Etaamb.openjustice.be
Besluit Van De Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 02 april 2015
gepubliceerd op 29 juni 2015

Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot benoeming van de leden van de selectiecommissie van het ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest voor de toekenning van een mandaatbetrekking van Directeur-diensthoofd bij de dienst 'Vertegenwoordiging en transversale projecten' binnen Brussel Gewestelijke Coördinatie van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest

bron
brussels hoofdstedelijk gewest
numac
2015031272
pub.
29/06/2015
prom.
02/04/2015
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

2 APRIL 2015. - Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot benoeming van de leden van de selectiecommissie van het ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest voor de toekenning van een mandaatbetrekking van Directeur-diensthoofd (rang A4) bij de dienst 'Vertegenwoordiging en transversale projecten' binnen Brussel Gewestelijke Coördinatie van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest


De Brusselse Hoofdstedelijke Regering, Gelet op de bijzondere wet van 12 januari 1989 met betrekking tot de Brusselse instellingen, inzonderheid op artikel 40;

Gelet op de wet van 16 maart 1954 betreffende de controle op de instellingen van openbaar nut, inzonderheid op artikel 11;

Gelet op het Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 27 maart 2014Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 05/06/2014 numac 2014031405 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van het ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 05/06/2014 numac 2014031406 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest sluiten houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van het ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, inzonderheid op artikel 471 ;

Overwegende dat de leden van een selectiecommissie moeten worden aangewezen voor de toekenning van een mandaatbetrekking van Directeur-diensthoofd (rang A4) bij de dienst "Vertegenwoordiging en transversale projecten" binnen Brussel Gewestelijke Coördinatie ;

Gelet op het advies van de inspecteur van Financiën, gegeven op 26.03.15;

Gelet op de akkoordbevinding van de minister van Begroting, gegeven op 2.04.15; 1° Gelet op het feit dat mevrouw Myriam PARYS beschikt over een expertise inzake overheidsmanagement, gezien haar opleiding in het openbaar ambt en haar beroepservaring als wetenschappelijk medewerkster bij het « Instituur van de Overheid » en als secretaresse van de Raad van bestuur van Jobpunt Vlaanderen;2° Gelet op het feit dat de heer Christian LAMOULINE, als huidig Secretaris-generaal van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, blijk geeft van uiterst ruime bevoegdheden, zowel op het vlak van overheidsmanagement als binnen de betrokken materies;3° Gelet op het feit dat mevrouw Julie FISZMAN beschikt over een expertise in overheidsmanagement en overeenkomstig met de betrekking, gezien haar opleiding als econoom en haar beroepservaring, als algemeen Directrice bij Brussel Financiën en Begroting van de Gewestelijke Overheidsdienst Brussel;4° Gelet op het feit dat de heer Michel PEFFER, voormalig algemeen Directeur van Bruxelles-Formation in dit opzicht beschikt over alle kwaliteiten om te oordelen over de bekwaamheid van de kandidaten betreffende met name het management;5° Gelet op het feit dat de heer Aart GEENS ervaring heeft inzake overheidsmanagement als raadgever op de beleidscel van de Eerste Minister, waar hij een coördinerende functie bekleedde, alsook als raadgever op de beleidscel van de Staatssecretaris voor Energie waar hij verantwoordelijk was voor de coördinatie met verschillende administraties; Op voorstel van de minister van Openbaar Ambt, Na beraadslaging, Besluit :

Artikel 1.Worden aangewezen als leden van de selectiecommissie van het ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest voor de toekenning van een mandaatbetrekking van Directeur-diensthoofd, rang A4, bij de dienst "Vertegenwoordiging en transversale projecten" binnen het Brussel Gewestelijke Coördonatie: 1° Mevrouw Myriam PARYS (NL) 2° De Heer Christian LAMOULINE (FR) 3° Mevrouw Julie FISZMAN (FR) 4° De Heer Michel PEFFER (FR) 5° De Heer Aart GEENS (NL) Van deze leden is Myriam PARYS benoemd tot voorzitter.

Art. 2.De minister bevoegd voor Openbaar Ambt wordt belast met de uitvoering van dit besluit.

Brussel, 2 april 2015.

