gepubliceerd op 17 mei 2010
Besluit van de Vlaamse Regering tot vaststelling van de tarieven van het loodsgeld, loodsvergoedingen voor loodsverrichtingen in de loodsvaarwateren en andere kosten
26 MAART 2010. - Besluit van de Vlaamse Regering tot vaststelling van de tarieven van het loodsgeld, loodsvergoedingen voor loodsverrichtingen in de loodsvaarwateren en andere kosten
De Vlaamse Regering, Gelet op het Scheldereglement, artikel 24, eerste lid, gewijzigd bij het verdrag, gesloten tussen het Koninkrijk der Nederlanden en het Vlaamse Gewest, inzake de beëindiging van de onderlinge koppeling van de loodsgeldtarieven, ondertekend in Middelburg op 21 december 2005, en goedgekeurd bij het
decreet van 9 maart 2007Relevante gevonden documenten
type
decreet
prom.
09/03/2007
pub.
03/04/2007
numac
2007035473
bron
vlaamse overheid
Decreet tot bekrachtiging van het besluit van de Vlaamse Regering van 9 februari 2007 betreffende de organisatie van tijdelijke projecten voor de Opleiding voor Opleiders van Volwassenen
type
decreet
prom.
09/03/2007
pub.
12/09/2008
numac
2008202563
bron
vlaamse overheid
Decreet houdende instemming met het verdrag tussen het Vlaams Gewest en het Koninkrijk der Nederlanden inzake de beëindiging van de onderlinge koppeling van de loodsgeldtarieven, ondertekend in Middelburg op 21 december 2005, het verdrag tussen het Vlaams Gewest en het Koninkrijk der Nederlanden betreffende de uitvoering van de Ontwikkelingsschets 2010 Schelde-estuarium, en de bijlagen A, B, C, D en E, ondertekend in Middelburg op 21 december 2005, het verdrag tussen het Vlaams Gewest en het Koninkrijk der Nederlanden inzake het gemeenschappelijk nautisch beheer in het Scheldegebied, ondertekend in Middelburg op 21 december 2005, en het verdrag tussen de Vlaamse Gemeenschap en het Vlaams Gewest enerzijds en het Koninkrijk der Nederlanden, anderzijds inzake de samenwerking op het gebied van het beleid en het beheer in het Schelde-estuarium, ondertekend in Middelburg op 21 december 2005
type
decreet
prom.
09/03/2007
pub.
04/05/2007
numac
2007035594
bron
vlaamse overheid
Decreet houdende de subsidiëring van gemeente- en provinciebesturen en de Vlaamse Gemeenschapscommissie voor het voeren van een Sport voor Allen-beleid
sluiten;
Gelet op het decreet van 19 april 1995 betreffende de organisatie en de werking van de loodsdienst van het Vlaamse Gewest en betreffende de brevetten van havenloods en bootman, artikel 12, 13, 15, gewijzigd bij het decreet van 16 juni 2006, en artikel 17;
Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering van 19 december 2008Relevante gevonden documenten type besluit van de vlaamse regering prom. 19/12/2008 pub. 29/12/2008 numac 2008036464 bron vlaamse overheid Besluit van de Vlaamse Regering tot vaststelling van de tarieven van het loodsgeld, loodsvergoedingen voor loodsverrichtingen in de loodsvaarwateren en andere kosten sluiten tot vaststelling van de tarieven van het loodsgeld, loodsvergoedingen voor loodsverrichtingen in de loodsvaarwateren en andere kosten;
Overwegende dat de tarieven van het loodsgeld en andere vergoedingen voor loodsverrichtingen in de loodsvaarwateren naar de Vlaamse havens sinds 1 januari 2009 met een nieuwe loodsgeldtariefstructuur worden berekend op basis van de kostenstructuur van de Vlaamse loodsdienst;
Overwegende dat uit een grondige evaluatie is gebleken dat een aanpassing van de nieuwe loodsgeldtariefstructuur zich opdringt;
Gelet op het akkoord van de Vlaamse minister, bevoegd voor de begroting, gegeven op 26 maart 2010;
Gelet op de wetten op de Raad van State, gecoördineerd op 12 januari 1973, artikel 3, § 1;
Gelet op de dringende noodzakelijkheid;
Overwegende dat de aanpassing van de nieuwe loodsgeldtariefstructuur dringend en noodzakelijk is met het oog op het behoud van de concurrentiekracht van de Vlaamse havens;
Op voorstel van de Vlaamse minister van Mobiliteit en Openbare Werken;
