Etaamb.openjustice.be
Vacante Bettreking
gepubliceerd op 23 december 2020

Vacantverklaring van een betrekkingen door bevordering naar en mutatie binnen niveau A 1. DOELSTELLING EN CONTEXT Onze FOD is een creatieve, lerende, coherente en verantwoordelijke organisatie die rekent op autonome en competente medewerkers In dit kader wil het directiecomité de huidige medewerkers belonen en hun loopbaanmogelijkheden bie(...)

bron
federale overheidsdienst volksgezondheid, veiligheid van de voedselketen en leefmilieu
numac
2020016357
pub.
23/12/2020
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

FEDERALE OVERHEIDSDIENST VOLKSGEZONDHEID, VEILIGHEID VAN DE VOEDSELKETEN EN LEEFMILIEU


Vacantverklaring van een betrekkingen door bevordering naar en mutatie binnen niveau A 1. DOELSTELLING EN CONTEXT Onze FOD is een creatieve, lerende, coherente en verantwoordelijke organisatie die rekent op autonome en competente medewerkers met verantwoordelijkheidszin en die hun expertise en talenten ontplooien. In dit kader wil het directiecomité de huidige medewerkers belonen en hun loopbaanmogelijkheden bieden.

Deze verklaring heeft als doel om aan het personeel de 33 functies (35 plaatsen) mee te delen die door bevordering naar en mutatie binnen niveau A vacant worden verklaard. 2. WELKE VISIE OP LOOPBAAN BINNEN ONZE FOD ? De visie op loopbaan binnen onze FOD is het onderwerp geweest van een gemeenschappelijke denkoefening, en de duidelijke wens om binnen een loopbaan zowel als leader of als expert promotie te kunnen maken. Wat is binnen deze nieuwe visie een leader? Een leader is nederig en standvastig, is in staat om zijn visie te geven en te communiceren, en de resultaten te sturen (het wat). Hij roept op tot samenwerking en transversale co-creatie door feedback en kennis- en informatiedeling binnen het team te stimuleren. Hij zorgt voor engagement, het nemen van initiatief en responsabilisering. Hij gidst, beschermt en valoriseert. Op relationeel vlak is de leader onzelfzuchtig en nabij. Hij bevordert de cohesie en de ontwikkeling van het team. Hij ondersteunt en begeleidt de medewerker in zijn ontwikkeling door een rol als coach op te nemen. Hij zet aan tot introspectie, luistert met aandacht en bouwt een vertrouwensrelatie op.

Wat is binnen deze visie een expert? Een expert verwerft en ontwikkelt zijn kennis, en biedt uitmuntende diensten aan. Hij analyseert en adviseert interne en externe partners.

Hij deelt zijn expertise en neemt een rol als coach op zich om de competenties van minder ervaren medewerkers te helpen ontwikkelen. Hij verdedigt de standpunten van de FOD op een neutrale en objectieve wijze. Hij kan onderhandelen en heeft invloed op partners en "klanten". Hij coördineert dossiers. Op relationeel vlak wordt hij erkend door zijn gelijken, is hij invloedrijk, en mobiliseert en verenigt hij rond een gemeenschappelijke opvatting. 3. VACANTE BETREKKINGEN IN DE KLASSE A2, A3, A4 (die worden toegekend via bevordering of mutatie) Met het oog op de duurzame ontwikkeling moet de functiebeschrijving betreffende de in te vullen betrekking via het intranet worden gedownload: zie rubriek "Jobcenter".Bij gebrek aan toegang kunnen de functiebeschrijvingen opgevraagd worden per mail via promotions-promoties@health.fgov.be.

