Etaamb.openjustice.be
Besluit Van De Vlaamse Regering van 26 maart 2010
gepubliceerd op 17 mei 2010

Besluit van de Vlaamse Regering tot vaststelling van de tarieven van het loodsgeld, loodsvergoedingen voor loodsverrichtingen in de loodsvaarwateren en andere kosten

bron
vlaamse overheid
numac
2010035294
pub.
17/05/2010
prom.
26/03/2010
ELI
eli/besluit/2010/03/26/2010035294/staatsblad
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
links
Raad van State (chrono)
Document Qrcode

26 MAART 2010. - Besluit van de Vlaamse Regering tot vaststelling van de tarieven van het loodsgeld, loodsvergoedingen voor loodsverrichtingen in de loodsvaarwateren en andere kosten


De Vlaamse Regering, Gelet op het Scheldereglement, artikel 24, eerste lid, gewijzigd bij het verdrag, gesloten tussen het Koninkrijk der Nederlanden en het Vlaamse Gewest, inzake de beëindiging van de onderlinge koppeling van de loodsgeldtarieven, ondertekend in Middelburg op 21 december 2005, en goedgekeurd bij het decreet van 9 maart 2007Relevante gevonden documenten type decreet prom. 09/03/2007 pub. 03/04/2007 numac 2007035473 bron vlaamse overheid Decreet tot bekrachtiging van het besluit van de Vlaamse Regering van 9 februari 2007 betreffende de organisatie van tijdelijke projecten voor de Opleiding voor Opleiders van Volwassenen type decreet prom. 09/03/2007 pub. 12/09/2008 numac 2008202563 bron vlaamse overheid Decreet houdende instemming met het verdrag tussen het Vlaams Gewest en het Koninkrijk der Nederlanden inzake de beëindiging van de onderlinge koppeling van de loodsgeldtarieven, ondertekend in Middelburg op 21 december 2005, het verdrag tussen het Vlaams Gewest en het Koninkrijk der Nederlanden betreffende de uitvoering van de Ontwikkelingsschets 2010 Schelde-estuarium, en de bijlagen A, B, C, D en E, ondertekend in Middelburg op 21 december 2005, het verdrag tussen het Vlaams Gewest en het Koninkrijk der Nederlanden inzake het gemeenschappelijk nautisch beheer in het Scheldegebied, ondertekend in Middelburg op 21 december 2005, en het verdrag tussen de Vlaamse Gemeenschap en het Vlaams Gewest enerzijds en het Koninkrijk der Nederlanden, anderzijds inzake de samenwerking op het gebied van het beleid en het beheer in het Schelde-estuarium, ondertekend in Middelburg op 21 december 2005 type decreet prom. 09/03/2007 pub. 04/05/2007 numac 2007035594 bron vlaamse overheid Decreet houdende de subsidiëring van gemeente- en provinciebesturen en de Vlaamse Gemeenschapscommissie voor het voeren van een Sport voor Allen-beleid sluiten;

Gelet op het decreet van 19 april 1995 betreffende de organisatie en de werking van de loodsdienst van het Vlaamse Gewest en betreffende de brevetten van havenloods en bootman, artikel 12, 13, 15, gewijzigd bij het decreet van 16 juni 2006, en artikel 17;

Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering van 19 december 2008Relevante gevonden documenten type besluit van de vlaamse regering prom. 19/12/2008 pub. 29/12/2008 numac 2008036464 bron vlaamse overheid Besluit van de Vlaamse Regering tot vaststelling van de tarieven van het loodsgeld, loodsvergoedingen voor loodsverrichtingen in de loodsvaarwateren en andere kosten sluiten tot vaststelling van de tarieven van het loodsgeld, loodsvergoedingen voor loodsverrichtingen in de loodsvaarwateren en andere kosten;

Overwegende dat de tarieven van het loodsgeld en andere vergoedingen voor loodsverrichtingen in de loodsvaarwateren naar de Vlaamse havens sinds 1 januari 2009 met een nieuwe loodsgeldtariefstructuur worden berekend op basis van de kostenstructuur van de Vlaamse loodsdienst;

Overwegende dat uit een grondige evaluatie is gebleken dat een aanpassing van de nieuwe loodsgeldtariefstructuur zich opdringt;

Gelet op het akkoord van de Vlaamse minister, bevoegd voor de begroting, gegeven op 26 maart 2010;

Gelet op de wetten op de Raad van State, gecoördineerd op 12 januari 1973, artikel 3, § 1;

Gelet op de dringende noodzakelijkheid;