Na beraadslaging, Besluit : HOOFDSTUK 1. - Definities
Artikel 1.In dit besluit wordt verstaan onder : 1° lengte : lengte over alles;2° breedte : maximale breedte, inbegrepen de uitstekende gedeelten op de scheepszij of de brug;3° zomerdiepgang : maximale inzinking van het vaartuig in de zomer in zoet water;4° blokmaat : lengte x breedte x zomerdiepgang, waarbij het resultaat naar beneden wordt afgerond als het eerste cijfer na de komma minder dan 5 bedraagt, en naar boven als het eerste cijfer na de komma 5 of meer bedraagt;5° compenseren en kalibreren : afstellen van het scheepskompas;6° roroschip : vaartuig dat vracht vervoert die van en aan boord wordt gereden, en dat als dusdanig wordt ingezet en door de Vlaamse loodsdienst is erkend;7° stortgoedschip : vaartuig dat bestemd is voor het vervoer van stortgoederen en dat als dusdanig wordt ingezet en door de Vlaamse loodsdienst is erkend;8° stukgoedschip : vaartuig dat bestemd is voor het vervoer van stukgoederen en dat als dusdanig wordt ingezet en door de Vlaamse loodsdienst is erkend;9° exploitant : de gezagvoerder, reder, bevrachter, charteraar, beheerder of agent van een vaartuig;10° helioperabele vaartuigen : vaartuigen die voorzien zijn van de nodige uitrusting zodat de beloodsing of het afhalen van een loods uitgevoerd kan worden door een helikopter in te zetten, en die als dusdanig erkend zijn door de Vlaamse loodsdienst;11° uiterton : de volgende geografische posities : a) voor het Oostgat : 51° 35' 30'' N, 003° 23' 00'' O;b) voor het Scheur : 51° 24' 00'' N, 003° 07' 30'' O;c) voor de Wielingen : 51° 22' 30'' N, 003° 07' 30'' O;d) voor Oostende : 51° 16' 12" N, 002° 51' 55" O;e) voor Nieuwpoort : 51° 13' 57" N, 002° 38' 36" O;12° loodsbestelling : opgave van een loodsbesteltijd;13° loodsbesteltijd : het tijdstip waarop de loods aan boord gewenst is;14° actieve loodsbestelling : a) voor inkomende vaart : loodsbestelling die actief wordt zes uur voor de eerste loodsbesteltijd die door de exploitant via een elektronisch systeem moet worden opgegeven;b) voor uitgaande vaart : loodsbestelling die actief wordt drie uur voor de eerste loodsbesteltijd die door de exploitant via een elektronisch systeem moet worden opgegeven;15° uitgaande reis : reis vanaf een Vlaamse haven naar zee of tot het vaartuig afgemeerd is in een volgende Vlaamse haven. HOOFDSTUK 2. - Loodsgeld
Art. 2.Het loodsgeld voor niet-roroschepen wordt door de Vlaamse loodsdienst vastgesteld aan de hand van de blokmaat, de daarmee overeenstemmende blokmaatklasse, en het loodstraject, overeenkomstig bijlage 1, die bij dit besluit is gevoegd.
Het loodsgeld voor roroschepen wordt door de Vlaamse loodsdienst vastgesteld aan de hand van de blokmaat, de daarmee overeenstemmende blokmaatklasse, en het loodstraject, overeenkomstig bijlage 2, die bij dit besluit is gevoegd.
Voor de berekening van de blokmaat wordt de diepgang beperkt : 1° voor vaartuigen die naar Antwerpen varen tot 15,56 meter en voor vaartuigen die uit Antwerpen vertrekken tot 14,00 meter;2° voor vaartuigen die vanuit of naar Gent varen tot 12,50 meter;3° voor vaartuigen die vanuit of naar Zeebrugge varen tot 16,00 meter;4° voor vaartuigen die vanuit of naar Oostende varen tot 8,00 meter;5° voor vaartuigen die vanuit of naar Nieuwpoort varen tot 5,20 meter. Voor reizen tussen die havens onderling wordt de kleinste diepgang genomen.
Voor het traject Antwerpen - Boven-Zeeschelde of omgekeerd wordt, ongeacht de blokmaat van het vaartuig, een forfaitair bedrag van 30 euro aangerekend.
Art. 3.Stukgoed- en stortgoedschepen vanaf klasse 6 die meer dan 30 % niet gecontaineriseerde stukgoederen hetzij laden hetzij lossen, genieten een korting van 15 % op het loodsgeldtarief. Die korting wordt toegekend met een kredietnota. Die regeling verlengt in geen geval de termijn, vermeld in artikel 6, tweede lid.
