gepubliceerd op 16 augustus 2005
Besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap betreffende de bevoegdheidsdelegaties voor de Vaste uitgaven van de Kabinetten van de Franse Gemeenschap voor de Vaste Bijstandsdienst inzake administratieve en geldelijke aangelegenheden van de Kabinetten
15 JULI 2005. - Besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap betreffende de bevoegdheidsdelegaties voor de Vaste uitgaven van de Kabinetten van de Franse Gemeenschap voor de Vaste Bijstandsdienst inzake administratieve en geldelijke aangelegenheden van de Kabinetten
De Regering van de Franse Gemeenschap, Gelet op de bijzondere wet van 8 augustus 1980 tot hervorming der instellingen, zoals gewijzigd;
Gelet op de bijzondere wet van 16 januari 1989 betreffende de financiering van de Gemeenschappen en de Gewesten, inzonderheid op artikel 71;
Gelet op het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 26 juli 2004 tot vaststelling van de verdeling van de bevoegdheden onder de Ministers van de Regering van de Franse Gemeenschap;
Gelet op het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 27 augustus 2004 houdende regeling van haar werking;
Gelet op het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 10 juni 2005 betreffende de Kabinetten van de Ministers van de Regering van de Franse Gemeenschap;
Gelet op het advies van de Inspectie van Financiën, gegeven op 20 juni 2005;
Gelet op de akkoordbevinding van de Minister van begroting van 24 juni 2005;
Op de voordracht van de Minister-presidente, Besluit :
Artikel 1.Voor de toepassing van dit besluit moet verstaan worden onder « Dienst » : de Vaste Bijstandsdienst inzake administratieve en geldelijke aangelegenheden van de Kabinetten zoals opgericht bij het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 10 juni 2005 betreffende de Kabinetten van de Ministers van de Regering van de Franse Gemeenschap.
Art. 2.Er wordt delegatie verleend aan de houder van het ambt van Adviseur, Dienstverantwoordelijke, om elke uitgave betreffende de bezoldigingen en allocaties van het personeel van de ministeriële kabinetten goed te keuren en te ordonnanceren, vastgelegd door de primaire ordonnateur ten laste van de kredieten uitgetrokken op de basisallocaties 11.01, 11.02 en 11.04 van de activiteitenprogramma's 01, 02, 03, 04, 05 en 06 van de organisatieafdeling 06, van de basisallocaties 11.02 en 11.04 van het activiteitenprogramma 60 van de organisatieafdeling 10 en van de basisallocatie 11.06 van het activiteitenprogramma 50 van de organisatieafdeling 11 van Titel I van de algemene uitgavenbegroting van de Franse Gemeenschap
Art. 3.Bij afwezigheid of verhindering van de Adviseur, Dienstverantwoordelijke, worden de delegaties die hem werden verleend, tenzij anders wordt bepaald, tijdens de duur van de afwezigheid en de verhindering, toegekend aan de ambtenaar met de hoogste graad.
Art. 4.De voorafgaande bepalingen hebben niet als doel de primaire ordonnateur de bevoegdheid te ontnemen alle bij dit besluit bedoelde uitgaven vast te leggen, goed te keuren en te ordonnanceren.
Art. 5.De Ministers, Leden van de Regering, worden, ieder wat hem betreft, belast met de uitvoering van dit besluit.
Art. 6.Dit besluit treedt in werking op 1 juli 2005.
Brussel, 15 juli 2005.
De Minister-Presidente, Mevr. M. ARENA De Vice-Minister, Minister van Hoger Onderwijs, Wetenschappelijk Onderzoek en Internationale Betrekkingen, Mevr. M.-D. SIMONET De Vice-Minister, Minister van Begroting en Financiën, M. DAERDEN De Minister van Ambtenarenzaken en Sport, C. EERDEKENS De Minister van Cultuur, de Audiovisuele Sector en Jeugd, Mevr. F. LAANAN De Minister van Kinderwelzijn, Hulpverlening aan de Jeugd en Gezondheid, Mevr. C. FONCK