Etaamb.openjustice.be
Vacante Bettreking
gepubliceerd op 13 april 2022

Vacature talent.brussels zoekt een ... - Coördinator hr-strategie A2 (m/v/x) FR Wil je samen met ons op zoek gaan naar(...) Dan ben je de geschikte kandidaat (m/v/x) voor ons! Er is 1 vacature binnen de Directie Strategi(...)

bron
brussels hoofdstedelijk gewest
numac
2022040661
pub.
13/04/2022
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

BRUSSELS HOOFDSTEDELIJK GEWEST


Vacature (Oproep tot intragewestelijke/externe mobiliteit of in combinatie met een bevordering door verhoging in graad - talent2022-02) talent.brussels zoekt een ... - Coördinator hr-strategie A2 (m/v/x) FR Wil je samen met ons op zoek gaan naar nieuw talent voor onze klanten in het Brussels Gewest? Zijn menselijke waarden en innovatie een belangrijke doelstelling in je loopbaan? Wil je meewerken aan de ontwikkeling van talent.brussels als hét hr-expertisecentrum bij uitstek in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest? Dan ben je de geschikte kandidaat (m/v/x) voor ons! Er is 1 vacature binnen de Directie Strategie en Organisatie bij talent.brussels (Brussel Openbaar Ambt) (Emile Jacqmainlaan 20 in 1000 Brussel).

Opdracht van de directie Strategie en Organisatie: De directie S&O ontwikkelt een gemeenschappelijke gewestelijke hr-strategie en neemt deel aan de ontwikkeling van de strategie van het openbaar ambt. Ze levert kwaliteitsvolle tools en ondersteuning aan de minister en de gewestelijke managers om hen in staat te stellen een strategie uit te voeren.

Het team Strategie staat in voor de ontwikkeling van een gemeenschappelijke gewestelijke strategische visie op het vlak van het openbaar ambt, inclusief human resources en het diversiteitsbeleid.

Het is onder andere belast met de opvolging van de personeelsplannen van de Brusselse instellingen, de analyse van de statistieken inzake openbare tewerkstelling in Brussel en de uitvoering van de gewestelijke diversiteitsmonitoring.

Het team Organisatie ontwikkelt een transversale visie van de goed presterende overheidsinstellingen. Het voorziet in beheertools en ondersteuning van de kwaliteit voor de gewestelijke leidinggevenden en hr-deskundigen om zo good practices te veralgemenen.

De vacature heeft betrekking op een functie binnen het team Strategie.

Bij talent.brussels werk je in een hybride organisatie die veel belang hecht aan een optimaal evenwicht tussen werk en privéleven. Wij kiezen voor een combinatie van telewerk en kantoorwerk, waarbij ons kantoor in het centrum van Brussel vooral dienst doet als ontmoetingsplaats voor professionele en informele bijeenkomsten tussen collega's.

Alle medewerkers van talent.brussels dragen bij aan onze ambitie om uit te groeien tot hét referentie- en expertisecentrum op het gebied van "People & Innovation" voor het Brussels Gewest.

Door het menselijke aspect centraal te plaatsen bij al onze processen en door te focussen op innovatie, is talent.brussels snel uitgegroeid tot een dynamische en bekwame gewestelijke overheidsdienst.

De belangrijkste opdrachten van talent.brussels zijn: ? Nieuw talent vinden voor haar klanten door middel van statutaire selectieprocedures. ? Topmanagers in het gewest aanwerven en evalueren. ? Het Brussels Hoofdstedelijk Gewest als toonaangevende werkgever positioneren via het werkgeversmerk. ? Innovatieve, transversale projecten ontwikkelen en uitvoeren voor de loopbaan van medewerkers. ? Een strategische visie ontwikkelen op hr-gebied (diversiteit, NWOW, coaching van managers enz.). ? Het openbaar ambt dynamischer maken via innovatieve hr-projecten om onze klanten voor te bereiden en hen te helpen om zich op een menselijke en innovatieve manier verder te ontwikkelen. ? Juridische ondersteuning bieden bij het opstellen en interpreteren van het statuut van de personeelsleden. ? ...