Art. 4.Elk begonnen traject wordt volledig aangerekend.
Als een vaartuig binnen de uiterton rechtsomkeert moet maken op het traject « zee-kusthaven » (of omgekeerd) of op het traject « zee-Vlissingen rede » (of omgekeerd), wordt één traject aangerekend.
Als een vaartuig buiten de uiterton rechtsomkeert moet maken op het traject « zee-kusthaven » (of omgekeerd) of op het traject « zee-Vlissingen rede » (of omgekeerd), worden twee trajecten aangerekend.
Als een vaartuig voor de boeien 46/55 rechtsomkeert moet maken op het traject « Vlissingen rede-Antwerpen » (of omgekeerd), wordt één traject aangerekend.
Als een vaartuig voorbij de boeien 46/55 rechtsomkeert moet maken op het traject « Vlissingen rede-Antwerpen » (of omgekeerd), worden twee trajecten aangerekend.
Als een vaartuig voor de sluizen van Terneuzen rechtsomkeert moet maken op het traject « Vlissingen rede-Gent » (of omgekeerd), wordt één traject aangerekend.
Als een vaartuig voorbij de sluizen van Terneuzen rechtsomkeert moet maken op het traject « Vlissingen rede-Gent » (of omgekeerd), worden twee trajecten aangerekend.
Art. 5.Voor het traject « kusthaven-Duinkerke rede » (of omgekeerd) of « Vlissingen rede-Duinkerke rede » (of omgekeerd) wordt het tarief « zee-kusthaven » of « Vlissingen rede-zee » verhoogd met het tarief « kusthaven-kusthaven ».
Voor het traject « kusthaven-Duinkerke rede » via de Vlaanderen Route (of omgekeerd) of « Vlissingen rede-Duinkerke rede » via de Vlaanderen Route (of omgekeerd), wordt het tarief « zee-kusthaven » of « Vlissingen rede-zee » verhoogd met tweemaal het tarief « kusthaven-kusthaven ».
Art. 6.De exploitant van het vaartuig uit de vertrekhaven is verplicht alle loodsgelden en de loodsvergoedingen te betalen die voortvloeien uit de uitgaande reis.
De loodsgelden en de loodsvergoedingen moeten betaald worden binnen één maand, en in elk geval voor het eerstvolgende vertrek van het vaartuig naar zee of naar het buitenland, bij de ontvanger van de loodsgelden, tenzij er bij de ontvanger voldoende geachte zekerheid is gesteld.
Art. 7.Als een gezagvoerder van een vaartuig verplicht gelijktijdig gebruikmaakt van de diensten van meer dan één loods, wordt daarvoor geen bijkomend loodsgeld aangerekend.
Art. 8.Voor gesleepte vaartuigen of objecten wordt per loods 100 % loodsgeld aangerekend. Voor de berekening van het loodsgeld wordt de blokmaat van het gesleepte vaartuig of object aangerekend.
Art. 9.Als een gezagvoeder van een vaartuig gebruikmaakt van een loods die adviezen geeft vanaf de wal of vanaf een ander vaartuig waarop loodsdienst wordt verricht, wordt 100 % loodsgeld aangerekend.
Art. 10.Voor de houders van een verklaring van vrijstelling wordt per afgelegd traject waarvoor de verklaring werd afgeleverd, 90 euro aangerekend.
Verhalingen in de haven, waar de verklaring van toepassing is, worden niet gefactureerd.
Art. 11.Van loodsplicht vrijgestelde vaartuigen, vaartuigen met een ontheffing of gezagvoerders met een ontheffing betalen geen loodsgeld.
Art. 12.Als de personen en de vaartuigen, vermeld in artikel 10 en 11, daadwerkelijk gebruikmaken van de diensten van een loods, zijn ze verplicht tot betaling van het loodsgeld en de loodsvergoedingen.