Er wordt de kandidaten die voldoen aan de reglementaire voorwaarden (zie hierna) ter kennis gebracht dat de volgende betrekking vacant is : Klasse A2 - profiel expert (11 functies - 13 plaatsen) :

Titel van de functie

DG/SD

Aantal vacante functies

Titre de la fonction

DG/SE

Nombre de postes vacants

Expert Adviesorganen en Commissies - Groenboek

DGGS

1

Expert Organes d'Avis et Commissions - Livre Vert

DGGS

1

Projectcoördinator Gezondheidsberoepen

DGGS

1

Coordinateur de Projets Professions de Santé

DGGS

1

Expert Legal Gezondheidsberoepen

DGGS

1

Expert légal Professions de santé

DGGS

1

Senior expert communicatie

DGGS

1

Expert senior communication

DGGS

1

Projectverantwoordelijke en adjunct BPMO

Medex

1

Responsable de projets et adjoint BPMO

Medex

1

Expert internationale zaken biodiversiteit

DGEM

1

Expert affaires internationales biodiversité

DGEM

1

Business Portfolio Management Officer

DGEM

1

Business Portfolio Management Officer

DGEM

1

Projectleider & Coördinator van de projectportfolio en activiteiten van de FOD

Diensten van de Voorzitter

1

Chef de projets & Coordinateur du portefeuille de projets et activités du SPF

Services du Président

1

Senior expert internationale betrekkingen

Diensten van de Voorzitter

1

Expert senior Relations internationales

Services du Président

1

Expert senior Duurzame ontwikkeling

Federale Raad Duuzame Ontwikkeling

1

Expert senior Développement durable

Conseil Fédéral Développement Durable

1

Expert senior wetenschappelijk secretariaat

Hoge Gezondheidsraad

3

Expert senior secrétariat scientifique

Conseil Supérieur de la Santé

3


Klasse A2 - profiel leidinggevende (2 functies) :

Titel van de functie

DG/SD

Aantal vacante functies

Titre de la fonction

DG/SE

Nombre de postes vacants

Business Portfolio Management Officer

DGGS

1

Business Portfolio Management Officer

DGGS

1

Coördinator Financieringscontrole

DGGS

1

Coordinateur contrôle du financement

DGGS

1


Klasse A3 - profiel expert (2 functies) :

Titel van de functie

DG/SD

Aantal vacante functies

Titre de la fonction

DG/SE

Nombre de postes vacants

Adviseur mariene milieubeleid

DGEM

1

Conseiller politique milieu marin

DGEM

1

Strategisch adviseur duurzame ontwikkeling

Federale Raad Duuzame Ontwikkeling

1

Conseiller stratégique Développement durable

Conseil Fédéral Développement Durable

1


Klasse A3 - profiel leidinggevende (16 functies) :

