Etaamb.openjustice.be
Vacante Bettreking
gepubliceerd op 17 april 2023

Oproep tot kandidaatstelling . - Vacante betrekking van directeur/directrice-diensthoofd (A4) Facilities bij Brussel Synergie in de Franstalige taalrol Brussel Synergie is onderworpen aan de bepalingen van het besluit van de Brusselse H(...) - Directeur/directrice-diensthoofd (A4) Facilities bij Brussel Synergie Overeenkomstig artikel (...)

bron
gewestelijke overheidsdienst brussel openbaar ambt
numac
2023202035
pub.
17/04/2023
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

GEWESTELIJKE OVERHEIDSDIENST BRUSSEL OPENBAAR AMBT


Oproep tot kandidaatstelling (m/v/x). - Vacante betrekking van directeur/directrice-diensthoofd (A4) Facilities bij Brussel Synergie in de Franstalige taalrol Brussel Synergie is onderworpen aan de bepalingen van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 21 maart 2018 houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de gewestelijke overheidsdiensten van Brussel. Met toepassing van boek IV van voornoemd besluit verklaart de Brusselse Hoofdstedelijke Regering de hierna beschreven betrekking vacant en gaat ze over tot de publieke oproep tot kandidaatstelling voor deze betrekking. De in te vullen betrekking is de volgende: - Directeur/directrice-diensthoofd (A4) Facilities bij Brussel Synergie Overeenkomstig artikel 454 van voornoemd besluit zal de mandaathouder worden aangeduid door de Brusselse Hoofdstedelijke Regering.

De duur van het mandaat is vastgesteld op 5 jaar. De mandaathouder zal worden geëvalueerd tijdens de uitoefening en na afloop van zijn/haar mandaat.

De Gewestelijke Overheidsdienst Brussel (GOB) is het orgaan belast met de voorbereiding en uitvoering van het beleid van de Brusselse regering, met als prioriteit de burgers van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest een optimale dienstverlening te bieden.

De GOB heeft het volgende als doel: - De economische ontwikkeling en het scheppen van werkgelegenheid bevorderen. - De openbare ruimte inrichten en de uitrustingen voor mobiliteit en onroerend erfgoed beheren. - Zorgen voor kwaliteitsvolle huisvesting voor iedereen. - De openbare financiën beheren en de controle ervan organiseren. - De plaatselijke besturen organiseren, adviseren, controleren en financieren. - Zorgen voor een efficiënte vertegenwoordiging van de GOB bij nationale, Europese en internationale instanties, rekening houdend met de rol van Brussel als hoofdstad van Europa. - De acties van de besturen coördineren en de besturen ondersteunen aan de hand van een adequaat HR-beleid en een kwaliteitsvolle infrastructuur.

De GOB voert de beleidsbeslissingen van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering en van de ministers en staatssecretarissen in hun bevoegdheidsdomeinen uit.

Naast de gezamenlijke diensten (Brussel Synergie) die worden aangestuurd door de secretaris-generaal en adjunct-secretaris-generaal, telt de GOB nog zeven andere besturen die bevoegd zijn voor specifieke materies: - Brussel Economie en Werkgelegenheid (BEW); - Brussel Plaatselijke Besturen (BPB); - Brussel Financiën en Begroting (BFB); - Brussel Huisvesting (BH); - Brussel International (BI); - Brussel Mobiliteit (BM); - Brussel ConnectIT (BCIT).

De directeur/directrice-diensthoofd leidt en coördineert, in samenwerking met de andere A4-mandatarissen, de verwezenlijking van de aan Brussel Synergie toevertrouwde opdrachten om: - Een relevante, doeltreffende en samenhangende bijdrage te leveren aan de beleidsvoorbereiding; - Een loyale en correcte uitvoering te garanderen van de beleidsinitiatieven waartoe de Brusselse Hoofdstedelijke Regering beslist; - Kwaliteitsvolle dienst te verlenen aan de interne en externe klanten: gewestinstellingen, de regering, de hiërarchische lijn van de Gewestelijke Overheidsdienst Brussel en zijn personeelsleden; - De nodige expertisecentra uit te bouwen.