Art. 13.De volgende categorieën van loodsplicht vrijgestelde vaartuigen betalen loodsgeld noch loodsvergoedingen, ook al maken ze daadwerkelijk gebruik van de diensten van een loods : 1° Belgische en Nederlandse oorlogsvaartuigen;2° vaartuigen in eigendom van of in beheer bij de Belgische, Vlaamse of Nederlandse overheid;3° vaartuigen in eigendom van of in beheer bij de Vlaamse of Nederlandse loodsdienst. HOOFDSTUK 3. - Loodsvergoedingen
Art. 14.De exploitant moet, naast de loodsgelden, vermeld in hoofdstuk 2, in de volgende gevallen de daarbij vermelde loodsvergoedingen betalen : 1° als een actieve loodsbestelling naar een later tijdstip wordt verplaatst of als een actieve loodsbestelling vervalt of wordt afbesteld, wordt 170 euro aangerekend;2° als een oponthoud plaatsheeft tijdens de loodsreis, wordt 85 euro per uur aangerekend vanaf het moment dat de loodsreis onderbroken wordt tot het moment dat de loodsreis hervat wordt, waarbij ieder begonnen uur als een vol uur aangerekend wordt.Die regeling is echter niet van toepassing als het oponthoud te wijten is aan de stand van het getij, de weersomstandigheden, congestie aan de sluizen of wachttijden ten gevolge van een scheepsvoorval die tijdens de loodsreis zijn ontstaan; 3° als een gezagvoerder van een ten anker liggend vaartuig gebruikmaakt van de diensten van een loods, omdat hij daartoe krachtens wettelijk voorschrift verplicht is, of omdat hij daarom heeft verzocht, wordt 85 euro per uur aangerekend, waarbij elk begonnen uur als een vol uur aangerekend wordt;4° als een gezagvoerder na de volbrachte loodsreis de loods aan boord houdt om later over hem te beschikken of om op hem een beroep te kunnen doen, wordt 85 euro per uur aangerekend, waarbij ieder begonnen uur als een vol uur aangerekend wordt;5° als een gezagvoerder de loods niet ontscheept aan de loodskruispost, maar meeneemt naar een buitenlandse haven die niet in de Schelderegio ligt, moeten de volgende loodsvergoedingen betaald worden : a) vanaf het moment van voorbijvaren van de loodskruispost tot terugkeer van de loods op de standplaats : 1) 750 euro per etmaal of een gedeelte daarvan voor vaartuigen met een lengte kleiner dan 125 meter;2) 750 euro per etmaal of een gedeelte daarvan voor vaartuigen met een lengte van 125 tot 150 meter tussen zonsondergang en zonsopgang;3) 750 euro per etmaal of een gedeelte daarvan voor niet-helioperabele vaartuigen met een lengte van 125 tot 150 meter tussen zonsopgang en zonsondergang;4) 1980 euro per etmaal of een gedeelte daarvan voor helioperabele vaartuigen met een lengte van 125 tot 150 meter tussen zonsopgang en zonsondergang;5) 1980 euro per etmaal of een gedeelte daarvan voor vaartuigen met een lengte vanaf 150 meter;b) alle reis- en verblijfkosten van de loods vanaf het moment van ontscheping tot de terugkeer in de standplaats;c) een dagvergoeding van 75 euro per kalenderdag vanaf de dag van ontscheping tot en met de dag van aankomst in de standplaats;6° als een gezagvoerder de loods niet inscheept aan de loodskruispost, maar in een buitenlandse haven die niet in de Schelderegio ligt, moeten de volgende loodsvergoedingen betaald worden : a) vanaf het moment van vertrek vanuit de standplaats tot het moment van voorbijvaren loodskruispost waar de loods zijn loodstaak aanvangt : 1980 euro per etmaal of gedeelte daarvan;b) alle reis- en verblijfkosten van de loods vanaf het moment van vertrek vanuit de standplaats tot de inscheping in de buitenlandse haven;c) een dagvergoeding van 75 euro per kalenderdag vanaf de dag van vertrek vanuit de standplaats tot en met de dag van inscheping in de buitenlandse haven;7° als een loods ten gevolge van zijn komst aan boord van een besmet vaartuig in een observatie-inrichting of ziekenhuis aan wal moet worden opgenomen, wordt 2040 euro per etmaal of gedeelte daarvan aangerekend, te rekenen vanaf het tijdstip waarop hij is opgenomen, onverminderd de kosten die voortvloeien uit de opname in de observatie-inrichting of het ziekenhuis;8° als de Vlaamse loodsdienst vanwege de lengte, de breedte, de hoogte boven het water, de diepgang, de manoeuvreerbaarheid, de snelheid van het transport of de duurtijd van het transport of van de inzet van de loods, een transport aanduidt als langdurig, bijzonder of buiten normaal, stelt de Vlaamse loodsdienst de volledige kostprijs vast die aan de exploitant wordt aangerekend, op basis van de duurtijd van de inzet van de loods of loodsen, de ingezette middelen, daarbij rekening houdend met de moeilijkheidsgraad van het transport;9° als een loods wordt ingezet voor het uitvoeren van een proefvaart, wordt het loodsgeldtarief voor het betreffende traject, verhoogd met 85 euro per begonnen uur, aangerekend;10° als een loods wordt ingezet voor het compenseren en kalibreren, wordt 170 euro aangerekend. Onder de term etmaal, vermeld in het eerste lid, moet worden verstaan een periode van vierentwintig uur, ongeacht de aanvang.
