Etaamb.openjustice.be
Vacante Bettreking
gepubliceerd op 07 maart 2023

Oproep tot kandidaatstelling . - Vacante betrekking van directeur/directrice-generaal (A5) bij Brussel Huisvesting in de Nederlandstalige taalrol Brussels Hoofdstedelijk Gewest Oproep tot kandidaatstelling (m/v/x) Vacante betrekk(...) Brussel Huisvesting is onderworpen aan de bepalingen van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelij(...)

bron
gewestelijke overheidsdienst brussel openbaar ambt
numac
2023201131
pub.
07/03/2023
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

GEWESTELIJKE OVERHEIDSDIENST BRUSSEL OPENBAAR AMBT


Oproep tot kandidaatstelling (m/v/x). - Vacante betrekking van directeur/directrice-generaal (A5) bij Brussel Huisvesting in de Nederlandstalige taalrol Brussels Hoofdstedelijk Gewest Oproep tot kandidaatstelling (m/v/x) Vacante betrekking van directeur/directrice-generaal (A5) bij Brussel Huisvesting in de Nederlandstalige taalrol Brussel Huisvesting is onderworpen aan de bepalingen van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 21 maart 2018 houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de gewestelijke overheidsdiensten van Brussel. Met toepassing van boek IV van voornoemd besluit verklaart de Brusselse Hoofdstedelijke Regering de hierna beschreven betrekking vacant en gaat ze over tot de publieke oproep tot kandidaatstelling voor deze betrekking. De in te vullen betrekking is de volgende: - directeur/directrice-generaal (A5) bij Brussel Huisvesting in de Nederlandstalige taalrol Overeenkomstig artikel 454 van voornoemd besluit zal de mandaathouder worden aangeduid door de Brusselse Hoofdstedelijke Regering.

De duur van het mandaat is vastgesteld op 5 jaar. De mandaathouder zal worden geëvalueerd tijdens de uitoefening en na afloop van zijn/haar mandaat.

De gewestelijke openbare dienst Brussel Huisvesting werd opgericht in 2016.

De opdracht van Brussel Huisvesting bestaat erin de nodige maatregelen te nemen voor de uitvoering van het woonbeleid, namelijk: - het aanspreekpunt zijn rond huisvesting voor alle Brusselaars; - het plannen en organiseren van de toewijzing van financiële steunmaatregelen voor huisvesting; - een doeltreffend en efficiënt beleid voeren ter bestrijding van leegstand op de particuliere huurmarkt; - een doeltreffend en efficiënt beleid te voeren ter bestrijding van ondermaatse woningen op de particuliere huurmarkt; - coördinatie van tools voor het centraliseren van gegevens over huisvesting (huurrooster, registratie van het huurcontract,.....); - het ontwikkelen van sturingsinstrumenten voor de huisvestingssector in het Brussels Gewest om gedetailleerde kennis te verschaffen voor de uitwerking van het gewestelijk en lokaal huisvestingsbeleid.

Brussel Huisvesting zorgt voor: - proactief nieuwe politieke of administratieve initiatieven ontwikkelen en deelnemen aan de uitvoering ervan; - efficiënte en kwaliteitsvolle klantgerichte dienstverlening ontwikkelen; - beheren met kwaliteit en efficiëntie; - een aantrekkelijke en ontwikkelingsgerichte werkgever te zijn; - coördinatie van de gewestelijke en gemeentelijke actoren op het gebied van huisvesting; - een centrum zijn voor documentatie, advies, kennis en gegevens over huisvesting; - bij te dragen tot de positionering van het BHG op nationaal, Europees en internationaal niveau.

De directeur/directrice-generaal leidt en coördineert het geheel van de activiteiten van zijn/haar administratie teneinde: - een pertinente, efficiënte en coherente bijdrage te leveren voor de voorbereiding van de beleidsinitiatieven; - een loyale en correcte uitvoering te garanderen van het beleid beslist door de Regering van het Brussels Hoofdstedelijke Gewest; - een kwaliteitsservice te voorzien voor de burgers, partners en de Regering.