Overwegende dat de aanpassing van de nieuwe loodsgeldtariefstructuur dringend en noodzakelijk is met het oog op het behoud van de concurrentiekracht van de Vlaamse havens;

Op voorstel van de Vlaamse minister van Mobiliteit en Openbare Werken;

Na beraadslaging, Besluit : HOOFDSTUK 1. - Definities

Artikel 1.In dit besluit wordt verstaan onder : 1° lengte : lengte over alles;2° breedte : maximale breedte, inbegrepen de uitstekende gedeelten op de scheepszij of de brug;3° zomerdiepgang : maximale inzinking van het vaartuig in de zomer in zoet water;4° blokmaat : lengte x breedte x zomerdiepgang, waarbij het resultaat naar beneden wordt afgerond als het eerste cijfer na de komma minder dan 5 bedraagt, en naar boven als het eerste cijfer na de komma 5 of meer bedraagt;5° compenseren en kalibreren : afstellen van het scheepskompas;6° roroschip : vaartuig dat vracht vervoert die van en aan boord wordt gereden, en dat als dusdanig wordt ingezet en door de Vlaamse loodsdienst is erkend;7° stortgoedschip : vaartuig dat bestemd is voor het vervoer van stortgoederen en dat als dusdanig wordt ingezet en door de Vlaamse loodsdienst is erkend;8° stukgoedschip : vaartuig dat bestemd is voor het vervoer van stukgoederen en dat als dusdanig wordt ingezet en door de Vlaamse loodsdienst is erkend;9° exploitant : de gezagvoerder, reder, bevrachter, charteraar, beheerder of agent van een vaartuig;10° helioperabele vaartuigen : vaartuigen die voorzien zijn van de nodige uitrusting zodat de beloodsing of het afhalen van een loods uitgevoerd kan worden door een helikopter in te zetten, en die als dusdanig erkend zijn door de Vlaamse loodsdienst;11° uiterton : de volgende geografische posities : a) voor het Oostgat : 51° 35' 30'' N, 003° 23' 00'' O;b) voor het Scheur : 51° 24' 00'' N, 003° 07' 30'' O;c) voor de Wielingen : 51° 22' 30'' N, 003° 07' 30'' O;d) voor Oostende : 51° 16' 12" N, 002° 51' 55" O;e) voor Nieuwpoort : 51° 13' 57" N, 002° 38' 36" O;12° loodsbestelling : opgave van een loodsbesteltijd;13° loodsbesteltijd : het tijdstip waarop de loods aan boord gewenst is;14° actieve loodsbestelling : a) voor inkomende vaart : loodsbestelling die actief wordt zes uur voor de eerste loodsbesteltijd die door de exploitant via een elektronisch systeem moet worden opgegeven;b) voor uitgaande vaart : loodsbestelling die actief wordt drie uur voor de eerste loodsbesteltijd die door de exploitant via een elektronisch systeem moet worden opgegeven;15° uitgaande reis : reis vanaf een Vlaamse haven naar zee of tot het vaartuig afgemeerd is in een volgende Vlaamse haven. HOOFDSTUK 2. - Loodsgeld

Art. 2.Het loodsgeld voor niet-roroschepen wordt door de Vlaamse loodsdienst vastgesteld aan de hand van de blokmaat, de daarmee overeenstemmende blokmaatklasse, en het loodstraject, overeenkomstig bijlage 1, die bij dit besluit is gevoegd.

Het loodsgeld voor roroschepen wordt door de Vlaamse loodsdienst vastgesteld aan de hand van de blokmaat, de daarmee overeenstemmende blokmaatklasse, en het loodstraject, overeenkomstig bijlage 2, die bij dit besluit is gevoegd.

Voor de berekening van de blokmaat wordt de diepgang beperkt : 1° voor vaartuigen die naar Antwerpen varen tot 15,56 meter en voor vaartuigen die uit Antwerpen vertrekken tot 14,00 meter;2° voor vaartuigen die vanuit of naar Gent varen tot 12,50 meter;3° voor vaartuigen die vanuit of naar Zeebrugge varen tot 16,00 meter;4° voor vaartuigen die vanuit of naar Oostende varen tot 8,00 meter;5° voor vaartuigen die vanuit of naar Nieuwpoort varen tot 5,20 meter. Voor reizen tussen die havens onderling wordt de kleinste diepgang genomen.

Voor het traject Antwerpen - Boven-Zeeschelde of omgekeerd wordt, ongeacht de blokmaat van het vaartuig, een forfaitair bedrag van 30 euro aangerekend.