Art. 15.De exploitant is vrijgesteld van de betaling van de loodsvergoedingen, vermeld in artikel 14, 1°, 2°, en 5°, als de oorzaak van de gevallen, vermeld in artikel 14, 1°, 2°, en 5°, het gevolg is van een tekortkoming van de loodsdienst.
Art. 16.Als voor het aan boord brengen of ontschepen van een loods extra kosten moeten worden gemaakt, moeten die door de exploitant van het vaartuig worden betaald. HOOFDSTUK 4. - Andere kosten
Art. 17.Als een derde gebruikmaakt van de expertise van een loods binnen de standplaats, wordt een vergoeding van 85 euro per uur aangerekend, met een minimum van 510 euro per kalenderdag.
Art. 18.Als een derde gebruikmaakt van de expertise van een loods buiten de standplaats, zijn de volgende vergoedingen verschuldigd : 1° een vergoeding van 85 euro per uur, aangerekend vanaf het tijdstip van vertrek uit de standplaats tot het tijdstip van terugkeer in de standplaats, die minstens 510 euro bedraagt;2° alle reis- en verblijfkosten vanaf het moment van vertrek uit de standplaats tot de terugkeer in de standplaats. HOOFDSTUK 5. - Slotbepalingen
Art. 19.Het besluit van de Vlaamse Regering van 19 december 2008Relevante gevonden documenten type besluit van de vlaamse regering prom. 19/12/2008 pub. 29/12/2008 numac 2008036464 bron vlaamse overheid Besluit van de Vlaamse Regering tot vaststelling van de tarieven van het loodsgeld, loodsvergoedingen voor loodsverrichtingen in de loodsvaarwateren en andere kosten sluiten tot vaststelling van de tarieven van het loodsgeld, loodsvergoedingen voor loodsverrichtingen in de loodsvaarwateren en andere kosten, gewijzigd bij het besluit van de Vlaamse Regering van 13 maart 2009, wordt opgeheven.
Art. 20.Dit besluit treedt in werking op 1 april 2010.
Art. 21.De Vlaamse minister, bevoegd voor de openbare werken, is belast met de uitvoering van dit besluit.
Brussel, 26 maart 2010.
De minister-president van de Vlaamse Regering, K. PEETERS De Vlaamse minister van Mobiliteit en Openbare Werken, Mevr. H. CREVITS
Bijlage 1
LOODSGELD IN EURO VOOR NIET-ROROSCHEPEN
blokmaatklasse
blokmaat van - tot en met
zee-kust of omgekeerd
kust-Vlissingen rede of omgekeerd
kust-kust
verhaling kust
redebeloodsing kust
zee-Vlissingen rede of omgekeerd
Vlissingen rede-Antwerpen of omgekeerd
Vlissingen rede-Gent of omgekeerd
Gent-Antwerpen of omgekeerd
verhaling Antwerpen
verhaling Gent
1
0 - 1.999
91
73
86
23
27
112
49
42
51
29
25
2
2.000 - 3.999
232
186
220
58
70
254
128
109
134
77
64
3
4.000 - 5.999
390
312
371
98
117
415
218
185
229
131
109
4
6.000 - 7.999
567
454
539
142
170
594
317
269
333
190
159
5
8.000 - 9.999
761
609
723
190
228
791
427
363
448
256
214
6
10.000 - 12.499
1.025
820
974
256
308
1.058
576
490
605
346
288
7
12.500 - 14.999
1.115
892
1.059
279
335
1.148
626
532
657
376
313
8
15.000 - 17.499
1.204
963
1.144
301
361
1.238
677
575
711
406
339
9
17.500 - 19.999
1.294
1.035
1.229
324
388
1.328
727
618
763
436
364
10
20.000 - 22.499
1.383
1.106
1.314
346
415
1.418
778
661
817
467
389
11
22.500 - 24.999
1.473
1.178
1.399
368
442
1.508
829
705
870
497
415
12
25.000 - 27.499
1.562
1.250
1.484
391
469
1.598
879
747
923
527
440
13
27.500 - 29.999
1.652
1.322
1.569
413
496
1.688
930
791
977
558
465
14
30.000 - 32.499
1.741
1.393
1.654
435
522
1.778
980
833
1.029
588
490
15
32.500 - 34.999
1.831
1.465
1.739
458
549
1.867
1.031
876
1.083
619
516
16
35.000 - 37.499
1.920
1.536
1.824
480
576
1.957
1.081
919
1.135
649
541
17
37.500 - 39.999
2.010
1.608
1.910
503
603
2.047
1.132
962
1.189
679
566
18
40.000 - 42.499
2.099
