Etaamb.openjustice.be
Besluit Van De Regering Van De Franse Gemeenschap van 11 oktober 2023
gepubliceerd op 24 januari 2024

Besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap tot uitvoering van de artikelen 53, § 1, derde lid, en 91 van het decreet van 10 januari 2019 betreffende de Algemene Inspectiedienst

bron
ministerie van de franse gemeenschap
numac
2023046583
pub.
24/01/2024
prom.
11/10/2023
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

11 OKTOBER 2023. - Besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap tot uitvoering van de artikelen 53, § 1, derde lid, en 91 van het decreet van 10 januari 2019Relevante gevonden documenten type decreet prom. 10/01/2019 pub. 26/02/2019 numac 2019040370 bron ministerie van de franse gemeenschap Decreet betreffende de algemene inspectiedienst sluiten betreffende de Algemene Inspectiedienst


De Regering van de Franse Gemeenschap, Gelet op het decreet van 10 januari 2019Relevante gevonden documenten type decreet prom. 10/01/2019 pub. 26/02/2019 numac 2019040370 bron ministerie van de franse gemeenschap Decreet betreffende de algemene inspectiedienst sluiten betreffende de Algemene Inspectiedienst, de artikelen 53, § 1, derde lid, en 91;

Gelet op de "Gendertest" van 29 april 2023 uitgevoerd met toepassing van artikel 4, lid 2, 1°, van het decreet van 7 januari 2016Relevante gevonden documenten type decreet prom. 07/01/2016 pub. 12/02/2016 numac 2016029074 bron ministerie van de franse gemeenschap Decreet houdende integratie van de genderdimensie in het geheel van de beleidslijnen van de Franse Gemeenschap sluiten betreffende de integratie van de genderdimensie in alle beleidslijnen van de Franse Gemeenschap;

Gelet op het protocol van syndicale onderhandeling binnen het Onderhandelingscomité Sector IX, het Comité voor de Provinciale en Plaatselijke Openbare Diensten - Afdeling II en het Onderhandelingscomité voor de Statuten van het Gesubsidieerd Vrij Onderwijspersoneel overeenkomstig de procedure van het Koninklijk Besluit van 28 september 1984 tot uitvoering van de wet van 19 december 1974 houdende organisatie van de betrekkingen tussen de openbare besturen en de vakorganisaties van de personeelsleden tewerkgesteld bij deze besturen, afgesloten op 20 juni 2023;

Gelet op de vraag om advies binnen dertig dagen, gericht aan de Raad van State op 20 juli 2023, overeenkomstig artikel 84, § 1er, eerste lid, 2°, van de wetten op de Raad van State, gecoördineerd op 12 januari 1973 : Overwegende het ontbreken van adviesuitbrengen binnen de bovengenoemde termijn;

Gelet op artikel 84, § 4, tweede lid, van de wetten op de Raad van State, gecoördineerd op 12 januari 1973;

Op de voordracht van de minister van Onderwijs;

Na beraadslaging, Besluit : HOOFDSTUK I. - Modelverslagen

Artikel 1.- Het evaluatieverslag van de inspecteur in stage bedoeld in artikel 53, derde lid, van het decreet van 10 januari 2019Relevante gevonden documenten type decreet prom. 10/01/2019 pub. 26/02/2019 numac 2019040370 bron ministerie van de franse gemeenschap Decreet betreffende de algemene inspectiedienst sluiten betreffende de Algemene Inspectiedienst wordt opgesteld overeenkomstig het model opgenomen in bijlage 1 bij dit besluit.

Art. 2.Het evaluatieverslag van de vast benoemde inspecteur bedoeld in de artikelen 89, § 1 en 91, lid 1 van voormeld decreet wordt opgesteld volgens het model in bijlage 2 bij dit besluit.