Art. 3.Stukgoed- en stortgoedschepen vanaf klasse 6 die meer dan 30 % niet gecontaineriseerde stukgoederen hetzij laden hetzij lossen, genieten een korting van 15 % op het loodsgeldtarief. Die korting wordt toegekend met een kredietnota. Die regeling verlengt in geen geval de termijn, vermeld in artikel 6, tweede lid.

Art. 4.Elk begonnen traject wordt volledig aangerekend.

Als een vaartuig binnen de uiterton rechtsomkeert moet maken op het traject « zee-kusthaven » (of omgekeerd) of op het traject « zee-Vlissingen rede » (of omgekeerd), wordt één traject aangerekend.

Als een vaartuig buiten de uiterton rechtsomkeert moet maken op het traject « zee-kusthaven » (of omgekeerd) of op het traject « zee-Vlissingen rede » (of omgekeerd), worden twee trajecten aangerekend.

Als een vaartuig voor de boeien 46/55 rechtsomkeert moet maken op het traject « Vlissingen rede-Antwerpen » (of omgekeerd), wordt één traject aangerekend.

Als een vaartuig voorbij de boeien 46/55 rechtsomkeert moet maken op het traject « Vlissingen rede-Antwerpen » (of omgekeerd), worden twee trajecten aangerekend.

Als een vaartuig voor de sluizen van Terneuzen rechtsomkeert moet maken op het traject « Vlissingen rede-Gent » (of omgekeerd), wordt één traject aangerekend.

Als een vaartuig voorbij de sluizen van Terneuzen rechtsomkeert moet maken op het traject « Vlissingen rede-Gent » (of omgekeerd), worden twee trajecten aangerekend.

Art. 5.Voor het traject « kusthaven-Duinkerke rede » (of omgekeerd) of « Vlissingen rede-Duinkerke rede » (of omgekeerd) wordt het tarief « zee-kusthaven » of « Vlissingen rede-zee » verhoogd met het tarief « kusthaven-kusthaven ».

Voor het traject « kusthaven-Duinkerke rede » via de Vlaanderen Route (of omgekeerd) of « Vlissingen rede-Duinkerke rede » via de Vlaanderen Route (of omgekeerd), wordt het tarief « zee-kusthaven » of « Vlissingen rede-zee » verhoogd met tweemaal het tarief « kusthaven-kusthaven ».

Art. 6.De exploitant van het vaartuig uit de vertrekhaven is verplicht alle loodsgelden en de loodsvergoedingen te betalen die voortvloeien uit de uitgaande reis.

De loodsgelden en de loodsvergoedingen moeten betaald worden binnen één maand, en in elk geval voor het eerstvolgende vertrek van het vaartuig naar zee of naar het buitenland, bij de ontvanger van de loodsgelden, tenzij er bij de ontvanger voldoende geachte zekerheid is gesteld.

Art. 7.Als een gezagvoerder van een vaartuig verplicht gelijktijdig gebruikmaakt van de diensten van meer dan één loods, wordt daarvoor geen bijkomend loodsgeld aangerekend.

Art. 8.Voor gesleepte vaartuigen of objecten wordt per loods 100 % loodsgeld aangerekend. Voor de berekening van het loodsgeld wordt de blokmaat van het gesleepte vaartuig of object aangerekend.

Art. 9.Als een gezagvoeder van een vaartuig gebruikmaakt van een loods die adviezen geeft vanaf de wal of vanaf een ander vaartuig waarop loodsdienst wordt verricht, wordt 100 % loodsgeld aangerekend.

Art. 10.Voor de houders van een verklaring van vrijstelling wordt per afgelegd traject waarvoor de verklaring werd afgeleverd, 90 euro aangerekend.

Verhalingen in de haven, waar de verklaring van toepassing is, worden niet gefactureerd.

Art. 11.Van loodsplicht vrijgestelde vaartuigen, vaartuigen met een ontheffing of gezagvoerders met een ontheffing betalen geen loodsgeld.

Art. 12.Als de personen en de vaartuigen, vermeld in artikel 10 en 11, daadwerkelijk gebruikmaken van de diensten van een loods, zijn ze verplicht tot betaling van het loodsgeld en de loodsvergoedingen.