Wil je meer te weten komen over onze opdrachten en teams? Neem dan zeker eens een kijkje op onze website! Specifieke activiteiten: ? Je ondersteunt de directrice Strategie en Organisatie bij het ontwikkelen en het tot stand brengen van de operationele en strategische doelstellingen van de directie; ? Je leidt en coördineert het team belast met de strategie (zes personen (waarvan vier aan te werven)). Het gaat om deskundigen en senior profielen in hun domein. Je bent een echte people manager; ? Je werkt mee aan het ontwerp, de uitvoering, de opvolging en de evaluatie van de strategie van het openbaar ambt, de actieplannen en projecten op hr-gebied, in het bijzonder wat betreft de volgende projecten: o Het Brussels Observatorium van de Werkgelegenheid ontwikkelen o Monitoring van de personeelsplannen o Uitvoering van de actieplannen voor diversiteit & diversiteitsmonitoring ? Je draagt op substantiële wijze bij tot het ondersteunen van het management en de medewerkers bij het realiseren van de doelstellingen; ? Je begeleidt de gewestelijke overheidsdiensten en openbare instellingen bij de uitvoering van projecten in verband met de domeinen van de directie. Het kan gebeuren dat je in het kader van een bepaald project een werkgroep moet leiden, presentaties moet geven en een workshop moet leiden. ? Je werkt mee aan de ontwikkeling van nieuwe instrumenten en draagt vernieuwende ideeën aan; ? Je draagt bij tot het beheer van de relaties alsook tot de coördinatie van de netwerken om de uitwisseling van goede praktijken te bevorderen; ? Je ontwikkelt voortdurend je kennis; ? Je schrijft adviezen en geeft advies aan de hiërarchie van talent.brussels en de Brusselse klanten/partners in je bevoegdheidsdomein; ? Je fungeert als woordvoerder en (intern en extern) aanspreekpunt van het team (je neemt deel aan vergaderingen, je verzamelt en verspreidt de informatie, je verzorgt de externe contacten enzovoort); ? Je houdt rekening met de toepasselijke reglementering en neemt deel aan de verdere ontwikkeling ervan, onder andere: o Ordonnantie van 4 september 2008 ter bevordering van diversiteit en ter bestrijding van discriminatie in het Brussels gewestelijk openbaar ambt en het uitvoeringsbesluit van 3 maart 2011 o Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 4 december 1997Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 04/12/1997 pub. 16/07/1998 numac 1998031276 bron ministerie van het brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot oprichting van een gegevensbank betreffende het personeel van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en de instellingen van openbaar nut die onder het Brussels Hoofdstedelijk Gewest ressorteren type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 04/12/1997 pub. 10/12/1997 numac 1997031502 bron ministerie van het brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot wijziging van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 8 juli 1993 betreffende de loopbaan en de evaluatie van de ambtenaren van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest sluiten tot oprichting van een gegevensbank betreffende het personeel van het ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en de instellingen van openbaar nut die onder het Brussels Hoofdstedelijk Gewest ressorteren o Ministeriële omzendbrief betreffende de uitwerking en opvolging van een personeelsplan op basis van de personeelsenveloppe Algemene taken: - Je werkt actief mee aan de ontwikkeling en begeleiding van medewerkers (opstellen en opvolgen van de doelstellingen voor medewerkers, ontwikkelen van hun competenties, nakomen van de verplichtingen van leidinggevenden inzake welzijn op het werk). - Je waakt over het welzijn van je collega's (de organisatie van het werk, de inhoud van het werk, de arbeidsomstandigheden, de levensomstandigheden op het werk, de intermenselijke relaties op het werk) en je kent de hygiëne- en veiligheidsnormen die op jouw niveau van kracht zijn en ziet toe op de naleving ervan. - Je werkt actief mee aan de beleidsplanning van talent.brussels (opstellen van het jaarlijks operationeel plan, meewerken aan de functionele verdeling van de activiteiten om een hoogwaardige dienstverlening te garanderen, verzamelen van informatie over huidige en toekomstige behoeften om te helpen bij de planning en het beheer van de modernisering en innovatie binnen jouw departement). - Je werkt actief mee aan het beheer van de middelen van jouw team (logistieke middelen, kennis, financiën, technologie, uitrusting en human resources), je blijft bij met de actualiteit en veranderingen in wetgeving, materies, technieken en methodes die verband houden met de werkterreinen van jouw team, je stelt praktische toepassingen voor en geeft degelijk advies.

Je werkt actief mee aan de uitvoering en opvolging van het operationeel plan door business cases, ontwerpnota's, verslagen, adviezen op te stellen en je ziet toe op de integratie van projecten en processen die betrekking hebben op jouw werkterrein conform de regelgeving.