1.679
1.994
525
630
2.137
1.183
1.006
1.242
710
592
19
42.500 - 44.999
2.189
1.751
2.080
547
657
2.227
1.233
1.048
1.295
740
617
20
45.000 - 47.499
2.278
1.822
2.164
570
683
2.317
1.284
1.091
1.348
770
642
21
47.500 - 49.999
2.368
1.894
2.250
592
710
2.407
1.334
1.134
1.401
800
667
22
50.000 - 54.999
2.458
1.966
2.335
615
737
2.497
1.385
1.177
1.454
831
693
23
55.000 - 59.999
2.547
2.038
2.420
637
764
2.587
1.435
1.220
1.507
861
718
24
60.000 - 64.999
2.637
2.110
2.505
659
791
2.676
1.486
1.263
1.560
892
743
25
65.000 - 69.999
2.726
2.181
2.590
682
818
2.766
1.537
1.306
1.614
922
769
26
70.000 - 74.999
2.816
2.253
2.675
704
845
2.856
1.587
1.349
1.666
952
794
27
75.000 - 79.999
2.905
2.324
2.760
726
872
2.946
1.638
1.392
1.720
983
819
28
80.000 - 84.999
2.995
2.396
2.845
749
899
3.036
1.688
1.435
1.772
1.013
844
29
85.000 - 89.999
3.084
2.467
2.930
771
925
3.126
1.739
1.478
1.826
1.043
870
30
90.000 - 94.999
3.174
2.539
3.015
794
952
3.216
1.790
1.522
1.880
1.074
895
31
95.000 - 99.999
3.263
2.610
3.100
816
979
3.306
1.840
1.564
1.932
1.104
920
32
100.000 - 109.999
3.353
2.682
3.185
838
1.006
3.396
1.891
1.607
1.986
1.135
946
33
110.000 - 119.999
3.425
2.740
3.254
856
1.028
3.468
1.931
1.641
2.028
1.159
966
34
120.000 - 129.999
3.496
2.797
3.321
874
1.049
3.540
1.972
1.676
2.071
1.183
986
35
130.000 - 139.999
3.568
2.854
3.390
892
1.070
3.611
2.012
1.710
2.113
1.207
1.006
36
140.000 - 149.999
3.639
2.911
3.457
910
1.092
3.683
2.053
1.745
2.156
1.232
1.027
37
150.000 - 159.999
3.711
2.969
3.525
928
1.113
3.755
2.093
1.779
2.198
1.256
1.047
38
160.000 - 169.999
3.783
3.026
3.594
946
1.135
3.827
2.133
1.813
2.240
1.280
1.067
39
170.000 - 179.999
3.854
3.083
3.661
964
1.156
3.899
2.174
1.848
2.283
1.304
1.087
40
180.000 - 189.999
3.926
3.141
3.730
982
1.178
3.971
2.214
1.882
2.325
1.328
1.107
41
190.000 - 199.999
3.998
3.198
3.798
1.000
1.199
4.043
2.255
1.917
2.368
1.353
1.128
42
200.000 - 209.999
4.069
3.255
3.866
1.017
1.221
4.115
2.295
1.951
2.410
1.377
1.148
43
210.000 - 219.999
4.141
3.313
3.934
1.035
1.242
4.187
2.336
1.986
2.453
1.402
1.168
44
220.000 - 229.999
4.212
3.370
4.001
1.053
1.264
4.259
2.376
2.020
2.495
1.426
1.188
45
230.000 - 239.999
4.284
3.427
4.070
1.071
1.285
4.331
2.417
2.054
2.538
1.450
1.209
46
240.000 - 249.999
4.356
3.485
4.138
1.089
1.307
4.403
2.457
2.088
2.580
1.474
1.229
47
250.000 - 259.999
4.427
3.542
4.206
1.107
1.328
4.474
2.498
2.123
2.623
1.499
1.249
48
260.000 - 269.999
4.499
3.599
4.274
1.125
1.350
4.546
2.538
2.157
2.665
1.523
1.269
49
270.000 - 279.999
4.571
3.657
4.342
1.143
1.371
4.618
2.579
2.192
2.708
1.547
1.290
50
280.000 - 289.999
4.642
3.714
4.410
1.161
1.393
4.690
2.619
2.226
2.750
1.571
1.310
51
290.000 - 299.999
4.714
3.771
4.478
1.179
1.414
4.762
2.660
2.261
2.793
1.596
1.330
52
300.000 - 309.999
4.785
3.828
4.546
1.196
1.436
4.834
2.700
2.295
2.835
1.620
1.350
53
310.000 - 319.999
4.857
3.886
4.614
1.214
1.457
4.906
2.740
2.329
2.877
1.644
1.370
54
320.000 - 329.999
4.929
3.943
4.683
1.232
1.479
4.978
2.781
2.364
2.920
1.669
1.391
55
330.000 - 339.999
5.000
4.000
4.750
1.250
1.500
5.050
2.821
2.398
2.962
1.693
1.411
56
340.000 - 349.999
5.072
4.058
4.818
1.268
1.522
5.122
2.862
2.433
3.005
1.717
1.431
57
350.000 en hoger
5.144
4.115
4.887
1.286
1.543
5.194
2.902
2.467
3.047
1.741
1.451
Gezien om gevoegd te worden bij het besluit van de Vlaamse Regering van 26 maart 2010 tot vaststelling van de tarieven van het loodsgeld, loodsvergoedingen voor loodsverrichtingen in de loodsvaarwateren en andere kosten.
