Etaamb.openjustice.be
Vacante Bettreking
gepubliceerd op 13 december 2023

Vacante verklaring van betrekkingen door bevordering naar en mutatie binnen niveau A DOELSTELLING EN CONTEXT Onze FOD is een creatieve, lerende, coherente en verantwoordelijke organisatie die rekent op autonome en competente medewerkers met v Onze FOD hecht veel belang aan de waarden die samen met de medewerkers gedefinieerd werden en meer (...)

bron
federale overheidsdienst volksgezondheid, veiligheid van de voedselketen en leefmilieu
numac
2023047881
pub.
13/12/2023
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

FEDERALE OVERHEIDSDIENST VOLKSGEZONDHEID, VEILIGHEID VAN DE VOEDSELKETEN EN LEEFMILIEU


Vacante verklaring van betrekkingen door bevordering naar en mutatie binnen niveau A DOELSTELLING EN CONTEXT Onze FOD is een creatieve, lerende, coherente en verantwoordelijke organisatie die rekent op autonome en competente medewerkers met verantwoordelijkheidszin die hun expertise en talenten ontplooien.

Onze FOD hecht veel belang aan de waarden die samen met de medewerkers gedefinieerd werden en meer bepaald aan de waarde "Erkenning" waar iedere persoon telt, maar ook zijn werk, talenten, inspanningen en resultaten. In dit kader wil het Directiecomité de huidige medewerkers belonen en hen loopbaanmogelijkheden bieden. Deze verklaring heeft als doel om aan het personeel de 32 functies (35 plaatsen) mee te delen die door bevordering naar en mutatie binnen niveau A vacant worden verklaard.

WELKE VISIE OP LOOPBAAN BINNEN ONZE FOD ? De visie op loopbaan binnen onze FOD is het onderwerp geweest van een gemeenschappelijke denkoefening, en de duidelijke wens om binnen een loopbaan zowel als leader of als expert promotie te kunnen maken.

Wat is binnen deze nieuwe visie een leader? Een leader is nederig en standvastig, is in staat om zijn visie te geven en te communiceren, en de resultaten te sturen (het wat). Hij roept op tot samenwerking en transversale co-creatie door feedback en kennis- en informatiedeling binnen het team te stimuleren. Hij zorgt voor engagement, het nemen van initiatief en responsabilisering. Hij gidst, beschermt en valoriseert. Op relationeel vlak is de leader onzelfzuchtig en nabij. Hij bevordert de cohesie en de ontwikkeling van het team. Hij ondersteunt en begeleidt de medewerker in zijn ontwikkeling door een rol als coach op te nemen. Hij zet aan tot introspectie, luistert met aandacht en bouwt een vertrouwensrelatie op.

Wat is binnen deze visie een expert? Een expert verwerft en ontwikkelt zijn kennis, en biedt uitmuntende diensten aan. Hij analyseert en adviseert interne en externe partners.

Hij deelt zijn expertise en neemt een rol als coach op zich om de competenties van minder ervaren medewerkers te helpen ontwikkelen. Hij verdedigt de standpunten van de FOD op een neutrale en objectieve wijze. Hij kan onderhandelen en heeft invloed op partners en verschillende stakeholders. Hij coördineert dossiers. Op relationeel vlak wordt hij erkend door zijn gelijken, is hij invloedrijk, en mobiliseert en verenigt hij rond een gemeenschappelijke opvatting.

VACANTE BETREKKINGEN IN DE KLASSE A2, A3 en A4 (die worden toegekend via bevordering of mutatie) Rekening houdende met onze waarde duurzaamheid, moeten de functiebeschrijvingen betreffende de in te vullen betrekkingen via het intranet worden gedownload: zie rubriek "Jobcenter". Bij gebrek aan toegang, kunnen de functiebeschrijvingen opgevraagd worden per mail via promotions-promoties@health.fgov.be Er wordt de kandidaten die voldoen aan de reglementaire voorwaarden (zie hierna) ter kennis gebracht dat de volgende betrekkingen vacant zijn : Klasse A2 - profiel expert (11 functies - 12 plaatsen) :