Meer info over de functie? Annelies ALLOING, Directrice Strategie en Organisatie Aalloing@talent.brussels Je profiel: I. Beheersinstrumenten en/of informaticatools 1. Goede kennis op het vlak van tools voor kantoorautomatisering: Word, Excel, SharePoint, MSTeams en PowerPoint 2.Belangstelling voor cijfers en statistieken 3. Kennis van het beheer van personeelsplannen 4.Goede kennis van projectbeheer II. Generieke kwalificaties: 1° OMGAAN MET MEDEWERKERS: Medewerkers ontwikkelen: je begeleidt de medewerkers bij hun ontwikkeling en je geeft hen relevante functioneringsgerichte feedback (prestaties en ontwikkeling). - De competenties ontwikkelen: je kan specifieke adviezen aan de medewerkers geven en hen begeleiden in hun ontwikkeling; je staat toe dat er met nieuwe gedragingen geëxperimenteerd wordt. - Feedback geven: je kan je medewerkers bewust maken van hun sterke en hun werkpunten op het vlak van hun prestaties en hun ontwikkeling. 2° MANAGEN VAN TAKEN: Organiseren: je bepaalt proactief doelstellingen, tekent nauwgezet actieplannen uit en schakelt daarbij de juiste middelen in, binnen de beschikbare tijd. - Doelstellingen bepalen: je kan de strategie, de tactische of operationele oriëntaties in concrete en meetbare doelstellingen vertalen. - Proactief handelen: je kan de mogelijke toekomstige obstakels evalueren en in functie daarvan gepaste acties ondernemen. - Plannen: je kan doeltreffende actieplannen uitwerken, deze structureren in logische stappen, in functie van de beschikbare tijd en bepaalde prioriteiten, en je kan hier op de juiste manier de nodige (menselijke, budgettaire en logistieke) middelen aan toewijzen. 3° MANAGEN VAN INTERPERSOONLIJKE RELATIES: Adviseren: je adviseert je gesprekspartners en brengt met hen een vertrouwensrelatie tot stand op basis van jouw expertise. - Advies geven: je kan klanten, burgers en andere personen binnen en buiten de organisatie advies geven op basis van je eigen ervaring. - Geloofwaardigheid verwerven: je kan een relatie met de anderen opbouwen op basis van je geloofwaardigheid en je expertise. 4° INFORMATIEBEHEER: Innoveren: je denkt vernieuwend en brengt nieuwe en creatieve ideeën aan. - Vernieuwend denken: je kan nieuwe denkpistes, perspectieven of combinaties ontdekken (die op het eerste gezicht niet voor de hand liggend zijn). - Creatief denken: je kan volkomen nieuwe en originele ideeën aanreiken (die dus niet voortvloeien uit bestaande processen).

Ons aanbod Je wordt aangeworven als eerste attaché (niveau A2) met de bijbehorende weddeschaal (A200).

Bezoldiging: Minimaal beginloon: € 54.671,67 (jaarlijkse brutowedde, met reeds 2 jaar anciënniteit inbegrepen, reeds aangepast aan de huidige index, reglementaire toelagen niet inbegrepen).

Voordelen: ? Alle wegen leiden naar talent.brussels: gemakkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer (op een steenworp van Brussel-Noord en Brussel-Centraal + metrostation Brouckère op 200 m van onze kantoren). ? 35 verlofdagen per jaar (36 dagen na 5 jaar ervaring in de openbare sector en 37 dagen na 10 jaar). ? Dienstvrijstelling tussen Kerstmis en Nieuwjaar. ? Maaltijdcheques van € 8/gewerkte dag. ? Mogelijkheid om een taalpremie te krijgen (€ 600, € 2.400 of € 3.200 bruto per jaar, niet geïndexeerd, afhankelijk van je niveau van het Frans). ? Hospitalisatieverzekering. ? Eindejaarspremie. ? Brede waaier aan opleidings- en carrièremogelijkheden in het Brussels Gewest. ? Openbaar vervoer wordt 100% terugbetaald. ? MIVB-abonnement. ? Mogelijkheid tot een Villo!-abonnement of een fietspremie (24 cent/km). ? Gloednieuw! Workcafé in onze kantoren: een comfortabele vergaderruimte om in een gezellige informele omgeving samen te werken of na te denken, of om in een rustige zithoek bij te praten. ? Mogelijkheid om 3 dagen per week te telewerken. ? Maandelijkse premie voor telewerk van € 20 netto. ? Bij aanvang krijg je een telewerkpakket bestaande uit: een laptop, een smartphone + abonnement, een extern beeldscherm, een toetsenbord, een computermuis, een hoofdtelefoon, een rugzak voor een laptop enzovoort. ? Een werkweek van 38 uur met flexibele werktijden (met verplichte aanwezigheid uitsluitend tussen 9.00-11.00 uur en 14.00-16.00 uur).

Redelijke aanpassing van de selectieprocedure voor personen met een handicap De Gewestelijke Overheidsdienst Brussel Openbaar Ambt voert een actief beleid op het vlak van gelijke kansen en diversiteit. In dit verband waarborgen wij gelijke kansen, gelijke behandeling en gelijke toegang tot onze selectieprocedures voor kandidaten met een handicap, aandoening of ziekte. Wij bieden redelijke aanpassingen aan, zodat hun vaardigheden kunnen worden getest in omstandigheden die hen niet benadelen ten opzichte van andere kandidaten.