Art. 13.De volgende categorieën van loodsplicht vrijgestelde vaartuigen betalen loodsgeld noch loodsvergoedingen, ook al maken ze daadwerkelijk gebruik van de diensten van een loods : 1° Belgische en Nederlandse oorlogsvaartuigen;2° vaartuigen in eigendom van of in beheer bij de Belgische, Vlaamse of Nederlandse overheid;3° vaartuigen in eigendom van of in beheer bij de Vlaamse of Nederlandse loodsdienst. HOOFDSTUK 3. - Loodsvergoedingen

Art. 14.De exploitant moet, naast de loodsgelden, vermeld in hoofdstuk 2, in de volgende gevallen de daarbij vermelde loodsvergoedingen betalen : 1° als een actieve loodsbestelling naar een later tijdstip wordt verplaatst of als een actieve loodsbestelling vervalt of wordt afbesteld, wordt 170 euro aangerekend;2° als een oponthoud plaatsheeft tijdens de loodsreis, wordt 85 euro per uur aangerekend vanaf het moment dat de loodsreis onderbroken wordt tot het moment dat de loodsreis hervat wordt, waarbij ieder begonnen uur als een vol uur aangerekend wordt.Die regeling is echter niet van toepassing als het oponthoud te wijten is aan de stand van het getij, de weersomstandigheden, congestie aan de sluizen of wachttijden ten gevolge van een scheepsvoorval die tijdens de loodsreis zijn ontstaan; 3° als een gezagvoerder van een ten anker liggend vaartuig gebruikmaakt van de diensten van een loods, omdat hij daartoe krachtens wettelijk voorschrift verplicht is, of omdat hij daarom heeft verzocht, wordt 85 euro per uur aangerekend, waarbij elk begonnen uur als een vol uur aangerekend wordt;4° als een gezagvoerder na de volbrachte loodsreis de loods aan boord houdt om later over hem te beschikken of om op hem een beroep te kunnen doen, wordt 85 euro per uur aangerekend, waarbij ieder begonnen uur als een vol uur aangerekend wordt;5° als een gezagvoerder de loods niet ontscheept aan de loodskruispost, maar meeneemt naar een buitenlandse haven die niet in de Schelderegio ligt, moeten de volgende loodsvergoedingen betaald worden : a) vanaf het moment van voorbijvaren van de loodskruispost tot terugkeer van de loods op de standplaats : 1) 750 euro per etmaal of een gedeelte daarvan voor vaartuigen met een lengte kleiner dan 125 meter;2) 750 euro per etmaal of een gedeelte daarvan voor vaartuigen met een lengte van 125 tot 150 meter tussen zonsondergang en zonsopgang;3) 750 euro per etmaal of een gedeelte daarvan voor niet-helioperabele vaartuigen met een lengte van 125 tot 150 meter tussen zonsopgang en zonsondergang;4) 1980 euro per etmaal of een gedeelte daarvan voor helioperabele vaartuigen met een lengte van 125 tot 150 meter tussen zonsopgang en zonsondergang;5) 1980 euro per etmaal of een gedeelte daarvan voor vaartuigen met een lengte vanaf 150 meter;b) alle reis- en verblijfkosten van de loods vanaf het moment van ontscheping tot de terugkeer in de standplaats;c) een dagvergoeding van 75 euro per kalenderdag vanaf de dag van ontscheping tot en met de dag van aankomst in de standplaats;6° als een gezagvoerder de loods niet inscheept aan de loodskruispost, maar in een buitenlandse haven die niet in de Schelderegio ligt, moeten de volgende loodsvergoedingen betaald worden : a) vanaf het moment van vertrek vanuit de standplaats tot het moment van voorbijvaren loodskruispost waar de loods zijn loodstaak aanvangt : 1980 euro per etmaal of gedeelte daarvan;b) alle reis- en verblijfkosten van de loods vanaf het moment van vertrek vanuit de standplaats tot de inscheping in de buitenlandse haven;c) een dagvergoeding van 75 euro per kalenderdag vanaf de dag van vertrek vanuit de standplaats tot en met de dag van inscheping in de buitenlandse haven;7° als een loods ten gevolge van zijn komst aan boord van een besmet vaartuig in een observatie-inrichting of ziekenhuis aan wal moet worden opgenomen, wordt 2040 euro per etmaal of gedeelte daarvan aangerekend, te rekenen vanaf het tijdstip waarop hij is opgenomen, onverminderd de kosten die voortvloeien uit de opname in de observatie-inrichting of het ziekenhuis;8° als de Vlaamse loodsdienst vanwege de lengte, de breedte, de hoogte boven het water, de diepgang, de manoeuvreerbaarheid, de snelheid van het transport of de duurtijd van het transport of van de inzet van de loods, een transport aanduidt als langdurig, bijzonder of buiten normaal, stelt de Vlaamse loodsdienst de volledige kostprijs vast die aan de exploitant wordt aangerekend, op basis van de duurtijd van de inzet van de loods of loodsen, de ingezette middelen, daarbij rekening houdend met de moeilijkheidsgraad van het transport;9° als een loods wordt ingezet voor het uitvoeren van een proefvaart, wordt het loodsgeldtarief voor het betreffende traject, verhoogd met 85 euro per begonnen uur, aangerekend;10° als een loods wordt ingezet voor het compenseren en kalibreren, wordt 170 euro aangerekend. Onder de term etmaal, vermeld in het eerste lid, moet worden verstaan een periode van vierentwintig uur, ongeacht de aanvang.