TITRE DE LA FONCTION

DG/SE

NOMBRE DE POSTES VACANTS

TITEL VAN DE FUNCTIE

DG/SD

AANTAL VACANTE FUNCTIES

Expert Senior Aide urgente

DGGS

1

Senior Expert Dringende Hulpverlening

DGGS

1

Expert Senior Relations internationales

DGGS

1

Senior Expert Internationale Betrekkingen

DGGS

1

Expert Senior Cellule Drogues

DGGS

2

Senior Expert Cel Drugs

DGGS

2

Expert Senior Normes Denrées alimentaires

DGAPF

1

Senior Expert Normen Voedingsmiddelen

DGAPF

1

Expert Senior Produits phytopharmaceutiques et Fertilisants

DGAPF

1

Senior Expert Gewasbeschermingssmiddelen en Bemestingsproducten

DGAPF

1

Expert Senior Politique climatique

DGEM

1

Senior Expert Klimaatbeleid

DGEM

1

Juriste Senior Biodiversité & Gouvernance

DGEM

1

Senior Jurist Biodiversiteit & Governance

DGEM

1

Inspecteur Senior Chemicals & normes de produits

DGEM

1

Senior Inspecteur Chemicals & Productnormen

DGEM

1

Inspecteur Senior EUTR et Déforestation

DGEM

1

Senior Inspecteur EUTR en Ontbossing

DGEM

1

Responsable communication

CSS

1

Communicatieverantwoordelijke

HGR

1

Analyste fonctionnel Senior

DOS

1

Senior Functioneel Analist

DOS

1


Klasse A2 - profiel expert met een beperkte leidinggevende rol (4 functies - 4 plaatsen) :

TITRE DE LA FONCTION

DG/SE

NOMBRE DE POSTES VACANTS

TITEL VAN DE FUNCTIE

DG/SD

AANTAL VACANTE FUNCTIES

Inspecteur-Expert Cosmétique

DGAPF

1

Inspecteur-Expert Cosmetica

DGAPF

1

Inspecteur-Expert Produits de tabac

DGAPF

1

Inspecteur-Expert Tabaksproducten

DGAPF

1

Chef de projet - Equipe B-FAST Health

DVZ

1

Projectleider Team B-FAST Health

DVZ

1

Coordinateur - Expert Réseau Sélection

DOS

1

Coördinator-Expert Netwerk Selecites

DOS

1


Klasse A2 - profiel leidinggevende (3 functies - 3 plaatsen) :

TITRE DE LA FONCTION

DG/SE

NOMBRE DE POSTES VACANTS

TITEL VAN DE FUNCTIE

DG/SD

AANTAL VACANTE FUNCTIES

Chef de cellule Soins médico-légaux

DGGS

1

Celhoofd Forensische Zorg

DGGS

1

Chef de projet Qualité et Financement des médecins spécialistes en formation

DGGS

1

Projectleider Kwaliteit en Financiering van artsen-specialisten in opleiding

DGGS

1

Inspecteur-Coordinateur Wallonie Ouest

DGAPF

1


Responsable du Service « Centrale d'Achats »

DOS

1

Verantwoordelijke van de centrale aankoopdienst

DOS

1


Klasse A3 - profiel expert (1 functie - 2 plaatsen) :

TITRE DE LA FONCTION

DG/SE

NOMBRE DE POSTES VACANTS

TITEL VAN DE FUNCTIE

DG/SD

AANTAL VACANTE FUNCTIES

Conseiller Architecture Réseau

DOS

2

Adviseur Architectuur Netwerken

DOS

2


Klasse A3 - profiel leidinggevende (9 functies - 10 plaatsen) :

TITRE DE LA FONCTION

DG/SE

NOMBRE DE POSTES VACANTS

TITEL VAN DE FUNCTIE

DG/SD

AANTAL VACANTE FUNCTIES

Chef de cellule Droits du patient

DGGS

1

Celhoofd Pariëntenrechten

DGGS

1

Chef de cellule Standarts

DGGS

1

Celhoofd Standaarden

DGGS

1

Chef de cellule Compléments alimentaires et Cosmétiques

DGAPF

1

Celhoofd Voedingssupplementen en cosmetica

DGAPF

1

Chef de cellule Régions Service Inspection Produits de consommation

DGAPF

1

Celhoofd Regio's inspectiedienst Consumptieproducten

DGAPF

1

Chef de cellule Planning et Monitoring des politiques

DGEM

1

Celhoofd Beleidsplanning en -monitoring

DGEM

1

Chef de cellule Prospective et Politiques transversales

DGEM

1

Celhoofd Prognose en transversaal beleid

DGEM

1

Coordinateur de l'Evaluation et de la Coordination environnementales

DGEM

1

Coördinator Milieu-Evaluatie en Coördinatie

DGEM

1

Conseiller Réglementaion Politique de produits et Chemicals

DGEM

2

Adviseur Reglementering Productbeleid en Chemicals

DGEM

2

Coordinateur Communication Politique de produits et Chemicals

DGEM

1

Coördinator communicatie Productbeleid en Chemicals

DGEM

1


Klasse A4 - profiel Expert (1 functie - 1 plaats) :