Brussel, 26 maart 2010.
De minister-president van de Vlaamse Regering, K. PEETERS De Vlaamse minister van Mobiliteit en Openbare Werken, Mevr. H. CREVITS
Bijlage 2
LOODSGELD IN EURO VOOR ROROSCHEPEN
blokmaatklasse
blokmaat van - tot en met
zee-kust of omgekeerd
kust-Vlissingen rede of omgekeerd
kust-kust
verhaling kust
redebeloodsing kust
zee-Vlissingen rede of omgekeerd
Vlissingen rede-Antwerpen of omgekeerd
Vlissingen rede-Gent of omgekeerd
Gent-Antwerpen of omgekeerd
verhaling Antwerpen
verhaling Gent
1
0 - 1.999
68
54
65
17
20
92
40
34
42
24
20
2
2.000 - 3.999
173
138
164
43
52
210
106
90
111
64
53
3
4.000 - 5.999
291
233
276
73
87
343
179
152
188
107
90
4
6.000 - 7.999
423
338
402
106
127
491
261
222
274
157
131
5
8.000 - 9.999
568
454
540
142
170
653
352
299
370
211
176
6
10.000 - 12.499
765
612
727
191
230
874
474
403
498
284
237
7
12.500 - 14.999
832
666
790
208
250
948
516
439
542
310
258
8
15.000 - 17.499
899
719
854
225
270
1.023
557
473
585
334
279
9
17.500 - 19.999
966
773
918
242
290
1.097
599
509
629
359
300
10
20.000 - 22.499
1.033
826
981
258
310
1.171
641
545
673
385
321
11
22.500 - 24.999
1.100
880
1.045
275
330
1.245
682
580
716
409
341
12
25.000 - 27.499
1.166
933
1.108
292
350
1.320
724
615
760
434
362
13
27.500 - 29.999
1.233
986
1.171
308
370
1.394
766
651
804
460
383
14
30.000 - 32.499
1.300
1.040
1.235
325
390
1.468
807
686
847
484
404
15
32.500 - 34.999
1.367
1.094
1.299
342
410
1.542
849
722
891
509
425
16
35.000 - 37.499
1.434
1.147
1.362
359
430
1.617
891
757
936
535
446
17
37.500 - 39.999
1.501
1.201
1.426
375
450
1.691
932
792
979
559
466
18
40.000 - 42.499
1.568
1.254
1.490
392
470
1.765
974
828
1.023
584
487
19
42.500 - 44.999
1.634
1.307
1.552
409
490
1.839
1.016
864
1.067
610
508
20
45.000 - 47.499
1.701
1.361
1.616
425
510
1.914
1.057
898
1.110
634
529
21
47.500 - 49.999
1.768
1.414
1.680
442
530
1.988
1.099
934
1.154
659
550
22
50.000 - 54.999
1.835
1.468
1.743
459
551
2.062
1.141
970
1.198
685
571
23
55.000 - 59.999
1.902
1.522
1.807
476
571
2.136
1.182
1.005
1.241
709
591
24
60.000 - 64.999
1.969
1.575
1.871
492
591
2.211
1.224
1.040
1.285
734
612
25
65.000 - 69.999
2.035
1.628
1.933
509
611
2.285
1.265
1.075
1.328
759
633
26
70.000 - 74.999
2.102
1.682
1.997
526
631
2.359
1.307
1.111
1.372
784
654
27
75.000 - 79.999
2.169
1.735
2.061
542
651
2.433
1.349
1.147
1.416
809
675
28
80.000 - 84.999
2.236
1.789
2.124
559
671
2.508
1.390
1.182
1.460
834
695
29
85.000 - 89.999
2.303
1.842
2.188
576
691
2.582
1.432
1.217
1.504
859
716
30
90.000 - 94.999
2.370
1.896
2.252
593
711
2.656
1.474
1.253
1.548
884
737
31