Titel van de functie

DG/SD

Aantal vacante functies

Titre de la fonction

DG/SE

Nombre de postes vacants

Celverantwoordelijke Beleid & Handhaving

DGGS

1

Responsable de la cellule Stratégie et Contrôle

DGGS

1

Celverantwoordelijke Terreinwerking

DGGS

1

Responsable de la cellule Opérations

DGGS

1

Celverantwoordelijke Adviesorganen en Regelgeving

DGGS

1

Responsable de la cellule Organes d'Avis et Réglementation

DGGS

1

Celverantwoordelijke Controle van de Gezondheidsbeoefenaars

DGGS

1

Responsable de la cellule Contrôle des Professionnels de Santé

DGGS

1

Celverantwoordelijke Geestelijke Gezondheidszorg

DGGS

1

Responsable de la cellule Soins de santé mentale

DGGS

1

Celverantwoordelijke Planning

DGGS

1

Responsable de la cellule Planification

DGGS

1

Celverantwoordelijke Bemestingsproducten

DGAPF

1

Responsable de la cellule Fertilisants

DGAPF

1

Celverantwoordelijke Controlebeleid Consumptieproducten

DGAPF

1

Responsable de la cellule Politique de contrôle Produits de consommation

DGAPF

1

Celverantwoordelijke Toxicologie en Residuen van gewasbeschermingsmiddelen

DGAPF

1

Responsable de la cellule Toxicité et Résidus de produits phytopharmaceutiques

DGAPF

1

Dienstverantwoordelijke Management Office

DGAPF

1

Responsable du service Management Office

DGAPF

1

Celverantwoordelijke Klimaattransitie

DGEM

1

Responsable de la cellule Transition climatique

DGEM

1

Coördinator internationale relaties - biodiversiteit

DGEM

1

Coordinateur relations internationales biodiversité

DGEM

1

Strategisch adviseur van de FRDO

Federale Raad Duuzame Ontwikkeling

1

Conseiller stratégique du CFDD

Conseil Fédéral Développement Durable

1

Adviseur algemeen beheer

Hoge Gezondheidsraad

1

Conseiller gestion générale

Conseil Supérieur de la Santé

1

Verantwoordelijke Juridische Dienst

B&B

1

Responsable du service Juridique

B&B

1

Coördinator Staff One FM

P&O

1

Coordinateur Staff One FM

P&O

1


Klasse A4 - profiel leidinggevende (2 functies) :

Titel van de functie

DG/SD

Aantal vacante functies

Titre de la fonction

DG/SE

Nombre de postes vacants

Dienstverantwoordelijke Sanitair beleid Dieren en Planten

DGAPF

1

Responsable du service Politique Sanitaire Animaux & Végétaux

DGAPF

1

Dienstverantwoordelijke Medische kwaliteit

Medex

1

Responsable du service Qualité médicale

Medex

1


4. PROCEDURE De kandidaten moeten hun kandidatuurdossier (beschikbaar op intranet) vervolledigen en dit vóór de voorziene deadline doorsturen op één van de hieronder vermelde manieren, ten laatste op maandag 11 januari 2021 (zie "hoe solliciteren?"). Aangezien het niet gemakkelijk is om via een kandidaatsdossier aan te tonen dat men over de technische en generieke competenties beschikt die vereist zijn voor de functie, worden de kandidaten aangemoedigd, teneinde over een overzicht van de sterke punten en te verbeteren competenties te beschikken, om elk ander document te bezorgen, waardoor het mogelijk is om bijkomende informatie hierover te verschaffen. Het kan bijvoorbeeld gaan om: - een aanbevelingsbrief - de evaluatiecyclus - een 180 ° of 270° feedback. De 180 ° of 270° feedback is een analysemethode die het mogelijk maakt om de (technische en generieke) competenties en het gedrag van een deelnemer te evalueren. Deze feedback is gebaseerd op een enquête bij verschillende doelgroepen in de rechtstreekse werkomgeving van de deelnemer (medewerkers of collega's en verantwoordelijke). Indien je een dergelijke feedback wilt doen en deze bij je kandidaatsdossier wilt toevoegen, kan je gebruik maken van de "panorama"-tool - je kan hiervoor promotions-promoties@health.fgov.be contacteren.

De kandidaten voor de functies A2 (expert of leidinggevende) zullen op basis van hun kandidatuurdossier worden geëvalueerd.

De kandidaten voor de functies A3 en A4 (expert of leidinggevende) zullen op basis van hun kandidatuurdossier worden geëvalueerd en zullen ook voor een gesprek met een jury worden uitgenodigd om hun motivatie voor en hun visie op de functie en hun actieplan toe te lichten. Gezien de gezondheidssituatie is het mogelijk dat de gesprekken virtueel worden georganiseerd.

De jury (ongeacht of het in het kader van een analyse van dossiers of in het kader van een gesprek is) zal vervolgens haar advies aan het Directiecomité, dat de definitieve beslissing over de bevordering/mutatie zal nemen, voorleggen.

DATUM VAN INWERKINGTREDING VAN DE BEVORDERING : de bevordering treedt op de eerste dag van de maand na de ondertekening van het bevorderingsbesluit door de Koning in werking.