TITRE DE LA FONCTION

DG/SE

NOMBRE DE POSTES VACANTS

TITEL VAN DE FUNCTIE

DG/SD

AANTAL VACANTE FUNCTIES

Conseiller général stratégique

MEDEX

1

Strategische Adviseur-Generaal

MEDEX

1


Klasse A4 - profiel leidinggevende (3 functies - 3 plaatsen) :

TITRE DE LA FONCTION

DG/SE

NOMBRE DE POSTES VACANTS

TITEL VAN DE FUNCTIE

DG/SD

AANTAL VACANTE FUNCTIES

Chef de Service Legal Management

DGGS

1

Diensthoofd Legal management

DGGS

1

Chef de service Biodiversité & Gouvernance

DGEM

1

Diensthoofd Biodiversiteit & Governance

DGEM

1

Chef de Service Inspection fédérale de l'Environnement

DGEM

1

Diensthoofd Federale Milieu-Inspectie

DGEM

1


PROCEDURE De kandidaten moeten hun kandidatuurstellingsdossier (beschikbaar op intranet) vervolledigen en dit vóór de voorziene deadline doorsturen op de hieronder vermelde manier, ten laatste op maandag 8 januari 2024. Zie hoe solliciteren ? Aangezien het niet gemakkelijk is om via een kandidatuurstellingsdossier aan te tonen dat men over de technische en generieke competenties beschikt die vereist zijn voor de functie, worden de kandidaten aangemoedigd, teneinde over een overzicht van de sterke punten en te verbeteren competenties te beschikken, om elk ander document te bezorgen aan de hand waarvan het mogelijk is om bijkomende informatie hierover te verschaffen. Het kan bijvoorbeeld gaan om: een aanbevelingsbrief de evaluatiecyclus 2022 een 180 ° of 270° feedback. De 180° of 270° feedback is een analysemethode die het mogelijk maakt om de (technische en generieke) competenties te evalueren. Deze feedback is gebaseerd op een enquête bij verschillende doelgroepen in de rechtstreekse werkomgeving van de deelnemer (collega's, verantwoordelijke en - voor de 270° - medewerkers). Indien je een dergelijke feedback wil doen en deze bij je kandidatuurstellingsdossier wenst toe te toevoegen, kan je gebruik maken van de "panorama"-tool. Je kan hiervoor een aanvraag doen via talentcoach@health.fgov.be. Je aanvraag moet uiterlijk donderdag 14 december 2023 zijn ingediend, zodat alle aanvragen en rapporten in januari 2024 afgerond kunnen worden.

De kandidaten zullen op basis van hun kandidatuurstellingsdossier worden geëvalueerd (Het dossier moet dus voldoende nauwkeurige verwezenlijkingen weergeven om de vaardigheden en talenten van de kandidaat te benadrukken; er wordt geen rekening gehouden met het daadwerkelijk functioneren van de kandidaat in zijn huidige functie) en op basis van een gesprek met een jury om hun motivatie voor de functie, hun visie op de functie en hun actieplan toe te lichten.

NB : De gesprekken worden fysiek of virtueel georganiseerd.

De jury zal vervolgens haar advies aan het Directiecomité voorleggen, dat de definitieve beslissing over de bevordering/mutatie zal nemen.

Datum van inwerkingtreding van de bevordering : Om de meest gunstige situatie voor de laureaat te garanderen, zal de bevordering, naar keuze van de laureaat, ingaan op de eerste dag van de maand die volgt op de ondertekening van deze kennisgeving van vacature door de voorzitter zijnde 1 januari 2024 of op de eerste dag van de maand volgend op de ondertekening van bekendmaking van bevorderingsvoorstel, met inachtneming van het KB van 18/07/1996 betreffende de coördinatie van de wetten op het gebruik van de talen in bestuurszaken.

Hoe solliciteren? De kandidatuur moet uiterlijk maandag 8 januari 2024 ingediend worden door een e-mail te sturen naar "promotions-promoties@health.fgov.be".

Je dient zeker een ontvangstbevestiging te vragen (open een nieuw bericht, ga naar "opties", zoek binnen de subcategorie "tracering", en vink "vragen om ontvangstbevestiging" aan).

