Etaamb.openjustice.be
Vacante Bettreking
gepubliceerd op 14 augustus 2020

Oproep tot kandidaatstelling . - Vacante betrekking van Secretaris-Generaal (A7) bij Gewestelijke Overheidsdienst Brussel in de Franstalige taalrol Gewestelijke Overheidsdienst Brussel is onderworpen aan de bepalingen van het besluit van (...) - Secretaris-Generaal (A7) bij Gewestelijke Overheidsdienst Brussel Overeenkomstig artikel 454 v(...)

bron
brussels hoofdstedelijk gewest
numac
2020042599
pub.
14/08/2020
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

BRUSSELS HOOFDSTEDELIJK GEWEST


Oproep tot kandidaatstelling (m/v/x). - Vacante betrekking van Secretaris-Generaal (A7) bij Gewestelijke Overheidsdienst Brussel in de Franstalige taalrol Gewestelijke Overheidsdienst Brussel is onderworpen aan de bepalingen van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 21 maart 2018Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 21/03/2018 pub. 30/03/2018 numac 2018011463 bron brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de gewestelijke overheidsdiensten van Brussel sluiten houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de gewestelijke overheidsdiensten van Brussel .

Met toepassing van boek IV van voornoemd besluit verklaart de Brusselse Hoofdstedelijke Regering de hierna beschreven betrekking vacant en gaat ze over tot de publieke oproep tot kandidaatstelling voor deze betrekking. De in te vullen betrekking is de volgende: - Secretaris-Generaal (A7) bij Gewestelijke Overheidsdienst Brussel Overeenkomstig artikel 454 van voornoemd besluit zal de mandaathouder worden aangeduid door de Brusselse Hoofdstedelijke Regering.

De duur van het mandaat is vastgesteld op 5 jaar. De mandaathouder zal worden geëvalueerd tijdens de uitoefening en na afloop van zijn/haar mandaat.

De GOB heeft als opdracht: - de duurzame economie en werkgelegenheid ontwikkelen; - de openbare ruimte inrichten en de uitrustingen voor mobiliteit beheren; - zorgen voor een kwaliteitsvolle woning voor iedereen; - de openbare financiën beheren en de controle ervan organiseren; - de plaatselijke besturen organiseren, adviseren en financieren; - de GOB doeltreffend vertegenwoordigen in de nationale, Europese en internationale instellingen en de rol van Brussel als hoofdstad van Europa invullen; - zorgen voor algemene samenhang in zijn werking; de acties en diensten coördineren om de besturen bij hun opdrachten te ondersteunen aan de hand van logistieke en IT-ondersteuning alsook een adequaat humanresourcesbeleid.

De secretaris-generaal, samen met de adjunct secretaris-generaal leiden de Gewestelijke Overheidsdienst Brussel (GOB) in het kader van een eerlijke en evenwichtige verdeling van de verantwoordelijkheden omschreven in een protocol dat goedgekeurd werd door de Regering teneinde - een relevante, efficiënte en coherente bijdrage te leveren aan de voorbereiding van de beleidslijnen; - een loyale en correcte uitvoering te verzekeren van de beleidslijnen bepaald door de Regering; - een kwaliteitsservice te bieden aan de burgers, de Regering en andere partners.

Het statuut van de GOB omschrijft de opdracht van de secretaris-generaal op volgende manier: - leidt de Gewestelijke Overheidsdienst Brussel en zorgt voor de goede werking en de coördinatie van het geheel van de besturen; - oefent het hoge gezag uit over het personeel van de Gewestelijke Overheidsdienst Brussel volgens de opdrachten die het statuut hen toewijst en is in het bijzonder belast met de handhaving van tucht en orde; - leidt, organiseert en coördineert de gemeenschappelijke diensten; - beslist over de verdeling van de werkingsmiddelen van de Gewestelijke Overheidsdienst Brussel; - leidt en coördineert de uitwerking van de begroting van zijn bestuur en waakt over de uitvoering ervan, bijgestaan door de budgettair correspondent; - ziet toe op de uitvoering van de regeringsbeslissingen; - coördineert de transversale dossiers, namelijk de dossiers die de hele Gewestelijke Overheidsdienst Brussel op het gebied van ondersteuning, bijstand en organisatie van de diensten beïnvloeden; - zit de directieraad voor (in geval van afwezigheid of verhindering, de adjunct Secretaris-generaal).