De directeur/directrice-generaal: - handelt op functioneel niveau rechtstreeks met de bevoegde minister(s) over materie die specifiek is voor hun administratie; - leidt, organiseert en coördineert e diensten van zijn/haar administratie; - oefent gezag uit over het personeel van de administratie en houdt toezicht op de naleving van de discipline en de hiërarchie; - leidt en coördineert de totstandkoming van het budget van zijn/haar administratie en zorgt voor de uitvoering ervan, bijgestaan door de begrotingscorrespondent.

De betrekking is geopend in de Nederlandstalige taalrol.

De kandidaten moeten voldoen aan de algemene toelatingsvoorwaarden bepaald in artikel 36 van voornoemd besluit, namelijk: 1. gedrag vertonen in overeenstemming met de eisen van de beoogde betrekking;2. de burgerlijke en politieke rechten genieten;3. houder zijn van een diploma van niveau A of houder zijn van een getuigschrift afgeleverd door de Gemeenschappen of de instellingen erkend door deze laatste en die toegang verlenen tot de functie waarvoor de selectie georganiseerd wordt. Bovendien moeten de kandidaten, zoals vereist in artikel 442 van voornoemd besluit, zich minstens op één van de onderstaande titels en verdiensten kunnen beroepen: - minstens negen jaar anciënniteit in een functie van niveau A of in een functie die slechts toegankelijk is voor de houders van een diploma die toegang geeft tot het niveau A in een organieke openbare dienst; - minstens zes jaar leidinggevende ervaring hebben. Onder leidinggevende ervaring wordt verstaan ervaring inzake het beheer in een overheidsdienst of in een organisatie uit de privésector.

Iedere kandidatuur moet de volgende elementen bevatten : - Een uiteenzetting van de titels en verdiensten die de kandidaat/kandidate voorlegt om te solliciteren voor de betrekking, met gebruik van het gestandaardiseerd cv zoals bepaald in artikel 435 § 3van voornoemd besluit en waarvan het model werd vastgelegd door de Minister De kandidaten van wie de kandidatuur door de selectiecommissie ontvankelijk verklaard werd, worden uitgenodigd voor een assessment en een interview met de commissie, zoals bepaald door artikel 452 van voornoemd besluit.

Het assessment bestaat uit een geheel van simulatie-oefeningen die bedoeld zijn om na te gaan of iemand beschikt over de vereiste vaardigheden en capaciteiten voor een specifieke betrekking.

Na afloop van het interview met de commissie brengt de selectiecommissie voor elke kandidaat/kandidate een gemotiveerd advies uit rekening houdend met: - de overeenstemming van het profiel van de kandidaat/kandidate met de functiebeschrijving, getoetst na voornoemd gesprek; - de titels en verdiensten die de kandidaat/kandidate laat gelden; - het resultaat van het assessment.

Na afloop van de selectie en na analyse van hun kandidatuur, worden de kandidaten bij gemotiveerde beslissing ingeschreven in hetzij groep A "geschikt", hetzij groep B "niet geschikt". In groep A worden de kandidaten gerangschikt.

Overeenkomstig artikel 454 van voornoemd besluit duidt de Brusselse Hoofdstedelijke Regering de mandaathouder aan onder de kandidaten van groep A. Op straffe van nietigheid moet de kandidatuur binnen een termijn van 35 dagen aangetekend verstuurd worden naar "talent.brussels, secretariaat van de mandaten, Emile Jacqmainlaan 20, 1000 Brussel".

Deze termijn gaat in op de dag na de publicatie van deze oproep tot kandidaatstelling in het Belgisch Staatsblad. De envelop met uw kandidatuur moet in een tweede envelop zitten (elke envelop moet enkel het opschrift "kandidatuur directeur/directrice-generaal bij Brussel Huisvesting" - "vertrouwelijk: niet openen" vermelden). De kandidaten moeten hun kandidatuur ook via e-mail versturen naar het volgende adres: mandats@talent.brussels binnen de voornoemde termijn.

De functiebeschrijving, de te bereiken doelstellingen, het gestandaardiseerde curriculum vitae en inlichtingen betreffende de procedure kunnen worden verkregen bij het secretariaat van de mandaten van talent.brussels - via onze website https://www.talent.brussels/nl/mandatarissen .

^