Art. 3.Het evaluatieverslag van de inspecteur die voorlopig is aangesteld krachtens artikel 57 van het decreet van 10 januari 2019Relevante gevonden documenten type decreet prom. 10/01/2019 pub. 26/02/2019 numac 2019040370 bron ministerie van de franse gemeenschap Decreet betreffende de algemene inspectiedienst sluiten betreffende de Algemene Inspectiedienst, bedoeld in de artikelen 89, § 2, en 91, eerste lid, van voormeld decreet, wordt opgesteld overeenkomstig het model dat is opgenomen in bijlage 3 bij dit besluit.

Art. 4.Het evaluatieverslag van de coördinerend inspecteur bedoeld in de artikelen 89, § 3, en 91, eerste lid, van het voornoemde decreet wordt opgesteld volgens het model in bijlage 4 bij dit besluit. HOOFDSTUK II. - Interviewprocedures en overzending van het evaluatieverslag

Art. 5.De regels vastgelegd in de volgende artikelen worden aangenomen op basis van artikel 91, lid 2, van voormeld decreet en hebben betrekking op de evaluatie van inspecteurs die op vaste basis zijn benoemd, inspecteurs die op voorlopige basis zijn aangesteld krachtens artikel 57 van hetzelfde decreet en coördinerende inspecteurs.

Art. 6.De oproeping voor het evaluatiegesprek wordt door de beoordelaars naar het betrokken personeelslid gestuurd, hetzij per e-mail met ontvangstbewijs, hetzij per persoonlijk overhandigde brief met ontvangstbewijs, met ingang van de datum vermeld op het ontvangstbewijs, ten minste 10 kalenderdagen voor de vastgestelde datum.

Als een personeelslid niet aanwezig kan zijn, moet hij/zij de beoordelaars hiervan zo snel mogelijk op de hoogte stellen.

De beoordelaar zal dan een nieuwe datum vaststellen overeenkomstig lid 1.

Art. 7.Het onderhoud heeft de vorm van een discussie.

In de eerste fase zal de discussie zich richten op de sterke punten en verbeterpunten met betrekking tot: a. de specifieke vaardigheden van het ambtsprofiel: technische kennis en vaardigheden;b. de generieke vaardigheden in het ambtsprofiel: informatiebeheer; taakbeheer, inclusief de kwantiteit en kwaliteit van het werk; het managen van collega's, waar van toepassing; het beheer van relaties, het beheer van je organisatie.

In de tweede fase richt de discussie zich op het bereiken van de doelstellingen van het voorgaande jaar en het gezamenlijk vaststellen van doelen voor het komende jaar.

Art. 8.Binnen 15 kalenderdagen na de evaluatie brengen de beoordelaars het voorgestelde evaluatieverslag ter kennis van het betrokken personeelslid, hetzij per e-mail met ontvangstbewijs, hetzij per persoonlijk overhandigde brief met ontvangstbewijs, met ingang van de datum vermeld op het ontvangstbewijs.

Het personeelslid heeft 15 kalenderdagen tijd om eventuele opmerkingen te maken, het project evaluatieverslag te ondertekenen en het bij de beoordelaars in te leveren.

De beoordelaars delen het definitieve evaluatieverslag binnen 10 kalenderdagen mee, hetzij per e-mail met ontvangstbevestiging, hetzij door een brief met ontvangstbevestiging die persoonlijk wordt afgegeven, en wel vanaf de datum die op het ontvangstbewijs staat vermeld. Ze motiveren hun beslissing op basis van de opmerkingen van het personeelslid. HOOFDSTUK III. - Slotbepalingen

Art. 9.Dit besluit treedt in werking op 11 oktober 2023.

Art. 10.De Minister van Onderwijs is belast met de uitvoering van dit besluit.

Brussel, 11 oktober 2023.

De Minister-President, belast met Internationale Betrekkingen, Sport en Onderwijs voor sociale promotie, P.-Y. JEHOLET De Minister van Onderwijs, C. DESIR

^