Procedure De functie moet worden toegekend via een oproep tot intragewestelijke/externe mobiliteit of in combinatie met een bevordering door verhoging in graad krachtens het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 27 maart 2014 houdende regeling van de mobiliteit in sommige instellingen van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.

De deelnemingsvoorwaarden zijn zeer specifiek (zie hieronder). Wie niet aan deze voorwaarden voldoet, komt niet in aanmerking voor deze vacature.

Deelnemingsvoorwaarden Intragewestelijke mobiliteit is alleen mogelijk voor statutaire medewerkers die werken voor de Gewestelijke Overheidsdienst Brussel of voor een van de instellingen van openbaar nut die afhankelijk zijn van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest als bedoeld in artikel 3: - Centrum voor Informatica voor het Brusselse Gewest; - Leefmilieu Brussel; - Brusselse Hoofdstedelijke Dienst voor Brandbestrijding en Dringende Medische Hulp (DBDMH); - Net Brussel, Gewestelijk Agentschap voor Netheid; - Brussels Instituut voor Onderzoek en Innovatie (Innoviris); - Brusselse Gewestelijke Huisvestingsmaatschappij; - Brusselse Gewestelijke Dienst voor Arbeidsbemiddeling (Actiris); - Gewestelijke Vennootschap van de haven van Brussel; - Economische en Sociale Raad van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest; - Parkeeragentschap van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest; - Gewestelijke Overheidsdienst Brussel Fiscaliteit; - Gewestelijke Overheidsdienst Brussel Openbaar Ambt; - Brussel Stedenbouw & Erfgoed; - Brussels Planningsbureau; - Brussel Preventie en Veiligheid.

Externe mobiliteit is alleen mogelijk voor statutaire medewerkers die werken voor ministeries en instellingen van openbaar nut: - de federale overheid, - de gemeenschappen, - de andere gewesten, - de Franse Gemeenschapscommissie, - de Vlaamse Gemeenschapscommissie, - de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie, - organisaties van openbaar nut die onder de verantwoordelijkheid van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest vallen en niet zijn opgenomen in de bovenvermelde lijst voor intragewestelijke mobiliteit.

Om aan deze selectieprocedure in het kader van de intragewestelijke mobiliteit te kunnen deelnemen, moet je bovendien aan de volgende voorwaarden voldoen: ? Je bent statutair medewerker in een graad die overeenkomt met rang A2 of A1 ? Je bekleedt een functie in dienstactiviteit ? Je beschikt over ten minste twee jaar anciënniteit in rang A2 of 3 jaar anciënniteit in rang A1 ? Bij je laatste beoordeling kreeg je ten minste een beoordeling gelijkwaardig aan "gunstig".

Hoe solliciteren? Je aanvraag moet binnen 20 kalenderdagen (inclusief zaterdagen, zondagen en feestdagen) worden ingediend.

Deze termijn gaat in de dag volgend op de bekendmaking van deze aankondiging in het Belgisch Staatsblad.

Je officiële kandidatuur moet (verplicht) bij ons aankomen per aangetekend schrijven dat wordt gericht aan: Mevrouw Isabelle MEULEMANS, Directrice-generaal Gewestelijke Overheidsdienst Brussel Openbaar Ambt Emile Jacqmainlaan 20 1000 Brussel Gelieve de referentie Talent 2022-02 te vermelden.

Met het oog op een betere administratieve opvolging moet je niet alleen een aangetekend schrijven versturen, maar ook een e-mail naar het adres rh-hr@talent.brussels.

De kandidaten (m/v/x) moeten de documenten overleggen die het bewijs leveren van hun benoeming in de graad A1 of A2, van hun graad- en niveauanciënniteit, hun gunstige evaluatie en van het feit dat er tegen hen geen tuchtstraf is uitgesproken.

Naast de hierboven genoemde documenten ontvangen we graag je kandidatuur via: ? een motivatiebrief (maximaal 2 pagina's) waarin je je relevante ervaring, je belangstelling, je ideeën en je motivatie voor de functie voorstelt; ? en een gestandaardiseerd cv (maximaal 20 pagina's), te vinden op de website van talent.brussels.

Als een van deze documenten ontbreekt in je kandidatuur, wordt die als niet ontvankelijk beschouwd en zul je niet verder kunnen deelnemen aan de procedure.

De kandidaten (m/v/x) die aan bovenstaande voorwaarden voldoen, worden uitgenodigd om deel te nemen aan een vergelijkende proef (gesprek voor de bevorderingscommissie, eventueel voorafgegaan door een praktische proef).

Aan personen met een handicap die een redelijke aanpassing wensen om hun kandidatuur in te dienen, wordt gevraagd contact op te nemen met de hierna vermelde contactpersonen.

Voor alle bijkomende inlichtingen kun je terecht bij Brussel Openbaar Ambt via het e-mailadres rh-hr@talent.brussels.

^