Onder het toezicht van de secretaris-generaal en adjunct-secretaris-generaal van de Gewestelijke Overheidsdienst Brussel verwezenlijkt de directeur-diensthoofd van de directie Facilities de volgende taken: - Algemene logistieke ondersteuning bieden, en er daarbij op toezien dat de nodige middelen (meubilair, benodigdheden, telefonie, dienstvoertuigen, enz.) beschikbaar zijn en dat de gepaste diensten (cafetaria, drankbediening, fleet, onthaal, briefwisseling, reprografie, enz.) verstrekt worden aan de personeelsleden om een doeltreffende en efficiënte werking van de GOB mogelijk te maken, rekening houdend met het duurzaamheidsbeginsel; - De Grondregie verwezenlijken, die verantwoordelijk is voor het administratieve en technische beheer van de onroerende goederen die deel uitmaken van het patrimonium van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Dit beheer omvat aan- en verkoop, huur en verhuring, bouw, renovatie en onderhoud van het patrimonium; - De gewestelijke administratieve gebouwen onderhouden en erin investeren om een optimale werkomgeving te verzekeren.

De betrekking is geopend in de Franstalige taalrol.

De kandidaten moeten voldoen aan de algemene toelatingsvoorwaarden bepaald in artikel 36 van voornoemd besluit, namelijk: 1. gedrag vertonen in overeenstemming met de eisen van de beoogde betrekking;2. de burgerlijke en politieke rechten genieten;3. houder zijn van een diploma van niveau A of houder zijn van een getuigschrift afgeleverd door de Gemeenschappen of de instellingen erkend door deze laatste en die toegang verlenen tot de functie waarvoor de selectie georganiseerd wordt. Bovendien moeten de kandidaten, zoals vereist in artikel 442 van voornoemd besluit, zich minstens op één van de onderstaande titels en verdiensten kunnen beroepen: - minstens negen jaar anciënniteit in een functie van niveau A of in een functie die slechts toegankelijk is voor de houders van een diploma die toegang geeft tot het niveau A in een organieke openbare dienst; - minstens zes jaar leidinggevende ervaring hebben. Onder leidinggevende ervaring wordt verstaan ervaring inzake het beheer in een overheidsdienst of in een organisatie uit de privésector.

Iedere kandidatuur moet de volgende elementen bevatten : - Een uiteenzetting van de titels en verdiensten die de kandidaat/kandidate voorlegt om te solliciteren voor de betrekking, met gebruik van het gestandaardiseerd cv zoals bepaald in artikel 445 § 3 van voornoemd besluit en waarvan het model werd vastgelegd door de Minister De kandidaten van wie de kandidatuur door de selectiecommissie ontvankelijk verklaard werd, worden uitgenodigd voor een assessment en een interview met de commissie, zoals bepaald door artikel 452 van voornoemd besluit.

Het assessment bestaat uit een geheel van simulatie-oefeningen die bedoeld zijn om na te gaan of iemand beschikt over de vereiste vaardigheden en capaciteiten voor een specifieke betrekking.

Na afloop van het interview met de commissie brengt de selectiecommissie voor elke kandidaat/kandidate een gemotiveerd advies uit rekening houdend met: - de overeenstemming van het profiel van de kandidaat/kandidate met de functiebeschrijving, getoetst na voornoemd gesprek; - de titels en verdiensten die de kandidaat/kandidate laat gelden; - het resultaat van het assessment.

Na afloop van de selectie en na analyse van hun kandidatuur, worden de kandidaten bij gemotiveerde beslissing ingeschreven in hetzij groep A "geschikt", hetzij groep B "niet geschikt". In groep A worden de kandidaten gerangschikt.

Overeenkomstig artikel 454 van voornoemd besluit duidt de Brusselse Hoofdstedelijke Regering de mandaathouder aan onder de kandidaten van groep A. Op straffe van nietigheid moet de kandidatuur binnen een termijn van 35 dagen aangetekend verstuurd worden naar "talent.brussels, secretariaat van de mandaten, Emile Jacqmainlaan 20, 1000 Brussel".

Deze termijn gaat in op de dag na de publicatie van deze oproep tot kandidaatstelling in het Belgisch Staatsblad. De envelop met uw kandidatuur moet in een tweede envelop zitten (elke envelop moet enkel het opschrift "kandidatuur directeur/directeur-diensthoofd (A4) Facilities - Brussel Synergie" - "vertrouwelijk: niet openen" vermelden). De kandidaten moeten hun kandidatuur ook via e-mail versturen naar het volgende adres: mandats@talent.brussels binnen de voornoemde termijn.

De functiebeschrijving, de te bereiken doelstellingen, het gestandaardiseerde curriculum vitae en inlichtingen betreffende de procedure kunnen worden verkregen bij het secretariaat van de mandaten van talent.brussels - via onze website https://www.talent.brussels/nl/mandatarissen

^