Art. 15.De exploitant is vrijgesteld van de betaling van de loodsvergoedingen, vermeld in artikel 14, 1°, 2°, en 5°, als de oorzaak van de gevallen, vermeld in artikel 14, 1°, 2°, en 5°, het gevolg is van een tekortkoming van de loodsdienst.

Art. 16.Als voor het aan boord brengen of ontschepen van een loods extra kosten moeten worden gemaakt, moeten die door de exploitant van het vaartuig worden betaald. HOOFDSTUK 4. - Andere kosten

Art. 17.Als een derde gebruikmaakt van de expertise van een loods binnen de standplaats, wordt een vergoeding van 85 euro per uur aangerekend, met een minimum van 510 euro per kalenderdag.

Art. 18.Als een derde gebruikmaakt van de expertise van een loods buiten de standplaats, zijn de volgende vergoedingen verschuldigd : 1° een vergoeding van 85 euro per uur, aangerekend vanaf het tijdstip van vertrek uit de standplaats tot het tijdstip van terugkeer in de standplaats, die minstens 510 euro bedraagt;2° alle reis- en verblijfkosten vanaf het moment van vertrek uit de standplaats tot de terugkeer in de standplaats. HOOFDSTUK 5. - Slotbepalingen

Art. 19.Het besluit van de Vlaamse Regering van 19 december 2008Relevante gevonden documenten type besluit van de vlaamse regering prom. 19/12/2008 pub. 29/12/2008 numac 2008036464 bron vlaamse overheid Besluit van de Vlaamse Regering tot vaststelling van de tarieven van het loodsgeld, loodsvergoedingen voor loodsverrichtingen in de loodsvaarwateren en andere kosten sluiten tot vaststelling van de tarieven van het loodsgeld, loodsvergoedingen voor loodsverrichtingen in de loodsvaarwateren en andere kosten, gewijzigd bij het besluit van de Vlaamse Regering van 13 maart 2009, wordt opgeheven.

Art. 20.Dit besluit treedt in werking op 1 april 2010.

Art. 21.De Vlaamse minister, bevoegd voor de openbare werken, is belast met de uitvoering van dit besluit.

Brussel, 26 maart 2010.

De minister-president van de Vlaamse Regering, K. PEETERS De Vlaamse minister van Mobiliteit en Openbare Werken, Mevr. H. CREVITS

