Etaamb.openjustice.be
Arrest van 13 november 2018
gepubliceerd op 20 december 2018

13 NOVEMBER 2018 - Besluit van de Voorzitter van het Directiecomité tot oprichting van de dienst Organisatiebeheersing bij de Algemene Administratie van de Patrimoniumdocumentatie

bron
federale overheidsdienst financien
numac
2018015347
pub.
20/12/2018
prom.
13/11/2018
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

13 NOVEMBER 2018 - Besluit van de Voorzitter van het Directiecomité tot oprichting van de dienst Organisatiebeheersing bij de Algemene Administratie van de Patrimoniumdocumentatie


De Voorzitter van het Directiecomité, Gelet op het koninklijk besluit van 15 maart 2010Relevante gevonden documenten type koninklijk besluit prom. 15/03/2010 pub. 31/03/2010 numac 2010003195 bron gewestelijke ontwikkelingsmaatschappij voor het brusselse hoofdstedelijk gewest Koninklijk besluit betreffende de oprichting van diensten in de schoot van de Federale Overheidsdienst Financiën, de vaststelling van hun zetel en van hun materiële en territoriale bevoegdheid sluiten betreffende de oprichting van diensten in de schoot van de Federale Overheidsdienst Financiën, de vaststelling van hun zetel en van hun materiële en territoriale bevoegdheid, de artikelen 1 en 2;

Gelet op het koninklijk besluit van 19 juli 2013Relevante gevonden documenten type koninklijk besluit prom. 19/07/2013 pub. 02/08/2013 numac 2013003216 bron federale overheidsdienst financien Koninklijk besluit tot vaststelling van het organiek reglement van de Federale Overheidsdienst Financiën en van de bijzondere bepalingen die van toepassing zijn op het statutair personeel sluiten tot vaststelling van het organiek reglement van de Federale Overheidsdienst Financiën en van de bijzondere bepalingen die van toepassing zijn op het statutair personeel, artikel 7;

Gelet op het ministerieel besluit van 23 april 2010Relevante gevonden documenten type ministerieel besluit prom. 23/04/2010 pub. 04/05/2010 numac 2010003273 bron federale overheidsdienst financien Ministerieel besluit waarbij delegatie wordt verleend aan de voorzitter van het directiecomité met betrekking tot de oprichting van diensten, de vaststelling van hun zetel en van hun materiële en territoriale bevoegdheid sluiten waarbij delegatie wordt verleend aan de Voorzitter van het Directiecomité met betrekking tot de oprichting van diensten, de vaststelling van hun zetel en van hun materiële en territoriale bevoegdheid;

Gelet op het advies van de Inspecteur van Financiën, gegeven op 7 november 2018, Besluit :

Artikel 1.Bij de Algemene Administratie van de Patrimoniumdocumentatie wordt een dienst Organisatiebeheersing opgericht.

Deze dienst maakt deel uit van de dienst van de Administrateur-generaal te Brussel.

Art. 2.De dienst Organisatiebeheersing is met betrekking tot de centrale diensten en de buitendiensten van de Algemene Administratie van de Patrimoniumdocumentatie belast met: 1° de interne controle, met uitzondering van de boekhoudkundige en financiële inspectie;2° het integriteitsbeheer;3° het klachtenbeheer.

Art. 3.Wordt verstaan onder "interne controle": 1° het uitvoeren van risicoanalyses en risicocontroles van de projecten en processen;2° het monitoren van de risico's en de beheersingsmaatregelen van alle projecten en processen;3° het monitoren van de domeinen van de controleomgeving en van de impact/de effecten van verbeteracties die de administrateur-generaal plant en uitvoert binnen de controleomgeving;4° het verstrekken van de relevante informatie en communicatie over alle aspecten van het interne controlesysteem aan interne en externe belanghebbenden.

Art. 4.Wordt verstaan onder "integriteitsbeheer": 1° het uitvoeren van preventieve acties in het kader van het integriteitsbeleid;2° het detecteren van integriteitsschendingen;3° het uitvoeren van correctieve acties in het kader van het integriteitsbeleid;4° het uniform registreren van klachten, meldingen en (vermoedelijke) integriteitsschendingen.

Art. 5.Wordt verstaan onder "klachtenbeheer": 1° het onderzoek van klachten en meldingen;2° het beantwoorden van de klachten en meldingen in samenwerking met de klachtencoördinator;3° het uitvoeren van de nodige correctieve acties in samenwerking met de bevoegde diensten.

Art. 6.Dit besluit treedt in werking op de dag van zijn publicatie in het Belgisch Staatsblad.

Brussel, 13 november 2018.

H. D'HONDT

^