gepubliceerd op 25 november 2005
Besluit van de Vlaamse Regering tot erkenning van een nieuwe opleiding van de Flanders Business School
30 SEPTEMBER 2005. - Besluit van de Vlaamse Regering tot erkenning van een nieuwe opleiding van de Flanders Business School
De Vlaamse Regering, Gelet op het decreet van 4 april 2003 betreffende de herstructurering van het hoger onderwijs in Vlaanderen, inzonderheid op artikel 60septies, ingevoegd bij decreet van 19 maart 2004, en op artikel 61 en 62, gewijzigd bij de decreten van 19 maart 2004;
Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering van 11 juni 2004 betreffende de indiening van aanvragen voor nieuwe opleidingen in het hoger onderwijs;
Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering van 1 oktober 2004 tot registratie van de Flanders Business School als geregistreerde instelling voor hoger onderwijs;
Gelet op de door de Flanders Business School op 27 april 2005 ingediende aanvraag Toets nieuwe opleiding bij de Nederlands-Vlaamse Accreditatieorganisatie;
Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering van 16 september 2005 houdende machtiging tot uitvoering en de bekrachtiging van sommige regelingen van de Nederlands-Vlaamse Accreditatieorganisatie;
Gelet op het positieve toetsingsrapport van de Nederlands-Vlaamse Accreditatieorganisatie, meegedeeld aan de Vlaamse Regering op 20 september 2005;
Gelet op het advies van de Inspectie van Financiën, gegeven op 27 september 2005;
Op voorstel van de Vlaamse minister van Werk, Onderwijs en Vorming;
Na beraadslaging, Besluit :
Artikel 1.De opleiding Executive Master of Business Administration (MBA) met focus op Entrepreneurship van de Flanders Business School, gevestigd in Antwerpen, wordt erkend als nieuwe opleiding van het hoger onderwijs in Vlaanderen. De opleiding kan met ingang van 1 januari 2006 georganiseerd worden.
Art. 2.De Vlaamse minister, bevoegd voor het onderwijs, is belast met de uitvoering van dit besluit.
Brussel, 30 september 2005.
De minister-president van de Vlaamse Regering, Y. LETERME De Vlaamse minister van Werk, Onderwijs en Vorming, F. VANDENBROUCKE