Voor de Brusselse Hoofdstedelijke Regering De minister-president van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Plaatselijke Besturen, Territoriale Ontwikkeling, Stedelijk Beleid, Monumenten en Landschappen, Studentenaangelegenheden, Toerisme, Openbaar Ambt, Wetenschappelijk Onderzoek en Openbare Netheid R. VERVOORT De minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Financiën, Begroting, Externe Betrekkingen en Ontwikkelingssamenwerking G. VANHENGEL De minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Tewerkstelling en Economie en Brandbestrijding en Dringende Medische hulp D. GOSUIN De minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Mobiliteit en Openbare Werken P. SMET De minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Huisvesting, Levenskwaliteit, Leefmilieu en Energie C.FREMAULT

GEWESTELIJKE OVERHEIDSDIENST BRUSSEL Vacature voor mandaatbetrekking "Directeur-diensthoofd" (rang A4) bij het Gewestelijke Overheidsdienst Brussel (GOB) Oproep tot kandidaten Overeenkomstig het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 27 maart 2014Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 05/06/2014 numac 2014031405 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van het ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 27/03/2014 pub. 05/06/2014 numac 2014031406 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest sluiten houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van het ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest gaat de Brusselse Hoofdstedelijke Regering over tot een publieke oproep tot kandidaten voor de mandaatbetrekking van rang A4 Directeur-diensthoofd bij het Gewestelijke Overheidsdienst Brussel.

De betrekking is een mandaat rang A4 bij Brussel Gewestelijke Coördinatie, "Vertegenwoordiging en transversale projecten".

De looptijd van het mandaat bedraagt 5 jaar. De mandaathouder wordt tijdens de uitoefening van zijn mandaat geëvalueerd.

Deze betrekking staat open voor personen die houder zijn van een diploma dat toegang geeft tot een niveau A en tenminste over volgende professionele ervaring beschikken: - tenminste over 9 jaar anciënniteit in niveau A of equivalent niveau in de publieke sector - tenminste over 6 jaar ervaring in een leidinggevende functie beschikken.

Onder ervaring in een leidinggevende functie verstaat men de ervaring inzake bestuur bij een openbare dienst of in een organisatie uit de private sector.

Elke kandidatuur bevat : - een uiteenzetting van de aanspraken en ervaring die de kandidaat laat gelden om voor de betrekking te kandideren door gebruik te maken van de gestandaardiseerde CV ; - een beheersplan dat rekening houdt met de tijdens het mandaat te bereiken doelstellingen.

De toelaatbare kandidaten zullen worden uitgenodigd voor een gesprek met de selectiecommissie.

Dit gesprek zal bestaan uit : - een onderzoek van het beheersplan met vraag en antwoord ; - een assessmentproef (rollenspel), georganiseerd door een extern selectiebureau.

De selectiecommissie brengt voor elke kandidaat een gemotiveerd advies uit over de adequaatheid tussen het profiel van de kandidaat en de functiebeschrijving, de pertinentie van de professionele aanspraken en ervaring die de kandidaat laat gelden en de afstemming van het beheersplan van de kandidaat met de doelstellingen van het mandaat.

Bij het einde van het gesprek en na de analyse van hun kandidaatstelling, worden de kandidaten ingeschreven in hetzij groep A "geschikt", hetzij groep B "niet geschikt".

De Regering wijst de mandaathouder aan onder de "geschikte" kandidaten.

De kandidatuur moet ingediend worden per aangetekende brief en in twee verzegelde omslagen (met vermelding van "mandaat van rang A4 (de kandidaat dient de betrokken administratie en de dienst te specificeren) - kandidatuur" op beide omslagen) verstuurd worden binnen een termijn van 35 dagen (op straffe van nietigheid) die ingaat de dag volgend op de bekendmaking van deze oproep in het Belgisch Staatsblad.

De kandidatuur moet gericht worden aan de Voorzitter van de Directieraad, de heer Christian LAMOULINE, Secretaris-generaal ;

Gewestelijke Overheidsdienst Brussel (GOB), City Center, Kruidtuinlaan 20 te 1035 Brussel.

De functiebeschrijving, de te bereiken doelstellingen, het standaard-CV en alle inlichtin-gen in verband met de procedure kunnen verkregen worden bij de Directie Human Resources: mevrouw Sophie VERRYDT/mevrouw Elzbieta KLUCZYK - 02-800 36 74/02-800 36 86 - grh.hrm@mbhg.irisnet.be

^