De volgende documenten moeten ingediend worden: Het kandidatuurstellingsdossier Optioneel: alle andere documenten die betrekking hebben op nuttige competenties en expertise met betrekking tot de beoogde functie (evaluatiecyclus, aanbevelingsbrief, 180° of 270° feedback, enz.) Let op: een 180 of 270° feedback rapport (Panoramarapport) kan later ingediend worden. We staan er wel op dat de aanvraag voor feedback uiterlijk op 14 december 2023 moet ingediend zijn, en dit zodat alle aanvragen en rapporten in januari 2024 kunnen worden afgerond NB : een infosessie rond `Hoe optimaal je kandidatuurstellingsdossier voorbereiden?' is voorzien op dinsdag 12 december 2023 om 11u via Teams. Wens je hieraan deel te nemen? Schrijf je dan in via de volgende link: hier (of als deze link problemen oplevert, via het emailadres "promotions-promoties@health.fgov.be").

Als u niet in staat bent de sessie bij te wonen, zal een opname van de sessie enkele dagen later beschikbaar zijn op het intranet, op de pagina "loopbaan en ontwikkeling > je loopbaanmogelijkheden > je ontwikkeling naar meer verantwoordelijkheden: bevordering naar een hogere klasse".

REGLEMENTAIRE DEELNAMEVOORWAARDEN De vacante betrekkingen moeten aan alle ambtenaren bekendgemaakt worden die voldoen aan de voorwaarden inzake klasse-anciënniteit voor de bevordering of de mutatie, ongeacht hun vakrichting, op de datum van de ondertekening van de voorliggende vacantverklaring van betrekkingen, zijnde 1 december 2023.

Conform artikel 75, § 3, van het Koninklijk besluit van 2 oktober 1937 houdende het statuut van het Rijkspersoneel, moeten alle kandidaten zich in een administratieve stand bevinden waarbij ze hun aanspraken op bevordering kunnen doen gelden. Bovendien mogen ze niet de vermelding "onvoldoende" of "te verbeteren" na afloop van hun evaluatie hebben gekregen.

Deelnamevoorwaarden voor de bevordering Volgens artikel 41, § 1, 1ste lid, van het Koninklijk Besluit van 7 augustus 1939 betreffende de evaluatie en de loopbaan van het rijkspersoneel, - moet de ambtenaar, om naar klasse A2 te worden bevorderd, minstens twee jaar anciënniteit in klasse A1 hebben. - moet de ambtenaar, om naar klasse A3 te worden bevorderd, minstens vier jaar anciënniteit in klasse A2 of minstens zes jaar anciënniteit in klasse A1 of minstens zes jaar anciënniteit in de klassen A1 en A2 samen hebben. - moet de ambtenaar A3 zijn om te worden bevorderd naar klasse A4.

De ambtenaar die zich kandidaat stelt, moet vastbenoemd zijn op de datum van de ondertekening van de voorliggende vacantverklaring van betrekkingen, zijnde 1 december 2023. Op deze datum dient hij ook te voldoen aan de voorwaarden inzake klasse-anciënniteit.

De berekening van de klasse-anciënniteit gebeurt conform de bepalingen die opgenomen zijn in de artikelen 64, 65, § 4, 66, 67 en 69 van het Koninklijk Besluit van 2 oktober 1937 houdende het statuut van het Rijkspersoneel, en, in het bijzonder, artikel 65, § 4 van voornoemd besluit.

Deelnamevoorwaarden voor de mutatie De ambtenaren die geïnteresseerd zijn in een mutatie zijn diegenen die in dienstactiviteit op hun verzoek naar een andere dienst kunnen worden gemuteerd op voorwaarde dat ze voldoen aan de vereisten van de in te vullen functie, conform artikel 49 § 2 van het Koninklijk Besluit van 2 oktober 1937 houdende het statuut van het Rijkspersoneel.

In geval van een mutatie behouden ze hun weddeschaal die ze in hun klasse hebben.

Datum en ondertekening van de Voorzitter van het Directiecomité - Dhr.

Dirk Ramaekers _______ Nota Omwille van de leesbaarheid gebruiken we de mannelijke vorm in deze functiebeschrijvingen om bepaalde rollen te duiden. Het gebruik van de mannelijke termen « diensthoofd », « teamlead » of « adviseur », bijvoorbeeld, zijn geslachtloos.

^