Bijlage 1

LOODSGELD IN EURO VOOR NIET-ROROSCHEPEN

blokmaatklasse

blokmaat van - tot en met

zee-kust of omgekeerd

kust-Vlissingen rede of omgekeerd

kust-kust

verhaling kust

redebeloodsing kust

zee-Vlissingen rede of omgekeerd

Vlissingen rede-Antwerpen of omgekeerd

Vlissingen rede-Gent of omgekeerd

Gent-Antwerpen of omgekeerd

verhaling Antwerpen

verhaling Gent

1

0 - 1.999

91

73

86

23

27

112

49

42

51

29

25

2

2.000 - 3.999

232

186

220

58

70

254

128

109

134

77

64

3

4.000 - 5.999

390

312

371

98

117

415

218

185

229

131

109

4

6.000 - 7.999

567

454

539

142

170

594

317

269

333

190

159

5

8.000 - 9.999

761

609

723

190

228

791

427

363

448

256

214

6

10.000 - 12.499

1.025

820

974

256

308

1.058

576

490

605

346

288

7

12.500 - 14.999

1.115

892

1.059

279

335

1.148

626

532

657

376

313

8

15.000 - 17.499

1.204

963

1.144

301

361

1.238

677

575

711

406

339

9

17.500 - 19.999

1.294

1.035

1.229

324

388

1.328

727

618

763

436

364

10

20.000 - 22.499

1.383

1.106

1.314

346

415

1.418

778

661

817

467

389

11

22.500 - 24.999

1.473

1.178

1.399

368

442

1.508

829

705

870

497

415

12

25.000 - 27.499

1.562

1.250

1.484

391

469

1.598

879

747

923

527

440

13

27.500 - 29.999

1.652

1.322

1.569

413

496

1.688

930

791

977

558

465

14

30.000 - 32.499

1.741

1.393

1.654

435

522

1.778

980

833

1.029

588

490

15

32.500 - 34.999

1.831

1.465

1.739

458

549

1.867

1.031

876

1.083

619

516

16

35.000 - 37.499

1.920

1.536

1.824

480

576

1.957

1.081

919

1.135

649

541

17

37.500 - 39.999

2.010

1.608

1.910

503

603

2.047

1.132

962

1.189

679

566

18

40.000 - 42.499

2.099

1.679

1.994

525

630

2.137

1.183

1.006

1.242

710

592

19

42.500 - 44.999

2.189

1.751

2.080

547

657

2.227

1.233

1.048

1.295

740

617

20

45.000 - 47.499

2.278

1.822

2.164

570

683

2.317

1.284

1.091

1.348

770

642

21

47.500 - 49.999

2.368

1.894

2.250

592

710

2.407

1.334

1.134

1.401

800

667

22

50.000 - 54.999

2.458

1.966

2.335

615

737

2.497

1.385

1.177

1.454

831

693

23

55.000 - 59.999

2.547

2.038

2.420

637

764

2.587

1.435

1.220

1.507

861

718

24

60.000 - 64.999

2.637

2.110

2.505

659

791

2.676

1.486

1.263

1.560

892

743

25

65.000 - 69.999

2.726

2.181

2.590

682

818

2.766

1.537

1.306

1.614

922

769

26

70.000 - 74.999

2.816

2.253

2.675

704

845

2.856

1.587

1.349

1.666

952

794

27

75.000 - 79.999

2.905

2.324

2.760

726

872

2.946

1.638

1.392

1.720

983

819

28

80.000 - 84.999

2.995

2.396

2.845

749

899

3.036

1.688

1.435

1.772

1.013

844

29

85.000 - 89.999

3.084

2.467

2.930

771

925

3.126

1.739

1.478

1.826

1.043

870

30

90.000 - 94.999

3.174

2.539

3.015

794

952

3.216

1.790

1.522

1.880

1.074

895

31

95.000 - 99.999

3.263

2.610

3.100

816

979

3.306

1.840