HOE SOLLICITEREN? De kandidatuur moet uiterlijk maandag 11 januari 2021 ingediend worden volgens één van de hieronder vermelde manieren: - Door een e-mail te sturen naar "promotions-promoties@health.fgov.be". In dit geval moet je een ontvangstbevestiging vragen (open een nieuw bericht, ga naar "opties", zoek binnen de subcategorie "tracering", en vink "vragen om ontvangstbevestiging" aan). - Door aflevering bij het secretariaat van de Voorzitter met ontvangstbewijs - Of door een aangetekende brief te sturen naar het volgende adres: O Federale Overheidsdienst Volksgezondheid, Veiligheid van de Voedselketen en Leefmilieu Ter attentie van de Voorzitter van het Directiecomité Victor Hortaplein, 40 bus 10 1060 Brussel De volgende documenten moeten ingediend worden: - Het kandidatuurdossier ; - Optioneel: alle andere documenten die betrekking hebben op nuttige competenties en expertise met betrekking tot de beoogde functie (evaluatiecyclus, aanbevelingsbrief, 180° of 270° feedback, enz.) - Let op: een 180 of 270° feedback rapport (Panoramarapport) kan later ingediend word. Wij staan er wel op dat het verzoek voor een feedbackaanvraag uiterlijk op de datum van indiening van de kandidatuur moet zijn gedaan.

NB : een infosessie rond `hoe optimaal je kandidatendossier voorbereiden' is voorzien op vrijdag 18 december 2020 om 13u en dinsdag 22/12/2020 om 13 u via Teams. Wens je hieraan deel te nemen? Stuur dan je vraag tot deelname en je voorkeursdatum per mail naar promotions-promoties@health.fgov.be 5. REGLEMENTAIRE DEELNAMEVOORWAARDEN De vacante betrekkingen moeten aan alle ambtenaren worden toegekend die voldoen aan de voorwaarden inzake klassenanciënniteit voor de bevordering of de mutatie, ongeacht hun vakrichting, op datum van 8 december 2020. Conform artikel 75, § 3, van het koninklijk besluit van 2 oktober 1937 houdende het statuut van het Rijkspersoneel, laatst gewijzigd door het koninklijk besluit van 13 juli 2017, moeten alle kandidaten zich in een administratieve stand bevinden waarbij ze hun aanspraken op bevordering kunnen doen gelden.

Bovendien mogen ze niet de vermelding "onvoldoende" of "te verbeteren" na afloop van hun evaluatie hebben gekregen. 5.1. Deelnamevoorwaarden voor de bevordering Volgens artikel 41, § 1, 1ste lid, van het koninklijk besluit van 7 augustus 1939 betreffende de evaluatie en de loopbaan van het rijkspersoneel, laatst gewijzigd door het koninklijk besluit van 3 augustus 2016, Xx moet de ambtenaar, om naar klasse A2 te worden bevorderd, minstens twee jaar anciënniteit in klasse A1 hebben.

Xx moet de ambtenaar, om naar klasse A3 te worden bevorderd, minstens vier jaar anciënniteit in klasse A2 of minstens zes jaar anciënniteit in klasse A1 of minstens zes jaar anciënniteit in de klassen A1 en A2 samen hebben.

Xx moet de ambtenaar A3 zijn om te worden bevorderd naar klasse A4.

De ambtenaar die zich kandidaat stelt, moet vastbenoemd zijn op 8 december 2020. Op deze datum dient hij ook te voldoen aan de voorwaarden inzake klassenanciënniteit De berekening van de klassenanciënniteit gebeurt conform de bepalingen die opgenomen zijn in de artikelen 64, 65, § 4, 66, 67 en 69 van het koninklijk besluit van 2 oktober 1937 houdende het statuut van het Rijkspersoneel, laatst gewijzigd door het koninklijk besluit van 13 juli 2017, en, in het bijzonder, artikel 65, § 4 van voornoemd besluit. 5.2. Deelnamevoorwaarden voor de mutatie De ambtenaren die geïnteresseerd zijn in een mutatie zijn diegenen die in dienstactiviteit op hun verzoek naar een andere dienst kunnen worden gemuteerd op voorwaarde dat ze voldoen aan de vereisten van de in te vullen functie, conform artikel 49 § 2 van het koninklijk besluit van 2 oktober 1937 houdende het statuut van het Rijkspersoneel, laatst gewijzigd door het koninklijk besluit van 13 juli 2017.

In geval van een mutatie behouden ze hun weddeschaal die ze in hun klasse hebben.

^