uitzondering van het verslag van de laatste vergadering dat wordt goedgekeurd volgens de modaliteiten bepaald door de werkgroep.

De verslagen zijn interne informatiedocumenten van de Commissie en worden door het Secretariaat ter beschikking gesteld van de leden van de Plenaire Vergadering.

Article 21 - Uitnodigingen Ten einde meer informatie te geven aan de leden, kunnen de werkgroepen personen met bijzondere competenties raadplegen of uitnodigen om aan hun werkzaamheden deel te nemen. Deze personen worden in consensus door de werkgroepen aangeduid.

Artikel 22 - Ontbinding Het bestaan van een werkgroep beperkt zich tot het onderzoek van het (de) vraagstuk(ken) waarvoor hij is opgericht. Na afloop van zijn opdracht wordt de werkgroep automatisch ontbonden.

Artikel 23 - Opvolging van de opdrachten De voorzitters van de werkgroepen brengen in de Plenaire Vergadering een verslag uit over de werkzaamheden. Afdeling IV. - Secretariaat

Artikel 24 - Secretariaat Het Secretariaat neemt deel aan de vergaderingen van de Plenaire Vergadering en de werkgroepen. Het secretariaat vervult elke opdracht die hem door dit huishoudelijk reglement wordt toegekend en die nodig is voor de werking van de Commissies.

Het secretariaat zorgt o.a. voor : 1° het beheer van de briefwisseling;2° de voorbereiding van de vergaderingen en de oproepingen;3° de opvolging van de beslissingen waarover de Commissie een advies heeft verstrekt;4° het opstellen van de processen-verbaal, verslagen, adviezen en andere documenten;5° het opstellen van het jaarlijks activiteitenverslag;6° het bijhouden van een register met de PV's en adviezen die door de Commissie worden aangenomen alsook de verslagen van de werkgroepen; 7° de bewaring van de archiefstukken van de werkzaamheden van de Commissie met o.a. de processen-verbaal van de Plenaire Vergadering, de verslagen van de werkgroepen en de adviezen aangenomen door de Commissie; 8° de actieve en passieve informatie inzake leefmilieu. In nauwe samenwerking met de bevoegde dienst van het "DGARNE" zorgt het secretariaat bovendien voor de voorbereiding van de dossiers op de agenda van de Plenaire Vergaderingen en vergaderingen van de werkgroepen. Afdeling V. - Andere modaliteiten

Artikel 25 - Onvoorziene gevallen Onder voorbehoud van de naleving van de wettelijke of reglementaire bepalingen, beslist elke Commissie over de in dit reglement niet-voorziene gevallen nadat de Minister bevoegd voor Natuurbehoud op de hoogte daarvan is gebracht.

Artikel 26 - Activiteitenverslag Elke Commissie stuurt een jaarlijks activiteitenverslag naar de Regering.

Een afschrift van het verslag wordt verstuurd naar het "DGARNE" tijdens het eerste kwartaal van het jaar dat volgt op het jaar waarop het betrekking heeft.

Artikel 27 - Openbaarheid van de documenten en mededelingen § 1. Een Instandhoudingscommissie wordt beschouwd als een overheidsinstantie in de zin van Boek I van het Milieuwetboek en moet dus de milieu-informatie die zij bezit verspreiden en ter beschikking stellen van het publiek.

Het Secretariaat vervult de verplichtingen van de Instandhoudingscommissies wat betreft de passieve en actieve informatie inzake leefmilieu. § 2. Wat betreft de passieve informatie, staat het Secretariaat in voor de aanvragen om toegang tot informatie ingediend krachtens de artikelen D.12 tot D.20.14 van Boek I van het Milieuwetboek. Het secretariaat stelt een maandelijks verslag op i.v.m. de behandeling van deze aanvragen en maakt het over aan de Plenaire Vergadering.

Indien er twijfels bestaan omtrent de toepassing van artikel D.18 van Boek I van het Milieuwetboek betreffende de uitzonderingen op de terinzagelegging van informatie, zal het Secretariaat de Plenaire Vergadering raadplegen omtrent de aanvraag om toegang tot informatie. § 3. De volgende documenten maken het voorwerp uit van een actieve openbaarheid via de website van het Secretariaat : 1° de adviezen uitgebracht door de Commissies na hun officiële overmaking aan de overheden waarvoor zij bestemd zijn;2° de activiteitenverslagen bedoeld in artikel 26. Gezien om te worden gevoegd bij het besluit van de Waalse Regering van 28 maart 2013 tot vaststelling van het huishoudelijk reglement van de Commissies voor de instandhouding van de Natura 2000-sites.

Namen, 28 maart 2013.

De Minister-President, R. DEMOTTE De Minister van Openbare Werken, Landbouw, Landelijke Aangelegenheden, Natuur, Bossen en Erfgoed, C. DI ANTONIO

^