1.564

1.932

1.104

920

32

100.000 - 109.999

3.353

2.682

3.185

838

1.006

3.396

1.891

1.607

1.986

1.135

946

33

110.000 - 119.999

3.425

2.740

3.254

856

1.028

3.468

1.931

1.641

2.028

1.159

966

34

120.000 - 129.999

3.496

2.797

3.321

874

1.049

3.540

1.972

1.676

2.071

1.183

986

35

130.000 - 139.999

3.568

2.854

3.390

892

1.070

3.611

2.012

1.710

2.113

1.207

1.006

36

140.000 - 149.999

3.639

2.911

3.457

910

1.092

3.683

2.053

1.745

2.156

1.232

1.027

37

150.000 - 159.999

3.711

2.969

3.525

928

1.113

3.755

2.093

1.779

2.198

1.256

1.047

38

160.000 - 169.999

3.783

3.026

3.594

946

1.135

3.827

2.133

1.813

2.240

1.280

1.067

39

170.000 - 179.999

3.854

3.083

3.661

964

1.156

3.899

2.174

1.848

2.283

1.304

1.087

40

180.000 - 189.999

3.926

3.141

3.730

982

1.178

3.971

2.214

1.882

2.325

1.328

1.107

41

190.000 - 199.999

3.998

3.198

3.798

1.000

1.199

4.043

2.255

1.917

2.368

1.353

1.128

42

200.000 - 209.999

4.069

3.255

3.866

1.017

1.221

4.115

2.295

1.951

2.410

1.377

1.148

43

210.000 - 219.999

4.141

3.313

3.934

1.035

1.242

4.187

2.336

1.986

2.453

1.402

1.168

44

220.000 - 229.999

4.212

3.370

4.001

1.053

1.264

4.259

2.376

2.020

2.495

1.426

1.188

45

230.000 - 239.999

4.284

3.427

4.070

1.071

1.285

4.331

2.417

2.054

2.538

1.450

1.209

46

240.000 - 249.999

4.356

3.485

4.138

1.089

1.307

4.403

2.457

2.088

2.580

1.474

1.229

47

250.000 - 259.999

4.427

3.542

4.206

1.107

1.328

4.474

2.498

2.123

2.623

1.499

1.249

48

260.000 - 269.999

4.499

3.599

4.274

1.125

1.350

4.546

2.538

2.157

2.665

1.523

1.269

49

270.000 - 279.999

4.571

3.657

4.342

1.143

1.371

4.618

2.579

2.192

2.708

1.547

1.290

50

280.000 - 289.999

4.642

3.714

4.410

1.161

1.393

4.690

2.619

2.226

2.750

1.571

1.310

51

290.000 - 299.999

4.714

3.771

4.478

1.179

1.414

4.762

2.660

2.261

2.793

1.596

1.330

52

300.000 - 309.999

4.785

3.828

4.546

1.196

1.436

4.834

2.700

2.295

2.835

1.620

1.350

53

310.000 - 319.999

4.857

3.886

4.614

1.214

1.457

4.906

2.740

2.329

2.877

1.644

1.370

54

320.000 - 329.999

4.929

3.943

4.683

1.232

1.479

4.978

2.781

2.364

2.920

1.669

1.391

55

330.000 - 339.999

5.000

4.000

4.750

1.250

1.500

5.050

2.821

2.398

2.962

1.693

1.411

56

340.000 - 349.999

5.072

4.058

4.818

1.268

1.522

5.122

2.862

2.433

3.005

1.717

1.431

57

350.000 en hoger

5.144

4.115

4.887

1.286

1.543

5.194

2.902

2.467

3.047

1.741

1.451


Gezien om gevoegd te worden bij het besluit van de Vlaamse Regering van 26 maart 2010 tot vaststelling van de tarieven van het loodsgeld, loodsvergoedingen voor loodsverrichtingen in de loodsvaarwateren en andere kosten.

Brussel, 26 maart 2010.

De minister-president van de Vlaamse Regering, K. PEETERS De Vlaamse minister van Mobiliteit en Openbare Werken, Mevr. H. CREVITS