95.000 - 99.999
2.437
1.950
2.315
609
731
2.730
1.515
1.288
1.591
909
758
32
100.000 - 109.999
2.503
2.002
2.378
626
751
2.805
1.557
1.323
1.635
934
779
33
110.000 - 119.999
2.557
2.046
2.429
639
767
2.864
1.590
1.352
1.670
954
795
34
120.000 - 129.999
2.610
2.088
2.480
653
783
2.923
1.624
1.380
1.705
974
812
35
130.000 - 139.999
2.664
2.131
2.531
666
799
2.983
1.657
1.408
1.740
994
829
36
140.000 - 149.999
2.717
2.174
2.581
679
815
3.042
1.690
1.437
1.775
1.014
845
37
150.000 - 159.999
2.771
2.217
2.632
693
831
3.102
1.724
1.465
1.810
1.034
862
38
160.000 - 169.999
2.824
2.259
2.683
706
847
3.161
1.757
1.493
1.845
1.054
879
39
170.000 - 179.999
2.878
2.302
2.734
720
863
3.220
1.790
1.522
1.880
1.074
895
40
180.000 - 189.999
2.931
2.345
2.784
733
879
3.280
1.824
1.550
1.915
1.094
912
41
190.000 - 199.999
2.985
2.388
2.836
746
896
3.339
1.857
1.578
1.950
1.114
929
42
200.000 - 209.999
3.038
2.430
2.886
760
911
3.399
1.890
1.607
1.985
1.134
945
43
210.000 - 219.999
3.092
2.474
2.937
773
928
3.458
1.924
1.635
2.020
1.154
962
44
220.000 - 229.999
3.145
2.516
2.988
786
944
3.517
1.957
1.663
2.055
1.174
979
45
230.000 - 239.999
3.199
2.559
3.039
800
960
3.577
1.990
1.692
2.090
1.194
995
46
240.000 - 249.999
3.252
2.602
3.089
813
976
3.636
2.024
1.720
2.125
1.214
1.012
47
250.000 - 259.999
3.306
2.645
3.141
827
992
3.696
2.057
1.748
2.160
1.234
1.029
48
260.000 - 269.999
3.359
2.687
3.191
840
1.008
3.755
2.090
1.777
2.195
1.254
1.045
49
270.000 - 279.999
3.413
2.730
3.242
853
1.024
3.814
2.124
1.805
2.230
1.274
1.062
50
280.000 - 289.999
3.466
2.773
3.293
867
1.040
3.874
2.157
1.833
2.265
1.294
1.079
51
290.000 - 299.999
3.520
2.816
3.344
880
1.056
3.933
2.190
1.862
2.300
1.314
1.095
52
300.000 - 309.999
3.573
2.858
3.394
893
1.072
3.993
2.224
1.890
2.335
1.334
1.112
53
310.000 - 319.999
3.627
2.902
3.446
907
1.088
4.052
2.257
1.918
2.370
1.354
1.129
54
320.000 - 329.999
3.680
2.944
3.496
920
1.104
4.111
2.290
1.947
2.405
1.374
1.145
55
330.000 - 339.999
3.734
2.987
3.547
934
1.120
4.171
2.324
1.975
2.440
1.394
1.162
56
340.000 - 349.999
3.787
3.030
3.598
947
1.136
4.230
2.357
2.003
2.475
1.414
1.179
57
350.000 en hoger
3.840
3.072
3.648
960
1.152
4.290
2.390
2.032
2.510
1.434
1.195
Gezien om gevoegd te worden bij het besluit van de Vlaamse Regering van 26 maart 2010 tot vaststelling van de tarieven van het loodsgeld, loodsvergoedingen voor loodsverrichtingen in de loodsvaarwateren en andere kosten.
Brussel, 26 maart 2010.
De minister-president van de Vlaamse Regering, K. PEETERS De Vlaamse minister van Mobiliteit en Openbare Werken, Mevr. H. CREVITS