De betrekking is geopend in de Franstalige taalrol.

De kandidaten moeten voldoen aan de algemene toelatingsvoorwaarden bepaald in artikel 36 van voornoemd besluit, namelijk: 1. gedrag vertonen in overeenstemming met de eisen van de beoogde betrekking;2. de burgerlijke en politieke rechten genieten;3. houder zijn van een diploma van niveau A of houder zijn van een getuigschrift afgeleverd door de Gemeenschappen of de instellingen erkend door deze laatste en die toegang verlenen tot de functie waarvoor de selectie georganiseerd wordt. Bovendien moeten de kandidaten, zoals vereist in artikel 442 van voornoemd besluit, zich minstens op één van de onderstaande titels en verdiensten kunnen beroepen: - minstens negen jaar anciënniteit in een functie van niveau A hebben; - minstens zes jaar leidinggevende ervaring hebben. Onder leidinggevende ervaring wordt verstaan ervaring inzake het beheer in een overheidsdienst of in een organisatie uit de privésector.

Iedere kandidatuur moet de volgende elementen bevatten : - Een uiteenzetting van de titels en verdiensten die de kandidaat/kandidate voorlegt om te solliciteren voor de betrekking, met gebruik van het gestandaardiseerd cv zoals bepaald in artikel 445 § 3 van voornoemd besluit en waarvan het model werd vastgelegd door de Minister De kandidaten van wie de kandidatuur door de selectiecommissie ontvankelijk verklaard werd, worden uitgenodigd voor een online-assessment en een jury-interview op afstand, zoals bepaald door artikel 452 van voornoemd besluit.

Het online assessment bestaat uit een geheel van simulatie-oefeningen die bedoeld zijn om na te gaan of iemand beschikt over de vereiste vaardigheden en capaciteiten voor een specifieke betrekking.

Na afloop van het jury-interview brengt de selectiecommissie voor elke kandidaat/kandidate een gemotiveerd advies uit rekening houdend met: - de overeenstemming van het profiel van de kandidaat/kandidate met de functiebeschrijving, getoetst na voornoemd gesprek; - de titels en verdiensten die de kandidaat/kandidate laat gelden; - het resultaat van het assessment.

Na afloop van de selectie en na analyse van hun kandidatuur, worden de kandidaten bij gemotiveerde beslissing ingeschreven in hetzij groep A "geschikt", hetzij groep B "niet geschikt". In groep A worden de kandidaten gerangschikt.

Overeenkomstig artikel 454 van voornoemd besluit duidt de Brusselse Hoofdstedelijke Regering de mandaathouder aan onder de kandidaten van groep A. Op straffe van nietigheid moet de kandidatuur binnen een termijn van 35 dagen aangetekend verstuurd worden naar "talent.brussels, secretariaat van de mandaten, Emile Jacqmainlaan 20, 1000 Brussel".

Deze termijn gaat in op de dag na de publicatie van deze oproep tot kandidaatstelling in het Belgisch Staatsblad. De envelop met uw kandidatuur moet in een tweede envelop zitten (elke envelop moet het opschrift "kandidatuur Secretaris-Generaal - Gewestelijke Overheidsdienst Brussel" - "vertrouwelijk: niet openen" vermelden). De kandidaten moeten hun kandidatuur ook via e-mail versturen naar het volgende adres: gdrossaert@talent.brussels binnen de voornoemde termijn.

De functiebeschrijving, de te bereiken doelstellingen, het gestandaardiseerde curriculum vitae en inlichtingen betreffende de procedure kunnen worden verkregen bij het secretariaat van de mandaten van talent.brussels -gdrossaert@talent.brussels .

^