Bijlage 2

LOODSGELD IN EURO VOOR ROROSCHEPEN

blokmaatklasse

blokmaat van - tot en met

zee-kust of omgekeerd

kust-Vlissingen rede of omgekeerd

kust-kust

verhaling kust

redebeloodsing kust

zee-Vlissingen rede of omgekeerd

Vlissingen rede-Antwerpen of omgekeerd

Vlissingen rede-Gent of omgekeerd

Gent-Antwerpen of omgekeerd

verhaling Antwerpen

verhaling Gent

1

0 - 1.999

68

54

65

17

20

92

40

34

42

24

20

2

2.000 - 3.999

173

138

164

43

52

210

106

90

111

64

53

3

4.000 - 5.999

291

233

276

73

87

343

179

152

188

107

90

4

6.000 - 7.999

423

338

402

106

127

491

261

222

274

157

131

5

8.000 - 9.999

568

454

540

142

170

653

352

299

370

211

176

6

10.000 - 12.499

765

612

727

191

230

874

474

403

498

284

237

7

12.500 - 14.999

832

666

790

208

250

948

516

439

542

310

258

8

15.000 - 17.499

899

719

854

225

270

1.023

557

473

585

334

279

9

17.500 - 19.999

966

773

918

242

290

1.097

599

509

629

359

300

10

20.000 - 22.499

1.033

826

981

258

310

1.171

641

545

673

385

321

11

22.500 - 24.999

1.100

880

1.045

275

330

1.245

682

580

716

409

341

12

25.000 - 27.499

1.166

933

1.108

292

350

1.320

724

615

760

434

362

13

27.500 - 29.999

1.233

986

1.171

308

370

1.394

766

651

804

460

383

14

30.000 - 32.499

1.300

1.040

1.235

325

390

1.468

807

686

847

484

404

15

32.500 - 34.999

1.367

1.094

1.299

342

410

1.542

849

722

891

509

425

16

35.000 - 37.499

1.434

1.147

1.362

359

430

1.617

891

757

936

535

446

17

37.500 - 39.999

1.501

1.201

1.426

375

450

1.691

932

792

979

559

466

18

40.000 - 42.499

1.568

1.254

1.490

392

470

1.765

974

828

1.023

584

487

19

42.500 - 44.999

1.634

1.307

1.552

409

490

1.839

1.016

864

1.067

610

508

20

45.000 - 47.499

1.701

1.361

1.616

425

510

1.914

1.057

898

1.110

634

529

21

47.500 - 49.999

1.768

1.414

1.680

442

530

1.988

1.099

934

1.154

659

550

22

50.000 - 54.999

1.835

1.468

1.743

459

551

2.062

1.141

970

1.198

685

571

23

55.000 - 59.999

1.902

1.522

1.807

476

571

2.136

1.182

1.005

1.241

709

591

24

60.000 - 64.999

1.969

1.575

1.871

492

591

2.211

1.224

1.040

1.285

734

612

25

65.000 - 69.999

2.035

1.628

1.933

509

611

2.285

1.265

1.075

1.328

759

633

26

70.000 - 74.999

2.102

1.682

1.997

526

631

2.359

1.307

1.111

1.372

784

654

27

75.000 - 79.999

2.169

1.735

2.061

542

651

2.433

1.349

1.147

1.416

809

675

28

80.000 - 84.999

2.236

1.789

2.124

559

671

2.508

1.390

1.182

1.460

834

695

29

85.000 - 89.999

2.303

1.842

2.188

576

691

2.582

1.432

1.217

1.504

859

716

30

90.000 - 94.999

2.370

1.896

2.252

593

711

2.656

1.474

1.253

1.548

884

737

31

95.000 - 99.999

2.437

1.950

2.315

609

731

2.730

1.515

1.288

1.591

909

758

32

100.000 - 109.999

2.503

2.002

2.378

626

751

2.805

1.557

1.323

1.635

934

779

33

110.000 - 119.999

2.557

2.046

2.429

639

767

2.864

1.590

1.352

1.670

954

795

34

120.000 - 129.999

2.610

2.088

2.480

653

783

2.923

1.624

1.380

1.705

974

812

35

130.000 - 139.999

2.664

2.131

2.531

666

799

2.983

1.657

1.408

1.740

994

829

36

140.000 - 149.999

2.717

2.174

2.581

679

815

3.042

1.690

1.437

1.775

1.014

845

37

150.000 - 159.999

2.771

2.217

2.632

693

831

3.102

1.724

1.465

1.810

1.034

862

38

160.000 - 169.999

2.824

2.259

2.683

706

847

3.161

1.757

1.493

1.845

1.054

879

39

170.000 - 179.999

2.878

2.302

2.734

720

863

3.220

1.790

1.522

1.880

1.074

895

40

180.000 - 189.999

2.931

2.345

2.784

733

879

3.280

1.824

1.550

1.915

1.094

912

41

190.000 - 199.999

2.985

2.388

2.836

746

896

3.339

1.857

1.578

1.950

1.114

929

42

200.000 - 209.999

3.038

2.430

2.886

760

911

3.399

1.890

1.607

1.985

1.134

945

43

210.000 - 219.999

3.092

2.474

2.937

773

928

3.458

1.924

1.635

2.020

1.154

962

44

220.000 - 229.999

3.145

2.516

2.988

786

944

3.517

1.957

1.663

2.055

1.174

979

45

230.000 - 239.999

3.199

2.559

3.039

800

960

3.577

1.990

1.692

2.090

1.194

995

46

240.000 - 249.999

3.252

2.602

3.089

813

976

3.636

2.024

1.720

2.125

1.214

1.012

47

250.000 - 259.999

3.306

2.645

3.141

827

992

3.696

2.057

1.748

2.160

1.234

1.029

48

260.000 - 269.999

3.359

2.687

3.191

840

1.008

3.755

2.090

1.777

2.195

1.254

1.045

49

270.000 - 279.999

3.413

2.730

3.242

853

1.024

3.814

2.124

1.805

2.230

1.274

1.062

50

280.000 - 289.999

3.466

2.773

3.293

867

1.040

3.874

2.157

1.833

2.265

1.294

1.079

51

290.000 - 299.999

3.520

2.816

3.344

880

1.056

3.933

2.190

1.862

2.300

1.314

1.095

52

300.000 - 309.999

3.573

2.858

3.394

893

1.072

3.993

2.224

1.890

2.335

1.334

1.112

53

310.000 - 319.999

3.627

2.902

3.446

907

1.088

4.052

2.257

1.918

2.370

1.354

1.129

54

320.000 - 329.999

3.680

2.944

3.496

920

1.104

4.111

2.290

1.947

2.405

1.374

1.145

55

330.000 - 339.999

3.734

2.987

3.547

934

1.120

4.171

2.324

1.975

2.440

1.394

1.162

56

340.000 - 349.999

3.787

3.030

3.598

947

1.136

4.230

2.357

2.003

2.475

1.414

1.179

57

350.000 en hoger

3.840

3.072

3.648

960

1.152

4.290

2.390

2.032

2.510

1.434

1.195


Gezien om gevoegd te worden bij het besluit van de Vlaamse Regering van 26 maart 2010 tot vaststelling van de tarieven van het loodsgeld, loodsvergoedingen voor loodsverrichtingen in de loodsvaarwateren en andere kosten.

Brussel, 26 maart 2010.

De minister-president van de Vlaamse Regering, K. PEETERS De Vlaamse minister van Mobiliteit en Openbare Werken, Mevr. H. CREVITS

^